نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش

آرمان زرمهر
۱۶:۵۹ ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا

امروز در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice، دنباله‌ی عنوان Salt and Sanctuary ساخته‌ی استودیوی SKA، بپردازیم. با گیمفا همراه باشید.

در سال ۲۰۱۶ استودیوی SKA با انتشار عنوان Salt and Sanctuary یک تجربه‌ی دو بعدی جذاب و متفاوت در ژانر Souls-Like با برخی المان‌های Metroidvania را ارائه داد. حال پس از گذشت ۶ سال از آن بازی شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آن یعنی Salt and Sacrifice هستیم که علاوه بر حفظ خصوصیات جذاب پیشین خود سعی کرده است از عناوین Monster Hunter نیز الگوبرداری کند اما آیا این الگوبرداری به خوبی پیاده‌سازی شده است؟

در تعقیب قلب جادوگران

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
بازی از همان ابتدا شما را مجذوب دنیای خاص و فانتزی‌اش می‌کند و از آن‌جایی که داستان‌سرایی عمیقی ندارد از محیط خود به عنوان محرک بازی استفاده می‌کند.

در ابتدای بازی همچون بسیاری از عناوین Souls-Like باید کاراکتر خود را بسازید، شخصی‌سازی کنید و کلاس آن را از بین کلاس‌های متنوعی همچون Assassin، Dualist، Fighter و… مشخص کنید. پس از پایان پروسه‌ی ساخت کاراکتر، پا به دنیای مرموز و زیبای این بازی خواهید گذاشت. شما به دلیل جرمی که مرتکب شده‌اید(در بخش شخصی‌سازی قابلیت انتخاب این مورد را نیز خواهید داشت) محاکمه شده و به جای یک مجازات سخت، با نوشیدن Magebane به یک Inquisitor تبدیل شده‌اید که هدفش سلاخی جادوگران و بلعیدن قلب آن‌هاست.

جادوگران یا به اصطلاح Mageها افرادی عادی بوده‌اند که در زمینه‌ی جادوی عناصر خاصی خبره بوده‌اند و به دلیل زیاده‌روی شکل انسانی خود را از دست داده‌اند و تبدیل به موجوداتی غول‌پیکر و خطرناک شده‌اند.

داستان و روایت آن از اهمیت بالایی در این بازی برخوردار نیست و در واقع هدف سازندگان نیز روایت یک داستان عمیق نبوده است به طوری که گاهی اوقات به کلی فراموش می‌کنید که داستان بازی درباره‌ی چه چیزی بوده است و در چه بخشی قرار دارد. بازی از همان بدو ورود شما خصلت Souls-Like بودنش را به خوبی به رخ می‌کشد و شما را در مقابل یک Boss عظیم‌الجثه قرار می‌‌دهد که در ابتدای بازی مبارزه با او بسیار مشکل است و بیشتر نقش یک بخش آموزشی را ایفا می‌کند(البته همچون بسیاری از عناوین این ژانر، با وجود هدف بازی در شکست شما در این بخش برای ادامه‌ی بازی، امکان پیروزی در آن وجود دارد).

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
با وجود آن که بازی از ژانرها و عناوین مختلفی مخصوصا عناوین Souls-Like الگوبرداری می‌کند اما همچنان برخی المان‌های اوریجینالی در خود جای داده است که به نوبه‌ی خودش، تجربه‌ی بازی را چالش‌برانگیزتر می‌کند

پس از کشته شدنتان در آن مبارزه، توسط شخصی به Pardoner’s Vale منتقل می‌شوید که همچون یک محل استقرار یا به اصطلاح یک Hub برای Inquisitorها محسوب می‌شود. در آن جا توسط شفادهنده‌ای به نام Herbalist Shenna شفا داده می‌شوید و از آن جایی که مراسم تبدیل شما به یک Inquisitor و اثر Magebane با موفقیت انجام شده بود، شما از مرگ نجات پیدا کرده‌اید اما به حالت Spellmarked در آمدید که حالتی بین مرگ و زندگی است.

