۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا

۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲

محمد حسین کریمی
۲۰:۱۰ ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا

تنها یکی از بازی‌های تازه عرضه شده توانسته است به جمع ۵ بازی پرفروش برتر این هفته در استیم راه پیدا کند، در حالی که صدرنشین هفتۀ گذشته همچنان یکه‌تازی می‌کند.

موفقیت غیرمنتظرۀ عنوان V Rising همچنان ادامه دارد. این عنوان با استقبال بی‌سابقۀ کاربران استیم، برای دومین هفتۀ متوالی در رتبۀ اول پرفروش‌ترین بازی‌های استیم جای گرفت. کامپیوتر دستی استیم دک (Steam Deck) به مانند هفتۀ قبل در رتبۀ دوم و Elden Ring نیز در جایگاه سوم قرار دارد. عنوان تازه عرضه شدۀ Sniper Elite 5 نیز به جایگاه دهم بسنده کرد.

  1. V Rising
  2. Steam Deck
  3. Elden Ring
  4. FIFA 22
  5. My Time at Sandrock
  6. V Rising Founders Pack
  7. Valve Index
  8. Hatsune Miku: Project DIVA Mega Mix
  9. No Man’s Sky
  10. Sniper Elite 5

نظرش ما در این باره چیست؟

Moein MM2HunTeR007IrNShinjiMikamiیوهانJin sakaiDARKSIRENHaj_HosseinbjbejbdjePorfosorKP.morgan 𔓙A,,shmeysambGramy kLonesome guyEMPEROR NIMA SHAMSVisible 6-tigh manMengoArnald🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AladarRyder گفت:

    بهترین بازی کل تاریخ فقط elden ring

    Moein MM2MincraftBabayagaحاج عرفانHunTeR007IrNShinjiMikamia.r.tDMC3majidamJin sakaimore
    • scorpiones گفت:

      اونقدری هم که این همه بهترین بازی تاریخ میگید نیست بازی های خیلی بهتری هم وجود دارن نظیر ردد ۲.
      الدن رینگ هم بعد یک مدتی خسته کننده میشه و گرافیکشم یخورده پایینه البته این نظر منه و به نظر شما احترام می گذارم.

      Moein MM2MincraftعلیdeathwingsBabayaga77حاج عرفانHunTeR007IrNShinjiMikamia.r.tmore
      • AladarRyder گفت:

        من فقط صرفا شوخی کردم .من به خیلی از بازی‌ها گفتم بهترین بازی تاریخ.عکس کاربری من Just Cause 3 هست پس اگه واقعا بگم بهترین بازی تاریخ احتمالا باید بگم Just Cause 3 .من اصلا Elden Ring رو بازی نکردم و اصلا اینجور سبک ها رو بازی نمیکنم.

        Moein MM2MincraftdeathwingsBabayaga77حاج عرفانShinjiMikamiJin sakaiHaj_HosseinLone wolfmore
    • بهترین بازی تاریخ واقعا لطفاً نظر شخصیتو برای خودت نگهدار 🥱
      پس بقیه حتما هیچی هستن ها !!!! ببین این لیست را عزیزم 🥰
      THE LAST OF US PART II (2020)
      UNCHARTED 4 (2016)
      RED DEAD REDEMPTION II (2018)
      GOD OF WAR 4 (2018)
      THE WITCHER III (2015)
      THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD (2017)
      RED DEAD REDEMPTION
      GRAND THEFT AUTO V
      THE ELDER SCROLLS V : SKYRIM
      هستن یکم فکر کن بعد نظر بده !!!!!😏😏😏😏😏😏😏😏😏
      در سال ۲۰۲۲ با عرضه انحصاری جدید PlayStation Studio’s 😍
      یعنی ( GOD OF WAR V : RAGNAROK) الدن رینگ هیچ شانسی ندارد !!!!!!
      الدن رینگ بله بهترین بازی سولز تاریخ هست نه همه بازی ها !!!

      Moein MM2علیdeathwingsBabayagaمحمد خلیلیحاج عرفانپدر بزرگ دانته و ویرجیلK1ShinjiMikamia.r.tmore
      • مگه گفت نظر منو‌ قبول کنید ؟ کامنت داده ، میخوام قبول کن میخوای نکن ، چرا هجوم میاری بهش ؟

        Moein MM2علیdeathwingsBabayagaNathanArnaldPorfosorاوس ممد تحلیل گرEMPEROR NIMA SHAMSLone wolfmore
      • K گفت:

        THE LAST OF US PART IIواقعا احسنت به منطقت واقعا بهترین بازی تاریخ تا الان از همه نظر بدون ذره ای شک وطرفداری عنوان استودیو ناتی داگ زیر مجموعه سونی کاشکی فن های… هم بدونن ومنصف باشن وبه بهترین تاریخ ایراد بی مورد نگیرن..

        علیBabayaga$15haircutArnaldپدر بزرگ دانته و ویرجیلPorfosorامیر حسیناوس ممد تحلیل گرمحمد حسین کریمیزمین 52more
        • دیگه دیگه THE LAST OF US PART II هم از لحاظ دلی و هم رسمی بهترین بازی تاریخ هر چقدر قبول هم نکنن این یک واقعیت هست 😎

          Moein MM2علیdeathwingsBabayaga$15haircutShinjiMikamiK𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰پدر بزرگ دانته و ویرجیلPorfosormore
          • Amir :)) گفت:

            وقتی فقط گیمر نسل هشت بودی:

            Moein MM2علیdeathwingsBabayagaXERXESShinjiMikamia.r.tKArnald𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
            • K گفت:

              من هم حرف ایشون که لست۲ بهترینه روتایید میکنم ودقیقا حرف نیما رومیزنم ومیگم لست۲ بهترینه منی که این حرفو میزنم ۲۵ سال هست که انواع واقسام کنسولها رو داشتم از میکرو بگیر تا به الان وبیشتر بازیهایی که اصلا عده ای که دهه هشتادین اصلا درموردشون نمیدونن درزمان خودشون بازی های بزرگی بودن رو جوییدم ولی بازی به زیبایی لست ۲ندیدم امیدوارم حداقل لست ۲رو بازی کنین حداقل دوبار به اتمام برسونین تا تازه بفهمین آدم بادوبار بازی کردنش سیر نمیشه بعد نظر بدین…

              Moein MM2علیdeathwingsAmir :))EMPEROR NIMA SHAMS
              • Amir :)) گفت:

                اصلا با این کار ندارم که tlou 2 بی نقص نیست و نمیخوام هم راجبش صحبت کنم ولی هیچکی نمیتونه بیاد فکت بده فلان بازی بهترین بازی تاریخه فقط کسی میتونه این حرف رو بزنه که تازه گیمر شده و هنوز درگیر این کل کل های بچگانست نه کسی که ۲۵ سال گیمره…

                علیdeathwingsKBabayaga
                • K گفت:

                  ترکیدم از خنده مخصوصا از حرف های بچه گانه شما آدم به مرور زمان با انجام دادن وتکرار یه کارتو اون کار بالغ میشه حالاچند تا هنر مثال هنر رزمی روندن اتومبیل و…کار ندارم توهرکاری حتی پلی دادن گیم ونقد گیم که مثال یه بازی در چه حدی است مهارت به دست میاره ومن به شما این جواب ودادم که من بی پایه واساس جایگاه لست۲ رونگفتم تو صدربهترینه شما به نیما گفتی پلیر نسل ۸ من هم چون فقط ایشون این حرفو نزده بود گفتم من ۲۵ سال هست مدام با انواع اقسام کنسول ها بازی کردم وباز میگم اگه شما بدون در نظر گرفتن انحصاری کنسول های دیگه منصف باشین حرف بنده که لست ۲ بهترینه تا به الان رو تایید میکنین ومن با شما خدایی ناکرده کل کل نکردم تازه گفتم لست ۲ تا به الان بنظرم تو صدر

                  علیdeathwingsEMPEROR NIMA SHAMSAmir :))
        • Kuros گفت:

          👏👏👏👏👏
          درود بر شما 👏👏👏👏

          علیShinjiMikamiArnaldPorfosorزمین 52Lone wolfAmir :))Tlou part 2 game of the centuryKAlllimore
        • K گفت:

          خدا وکیلی خودمم موندم چرا دیس میدن در حالی که حرفم حق وبجاست البته بادیسلایکای بعضی از افراد خاص ذره ای از گیمر واقعی بودن بنده کم نمیشه واینکه بعد اینهمه سال پلی دادن میگم THE LAST OF US PART II تا حالا بهترینه حتما هست که میگم اونهایی که کنسول مایکرو یا pcگیمرن فکر کنین هیچ کدوم اهل گیم نیستین و یکدفعه تو مانیتور تکه ای از گیم پلی لست ۲ رو ببینین بخدا حیرت زده میشین چون خواهر من اهل گیم نبود دقیقا همین اتفاق براش افتاد وفکر کرد بازیlast2 فیلم گرافیک بازی گیم پلی و… حرف نداشت چی میشه برای یه بار هم شده منصف باشیم مثال من فورزا بازی کردم با اینکه کنسول سونی رو دوست دارم اما فورزا بنظرم بهترین بازی ماشین هست که دیدم بویژه فورزا۵پس میگم Last2بهترین هست فعلا حتما هست وحقیقت

