مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا

مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت

آریا مقدم
۱۶:۵۹ ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا

در این مقاله قصد داریم به معرفی‌ مهم‌ترین بازی‌های خرداد بپردازیم که قرار است طی این ماه برای پلتفرم‌های مختلف در دسترس قرار بگیرند.

در ماهی که گذشت، شاهد عرضه‌ی بازی‌های نسبتاً خوبی بودیم که از میان آن‌ها می‌توان به بازی اقتباسی Evil Dead اشاره کرد. این عنوان توانست نظر مثبت بسیاری از منتقدان و مخاطبان فیلم را به خود جلب و به فروش خوبی نیز دست پیدا کند.

از دیگر بازی‌های مورد انتظار که طی ماه گذشته منتشر شدند، می‌توان به بازی خاص Trek to Yomi و شبیه‌ساز معروف MotoGP 22 اشاره کرد. البته هیچ‌یک از این دو عنوان نتوانستند انتظارات گیمرها را به شکل کامل برطرف کنند، اما هم‌چنان می‌توان از آن‌ها لذت برد.

آخرین بازی مهم اردیبهشت هم Vampire: The Masquerade – Swansong بود که بالاخره دیروز منتشر شد و نقدهای متوسطی دریافت کرد. تا به این ین لحظه، متای بازی ۶۹ است، اما در میان امتیازات، چندین امتیاز ۴ و ۵ نیز به چشم می‌خورند که نشان می‌دهند بازی احتمالاً از مشکلات اساسی رنج می‌برد.

اما وضعیت خرداد کمی بهتر از اردیبهشت است و بازی‌های بهتری انتظارمان را می‌کشند. البته علاوه بر بازی‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم، مطمئناً بازی‌های مستقل دیگری نیز منتشر خواهند شد که امتحان کردن آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

بدون اتلاف وقت، بپردازیم به مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱.

Sniper Elite 5

بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که در ماه آینده منتشر خواهد شد، نسخه‌ی پنجم از بازی محبوب Sniper Elite است. این بازی، داستان Karl Fairburne را ادامه خواهد داد و جنبه‌های دیگری از این تک‌تیرانداز حرفه‌ای را به تصویر خواهد کشید.

به نظر می‌رسد که Sniper Elite 5 شباهت‌های زیادی به نسخه‌ی چهارم این بازی خواهد داشت و بازی مجدداً شما را در محیط‌های وسیع قرار خواهد داد تا با هر تکنیکی که ترجیح می‌دهید، به هدف خود نزدیک شده و او را از پا دربیاورید. در نسخه‌ی پنجم نیز می‌توانید بازی را با یکی از دوستان خود به شکل دونفره پیش ببرید. هم‌چنین حالت دیگری نیز به بازی اضافه شده که Invasion Mode نام دارد. در این حالت، نفر سوم نیز می‌تواند به بازی اضافه شود و در نقش یکی از تک‌تیراندازهای دشمن قرار گیرد. در نهایت، حالت Survival Mode تا چهار بازیکن را پشتیبانی خواهد کرد.

در نسخه‌ی پنجم، بازی شما را به سال ۱۹۴۴ و کشور فرانسه خواهد برد. به نظر می‌رسد که نازی‌ها پروژه‌ای جدید به نام “Project Kraken” را در این کشور استارت زده‌اند که بسیار خطرناک است و هرچه سریع‌تر باید توسط شما متوقف شود.

امیدواریم شرکت Rebellion Developments پس از ۵ سال، با دست پر برگشته باشد و نسخه‌ی پنجم بازی بتواند انتظارات بالای طرفداران را برآورده کند. لازم به ذکر است که مشترکان ایکس باکس گیم پس در روز عرضه به این عنوان دسترسی خواهند داشت.

تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱

پلتفرم‌های مقصد: PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One

The Quarry

سازندگان بازی Until Dawn نیز خرداد امسال با یک بازی جدید برخواهند گشت. بازی The Quarry جدیدترین ساخته‌ی استودیوی Supermassive Games است که تا چند روز دیگر منتشر می‌شود تا باری دیگر ما را در فضایی فیلم‌مانند قرار دهد.

در The Quarry، شما کنترل ۹ کاراکتر را در بخش‌های مختلف بازی برعهده خواهید گرفت. هر یک از این کاراکترها خصوصیات اخلاقی و رفتاری خاصی خواهند داشت و تصمیمات شما به شکل مستقیم یا غیرمستقیم بر سرنوشت و روابط بین آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. طبق گفته‌ی سازندگان، همه‌ی این ۹ کاراکتر می‌توانند در نقطه‌ای از بازی جان خود را از دست بدهند و این تصمیمات و اعمال شما است که تعیین می‌کند چه کسانی در آخر بازی زنده خواهند ماند. هم‌چنین با توجه به اخبار مربوط به بازی، The Quarry حدود ۱۰ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت، اما اگر همه‌ی کاراکترها کشته شوند، این عدد می‌تواند به ۷ کاهش پیدا کند.

اگر با بازی‌های دیگر استودیوی Supermassive Games مانند Until Dawn یا سری The Dark Picture Anthology آشنایی داشته باشید، می‌دانید که بازی‌های این استودیو همگی مانند فیلم روایت می‌شوند. به همین دلیل، در The Quarry نیز سازندگان دو حالت Movie Mode و Movie-Only Mode را برای دوست‌داران فیلم‌های ژانر وحشت تدارک دیده‌اند. در حالت اول برخی از مکانیزم‌های بازی مانند صحنه‌های QTE و تیراندازی حذف خواهند شد و در حالت دوم، شما صرفاً الگوی رفتاری کاراکترها را در ابتدا مشخص کرده و به تماشای بازی (یا فیلم!) خواهید نشست.

