بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد

بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۲۴ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد

نسخه‌ی آلفای بازی مبارزه‌ای جدید شرکت برادران وارنر یعنی MultiVersus، به ما اثبات کرد که این عنوان می‌تواند جایگزینی عالی برای Smash Bros باشد.

برای برخی از گیمرها، تریلر معرفی شخصیت‌های جدید بازی مبارزه‌ای نینتندو یعنی Smash Bros مدت‌ها در صدر مهم‌ترین اخبار صنعت بازی‌های ویدیویی قرار می‌گرفت. همچنین، این افراد تاریخ افزوده شدن شخصیت‌های جدید به بازی مذکور را در تقویم‌های خود یادداشت می‌کردند. اما مدتی است که جای خالی هیجان حاصل از موضوع فوق به شدت در این صنعت حس می‌شود.

از طرف دیگر، بخش بازی‌های ویدیویی شرکت برادران وارنر (Warner Bros Games) امیدوار است تا بخشی از این خلا را با MultiVersus پر کند. این بازی مبارزه‌ای قرار است تا برداشت این شرکت از ژانر «پلتفرم مبارزه‌ای» باشد. نسخه‌ی آلفای این بازی اخیراً با انتشار تریلری که سه شخصیت جدید MultiVersus از جمله Velma از اسکوبی‌دو، Taz از Looney Tunes و Iron Giant را به تصویر می‌کشد منتشر شد.

طبق تجربه‌ی چند روزه‌ی ما از نسخه‌ی آلفای این بازی، آینده‌ای بسیار روشن برای آن ترسیم می‌کنیم و احساس خوبی که MultiVersus به ما القا می‌کند باعث می‌شود تا برای اتفاقات آینده‌ی آن هیجان زده شویم. در حال حاضر ۱۵ شخصیت در این بازی حضور دارند و این عدد در آینده به مراتب افزایش خواهد یافت.

در طول سال‌های اخیر، برخی از منتقدین به نقد Smash Bros می‌پرداختند و دلایل خود را برای این موضوع مطرح می‌کردند. همچنین، بازی سال‌های نسبتاً دور پلی استیشن یعنی PlayStation All-Stars Battle Royale نیز مملو از شخصیت‌های مختلف و جذاب بود، اما در بخش مکانیک‌های مبارزه‌ای خود لنگ می‌زد. اخیراً، بازی Nickelodeon All-Star Brawl در این سبک عرضه شد و با تمامی جذابیتش، قربانی فقدان صداپیشه‌ها و مجموعه‌های محدود حرکات خود شد.

اما بازی MultiVersus علی‌رغم این که در مرحله‌ی آلفا است، امیدوار کننده به نظر می‌رسد و گمان می‌کنیم که بالاخره بعد از مدت‌ها یک جایگزین شایسته برای Smash Bros عرضه شود. همچنین، این بازی تنها برای کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و در نتیجه، عدم حضور Super Smash در این پلتفرم‌ها نیز به روند جذب مخاطب MultiVersus سرعت بیشتری می‌بخشد.

فهرست شخصیت‌های MultiVersus (تا بدین لحظه) ترکیبی متعادل از شخصیت‌های قدیمی و جدید و جدی و شوخ‌طبع است و می‌توان در این بازی شاهد مبارزه‌ی شخصیت‌هایی نظیر Bugs Bunny و Batman و حتی Super-Man با Garnet از Steven Universe و Tom & Jerry بود.

توجه به جزئیات در این بازی بسیار چشمگیر است و در همان دقایق ابتدایی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. هر شخصیت در این بازی صداپیشه‌ی مختص خود را دارد و وظیفه‌ی صداپیشگی اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها نیز توسط همان صداپیشه‌های شناخته‌شده‌ی هرکدام بوده است. برای مثال، صداپیشگی Finn و Jake از Adventure Time بر عهده‌ی جرمی شادا (Jeremy Shada) و جان دی‌ماجیو (John DiMaggio) است. این دو، وظیفه‌ی صداپیشگی شخصیت‌های مذکور در کارتون یاد شده را بر عهده داشته‌اند.

علاوه بر این، شگفتی‌های کوچک و جالبی نیز در این بازی وجود دارد. برای نمونه، Cake به عنوان معادل مونث Jake از طریق یک پوسته قابل دسترس است و زمانی که این پوسته را انتخاب می‌کنید، صداپیشه‌ی او نیز تغییر پیدا می‌کند و اساساً به یک شخصیت جداگانه تبدیل می‌شود.