این مسئله باعث می‌شود بخشی از خط سلامتی شما از دسترس خارج شود، البته شما می‌توانید با پیدا کردن آیتمی به نام Guiltless Shard به حالت زنده بازگردید (شما با هر مرگ خود در بازی به حالت Spellmarked بازمی‌گردید و باید از Guiltless Shard استفاده کنید).

پس از پایان بخش ابتدایی و معرفی پلیر به بازی، شما از طریق پرتالی که در Pardoner’s Vale واقع شده است، سفرتان را برای تعقیب و شکار جادوگران در مناطق مختلف آغاز خواهید کرد.

سلاخی هیولاها

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
گیم‌پلی و مبارزات بازی شاید در نگاه اول بسیار سطحی به نظر برسند اما هرچه بیشتر در بازی پیش می‌روید، مبارزات عمیق‌تر، چالش‌برانگیزتر و متنوع‌تر می‌شوند. گاهی اوقات خود را در مقابل هیولاها و Bossهایی می‌یابید که نیازمند بهره‌گیری از تمامی المان‌هایی هستند که سیستم مبارزات و گیم‌پلی کلی بازی در اختیارتان قرار می‌دهد.

گیم‌پلی و مبارزات بازی قدرتمندترین بخش بازی محسوب می‌شود و تقریبا هر آن چیزی است که از یک عنوان Souls-Like انتظار دارید. مبارزات بازی تشکیل شده از Light Attack، Heavy Attack، پرتاب تبر و استفاده اسلحه‌های دور برد دیگر و همچنین Dodge تشکیل شده است، همچنین بازی نیز طیف گسترده و متنوعی از اسلحه‌های سرد را در اختیارتان قرار می‌دهد که هر کدام، خصوصیات ظاهری خاص و عملکردی متفاوت دارند.

پلیر علاوه بر Dodge توانایی دفاع از خود یا به اصطلاح گارد گرفتن با استفاده از اسلحه‌ی خود را نیز دارا است. برخی از اسلحه‌ها ترکیبی از یک سلاح سرد و یک Shield را در اختیار پلیر قرار می‌‌دهند و به او اجازه می‌دهند در طول مبارزات، از آن استفاده کند.

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
یکی از مواردی که تنوع بسیارخوبی به مبارزات بازی و چگونگی روند آن‌ها می‌بخشد، تنوع بسیار بالای اسلحه‌ها و قابلیت‌های آن‌هاست که راه‌های متفاوتی برای مبارزه با هیولاهای پیش روی‌تان به شما ارائه می‌دهند. این تنوع همچنین باعث می‌شود پلیر آزادی عمل مطلوبی در زمینه‌ی تغییر پلی استایل خود داشته و صرفا یه کلاس شخصیت خود محدود نباشد.

طیف گسترده‌ی اسلحه‌ها به پلیر اجازه می‌دهد تا بر اساس کلاس و سبک مبارزه‌ی خود اسلحه‌ی مورد نظرش را انتخاب کند. به طور کلی مبارزات بازی نیازمند دقت و صبر هستند و چالش مناسبی را پیش روی پلیر در هر زمان قرار می‌دهند به طوری که حتی در مقابل ابتدایی‌ترین نوع دشمنان خود نیز نمی‌توانید احساس راحتی و یا اطمینان کنید و یک Dodge اشتباه می‌تواند به قیمت جان کاراکتر بازی تمام شود اما یادگیری مبارزات و فراز و نشیب‌های آن در کنار چالش برانگیز بودن، بسیار لذت‌بخش است و از همین رو هیچ‌ وقت تکراری یا خسته کننده نمی‌شود.

