مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا

مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد

امیرحسین رنجبر
۱۹:۱۵ ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا

اد فرایز (Ed Fries)، مدیر سابق مایکروسافت، نسبت به تاثیر احتمالی سرویس اشتراکی گیم پس بر صنعت بازی، ابراز نگرانی کرده است.

در مصاحبه‌ای گسترده‌ با Xbox Expansion Pass، فرایز که قبل از خروجش در سال ۲۰۰۴ بخشی از تیم اصلی راه‌اندازی ایکس باکس بود، نظرات جالبی در خصوص سرویس گیم‌پس ارائه داد. در این مصاحبه از او درمورد خواسته‌هایش در قامت یک مدیر پرسیده شد. فرایز پاسخ صریحی نداد، اما اذعان کرد که از تاثیرات گیم‌پس، در صورتی که به یک برند تجاری مانند Spotify در صنعت موسیقی تبدیل شود، ترس دارد. او همچنین ادعاهای گسترده‌ای در مورد تاثیر Spotify بر صنعت موسیقی داشت که برخی از آن‌ها توسط کارشناسان مورد مناقشه قرار گرفت.

ایکس باکس گیم پس در ژوئن ۲۰۱۷ عرضه شد و خیلی زود به مرکز تجارت بازی‌های مایکروسافت تبدیل گشت. با خرید این سرویس و پرداخت هزینه اشتراک ماهانه، به بیش از ۱۰۰ عنوان دسترسی پیدا می‌کنید. طبق آخرین گفته مایکروسافت، گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد، بنابراین هنوز تا رسیدن به سطح Spotify (182 میلیون مشترک) و Netflix (222 میلیون مشترک) راه زیادی در پیش دارد. در واقع، اخیرا تخمین زده شد که خدمات اشتراکی تنها ۴ درصد از درآمد سالانه بازی‌ها در اروپا و آمریکای شمالی را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که سرویس‌ها در موسیقی، ۶۵ درصد از درآمد جهانی را شامل می‌شوند.

هم مایکروسافت و هم پلی استیشن، فکر نمی‌کنند که اشتراک‌ها هرگز تبدیل به تقاضای غالب در صنعت گیم شوند. با این حال، فرایز، مدیر اجرایی سابق مایکروسافت، به دارندگان پلتفرم در خصوص نحوه بازی کردنشان هشدار می‌دهد. او گفت:

تنها کاری که آن‌ها انجام می‌دهند و من را عصبی می‌کند، گیم‌ پس است. گیم پس من را می‌ترساند، زیرا چیزی مشابه به نام Spotify وجود دارد که به تجارت موسیقی آسیب زده است.

مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا

مدیر سابق مایکروسافت مدعی شد:

وقتی Spotify کسب و کار موسیقی را از بین برد، به معنای واقعی کلمه درآمد سالانه تجارت موسیقی را به نصف کاهش داد. وضعیت جوری شده است که مردم دیگر آهنگ نمی‌خرند. به عنوان مثال، مردم آهنگ‌ها را روی آیفون نمی‌خرند، چرا شما این کار را بکنید؟ همه آن‌ها در اشتراک شما هستند. اپل گفته است که خرید آهنگ‌ها را ممنوع می‌کند، زیرا دیگر کسی آنها را نمی‌خرد.

او ادامه داد:

بنابراین ما باید مراقب باشیم که سیستم مشابهی را در تجارت بازی‌ها ایجاد نکنیم. این بازارها شکننده‌تر از آن چیزی هستند که مردم تصور می‌کنند. من دیدم که صنعت بازی در اوایل دهه ۸۰ خودش را نابود کرد. من دیدم که تجارت نرم‌افزارهای آموزشی در اواسط دهه ۹۰ خودش را نابود کرد. آن‌ها به معنای واقعی کلمه یک بازار چند میلیارد دلاری را در چند سال نابود کردند. بنابراین گیم پس من را نگران می‌کند. به عنوان یک مشتری، من آن را دوست دارم. من Spotify را به عنوان یک مشتری دوست دارم، من همه آهنگ‌هایی را که همیشه می‌خواستم در اختیار دارم. این به عنوان یک مشتری بسیار عالی است، اما لزوما برای صنعت عالی نیست.

فرایز در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا این امکان برای توسعه‌دهندگان وجود دارد که از پلتفرم‌های اشتراکی تا حدی که در تجارت موسیقی دیده می‌شود، استقبال کنند؟

در یک مقطع، این اتفاق افتاد و همه چیز باید در Spotify می‌بود. درصد همه بازی‌هایی که در گیم پس هستند هنوز ناچیز است و بازی‌های زیادی در صنعت وجود دارد. ۲۰۰ بازی در هفته روی Steam و بیش از آن روی موبایل منتشر می‌شوند.

برخی از ادعاهای فرایز در مورد Spotify توسط روزنامه‌نگار صنعت موسیقی، تیم اینگهام (‌Tim Ingham)، سردبیر MusicBizWorldwide، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت:

سرویس Spotify تجارت موسیقی را به نصف کاهش نداد، دزدی این کار را انجام داد. Spotify و فناوری ابری که بر آن متکی است، به طرفداران موسیقی جایگزین راحت‌، قانونی و پول‌سازتری را برای دزدی اهدا کرد. سپس، هنگامی که مصرف‌کنندگان با آن راحت بودند، Spotify (و رقبای آن) معجزه دیگری انجام دادند: صدها میلیون مصرف‌کننده موسیقی را به خرید اشتراک ماهیانه مجبور کردند. علی‌رغم این واقعیت که دزدی موسیقی، روی هر مرورگر و پلتفرمی قابل انجام است!

او افزود:

مسلما بزرگترین مشکل صنعت موسیقی امروز با Spotify، تداوم ارائه سطح رایگان است، زیرا مصرف‌کنندگان به شدت اشتراک پولی را پذیرفته‌اند. اشتباه نکنید، خرید اشتراک، انتخاب مورد علاقه طرفداران موسیقی مدرن است. بسیاری از افراد فکر می‌کردند که Napster و Limewire برای همیشه از بین رفته‌اند و صنعت به اوج بازگشته است.

اینگهام به ارقام IFPI اشاره کرد که نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۱ که Spotify در ایالات متحده راه‌اندازی شد، صنعت موسیقی ۷۳ درصد رشد کرده است؛ به طوری که از ۱۵ میلیارد دلار درآمد سالانه به ۲۵.۹ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۲۱ رسیده است. در پاسخ به نظرات فرایز، رئیس بازی‌های B2B ReedPop، کریستوفر درینگ (Christopher Dring)، نگرانی‌های خود را در مورد تاثیر سرویس‌های اشتراکی در صورت رسیدن به مقیاس Spotify، اذعان کرد:

در حال حاضر، ابهامات زیادی در مورد سرویس‌های اشتراکی و آینده‌ی آن‌ها وجود دارد. آن‌ها نه تنها به خودی خود منبع درآمد هستند، بلکه بلافاصله بازی‌ها را برای میلیون‌ها نفر در دسترس قرار می‌دهند. نمونه‌ بازی‌های زیادی وجود دارد که در یک کنسول، به سرویس‌های زیرمجموعه اضافه شده و محبوبیت زیادی پیدا کردند و این باعث افزایش درآمد سازندگان آن‌ها شده است.

او افزود:

نگرانی صنعت در مورد آنچه ممکن است در صورت غالب شدن اشتراک‌ها اتفاق بیفتد، منطقی است. سرویس‌‌های اشتراکی لزوما درآمد مورد نیاز بازی‌های AAA، به‌ویژه بازی‌های تک‌نفره را تضمین نمی‌کنند. می‌توانید ببینید که چرا سونی تمایلی به قرار دادن جدیدترین عناوین خود را روی پلی استیشن پلاس ندارد. با این حال، بازی‌ها با موسیقی و سینما بسیار متفاوت هستند. آن‌ها بسیار کوتاه‌تر و قابل هضم‌تر هستند.