به نظر می‌رسد که The Quarry پروژه‌ای جالب توجه باشد و با شناختی که از استودیوی Supermassive داریم، می‌دانیم که آن‌ها در ساختن بازی‌های تعاملی تبحر زیادی دارند. امیدواریم این بازی نیز بتواند همانند Until Dawn ما را پای نمایشگر‌هایمان میخکوب کند!

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

پلتفرم‌های مقصد: PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One

+Pac-Man Museum

خرداد امسال میزبان یکی از بازی‌های نوستالژیک تاریخ بازی‌های ویدیویی نیز خواهد بود. + Pac-Man Museum مجموعه‌ای از ۱۴ بازی پک‌من است که ماه آینده در قالب یک کالکشن منتشر خواهد شد. این بازی در واقع ادامه‌ای بر Pac-Man Museum است که در سال ۲۰۱۴ برای کنسول‌های نسل هفتمی و PC منتشر شد.

در + Pac-Man Museum شاهد اضافه شدن مراحل جدیدی به برخی از بازی‌های کلاسیک سری خواهیم بود. البته سازندگان قول داده‌اند که تغییر خاص دیگری در این بازی‌ها اعمال نکنند تا حالت نوستالژیک آن‌ها حفظ شود و طرفداران قدیمی‌تر بتوانند همه‌ی بازی‌های این مجموعه را در قالب یک کالکشن داشته باشند.

با اتمام هر مرحله، تعدادی سکه به شما تعلق خواهد گرفت که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، دستگاه آرکید مجازی خود را در داخل بازی شخصی‌سازی کنید. هم‌چنین می‌توانید این سکه‌ها را خرج انجام بازی‌های آرکید کنید.

+ Pac-Man Museum یکی از آخرین کالکشن‌هایی خواهد بود که روی کنسول‌های نسل هشتمی منتشر می‌شود.

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۱

پلتفرم‌های مقصد: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

بازی‌های دیگر

به جز بازی‌های مهم، عناوین دیگری نیز در این ماه منتشر خواهند شد که برخی از آن‌ها قطعاً ارزش امتحان کردن خواهند داشت. از جمله بازی‌های دیگر خرداد ماه، می‌توان به بازی Silt اشاره کرد که شباهت‌های بسیاری به بازی LIMBO دارد. در این بازی پلتفرمر که در زیر آب جریان دارد، شما در نقش کاراکتری قرار می‌گیرید که باید از موانع سخت و بی‌رحمانه‌ی بازی عبور کند. با توجه به تریلرهای منتشر شده از بازی، به نظر می‌رسد که پازل‌های بسیار جالبی در این بازی گنجانده شده‌اند. Silt در تاریخ ۱۱ خرداد برای کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و سونی، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

خرداد برای گیمرهای موبایل نیز ماه خوبی خواهد بود. جدیدترین بازی از سری Diablo با نام Diablo Immortal روی سیستم عامل‌های اندروید و iOS و همچنین پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی نیز به مانند بسیاری دیگر از بازی‌های موبایل رایگان خواهد بود، اما شامل پرداخت درون‌برنامه‌ای می‌شود. اتفاقات این بازی به وقایع مابین Diablo II و Diablo III برمی‌گردد و به نظر می‌رسد که سازندگان برای ساخت این بازی سنگ‌تمام گذاشته‌اند. تاریخ انتشار این بازی ۱۲ خرداد امسال است.

در این ماه شاهد عرضه‌ی SnowRunner و Fall Guys روی کنسول‌های نسل نهمی خواهیم بود. هم‌چنین بازی‌های محبوب Wreckfest و Mario Strikers: Battle League برای کنسول دستی نینتندو سوییچ منتشر خواهند شد تا طرفدارن این کنسول دستی نیز در ماه پیش‌رو عناوین خوبی برای سرگرم شدن داشته باشند.

علاوه بر بازی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، در ماه آینده شاهد عرضه‌ی یک بسته‌ی الحاقی مهم نیز خواهیم بود. High Isle، جدیدترین بسته‌ی الحاقی بازی Elder Scrolls Online است که به نظر می‌رسد محتوای ارزشمندی را به بازی اضافه خواهد کرد. این بسته‌ در تاریخ ۱۶ خرداد منتشر خواهد شد.


روی هم رفته به نظر می‌رسد که ماه خرداد، یک بازه‌ی نسبتاً خوب برای همه‌ی گیمرها باشد. البته همان‌طور که می‌بینید، تعداد بازی‌های موردانتظاری که در این ماه منتشر خواهند شد خیلی زیاد نیستند، اما امید داریم که همین عناوین کیفیت قابل قبولی داشته باشند و بتوانند ما را برای یک ماه دیگر سرگرم کنند.

و اما شما در این ماه منتظر کدام بازی هستید؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

Moein MM2Sami 227Lone wolfdamhazerDARKSIRENmeysambPlaystation x BungieQRC🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Visible 6-tigh manموز سخنگوPorfosorRaminP.morgan 𔓙BahadorSkyrim : The Elder Scrolls VLonesome guyIlya gamerAshen undead the bearerJin sakaimore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا
مهم‌ترین بازی‌های خرداد ۱۴۰۱؛ خلوت ولی باکیفیت - گیمفا