موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

موشکافی خاندان تارگرین‌ – اژدهاسواران وستروس

ایلیا عسگری
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

به مناسبت انتشار سریال House of the Dragon در آینده نزدیک، قصد داریم تا به موشکافی خاندان تارگرین‌ها که شاهزادگانی از والرین بودند، بپردازیم.

نخستین‌بار در سریال Game of Thrones بود که با خاندان تارگرین آشنا شدیم. خاندانی که به مدت ۳ قرن حاکم سرزمین وستروس بوده و سوار بر اژدهایان خود تمام امپراطوری‌های دیگر را تحت سلطه خود درآورده بودند.

به لطف سریال جدیدی از این فرنچایز که تحت عنوان House of the Dragon شناخته می‌شود و از شبکه HBO پخش خواهد شد، می‌توانیم بیش از پیش با گذشته این خاندان مرموز و افسانه‌ای آشنا شویم.

این افراد از چنان اهمیت بالایی در تاریخ وستروس برخوردار هستند که حتی با وجود این که در سریال Game of Thrones عملاً خاندانشان به طور کامل نابود شده بود، اما هیچ‌گاه در سرزمین وستروس از ارزش آن‌ها کاسته نشد. همانطور که در طول تاریخ این سرزمین گفته شده است:

هر زمانی که یک تارگرین جدید چشم به جهان بگشاید، خدایان یک روی دیگر سکه را نشان خواهند داد.

در طول حکومت چندصد ساله این خاندان، پادشاهان مختلفی در راس امپراطوری حضور داشتند که هر کدام تاثیر به‌سزای خودشان را بر نسل‌های بعدی گذاشتند. به لطف پیش درآمد بازی تاج و تخت یعنی سریال House of the Dragon قادر خواهیم بود تا در یکی از مهمترین بازه‌های زمانی حکومت تارگرین‌ها قرار گرفته و ببینیم که اجداد دنریس تارگرین چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته‌اند.

پس در این مقاله که به بررسی اشخاص مهم این خاندان خواهد پرداخت، با ما همراه باشید.

خاندان تارگرین در وقایع Game Of Thrones چه نقشی داشتند

روایت خاندان تارگرین در مجموعه بازی تاج و تخت از زمانی آغاز می‌شود که جان اسنو (اگان تارگرین) زندگی خود را در سمت دیگر دیوار بزرگ شروع می‌کند. با وجود این که تاریخ سرزمین وستروس به ۱۲ هزار سال قبل بازمی‌گردد، اما وقایع GOT به پس از سقوط پادشاهی تارگرین‌ها می‌پردازد.

با وجود این که سلطنت آن‌ها در سال ۲۸۳ با شورش رابرت براتیون پس از فتح (After Conquest) به پایان رسید، اما در سال ۳۰۵ بود که با مرگ دنریس، پایان داستان این خاندان نیز فرا رسید.

خاندان تارگرین برای حفظ اصل و نسب خود و “پاک” نگه داشتن خونشان، از رسوم عجیبی بهره می‌بردند که همیشه در سرزمین وستروس مورد انتقاد قرار گرفته بود. همچنین یکی از جنبه‌های شناخته‌شده این خاندان، بهره بردن از قدرت اژدهایان بود که باعث تمایز آن‌ها با باقی خاندان‌های تاریخ وستروس شده است.

اگان فاتح

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

اگان تارگرین اول، که به عنوان اگان فاتح نیز شناخته می‌شود؛ نخستین شخص از این خاندان بود که موفق شد تا به صورت یکپارچه بر سرزمین وستروس حکومت کرده و بنیانگذار سلسله و امپراطوری تارگرین‌ها باشد.

او که در دراگون‌استون متولد شده بود، موفق شد تا همراه خواهرانش ویسنیا و رینیس به فتح وستروس بپردازد. سلطنت ۳۷ ساله اگان فاتح شامل نبردهای خونین متعددی با خاندان مارتل در دورن بود؛ زیرا علی‌رغم این که امپراطوری آن‌ها زیر آتش اژدهایان نابود شده بود، اما هرگز در مقابل خاندان تارگرین سر خم نکرده بودند.

سر انجام در یکی از این جنگ‌ها که منجر به مرگ رینیس و اژدهایش مراکسس شده بود، اگان با خشونتی بی حد و مرز به خاندان مارتل حمله‌ور شد. او همچنین صاحب دو فرزند به نام‌های آینیس و میگور بود که با مرگ وی، حکومت به پسر بزرگش یعنی آینیس اول رسید.

