چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟

چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۳۰ ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟

با گذشت نزدیک به پنج سال از عرضه‌ی Wolfenstein 2 همچنان خبری از دنباله‌ی این بازی نیست، اما شایعات حاکی از آن هستند که Wolfenstein 3 تحت توسعه قرار دارد.

این مقاله را با پاسخ به این سوال که “Wolfenstein 3” دقیقاً کجاست آغاز می‌کنیم. به گفته‌ی رئیس روابط عمومی شرکت بتسدا (Bethesda) یعنی آقای پیت هاینز (Pete Hines) در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸، تصمیم برای توسعه‌ی دنباله‌ی بازی Wolfenstein II: The New Colossus گرفته شده است. البته، پس از انتشار این بازی چندین بازی فرعی برای این مجموعه از جمله Wolfenstein: Youngblood و Wolfenstein: Cyberpilot نیز عرضه شدند، اما مقصود پیت هاینز یک دنباله‌ی رسمی و مستقیم برای این مجموعه بود که قرار است توسط استودیوی ماشین‌گیمز (MachineGames) ساخته شود.

با این حال، از زمان ادعای پیت هاینز دیگر خبری رسمی از سومین بازی Wolfenstein منتشر نشد. از دیدگاه منصفانه، شرکت بتسدا و استودیوی ماشین‌گیمز چهار سال گذشته را با چالش‌های متعددی از جمله شیوع ویروس کرونا و شلوغی تقویم بازی‌های این ناشر بزرگ سپری کردند و این موضوع به احتمال فراوان سرعت توسعه‌ی بازی مذکور را کاهش داده است. به علاوه، خریداری شدن شرکت مادر بتسدا یعنی زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ نیز مزید بر علت شد تا تقویم استودیوهای بتسدا سافت‌ورکس به دلیل تصمیمات مهم احتمالی آتی درهم ریخته‌تر از گذشته شود. موارد فوق را به انگیزه‌ی کاهش یافته‌ی طرفداران این مجموعه به دلیل عملکرد ضعیف Youngblood و Cyberpilot بیفزایید تا پروژه‌ی جدید Wolfenstein همانند یک هندوانه‌ی در بسته گنگ شود.

از آن زمان تاکنون، پیت هاینز نتوانسته است تا اشتیاق خود را برای سومین بازی Wolfenstein مخفی کند. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۲۱ در پاسخ به سوالی پیرامون این بازی چنین گفت که “ما باید منتظر بمانیم تا به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.”

چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟

شرکت بتسدا اکنون دو عنوان مورد انتظار را تحت توسعه دارد. یکی از این عناوین، ساخته‌ی نقش‌آفرینی و عظیم استودیوی بتسدا سافت‌ورکس و تاد هاوارد یعنی Starfield است و دیگری بازی کو-آپ استودیوی آرکین آستین (Arkane Austin) یعنی Redfall خواهد بود. هر دو بازی به‌تازگی زمان عرضه‌‌ی خود را تا سال ۲۰۲۳ به تاخیر انداخته‌اند و قرار بود که در سال جاری در دسترس قرار بگیرد. همچنین، استودیوی ماشین‌گیمز به عنوان توسعه‌دهنده‌ی نامی Wolfenstein نیز در حال گذراندن مراحل پیش تولید بازی Indiana Jones است و بتسدا می‌تواند توسعه‌ی آن را به استودیوی دیگری واگذار کند که این موضوع اصلاً و ابداً منطقی به نظر نمی‌رسد.

قمار کردن با نام Wolfenstein که در کنار Quake و Doom به عنوان برترین و با اصالت‌ترین مجموعه‌های شوتر اول شخص قلمداد می‌شوند عقلانی نیست. اما شاید با خود بگویید که “این مجموعه پیش از ماشین‌گیمز توسط استودیوهای دیگری ساخته می‌شد و دلیل منطقی برای عدم برون‌سپاری آن وجود ندارد.” با این حال، چنین به نظر می‌رسد که استودیوی سوئدی ماشین‌گیمز مجدداً این مجموعه را احیا کرد و نام آن را سر زبان‌ها انداخت. بنابراین، اگر Wolfenstein جدید را این استودیو توسعه ندهد، بیش از پیش احتمال دارد که شاهد عملکرد متزلزل آن باشیم.

