آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از vertigo تا warrior

در این آخر هفته به معرفی فیلم کلاسیک و برجسته Vertigo، فیلم جدید Everything Everywhere All at Once و سریال Warrior می‌پردازیم.

آثار ساخته شده توسط آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) از جمله آثار کلاسیک برجسته تاریخ سینما به شمار می‌روند که تماشای آن‌ها بسیار رضایت‌بخش و دلنشین است. آلفرد هیچکاک از جمله برترین کارگردانان تاریخ سینما است که توانسته آثار خارق‌العاده‌ای خلق کند که با وجود گذشت بیش از نیم قرن از اکران آن‌ها، همچنان برجسته و شناخته‌شده هستند. در این مطلب به سراغ معرفی یکی از آثار برجسته هیچکاک می‌رویم.

بر طبق روال تازه مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم نیز به سراغ معرفی فیلم‌های جدید و تازه منتشر شده می‌رویم. در این آخر هفته قرار است به معرفی و بررسی فیلم همه چیز همه جا یکباره (Everything Everywhere All at Once) بپردازیم.

سریال جنگجو (Warrior) از جمله سریال‌های نسبتا جدید است که به هنگام شروع پخش خود توانست نظر مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این سریال درام و جنایی بر اساس ایده‌ای اوریجینال از بروس لی (Bruce Lee) فقید بوده است. در ادامه به معرفی این سریال می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

جدیدترین فیلم‌های هفته

فیلم همه چیز همه جا یکباره (Everything Everywhere All at Once)

فیلم همه چیز همه جا یکباره everything everywhere all at once

دن کوان (Dan Kwan) و دنیل شاینرت (Daniel Scheinert) که با عنوان «دنیلز» شناخته می‌شوند، نویسندگی فیلم‌نامه فیلم «همه چیز همه جا یکباره» را برعهده داشته‌اند. آن‌ها علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این فیلم کمدی و درام را در دست داشته‌اند. علاوه بر ژانر کمدی و درام،‌ می‌توان عناصری یاز دیگر ژانرها همچون فانتزی، علمی-تخیلی، هنرهای رزمی و انیمیشن را نیز در این اثر مشاهده کرد.

در فیلم «همه چیز همه جا یکباره» میشل یئو (Michelle Yeoh) نقش زنی چینی و آمریکایی را بازی می‌کند. سازمانی مرموز به این موضوع پی برده است که این زن باید با نسخه‌های مختلف خود از دیگر جهان‌های موازی ارتباط برقرار کند تا جلوی نابودی مولتی‌ورس توسط موجودی قدرتمند گرفته شود.

استفانی سو (Stephanie Hsu)، کی هوی کوان (Ke Huy Quan)، جنی اسلیت (Jenny Slate)، هری شوم جونیور (Harry Shum Jr)، جیمز هونگ (James Hong) و جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis) از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند.

نویسندگان فیلم «همه چیز همه جا یکباره» از سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد مولتی‌ورس تحقیق کردند و در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز توسعه فیلم‌نامه را شروع کردند. آن‌ها در ابتدا نقش اصلی را با بازی جکی چان (Jackie Chan) در نظر داشتند اما بعدا، نقش اصلی تغییر پیدا کرد و در نهایت توسط میشل یئو به تصویر کشیده شد.

فیلم «همه چیز همه جا یکباره» همانطور که از عنوانش پیدا است، اثری عالی به شمار می‌رود که توانسته تا آن چیزی که وعده داده است را عملی کند. بازی بازیگران به خصوص میشل یئو و همچنین کارگردانی فیلم بسیار عالی و برجسته بوده است.

فیلم کلاسیک هفته

فیلم سرگیجه (Vertigo)

فیلم سرگیجه vertigo

فیلم «سرگیجه» اثری در ژانر روانشناختی، هیجانی و نوآر است که در سال ۱۹۵۸ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. آلفرد هیچکاک علاوه بر کارگردانی این اثر از جمله تهیه‌کنندگان آن بوده است. فیلم‌نامه فیلم «سرگیجه» به قلم الک کاپل (Alec Coppel) و ساموئل ال تیلور (Samuel A. Taylor) بود و آن‌ها داستان را بر اساس رمانی به نام از میان مردگان (From Among the Dead) نوشته‌اند.