حال که از سیستم مبارزات صحبت کردیم بگذارید کمی به روند کلی گیم‌پلی بازی بپردازیم. همانطور که بالاتر اشاره کردم ما شاهد الگوبرداری‌هایی از فرنچایز Monster Hunter در این عنوان هستیم. این بازی شامل ۵ منطقه‌ای بسیار وسیع و گسترده است که پلیر پس از ورود به هر یک از آن‌ها باید به دنبال Mageها بگردد، آن‌ها را شکست دهد و قلب‌شان را ببلعد.

البته این پروسه به سادگی گفتنش نیست. شما با پیدا کردن مکان‌هایی که یک Mage خاص در آن حضور داشته است می‌توانید Mage Huntهایی را فعال کنید که شما را به سمت آن Boss هدایت می‌کنند. پلیر باید در طول این Mage Hunt چندین بار به تعقیب و گریز Boss بپردازد و با دشمنانی که اسپاون می‌کند مبارزه کند تا در نهایت به مکان Boss Fight اصلی برسد.

ایده‌های جالب، پیاده‌سازی ضعیف

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
گاهی اوقات هنگام تعقیب یک جادوگر در سراسر منطقه‌ای که در آن قرار دارید، او را در کنار یکی دیگر از جادوگران بازی می‌یابید. به عنوان مثال در تصویر بالا در حالی که در تعقیب یکی از جادوگران بودم، او را در کنار جادوگر دیگری در یک فضای کاملا بسته یافتم و از آن جایی که هردوی آن‌ها هیولاهای متعددی را اسپاون می‌کنند و خودشان نیز از قدرت بالایی برخوردارند، مبارزه در این فضا را بسیار آزار دهنده می‌کنند. لازم به ذکر است که این مسئله باعث بروز باگ‌هایی نیز می‌شود که نشان از مناسب نبودن ساختار بازی برای این حجم از هرج و مرج است.

اولین مشکل بازی در همین پروسه‌ی تعقیب و گریز Mageها نمایان می‌شود. از آن جایی که با مناطق و محیط‌های گسترده‌ای در این بازی روبه‌رو هستیم، تعقیب این Mageها در این مناطق می‌تواند بسیار خسته کننده شود و بر عکس Monster Hunter، پس از مدتی تکراری و کسل کننده می‌شود. یکی دیگر از الگوبرداری‌های این بازی که آن چنان بر سبک و سیاقش منطبق نیست وجود Bossهایی سرگردان در محیط بازی است.

در حالی که این موضوع شاید روی کاغذ بسیار جذاب به نظر برسد اما در واقع می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. گاهی اوقات شما در حال تعقیب یک Mage هستید و ناگهان او را در کنار Mage دیگری می‌یابید که هر دو در کنار دشمنانی که به طور معمول در آن مکان حضور دارند، هیولاهای متعدد اختصاصی خود را اسپاون می‌کنند و باعث به وجود آمدن هرج و مرج بیش از اندازه‌ای روی صفحه، گیر افتادن کاراکتر بین دشمنان و در نهایت مرگ او می‌شوند.

در همین حین گاهی اوقات بر اثر وقوع باگ‌هایی برخی از هیولاهای اسپاون شده توسط این جادوگران، جلوی بالا رفتن پلیر از نردبان را می‌گیرند یا راه خروج او را مسدود می‌کنند و این نشان‌دهنده‌ی آماده نبودن ساختار بازی برای این حجم از دشمنان در یک محیط است.

لازم به ذکر است که برخی Obeliskهایی در محیط بازی وجود دارند که به عنوان Checkpoint عمل می‌کنند و در هنگام مرگ در کنار آن‌ها اسپاون خواهید شد. همچنین شما از طریق آن‌ها توانایی استراحت، پر کردن دوباره‌ی مهمات خود و همچنین بازگشت به Pardoner’s Vale را دارا هستید.

