تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال ۲۰۳۲

ایلیا عسگری
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

کمپانی مارول در یک اعلامیه شگفت‌انگیز، مشخص نمود که تا سال ۲۰۳۲ برای دنیای سینمایی خود برنامه چیده است.

با اکران فیلم Avengers: Endgame، رسماً حماسه سنگ‌های بی‌نهایت به پایان رسید و فاز چهارم مارول آغاز شد. به همین دلیل کمپانی مارول در تازه‌ترین اعلامیه خود به طور رسمی اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۲ برای دنیای سینمایی خود (MCU) برنامه خواهد داشت. با توجه به این که این کمپانی به طور معمول یک الی دو فیلم را در سال اکران می‌کند و در برخی موارد حتی تا اکران چهار فیلم در سال نیز پیش رفته است، این برنامه ده ساله می‌تواند شامل ۳۹ الی ۴۲ پروژه سینمایی باشد.

یکی از دلایلی که باعث شد تا MCU از سال ۲۰۰۸ با موفقیت پیش برود، برنامه‌ریزی درست و بلندمدت کمپانی مارول بوده است. کوین فایگی (Kevin Feige) که در راس این هرم قرار دارد، یک دهه پیش از نبرد انتقام جویان با تانوس، داستان این فرنچایز بزرگ را از پیش تعیین کرده بودند. حال با وجود گسترش این دنیا در ابعاد مختلف، باید دید که در طول ۱۰ سال تا ۲۰۳۲ ما با چه پروژه‌هایی روبرو خواهیم بود.

اگر که مارول به رویه اکران ۴ فیلم در سال ادامه دهد، تا سال ۲۰۳۲ بالغ بر ۳۹ فیلم سینمایی برای مخاطبین عرضه خواهد شد. با وجود این که از تمامی پروژه‌های سینمایی MCU رونمایی نشده است، اما در این تحلیل جامع قصد داریم تا به تک تک آثار معرفی شده و یا احتمالی نگاه داشته و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

۱۱ فیلم دنیای سینمایی مارول که تاکنون تایید شده‌اند

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

کمپانی مارول برای سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برنامه شلوغی را برای اکران فیلم‌هایش دارد. این ۱۱ اثر عبارتند از Doctor Strange in the Multiverse of Madness، Thor: Love and Thunder و Black Panther: Wakanda Forever که برای اکران در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده‌اند. برای سال دیگر نیز شاهد اکران Ant-Man and the Wasp: Quantumania، Guardians of the Galaxy Vol. 3 و The Marvels خواهیم بود.

طبق نموداری که کمپانی مارول منتشر کرده بود، هنوز یک عنوان بدون نام برای اکران در نوامبر سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته که امکان دارد مربوط به پروژه Blade با هنرنمایی ماهرشالا علی (Mahershala Ali) باشد.

علاوه بر عناوینی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مارول بر روی آثار دیگری نیز مشغول کار است که رسماً معرفی شده‌اند. آنتونی مکی (Anthony Mackie) به عنوان کاپیتان آمریکای جدید MCU در فیلم Captain America 4 ظاهر خواهد شد؛ رایان رینولدز (Ryan Reynolds) برای ایفای نقش در Deadpool 3 بازخواهد گشت که احتمالاً نخستین فیلم دنیای سینمایی مارول با درجه سنی بزرگسال خواهد بود؛ پس از سال‌ها شاهد بازگشت Fantastic Four با تیم کاملاً جدیدی خواهیم بود و در نهایت Shang-Chi 2 را خواهیم داشت که توسط دنیل داستین (Daniel Destin) کارگردانی می‌شود.

سه‌گانه جدید Spider-Man

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

پایان فیلم Spider-Man: No Way Home به نوعی رقم‌زننده شروعی دوباره برای پیتر پارکر با هنرنمایی تام هالند (Tom Holland) بود و وی را وارد فاز جدیدی از زندگی‌اش در غالب مرد عنکبوتی کرده است. تهیه‌کننده آثار مرد عنکبوتی از کمپانی سونی یعنی امی پاسکال (Amy Pascal) رسماً اعلام کرده بود که شاهد ساخت سه‌گانه جدیدی از این شخصیت در سینما خواهیم بود.

این مجموعه تازه می‌تواند روایت‌گر زندگی جدید پیتر پارکری باشد که دیگر تونی استارک، عمه و دوستانش در کنارش نیستند و باید به تنهایی از پس مشکلاتش بربیاید. همچنین با توجه به پایان‌بندی No Way Home می‌توانیم انتظار حضور سیمبیوت ونوم را نیز داشته باشیم.

حتی این امکان وجود دارد که مایلز مورالز و کینگ‌پین نیز وارد داستان سه‌گانه جدید از مرد عنکبوتی بشوند.

Thor 5

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

فیلم Thor: Love and Thunder قطعاً پایان حضور تایکا وایتیتی (Taika Waititi) در دنیای سینمایی مارول نخواهد بود.