          Moein MM2علیdeathwingsBabayaga𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Commander jensenArnaldPorfosorBahramEMPEROR NIMA SHAMSmore
          • A,,sh گفت:

            داداش حرف زدن در مورد بهترین بازی تاریخ نمیتونه هیچ وقت بحق باشه چون ویدیو گیم سلیقه ای هست و بازیا هم با هم متفاوتن و نمیشه مقایسشون‌ کرد اما میشه بازیایی که تو ژانر خودشون در سطح تاپ قرار داشتن یا دارن رو بگیم جزوی از بهترین بازیان اما گفتن بهترین مطلق، کلا غلطه مگه اینکه تو ژانر خودش بگیم نه با مقایسه با بقیه بازیا لست دو هم یکی از بهترین بازیاست اینکه بهترین باشه برمیگرده به سلیقه شخصی متفاوت افراد و نمیشه بصورت فکت گفتش

            علیdeathwingsBabayaga
            • K گفت:

              سلیقه رو قبولم اما نکته ای است که بنظرم حتی بازیهایی مثل ردد۲که آدمو توداستان فرو میبرند در زمان خودشون به اندازه لست ۲تو همه ابعاد بویژه گرافیک داستان و… نوآوری نداشتن بخاطر همین بارها گفتم ومیگم هنوز بازی نیست گیم پلی داستان گرافیک و…به زیبایی لست۲ کار شده باشه وقتی بازیش میکردم منوبیش از ۱۰ ساعت میخکوب کرد ناهارمو پیش کنسول خوردم تنها بازی آفلاینی که بغیرR6اونم اول سیزن منو میخکوب کرد اون بود البتهRAGE2هم برام تقریباچند ساعت مدام بازی کردم وبهترین گیم پلی رو داشت خلاصه اگه طبق نوآوری هم چیز بازیها مختلف رو بسنجیم اون لست ۲ است که در صدر جدول قرار میگیره امیدوارم با این توضیح هر چند اندک شما رو آگاه کرده باشم

              𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰علیdeathwingsBabayaga
          • کلا هر جا بگی فلان بازی بهترین بازی تاریخه دیس میخوری چون سلایق زمین تا آسمون فرق دارن. ولی به نظر منم شاهکار هنری The Last of Us Part II بهترین و کم نقص ترین بازی تاریخه. کساییم که هیتش می کنن یا تجربه‌ش نکردن یا بازیش کردن و بخاطر داستانش احساسی نظر میدن.

            deathwingsBabayagaShinjiMikamiKEMPEROR NIMA SHAMS
        • Mmfb گفت:

          به نظر من اسکایریم از بازی های داستانی خوشم نمیاد چون میگن هر کاری من میگم باید انجام بدی ولی نقش افرینی ها خودت داستان رو مینویسی اسکایریم ازادی خالصه ولی بازی های داستانی اینطور نیستن

          علی
      • Kavian گفت:

        چرا این همه تضاد؟
        اول میای میگی نظر شخصیتو برای خودت نگه دار
        بعد به نظر خودت الدن رینگ در مقابل گاد شانسی نداره
        «یکم فکر کن بعد نظر بده!!!»
        چرا فکر میکنی فقط خودت فکر میکنی الان با چهارتا جمله فهمیدی تو بالاتر از اونی

        علیdeathwingsBabayagaK1ShinjiMikamiscorpionesLone wolfBahramEMPEROR NIMA SHAMS
      • MIRAS گفت:

        فن بوی سونی نظر ندی راحت تری

    • Habib گفت:

      دوست عزیز بهترین بازی برای هر کسی یک چیزه ….مثلا برای یک نفر لست هستش برای کسی دیگه مثلا گاد یا برای شخص دیگری ردد۲ برای دیگری زلدا و……(به سلیقه طرف نگاه میکنه)
      اما الدن جز از بهترین بازی های ساخته شده هستش اما اول نیست ….
      (بهترین بازی کل تاریخ باید به بازی داده بشه که همه چیز از داستان تا گرافیک و بهینه سازی و غیره بی نظیر باشه ) …
      ولی الدن اینطوری نیست !!!! بازی موتور و اون چیزی که باهاش ساخته شده ایراد داره میبینیم بهترین سیستم ها هم ۶۰ فریم نمیدن این مشکله …
      برای اینکه بازی بشه بهترین تو تاریخ نباید شمشیر از پیراهن شخص بزنه بیرون 😅😅اصلا نیت ندارم بازی رو بکوبم من خودم وقتی کنسولمو روشن میکنم اولین بازی الدن رو پلی میدم ولی فقط خواستم بگم این بازی شاهکار هستش اما بهترین تاریخ نیست چون مشکل داره ….

      Moein MM2علیBabayagaحاج عرفانShinjiMikamiHaj_HosseinDream in Red (Playstation T)Bahramاتزیو آدیتوره𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
      • بازی بی‌نقص وجود نداره، بنابراین بهترین بازی تاریخ هم وجود نداره، بذار بهتر بگم حتی بازی نزدیک به بی‌نقص هم وجود نداره. صنعت گیم تا اوج و بلوغ فاصله زیادی داره؛ تازه در نقطه‌ای حساس مشخص میشه که آیا باید همین روال ادامه پیدا کنه یا هنر جدیدی خلق بشه و از مدیوم گیم جدا بشه و چیزی بین سینما و بازی جدا از گیمینگ باشه.

        دلیل چیه که ما به یک دستگاه سنجش واحد نمیرسیم، تفاوت‌ها و دو یا چند شاخه شدن صنعت گیم. رفتن به سمت سینما یا گریز از سینما و پناه بردن به هسته گیمینگ؟

        گیمینگ هیچوقت به طور محض آبجکتیو نبوده و نخواهد شد، شاید ساختار وجود داشته باشه، شاید لول دیزاین یک ساختار برای بررسی بهمون ارائه بده، شاید یه داستان چینش خوبی داشته باشه اما این در نهایت بینش ما از دنیا، اتفاقات رخ داده در زندگی، هدف ما از بازی کردن و حتی شرایط رشد و بزرگ شدن هست که چهار وجه اصلی گیم رو قضاوت میکنه و کسی نمیدونه برآیند گیری از چهار وجه اصلی یک بازی باید به چه شکل باشه بلکه مجبوره تجربه کلی خودش از بازی رو ذکر کنه. بنابراین ما میتونیم با بهره‌گیری از ساختار، “بد”، “متوسط”، “خوب” و “عالی” بودن یک بازی رو مشخص کنیم، اما هرگز نمیتونیم بین بازی‌های «عالی» به طور مشخص تعیین کنیم کدام بهترین هستند و باید به همین محدوده‌ها اکتفا کنیم. برآیندگیری از وجوه یک بازی ویدیویی همیشه به سلیقه بر می‌گرده و هیچکس در هیچ کتاب قانونی مشخص نکرده که چگونه برآیند خودمون رو اعلام کنیم.

        تازه جلوتر، عوامل دیگری مثل ژانر آنقدر از هم گسیخته میکنن بازی‌ها رو که نمیتونیم بهترین رو مشخص کنیم. مثلا چگونه باید rdr 2 و tlou 2 و elden ring و Half life رو میشه با یکدیگر مقایسه کرد؟ در حالی که هیچ ربطی به هم ندارن و هر کدوم شاید از بهترین‌ها باشند؟ یکی خطی یکی جهان آزاد اکشن ادونچر، یکی اول شخص و دیگری RPG هستند که هر کدام یه تمرکز کاملاً جداگانه دارند و اهدافی در جهت ۱۸۰ درجه با دیگری تشکیل دادن. اگرچه ما در میان گیمرهایی قرار داریم که همه چیز رو با همه چیز مقایسه میکنن.

        Moein MM2علیdeathwingsMmfbحاج عرفانShinjiMikamiپدر بزرگ دانته و ویرجیلAlirezaJin sakaiDARKSIRENmore
        • بله درست میگید اما بالاخره با هم مقایسه میکنن اونا رو و هیچ کس درک نمیکنه که نباید بازی گاد آف وار رگنارک با الدن رینگ مقایسه شه ولی یه عده از آدما فکر میکنن باید مقایسه بشن و این اشتباه بزرگی به نظرم بازی الدن رینگ باید با سبک های خودش مثل دیمن سولز و بلادبورن مقایسه بشه 👏
          که از هر لحاظ الدن رینگ بهترین بازی سولز هست و باید دید آیا در آینده از سبک خودش چه رقیبی میاد من احتمال میدم شاید این نسل ما بلادبورن ۲ رو داشته باشیم !!