آینیس تارگرین اول

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

دومین حاکم بزرگ هفت پادشاهی از خاندان تارگرین، آینیس اول نام داشت. او علی‌رغم این که مهارت‌های جنگندگی پدر و برادرش را نداشت، اما بابت مهربانی و بی‌تجربگی‌اش شناخته شده بود.

او در ازدواج با آلیسا والرین، صاحب سه پسر به نام‌های اگان، ویسریس و جیهریس و سه دختر به نام‌های رینا، آلسین و ویلا شد.

سلطنت آینیس اول بسیار کوتاه مدت بود و تنها ۵ سال دوام آورد. زیرا نه تنها با شورش‌های بسیاری روبرو شده بود، بلکه برخلاف پدر و برادرش از اراده محکمی برخوردار نبود. با مرگ آینیس در ۳۵ سالگی، علی‌رغم این که وی پسرش اگان را برای جانشینی تعیین کرده بود، اما این برادر کوچکترش میگور بود که تاج و تخت را تصاحب کرد.

میگور ظالم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

میگور که پسر کوچکتر اگان اول نام داشت، پس از گذراندن سال‌ها تبعید، به سرزمین مادرش‌اش بازگشت و تاج و تخت آهنین را تصاحب کرد.

او برای داشتن جانشینی که خون “پاکی” داشته باشد، مانند اجدادش از رسم و رسوم همیشگی خاندانش استفاده کرد. او پس از این که خود را پادشاه جدید امپراطوری خطاب کرد، برای سرکوب شرورش‌های احتمالی، فرزندان برادرش همچون اگان، ویسریس و اژدهایانشان را از بین برد. با این حال جیهریس در سال ۴۸ پس از فتح، با همراه نمودن باقی افراد سلطنتی وستروس علیه مریگور قیام کرد و موفق شد تا تاج و تخت را از وی باز پس بگیرد.

مریگور در حالی که مچ‌های دستش بریده شده و گلویش بر تخت آهنین میخکوب شده بود، از دنیا رفت.

جیهریس تارگرین اول

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

پس از سقوط مریگور، تنها فرزند باقی‌مانده از آینیس که تنها ۱۴ سال سن داشت، به عنوان پادشاه جدید وستروس تاجگذاری کرد.

مردم سرزمین وستروس ادعا داشتند که جیهریس برای سلطنت به دنیا آمده است؛ زیرا عاقل، بخشنده و یک نجیب‌زاده به تمام معنا بود. با این حال او نیز از رسم و رسوم خاندانش تبعیت کرد و صاحب ۱۳ فرزند به نام‌های اگان، دنریس، ایمون، بیلون، آلیسا و … شد.

او تنها پادشاهی در تمام خاندان تارگرین است که موفق شد تا ۵۵ سال بر سرزمین وستروس حکومت کند و در سال ۱۰۳ پس از فتح و سن ۶۶ سالگی از دنیا رفت. پس از او نوه‌اش به نام ویسریس به عنوان جانشین بعدی سلطنت انتخاب شد.

ویسریس/رینیرا/دیمون تارگرین (آغاز سریال House of the Dragon)

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

پس از مرگ جیهریس، ویسریس اول که یک اژدهاسوار بود به عنوان پادشاه جدید وستروس برگزیده شد و به سلطنت صلح‌آمیز پدربزرگش ادامه داد.

با این حال، سلطنت او شاهد یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ خاندان تارگرین بوده است. جنگ داخلی تارگرین‌ها که به عنوان “رقص اژدهایان” شناخته می‌شود؛ جایی که دو فرزند ارشد جیهریس به نام‌های رینیرا و اگان با یکدیگر وارد نبردی سهمگین برای تصاحب تاج و تخت می‌شوند.

به دلیل رقابت‌های خانوادگی و خیانت‌های صورت گرفته، زمانی که ویسریس در سال ۱۲۹ پس از فتح با مرگ روبرو شد، تاج و تخت خاندان تارگرین به دلیل پیروی از رسم و رسوم ابا و اجدادی خود، با چالشی اساسی روبرو شد.

به همین دلیل این مسئله منجر به اختلافی در خاندان تارگرین شد که یک دو دستگی را به وجود آورد. از یک سو شاهد جبهه اگان دوم بودیم که خود را “حامیان سبز” خطاب کرده بودند و از سوی دیگر نیز جبهه‌ای برای رینیرا ایجاد شد که “حامیان سیاه” لقب گرفتند. پس از مرگ ویسریس اول، علی‌رغم این که رینیرا به عنوان جانشین او تعیین شده بود، اما حامیان سبز تصمیم گرفتند تا از فرزند دیگر ویسریس به نام اگان طرفداری کنند که منجر به یک جنگ داخلی ویرانگر شد.

