قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند

قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند

امیرحسین رنجبر
۱۳:۳۳ ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند

به نظر می‌رسد که Elden Ring در حال آماده‌سازی برای داشتن سیستم Durability حول سلاح‌ها بود، اما این ویژگی در نسخه نهایی حذف شد.

در آخر هفته گذشته، کاربرانی به نام‌های Moder Souls و JesterPatches فایل‌های متنی جدیدی را از داخل Elden Ring کشف کردند که به وضوح به مکانیزم تخریب سلاح‌ها و زره‌ها اشاره می‌کرد. این فایل‌ها نشان می‌دهند که استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) قصد داشت که سلاح‌ها و زره‌های بازی به مرور زمان خراب شوند. اگر Elden Ring با چنین سیستمی منتشر می‌شد، بازیکنان باید پس از هر برخورد با دشمن، سطح دوام سلاح‌ها و زره‌های خود را زیر نظر می‌گرفتند.

در این صورت، بازی بازیکنان را در مورد خطر شکستن سلاح‌ها و زره‌هایشان با خبر می‌کرد و پس از اینکه نهایتا شکسته شدند، نیاز مبرمی به تعمیر داشتند. در سه‌گانه Dark Souls، هر سلاح و زره دارای سطح دوام مشخصی بود. برخی از آن‌ها در ابتدا شکننده‌تر بوده و دوام کمتری داشتند. از طرفی، بعضی انعطاف‌پذیرتر بودند. داشتن دوام، بیش از ۳۰ درصد کارایی را تضمین می‌کند. پایین رفتن دوام سلاح، کارایی را تا ۳۰ درصد کاهش داده و سلاح یا زره را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد.

هنگامی که سطح دوام به صفر رسید، سلاح یا زره شکسته در نظر گرفته شده و تنها با ۱۵ درصد از قدرت واقعی خود، به دشمن آسیب وارد می‌کنند. شما مجبور بودید تجهیزات خود را برای دستیابی به حداکثر پتانسیل آن‌ها، تعمیر کنید. مشخص نیست که چرا فرام‌سافتور تصمیم گرفت سیستم دوام را در طول توسعه کنار بگذارد. چیزی که می توان درک کرد، این است که اگر Elden Ring مکانیک‌های تخریب سلاح‌ها و زره‌ها را داشت، مسلما سخت‌تر می‌شد.

ماه گذشته مشخص شد که Elden Ring دارای یک معجون است که بازیکنان می‌توانستند از آن برای خواباندن شخصیت‌های غیرقابل بازی استفاده کنند. با انجام اینکار، شخصیت‌ها رویاها و اسرار خود را فاش می‌کردند. این ویژگی به طور کامل از نسخه نهایی حذف شد. بازی Elden Ring در ماه اول انتشار خود بیش از ۱۳.۴ میلیون نسخه فروخت و به پرفروش‌ترین بازی تاریخ فرام‌سافتور تبدیل شد.

Moein MM2امینNaser Fouladiگیمری عادیDARKSIRENmeysambHaj_HosseinKurosTlou part 2 game of the centuryblackcityVisible 6-tigh mandamhazerP.morgan 𔓙PorfosorAtomic SoldierSquatlatexJin sakaiGramy kalinerdAshen undead the bearermore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اصلا قرار بود tloz: botw باشه، یادشون رفته elden ring شده

    Moein MM277DARKSIRENblackcityHaj_HosseindamhazerGamer78P.morgan 𔓙red-eyed Banished KnightAtomic Soldiermore
    • o0ashil0o گفت:

      واقعا سیستم تخریب پذیری شمشیر ها تو زلدا وحشتناک رو مخ بود و به نظر من بدترین و بزرگترین و تنها ترین مشگل بازی بودش

      Moein MM2
    • Shelbia گفت:

      سیستم مبارزات بازی واقعا افتضاح هستن. درسته این بازی سخت تر از گاد آف وار هست ولی چه نوع سختی؟سختی این بازی بی جا و نشات گرفته از مکانیزم و کنترل عمدا یا غیر عمدی سخت طراحی شدش هست که خیلی روش مبتدیانه و حوصله سر بری هست. یعنی کارکتر با دسته مچ نیست و اون حس لذت بخش مبارزه بهت القا نمیشه . شما ضربه و دفاع رو میزنی ولی کارکتر چندین ثانیه دیر تر بخودش میاد و اصلا حرفه ای طراحی نشده. سختی بازی مثل دوبله ایه که چند ثانیه از فیلم عقب یا جلو هست! خوب قطعا مچ کردنش سخته ولی اثر حرفه ای و لذت بخش نیست!
      برخلاف بازی خدای جنگ که روح کارکتر با دسته ی کنسول یکیه و هرکس میتونه حرفه ای ترین حالت خودشو به نمایش بزاره و این علاوه برحرفه ای و لذت بخش بودن یه سختی منطقی و قابل تحمل و درک ایجاد میکنه دفاع جاخالی و حمله تماما با اراده ی شما در لحظه هماهنگ هستن این یه نقطه عطف خارق‌العادست و الحق که بهترین اکشن اون سال بود..

      و اما شما هنوز در الدن رینگ مشغول این هستین که با برنامه ریزی چه فنی رو کی بزنید و این فن کی عمل میکنه ینی رسما زیرنویس رو انداختین جلو و این سختی بیجاست

      من قصد توهین ندارم و فقط تجربم رو از مقایسه کوچیک گیمپلی دو بازی گفتم

      Moein MM2VahidvhEspressoNaser Fouladi77ShinjiMikamio0ashil0oAmirdaneshvariXERXESCommander jensen
      • Shelbia گفت:

        الدن رینگ مثل مسابقه ایه که ماشین رو خراب کرده تا مسابقه سخت تر بشه ولی گاد مثل یه سوپرماشینی هست که شاید بدلیل سرعت بیشتر و حرفه ای بودنش سختیش کمتره ولی عملکرد بهتر و لذتبخش تری داره

        EspressoNaser FouladiShinjiMikamio0ashil0o
      • Shelbia گفت:

        موافقم اگر الدن رینگ تمرکز کمتری در بخش اکشن داره با وسعت زمین بازی و تنوع سلاح ها و … جبران کرده.
        ولی در مورد مقایسه ی بازی های غیر هم سبک مخالفم. درسته زمین تا آسمون متفاوت هستن ولی گاهی یکسری معیار ها با وجود تفاوت زیاد همیشه میتونن بهتر باشن. چه سلیقه ی شخصی یا چه کلی. مثلا ریسینگ با شوتینگ تفاوت داره ولی برتری ، محبوبیت و پیچیدگی الگوی شوتینگ قطعا برتری داره و این ژانر ها گاهی در برخی فستیوال ها مقایسه میشن!(هرچند خودم ریسنگ رو ببشتر از شوتینگ دوست دارم)
        مقایسه گاد و الدن بعنوان دو بازی بزرگ کنسول در همه جای دنیا وجود داره و این یه مشکل نیست. اگر ما مقایسه نکنیم یه روزی همین جوابز سال یا فروش یا … اونارو به چالش میکشن. و در هر حال همیشه بودجه ی بازی بیشتر، سبکش درصورت تفاوت محبوب تر، و امتیازش بیشتر میشه.
        ملاک من بر خلاف همه ی این آمار ها علاقه شخصیه

        Moein MM2EspressoShinjiMikamio0ashil0oXERXES
  • خدارو شکر قابلیت شکستن و خراب شدن سلاح ها حذف شد چون خیلی از تمرکز روی خوده بازی واسه تعمیر سلاح کاسته میشد

    Moein MM277o0ashil0oPilgrimblackcityHaj_HosseinAhmad_bkGamer78OmidP.morgan 𔓙more
    • Omid گفت:

      این قابلیت توی تمام نسخه های سولز وجود داشت و اصلا چیزی نبود که باعث بشه شما تمرکزت رو واس مبارزه با باس!!!!!! (اونهم باسهای ضعیف الدن رینگ) از دست بدی!!!!!
      اگر سری سولز رو بازی کرده بودی متوجه میشدی. منتها فرام سافتور در راستای راحت کردن بیش از حد بازی فقط کم مونده بود یه گزینه یا معجون واس خودکشی باس ها و تمام دشمنان بازی قرار بده که حتما یادش رفت