متاسفانه شما از طریق پرتال واقع در Pardoner’s Vale قادر به انتخاب و Fast Travel به Obeliskهای دلخواه نیستید و از همین رو مجبور هستید تمام مسیر را به سوی نقطه‌ی مورد نظر خود، از ابتدا طی کنید و به دلیل زمان زیادی که در هر یک از این مناطق صرف خواهید کرد، این پروسه حسابی تکراری و خسته‌کننده می‌شود.

از دیگر مشکلات بازی می‌توان به نبود Map اشاره کرد. ما شاهد مناطق بسیار وسیعی در این بازی هستیم که برای پیش‌روی در آن‌ها نیازمند بلعیدن تعداد معینی از قلب‌های Mageها هستید تا بتوانید درهایی به سوی بخش‌های جدید منطقه‌ای که در آن قرار دارید را باز کنید. از آن جایی که هیچ‌گونه نقشه‌ای در بازی وجود ندارد گاهی اوقات پس از Grindهای طولانی، فراموش می‌کنید که درهایی که نیازمند قلب Mageها بودند در کدام نقطه‌ی محیط بازی قرار داشتند و گشتن به دنبال آن‌ها می‌تواند آزار دهنده باشد.

درخت مهارت‌ها و سیستم Crafting

  • Level UP و درخت مهارت‌ها
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
درخت مهارت‌های بازی تاثیر قابل توجه‌ای در روند بازی و رشد شما در طول آن دارد. یکی از موارد مثبتی که سازندگان در این بخش بازی قرار داده‌اند قابلیت Respec است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد با خرید مهارت‌ها به گسترش درخت مهارت خود بپردازید و سپس مهارت‌هایی را که احساس می‌کنید به آن‌ها نیاز ندارید را برگشت بزنید بدون آنکه مهارت‌های متصل به آن‌ها را از دست بدهید. این موضوع انعطاف‌پذیری زیادی در روند پرورش کاراکترتان و تغییرات پی در پی او ایجاد می‌کند.

خوش‌بختانه سیستم پیشرفت و ارتقای لول کاراکتر بازی به خوبی پیاده‌سازی شده است و با درخت مهارت‌های بازی در توازن قرار دارد. شما برای ارتقای لول کاراکتر خود به جای XP نیازمند میزان مشخصی نمک هستید. نمک نماد خصوصیات مختلفی همچون وفاداری، تطهیر و… است که شما با کشتن دشمنان و Mageها می‌توانید نمک را بدست آورید. همچنین لازم به ذکر است که اگر در طول زمانی که در مناطق مختلف بازی مشغول شکار هستید، کشته شوید، نمک‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را در مکان مرگ‌تان باقی خواهید گذاشت و می‌توانید دوباره به آن‌ جا بروید و آن‌ها را بازیابی کنید.

پس از بازگشت به Pardoner’s Vale با استفاده از آن‌ها لول کاراکتر خود را ارتقا دهید با ارتقای او، Black Starstone و Gray Starstone بدست آورید که برای بازکردن مهارت‌های جدید در درخت مهارت‌ها کاربرد دارد. درخت مهارت‌های بازی در نگاه اول شاید کمی پیچیده به نظر برسد و حقیقتا شخصا اصلا از درخت‌های مهارت پیچیده و بیش از اندازه جزئی خوشم نمی‌آید اما خوش‌بختانه این موضوع تنها در ظاهر چنین است و هنگامی که به باز کردن مهارت‌ها مشغول شوید به سرعت متوجه کلیت آن خواهید شد.

شما با استفاده از Black Starstone توانایی باز کردن مهارت‌های تازه را دارید و Gray Starstone نیز به شما اجازه‌ی بازگشت مهارت‌هایی که احساس می‌کنید نیازی به آن‌ها ندارید را می‌دهد و Black Starstoneهای صرف شده برای آن مهارت را بازمی‌گرداند. این موضوع باعث می‌شود پلیر تجربه‌ای انعطاف‌پذیرتر از بازی داشته باشد و اگر در اواسط تجربه‌ی آن تصمیم به تغییر پلی استایل و ساختار کلاس کاراکتر خود گرفت، بتواند مهارت‌های قبلی را بازگرداند و به شکل جدید و متناسب با پلی‌استایل خود شروع به باز کردن مهارت‌های مناسب بکند.

