آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
آخر هفته چه فیلو سریالی ببینیم از dog day afternoon تا you

در این آخر هفته به معرفی فیلم‌های جدید Morbius و The Northman،‌ فیلم کلاسیک Dog Day Afternoon و سریال جذاب و تماشایی You می‌پردازیم.

ال پاچینو (Al Pacino) از جمله برجسته‌ترین و بهترین بازیگر حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود. کارنامه هنری برجسته او، تحسین همه منتقدان و بینندگان را برانگیخته است و کسی نیست که او را دوست نداشته باشد. یکی از فیلم‌های ابتدایی کارنامه هنری او، فیلم بعد از ظهر سگی (Dog Day Afternoon) است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

در ادامه مطلب نیز به معرفی فیلم‌های موربیوس (Morbius) و مرد شمالی (The Northman) می‌پردازیم که به تازگی نسخه‌های دیجیتالی و بلوری آن‌ها منتشر شدند. به عنوان سریالی که این هفته قرار است به معرفی آن بپردازیم نیز به سراغ سریال تو (You) می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم‌های جدید هفته

فیلم موربیوس (Morbius)

فیلم موربیوس morbius

فیلم «موربیوس» جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی سونی محسوب می‌شود که به صورت مشترک توسط مارول و کلمبیا پیکچرز تولید شده است. کارگردانی این فیلم سینمایی را دنیل اسپینوزا (Daniel Espinosa) در دست دارد و فیلم‌نامه آن را مت سازاما (Matt Sazama) و برک شارپلس (Burk Sharpless) قلم زده‌اند. جرد لتو (Jared Leto) در فیلم «موربیوس» نقش اصلی به نام دکتر مایکل موربیوس را بازی می‌کند و در نقطه مقابل نیز نقش شرور فیلم را مت اسمیت (Matt Smith) به تصویر می‌کشد.

فیلم «موربیوس»، داستانی غیرمنطقی و بی‌روح دارد که اصلا بیننده‌ را به خود جلب نمی‌کند. جلوه‌های ویژه ضعیف فیلم نیز سبب شدند تا بیننده بیشتر از آن زده شود. نقش‌آفرینی بازیگران نیز به جز یکی دو مورد اصلا به دل نمی‌شینند. در کل، این اثر سینمایی را می‌توان اقتباسی آشفته دانست.

در مقایسه با دیگر فیلم‎‌های دنیای سینمایی سونی یعنی دو فیلم ونوم (Venom)، این فیلم اصلا جالب‌توجه نیست و نتوانسته تا انتظارات را برآورده سازد. از سوی دیگر، صحنه‌های پس از تیتراژ آن نیز سخت تلاش دارند تا ادامه این دنیای سینمایی را توجیه کنند و واقعا افتضاح به نظر می‌رسند. به هر حال، فیلم «موربیوس» اثری ضعیف است که اگر آن را نبینید نیز چیزی از دست نخواهید داد.

فیلم مرد شمالی (The Northman)

فیلم مرد شمالی the northman

فیلم «مرد شمالی» اثری در ژانر حماسی و تاریخی به شمار می‌رود که توسط رابرت ایگرز (Robert Eggers) کارگردانی شده است. او به همراه شون (Sjón) فیلم‌نامه فیلم را قلم زده‌اند. این اثر سینمایی برجسته بر اساس افسانه‌ای به نام املث است و داستان شاهزاده وایکینگی به نام املث بازگو می‌شود که به دنبال انتقام گرفتن از قاتل پدرش است.

از جمله بازیگران آن می‌توان به الکساندر اسکارشگورد (Alexander Skarsgård)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، آنا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy) و ایثن هاوک (Ethan Hawke) اشاره کرد.

فیلم «مرد شمالی» داستان انتقام‌جویانه خونین و خشن را به نمایش می‌گذارد که با کارگردانی برجسته رابرت ایگرز همراه شده است. رابرت ایگرز موفق شده تا به خوبی داستان را گسترش بدهد و همچنان سبک فیلم‌سازی خودش را حفظ کند. فیلمبرداری و جلوه‌های بصری فیلم بسیار شگفت‌انگیز هستند و نفس را در سینه حبس می‌کنند.