          Moein MM2deathwingsمحمد خلیلیShinjiMikamiEMPEROR NIMA SHAMS
        • Armin Ezati گفت:

          خدایی نمی دونم چرا بعضی ها چطور میان میگن فلان بازی بی نقصه در حالی که هر گیمی در هر سبکی ضعف های خودشو داره
          من خودم راحت میتونم از بازیهایی که جزو مورد علاقه ترین های تاریخ برام محسوب میشه هم چندین ایراد اساسی بگیرم
          نمی دونم چطور بعضیا خیلی راحت از لفظ بدون نقص استفاده میکنن
          کلا این مشکلاتی که شما در کامنتتون بهش اشاره کردید از مراسم هایی مثل game of years سرمنشأ میگیره چونکه معمولا در این مراسم ها بازیهایی رو با هم مقایسه میکنن که هیج شباهتی به هم ندارند ( مخصوصا سر جایزه ی بازی سال )
          و خوب وقتی که مثلا گیم x جایزه بازی سال رو میبره و گیم y از کسب این جایزه ناکام میمونه بعضی ها فکر میکنن که این به منزله ی اینکه که گیم x از y قطعا بهتره !!
          سایت متا و نمره دهی اغلب سایت های مطرح هم با وجود خوبی هایی که داره از یک مشکل بزرگی رنج میبره و اونم نحوه محاسبه نمرات بازیه و برای سنجش کیفیت یک بازی به نمره به نظرم غلط ترین نحوه سنجش محسوب میشه و ستاره دادن و یا همین که شما گفتید ( طبقه بندی بازی ها به رتبه های هچون عالی و خیلی خوب و ضعیف) بهترین راه محسوب میشه
          محاسبه کیفیت بازی خوب مثل فرمول ریاضی نیست که بیام اونو حساب کنیم !!
          کلا مورد علاقه ترینی وجود داره برای هر شخص اما برترینی نه

          Moein MM2علیArnaldJin sakaiMahyarMsmBahramP.morgan 𔓙🤘Mohsenj74محمد حسین کریمیRebel2292more
          • برای همین همیشه گفتم Game Awards هیچ چیز رو مشخص نمیکنه اما برای سه روز سرگرمت میکنه و لذت به اشتراک گذاشتن میم رو فراهم میکنه. از اون داغون‌تر خواستید: BIG WINNER.

            Moein MM2علیArnaldپدر بزرگ دانته و ویرجیلJin sakaiDARKSIRENHaj_HosseinLone wolfGodHandDream in Red (Playstation T)more
          • منم در زندگیم بهترین بازی عمرم The last of us part ll هست اما منم می‌دونم که این بازی یک سری ایرادات ریزی در شخصیت پردازی داره و اینو قبول دارم من متنفرم از کسایی که می‌خوان امسال الدن رینگ و گاد آف وار رو مقایسه کنن دو بازی کاملا سبک متفاوت چی بگیم بالاخره داداش از این اتفاقات میوفته به نظرم همش تقصیر این رسانه های گیمینگ جهانی هست که همشون جدیدا فقط دروغ میگن و نمره الکی به یک بازی میدن به نظر من هیچ بازی بهترین در جهان نیست ولی وقتی یکی اینجوری برخورد می‌کنه با یه بازی منم جوابشو میدم 👏🙂

            Moein MM2محمد خلیلیShinjiMikamiAmir :))KEMPEROR NIMA SHAMS
        • سلام

          صنعت گیم همین الان از سینما جلوتره
          کافیه بازی آنچارتد رو با فیلمش مقایسه کرد

          BahrampunisherEMPEROR NIMA SHAMS
          • صنعت گیم چندین گام از سینما عقب تره. فیلم درجه سه رو با بازی درجه یک مقایسه نمیکنن. سینما رو هم با فیلم برگرفته از «گیم» نمیسنجن. سینما در قامت و قالب خودش، طبق مکانیک‌های خودش در حال حاضر مدت هاست به بلوغ رسیده. گیمینگ هنوز در جوانی قرار داره. این بد نیست، این یعنی گیمینگ بر حسب گیمپلی و مقیاس های خودش هنوز جا برای پیشرفت داره ولی سینما به بلوغ رسیده و پیشرفت‌های اساسی رو به خودش دیده. خام بودن بد نیست یعنی آینده هیجان انگیز است. اگر میخوای بفهمی چرا سینما به بلوغ رسیده و گام‌ها جلوتر هست، برای پاسخ به این موضوع ارجاعت میدم به این که، گیمینگ بیش از پیش داره به سمت مدیوم بالغ شده یعنی سینما حرکت میکنه و ازش الگو میگیره و با حرکت به سمت مدیوم بالغ شده نظر مخاطبین و منتقدین رو هم داره به خودش جلب میکنه. هیچوقت، هرگز و به هیچ وجه مدیومی که گام‌ها جلوتر از مدیوم دیگر باشه، نمیاد از مدیوم عقب مونده تر الگو بگیره.

            Moein MM2علیShinjiMikamiپدر بزرگ دانته و ویرجیلA,,shDARKSIRENHaj_HosseinAhmadRezaAmir :))Bahrammore
        • Hello baby گفت:

          بازیه سفیر عشق بی نقص بود همینطور مختار .‌🗿

          Moein MM2علیShinjiMikamiscorpionesپدر بزرگ دانته و ویرجیلUKاتزیو آدیتورهEMPEROR NIMA SHAMS
        • اصلا معیار ابجکتیو برای سنجش وجود نداره…اینکه بیاید بازی رو تیکه تیکه کنید بعد معیارهای پسینی در بیارید، صرفا با پیش فرض این که این معیارها قبلا تجربه های لذتبخشی رو تضمین کردن، ابدا قابل تعمیم و جامعیت دادن نیست (لزوما تجربه‌های خوب گذشته بواسطه‌ی معیارهای درآورده شده لذتبخش نبودن). نهایتا اینه که باید دید هر بازی آیا قادر بوده در بافته‌ی تجربه‌ی زیسته در جهان، در نسبت با جهانیدن جهان (تعابیر هایدگری‌ان weltende welt)، تجربه‌ی لذتبخشی فراهم کنه؟ یا به شکل ساده‌تر آیا بازی تونسته پل ارتباطی بشه میان مولف اثر و مخاطب اثر؟ آیا تبدیل به جهانی مشترک میان مولف و مخاطب هست که در این جهان هر دوی این سوژه‌ها از سطح سوژگی به اینترسابجکتیویته فراروی کنن؛ بتونن با هم حرف بزنن و گفتگو و بیان شکل بگیره؟ بنابراین بنظرم من اصلا معیار ابجکتیو برای سنجش وجود نداره. چه بازیای متاپایینی بودن که در نسبت با بافته‌ی تجربه‌ی یه فرد خاص چنان تجربه‌ی اصیلی فراهم کردن و چنان بیان میان مولف و مخاطب بیان قدرتمندی بوده که مشابه همین بیان بین لست و همه‌ی گیمرای دنیا هم اتفاق نیوفتاده…نمونش برای خودم بازی مدداگ مکری بوده که متای افتضاحی داره و وقتی هشت نه سالم بود بازیش میکردم. برای اون بچه‌ی هشت‌ساله (نه برای من ۲۷ ساله) بهترین بازی تاریخ همون بازی متاقرمز بود…

          علیمحمد حسین کریمی
          • به طور کلی موافقم و مقصود کامنت من هم همین بود. منتهی چیزی که به عنوان موضوعات آبجکتیو ازشون یاد کردم، مواردی هستند که توافق جمعی بین دیزاینر ها و منتقدین هست که باز هم هاله های ابهام زیادی وجود داره. به طور مثال در جزء، چون هر بازی یک بخش فنی داره، میتونیم ازش به عنوان یک موضوع آبجکتیو یاد کنیم که خب مشخصه ۶۰ فریم، کیفیت تکسچر و روان بودن بازی سلیقه ای نیست، اما هر چه به سمت گیمپلی و دیزاین هنری و انتزاعی شدن پدیده ها میریم محو میشه آبجکتیو بودن. در نهایت هم بخش عمده‌ای از یک بازی ویدیویی محصول فنی نیست، محصولیه که هنر حرف اول رو درش میزنه و در نتیجه آبجکتیو بودن در اکثر مراتب و سطوح یک بازی ویدیویی حرف اول رو نمیزنه.

            Moein MM2علیpacman remastered
        • a.r.t گفت:

          چجوری میگید بازی بی نقص وجود نداره
          من نمیگم همه بازی ها بی نقصن ولی اینکه بازی بی نقص وجود نداره منطقی نیست. شاید کارهایی باعث بهبود یک بازی بشه اما گرفتن نقص کاملا متفاوته. مثلا نقص بازی صفحه کروم موقع قطعی نت همون دایناسوره که میپره چیه؟
          اگه باز نظرتون اینه هیچ چیز بی نقصی در جهان نیست که واقعا دیدگاه وحشتناکی دارید.