  • سیستم Crafting و ارتقای تجهیزات
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
سیستم Crafting بازی از یک ساختار استاندارد پیروی می‌کند و از آن‌جایی که تنوع بسیار زیادی در تجهیزات موجود در بازی وجود دارد، شما زمان زیادی را در این منو سر خواهید کرد.

یکی دیگر از الگوبرداری‌های این بازی از Monster Hunter، ست‌های اختصاصی هر یک از Mageهای بازی است که پس از کشتن‌شان در دسترس قرار می‌گیرند و پلیر می‌تواند با استفاده از باقی‌مانده‌ی جسد او، اسلحه‌هایی با قابلیت‌های اختصاصی برای خود بسازد و بسیاری از Grinding بازی نیز حول و محور همین موضوع جریان دارد و پروسه‌ای مطلوب و چالش برانگیز را ارائه می‌دهد که البته به دلیل برخی از اشکالات ذکر شده در بالا به آن ضربه وارد می‌شود.

پس از جمع‌آوری آیتم‌های مورد نیاز می‌توانید به Pardoner’s Vale بازگردید و برای خود ست‌ها و اسلحه‌های جدید Craft کنید و خود را برای چالش‌های پیش رو آماده کنید. لازم به ذکر است که تنوع ظاهری و خصوصیتی ست‌های بازی بسیار بالا است و دلیل موجه‌ای برای Grind کردن به پلیر می‌دهد.

شما همچنین قادر به ارتقای تجهیزات و اسلحه‌های خود نیز هستید که با توجه به ستی که بر تن دارید نیازمند آیتم‌های متفاوتی برای ارتقای آن‌ها هستید. به عنوان مثال اگر قصد ارتقای ستی که بر پایه‌ی یخ است را دارید، نیازمند Frospyr خواهید بود که تنها با کشتن دوباره‌ی جادوگری که این ست متعلق به او است به دست می‌آید.

به طور کلی شاهد سیستم Crafting و ارتقای مناسبی در این بازی هستیم و به دلیل طیف گسترده‌ی اسلحه‌ها و ست‌های زره در این بازی، Grinding برای آن‌ها نیز به امری پر رنگ‌تر و مهم‌تر تبدیل می‌شود.

طراحی مراحل و پیاده‌سازی پلتفرمینگ

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
در ابتدا شاید تصور کنید که پلتفرمینگ این بازی صرفا به پرش از سطحی به سطح دیگر خلاصه می‌شود اما خوش‌بختانه سازندگان وسایل متنوعی برای این بخش در بازی تعبیه کرده‌اند که به شما اجازه می‌دهند از مسیرهای خاصی عبور کنید از همین رو شما حتی در اواسط بازی نیز تجهیزاتی پیدا خواهید کرد که با استفاده از آن می‌توانید به بخش‌های جدید مناطق ابتدایی بازی نیز دسترسی پیدا کنید و به همین دلیل دائما خود را در حال جابه‌جا شدن بین مراحل مختلف بازی و گشت و گذار در آن‌ها خواهید یافت.

طراحی مراحل بازی کاملا پایبند به ساختار عناوین Metroidvania است. هر یک از مناطق بازی دارای چندین و چند لایه است و از عمق بسیار بالایی برخوردار است به طوری که بنده در طول تجربه‌ی خودم حدود ۵ ساعت را در منطقه‌ی ابتدایی بازی سپری کردم و علاوه بر Grind کردن دائما در حال یافتن بخش‌های جدید و مکان‌های مخفی در آن بودم. لازم به ذکر است که برخی جعبه‌ها نیز سراسر این مراحل پخش شده‌اند که حاوی اسلحه‌ها، ست‌ها و آیتم‌های مورد نیاز برای ارتقای تجهیزات هستند. همچنین شما در بخش‌های مختلف مراحل یا با پیدا کردن برخی کلیدها می‌توانید شخصیت‌های مختلفی را پیدا کنید، با آن‌ها صحبت کنید و از خدمات آن‌ها در Pardoner’s Vale برخوردار شوید.