فضاسازی بسیار خوبی در فیلم انجام شده و آن را با دیگر آثار وایکینگی اندکی متفاوت کرده است. بازیگران فیلم نیز به خوبی در نقش‌های خود ظاهر شدند و داستان را به سمت جلو حرکت دادند. در کل، فیلم «مرد شمالی»، اثر جذاب و تماشایی است که در این آخر هفته باید به تماشای آن بنشینید.

فیلم کلاسیک هفته

فیلم بعدازظهر سگی (Dog Day Afternoon)

فیلم بعدازظهر سگی dog day afternoon

سیدنی لومت (Sidney Lumet) کارگردانی فیلم «بعدازظهر سگی» را در دست داشته بود. این فیلم در ژانر بیوگرافی، درام و جنایی است و در سال ۱۹۷۵ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. فرانک پیرسون (Frank Pierson) فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس مقاله‌ای از مجله لایف نوشته بود که داستان یک سرقت و گروگان‌گیری در سال ۱۹۷۲ میلادی را روایت می‌کرد.

در فیلم «بعدازظهر سگی» ال پاچینو، جان کازال (John Cazale)، جیمز برودریک (James Broderick) و چارلز دورنینگ (Charles Durning) نقش‎‌آفرینی می‌کنند. این فیلم به هنگام اکران خود در سینماها تحسین منتقدان و بینندگان را بدست آورد و همچنین برای ۶ جایزه اسکار نامزد شد که در نهایت جایزه بهترین فیلم‌نامه اوریجینال را از آن خود کرد.

کارگردان سیدنی لومت به خوبی توانسته تا محیط شهر نیویورک در دهه ۷۰ میلادی را به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیاورد. از سوی دیگر کاراکترها به خوبی توسعه پیدا کرده‌اند و بازیگران مکمل توانستند تا بهترین نقش‌آفرینی خود را ارائه کنند. در نقطه مقابل نیز ال پاچینو نقش‌آفرینی خیره‌کننده و جذابی از خود در نقش اصلی به جای گذاشته است.

فیلم «بعدازظهر سگی» از جمله فیلم‌های کلاسیک برجسته تاریخ سینما به شمار می‌رود که تاثیرگذاری زیادی از خودش داشته است. با این حال، طیف زیادی از بینندگان به سادگی از کنار این اثر عبور می‌کنند. این فیلم سینمایی می‌تواند آخر هفته شما را دگرگون کند.

سریال هفته

سریال تو (You)

سریال تو you

سریال «تو» بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام نوشته کارولین کپنس (Caroline Kepnes) است. گرگ برلانتی (Greg Berlanti) و سرا گمبل (Sera Gamble) توسعه این سریال روانشناختی و هیجانی را در دست داشته‌اند. اولین فصل از سریال «تو» داستان کتاب را دنبال می‌کرد و شخصی به نام جو گلدبرگ را نشان می‌داد که یک مدیر فروشگاه کتاب و قاتل سریالی است که عاشق و شیفته یک دختر می‌شود.

سریال «تو» محصولی از شبکه لایفتایم بود و در سال ۲۰۱۸ میلادی برای فصل دوم تمدید شد. پس از آن، نتفلیکس حق پخش این سریال را خریداری کرد و فصل دوم در سال ۲۰۱۹ میلادی از این سرویس آنلاین پخش شد. سومین فصل از سریال نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی از این سرویس پخش شد و پس از آن برای فصل چهارم تمدید شده است. هر سه فصل ابتدایی سریال شامل ۱۰ قسمت بودند.

سریال «تو» به آرامی داستان خود را پیش می‌برد و داستانی هیجانی و جالب‌توجه در رابطه با شیفتگی و شبکه‌های اجتماعی را بازگو می‌کند که به آرامی شما را در خود فرو می‌برد. داستان شما را جلب خود می‌کند و تا پایان با خودش همراه می‌کند.

سریال «تو» موفق شده تا در هر سه فصل ابتدایی خود، داستانی جذاب را به نمایش بگذارد که به موضوعات و مسائل بسیار مهمی می‌پردازند. از همین رو، اگر به دنبال سریال جالب‌توجهی هستید که داستان آن تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود کند، حتما به تماشای سریال «تو» بنشینید.


در این آخر هفته به معرفی فیلم‌های جدید «موربیوس» و «مرد شمالی»، فیلم کلاسیک و جذاب «بعدازظهر سگی» و سریال جذاب «تو» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

meysamb.Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Dog Day Afternoon تا You - گیمفا