    • RIDER گفت:

      با وجود بازی های غولی مثل GOW و AVOWED کشکی بیش نیست دوست عزیز🤝😉

      محمد خلیلیHunterShinjiMikamiA,,shKBahram𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Kurosarshia.ya.moTlou part 2 game of the centurymore
    • Kuros گفت:

      ایولاااااا👏👏👏👏👏👏….
      دمت گرم بخدا 👏👏👏👏

      علیHunterBahramK
    • Omid گفت:

      عزیز دل!
      نظرتون محترم و صد البته هرکسی حق داره از بازی مورد علاقه ش نهایت لذت رو ببره. اما باید سعی کنیم اونقدر صاحبنظر و دارای نگاه منتقدانه و توانایی تحلیل بشیم که کاملا تشخیص بدیم ملاک شاهکار بودن و یا بهترین بودن یک اثر در هر حوزه ای صرفا لذت بردن ما (من) از اثر نیست. ممکنه از یک اثر بسیار لذت ببریم اما واقف باشیم به ایرادات اون و تشخیص بدیم که ایا واقعا شاهکاره یا نه.
      الدن رینگ بدون تردید یک اثر ارزشمنده اما باور کنید کاملترین یا بهترین اثر fromsoftware نیست. ممکنه در برخی زمینه ها دارای برتری باشه همونطور که سایر اثار فرام سافتور هرکدوم در زمینه ای میتونن شاخص تر باشند.‌…..و اینکه بهترین بازی کل تاریخ!!!!!!!؟؟؟؟؟ در بهترین حالت اگر همین اثر فعلی ، ایرادات بعضا برجسته ش به شکل کامل حل بشه(منظورم ایرادات فنی مثل باگ و لگ و….نیست بلکه ایرادات ساختاری و محتوایی و هنریه) اونموقع میتونه به یک اثر ارزشمند و بسیار برجسته تبدیل بشه اما هر چه که بیشتر از زمان انتشار بازی میگذره و اون شور و هیجانات طرفداران(مثل خود من) فروکش میکنه و میتونیم با نگاهی بیطرف تر و منطقی تر به اثر نگاه کنیم متوجه میشیم که متاسفانه در نقد این اثر ، شور و هیجان منتقدان و طرفداران و اعتبار و محبوبیت میازاکی و فرام سافتور بی تاثیر نبوده. با نگاهی به سایتها و مطالب جدید و محتواهایی که اخیرا در مورد بازی بیرون میاد( مثل مقاله ها و ویدئوها و….) ایرادات کلی بازی کم کم در حال مطرح شدن هستند و بقوا معروف دارن خودشون رو نشون میدن. البته واقعا بعنوان یک عاشق و طرفدار دوآتشه فرام سافتور امیدوارم که با تولید محتوا برای همین بازی فعلی ، به غنی شدن اون بپردازند و در نهایت با دی ال سی های ارزشمند دوباره خودشون رو اثبات کنند( قدرتمندتر از قبل).

      Moein MM2علیShinjiMikamiEMPEROR NIMA SHAMS
  • Arnald گفت:

    میخواستم از اینکه الدن دوم شده تعریف کنم یهویی سوم شد در هرحال تبریک

    Moein MM2ShinjiMikamiJin sakaiP.morgan 𔓙AladarRyderعلیSoosmar (بازنشسته)EMPEROR NIMA SHAMS
  • و Elden Ring همچنان مینوازد و بازم خدارو شکر که جی تی ای وی در ده تای اول نیست !!! واقعاً خداروشکر 😎😎😎😎😎😎
    به نظرم Elden Ring تا پایان سال ۲۰۲۲ ) ۲۰ میلیون نسخه فروش رو رد میکنه نظر شما چیه رد می‌کنه یا نمیکنه ؟؟😏😏😏

    Moein MM2ShinjiMikamiHaj_HosseinKKurosarshia.ya.moTlou part 2 game of the centuryred-eyed Banished KnightRIDERscorpionesmore
  • یعنی من تا حالا انقدر راضی نبودم که ۱ میل و خورده ای خرج کنم و حسرت خرج کردنشو نداشته باشم که چرا خرجش کردم(الدن رینگ)

    Jin sakaiChris redfieldEllie terminatorscorpionesAladarRyderعلیMr.jalilpourAshen undead the bearerEMPEROR NIMA SHAMSArnaldmore
  • UK گفت:

    یادش بخیر ی بنده خدایی گفته الدن متاش بالا ۹۵ میشه و فروش از ۳۰ میلیون میگذره الام حرفش کم کم به حقیقت میپونده

    فکر کنم طرف از آینده اومده بود

    Moein MM2علی77ArnaldJin sakaiHaj_HosseinLone wolfP.morgan 𔓙arshia.ya.moEMPEROR NIMA SHAMSmore
  • 😂😂😂😂فقط اسم و عکس پروفایل خداس 😂😂😂

    Moein MM2Haj_HosseinfarshidOmid
  • sorena گفت:

    الدن رینگ هرچی بیشتر به فروش بره بیشتر به آینده ی بازی های فارم سافت ور ضربه میزنه و اون ها رو بیشتر و بیشتر کژوال پسند تر و بیشتر به ورطه تکرار چرخه ی معیوب الدن رینگ میکشونه. علت این مهم، رو در ناشرین طمع‌کار و پول دوست باید جست. در ابن مرحله راه نجات فارم سافت ور رو از چنین آینده ای تنها در شرط تصاحب اون توسط سونی می‌بینم. جایی که سونی برخلاف بقیه ناشرین اجازه کاملی به استودیو ها برای ادامه مسیر خودشون میده و نیتجه های بی‌رحمانه ای مثل بلاد بورن و اولد هانترز رقم میخوره… نه خاله بازی مثل الدن رینگ.

    Moein MM2محمد خلیلیShinjiMikamiJin sakaiAlirezaArmin EzatiAlbertRawBahramAminPS&PCmore
    • چرخه معیوب ؟ کژوال پسند ؟ ای کاش الدن رینگ بازی میکردی بعد فاز منطقی بودن می‌گرفتی برو باس مارگیت رو با فادر گاسکوین مقایسه کن تا بفهمی بلادبورن در قیاس با الدن خاله بازیه بگو دارم می‌سوزم که الدن رینگ متاش بالاتر از بلادبورن شده و با فروش زیادش احتمال خریده شده فرام سافتور (به قول شما فارم سافتور ) کمتر میشه

      Moein MM2ShinjiMikamiHunterUKAlirezaAlbertBahramمحمد حسین کریمی
      • sorena گفت:

        ای کاش الدن رینگ بازی میکردی بعد فاز منطقی بودن می‌گرفتی…زدن حرف های نخ نمایی که شاید در زمان PS3 می‌تونست تا حدی وارد باشه، الان بکارت نمیاد پسرجان. بخصوص که معلوم نیست بازی رو کرکی و فری دانلود انجام دادی یا مثل من روز اول ۱/۴۰۰ رو دور ریختی!.
        همین قیاس اولت نشون میده چقدر از قضیه پرتی. یک باس سخت و خلاقانه مثل Father Gascoigne می‌زاری کنار یک لیوان آب هویج خنک بنام مارگیت!… الدن رینگ در قیاس با بلاد بورن هیچ بویی از خلاقیت نبرده و متای بالاترش هم ابدا ملاکی بر برتری اون نسبت به بلاد بورن یا دارک سولز ۱ نیست مگر قصد فرار از واقعیت رو داشته باشید… عنوان کردن خرید استودیو توسط سونی از سر دلسوزی یک گیمر هست که می‌دونه این استودیو جواهری با ارزش هست و حیفش میاد… با دو سوال ساده میشه به عمق تفاوت بلاد برون و الدن رینگ در سنجش میزان خلاقیت شون پی برد. جایی که در الدن رینگ از خودت میپرسی خوب حالا چقدر طول می‌کشه این باس فایت یا فلان جانور! رو بکشم! و در بلاد بورن میگی چطور میتونم این باس فایت یا دشمن رو شکست بدم؟؟!! متوجهی که؟
        موفق باشی.

        Moein MM2ShinjiMikamiAlbert
        • بلادبورن که آسون ترین بازی فرام سافتور بود که به خاطر نبود وزن تجهیزات هلو هلو برو تو گلو بود تو الان برو باس malenia یا حتی godskin duo رو با orphan of the kos از بلادبورن قیاس کن تا بفهمی کدوم آب هویجه‌ مارگیت هم پیش زمینه داستانی حماسیش هیچ کم و کاستی از فادر گاسکوین نداره اون قسمتی هم که گفتی چقدر طول می‌کشه بکشم معلوم نیست با چه روشی بازی رو رفتی واقعا فکر کردی مثلاً ژنرال رادان رو میتونی خیلی راحت بزنی ؟ اونقدر سخت بود که من مجبور شدم از ۶ تا ان پی سی کمک بگیرم واقعا فکر کردی الدن رینگ نیازی به استراتژی نداره ؟ در ضمن وقتی کم میاری چرا به کرکی و اورجینال ربط میدی ؟ به تو چه که من کرکی زدم ؟ مگه کسی شمشیر روی گلوی تو گذاشت که اورجینال بخری ؟ کم میاری فضولی نکن بچه پررو

          Moein MM2ShinjiMikami
          • sorena گفت:

            خخخخ داداش کانالی که ازش بلاد برون رو دیدی قطعا مال یه گیمر لجندری هست!! عوض کن از جای دیگه ببین تا آنقدر موجبات خنده مارو فراهم نکنی.
            Orphan Of Kos
            با چی مقایسه میکنی D:

            godskin رو با دوتا آیتم خواب آور بدون ضربه خوردن بزن. از آیتم استفاده کن ،هولداتک،بعد جامپ اتک و فورا اش آف وار،سه بار با یه شمشیر ۲۰۰ یا بالاتر اینکار رو کن،بدون ضربه خوردن و زیر دو دقیقه برنده ای. اون به اصلاح ژنرال رو هم از محیط استفاده کن بزار ضرباتش تموم بشه برو بزنش،یا بعد نزدیک شدن برو پشتش و باهاش حرکت کن و بزن!، راه دیگه هم استفاده از اسب هست بزار دنبالت بیاد خیلی راحت رو اسب میتونی بزنیش… من هیچ مشکلی با کرکی بازی کردن یا نکردنت ندارم، حرفم اینه که حرف های ۱۵ سال پیشو تحویل من نده. مجبور نیستی که بیای توجیهات الکی کنی.