در این فیلم، جیمز استوارت (James Stewart) نقش کاراگاه بازنشسته‌ای به نام جان فرگوسن ملقب به اسکاتی را بازی می‌کند که به دلیل تصادفی وحشتناک در حین انجام وظیفه، اکنون از آکروفوبیا (ترس شدید از ارتفاع) و سرگیجه رنج می‌برد و باعث شده تا او از کار خود به عنوان یک کاراگاه بازنشسته شود. یکی از آشنایان اسکاتی به نام گاوین الستر، او را به عنوان کاراگاهی خصوصی به خدمت می‌گیرد تا همسرش به نام مدلین که رفتاری عجیب دارد را تعقیب کند.

با اینکه فیلم «سرگیجه» به هنگام اکران خود روی پرده سینماها در سال ۱۹۵۸ میلادی نتوانست توجه مخاطبان را به خود جذب کند اما از جمله آثار کلاسیک و برجسته آلفرد هیچکاک به شمار می‌رود که تماشای آن مطمئنا لذت‌بخش خواهد بود. از سوی دیگر، فیلم «سرگیجه» در کنار دیگر آثار، کارنامه هنری هیچکاک را بسیار متمایز کرده است.

فیلم «سرگیجه» امروزه به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود اما قبل از آن و به هنگام اکرانش، نظرات متفاوتی در مورد آن مطرح شده بود. برخی از افراد بر این باور بودند که این فیلم، اثری برجسته و تماشایی است اما داستان آن بیش از حد طولانی و توسعه نیافته است. با این وجود، بسیاری از افراد عقیده دارند که کارگردانی هیچکاک و تکنیک‌های او در استفاده از رنگ و فیلمبرداری واقعا عالی بوده است.

در پایان، فیلم «سرگیجه» اثری برجسته و خارق‌العاده در دنیای سینما به شمار می‌رود و کسانی که به آثار هیچکاک علاقه‌ دارند باید به تماشای این فیلم بنشینند.

سریال هفته

سریال جنگجو (Warrior)

سریال جنگجو warrior

سریال «جنگجو»، اثری در ژانر هنرهای رزمی، درام و جنایی است که اولین فصل از آن در سال ۲۰۱۹ میلادی از شبکه سینمکس پخش شده بود. ایده و داستان اصلی سریال «جنگجو» توسط بروس لی (Bruce Lee) ارائه شده بود اما او نتوانست این سریال را به مرحله تولید برساند اما دختر او به نام شانون لی (Shannon Lee) از تهیه‌کنندگان این سریال است. جاناتان تروپر (Jonathan Tropper) مدیر اجرایی این سریال است که قبلا به عنوان مدیر اجرایی سریال بانشی (Banshee) شناخته می‌شد.

پس از پخش اولین فصل از سریال «جنگجو»، شبکه سینمکس آن را برای فصل دوم تمدید کرد که در سال ۲۰۲۰ میلادی پخش شد. این فصل از سریال، آخرین سریال تولید شده توسط این شبکه محسوب می‌شود چراکه مدیران این شبکه تولید تمام سریال‌های اوریجینال خود را متوقف کرده بودند. در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد که سومین فصل از سریال «جنگجو» توسط سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس ساخته و پخش خواهد شد.

اولین فصل از سریال با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان و منتقدان روبه‌رو شده بود. اولین فصل سریال توانست تا با صحنه‌های اکشن و رزمی هیجان‌انگیز و جذاب خود، کسانی که به دنبال آثار تاریخی و رزمی هستند را بسیار خشنود کند. فصل دوم سریال نیز موفق شد روند خوب فصل اول را تکرار کند و صحنه‌های اکشن خوبی را به تصویر بکشد.