او ادامه داد:

اگر فردی هستید که در سال فقط چند بازی مانند FIFA و Call of Duty را بازی می‌کنید، چقدر احتمال دارد به سرویسی با صدها بازی بپیوندید؟ باید دید که تجارت اشتراکی بازی‌ها چقدر بزرگ خواهد شد.

بر خلاف پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال، کاربران گیم پس همچنان از طریق پرداخت‌های درون بازی و محتوای گسترش‌دهنده و اضافی، پول خرج می‌کنند. ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، سال گذشته ادعا کرد که مشترکین گیم پس تقریبا ۴۰٪ بیشتر بازی کرده و ۵۰٪ بیشتر از گیمرهای خارج از اشتراک، برای بازی‌ها هزینه می‌کنند.

Moein MM2CommunistTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیIlya gamerDARKSIRENAn anonymousLonesome guyRaminChris redfieldah1372meysambامینSkyrim : The Elder Scrolls VJin sakaiاتزیو آدیتورهo0ashil0oعلیHamid_Death Stranding...Eternal...more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خب خب بفرما یکی از مدیران سابق اکس باکس هم ترس برشداشته
    من گفتم و میگم گیم پس دشمن صنعت گیم هست نه مخاطبان گیم
    ما در گیم سالانه صد ها بازی با اشتراک بدست می‌آوریم خیلی وقت ها کاربران اکس باکس برای ما ادای ریاضی دان در میارن که چون ۲۵ میلیون کاربر داره یعنی در ه ماهانه ۲۰۰ میلیون دلار میاره این یک دروغ هست سرویس گیم پس شاید داره به سختی به ۹۰ میلیون دلار درآمد برسه می‌بینید سرویس های مثل نتفلیکس و اسپاتی فای چقدر به کیفیت ضربه زدن ما الان دریغ از یک فیلم با کیفیت هستیم همه چی تکراری شده و فقط برای درآمد هست و همینو بس نه داستان جذاب و نه شخصیت پردازی خوب در فیلم ها و سریال ها اگر ما به همین صورت ادامه بدیم صنعت گیم هم بی کیفیت میشه و مارو مجبور میکنن که هر روز بازی های مثل هیلو رو تحمل کنیم چرا چون مفتی داریم به شما می‌دیم و شما باید بره ارباب گو باشید گیم پس هم اکنون هم پر از بازی های بی کیفیت شده به جز بازی فورزا چه بازی از اکس باکس گیم استودیو در سرویس گیم پس عالی هست هیچکدام همیشه سروی خوبه اما بازی روز عرضه خوب نیست سرویس گیم پس و اکس باکس فقط در حال ضرر زدن به صنعت گیم هستن چیزی که در آینده نزدیک ما شاهد سقوط اکس باکس و گیم پس خواهیم بود
    چرا اکس باکس آنقدر خرید می‌کنه چون میخواد سرویس رو پر کنه آیا اکس باکس کیفیت کالاف های بعدی رو تضمین میکنم خیر و همه رو تبدیل به سرویس می‌کنه چرا بازی فیبل فقط شده The fable یا بازی فورزا شده Forza Motorsport و تمام چون قرار این بازی ها تبدیل به سرویس شن تا بلکه هزینه بازی دربیاید 😎.

    Moein MM2داریوشarmanگیمری عادیمتأثر گشتهmamad1166Playstation x BungieTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیRzmore
    • اول پاشو برو همه بازی های ایکس باکسو بازی کن بعد بیا حرف مفت بزن بعدم بیا کل متن رو تا اخر بخون بعد حرف بزن

      Moein MM2علیکارمند خستهPlaystation x BungieTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیIlya gamerStar1Hasan0930XERXESmore
    • P.morgan 𔓙 گفت:

      به‌به
      رسالت خودتو تموم کردی.
      همین حساب کتابتو کم داشتیم 😂😂
      خدایی خودت یکبار دیگه حرفات رو بخون 😂

      علیarmanمتأثر گشتهEMPEROR NIMA SHAMSکارمند خستهTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیIlya gamerJin sakaiCpt.MacMillanmore
    • arman گفت:

      همین الان از نظر قدرت ایکس باکس از پیس فایو بهتره میتونی به انگلیسی سرچ کنی 😐😐😐😐😐من خودم هم پی‌اس‌ فنم هم ایکس باکس هم پی‌سی از همه شونم تا حالا یک نسخه داشتم 🤌🤌🤌

      Moein MM2armanکارمند خستهTlou part 2 game of the centuryEMPEROR NIMA SHAMSIlya gamerStar1
      • Haj_Hossein گفت:

        حس میکنم ارمان هم کلاسی خودم هستی😐👍🏼
        نشونه:ارش،یاسین،پوریا.

        Moein MM2Tlou part 2 game of the centuryEMPEROR NIMA SHAMS
      • the priest گفت:

        والا من دیدم که پلی فایو اکثر بازی های مولتی پلتفرم رو بهتر اجرا میکنه نمونش همین الدن رینگ که پلی ۵ و پلی ۴ بهترین نسخه هاش هستن
        بله ایکس باکس فقط تاحالا رو کاغذ قوی بوده و از نظر یه بازی اصلا بازی با گرافیک خیلی بالا مثل هورایزن نداشته که قابل مقایسه بشه
        پس لطفا حرف عجیبی نزن

        Moein MM2گیمری عادیکاکاسنگیEMPEROR NIMA SHAMS
      • قدرت کنسول ۱۲ ترافپلاسی که دو سال خودتون رو کشتید بازی داشته که از لحاظ گرافیک به پایه لست آف آس پارت دو پی اس ۴ برسه نه پس الکی همه چی رو با کاغذ مقایسه نکنید مگه اکس باکس نمی‌گفت با اون تکنولوژی خاصمون آس آس دی ما اندازه پلی استیشن هست پس چرا یکی از بازی ها خود اکس باکس سریع با اون لود نمیشن شما سطحی نگاه می‌کنی

        Moein MM2armanعلیگیمری عادیAn anonymousthe priestEMPEROR NIMA SHAMSTlou part 2 game of the century
        • Habib گفت:

          اولن اون ۱۲ ترافلاپس کشکی که نیست یعنی هر کسی نمیتونه بیاد بگه مثلا کنسول من فلان ترافلاپس قدرت داره وقتی میگن پلی استیشن ۱۰ خرده ای واقعا همونه یا برعکس میگن سری ایکس ۱۲ ترافلاپس واقعا همونه بررسی شده ….
          لست رو مثال میزنی دوست من نینتندو سوییچ. رو دیدی امار فروشش رو این کنسول بازی هاش اصلا در حد سونی و ایکس باکس از نظر گرافیک نیست ولی فروشش خیلی بالای داره بزار یک مثال قشنگ تر بزنم همه این روز ها فوربیدن وست رو با گرافیک ترین بازی میدونن ولی اصلا کسی از گوتی شدنش امسال حرف نمیزنه چون الدن اون سمت هستش که اصلا از لحاظ گرافیک نزدیک فوربیدن وست نیست پس چرا همه گوتی رو اون بازی میدونن؟؟؟؟؟ در ضمن ایکس باکس بازی با کیفیت کم نداره گیرز و فورزا نمونش هستن ….
          بازی های مولتی برخی هاشون بهتر اجرا میشن روی پلی استیشن بله ولی اینقدر اختلاف ندارن حالا چرا بهتر اجرا میشه بخاطر اینکه واحد های محاسباتی پلی استیشن متغیر هستش و در برخی بازی ها نظیر الدن چند فریم بهتر اجرا میشه که این مشکل رو ایکس باکس با وی ار ار حل کرده ولی متاسفانه این ویژگی در دسترس همه نیست و تلویزیون های پیشرفته میخاد ….ولی قدرت ایکس باکس سری ایکس رو میخوای بسنجی مقایسه بازی رزیدنت اویل هشت رو روی دوتا کنسول (پلی استیشن پنج و سری ایکس ) مقایسه کن یا هیتمن یا ردد ۲ …و راجب اس اس دی خوشبختانه اینقدر اختلاف بین هارد ها و اس اس دی ها زیاده که حتی اس اس دی های که در ایکس باکس های نسل نه به کار رفته باعث میشه سازنده ها دستشون خیلی جلوه بیفته قطعا مال پلی استیشن سریع تر هستش اما واقعا ایکس باکس هم نشون داده اس اس دی ها بد نیستن و اختلاف زیادی بین این نسل و نسل قبل هستش کافیه بازی جی تی ای ۵ رو مقایسه کنید لودینگ شو

          armanEMPEROR NIMA SHAMS
    • An anonymous گفت:

      دوست عزیز فیبل ی ریبوته و کاملا داستان محوره و نقش آفرینیع چی زدی که اینو گفتی؟؟؟؟

      Moein MM2علیarmanکارمند خستهTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیStar1An anonymousHasan0930EMPEROR NIMA SHAMS
      • ریبوت یک دروغ هست که فقط راه انداخته شده تا کاستی های سازنده ها رو پوشش بده سر بازی گاد آف وار ۴ هم بار ها گفتن این یک ریبوت اما دروغ سانتا مونیکا روی کم کاری های بازی سر پوش گذاشت کمبود سلاح کمبود باس فایت کمبود متنوع انمی ها بله با همان ریبوت روی مشکلات گاد آف وار سر پوش گذاشتن و حق رد دد ردمشن ۲ رو خوردن حالا هم دارن دوباره با کلمه ریبوت همه تون رو گول میزنن تا بر مشکلات بازی سرپوش بزارن بله از نظر من گاد آف وار ۴ بسیار ضعیف تر از سه گانه قبلی خودش بود .!!!!!

        علیarmanAn anonymousEMPEROR NIMA SHAMSTlou part 2 game of the century
        • An anonymous گفت:

          من کاری با این حرفت ندارم
          گفتی بازی سرویس محوره یا mmo
          این حرفت جک قرنه! افراد خوبی رو برای بخش داستانی و روایی بازی آوردن
          ژانر هم زده اوپن ورد نقش آفرینی
          مصاحبه ها رو بخونی گفتن داستان محوره خودشون
          اگه انلاین بود الان هر چی استخدام کردن معلوم میشد
          از جاب لیست هاش!
          و این که افراد درجه یکی رو این بازی کار میکنن

          علیAn anonymousEMPEROR NIMA SHAMS
    • Haj_Hossein گفت:

      اگه ماکروسافت یه بودجه خفن نداشت میشد گفت بخاطر گیمپس بودجه بازیهاشونو میارن پایین و کیفیت هم پایین میاد،اما برادر من ماکروسافت داره پول پارو میکنه این چیزا براش اهمیت نداره و باعث افت کیفیت بازی هاش نمیشه.

      داریوشعلیarmanHaj_HosseinAn anonymousکارمند خستهکاکاسنگیEMPEROR NIMA SHAMS
      • این هیچ ربطی ندارد که چون مایکروسافت پول زیاد داره باید اونو خرج کنه شما خیلی سطحی به ماجرا نگاه می‌کنی اگر پول های مایکی جلوی ضربه رو میگیره پس چرا جلوی ضربه هیلو نگرفت مگه ۵۰۰ میلیون دلار برای اون متور گرافیکی خرج نشد که قاتل سخت افزار هست شما سطحی نگاه می‌کنی هیچ وقت با پول استعداد رو نمیشه بدست آورد در استودیو سازنده پرفکت دارک مگه پول های مایکی پشتشون نبود مگه نمی‌گفت ما بازی تریپل A نمیسازیم داریم بیشتر از اون هزینه میکنیم پس چرا اعضا از اون استودیو رفت شما فکر میکنید با پول میشه همه کار کرد اما بعضی وقت ها نمیشه فکر کن

        Moein MM2علیarmanگیمری عادیAn anonymousEMPEROR NIMA SHAMS
        • Habib گفت:

          اولن هیچ وقت تایید نشده موتور بازی سازی هیلو پانصد میلیون دلار براش هزینه شده ….و در ضمن شما شایعه های که بقیه رو میگن رو باور میکنید ولی حرف خود سازنده و مدیران این برند رو نه !!!!؟؟؟ اگه باور کرده بودی میدونستی چرا هیلو جدید دچار این مشکل شده ( بازی قرار بود با موتور اورواچ ساخته بشه حتی عکسی هم ازش امد بیرون ولی در اخر لغو شد و برگشتن به همون موتور قبلی و تنها تو دو سال بازی ساخته شده !!!! تنها دوسال …انتظار داری از بازی کع دوسال ساخته شده شاهکار نسل بشه 😅😅😅در ضمن این چند سال حداقل ۳۴۳ نشون داده که از نظر گرافیک و فنی هیلو های که ساخته منظورم ( نسخه چهار و پنج ) چیزی کم نداشته نمونش هیلو چهار که بشدت گرافیک بالای داشت .هیچ وقت با پول نمیشه استاد رو بدست اورد اما میشه به استاد کمک کرد تا بهترین ها رو بسازه نمونش فرض کن الدر ۶ رو تادهاوارد بسازه با بودجه ماکرو چی میشه 🙂🙂🙂❤️….. اعضای استدیو پرفکت رفتن از قدیم گفتن چندتا پادشاه نمیتونن در یک قلعه باشن اینم دقیقا همینه هر کسی برای خودش نظر خودشو میگفت اگه انگلیسی قوی داری برو ببین حرف ها کسانی که خارج شدن هیچ وقت نگفتن بازی چون بد یا ماکرو پول نمیده ما رفتیم….مشکل پرفکت اینه که نظارت ایکس باکس روش نیست اگه فیل اسپنسر باید بیشتر و دقیق تر به استدیو هاش سر بکشه تا چنین مشکلاتی پیش نیاد و مهم نیست چه کسانی میرن از استدیو مهم اینه چه کسانی میان به استدیو !!!

          EMPEROR NIMA SHAMS
          • بله درست ولی خدایی اگه هیلو رو امسال عرضه میکردن با گرافیک مناسب و درخور و محتوای مناسب در مولتی پلیر خوب نبود من خودم فقط نسل قبل اکس باکس نداشتم که دیگه همه میدونیم چرا به نظرم فقط مدیریت هست اگه اکس باکس یک مدیریت جامع و دقیق داشته باشه
            با پول مایکروسافت سونی رو هم قورت میده اما مدیریت فیل اسپنسر خوب نیست !

      • the priest گفت:

        واقعا چه نگاه سطحی داری تو. یعنی این شرکت که انقدر پول داره مجانی و برای دل خوش گیمرها پول خرج میکنه؟ و اصلا به فکر درامد نیست؟ اگه اینطور بود که الان این همه پول نداشت مجبوره کیفیت بازی ها رو بیاره پایین

        علیEMPEROR NIMA SHAMS
    • Hasan0930 گفت:

      اینکه میگی چون شماره بازیها حذف شده سرویس محورن هم نفیا و هم اثباتا اشتباهه

      نفیا به خاطر اینکه مگه شماره نسخه چهارم خدای جنگ حذف شد بازی سرویس محور شد؟؟؟

      اثباتا به خاطر اینکه مگه فاینال فانتزی ۱۴ که کماکان شماره اش باقیه سرویس محور نیست پس چرا باید برای سرویس محور شدن شماره رو حذف کنن؟؟؟

      وقتی تفاوت ریبوت با سرویس محور شدن رو نمیدونی کامنت ندی بهتره((چون آبروتو میبری)) خیلی از بازی ها شماره هاشون حذف میشه چون قراره ریبوت بشن مثل همین خدای جنگ و فرزا موتور اسپرت و فیبل هم دقیقا همین طوری هستن اینو خود سازنده ها رسما تایید کردن و شایعه نیست
      بعدشم اگه منظورت از سرویس محور شدن فرزا موتور اسپرت اینه که بازی قراره اپدیت بگیره و محتوا بهش اضافه بشه گرند توریسمو ۷ هم دقیقا همین طوریه خود کازونوری یامائوچی تو مصاحبه اش تایید کرد قراره محتواهای زیادی رو با اپدیتا اضافه کنن پس اینم میشه لایو سرویس

