هیدتاکا میازاکی از باسهای مورد علاقۀ خود در بازی Elden Ring میگوید
در مصاحبهای با ایکس باکس ژاپن، خالق بازی موفق Elden Ring یعنی هیدتاکا میازاکی، در مورد باسهای مورد علاقۀ خود از این عنوان صحبت کرد.
وقتی مصاحبهکننده از وی پرسید که باس یا باسهای مورد علاقۀ او در بازی Elden Ring کدام یک هستند، میازاکی رادان (Radahn) را به عنوان باس مورد علاقۀ خود اعلام کرد و همچنین در انتها، گادریک (Godrick) و رایکارد (Rykard) را در مقام دوم و سوم قرار داد. وی در مورد دلیل علاقۀ خود به رادان گفت:
او به عنوان یک کاراکتر شگفتانگیز است و از طرفی، من حس و حالی که فستیوال رادان انتقال میدهد را نیز دوست دارم.
میازاکی در ادامه متذکر شد که از موفقیت گستردۀ بازی Elden Ring خوشحال و در عین حال غافلگیر شده است. او همچنین اعلام کرد که فرام سافتور رویکرد خود در قبال تولید بازیهای ویدیویی را تغییر نخواهد داد و این تیم میخواهد همچنان عناوینی را تولید کند که باور دارد جذاب هستند.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
نظرات
https://streamable.com/hjeboy
درود بر شما با پوشش این خبرهای فوق العاده که واقعا تو این ساعت و خستگی کار حال آدمو خوب میکنه(از ساعت ۸ دارم ی سرور G9 رو اسمبل میکنم)…
رادان واقعا پر ابهت ترین باس بود اونجا قبل از شروع مبارزه یه ان پی سی میگه a celebration of war , the radahn festival اونجا واقعا میشد فهمید قراره با چیز خاصی بجنگیم
یکم جسه اش نسبت به اسب و حرکت اسبه و سرعتش ضایع نبود ؟ صرفا میخوام نظرتون رو بفهمم ؟ اصلا متوجه این موارد شدید ؟
بخاطر Gravity Sorceries که همون جادو های مربوط به گرانش میشه که رادان بهش مسلط بود، به نظرم وزنش رو با استفاده از اون جادو ها کمتر میکرد تا بتونه سوار اون اسبه بشه که اسب محبوبش هم بود
دقیقا 👏👏
رادان برای سواری بر اسب محبوب خودش و یه سری نقشه دیگر ستاره ها رو به فرمان خودش در آورد و جادوی جاذبه رو داره چون جثه بزرگ داره نمی تونست روی اسبش باشه داخل باس فایت مشخصه یکم از اسب بالاتره
دقیقا یکی از نکاتی که رادان رو برای من یه Chad میکنه همینه
رادان اینقدر اسبش رو دوست داشت که رفت و جادوی جاذبه رو یاد گرفت کف بدنش روی اسبش فشاری نیاره و بتونه روی اسب عزیزش سوار بمونه
بخاطر همین جادو هست که اسبش به راحتی سریع حرکت میکنه و کمرش نشکسته
اتفاقا داستان داره اینهشم، رادان اول اینطوری نبوده و راحت اسبشو سوار میشده، اما بعد یه مدت شروع میکن به رشد کردن تا جایی که نمیتونه اسبشو سوار شه، برای همینم gravity magick یاد میگیره تا بتونه سوار اسبش مثل قبلا. که تویه بازی هم میبینیم که تویه اتک هاش از gravity magick استفاده میکنه
دلیل داره به خاطر اینکه رادان علاقه زیادی به اسبش داره و همیشه سوارشه، تو lore بازی وقتی رادان ملانیا با هم مبارزه می کنن رادان آلوده میشه و عقلش رو از دست میده همچنین جمسشم بزرگتر می شده تا جایی که اسبش نمی تونست دیگه وزنش رو تحمل کنه برای همین رادان جادو های ضد جاذبه و جاذبه رو یاد گرفت فقط برای اینکه بازم با اسبش سواری کنه اگه دقت کنین بیشتر حمله های رادان از نوع جادو های گرانشی هستن. به نظرم خیلی جالبه که میازاکی برای رادان و اسبش این همه جزئیات به کار برده.