عنوان Thor: Ragnarok رقم زننده داستان جدیدی برای ثور بود که با Love and Thunder و فیلم پنجم می‌تواند به یک سه‌گانه برای وایتیتی ختم شود. علی‌رغم این که معلوم نیست در پایان Love and Thunder چه اتفاقی برای ثور اصلی رخ خواهد داد، اما این را می‌دانیم که مارول مایتی ثور را برای هدفی خاص وارد MCU کرده و داستان‌های زیادی را حول محور او روایت خواهد کرد.

با توجه به این که وایتیتی از آثار جیسون آرون (Jason Aaron) در فیلم‌هایش الهام می‌گیرد، برای فیلم پنجم می‌توانیم شاهد اقتباسی از داستان War of the Realms باشیم. مسئله واضح این است که فیلم پنجم قطعاً به وقوع خواهد پیوست، اما باید صبر کرد و دید که این پروژه با حضور کدام‌یک از ثورها رخ خواهد داد.

Black Panther 3

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

انتظار می‌رود که به دلیل مرگ شوکه‌کننده چادویک بوزمن (Chadwick Boseman)، دنباله فیلم پلنگ سیاه شخصیت دیگری را جایگزین پادشاه واکاندا کند.

رایان کوگلر (Ryan Coogler) در فیلم Black Panther: Wakanda Forever قطعاً شخص دیگری را به عنوان پلنگ سیاه معرفی خواهد کرد. این شخص می‌تواند از بین افرادی همچون شوری، ام‌باکو یا حتی ناکیا باشد. این شخص هر کسی که باشد، وظیفه خواهد داشت تا این فرنچایز را وارد مسیر جدیدی کند.

با توجه به شایعات منتشر شده، در “واکاندا برای همیشه” شاهد نبرد مردم واکاندا با ساکنین آتلانیتس خواهیم بود. مسئله‌ای که پای نیمور را به MCU باز کرده و داستان‌های جدیدی را رقم خواهد زد. Black Panther 3 می‌تواند شخصیت استورم را نیز به دنیایی سینمایی مارول وارد کرده و حتی با توجه به ساخت فیلم چهار شگفت‌انگیز، می‌توانیم احتمال حضور دکتر دووم را نیز داشته باشیم.

حال که پای دنیاهای موازی به MCU باز شده است، می‌توانیم این امکان را بدهیم که نسخه مثبتی از کیلمانگر با حضور مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan) وارد دنیای اصلی مارول شده و به پلنگ سیاه جدید تبدیل شود.

Doctor Strange 3

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

دکتر استرنج با نقش آفرینی بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) به بخش مهمی از دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است.

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness که در سینماها به اکرانش ادامه می‌دهد، به طور رسمی دنیاهای موازی را وارد MCU کرده و گروه ایلومیناتی را برای نخستین‌بار در سینما به مخاطبین نشان داده است. با توجه به پایان‌بندی فیلم دکتر استرنج ۲، قطعاً در فیلم سوم شاهد کاوش در دنیاهای دیگر خواهیم بود که می‌تواند به دورمامور نیز ختم شود.

همچنین می‌توانیم شاهد باشیم که دکتر استرنج این دنیا با توجه به وقایع Multiverse of Madness تصمیم بگیرد تا گروه ایلومیناتی خودش را ایجاد کرده و به جادوگر برتر تبدیل شود. این فیلم در عین حال می‌تواند باعث شود تا نه تنها با معشوقه واقعی دکتر استرنج یعنی کلیا با هنرنمایی شارلیز ترون (Charlize Theron) بیشتر آشنا شویم، بلکه سبب شود تا شخصیت‌های مهمی همچون مجیک یا برادر وودوو نیز به MCU راه پیدا نمایند.

Captain Marvel 3

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

بری لارسون (Brie Larson) در قامت کاپیتان مارول تازه راه خود را آغاز نموده و قطعاً آینده درخشانی در MCU خواهد داشت.

نخستین فیلم او علی‌رغم انتقاداتی که بر آن وارد شد، یک موفقیت مالی عظیم بود و پس از وقایع فاز سوم، در فاز چهارم و سریال Ms. Marvel شاهد حضور دوباره وی خواهیم بود. او و خانم مارول در کنار مونیکا رمبو می‌توانند رقم‌زننده اتفاقات بسیاری در دنیای سینمایی مارول باشند که در فیلم Captain Marvel 3 نمایش داده بشود.

همچنین نباید فراموش کنیم که نبرد بین دو نژاد کری‌ها و اسکرال‌ها هنوز پایان نیافته است. مسئله‌ای که می‌تواند در دنباله‌های کاپیتان مارول مورد اشاره قرار گرفته و نتیجه آن مشخص شود. مارول با تکمیل سه‌گانه کاپیتان مارول موفق خواهد شد تا نخستین فرنچایز ابرقهرمانی از یک شخصیت زن را در سینما تکمیل کرده و در عین حال به جنبه‌های کیهانی MCU نیز بیشتر بپردازد.

Guardians of the Galaxy Vol. 4

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

علی‌رغم این که جیمز گان (James Gunn) ادعا دارد Guardians of the Galaxy Vol. 3 پایان کار این تیم است، اما هر اتفاقی از مارول امکان‌پذیر خواهد بود.