      Moein MM2Espresso77ShinjiMikamio0ashil0oArgusOld_GamersZabuzaarshia.ya.mo
  • وای اگه میشد چی میشد واقعاً حیف

    Moein MM277ShinjiMikamio0ashil0oXboss Series 5Amir(PC & PS4)XERXESAlirezaMariomanTlou part 2 game of the centurymore
  • به شخصه بهترین بازی بوده که تا الان تجربه کردم
    البته شکست دادن Fire giant و Elden Beast به شدت میتونه شما رو عصبی کنه اما اون میل خاصی که بعد از هر شکست برای تجربه مجدد ایجاد میشه ، شما رو وادار به بهتر شدن میکنه تا جایی که از تموم کردن بازی حس رضایت کامل بهتون دست میده
    بسیار بسیار عالی هستش و به همه دوستان توصیه میکنم.

    Moein MM2Espressoo0ashil0oOld_GamersAlirezaKurosblackcityP.morgan 𔓙red-eyed Banished KnightSquatlatexmore
  • 👑BTS👑 گفت:

    چه بازی خشنی باید ممنوعش کنن تو ایران😬

    Moein MM2UNCLE ARTHURBoy Gamerarman77ShinjiMikamiAmirdaneshvarido metr ghad daramAminPS&PC
  • hamidgrio گفت:

    اگه تو نسخه نهایی هم لحاظ میکردن به نظرم خیلی بهتر میشد و بازی بالانس تر میشد. بازی پره از سلاح های مختلف و نکات ریز ولی وقتی شما به ی ترکیب قوی می‌رسید از چندتا سلاح دیگه به بقیه چیزا کاری ندارید و فقط با همونا بازی و پیش می‌برید ولی با این مکانیزم ی جورایی بازی شمارو مجبور می‌کرد که خیلی از سلاح هارو امتحان کنید یا حداقل اندکی باهاشون کار کنید الان بازی تعداد بسیار زیادی سلاح داره ولی خیلی‌هاشون عملا کاربرد ندارن فقط اوایل بازی استفاده میشن

    Moein MM277
  • کاش هرچه سریعتر فریمور جدید هک شه واقعا در توان به جون نیس خرید ⁦( ╹▽╹ )⁩

  • ‌Aladar گفت:

    ولی جالب میشد ها . تو فارکرای ۲ هم برخی سلاح ها به مرور خراب میشدن.

    Moein MM2
  • Kuros گفت:

    اگه تخریپ پذیری قرار بود مثل دارک سولز باشه همون بهتر نزاشتن چون اصلا هیچ معنایی نداشت …هر چقدر میخواستی میتونستی با ی سلاح بازی کنی …

    Moein MM2Argus
  • Shelbia گفت:

    موافقم اگر الدن رینگ تمرکز کمتری در بخش اکشن داره با وسعت زمین بازی و تنوع سلاح ها و … جبران کرده.
    ولی در مورد مقایسه ی بازی های غیر هم سبک مخالفم. درسته زمین تا آسمون متفاوت هستن ولی گاهی یکسری معیار ها با وجود تفاوت زیاد همیشه میتونن بهتر باشن. چه سلیقه ی شخصی یا چه کلی. مثلا ریسینگ با شوتینگ تفاوت داره ولی برتری و محبوبیت و پیچیدگی الگوی شوتینگ قطعا برتری داره و این ژانر ها گاهی در برخی فستیوال ها مقایسه میشن!(هرچند خودم ریسنگ رو ببشتر از شوتینگ دوست دارم)
    مقایسه گاد و الدن بعنوان دو بازی بزرگ کنسول در همه جای دنیا وجود داره و این یه مشکل نیست. اگر ما مقایسه نکنیم یه روزی همین جوابز سال یا فروش یا … اونارو به چالش میکشن. و در هر حال همیشه بودجه ی بازی بیشتر سبکش درصورت تفاوت محبوب تر و امتیازش بیشتر میشه.
    ملاک من بر خلاف همه ی این آمار ها علاقه شخصیه

    Moein MM2ShinjiMikami
قرار بود در بازی Elden Ring سلاح‌ها تخریب‌‎پذیر باشند