      اینم که میگی بلکه هزینه ساخت دربیاد فقط بگم که مایکرو بهترین بازاریاب های دنیا رو داره خود ساتیا نادلا چندبار به عنوان بهترین بازاریاب سال انتخاب شد مطمئن باش اونا خیلی ساده متوجه میشن که اگه سرویس در آینده سودده نمیشه لازم نیست روش ۷۰ ملیارد دلار خرج کنن

      علیHasan0930Tlou part 2 game of the centuryEMPEROR NIMA SHAMS
      • ریبوت یک کلمه دروغ هست و من بار ها میگم سازنده از این کلمه برای سرپوش روی مشکلات بازی استفاده میکنن سال ۲۰۱۸ گاد آف وار ۴ این یک ریبوت این یک ریبوت هست و ما رو کشتن ولی این دروغ بود سانتا مونیکا روی مشکلات بازی با این کار سرپوش گذاشتن مثل کمبود سلاح و باس و متنوع نبودن انمی ها بله من میگم گاد آف وار ۴ بسیار ضعیف عمل کرد در مقابل سه گانه قبلی خودش و این کلمه ریبوت برای گول زدن هست بنده فرق سرویس و ریبوت رو می‌دونم اما سازنده ها دارن از این کلمات سو استفاده میکنن و شما رو گول میزنن بنده تاکید میکنم فیبل و فورزا موتور اسپورت سرویس هستن نه یک ریبوت !!!

        علیarmanSquatlatexHasan0930EMPEROR NIMA SHAMS
    • اکس باکس با تاخیر زدن استارفیلد کیفیتش رو تضمین کرد
      پس باقی بازی ها هم همینه
      چقدر حرف بیربط میزنی بچه بیا پایین

      علیEMPEROR NIMA SHAMSکارمند خسته
    • Xinn گفت:

      به شدت موافقم ولی طرفدارای ایکس باکس چشمشونو رو واقعیت بستن

      Moein MM2علیEMPEROR NIMA SHAMS
    • Xinn گفت:

      خدارو شکر یکسری از طرفدارای ایکس باکس اعتراف کردن بازی های ۲ سال اخیری که برای ایکس اومده افتضاحه. دلیلش واقعا مشخصه: سرمایه گذار به سرعت به پولش نمیرسه و باید مدت طوووولانی صبر کنه تا از طریق گیم پس به پولش برسه و این انگیزه رو میگیره و این زنجیره تا اخر که میخواد بازی تولید بشه ادامه داره در نهایت بازی بی کیفیت تولید میشه. امیدوارم سونی این اشتباهو تکرار نکنه حداقل تا اینجای کار که امیدوار کننده بوده چون انحصاریاش بعد چند سال روی سرویس پلاسش میاد و این یعنی سرمایه گذار و بازی ساز انگیزه خیلی زیادی برای بازی ساختن با کیفیت دارن

      علیEMPEROR NIMA SHAMS
  • من نمیتونم بگم که با این سرویس گیم پس موافقم یا مخالف اما مطمئنا جدا از طرفدارانی که داره به همون اندازه هم مخالف داره. بعضی از گیمر ها ترجیح میدن بازی رو همون روز عرضه به صورت تکی‌ خریداری کنن و پلی بدن اما بعضی دیگه اعتقاد دارن اینکار افراط هست و ترجیح میدن با روش های ارزون تر یک یا چند بازی رو تجربه کنن… هیچ کدوم از این دو دسته نگران کاهش درامد اون بازی ها نیستن چون دولوپر نیستن! اما اینکه بیایم به هم دیگه این موضوع رو غالب کنیم همه گیمرا باید بازی هارو تکی خریداری کنن یا همه باید اشتراک ارزون قیمت بخرن اصلا جالب نیست چون طیف گسترده از سلایق برای پلی دادن از قدیم و ایام وجود داشته و وجود خواهد داشت. درست ترین کار این هست که به هر دو جبهه
    ( تکی بخر ها و اشتراک بخر ها ) به یک اندازه توجه بشه و کار های بازاریابی از قبل برنامه ریزی شده و با فکر باشه.

    Moein MM2گیمری عادیEMPEROR NIMA SHAMSDARKSIRENLonesome guyهادی صفائیAl.ml.kh『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』ah1372Skyrim : The Elder Scrolls Vmore
  • از دید صنعتی باید به قضیه نگاه کرد و ما دید صنعتی نداریم ،چون علمش رو نداریم ، اما برای من گیم پس خوبه چون دیابلو رو احتمالا میاره و اینکه تا زمانی که گیم پس ضرری به مایکروسافت نرسونه و مایکروسافت تعهد قراردادن بازی با کیفیت داخل اون رو فراموش نکنه ، هیچ مشکلی به نظر من وجود نداره در مورد گیم پس و امثالش ، قطعا بین سران صنعت اختلاف نظر وجود داره و اینکه چه کسی اشتباه میکنه رو زمان مشخص میکنه ……

    مثل زمانی که استیو جابز اشتباه کرد و بانجی رو نخرید و یا زمانی که مایکرو اشتباه کرد و به اپل وام داد تا ورشکست نشه …..

    armanگیمری عادیAn anonymousPlaystation x BungieHasan0930جیمهادی صفائی『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』P.morgan 𔓙...Eternal...more
    • sorena گفت:

      در رابطه بخش اول صحبتت.

      در اقتصاد شاخه های مختلفی وجود داره که پرداخت به اون ها خارج از وقت،حوصله و موضوعیت هست اما یک مورد که به سوال شما مرتبط هست رو در شاخص‌های کلان بعنوان »انباشت_به_جریان«(که خودش شاخه های مختلفی داره) مورد تحلیل و بررسی قرار میدن و به نسبت «انباشت» در صدد ایجاد «جریان» قدم برمی‌دارند. به زبان ساده،فرض کنید call of duty که قیمت ۷۰دلاری داره، میاد روی گیم پس و شما با پرداخت ۱۵ دلار امکان دسترسی به اون رو پیدا می‌کنید، در این لحظه شما ۵۵دلار سیو کردین، و وارد فاز انباشت شدین و پول اضافه دارین. از اینجا به بعد پای ماکروسافت هست که انباشت شما رو چطور به جریان بندازه. فراموش نکنید که با پرداخت ۱۵دلار فقط کال آف دیوتی رو بدست نیاوردین و گزینه های زیادی رو در کنار اون و در مقابل خودتون دارید.. از اینجا به بعد کال آف دیوتی و سایرین میرن به سمت جریان سازی برای به حرکت درآوردن انباشت شما.تمام این پروسه در یک چرخه ی بلند محاسبه و حساب میشه و هیچ گونه دیدگاه میان مدت و بدون ریسک در اون وجود نداره.

      علیPlaystation x Bungie
    • با قسمت اول خیلی موافقم ولی می خوام توی مثالا مناقشه کنم. در واقع نه اپل اشتباه کرد نه مایکروسافت.
      اپل کلا پی سی گیمینگ معنی چندانی براش نداشته و نداره. حتی بانجی هم نمی تونست کاری برای اپل بکنه. پلتفرم اول و آخر پی سی گیمینگ همون زمان هم عمدتا ویندوز بود.
      مایکروسافت هم در هر صورت نیاز به یه رقیب داشت، وگرنه بدجور تحت فشار قوانین رقابتی قرار می گرفت (همون طور که آمازون تو زمینه کلود قرار گرفت و مجبوری یکی دو تا قرارداد‌گردن کلفت رو ازش گرفت دادن به گوگل و مایکروسافت).

      علی
    • جدا از تاثیر گیمپس بر صنعت گیم و صدالبته تاثیرش بر مصرف کننده که زمان مشخص میکنه (البته خودم مضر میدونمش تا خلافش بهم ثابت شه) دیدگاه صنعتی براساس تجربه و به دلایل مختلف همیشه به نفع عرضه کننده و به ضرر مصرف کننده بوده.امیدوارم در این مورد ماکروسافت با قدرت خلافش رو ثابت کنه.