با فرض اینکه ما به ماشین‌گیمز به عنوان تنها کاندید توسعه‌ی سومین بازی Wolfenstein نگاه می‌کنیم، این استودیو نیز نیازمند رشد و گسترش خواهد بود تا بتواند عنوانی جاه‌طلبانه‌تر و بهتر از گذشته عرضه کند. البته، این اتفاق به نظر در حال رخ دادن است و با نگاهی به آگهی‌های استخدامی این استودیو می‌توان نشانه‌های آن را یافت. در حقیقت، در تمامی آگهی‌های استخدامی ماشین‌گیمز به این موضوع اشاره شده است که این استودیو در حال گسترش است. با نگاهی عمیق‌تر به پروفایل برخی از کارکنان این استودیو در لینکدین (LinkedIn) این موضوع بیش از پیش نمایان خواهد شد.

کارمندان استودیوی ماشین‌گیمز از جمله طراحان ارشد مستقر در دفتر مرکزی این استودیو در اوپسالای سوئد، در شرح وظایف خود مشخص کرده‌اند که روی عنوانی معرفی نشده کار می‌کنند. بنابراین، این بازی اعلام نشده به احتمال بسیار زیادی دنباله‌ی Wolfenstein خواهد بود. بنابراین، سوال بعدی این است که چه زمانی قرار است تا شاهد معرفی رسمی این بازی باشیم؟

خوب، چند احتمال در این زمینه وجود دارد. برگزار نشدن رویداد E3 در سال جاری نیز نتوانست مانع آن شود که شرکت مایکروسافت دست از برگزاری یک رویداد برداد و به زودی شاهد برگزاری رویداد ایکس باکس و بتسدا خواهیم بود. شرکت مایکروسافت قرار است تا در این رویداد تمرکز ویژه‌ای روی عنوان Starfield داشته باشد و قطعاً این تمام ماجرا نخواهد بود. البته، موضوع این است که آی‌پی Wolfenstein به‌قدری بزرگ است که نتوان آن را قربانی هایپ ایجاد شده پیرامون Starfield کرد.

چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟

علاوه بر Starfield، بازی‌های دیگری از جمله Hellblade 2: Senua’s Saga و Everwild مطمئناً در این رویداد حضور خواهند داشت. همچنین، به احتمال قریب به یقین بازی Forza Motorsport جدید نیز در این رویداد میزبان نمایشی خواهد بود و شاید حتی بتوان نگاهی به گیم‌پلی آن انداخت. احتمالات دیگری از جمله حضور بازی The Elder Scrolls 6 و Wolfenstein 3 نیز در این رویداد وجود دارد که اندکی خوشبینانه به نظر می‌رسند. در حقیقت، منطقی به نظر می‌رسد که ایکس باکس این دو عنوان را برای پرداختن بیشتر در سال‌های آتی در نظر گرفته باشد تا از احتمال کاسته شدن هایپ پیرامون آن جلوگیری کند.

جز این رویداد، رویداد اختصاصی بتسدا به نام کوئِیک‌کان (QuakeCon) در ماه آگوست برگزار خواهد شد. بنابراین، منطقی است که این دو بازی در این رویداد میزبان نمایشی باشند تا در رویداد آتی ایکس باکس و بتسدا.

در مجموع، در حالی که نسخه‌های فرعی مجموعه‌ی Wolfenstein به هیچ عنوان به اندازه‌ی The New Order و The New Colossus مورد استقبال قرار نگرفتند، اما مطمئناً میل به ادامه‌ی این مجموعه وجود دارد. امروزه تعداد کمی از بازی‌های اول شخص شوتر را می‌توان یافت که به اندازه‌ی Wolfenstein هویت و عقبه داشته باشند. در هر صورت، چنین به نظر می‌رسد که زمان مناسب برای بازگشت مجدد این مجموعه فرا رسیده باشد.

Moein MM2DARKSIRENP.morgan 𔓙KmeysambAmir Hossein006.Jin sakaiSina FateminezhadVisible 6-tigh manmasoud pc gamerriversidePorfosorجیمalinerdfarshadxپوریا عباسی77ParhamLonesome guymore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟
چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چه زمانی می توانیم منتظر Wolfenstein 3 باشیم؟