            Moein MM2
    • باس‌های اصلی و برخی از دشمنان الدن رینگ سخت‌تر از bloodborne و dark souls 3 هستند و مکانیک‌های پترن حمله پیچیده تری دارن (بهتر بودن یا نبودنشون بماند بحث در مورد سختیه). از morgott و malenia و godfrey و Mohg گرفته تا maliketh و radagon و radahn و GODSKIN DUO تا حتی باس های فرعی مثل dead birds (اگر اسمش رو درست گفته باشم) و گارگویل ها یا شوالیه‌های فرمانده نایل و شیرهایی که شمشیر در دست هستند یا دشمنی که احضار میشه و چندین دست و تاج بر سر داره و حتی حتی عقاب‌هایی که چاقو به پنجه دارن و … (این لیست ادامه دارد). اگرچه بیش از حد سخت نیستند اما از بازی های قبلی فرام سافتور پیچیده‌تر هستند الگوهای حمله و HP های بیشتری هم دارن و به طور کلی در مجموع در درجه سختی بالاتری قرار میگیرن. حتی ساختاری میتونم بحث کنم:
      ۱- Delay Attacks به شدت زیاد هستند. نمونش رادان و گادفری که حملاتشون تاخیر داره و داج رو سخت تر میکنه.
      ۲- باس ها هیچکدوم استامینا ندارن
      ۳- انیمیشن ضربات شما داخل الدن رینگ به کندی DS 2 هست اما انیمیشن دشمنان به سرعت DS 3. برای همین همیشه یک قدم باس ها جلوترن.
      ۴- برخی حملات و جادوهای باس ها نیمی از arena باس فایت رو میگیره و اصولاً در حتی لول های بالا تک ضرب میکنه (هورا لو، راداگون، رادان و مالنیا و حتی گادریک)

      تفاوت الدن رینگ با DS و BLOODBORNE در این است که شامل گزینه های بیشتری برای مغلوب کردن دشمن ها میشه و این موضوع چیز بدی نیست. فرام سافتور باس‌ها رو به سختی نسخه های قبلی دیزاین کرده و حتی سخت تر در بیشتر مواقع (مخصوص طرفداران سولز). برای گیمرها تازه وارد به این ژانر هم گزینه‌های دیگری گذاشته.

      این گزینه داشتن، غریبه با سولز نیست، حکم SUMMONING و فارم کردن و مثل همیشه راه حل های مختلف برای باس های DS 3 و BB رو داره. بنابراین بازی از راه نامناسب و نادرستی مخاطب جدید جذب نکرده، ارائه گزینه به هیچ وجه اشتباه نیست همانطور که در بازی های قبلی هم گزینه ها وجود داشتند برای گیمرهایی که به مانع بر میخورن.

      شما برای تعیین کژوال بودن یا مسیری که فرام سافتور پیش گرفته باید ببینی جو حاکم بر موضوع سختی چیه، اکثریت حتی سولز بازها، با باس ها و به طور کلی الدن رینگ بیشتر مشکل سخت بودن دارن تا آسان بودن. جو حاک بر بازی too hard و too EZ نیست. Rage quitها و … هم به قوت همیشه باقی هستند. الدن رینگ در عین حال دو قشر رو حمایت میکنه و این قابل تحسینه.

      Moein MM2علی77ShinjiMikamiJin sakaiPARASITE EVE 2AlbertVisible 6-tigh manRawBahrammore
      • Kavian گفت:

        آقای کریمی
        الدن رینگ با سامن آسان ترین بازی فرام
        الدن رینگ بدون سامن سخت ترین بازی فرام
        لول دیزاین مراحل هم، خدایی پیچیدگی بقیه عناوین رو نداره

        Moein MM2علی
        • درسته، فرقش اینه که داخل بازی‌های قدیمی تر فرام سافتور سامن فقط آنلاین بود، حالا دسته ای از spirit ها در حالت آفلاین شما رو همراهی میکنن. داخل ds 3 سامن آنلاین حاضر کنید بازی مثل یک نسخه ac آسان میشه. به غیر باس هایی خاص مثل midir. گفتم، الدن رینگ فقط گزینه‌هایی بیشتر گذاشته، وگرنه بازی های قبلی هم راه هایی داشتند که به شدت اسان بشن اکثرا آنلاین بودند یا فارم ملالت آور.

          در مورد لول دیزاین باید بگم که این خاصیت یک نقشه ۷۹ کیلومتر مربعی هست. بازی از GTA V بزرگتره و نه تنها سطحش بزرگ تره بلکه یک دنیای زیرین داره که داخل هم پیچیده میشن. اما بازی های قبلی یک اثر خطی بودن که یک دهم وسعت داشتند. بازی جهان آزاد شده یک سری زیبایی ها و نقاط قوت خودش رو داره اما طبیعیه که با گسترده شدن و وسیع شدن در این سطح و مقیاس، لول دیزاین کمی تمرکز خودش رو از دست بده. وقتی یک خط و یک هدف جلوی روی سازنده باشه، میتونه پیچیدگی های بیشتری از نظر لول دیزاین خلق کنه؛ اما وقتی یک پهنۀ وسیع جلوی روی شما هست و بازی جهان آزاد میشه باید کمی منصفانه به قضیه نگاه کرد و لول دیزاین بازی رو در قالب یک اثر مترویدونیایی نیمه خطی نسنجید بلکه در قالب یک بازی جهان آزاد گسترده سنجید که دقت روی تک تک این قصرها و لگاسی دانجن ها و دانجن بسیار سخت و طاقت فرساس اما فرام سافتور در قالب یک بازی جهان آزاد در زمینه لول دیزاین بهتر از تمامی آثار OPEN WORLD عمل میکنه، اما مشخصه که جادوی یک بازی خطی رو برای به دست آوردن یک سری نقاط قوت دیگه از دست میده. هیچوقت بازی های جهان آزاد لول دیزاین بازی های خطی رو ندارن و اگر بخوان داشته باشن دهه ها ساختشون طول میکشه. موفق باشید.

          Moein MM2علیmajidam77ShinjiMikamiJin sakaiP.morgan 𔓙PARASITE EVE 2
    • چرا واقعا میگی بلاد سخت تره؟
      اتفاقا بلاد با اختلاف آسون ترین بازی ایه که میازاکی ساخته ( نشان از بد بودنش نیست ولی میگم از بقیشون آسون تره )
      اول اینکه خب پری تایم و اون بازه ی زمانی که میتونی پری کنی حداقل تو نظر من بزرگتره و زدن تیر آسون تره نسبت به پری کردن با شیلد
      زیاد بودن تعداد bloodvial ها اگر اشتباه ننوشته باشم هم هست که عملا هر ثانیه از بازی من کل بیست تارو داشتم ، چون مثلا اگه درست یادم باشه و بازیا رو قاطی نکرده باشم اون تعداد اضافه ای که برمیداشتی ذخیره میشد و وقتی برمیگشتی به دریم رفیل میشد سقفش هم خیلی زیاده واقعا و هیچوقت به سقفش نمی‌خوری ، مقایسه میکنیم با تعداد کم این فلاسک ها تو الدن مقایسه کن
      یا اینکه تعداد وپنا کم بود باعث میشد خب یکم با خیال راحت تری دست به ارتقا دادن کرکتر و وپنت بکنی و خب نسبت به اون تنوع عجیب غریب الدن کارت راحت تره
      یا مثلاً تنوع کمتر انمی های تو بلاد که عادت کردن بهشون رو راحت تر می‌کنه ، یا کمتر بودن استامینا کانسامپشنینبخندب تو بلاد نسبت به الدن ( احساس میشد اینطوری حداقل ) ، یا سریع تر بودن کامبت بلاد که باعث میشه یه جاهایی ری اکت کنی فقط و نه فکر کنی
      تا کلی چیز دیگه که بنظرم واقعا آسون تر می‌کنه بلاد رو نسبت به کل سولزای دیگه و سکیرو

      ShinjiMikamiarshia.ya.moAlbertP.morgan 𔓙Raw
  • Kuros گفت:

    چه زیبا مینوازد این سمفونی مستر میازاکی ….
    پیش بینی تا یک سال آینده در لیست پرفروش ها خواد بود ….