در کل درسته اما بخشی رو اشتباه کردید. بزرگ شدن جسم رادان ربطی به مالنیا و اسکارلت رات نداره، بلکه قبل از این اتفاقات، رادان در راه قدرتمند شدن و دستیابی به آوازه الگوهای خودش (۱- راداگون ۲- گادفری) به طور غیرمنتظرهای جسم عظیمالجثهای پیدا میکنه. وگرنه اولین فایت بین رادان و مالنیا مشاهده میکنید که جسم رادان عظیم هست و تغییری درش رخ نمیده. همچنین الگوی اول رادان گادفری بوده که پدرش نیست اتفاقا و پدر خودش رو بعد از گادفری قرار میداده.
تا جایی که من میدونم رادان از اول چنین جثهای نداشت. بعد از اینکه هیکلش بزرگ شد از جادوهای مربوط به کنترل نیروی جاذبه که در سلیا یاد گرفته بود استفاده کرد تا مجبور نشه اسبش رو رها کنه.
الدن رینگ واقعا اثر زیباییه قطعا اگه اتفاق خاصی پیش نیاد گوتیه
یکی از بهترین بازیهایی بود که تموم کردم و الان دارم دوباره میرمش
درود بر شما 👏👏👏
هر بار از نوع شروع میکنید جذابیتش بیشتر میشه …
سلام
حیف که زدن تو آپدیت آخر رادان رو ضعیف کردن وگرنه سخت ترین باس بازی هم میموندش
بهترین باس ها تو هر بازی میازاکی از دید خودم
دمون سولز: Maiden Astraea
دارک ۱ : Knight Artorias
دارک ۲ : Looking Glass Knight
دارک ۳ : Nameless King
سکیرو: divine Dragon
بلادبورن: Cleric beast
الدن رینگ : STARSCOURGE RADAHN
اونقدرها هم ساده نشده ها فقط یکی از کمبوهاش کمتر شده ولی ابهتش همون قبلیه …
همشون خوب بودن ولی انصافا اون باس دراگون سکیرو که چیز خاصی نداشت در مقابل بقیه باسای بازی
تعجب کردم تونسته انتخاب کنه ! خیلی کار سخته همشون فوق العاده ان …
دوستان خدایی نکرده حمل بر خودستایی نباشه(چون دیدم بعضیها از سختی بیش از بازی میگن) اگر کسی جایی تو بازیهای سولزبورن گیر کرد id بده من میام کمکش(فقط کافیه گوشه وایسته)…سکیرو هم اون قسمت رو برد میکنم ویدئوش رو براش میفرستم(به ساده ترین شکل ممکن که بگید چقدر بازی ساده است).خلاصه در خدمتم…
و nioh1 و nioh2 و surge1 و surge2….
“خوشحال و در عین حال غافلگیر شده است”… واقعا هرچقدر بزرگتر باشی فروتن تری اون وقت طرف با سیکل از روستایی شیش آباد میاد گیر میده به بازی که خوب طراحی نشده !!!
از نظر من پیشینه داستان رادان شگفت انگیزه ولی من از راداگون خیلی خوشم میاد چون هم پیش نمایشش شگفت انگیز پر ابهته و اینکه مثه باس های دیگه(به جز رادان) کری نمیخونه برات و در قسمت رایکارد اون اسلحه ای که اول باس میده حس زدن باس رو خیلی باحال تر میکنه
موافقم، هم رادان lore و پیش زمینه جذابی داره هم راداگون. به غیر از خواص شخصیتی و مرموز بودن، این هاله ابهام حول یکی بودن یا یکی شدن ملکه ماریکا و راداگون هم پوینت جالبیه که کل lore رو تحت تاثیر قرار میده چون در مرکز تمامی اتفاقات ماریکا قرار داره. جدای از این موضوع، خوی انسانی و منفی از جمله خیانت و ترکیبش با قدرت طلبی در راداگون lore رو از تک بعدی بودن خارج میکنه. گادریک و رایکارد هم خوی انسانی زیادی دارن. با این تفاوت که خواص انسانی راداگون مثل بازی های قبلی از طریق تکست انتقال پیدا میکنه اما خواص انسانی گادریک و رایکارد و حتی مالنیا از طریق دیالوگ هم نمود پیدا میکنه.