اگان تارگرین دوم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

پس از مرگ ویسریس، اگان با به چالش کشیدن خواهرش، خود را پادشاه جدید هفت قلمرو خطاب کرد.

مسئله‌ای که باعث جنگی داخلی تحت عنوان “رقص اژدهایان” شد که هر دوی اگان و رینیرا در جریان این نبرد کشته شدند. اگان صاحب دو فرزند بود که آن‌ها نیز در آتش جنگ داخلی کنار پدرشان با مرگ مواجه شدند. تنها فرد لایقی که در خاندان باقی‌مانده بود، فرزند رینیرا به نام اگان سوم بود که بر تخت پادشاهی نشست.

اگان تارگرین سوم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

پس از پایان جنگ داخلی رقص اژدهایان، این اگان سوم فرزند رینیرا بود که به عنوان پادشاه جدید سرزمین وستروس انتخاب شد.

او با کمک برادرش، ویسریس موفق شد تا باری دیگری اتحاد و آرامش را به هفت قلمرو بازگرداند. با توجه به این که او شاهد نبردی خونین در خانواده‌اش بود، با مشکلات روح و روانی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد تا جایی که اگر نام اژدهایی به زبان آورده می‌شد، با خشم اگان سوم روبرو بود (زیرا در جریان رقص اژدهایان، این موجودات تا حد انقراض پیش رفته بودند).

او در ازدواج با دینیرا ولاریون صاحب ۵ فرزند به نام‌های دیرون، بیلور، دینا، رینا و الینا شد. با مرگ اگان سوم در سن ۳۶ سالگی، تاج و تخت به فرزند ۱۴ ساله او یعنی دیرون واگذار شد.

دیرون تارگرین اول

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

در سال ۱۵۹ پس از فتح، دیرون اول به عنوان هشتمین پادشاه امپراطوری تارگرین برگزیده شد.

علی‌رغم سلطنت کوتاه مدت او که تنها تا سال ۱۶۱ دوام آورد، دیرون اول به موفقیتی بزرگ در تاریخ خاندانش دست پیدا کرد. او در حمله‌ای گسترده به امپراطوری دورن موفق شد تا نهایتاً آن‌ها را به زانو دربیاورد. اگرچه که این فتح منجر به شورش مردم دورن شد و تا جایی پیش رفت که این پادشاه ۱۸ ساله به دست دشمنانش کشته شد.

پس از مرگ دورین اول، تاج و تخت به برادرش کوچکش یعنی بیلور واگذار شد.

بیلور تارگرین اول

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

بیلور تارگرین اول که بیشتر با عنوان بیلور مقدس یاد می‌شد، در سن ۱۷ سالگی به عنوان پادشاه جدید وستروس انتخاب شد.

نخستین اقدام او پس از رسیدن به قدرت، بخشش افرادی بود که در کشتن برادرش مقصر بودند و سپس در اقدامی صلح‌جویانه، با شاهزاده دورن ازدواج کرد. او که به سبب تقدسش معروف بود، برخی از مراکز ناپسند امپراطوری‌اش را تعطیل نمود و دستور ساخت پرستشگاهی تحت عنوان “سپت” را صادر کرد.

او در سال ۱۷۱ پس از فتح بدون هیچ جانشینی از دنیا رفت و عمویش که ویسریس دوم نام داشت، به عنوان پادشاه جدید لقب گرفت.

ویسریس تارگرین دوم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

ویسریس دوم که به عنوان دست راست پادشاه، همیار و کمک دو برادرزاده‌اش بود، به خاطر تجربه و دانش عظیمی که برخوردار بود تحت عنوان پادشاه جدید وستروس لقب گرفت.

علی‌رغم شایستگی بسیاری که داشت، اما به خاطر این شایعه که با مسمومیت بیلور، تاج و تخت را از آن خود کرده است، در شجره‌نامه خاندان تارگرین با بی‌مهری روبرو شده است. سطلنت وی تنها یک سال دوام آورد و در سال ۱۷۲ طی یک بیماری لاعلاج از دنیا رفت.

اگان بی‌لیاقت

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

پسر ارشد و چهارم ویسریس دوم به نام اگان چهارم، که تحت عنوان اگان بی‌لیاقت نیز شناخته می‌شد، به عنوان پادشاه بعدی امپراطوری تارگرین برگزیده شد.