      گیمری عادیEMPEROR NIMA SHAMSStar1هادی صفائی
  • RezaDeadshot گفت:

    خبر نداره ما اصلا برا آهنگ اشتراکم نمی گیریم چه برسه بخوایم بخریم🗿

    Moein MM2armanگیمری عادیکارمند خستهStar1mamad1166Playstation x BungieکاکاسنگیPilgrimDARKSIRENmore
  • (وقتی Spotify کسب و کار موسیقی را از بین برد، به معنای واقعی کلمه درآمد سالانه تجارت موسیقی را به نصف کاهش داد. وضعیت جوری شده است که مردم دیگر آهنگ نمی‌خرند. به عنوان مثال، مردم آهنگ‌ها را روی آیفون نمی‌خرند، چرا شما این کار را بکنید؟)

    تو آینده چیزی به اسم خرید و فروش بازی وجود نداره و همه از طریق سرویس ها بازی ها رو تجربه خواهند کرد
    یک زمانی هم مردم میرفتن سریال میخریدن اما الان چی شد؟ همه از طریق سرویس هایی مثل نتفلیکس سریال میبینن

    هدف فیل اسپنسر ✊ هم همین هست که جهانی رو به وجود بیاره که هیچ گیمری مجبور به خریدن بازی نباشه و با یک اشتراک ارزان روز اول بازی ها رو تجربه کنه و صنعت گیم هم داره به همین سمت میره

    تو آینده هم شرکت هایی مثل Valve که تنها درآمدشون از فروش بازی هست یا به طور کامل حذف میشن یا به زیر مجموعه مایکروسافت با شرکت های دیگه میپیوندن تا از آیپی هاشون بازی ساخته باشه چون خودشون آنچنان استودیو ندارن

    سونی و نینتندو هم به یک ناشر عادی تبدیل خواهند شد که مدیر عامل سونی تو مصاحبه اخیرش اعلام کرد سون بازار کنسول رو کنار میزاره

    Moein MM2Communistگیمری عادیStar1Tlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیEMPEROR NIMA SHAMSDARKSIRENsaeed393Xboss Series 5more
  • sorena گفت:

    یک جانبه گرایی زیادی در صحبت های ایشون وجود داره. سرویس های بازی و سیستم درآمد زایی اون ها متکی بر یک نوع خاص نیست. انواع مختلفی از بازی ها وجود دارن که روش های مختلفی برای کسب درآمد رو در پیش گرفتن، بخصوص در سال های اخیر گسترش فوق‌العاده زیادی رو در اون ها شاهدیم. بازی های تک نفره هم عضوی از یک مجموعه بزرگ تراند. اگر سرویسی وجود داشت که فقط دربرگیرنده بازی های تک نفره می‌بود اون موقع میشد سرویسی مثل گیم پس رو اسپاتیفای مقایسه کرد. فرض کنید به بازی سرویس محوری ۷۰ دلار پرداخت کردین،با توجه به ماهیت این نوع بازی ها ناچارا در ادامه هم میبایست پول اضافه ای رو بازپرداخت کنید.مثل دستنی که شما بازی رو خریداری کردین و مدام هم باید بخرید و در واقع هم بعد از مدتی صاحب چیزی نیستین! اینجاست که وجود یک سرویس مشتری مدار خودش رو نشون میده. شما بجای پرداخت در چندین و چند جا،یک جا پولی رو پرداخت میکنید که دربرگیرنده سرویس محور ها و تک نفره ها هم میشه. من شخصاً این رویه رو به اون روش سنتی و یک طرفه ترجیح میدم. درحال حاضر قیمت گیم پس با توجه به بازی های زیادی که ارائه می‌کنه بسیار کم هست و این به سیاست بلند مدت ماکروسافت برمیگرده اما قطعا در آینده افزایش پیدا می‌کنه.

    Moein MM2Hasan0930Amir(PC & PS4)ah1372Skyrim : The Elder Scrolls Vمحمد علیJin sakaiGeralt of RiviaGodHandزمین 52more
  • ALIREZA0111 گفت:

    من گیم پس رو شبیه اسپاتیفای نمیدونم چون اصلا هیچ شباهتی با اون نداره
    میزان بودجه ساخت یه بازی با یه موسیقی اصلا قابل قیاس نیس ..مدت زمان ساخت یه موسیقی با یه بازی اصلا قابل قیاس نیس
    یه خواننده مثلا فلانی میتونه در سال هر مقدار دوس داره اهنگ بده برعکس استودیو های بازی سازی AAA که هر چندسال در میان میتونن یه بازی با کیفیت بدن
    بودجه ساخت موسیقی کاملا متفاوته با بازی ..از اونجا که خرج و مخارج برای خوانندگان خیلی خیلی کمتره پس انتشارش روی اسپاتیفای ضرری نمیرسونه
    طبق چیزی که من اطلاعات دارم درامد اسپاتیفای مثل یوتیوب هستش یعنی میزان فالوری که داری و تعداد اهنگی که پلی میشه از سوی یه یوزرهای این برنامه درامد بهت تعلق میگیره شبیه یوتیوب
    تو یوتیوب هم هرچی بیشتر ویو بگیری تبلیغات به افراد بیشتری نشون میده و با توجه به تعداد ویو درامد کسب میکنی (جدا از دونیت )
    برای همین این مقایسه رو درست نمیدونم با توجه به دلایل خودم
    من بیشتر گیم پس رو شبیه نتفلیکس و HBO و امثال این شبکه ها میبینم شبکه هایی که بیشتر صرف تولید سریال میکنن
    مثل گیم پس که بیشتر صرف تولید بازی های سرویس محور و اپیزودی میشه تا مثل سریال بتونه یوزر رو در اون اشتراک نگه داره
    بازی های سرویس محور خیلی کم پیش میاد با کیفیت باشن با توجه به هدفی که دارن یعنی باید صبر کنی ۱ سال بعد کلی دی ال سی بیاد بتونی یه تجربه کامل داشته باشی کمتر بازی سرویس محوری پیش میاد که روز عرضه کامل باشه تنها بازی که خاطر دارم دیویژن ۲ بود که واقعا روز عرضه یه بازی کامل بود ولی خب اصلا خوب پشتیبانی نکردن و خلاصه می شد توی چندتا ایونت کوچیک و منو بعد حدود ۸۰ ۹۰ ساعت زده کرد
    بازی دومی که به نظرم روز عرضه کامل بود دستینی ۲ بود که مثل دیویژن کامل بود و پشتیبانی بسیار خوبی هم کرد ولی خب دی ال سی هاش گرون بود و صرف نداشت برام بازی کنم ولی واقعا نمونه مناسب یه بازی سرویس محور موفقه
    نکته بعدی کیفیت سریال های نتفلیکسی هست که واقعا به کیفیت سینما نمیرسه
    هر یه مدت یه سریال خوب درمیاد از بین شون مثل مانی هیست و گات برعکس سینما که واقعا هر سال ده ها اثر عالی میبینیم تو هر ژانری
    نکته بعدی بحث بودجه است که بودجه اثار سریالی کمتره جز برخی موارد فانتزی مثل ارباب حلقه های جدیدی که درحال ساخته و گات ..که از نظر محتوای زمانی حساب کنیم بازم کمتره
    یعنی مثلا فلان سریال ۱۰۰ میلیون دلار بودجه شه توی ۲۴..۱۲ قسمت ۱ ساعته
    ولی یه فیلم فانتزی دیگه توی ۲ الی۳ ساعت ۱۰۰ میلیون دلار بودجه میگیره
    این موضوع دقیقا برای بازی های این صنعت هم صدق میکنه هرچند ازا ونجا که پشت این موضوع مایکروسافت هست فکر نکنم بودجه شبیه اثار سریالی یا بقیه بازی های سرویس محور بشه احتمالا بودجه خوبی بده استودیوها بده
    یه نکته ای که بیشتر قلبی است عشق به بازی هاست
    بازی هایی که روی سرویس منتشر میشن مثل گیم پس اصلا کسی قدرشون رو نمیدونه
    مثلا فلان بازی میاد رو گیم پس یا پلاس فرقی نداره هربازی باشه طرف میاد ۲ ساعت بازی میکنه بعد تمام بازی بعدی بازی بعدی
    اصلا ارزش گذاری انجام نمیده و اون بازی براش ارزش نداره
    ولی وقتی برای یه بازی پول کامل میدی ارزش و حسی که از اون بازی میگیری کاملا متفاوته
    تو مدت زمان طولانی اثراتش خیلی زیاده ولی خوده ادم ممکنه متوجهش نشه بیشتر بار روانی داره و یه جامعه گیمینگ خیلی نچسب به وجود میاره
    نظراتتون رو بگید بحث کنیم