در بخش پلتفرمینگ نیز شاهد المان‌های متنوعی هستیم که لذت گشت و گذار در بخش‌های مختلف مراحل را بیشتر می‌کند. به عنوان مثال با گشتن در مرحله‌ی ابتدایی بازی می‌توانید یک Grappling Hook پیدا کنید که جا به جا شدن در برخی از بخش‌های مراحل را برای‌ شما میسر می‌کند. همچنین با کشتن برخی از Mageهای بازی نیز ست‌هایی دریافت می‌کنید که در برخی از بخش‌ها به جا به جایی شما کمک می‌کند.

سازندگان به خوبی با پیاده‌سازی المان‌های Metroidvania، تجربه‌ای سرگرم‌کننده‌ را در زمینه‌ی پلتفرمینگ و گشت و گذار در مراحل بازی را به ارمغان آورده‌اند و با وجود آن که این بخش همچنان تحت تاثیر مشکلاتی همچون نبود Map در بازی قرار می‌گیرد اما همچنان وجود محتوای کافی و طراحی زیبا، گسترده‌ و لایه لایه‌ی مراحل بازی باعث می‌شود دلتان بخواهد هر گوشه از مناطق مرموز و چشم نواز بازی را بگردید.

طراحی دشمنان و فضاسازی

salt and sacrifice
دشمنان و هیولاها از طراحی‌های بسیار جذاب و خاصی برخوردارند که هر کدام به نوعی قابلیت‌های آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. این طراحی‌ها به بهترین شکل ممکن با محیط و اتمسفر بازی در آمیخته و با یک دیگر ترکیب می‌شوند که نتیجه‌ی آن، یک اتمسفر سنگین و مرموز است که دائما شما را سورپرایز می‌کند. تصویر بالا لحظات پایانی مبارزه‌ی مرا به تصویر می‌کشد که بر اثر تمام شدن مهامات‌ام، منتظر فرود آمدن خنجر مرگ بر سر کاراکتر خود هستم.

یکی دیگر از بخش‌های این بازی که شاهد عملکرد بسیار خوب سازندگان در آن هستیم، طراحی دشمنان بازی و تنوع خصوصیات ظاهری و قابلیتی آن‌هاست. هر یک از مناطق بازی از دهکده‌ی مرده‌ی Ashbourne تا مناطق یخ زده‌ی Dreadstone همه دارای هیولاهایی با طراحی‌های منحصر به فرد هستند که تنوع بسیارخوبی به این بازی می‌بخشند.

همچنین Mageها نیز از طراحی‌های جذاب و خاص و قابلیت‌های اختصاصی متنوعی برخوردارند از همین رو هر یک از آن‌ها روند مبارزه‌ی متفاوتی را به ارمغان می‌آورند و تقریبا تمامی آن‌ها حریف‌هایی قدر و چالش‌ برانگیز در مسیر روند بازی هستند و سکانس‌های مبارزات لذت‌بخشی را بوجود می‌آورند. طراحی تمامی شخصیت‌ها و هیولاهای بازی استایل نقاشی مانند بسیار جذابی دارند و به خوبی با چهره‌ی کلی بازی آمیخته می‌شود.