لازم به ذکر است که این بازی اولین کراس اُوِر از سوی شرکت برادران وارنر نیست و پیش‌تر بازی Lego Dimensions فهرست بسیار چشمگیری از شخصیت‌های مختلف را در بر می‌گرفت. در مجموع، چنین به نظر می‌رسد که برخی از هوشمندانه‌ترین ایده‌های آن بازی اکنون به MultiVersus منتقل شده‌اند.

مهمتر از همه، برخی از شخصیت‌ها وابسته به این که در مقابل چه شخصیتی قرار می‌گیرند، خطوط مختلفی را پیش می‌گیرند. برای مثال، اگر با Bugs Bunny مقابل Jake قرار بگیرید، ممکن است در حین مبارزه صحبت‌های طعنه آمیزی پیرامون همکاری خرگوش‌ها و سگ‌ها بشنوید. در همین حین، اگر در مقابل Arya Stark قرار بگیرید، صحبت‌هایی در مورد این که جنس شنل او از پوست قلابی خرگوش است یا خیر خواهید شنید.

اما اگر این جذابیت‌ها به محض شروع مبارزه از بین بروند، این همه توجه به جزئیات کاملاً بیهوده خواهد بود. در حقیقت، مکانیک‌های مبارزه‌ای ضعیف بسیاری از کلون‌های Smash Bros را از دور رقابت با آن خارج کرده است. البته، این موضوع در مورد MultiVersus (تا بدین جای کار) صدق نمی‌کند.

مکانیک‌های مبارزه‌ای این بازی دقیقاً شبیه به Smash Bros نیست، اما مطمئناً می‌توان شباهت‌های انکارناپذیری بین این دو یافت. کنترل شخصیت‌ها و تسلط به مهارت‌های آن‌ها واقعاً چالش‌برانگیز است و نیازمند تمرین و تکرار مداوم خواهد بود. همچنین، یکی از مزایای منحصربه‌فردی که Smash Bros از آن محروم است، توانایی شخصی‌سازی انیمیشن KO بوده و این موضوع می‌تواند شامل انفجارهای ساده تا GIFهایی که برای ترول کردن استفاده می‌شود باشد.

علاوه بر این، تنوع در ترکیب شخصیت‌ها منجر به تنوع در سبک‌های مبارزه‌ای می‌شود. تمامی شخصیت‌های این بازی به طور کلی به پنج دسته‌ی قاتلین، bruiser، تانک، پشتیبانی و mage خلاصه می‌شوند، اما هر کدام حرکات منحصر به فرد خود را دارند که واقعاً آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

با توجه به گستردگی مجموعه آی‌پی‌های شرکت برادران وارنر، به اندازه‌ی شخصیت مختلف در دسترس این شرکت قرار دارد تا از محتوای آن در سال‌های آینده اطمینان حاصل کند. در واقع، از پیش به گیمرها اطلاع داده شد که شخصیت Iron Giant از زمان انتشار نسخه‌ی ابتدایی این بازی در دسترس قرار دارد، اما گنجاندن Mr Meseeks به عنوان یک آیتم پشتیبانی نشان می‌دهد که اضافه شدن یک شخصیت از Rick & Morty به MultiVersus در آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود.

فارغ از آی‌پی‌های گسترده‌ی شرکت برادران وارنر، این شرکت پیش‌تر در بازی Lego Dimensions با شخصیت‌های خارجی از جمله Sonic the Hedgehog و Chell نیز قرارداد تجاری امضا کرده است و این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آن باشد که MultiVersus تنها به شخصیت‌های برادران وارنر بسنده نمی‌کند.

برادران وارنر در زمینه‌ی تبلیغات این بازی نیز فعال بوده و قصد ندارد منتظر استقبال خود جوش گیمرها از MultiVersus باشد. از همین رو، در حین تجربه‌ی چند روزه‌ی بخش آنلاین نسخه‌ی آلفای این بازی، با هیچ مشکلی مواجه نشدیم. این موضوع به این دلیل صورت گرفته است که برادران وارنر حساب ویژه‌ای روی تورنمنت‌های داخلی این بازی باز کرده است. همچنین، شرکت برادران وارنر قصد دارد تا یک تورنمنت MultiVersus با جایزه‌ی ۱۰۰۰۰۰ دلاری در رویداد بعدی EVO برگزار کند.