    Moein MM2mamad1166هادی صفائیRaminAmir(PC & PS4)Al.ml.khLone BatÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔEMPEROR NIMA SHAMSعلیmore
    • ALIREZA0111 گفت:

      در رابطه با حرفی که ایشون زده یعنی ضرر این صنعت کاملا موافقم
      گیم پس و پلاس در طولانی مدت باعث میشن تمامی بازی ها به یه مست حرکت کنن همه بشن pvp و pve اصلا دیگه عمق داستان معنی نداشته باشه ..همه بازی ها میشن بکش برو جلو..نه درسی نه اخلاقی نه چیزی صرفا سرگرمی کاذب و افراطی ..
      بعضی دوستان خیلی ساده همینجا بهم گفتن چون گیم پس مفته ازش حمایت میکنیم 🙂
      مفت باشه کوفت باشه 🙂 یک دلاری 🙂 و خیلی مثال های دیگه
      حالا کاری ندارم از خیلی راه ها میشه ارزان بازی کرد ولی این عده دوس دارن مفت بازی کنن نه ارزان
      مفت بازی کردن با ارزان بازی کردن خیلی متفاوته
      مسلما هیچکس نمیاد ۱۸۰ دلار پول گیمپس بده اینجا همونطور که روی پلی استیشن کمتر کسی پول کامل میده بابت بازی ..ظرفیتی یا هکی یا اشتراکی میخرن
      ولی این ارزونی بدون شک یه تاوانی داره اونم از بین رفتن بازی های باکیفیت و عمق داری هست که ادمو عاشق خودش میکنه بازی هایی که وقتی ۲۰ سال بعد (gta 3 ..vice ciity ) به یاد میاری میگی به به عجب بازی بود عجب دورانی بود
      وقتی به کال اف دیوتی های الان نگاه میکنی حسرت مدرن وارفر های قدیمی رو میخوری
      یه نکته ای بگم که دوستان نیان اینجا لیست کنن استارفیلد الدر اسکرولز فلان فلان
      تمامی بازی هایی که الان میبینید تا ۳ ۴ سال اینده از قبل درحال ساخت بوده باید دید بعد اینکه همه استودیو از بازی هایی که در حال ساخت بودن خالی شدن و شروع به ساخت بازی های جدید ای پی های جدید کردن ببینیم چه سیاستی در پیش میگیرن
      ساخت بازی های داستانی در کنار سرویس محور یا ساخت بازی های کاملا سرویس محور
      متاسفانه سونی هم کم کم داره به همین سمت حرکت میکنه ولی خب حداقل میدونیم کلی بازید استانی در دست ساخت داره
      اینده قضاوت میکنن گیم پس ۱ دلاری خوب بود یا نه

      Moein MM2Hasan0930Squatlatexهادی صفائی
      • mamad1166 گفت:

        یه چیز دیگه قبلا صنعت رو به این سمت برده قبل از اینکه گیم پس بخواد تاثیری روی صنعت بزاره کالاف ها ضعیف ترین بخششون شد بخش داستانی بتلفیلدها فاقد بخش داستانی شدن فورتنایت بدون بخش داستانی جولان میده گرن ترف اتو پنج سه نسل هنوز میفروشه مشکل بازی های داستانی رو در گیمرها جست و جو کنید نه سازنده ها !!!

        علی
    • Al.ml.kh گفت:

      به طور کلی تو وضعیت الآن بنده نظرم رو گیمپس ۵۰/۵۰ هست
      از یه طرفی خب بازیایه ایندی خوب به چش میان و بهتر دیده میشن و اتفاقا همین نکته یجوراییشم منفیه چون بازی هایه ایندیی که نیان تو این سرویس اصلا دیگه دیده نمیشن
      از طرف دیگه برای پر کردن لیست بازیا استودیو ها تحت فشر بیشتری هستن که زود تر بازیارو بدن بیرون و بعدا با ابدیت و .. بازی رو اوکیش کنن مث ۲۰۴۲ که خب کیفیت بازیا به طور محسوسی افت میکنه و اینکه اگه بخوایم از نظر یه دولوپر به قضیه نگاه کنیم میبینیم که استودیو میگه خب حداقل ریسک فروش یازی رو ندارم چون میاد رو سرویس و بالاخره پلی داده میشه و زمان کمتری برای کیفیت اون بازی اختصاص داده میشه مث halo infinite با ایمکه بازیه خوش ساختیه ولی از تموم پتانسیلش نتونست استفاده کنه
      از طرف دیگه ای اگه مثلا کل پلیرایه ایکس تو نسل جدید ۸۰ میلیون باشن و ۶۰ میلیون اینا تو سرویس باشن و باقیشونم صرفا به گلد متکی باشن میبینن که داره کلاه میره سرشون وقتی دولوپر فقط داره بازی رو برای سرویس منتشر میکنه نه برایه عموم
      برایه مثال بتل ۲۰۴۲ بازی خوبی بود اگه از روز عرضه رو EA play و گیمپس میبود چون اینجوری انقد جو منفی دنبالش نمیومد پلیرا قبول میکردن که به عنوان یه بازی سرویس محور اوکیه
      چیزی که من مشکل دارم باش اینه که این سرویس این هنرو بیش از پیش صنعتش میکنه
      چون الآن ماکرو و سونی کمتر چشمشون به دنبال کیفیته و بیشتر دنبال جذب پلیرن که خب پلیرم دنبال بازیه با کیفیته و چون سرویس قراره خالی نمونه بازی زود عرضه میشه و اون کیفیت و تمیزی رو نداره دقیقا چرخه یه بازی های که رو سرویس میان اینطوری میشه
      بله تک و توک بازی خوبم میاد ولی خیلیا دیگه صرفا برای پر کردن و یکبار بازی شدن میان

      ولی به نظرم این سرویسا باید باشن چون یه شاخه ای جدید برای هر کدام از هنرایه اول ، هفتم و هشتم شده ولی افسوس که که اینکارا بیشتر به سمت صنعت میبردتشون .
      پ.ن:درمورد حرفتونم که گفتین پرداخت پول کامل برایه بازی و اون حسی که میده و … موافقم باهاتون
      یا قانونی هست به نام قانون پرداخت بها که شما تا بهایه اون چیز رو ندی نمیتونی به طور کامل ازش لذت یا استفاده ببری (البته این قانون خیلی مخالف داره )

      Hasan0930ALIREZA0111
      • Hasan0930 گفت:

        از طرف دیگه برای پر کردن لیست بازیا استودیو ها تحت فشر بیشتری هستن که زود تر بازیارو بدن بیرون و بعدا با ابدیت و .. بازی رو اوکیش کنن

        با این تکه از حرفت مخالفم چون فقط میگی ولی نمی بینی که آیا چیزی که میگم داره اتفاق میفته یا نه
        آیا واقعا الان ایکس باکس داره تند تند بازی منتشر می کنه که سرویسش خالی نمونه؟؟؟ پس چرا تو کل سال ۲۰۲۲ سرویسو خالی گذاشتن و هیچ بازی منتشر نمی کنن؟؟؟ مگه قرار نبود تند تند بازی منتشر کنن؟؟؟ پس شما فقط داری میگی ولی نمی بینی حرفی که داری میگی اتفاق هم میفته یا نه

        Hasan0930EMPEROR NIMA SHAMS
        • Al.ml.kh گفت:

          بله درست میگید ولی هنوز پروسه یه انتشار بازیا شروع نشده
          برایه مثال ماکرو چون برایه نیمه اول ۲۰۲۲ بازی فقط اینفینیت و فورتزا رو داشت .حالا چون سرویس باید پر بار تر میشد و عملا غیر فورتزا بازیه دیگه ای نداشت ۳۴۳ رو مجبور کردن که زود تر بدن بازیرو بیرون با اینکه بازی عالی شد ولی میتونست عالی تر بشه

          Hasan0930
          • Hasan0930 گفت:

            هیلو اینفینیت ۶ سال در حال ساخت بود از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ یعنی تو این مدت راکستار gta v می ساخت

            مایکرو فرصت کافی رو به ۳۴۳ داده بود ۶ سال فرصت کمی نیست ولی خودشون یکم سر ساخت بازی با هم اختلاف داشتن و به همین خاطر نتونستن پروسه ساخت رو به بهترین شکل به پایان برسونن.