در زمینه‌ی فضاسازی و اتمسفر نیز این بازی عملکرد بسیار مطلوبی دارد و گرافیک هنری بازی به قدری چشم نواز است که در کل زمان تجربه‌ی خود محو طراحی زیبای محیط بازی هستید. ترکیب رنگی بازی باعث شده است در کنار خلق یک محیط مرموز و خاکستری، شاهد محیط‌هایی زیبا باشیم. موسیقی بازی نیز به بهترین شکل بر دنیای خاص این بازی منطبق می‌شود و در نهایت یک اتمسفر گیرا و جذاب را به ارمغان می‌آورد که پلیر را محو خودش می‌کند.

بازی Salt and Sacrifice سعی بر ارائه‌ی تجربه‌ای جدید نسبت به نسخه‌ی پیشین خود دارد. این بازی با الگوبرداری از عناوین Monster Hunter سعی بر ایجاد تغییرات ساختاری و ارائه‌ی روندی متنوع‌تر نسبت به نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ خود یعنی Salt and Sanctuary دارد اما متاسفانه این ریسک پذیری سازندگان آن چنان ثمره‌ی مطلوبی در پیش نداشته است و باعث ایجاد تداخل و اشکلاتی در بازی شده‌اند که می‌توانند به تجربه‌ی کلی بازی لطمه وارد کنند.

اما در کنار این مشکلات این بازی همچنان المان‌های برجسته‌ی عناوین Souls-Like از جمله سیستم مبارزات چالش‌برانگیز و لذت‌بخش را به خوبی در خود جای داده است و با کمی چاشنی Metroidvania در نهایت توانایی برآورده کردن انتظارات طرفداران این ژانر را دارد و می‌تواند یک تجربه‌ی مطلوب را به پلیرهای خودش ارائه دهد.


Salt and Sacrifice

سازندگان در ساخت عنوان Salt and Sacrifice سعی بر پذیرفتن برخی ریسک‌ها و الگوبرداری از عناوین Monster Hunter را داشته‌اند که متاسفانه آن طور که باید و شاید به تجربه‌ی کلی بازی کمکی نمی‌کند و گاهی اوقات حتی باعث بروز مشکلاتی می‌شود. اما با این وجود، این بازی همچنان یک تجربه‌ی جذاب و خاص در ژانر Souls-Like/Metroidvania محسوب می‌شود. در حالی که بازی به دلیل مشکلات خود نمی‌تواند یک تجربه‌ی بی نقص باشد، اما قطعا می‌‌تواند با نقاط قوت خود تجربه‌ای مطلوب و لذت‌بخش را به ارمغان بیاورد.


نکات مثبت:

  • سیستم مبارزات چالش‌برانگیز و لذت‌بخش
  • گرافیک هنری چشم نواز
  • طراحی لایه لایه و پر جزئیات مراحل بازی که پایبند به ژانر مترویدونیا است
  • موسیقی زیبا
  • طراحی متنوع و جذاب هیولاها و تطابق آن‌ها با محیطی که در آن حضور دارند
  • وجود طیفی گسترده‌ و متنوع از اسلحه‌ها و زره‌های قابل ساخت
  • درخت مهارت‌های مطلوب و گسترده

نکات منفی:

  • تعقیب و گریزهای طاقت‌فرسا و خسته‌کننده‌ی جادوگران در سراسر یک منطقه
  • ظاهر شدن شدن تصادفی باس‌های دیگر در کنار جادوگر تحت تعقیب شما که موجب هرج و مرج زیاد و احتمالا مرگ می‌شود
  • نبود نقشه و امکان پیدا کردن مسیر در مراحل
  • نبود امکان Fast Travel به obeliskهای فعال شده از طریق پرتال pardoner’ vale
  • باگ‌هایی همچون مسدود شدن برخی مسیرها یا نردبان‌ها توسط برخی هیولاها

۷.۵

Moein MM2گیمر غمگینEspressoامینDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryHunTeR007IrNKامیر حسینLonesome guyRebel2292P.morgan 𔓙🤘Mohsenj74meysambo0ashil0oAmir Hossein006Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا
نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نقد و بررسی بازی Salt and Sacrifice؛ نمک زندگی‌بخش - گیمفا