    Moein MM2ShinjiMikamiKپدر بزرگ دانته و ویرجیلarshia.ya.moEMPEROR NIMA SHAMS
  • Omid گفت:

    این الان روایت بود؟😁یا فی البداهه اومدی ای طالب علم و گیم!!؟

  • AhmadReza گفت:

    میخوام یه چیزی رو اینجا ترول کنم ولی هرچی فکر میکنم بی مزه میشه😹

    ShinjiMikamiEMPEROR NIMA SHAMS
  • یه سوال اسنایپر الیت مگه ۳ روز نیس اومده پس چره تو این لیست هس ؟

  • majidam گفت:

    الدن رینگ بهترین بازی نیست همانطور که در بخش گوشی متعصبهای زیادی داریم مثلا ایفون شده با کلاسترین گوشی جهان در صورتی که گوشیهای زیادی وجود دارن از ایفون اپل برتری دارن اما و گوشی دارها برای به رخ کشیدن و دیده شدن و بالا بردن شخصیتشون و کلاسشون از گوشی ایفون استفاده میکنن اما بدون کوچکترین استفاده ای فقط همین که همون بخش دوربینش از بالا دیده بشه کافیه به خاطر همین اونها نمایشی عمل میکنن و بازی الدن رینگ هم همینطور هست . بعضی از گیمرهای نوجوان و کودک و بعضا جوان و نا پخته اصلا نمیدونن الدن رینگ چیه اما خوب چون از بعضیا شنیدن که بازی خوبو با کلاسی هست اونها هم برای نشون دادن کلاسشون از کلمه ی الدن رینگ در گفتارشون در زمینه ی گیم استفاده میکنن وگرنه یکبار هم این بازیرا پلی ندادن مثل همون کاربر بالایی اولین کامنت این هم از دلیل بهتر از این میخواستید این یک نمونه . الدن رینگ نمره ی بالایی گرفت که استحقاقشو نداشت و نکات منفی بسیار متعدد و زیادی داشت که ازش خورده نگرفتن مثلا گیم پلی تکراری پایین بودن گرافیک در حد نسل هفتم . پایین بوودن بافتهای صورت کاراکترهای بازی و نداشتن داستان گیرا و خوب . فقط چون لولهای بازیش قابل ارتقا بود فقط به این دلیل بهش نمره ی بالایی دادن وگرنه بازیش چیز خاصی نداره . و اگرم خوب فروخت به خاطر کسب نمره های بالایش هست و گیمرها ملاکشون نمره هست خیلیاشون بازی که معمولا نمره ی بالایی کسب میکنه خوب میفروشه و صددرصد گیمرها در نسخه های بعدی این بازی بیشتر تحقیق میکنن و اگر به این شکل ساخته بشه من حتمی قول میدم میدم که این خط و این هم نشون به سرنوشت بازی هایی که قبلا راجبشون پیش بینی کردم و حتم دادم که اگر اون بازیا مسیرشون را عوض نکنن و در بازیهاشون تغییر ایجاد نکنن شکست میخورن و شکست خوردن الدن رینگ جزو اون بازیها خواهد بود

    Moein MM2ShinjiMikami
    • هنوز که هنوز بازی میفروشه و پلیر همزمان داره برخلاف خیلی از آثار سینماتیک مطرح این صنعت که دو روزه محو میشن از صحنه روزگار. بازی‌ای که فقط بخاطر هایپ و نمره مطرح شده باشه ۳ ۴ ماه بعد از عرضه همچنان داخل توییچ جزو بازی های TOP نیست. بازی‌ای که سه چهار ماه بعد از عرضه همچنان TOP 3 پلتفرم استیم هست، بازی‌ای که روی استیم ۹۰ درصد نقد مثبت داره که اکثرا مربوط به ماه ها بعد از عرضه هستند، بخاطر هایپ و نمره مطرح نشده. مقایسه یک محصول فنی مثل موبایل با یک محصول هنری و بازی ویدیویی نشان از آگاهی به شدت پایین شما داره. یک محصول فنی مثل موبایل رو به راحتی میشه با مقایسه سرعت، کیفیت دوربین و قابلیت‌ها مقایسه کرد. اما یه بازی ویدیویی محصول هنریه که سابجکتیویتی سر تا پاشو فرا گرفته. دیده شدن یا نشدن بازی بعد از عرضه یا شکست در ادامه دیگر مطرح نیست، بازی از ۹۰ درصد عناوین مطرح صنعت گیم (سینگل پلیر) بیشتر مطرح شد و تمام شد این قضیه اصولاً بازی ها در ۶ ماه موفقیتشون در زمینه جذب مخاطب مشخص میشه که الدن رینگ با وجود سینگل پلیر بودن با بازخوردی فراتر از انتظارات مواجه شد.

      توصیفات شما حول ادامه حیات یک بازی ویدیویی با بازی هایی مثل TLOU 2 بیشتر مطابقت داره که نمره‌ و جوایزی گرفت که به هیچ وجه استحقاقش رو نداشت و در نتیجه بعد از فروش ۴ میلیونی هنوز که هنوزه سونی آماری از فروش ارائه نداده. بازی بنا بر فرمی که داره در توییچ ۳ روزه محو شد. بازی بعد از مدت کوتاهی دو دسته کردن طرفداران رو و قشنگ توصیفاتی که کردید در قبال عناوین سینمایی سونی میگنجه. الدن رینگ یک موفقیت محض بود، از هر دیدگاه فنی و آماری که نگاه کنید بازی موفق بوده و به موفقیتش ادامه داده. پلیرها واقعاً با الدن رینگ سرگرم شدند و تایم های زیادی رو به این بازی اختصاص دادن، درصد پلت کردن بازی با وجود هاردکور و چالشی بودن، فوق العاده بالاست و اصلا قابل مقایسه نیست با برخی آثار دیگر، این یعنی بخش عمدهای از پلیرها بالای ۸۰ ساعت وقت صرف بازی کردن، بازی ای برای نمرات بالا مطرح شده باشه رو که پلیرها بازی نمیکنن، چطوره که بازی رو برای نمره خریدن و تا انتها هم ادامه دادن و نه تنها درصد بالایی در گیر بازی هستند بلکه با بازی زندگی میکنند. بازی موفق بوده چون اصل سرگرم کننده بودن و اکتشاف رو دوباره زنده کرده.

      red-eyed Banished KnightmajidamRawXERXESShinjiMikamiBahramAhmadRezaUK
      • majidam گفت:

        اقای کریمی . میدونید بازیهای هایی که سینماتیک هستن . عمر کارت گرافیک که همون gpu هست بالا میبرن . چون هنگام نشون دادن صحنه های سینمایی و داستان بازی درجه ی حرارت کارت گرافیک به شدت پایین میاد و کارت گرافیک استحراحت میکنه و خنک میشه و همچنین گیمر استراحت میکنه و فرصت خوردن چیزی داره که دوباره جون تازه ای بگیره برای ادامه دادن اون بازی . میتونید خودتون تست کنید با نرم افزار که به حرفهای من برسید این از این . الان مثلا انچارتد و ویچر و رد دد و حتی جی تی ای که صحنه های سینماتیک و داستان طولانی دارن از یادها رفتن کنار گذاشته شدن اتفاقا . با گذشت زمان گیمری که اون بازیها رو تجربه کرده مشتاق بازی میشه و منتظر نسخه های بعدی بازی میشه چون با اون داستان بازیها ارتباط خوب و عمیقی برقرار کرده و تازه گیمرها هم چون تعریفهای زیادی از این بازیا شنیدن از قدیمیترین نسخه اش شروع به خرید و سپس تجربه میکنن تا اخرین نسخه . چون این بازیا داستان نیستن فقط یک دنیا هستن یک خاطره ی زیبا هستن که در ذهنها میمونن . این از این . باز دارم هنوز تموم نشده . میدونید بازیهایی که داستان خوبی دارن راحت میتونن از روی بازیهاشون فیلم بسازن و کلی فروش و سود بکنن نمونه ویچر و انچارتد و در اینده سریال گاد اف وار و لست و بسیاری دیگر و چرا اسپایدرمن رکورد فروش زد به لطف بازیش به لطف سونی همه ی رکوردها از ان خود کرد پس بازی که داستان خوبی داشته باشه راحت میشه ازش فیلم ساخت و کلی فروش داشت . پس داستان بازیها میتونن برای شرکتها سود هنگفتی داشته باشن . اوکی . بعد چرا مردم هنوز میگن بولی هنوز میگن مکس پین و هزار جور بازی که داستان دارن چرا از یاد نمیبرن . هنوز که هنوزه متظر نسخه های بعدیشون هستن و کلی هایپ هستن چون گیمرها با اون بازیا زندگی کردن و خاطره ی خوبی از اون بازیها دارن و بازی سولزها از یادم میرن چون چیزی برای تعریف خود ندارن نه گذشته ای نه اینده ای این بازی ها خاطره ندارن فقط بزن و بکش لولتو بالا ببر فقط اینو دارن اینجورز بازیا عمرشون کوتاه برعکس میگید بازیهای داستانی عمرشون طولانیه چون خودشونو در داستانشون تعریف کردن با گذشته ها و ایندشونو نشون دادن سختیها و خوشیها و ماجراجوییشونو در داستان نشون دادن اون بازیا خاطره دارن اینده و گذشته . بازیهای داستانی با عشق ساخته شده با اینکه سخته بسیار سخته ساختن بازیهای داستان محور چون از دو بخش تقسیم میشن یکی فیلم و دیگری بازی . اما چون با عشق ساخته شده و سازنده به هر نحوی که شده دوست داره با اون داستانی که تعریف میکنه بازیش برای گیمرها اوقات خوبی رقم بزنه . ببینید بازی لست دو میگی گرافیکش بازی الدن رینگ رو میخوره و میبلعه داستانش هم که الدنو اونقدر کوچک میبینه که لقمه هم براش نمیشه . و از نظر هنری که الدنو محو میکنه چون از لحاظ هنری بازی لست دو خیلی به واقعیت نزدیکه اما الدن رینگ نه شبیه یک تابلو نقاشی هست . از لحاظ ایده پردازی که لست کاملا الدنو میسوزونه چه برسد به رد دد دو که فروشش داره پنجاه ملیونی میشه پ ن پ بازیهای داستان محور کم میفروشن پ چرا رد دد دو نزدیک به پنجاه ملیون نسخه فروخته هنوزم داره میفروشه چرا اصلا بازی گاد از بیست ملیون نسخه فروخته و هنوزم داره میفروشه . تازه بازی الدن رینگ مولتی هست اما بازی لست دو انحصاری اگر قرار بود مولتی باشه که باز الدن رینگ حرفی برای گفتن نخواهد داشت