            مایکرو فرصت و بودجه لازم رو به ۳۴۳ میده فقط ۳۴۳ یکم باید مدیریت داخلیشو درست کنه

            علی
  • 👑BTS👑 گفت:

    ننگ گروه bts بهت
    مخصوصا جونگ کوک که بیماره🥲

    Moein MM2متأثر گشتهعلیEMPEROR NIMA SHAMSJin sakaiP.morgan 𔓙Squatlatex
  • ZFB گفت:

    حرفش تقریباً درسته ولی مقداری ایراد داره
    گیمپس به نفع گیمر هاست و به شرکت های کوچک تر که عناوین ایندی تولید می کنن خیلی کمک می کنه و باعث می شه از همین سرویس بتونیم عناوینی رو به صورت رایگان تجربه کنیم که تا به حال اسمشون به گوشمون نخورده پس ضرر واقعی رو کسایی می خورن که قصد همکاری با این سرویس رو نداشته باشن

    متأثر گشتهعلیEMPEROR NIMA SHAMSکاکاسنگیJin sakaiP.morgan 𔓙Ramin
  • Lone Bat گفت:

    خدایی حرفاش منطقی و بسی حق گفته من سونی فن نیستم و به نظرم سیاستی که سونی در سرویس های اشتراکیش پیش گرفته خیلی اصولی تر به قول همین آقا فرایز من گیم پس رو به عنوان مشتری دوست دارم این یعنی ظاهر کارد در بطن کار خلل وجود داره ?Success so clearly in view… or is it merely a trick of the light و این حرق بسیار درستی ماکروسافت میتونه گیم پس رو اصولی تر جلو ببره

    Moein MM2SquatlatexALIREZA0111
  • AmirAgha گفت:

    اشتراک اسپاتیفای به صورت ماهانه ۵ دلار هست در صورتی که گیم پس ماهانه ۱۰ دلار هست
    ولی نکته جالب اونجاست که بودجه ساخت هر بازی ده ها برابر ساخت یه موسیقی یا آلبومه!
    بخاطر این قضیه خیلی ابهام به وجود میاد
    من حس میکنم فرهنگ سرویس اشتراکی با هنرهای هشت گانه(هشتمی بازی های ویدیوییه) رابطه معکوس داره
    ینی این سرویس های اشتراکی خیلی برای هنر اول که موسیقی هست جواب میدن ولی هر چی به سمت بالاتر (هنر بالاتر) میریم این سرویس ها از قدرتشون کاسته میشه
    چون هزینه ساخت میره بالاتر
    بنظرم سرویس هایی مثل گیم پس میتونه برای بازی های ایندی و aa خوب باشه ولی برای aaa ضررده هستش
    گرچه که من میدونم مایکرو از خر شیطون نمیاد پایین😂
    ولی بعید میدونم گیم پس در آخر به سوددهی برسه
    همین الانps plus با یه تصمیم زیرکانه مخاطبانش از گیم پس بیشتره
    و خب فقط عناوین aa و ایندی روز عرضه روی این سرویس خواهند اومد
    علاوه بر اون بخاطر این که برای اینکه بشه بازی ها رو به صورت آنلاین در ps بازی کرد باید plus داشته باشی که این باعث میشه مخاطبین این سرویس خیییلی بیشتر از گیم پس بشن و در یک مدت خیییلی کوتاه تر نسبت به گیم پس به سوددهی برسن
    وقتی هم که یه سرویس به سوددهی میرسه اصلا بودجه و… برای اون سرویس چند برابر میشه
    من اصلا فعلا دغدغم در مورد مایکرو ساخت یه بازیه
    این شرکت هنوز یه بازی نسل نهمی نداده
    ولی اگر سیاست این شرکت گیم پس نمیبود
    صددرصد تا الان کللی بازی داده بودن

    Moein MM2HerfeiySquatlatexAl.ml.khsaman
    • Al.ml.kh گفت:

      سرویس های اشتراکی برای هنر هفتم و هشتم میتونن موفق بشن در صورتی که بالایه ۲۰۰ میلیون کاربر ثابت داشته باشن ،مخصوصا برای هنر گیم که هزینه بازی های AAA بشدت بالاست.
      خود سونی هم زمانی بازی های فرست بارتیش رو از روز اول میاره تو سرویسش که بالای همون ۲۰۰ میلیون کاربر داشته باشه که بصرفه براش .

      چیزی که یذره نگرانم میکنه اینه که ماکرو با اینکه به دریا وصله ،ببینه ورودی و خروجیه پول سرویسش به هم نمیخونه و صرفه نداره (البته این قضه حتی شاید تا پایان نسل نه هم معلوم نشه ) و اونجاست که کلی وقت و هزینه و استودیو از بین رفتن.

      Squatlatex
  • واقعیت این هست که کسی که پول خرید بازی نداشته باشه ، اگه همین گیم پس هم نباشه می‌ره کنسول کپی خور ( یا همون آفلاین ) بازی می‌کنه ، درنتیجه ضرر بیشتری وارد میشه تا درآمد کم سرویس ، این ی واقعیت هست که چه در ایران و چه در خارج ، کسی پول نداره ، واقعا نداره و اگه سرویس نباشه مجبور نیست بخره و ضرر بیشتری به صنعت و درآمد وارد میشه ، حتی خرید ی گیمپس ۱ دلاری هم ، هرچند کم اما ی درآمد ناچیزی داره و نسبت به آفلاین و رایگان بهتره ، و اینو هم میدونن که گیم پس رو ساختن

    Moein MM2متأثر گشتهعلیAl.ml.khArnaldGodHandMmfbarmanP.morgan 𔓙
    • ALIREZA0111 گفت:

      چرا باید کپی خور بازی کنه؟ اشتراکی .. ظرفیتی.. دیسک دسته دوم
      در ضمن بخاطر اینکه کپی خور کنن کسی نمیره یه چنین سرویسی راه بندازه.. چرا؟ چون چهار نفر کپی خور بازی میکنن؟
      در ضمن کپی خور در کشور هایی که قانون کپی رایت وجود داره یه جرم محسوب میشه و جریمه سنگینی داره

      Moein MM2Geralt of RiviaEMPEROR NIMA SHAMSSquatlatex
  • Herfeiy گفت:

    گیمر ها آیا هنوز نمیخواین هوشیار شین تا قبل از این که دیر بشه این سرویس ها رو تحریم کنید و اشتراک نخرید. اگه میخواین صنعت گیم نابود شه پس به کارتون ادامه بدید. همین بازی های موبایل رو ببنید یک بازی درست و حسابی تو گوگل پلی میبینید؟هزار تا بازی ریخته ولی هیچکس بهش نگاه نمیکنه. مگر اینکه شانسی یه بازی سرویس محور بدن بهتون تا فقط پولاتون رو بچاپن و فقط این صنعت جنبه تجاری پیدا میکنه.ببنید همین الان هم دارن شرکت ها و ناشر ها جمع میکنن دارن میرن سمت موبایل و سرویس محور.اگه این سرویس ها همینطور ادامه پیدا کنه . بازی های بی کیفیت تولید میشن و کاملا بی کاربد میشن و کنسول خانگی به تاریخ میپونده و منقرض میشه. پس تا دیر نشده به خودتون بستگی داره