میدونید کلا جی ار ار مارتین کلرش درست بوده مثلا خودم وقتی رادان رو زدم با خودم گفتم این بهترین باسی بود که شکستش دادم چون که طبق داستانش خیلی بی پروا هست و با عظمت و شرافت مبارزه میکرد با وجود همه بدبختیاش جوری نبود که باوجود سختیی اسکارلت رات و غیره خودکشی کنه یا بذاره حریف راحت خودشو بکشه و امیدوارم که میازاکی با نویسنذه های بزرگی مثل جی ار ار مارتین دوباره همکاری کنه
راستش هیچ وقت نقش دقیق مارتین رو در الدن رینگ ندونستم ؟؟ ولی فکر کنم در نوشتن لور بازی نقش اساسی ای داشته چونکه ساختار لور بازی شباهت هایی به نغمه یخ و آتش داره
حالا که حرف از باس فایت شد انتظار دارم باس فایت ثور تو گاد آف وار رگناروک از بهترین باس های تاریخ صنعت گیم باشه
باس بالدر چقدر خفن بود
این یکی ۱۰۰ پله بهتر و خفن تر
درود بر شما 👏👏👏…
بالدر جوری بود که اگه هزار بار دیگه ام بخوان دوباره بازی رو بسازن بازهم بالدر با همین ویژگیها در همین مکانها قرار میگیره چون بهترین شکل و بی نقص ترین حالت ممکن رو داشت.
پس ملکه رات؛ شمشیرزن شکست ناپذیر 🙁
احسنت استاد سلیقه هامون یکیه😁 برای من رادان و مالنیا بهترین باس فایت های الدن رینگ هستند یک جورایی برام مالنیا تداعی کننده همان آرتوریاس است هر دو این باس ها در بازی با ویژگی های انسانی خاصی به نمایش کشیده می شوند قدرتمند بودن در کنار شرافت و غرور از خصیصه های اصلی این دو باس فایت است همین باعث میشه زیبایی این دو چند برابر بشه اما نا امید کننده ترین باس های بازی به نظرم رایکارد و گادفری هستند در مورد رایکارد سلاحی که اول محیط باس به دست میآریم کل پتانسیل مبارزه را از بین می برد در مورد گادفری هم به عنوان اولین الدن لرد انتظار داشتم شاهد مبارزه بهتر و چالش بر انگیز تری باشیم نه یه مبارزه ساده
جالب بود
تشکر از آقای کریمی که بسیار مطالب مفیدی میگذارند.
به یه چیزی دقت کردید تمام شخصیت های اصلی آثار میازاکی باهاشون بازی پیش میبریم شخصیت های بی سر و صدا و کم ادعایی هستن مثل شخصیت خوده میازاکی.
یعنی مثلاً ما با شخصیت بازیباز که تو آثار میازاکی بی نام و نشانن و نام گذاریشون میکنیم یکدفعه میاد باسی مثل radahn رو میزنه شخصیتی که اصلا رو زدن باس روش حساب نمیشه کرد و مبتنی بر مهارت خوده شخصی که دسته کنسول یا pc دستشه بر خلاف سری بازی های دیگه مثل بتمن یا گاد که میگیم خوب چون بتمن هست یا کریتوس الان این دشمن نابود میکنه درجا
بزودی بار سوم رو استارت میزنم اما این بار نسخه نسل نهم
.
.
منظورم از بزودی همین امشبه :دی
اما نکته زیبا و حیرت انگیز ، سرود غم انگیز و بسیار باشکوهی هست که در منطقه فستیوال در حال پخش،شدنه…..ژنرال رادان، فرمانده پرغرور و باشرافت در حال زندگی بی حاصل با دردی جانکاه ناشی از فسادی است که مالنیا به جانش انداخته….این فستیوال چیزی نیست جز تقدیم کردن پایان و مرگی باشکوه به رادان توسط مبارزی لایق ….و این سرود حزن انگیز هم آواز سربازان و وفاداران رادان هست که به نشان وفادارای همیشگی به این مبارز پرشکوه سرداده اند……
این باس و مالنیا رو منم خیلی دوست دارم
نه بخاطر لور و داستانی که دارن ، بخاطر خاص بودن مبارزه باهاشون
جفتشون باسای عجیبی بودن ، با یکی باید شیش هفت نفری مبارزه میکردن با یکی هم باید خرغلت میزدی:)
دیمن آو هیترد رو هم به همین دلیل دوست دارم به شدت