اگان چهارم به دلیل رفتارهای ضدمردمی و ناشایستی که داشت، به عنوان بدترین پادشاه تاریخ خاندان تارگرین و سرزمین وستروس شناخته می‌شود. در ۴۹ سالگی به دلیل اضافه وزن بیش از حد، به بیماری‌های متعددی دچار شده بود که منجر به مرگ دردناکش شد. پیش از مرگش، به دو فرزندش دیمون اول بلک‌فایر و بریندن ریورز (کلاغ سه ‌چشم) مشروعیت پادشاهی بخشید.

دیرون تارگرین دوم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

تنها فرزند لایق و شایسته اگان چهارم، دیرون دوم نام داشت که در سال ۱۸۴ علیه برادران ناتنی‌اش ایستادگی کرد و در جریان نبرد بلک‌فایر موفق شد تا تخت سلطنت را پس گرفته و پادشاه جدید وستروس لقب بگیرد.

وی پس از ازدواج با میریا مارتل، صاحب ۴ فرزند به نام‌های بیلور، آریس، ریگال و میکار شد. در سال ۲۰۹ که به پایان سلطنت دیرون دوم نزدیک می‌شدیم، در طول “آزمایش هفت نفر” بیلور به صورت تصادفی توسط برادرش میکار کشته می‌شود و این قضیه منجر به پادشاه شدن آریس می‌شود.

از درین دوم به عنوان یکی از بهترین و شایسته‌ترین پادشاهان تمام تاریخ سرزمین وستروس یاد می‌شود.

اریس تارگرین اول

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

فرزند دوم پادشاه پیشین وستروس به نام آریس اول در سال ۲۰۹ به عنوان حاکم جدید خاندان تارگرین برگزیده می‌شود.

او علاقه زیادی به فرهنگ و کتاب داشت و در طول دوران تحصلیش، عموی خود بریندن ریورز را به عنوان دست راست خود انتخاب نمود تا در نبود وی به امورات پادشاهی بپردازد. او که در دوران سلطنتش مشغول نبرد با شورشی‌های بلک‌فایر بود، بدون هیچ جانشینی از دنیا رفت تا برادر کوچکش میکار جای او را بر روی تخت سلطنت بگیرد.

میکار تارگرین اول

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

کوچکترین فرزند دیرون اول، به پادشاهی سختگیر، بی‌حوصله و فرمانده‌ای زبردست در طی نبرد تبدیل شد.

میکار علی‌رغم این که دوران سلطنت آرامی را پشت سر گذاشت، اما برای نخستین‌بار در طول پادشاهی خاندان تارگرین، از تاج جدیدی بهره برد که به سبک مبارزان جنگجو طراحی شده بود. او دارای شش فرزند بود که متاسفانه دو پسر بزرگش با مرگ روبرو شدند. این مسئله باعث شد تا تاج و تخت به دست فرزندان بی‌لیاقتش افتاده و هرج و مرج ایجاد شود.

پس از مرگ میکار اول و هرج و مرج ایجاد شده، شورایی برای انتخاب جانشین وی برگذار شد و تصمیم بر آن شد تا ایمون سلطنت خاندان تارگرین را ادامه دهد. با این حال او با بر عهده گرفتن این مسئولیت مخالفت کرد و برادرش کوچکترش که اگ نام داشت را برای پادشاهی برگزید.

اگان تارگرین پنجم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

اگان تارگرین پنجم که اگ نام داشت، برادر کوچک استاد محبوب جان اسنو در سریال Game of Thrones بود.

او در سال ۲۳۳ تاج‌گذاری کرد و در نخستین حرکت، دستور بازداشت بلادریون را صادر نمود تا به خدمت نیروهای نایت‌واچ دربیاید. او همچنین اجازه داد تا برادرش با میل شخصی، به نیروهای نایت‌واچ ملحق شده تا بعدها شاهد حضور او در کنار جان اسنو باشیم.

اگان پنجم علی‌رغم توجه ویژه‌ای که به آسایش مردم طبقات پایین جامعه داشت، اما حکومتش با شورش‌های بسیاری از جمله یاغیان بلک‌فایر روبرو شد که منجر به جنگ و خونریزی‌های بسیار زیادی شده بود. او به واسطه ازدواج با بتا بلک‌وود صاحب ۵ فرزند شد.

اگر که پیگیر فصل پایانی بازی تاج و تخت بوده باشید، احتمالاً نام “جنی از اولداستونز” را شنیده‌اید. فرزند ارشد اگان پنجم که دانکن نام داشت، به واسطه عشقی که به جنی داشت، از تاج و تخت کناره‌گیری کرد تا با او ازدواج نماید.

بدین صورت پسر دیگر وی که جیهریس نام داشت، در سال ۲۵۹ پس از مرگ پدرش بر تخت آهنین نشست و سلطنتش را آغاز نمود.