البته، بخش‌هایی از این بازی رایگان از جمله سیستم بتل پس تا زمان انتشار نسخه‌ی کامل آن قابل سنجش نیستند. البته، قیمت پوسته‌ها و سرعت ارتقای سطوح بتل پس آزمایشی در نسخه‌ی آلفا کاملاً ایده‌آل و منطقی است، اما به هر ترتیب هدف از توسعه‌ی یک بازی رایگان، کسب درآمد از طریق خریدهای درون برنامه‌ای یا تبلیغات است و تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی کامل MultiVersus پیرامون این بخش آن نمی‌توان نظر داد.

در مجموع، زمانی که کنترل شخصیت‌های MultiVersus را در میدان نبرد به دست می‌گیریم، این حس به ما القا می‌شود که بالاخره با یک رقیب قدرتمند و شایسته برای Smash Bros روبرو شده‌ایم. امیدواریم که این بازی در نسخه‌ی نهایی خود کامل‌تر و پرمحتواتر باشد و خلا وجود یک بازی پلتفرم مبارزه‌ای در پلتفرم‌هایی جز نینتندو سوییچ به واسطه‌ی آن پر شود.

منبع: VGC

Moein MM2Parhamامیر حسینArnaldDARKSIRENvitto corleoneS Ghost of SpartaP.morgan 𔓙marioکاکاسنگیJin sakaimeysambPorfosor

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد
بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Porfosor گفت:

    سلام وقت بخیر خدا قوت
    اسنایپرالیت۵رونقد نمی کنید؟

    Moein MM2همسایه ( فن بوی = پنچری )mario
  • اسپم پول پست آمازون چقدر در میاد ؟؟؟ برای ایرانیا میشه ؟؟؟
    حساب کردم پولی که من برای کنسول پس انداز کردم دقیقا اندازه خود کنسول اصلی به دلار در میاد ولی موندم قیمت شیر چه ربطی به کنسول داره که داره افزایش قیمت پیدا میکنه . میترسم نوار بهداشتی هم دوباره افزایش قیمت بدن دو میلیون دیگه بره رو کنسول

    Moein MM2پدر بزرگ دانته و ویرجیلmario
  • هیچی جاشو نمیگیره انصافا😐😁

    Moein MM2mario
  • field man گفت:

    من چطوری می تونم با پی سی ام بتا رو تجربه کنم .؟

    Moein MM2mario
  • hadibi گفت:

    سلام
    نقدتون رو خوندم
    کاش زودتر اعلام می کردین ، رفتم استور متاسفانه نتونستم دانلودش کنم ، مهلتش تا دیروز بود .

    Moein MM2mario
  • god of war گفت:

    بابت مقاله ممنون
    ولی این بازی فکر می کنم کمتر از ۶ ماه از انتشار رسمیش فراموش بشه
    شخصییت های خفنی توش هستنا
    ولی منو یاد پلی استیشن ال استار می اندازه
    یعنی اون بازی نسل هفتمی بود ولی از لحاظ گرافیک و گیم پلی راحت ی سر و گردن بالاتر از اینه ک داریم می بینیم
    و می دونم ک اونم از Smash BroS الهام گرفته بود

    Moein MM2god of war
  • god of war گفت:

    اقای کریمی وقتی می گم سطح مقالات سایت افت کرده لطفا ازم ناراحت نشید
    داشتم تو ارشیو سایت نگاه می کردم اینا رو دیدم
    خودتون با مقالات این ماه سایت مقایسه کنید
    https://gamefa.com/717647/assassins-creed-games-from-worst-to-best/

    https://gamefa.com/757793/capcom%d8%9b-%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d8%b9%d9%88%d8%af%d8%8c-%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%ae%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b2/

    https://gamefa.com/470500/%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%88-%db%8c%da%a9-%d8%b4%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-bioshock-infinite__trashed/

    https://gamefa.com/472503/%d9%85%d8%ad%d9%84%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a2%d8%ab%d8%a7%d8%b1-%d8%af%db%8c/

    من ساعت ها وقت گزاشتم و با این مقالات ارطبات گرفتم
    مقالاتی ک ی بعد جدید از دنیای گیم بودن
    ولی الان مقالات بیشتر جنبه خبری و اطلاع رسانی دارن دیگه خبری از رمز گشایی داستانی و ریز نقد جرئیات نیست