در کل، سریال «جنگجو» اثری جذاب و تماشایی است که داستان خود را به خوبی پیش می‌برد. صحنه‌های اکشن آن جذاب و جالب‌توجه هستند و می‌تواند سریال بسیار خوبی برای آخرهفته باشد. هر دو فصل سریال ۱۰ قسمت دارند و انتظار می‌رود فصل سوم نیز همین تعداد قسمت داشته باشد و در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شود.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «سرگیجه»، فیلم جدید «همه چیز همه جا یکباره» و سریال اکشن و رزمی «جنگجو» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysambفرهاد یزداندوستP.morgan 𔓙KStevenJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • GrandWarden گفت:

    نکته جالبی که در مورد آثار برجسته سینمای کلاسیک و کارگردان نامدار اون برهه از قبیل هیچکاک و کوبریک میخونیم اینه که ارزشمندی آثار این کارگردان ها در زمان خودشون هیچوقت به اندازه ای که در عصر کنونی عنوان میشه نبوده و گذر زمان باعث شده تا ارزش حقیقی این آثار مشخص بشه.
    به نظر شخصی بنده دو فیلم rear window و north by northwest فیلم های خوش ساخت تری نسبت به vertigo و psycho هستند و در کارنامه کاری هیچکاک عناوین بالای جدول هستند. نکته ای که در گفتگو با درصد قابل توجهی از دوستداران فیلم متوجه شده ام اینه که خیلی ها علاقه ای به تماشای آثار کلاسیک ندارند و چقدر حیف که خودشون رو از چنین آثار فاخری محروم می کنند. تشکر از تیم گیمفا و شما جناب محمد پناه عزیز بابت انتشار این پست ها و توجه به آثار سینمای کلاسیک.

    آرینKحسین غزالی
    • منم ممنونم بابت این پست. درباره صحبتی که درباب هیچکاک و کوبریک کردید، جالبه که این پدیده چقدر ممکنه تکرار بشه. این اتفاق یا زمانی میفته که اثری از زمانه خودش جلوتر باشه یا زمانی که به هر دلیلی توسط بقیه مسخره بشه و مثلاً در یک تایمی، جمعیتی که فیلم های کوبریک نگاه می‌کردند، با اون جمعیتی که در یک تایم دیگه آثارش رو نگاه می‌کردن تفاوت داشته باشه. جمعیت دوم کوبریک رو بهتر می‌بینن. ولی وقتی یک اثری از زمانش جلوتر باشه اونوقت دیگه ندیدن آثار کلاسیک معنایی نداره. حالا ما همین مشکل رو با بازی‌ها هم داریم. اینکه یک نسل جدیدی از بچه‌های تازه‌وارد اومدن که فقط لست ۲ و رد دد ۲ و کالاف دیوتی و فیفا بازی میکنند و فکر میکنند که تاریخ بازی‌ها همینه و این‌ها پرافتخارترین بازی های تاریخ اند و عمیق‌تر از این‌ها دیگه نیست، نشون میده که این مشکل ندیدن آثار کلاسیک دوباره تکرار میشه توی همه مدیوم ها. ضمن اینکه متاسفانه انگار همه چیز فقط کیفیت دوربین یا نماها و قاب‌های دوربین یا بازیگراست. همونطور که جدیداً همه چیز گرافیک و موشن کپچر و متا شده.

      آرینKGrandWarden
      • GrandWarden گفت:

        درود بر شما جناب غزالی عزیز. کاملا موافقم با سخنانتون و در مورد بازی ها هم کاملا درست می فرمایید به خصوص فیفا و سری کالاف دیوتی که اون ها هم به دلیل این که هر چی باشه ازشون حمایت میشه کیفیتشون به پایین ترین میزان ممکن رسیده.