        • اتفاقا بازی هایی مثل سولز به یاد ماندنی تر از بازی‌های مثل TLOU 2 هستند. هم از دیدگاه گیمپلی ساختارمند هستند و «ژانر» خلق کردند بر خلاف بازی های سینماتیک. هم از نظر داستانی تاثیرگذارتر هستند و به صورت FAKE احساسات رو قلقک نمیدن. این که شما یک گیمر کژوال هستید یا حوصله توجه به جزئیات روایی رو ندارید، دلیلی بر این نمیشه که در دل سری سولز روایت های تاثیر گذار نهفته نباشه، نمونش داستان آرتوریس و سیف، نمونش همین رادان در الدن رینگ، نمونش فداکاری گویین و هزاران داستانی که در سطح یوتوب بیشتر از TLOU 2 مخاطبین رو درگیر می‌کنند. این که سری سولز با قاشق از طریق کات سین اطلاعات داستانی رو فرو نمیکنه تو مغز شما و کمی عمیق تر به این موضوعات میپردازه دلیل نمیشه داستان نداشته باشه، سولز داستان نداره؟ ۴ کانال داخل یوتوب مثل واتی سال ها دارن lore رو میشکافن یا در مورد داستان بازی ویدیو میسازن، شما هنوز ایده‌ای نداری که هر کدوم از بازی های سولز عمیق ترین داستان های صنعت گیمینگ رو دارن، فقط نحوه انتقال مفاهیم و روایت ها از طریق کات سین نیست، کی گفته همه بازی ها باید به سمت سینما برن؟ این که از گیمرها صحبت میکنید و از این که سولزها در ذهن نمیمونن کاملاً متضاد واقعیته سولزها از تمامی آثار سینماتیک بیشتر در ذهن ها میمونن بیشتر محتوا حولشون تولید شده و بیشتر درگیر میکنن ذهن مخاطب رو. بازی ای که داستانش نتونست مطرح کنه اثر رو tlou 2 هست که مشکلات روایی عدیده‌ای داره و در این مبحث به شدت لنگ میزنه و عقب مانده اس. نکته قابل توجه دیگر این است که بازی هایی مثل GOW و TLOU 2 به طرز قابل توجهی گدایی سینما رو میکنن، اما عناوینی مثل الدن رینگ به CORE گیمینگ بر میگردن. اون زرق و برق گرافیک ارزانی خودتان، من اگر واقع گرایی و گرافیک مسئله اصلی ام باشد فیلم و سریال و انیمیشن فراروان است. ایده پردازی TLOU؟ از نظر گیمپلی TLOU 2 چه ایده پردازی ای انجام داده؟ بازی tlou 2 گیمپلی خوبی داره مخصوصا بین عناوین سینماتیک اما ایده پردازی کجاست ؟ tlou 2 مکانیک بی‌سرانجام بر اساس ایده پردازی داره، اما ایده پردازی گیرا نداره.

          بازی‌ای مثل GOW و RDR 2 با اون پیشینه سازندگان اگر نفروشن عجیبه، دومی که بخش آنلاین داره و پشتش راکستاره. اولی هم یک سه گانه پر قدرت پشتشه، با این وجود چندین و چند بار بعد از سه ماه و با PUSHها و تخفیفات مختلف پس از ۳.۵ سال به فروش ۲۰ میلیونی دست پیدا کرد GOW. اما اینجا مسئله اصلی فروش بازی‌ها نیست، شما با بی‌انصافی کامل تمامی موفقیت‌ها الدن رینگ رو به نفع عقاید خودت نادیده گرفتی، چه ۴۵ تا نمره ۱۰/۱۰چه فروش ۱۳.۴ میلیونی در عرض ۳۰ روز چه موفقیت بازی حتی ۳ ماه پس از عرضه هم موفقیت بازی در پلیرهای همزمان حتی سه ماه بعد عرضه که هایپ خوابیده. (نه که نمره و فروش مطرح باشه، اما جالبه به بازی ای که به نظام فکری و سلایق خودتون میخوره موفقیت هاش میشن اصل اول و همه جا جار میزنید، اما به بازی ای میرسه که باهاش موافق نیستید موفقیتش الکیه این یعنی بی‌انصافی) مسئله اصلی‌ای که بهش اشاره کردم، اصلا این نبود که گیم های داستان محور بعد از عرضه تا ابد از یادها میرن همانطور که فیلم های سینمایی بزرگ از یادها نمیرن، گفتم که منظورم بازه ۶ ماهه بود که یک سری بازی‌ها با قدرت سرگرم کنندگی بالا (که حتی آنلاین هم نیستند یا تمرکز آنلاین ندارن) همچنان تجربه میشن ولی بازی ای مثل gow و tlou بخاطر ساختارشون در عرض حداکثر ۱۰ روز محو میشن. حرفم این نبود که ده سال دیگه کسی از داستان یک بازی صحبت نمیکنه. من خودم از طرفداران مکس پین ۱ یا بایوشاک هستم و هنوز در موردش صحبت میکنم، همینطور ده ها بازی داستان محور دیگه. بنابراین اون یکی کامنتت که چرا ریمیک درست میکنن ربطی به گفته من نداره من در مورد درگیری پلیرها با یک بازی در بازه لانچ و این که چه مقدار میتونن این درگیری رو حفظ کنن صحبت کردم. الدن رینگ از هر سمت و سویی که به قضیه نگاه کنید یک موفقیت محضه چه ساختاری چه فروش چه درگیر کردن پلیرها در دوره هایپ و پس هایپ چه از دیدگاه ستایش منتقدین. بازی ای که به موفقیت رسیده رو از دوره هایپ گذشته رو نمیتونی به دروغ بگی خاموش خواهد شد. اثری مثل الدن رینگ هرگز خاموش نخواهد شد همانطور که dark souls 1 پس از ۱۰ سال و دیمنز سولز پس ۱۲ ۱۳ سال هنوز مورد بحث هستند. همانطور که این بازی ها ژانر ساختند. چرا به محو شدن بازی هایی مثل tlou gow پس از بازه لانچ اشاره کردم و این که پلیرها ازشون دست میکشن تا سال ها و مثل عناوین ساختارمند مدام پلیز همزمان ندارن؟ چون شما در ناآگاهی کامل الدن رینگ رو محو شدنی خوندی، الدن رینگ و سری سولز از آن دسته عناوینی هستند که هرگز محو نمیشن. این آثار همچنان داخل توییچ بیش از تمامی بازی هایی که ذکر کردید پلیر همزمان دارن و در بحث دیزاین همیشه حرف اول در ده سال اخیر سری سولز بوده نه gow نه tlou نه. به یاد ماندنی ترین اثر، اثریه که ده ساله داره گیمینگ رو به سمت خودش میکشونه اثری که gow ازش الهام میگیره اثری که به بازی های دو بعدی رسوخ پیدا میکنه اثری که core gaming رو عوض میکنه نه گدایی سینما رو کنه، این اثر در قالب سولز معنا پیدا میکنه.