    Moein MM2حسین غزالیgod of war
    • سلام و عرض ادب! جدای از پاسخی که آقای کریمی بدن، ولی جداً آقای گاد آو وار اینطور ما رو اذیت نکنید دیگه!! من البته هیچ جسارتی نسبت به حس شما و حرفتون ندارم و اتفاقاً قبول دارم که به هر حال ترکیب مطالب عوض شده اما همین مطالبی که شما پیدا کردید همه در اون بازه یک ماهه که نوشته نشدند. هرکدوم از این‌ها در طی ماه‌ها یا با فاصله سالیانه نوشته شدند و مشکل اینجاست که اگر واقعاً قرار باشه ذره بین گرفت روی بازی‌ها، اونوقت دیگه نمیشه با ماست و کره مطلب نوشت؛ قطعاً طول میکشه و از این دست مطالب خیلی کمیاب ترین. حالا شما خیلی عقب نرفتید! هنوز کلی میتونید برید عقب در سال‌ها و ببینید که چه مطالب درجه یک و بزرگی توی گیمفا بودن. بزرگانی که اینجا زمانی قدم گذاشتند کم نبودند. اما این لطف رو هم داشته باشید به ما که کمی مهلت بدید! ماه به ماه نمیشه عملکرد تیمی رو سنجید باید در طول بازه مربوط بهش بسنجید.
      ولی خیلی ممنونم که نگاهتون اینقدر ریزه.

      Moein MM2god of war
      • god of war گفت:

        ممنون از پاسخ خوبتون
        نه اقا بنده کی باشم ک بخوام از تیم گیمفا ایراد بگیرم
        من با این سایت بزرگ شدم و قطعا قسمت عظیمی از دانسته های گیمی من از همین مقالات شما می اد
        سایت قطعا بهتر می شع
        همین ک شما قبول کردید سایت یه ذره افت کرده برای من منطق و شعورو شخصیت شما رو می رسونه
        من ک منتظر نقد Sniper Elite هستم
        جدای اینکه شما هم قلم خیلی عالی ایی دارید و موضع های شماهکاری برای مقالاتتون انتخاب می کنید ک اصلا شبیه ب بقیه نیست

        Moein MM2حسین غزالی
        • اختیار دارید و شرمنده می‌شیم واقعاً. نه نفرمایید. اتفاقاً شما خیلی خیلی بزرگ‌تر از این‌حرفا هستین و هرموقع دلتون خواست هرچی خواست بگید. افتخاره اگر اینطوره. ببینید راجع به مقالات من نظرم این نیست که افت کرده سایت. نظرم اینه که ترکیب مقالات عوض شدن. سبک یکم سبک تر از قبل شده و برای هاضمه مخاطب روزمره بهتر شده. شما مخاطب روزمره سایت نیستید و شما مخاطب سالیانه سایت هستید یعنی با همه نوع غذا (مطلب) توی سایت آشنایی دارید. قبلاً مقالات مثل غذاهای چرب و سنگینی بودند که فقط برای کاربران قدیمی تر قابل هضم بودند و شاید باورتون نشه اما همین مطالب رو خیلی از کاربرای جدید اصلاً حوصله ندارند بخونند و اگرم بخونند تیتروار میرن تا برسن به دعواها و… .
          اما الان اتفاقی که افتاده اینه که مطالب سایت برای کاربرای جدید و گیمرهای جدیدی که سلیقه و ذائقه شون فرق کرده به روز رسانی شدند و نو شدند و درسته اگرچه ممکنه به چشم نیان اما واقعاً هنوز هم به همون اندازه تلاش میشه که کار با کیفیت بشه. من ادعای خاصی ندارم ولی الحق و الانصاف نقد و بررسی های تیم نسبت به گذشته خیلی حرفه‌ای تر و باکیفیت تر و باقالب و بدنه درست‌تری شده که باید تبریک گفت به تیم به‌خاطر تغییراتی که قطعاً مشخصه توی نقدها. بنابراین من میگم نقدها اتفاقاً خیلی بهتر شدند و از نتایج کارهای جدید سردبیره.
          ان‌شاءالله نقد و بررسی Sniper Elite 5 هم خیلی زود از راه میرسه و آمادست کاملاً.

          Moein MM2god of war
  • Boy Gamer گفت:

    اسپم: دوستان الان هم بازی ی مافیا دفنلتیو ادیشون و پرسونا ۵ رویال و استارایکر تخفیف خورده بنظرم استرایکر بهتره حالا بین پرسونا ۵ استارایکر و مافیا دفنلتیو ادیشون گیر کردم کدوم رو بگیرم بنظرتون؟

بازی MultiVersus می‌تواند رقیبی شایسته برای Smash Bros باشد