    Moein MM2علیPilgrimHerfeiyEMPEROR NIMA SHAMSAl.ml.khJin sakaiJavad.Stararmanپدر بزرگ دانته و ویرجیلmore
    • ALIREZA0111 گفت:

      لعنتی میخوام بهت لایک بدم و نمیشه 😂😂اشکال نداره میدم
      لایکم فقط بخاطر بازی های موبایلی بود
      امیدوارم تا قبل مرگم این اتفاق نیوفته .. بازی های کنسولی شبیه موبایلی بشن
      واقعا دیگه ادم میمونه چی بگه
      اگه بازی ها به این سمت حرکت کنند رسما فاتحه این صنعت خوندس

      Moein MM2EMPEROR NIMA SHAMS
    • arman گفت:

      میگم چیزی نمیزنی؟ کمپانی ها کنسول رو ول نمیکنن فقط میخوان تو موبایل هم باشن ن اینکه برن موبایل دیگه نیان.. تو مغز گچ ریختن ؟😐😐😐😐😐😐😐

      Moein MM2علیEMPEROR NIMA SHAMS
    • Mmfb گفت:

      سونی هم پلاس راه انداخت پس داره به صنعت گیم ضربه وارد میکنه یکی از دوستامون در بالا گفت که اگه سرویس نباشه اونایی که پول ندارن میرن هکی بازی میریزن تو فن بویی و اینو همه میدونن گیمپس علاوه بر این که هیچ ضرری نداره بلکه خوبی هم داره باعث میشه بازی های ایندی و کوچیک خیلی بیشتر دیده شن

      Moein MM2متأثر گشتهعلیPilgrimکاکاسنگی
  • saeed393 گفت:

    و بازم خلایق هرچه لایق ، همین مایکروسافت که توی نسل هفت یکم خوب کار کرده بود فکر میکرد دیگه بار خودشو بسته، ندیدید چجوری میخواست از کاربرا شیردوشی کنه؟ تو نسل هشت مگه کم استدیو داشت ؟ یه بازی انحصاری درست درمون برای کنسولش نداد، الانم همینه جا پاش سفت بشه بازم رو میاره به همین سیاست که از حداقل خرج بیشترین سود رو بدست بیاره

    • تو صنعت گیم چیزی به عنوان جای پای محکم وجود نداره ، یکم فکر کن ببین اصلا امکان پذیر هست چیزی به عنوان جای پای محکم ؟!!!
      بازی خوب بسازی ، سرویست خوب باشه ، مردم حمایت میکنن ، برعکس باشه مردم سمتت هم نمیان ، درست اتفاقی که نسل هشت افتاد ، چیزی برای ارائه نداشت و مردم هم حمایت نکردن ، دنیا رو به بردگی نگرفتن که هرچیزی به خوردتون بدن ،شما نتونین اعتراض کنین ،الا بعضی جاها که به انتخاب مردم احترام نمیزارن ….

      گیم پس و هرسرویسی که بخواد فعالیت داشته باشه تا زمانی میتونه کار کنه که خواسته های جامعه رو پوشش بده …..
      این موضوع حساب دو دو تا چهارتاست …. همین قدر واضح و همین قدر روشن

      علی
    • vas گفت:

      بله کم استودیو داشت. ۵ استودیو واقعا کمه. مدیریت نادرست روهم لحاظ کنید.

      علی
  • vvitcher گفت:

    آِیا فن بوی های سونی در این سایت زیر ۹۰% است؟!! =((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

    Moein MM2متأثر گشته...Eternal...کاکاسنگی
  • arman گفت:

    دوستان فک میکنید میکروسافت احمقه بیاد گیم پس بده ؟ حتما یک سودی براش شاید الان نه ولی بعدا داره 😐😐😐 بعدشم شاید یکی نخاد واسه یک بازی ۶۰ ۷۰ دلار بده . میره گیم پس بگیره ارزون در بیاد شاید همین باعث سود صنعت گیم بشه ؟ معلوم نیست بخاطر اینکه شاید من ۷۰ دلار پول بازی ندم اگه گیم پس باشه برم بخرم پس اینجا مایکروسافت سود میکنه .

  • Mahdi Sam گفت:

    دوستان به ماجرا اینجوری نگاه کنین که بازی‌های AAA معمولا یه چیزی حدود ۶۰-۸۰ میلیون دلار هزینه می‌بره ساختشون، ایندی‌ها هم معمولا زیر یک الی دو میلیون دلار هزینه برمی‌داره تولیدش، به عبارتی این سرویس حتی با بیست میلیون کاربر تو سطح پایه می‌تونه ماهانه یک بازی AAA و بیست الی بیست و پنج بازی ایندی رو با سودی معادل نصف سرمایه‌گذاری رو تأمین کنه، که هرجور نگاه کنید تو هیچ صنعت دیگری این حاشیه سود رو به این راحتی نمی‌بینین، این تازه در صورتیه گیم‌ها دی‌ال‌سی و اسکین و میکروترنسکشن نداشته باشن، فقط تو اون سرویس باشن و فروش مجزا نداشته باشن،

    اگه این حاشیه سود برای شرکت‌های گیم کافی نیست به نظرم از گیمر‌ها و کارکنان این شرکتا داره سواستفاده میشه، دقت کنین که شما به عنوان مشتری باید به فکر جیب خودتون باشین نه جیب دولوپر، شما وقتی شیر و تخم‌مرغ می‌خری با کاهش قیمتش میگی که «وای نکنه کیفیتش کم بشه» اینجا هم بحث همونه تو داری خرج می‌کنی و عادیه که دنبال کسی باشی که به ازای پولی که بهش میدی بهترین تجربه رو بهت میده،

    و در ضمن یکی دنبال رستوران فرانسوی درجه یک میره، یکی هم کبابی سرکوچه‌ش براش عالیه، شما نباید از همه انتظار داشته باشین که همه‌جا قیمت رستوران فرانسوی رو بدن که برای شما ارزون‌تر دربیاد

    EMPEROR NIMA SHAMS
    • Al.ml.kh گفت:

      بله درست میگین ولی برادر من هزینه بازی های Third party هم هست .
      هزینه سرویس های مثل EA play هم که اضافه شده هست.
      هنوز برای خوب یا بد بودن درآمد گیمپس با این تعداد کاربر نمیشه نظری داد ، باید دید گیمپس تو جذب پلیر چجوری عمل میکنه

      EMPEROR NIMA SHAMS
      • Mahdi Sam گفت:

        اولا EAplay که از همون پنج دلار اضافه تامین میشه، من دارم میگم می‌تونه هر ماه یه بازی تریپل A و ۲۰-۲۵ بازی ایندی رو مستقیم بخره(یک و نیم برابر هزینه تولیدش رو بده و بیاره روی گیم‌پس) برای این هدف، تازه اینجوری هیچی از گیم‌پس خارج هم نمیشه، منم در مورد سودآوری خود گیم‌پس به صورت خاص نظر ندادم دارم میگم سیستم قیمت گذاری بازی‌ها ناعادلانه است به تولید انبوهی از بازی‌های بی‌کیفیت منجر شده که چون به راحتی برگشت سرمایه دارن، نیازی به گوش کردن به مشتری نمی‌بینن شرکت‌ها

  • mamad1166 گفت:

    صنعت گیم با موسیقی و فیلم و سریال یک تفاوت عمده داره ما چیزی به اسم پرداخت درون موسیقی نداریم !!! شما حتی اگر اساسینز کرید والحالا رو از طریق سرویس بدست بیارید هنوز کلی اسکین و غیره هست که به جای بازی کردن زیاد میشه خریدشون !!!

    علیمتأثر گشتهکاکاسنگی
  • دوتا صنعت بیربطو مقایسه کرده چهارتا بچه سال هم با عکس الی و کریتوس دنبال حرفو گرفتن
    کنسول هیچوقت شبیه موبایل نمیشه

    متأثر گشته
مدیر سابق ایکس باکس از پتانسیل‌ سرویس گیم پس هراس دارد - گیمفا