          Free as the wind
          • majidam گفت:

            اول از همه باید بهتون بگم یکی از دلایل فروش بازی الدن رینگ هایپهای زیادش و نمره ی زیادی و در کنار مولتی بودنش و بعد از اون در سالی که الدن رینگ اومد بازی مطرح و خوبی نداشتیم طبیعی بود الدن رینگ نمره ی بالایی کسب کنه چون در سطح مولتی پلتفرم بازی خوبی نداشتیم و دلیل فروش زیاد الدن رینگ هم همین بود اگر در سالی عرضه میشد که در اون سال پر از عناوین و بازیهای بزرگ بودن هرگز به این موفقیت دست پیدا نمیکرد چون رقیبی برای خودش نداشت بله میگید هوریزان بود خوب اون بازی در حقش کم لطفی شد با اینکه نمره ی خوبی گرفت اما انتظار میرفت نمره ی بالاتری کسب کنه در حد و اندازه ی خودش اما با این حال زیاد فروخت با اینکه انحصاری بود و هیچکس از بازی بد نگفت و همه ی گیمرها تعریف کردن و در کل چون با قحطی بازی سولز هستیم در صنعت گیم حداقل در این چند ساله به صورت مولتی گیمرها تشنه ی سولز هم بودن و این در فروش و استقبال گیمرهای عاشق از بازی الدن رینگ بی دخیل نبود واقعا تو این سبک قحطی سولز داشتیم و بازیهای داستان محور و انلاین محور زیاد هستن اما خوب الدن رینگ هم در بهترین زمان خودش این بازی رو منتشر کرد و عطش گیمرها را برطرف و سیر کرد . من بازیش چند بار روی سیستمم نصبل کردم پاک کردم و چند بار تجربه کردم چون تعاریفش روی ابرها راه میرفتن اما منو نتونست قانع و راضی کنه به چند دلیل . پایین بودن گرافیک در حد نسل هفت بودش و پایین بودن بافتهای صورت کارکترها و صورت کاراکترها مرده بود اون حس پویایی و زنده بودن نداشت و نداشتن شخصیت مناسب و با طراحی فوق العاده غیر قابل انتخاب توسط گیمر . داشتن گیم پلی خشک و سنگین و تکراری که فقط با بالا بردن لول میشه سلاح انتخاب کرد و قدرت دست اون سلاح هست و وقت گیر بودن بازی چون مجبورت میکرد در همه ی نقشه بگردی و تمام امتیازات را جمع کنی که بتونی لولتو بالا ببری و خودتو ارتقا بدی خیلی زمانبر بود و این به مزاقم ننشست . و نداشتن داستان عمیق و طولانی و هیجانی و سینماتیکی و ضعفهای دیگری داشت اما حضور ذهن ندارم . در مورد بازی گاد هم بگم که در کمترین زمان هم که باشه فروششو میکنه با اینکه انحصاری هستن و به عنوان بازی سال انتخاب میشن و تمام جوایز را کسب میکنن و هم از روی بازیشون فیلم میسازن به خاطر محبوبیت بیش از حد و هم ریمستر و هم ریمک کلا به هر طریقی که شده از بازیهاشون کسب درامد میکنن

            Free as the wind
            • سلیقه شما مورد بحث نیست و برای کسی مهم نیست، مهم اینه که پلیرها دارن بالای ۱۵۰ ساعت روی بازی time میذارن و اثری که این مشکلات رو داشته باشه، هیچکس حاضر نیست روش تایم بذاره. بنابراین این مشکل از شما و سلیقه شخصی شماست که نمیتونی روی بازی تایم بذاری و به سلیقت نمیخوره. وگرنه موفقیت بازی نشان از آن داره که با یکی از تاثیرگذارترین عناوین تاریخ روبه‌رو هستیم. اگر سولز دوست نداری میتونی بازی نکنی، اما هر جا کامنتی مبتدیانه و آماتورگونه مثل این بذارید مطمئناً افراد زیادی هستند که پاسخ شما رو بدن. دید شما دید ۱۵ سال پیش من به صنعت گیم هست که با چهار تا زرق و برق سینمایی جذب یک بازی ویدیویی میشدیم، شما هم سنت بالاتر بره و توانایی تشخیص پیدا کنی، متوجه میشی که اصل قضیه در گیمینگ کجاست.

              بحث فروش و بازه عرضه پوچه. اولاً الدن رینگ رقیب بزرگی داشت در زمان عرضه که کژوال پسند تره و مخاطبین عامی مثل شما که به کیفیت بصری جذب میشن بیشتر بهش اهمیت میدن. اگر از ایکس باکس و پی سی گذر کنیم. همین بازی الدن رینگ با وجود هاردکور بودنش روی پلی استیشن در دو ماه اول هورایزن رو چپ و راست و قنداق پیچ کرد. آگاه هستی که بازی ها در یک بازه عرضه شدن و با این حال الدن رینگ پر دانلودترین بازی پلی استیشن در همه ریجن ها برای دو ماه بود؟
              نصف بیشتر بازی های بزرگ در بازه‌ای عرضه شدن که رقیب نداشتند، دلیل نمیشه موفقیتشون رو نادیده بگیریم. وبسایت های معتبر هم الدن رینگ رو یکی از تاثیرگذارترین بازیه ای دهه معرفی کردند، حالا بماند که امسال اتفاقا god of war ragnarok (بازی‌ای که نظر عام رو با خودش داره) رقیب elden ring خواهد بود. سال ۲۰۲۲ برای الدن رینگ سخت تر از سال ۲۰۲۰ برای tlou 2 خواهد بود که عملاً هیچ رقیبی نداشت. روی حرفات دقت کن، تمام این حرفهایی که میزنی مبنی بر سال خالی از عرضه و متای بالا برای انحصاری های سینمایی پلی استیشن برقراره.

              در ضمن توضیح ندادی چجوریه که بازی بخاطر هایپ و نمره مطرح شده اما ۳ ۴ ماه بعد از عرضه همچنان داره تجربه میشه. نه ریمیک شده نه ریمسترد نه آپدیت براش میدن منظم، اما همچنان گیمرها داره بالای صد ساعت روش تایم میذارن و جزو top 3 استیم هست. هایپ چند ماهه؟ ۴ ماهه؟ چنین چیزی غیرممکنه بازی بعد از ۴ ماه هنوز که هنوزه داره مخاطبای خودش رو سرگرم میکنه. در ضمن الدن رینگ سینگل پلیره با المان های آنلاین.

              Free as the wind
        • XERXES گفت:

          عزیز دل کات سین های از پیش رندر شده اتفاقا دارن کم کم جاشون رو به کات سین هایی میدن که در لحظه رندر میشه. بخصوص تو بازیهای اوپن ورلد. عجیبه که rdr2 رو مثال میزنی واضحا اون گیم در لحظه همه چیز رو رندر میکنه و هیچ کات سین از پیش رندر شده ای نداشت. ویچر ۳ فقط یک کات سین از پیش رندر شده داشت (درباره کات سین های خلال بازی صحبت میکنم نه مثلا کات سین اینترو بازی، الدن هم اون کات سینو داشت) که سکانس ابتدایی بازی توی کائر مورهن بود. توی اکثر بازیها دلیل اینکه میبینید یوزیج گرافیک میاد پایین بخاطر اینه که خود سازنده توی بعضی کات سینها بخاطر سینمایی تر شدن حس و حالش فریم رو روی ۳۰ لیمیت میکنه. مثلا دث استرندینگ اون فلش بک های BB و سکانس های ساحل رو اینجوری میکرد.
          اونجایی که مقایسه گرافیک هنری هم کردی با کمال میل دوست دارم نادیده بگیرم چون احتمالا از خنده طحالم منفجر میشه.

      • majidam گفت:

        اقای کریمی چرا اکثرا بیش از نود و نه درصد بازیهایی که ریمک یا ریمستر میکنن برگرفته از بازیهای داستان محور هستن بازیهایی که خاک میخورن و سالها کنار گذاشته شدن اما شرکتها از روشون ریمک میسازن نمونه اویل ۲ و اویل ۳ و فاینال فانتزی vii و مافیا یک و بازیهایی که در اینده قراره ریمک بشن استاروارس و مکس پین و به احتمال فراوان لست ۱ و همچنین رد دد ۱ و فکر کنم اویل چهار همه ی این بازیها قدیمی بودن اما با ریمک شدن احیا شدن و دوباره دارن میفروشن و حتی از اکثر بازیهای داستانی ریمستر میسازن مافیا دو و سه انچارتد کالکشن و الن ویک ووووو چرا همش از بازیهای داستان محور ریمک و ریمستر میسازن چرا ؟ مگه نمیگفتید فراموش میشن

    • AhmadReza گفت:

      بیا پایین😹

      مثل خودت که پیسی گیمری اما بازی های سونی رو نزده شاهکار خطاب میکنی😹

      majidamShinjiMikamiBahram
    • AhmadReza گفت:

      از یکماه پیش هم داری میگی بازی خواهد مرد و این حرفا اما تا آخرین آماری که اعلام کردن فکر میکنم ۱۳ میلیون نسخه فروخت و الان هم به فروشش داره ادامه میده

      BabayagamajidamShinjiMikami
  • اگه گیمپس هم به استیم اضافه شه مثل استیم دک در این لیست خواهیم دیدش هرهفته😁😂

    امیر حسینEMPEROR NIMA SHAMS
  • Babayaga گفت:

    الان گیمرایی که تازه ۳ ۴ ساله کنسول گرفتن میان میگن بازی فقط دلست آف آس دو ، گاد آف وار

    BabayagaXERXESmajidam
  • Nothing گفت:

    اینا همه کشکن:
    بهترین بازی تاریخ: 🗿🗿سفیر عشق🗿🗿
    بد ترین بازی های تاریخ: elden ring, Red Dead redemption 2, gow 4, the last of us2🗿🗿🗿🗿

    MahBabayaga
  • Mah گفت:

    آقا بحث را بزارین کنار بهترین بازی جهان ۷ سنگ هست🥷🏿👨‍🍼👨‍🍼🧟‍♂️🧞‍♂️💃🏻💃🏻💃🏻

    Mah
  • Mah گفت:

    🗿🗿👈👉👈👉👈👈👉👉👉👉👈👉🤛🤜🤜🤛🤛🤜🤜🤜🤜🤜🦾🤷‍♂️👣

    Mah
۱۰ بازی پرفروش برتر استیم در هفته بیست و یکم ۲۰۲۲ - گیمفا