        حسین غزالیآرینK
      • آرین گفت:

        سلام استاد
        ظاهرپرستی و نداشتن نگاه درست به بازی‌ها، باید گفت تجربه این دوستان از بازی‌ها هم نمی‌تونه احتمالا تجربه عمیقی باشه.
        یعنی اگه Call of Duty بازی عمیقی باشه، باز افراد عمقش رو نمی‌بینند، چیز دیگه‌ای رو می‌بینند. (ظاهر)
        اگه بتونن چند تا بازی خوب بکنند و این سد رو بشکند، کاملا این مشکل حل می‌شه؛ فقط کافیه مزه بیاد زیر زبون!
        من خودم اینطوری بودم، ولی اگه مثلا برید سراغ RE 4 دیگه این مشکل وجود خارجی نخواهد داشت.
        حداقل می‌شه بازی‌های خاطرهَانگیز رو دوباره بازی کرد، خیلی تأثیر داره.

        حسین غزالی
        • وقتی ما میریم سراغ رزیدنت ۴ آرین جان، یعنی شناخت قبلیمون از بازی باعث شده برگردیم. یا مثلاً اون صحبتی که قبلاً سر GTA: SA داشتیم که چه‌طور برای من و شما اصلاً مسئله قدیمی بودن بازی به چشم نمیاد. گاهی صرفاً تکرار حس نوستالژی و خاطره بازیه و گاهی هم فراتر. ولی واقعاً نمیدونم چه‌طور ممکنه یکی از همین بچه های جدید رو بکشونیم به سمت شوتر سوم شخصی که وقتی راه میری نمیتونه تیراندازی کنه (RE4). مشکل هم همینجاست. توی سینما هم سخته یه نفرو بکشونی به سمتی که مثلا توش خبری از دیکاپریون! یا فول اچ‌دی و این حرفا نباشه.
          تنها چیزی که به ذهن میرسه همین صحبتای دوستانه و البته همین به قول معروف وبسایت های بزرگیه که در ادعا کردن و ژست گرفتن کم نمیذارن (با خودمونم هستم). اینکه کسی اسم خودشو میذاره نمیدونم فلان و بهمانِ گیم و سینما ولی آخرسر برمیگرده به همین کالاف و فیفا و لیست برترین بازی ها از لحاظ جایزه بازی سال.

          آرین
    • آرین گفت:

      سلام
      سرگیجه بنظرم یکی از بهترین کارگردانی‌های استاد رو داره، تنها مشکلی که می‌شه به فیلم گرفت فیلمنامه ست.
      ولی بقول آقا مرتضی: هر کسی جز هیچکاک این فیلمنامه رو می‌ساخت، تبدیل به یک اثر ضعیف و حداکثر متوسط می‌شد.
      تیتراژ فیلم بهترین تیتراژی ست که من دیدم، چقدر هم توب از جلوه‌های کامپیوتری استفاده می‌کنه.
      در مورد سینمای کلاسیک یکم فرهنگ‌سازی می‌خواد و تبلیغات، از اون طرف هم تابوی مسخره سیاه‌وسفید و قدیمی و اینا باید از بین بره.
      بیشتری‌ها حداکثر از ۴ تا فیلم عبور نمی‌کنند و اصلا متوجه نمی‌شوند ذات کلاسیک‌ها چیست (پرداخت و درام)

  • K گفت:

    The_Villainess_2017وThe.Marine.3.Homefront.2013پیشنهاد میکنم اگه ندیدین نگاه کنین قشنگن بویژه نام فیلم اولی که گذاشتم

  • Marioman گفت:

    مجموعه فیلم های ترسناک rec هم خیلی خوبن. اگه ندیدین حتما ببینین، مخصوصا نسخه یک و چهارش

    K
  • Aztec گفت:

    برای منی که سیستمم خیلی قدیمی شده و بازی های چندسال اخیر روش بالا نمیاد نگاه کردن فیلم جزء معدود دلخوشی هاست لطفا یک نفر لطف کند چند تا فیلم عالی پیشنهاد بدهد.

  • KoldWar گفت:

    warrior واقعا سریال خیلی جذابی بود.به امید اومدن هر چه سریعتر فصل جدید.

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Vertigo تا Warrior - گیمفا