جیهریس تارگرین دوم

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

علی‌رغم این که دوران سلطنت جیهریس دوم تنها سه سال طول کشید، اما شاهد یکی از جنگ‌های نمادین این مجموعه به نام “جنگ نه پنی کینگز” بوده است.

شوالیه باریستان شلمی که شاهد شخصیت شرافتمندش در سریال Game of Thrones بودیم، کسی بود که یکبار برای همیشه به این جنگ پایان داد و به واسطه این موفقیتش، جیهریس دوم به او لقب نگهبان پادشاه را واگذار کرد. پس از مرگ او در سال ۲۶۲، پسرش که اریس دوم نام داشت تاج پادشاهی را بر سر گذاشت.

اریس دوم (شاه دیوانه)

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

دوران سلطنت اریس تارگرین دوم یا همان شاه دیوانه معروف، مستقیماً به وقایع پخش سریال Game of Thrones مرتبط شده است.

این شخص که از بیماری وحشت و خیانت رنج می‌برد، به هیچکس اعتماد نداشت و کوچکترین اقدام علیه تاج و تختش را با شدیدترین مجازات پاسخ می‌داد. او به خاطر علاقه‌ای که به آتش داشت، دستور داده بود تا مجرمان را زنده در آتش بسوزانند. علی‌رغم فرزندان زیادی که او و همسرش به ارمغان آورده بودند، تنها سه تن از آن‌ها توانستند زنده بمانند که ریگار، ویسریس و دنریس نام داشتند.

فرزند ارشد اریس دوم که ریگار نام داشت، به دلیل جذابیت و توانایی‌های بسیار خود، در سرتاسر وستروس نامی شناخته شده بود که با الیا مارتل ازدواج کرد. آن‌ها صاحب دو فرزند شدند که با آغاز قیام رابرت، در کنار مادرشان به قتل رسیدند. در طی نبرد حماسی و افسانه‌ای ترایدنت نیز خود ریگار پس از مبارزه‌ای نفسگیر با رابرت، کشته شد.

این قیام زمانی به وقوع پیوست که اریس دوم در اقدامی دیوانه‌وار دستور مرگ اربابان شناخته شده وستروس را صادر کرد و قصد داشت تا تمام شهر کینگزلندینگ را در آتش بسوزاند. امری که با مداخله جیمی لنیستر پایان یافت و آخرین پادشاه رسمی خاندان تارگرین توسط این شخص کشته شد.

با کشته شدن او و پایان یافتن دوران حکومت تارگرین‌ها، دو فرزند باقی‌مانده که ویسریس و دنریس نام داشتند، برای همیشه از وستروس تبعید شده و به پنتوس فرستاده شدند.

رابرت براتیون نیز که قیامش با موفقیت به سرانجام رسیده بود، پس از صدها سال نخستین پادشاه سرزمین وستروس لقب گرفت که از خاندان تارگرین‌ها نبوده است.

دنریس تارگرین/جان اسنو

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

پس از ازدواج دنریس با کال دروگو، ویسریس تنها برادر خونی وی از بازی حذف شد و تنها یک نفر از کل خاندان تارگرین‌ها باقی‌مانده بود.

دنریس پس از مشقت‌های فراوان، توانست تا پیروان زیادی را در اسوس گرد خود جمع کرده و برای باز پس گرفتن تاج و تخت ابا و اجدادی‌اش راهی وستروس شود. با این حال پس از وقایعی که در طول ۸ فصل Game of Thrones شاهد بودیم، دنریس متوجه شد که او تنها تارگرین باقی‌مانده نبوده و جان اسنو فرزند برادرش ریگار است.

این مسئله باعث شد تا جان اسنو به عنوان وارث حقیقی تاج و تخت شناخته شود و منجر به دیوانگی دنریس بشود. وقایعی که باعث شد تا در برابر تخت آهنین، او به دست جان کشته شده و توسط تنها اژدهایی که برایش باقی‌مانده بود، جسدش برای همیشه این سرزمین را ترک نماید.

پس از این وقایع، جان اسنو برای همیشه از وستروس تبعید شد و طی ایجاد یک شورای جدید از افراد شناخته شده این سرزمین، برن استارک به عنوان پادشاه جدید شناخته شد.

منبع:اسکرین‌رنت

Haj_HosseinAmir Hossein006اتزیو آدیتورههادی صفائیmeysambOmid_FshLonesome guyDARKSIRENزمین 52

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس
موشکافی خاندان تارگرین‌ - اژدهاسواران وستروس