استارلرد با هنرنمایی کریس پرت (Chris Pratt) جزو افرادی است که احتمالاً از وقایع فیلم سوم جان سالم به در خواهد برد و حتی این امکان وجود دارد که وظیفه رهبری تیم جدیدی از موجودات فضایی را بر عهده گرفته و محافظین کهکشان متفاوتی را شکل دهد. تیمی که از افرادی همچون آدام وارلاک، نوا، کازمو و یا حتی بتا دل ری تشکیل شده باشد.

X-Men

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

پس از مدت‌های زیادی که طرفداران خواهان ساخت فیلمی از گروه ایکس‌من در دنیای سینمایی مارول بودند، سرانجام این کمپانی تایید کرد که بر روی پروژه‌هایی مرتبط با آن‌ها کار خواهد کرد.

نخستین‌باری که به طور مستقیم به گروه جهش‌یافته‌ها اشاره شد، در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بود که پروفسور ایکس حضور پیدا کرد. این که چگونه مارول این جهش‌یافته‌ها را وارد داستان خود خواهد کرد، سوال جذابی است که باید صبر کرد و دید تا این اتفاق به چه صورت محقق می‌شود.

مارول می‌تواند با کنار گذاشتن رقابت پروفسور ایکس و مگنتو که طی سالیان گذشته بارها شاهد آن بوده‌ایم، داستان جدیدی را رقم زده و از همان ابتدا لباس‌های کلاسیک این گروه را ارائه نماید. ورود گروه ایکس‌من به MCU می‌تواند باعث شود تا شاهد پروژه‌های مستقلی از جهش‌یافته‌ها در سینما و تلویزیون باشیم.

Wolverine

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

یکی از این جهش‌یافته‌ها که قطعاً لیاقت داشتن یک اثر مستقل را دارد، کسی نخواهد بود جز ولورین!

با توجه به این که هیو جکمن (Hugh Jackman) رسماً اعلام کرده هیچ‌گاه برای ایفای نقش ولورین باز نخواهد گشت و سن او نیز پاسخگوی یک برنامه چندین و چند ساله نخواهد بود، پس مارول باید بازیگر جوانی را برگزیند تا بتواند در یک برنامه بلند مدت از وی استفاده نماید.

چه او را در پرده سینما ببینیم یا در سرویس دیزنی‌پلاس، محبوبیت این شخصیت قطعاً در نزد مارول واضح و شفاف است. در پروژه مستقل او می‌توانیم شاهد گذشته‌اش و یا حتی تقابل هیجان‌انگیزش با هالک باشیم. هر چه که باشد ولورین از پتانسیل بسیار زیادی برخوردار است که مارول می‌تواند در آثار بسیاری از وی استفاده نماید.

World War Hulk

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

یکی از شایعات داغ دنیای سینمایی مارول، ساخت فیلمی تحت عنوان World War Hulk تا قبل از سال ۲۰۳۲ است.

شایعه ساخت اقتباسی از این داستان مشهور چند سالی می‌شود که داغ شده است و با توجه به این که از سال ۲۰۰۸ تاکنون هیچ فیلم مستقلی از هالک ساخته نشده، این احتمال وجود دارد که به زودی مارول پروژه جدید و مستقلی از وی را بسازد.

البته که این مسئله نیازمند یک توافق‌نامه میان دو کمپانی دیزنی و یونیورسال خواهد بود.

در فیلم World War Hulk می‌توانیم شاهد بازگشت هالک به سیاره ساکار باشیم که به رهبر جدید آن تبدیل شده و حکومت مستقل خودش را بنا کند. جکومتی که از سمت سیاره زمین تحت خطر قرار گرفته و منجر به جنگی عظیم شود که اتفاقاتی در حد و اندازه انتقام‌جویان را رقم بزند.

Black Widow 2

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

فلورنس پیو (Florence Pugh) با ایفای نقش یلنا بلووا در فیلم Black Widow به چنان محبوبیت غیرمنتظره‌ و بزرگی دست یافت که قطعاً مارول می‌تواند او را به یکی از اهرم‌های دنیای سینمایی خودش تبدیل نماید.

مارول با ساخت Black Widow 2 می‌تواند شخصیت‌هایی همچون رد گاردین، ملینا وستوکف و تسک‌مستر را به جریان MCU بازگردانده و از پتانسیل‌ آن‌ها استفاده کند. همانطور که با پروژه‌های مختلف مارول شاهد کاوش در زمینه‌های کیهانی، جادویی و فراطبیعیه هستیم؛ می‌توانیم با ساخت اثری همچون بیوه سیاه به جنبه‌های جاسوسی MCU نیز نگاهی داشته باشیم.

Eternals 2

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

با وجودی که آن‌طور که باید از Eternals استقابل نشد و دنباله آن به طور رسمی معرفی نشده است، اما قطعاً مارول بیخیال پتانسیل شخصیت‌های آن نخواهد شد.

حال که این گروه دیگر در سایه‌ها حضور ندارند، می‌توانند نقشی اساسی در آینده MCU ایفا کنند. در پایان فیلم اول مشاهده کردیم که سرنوشت سیاره زمین در دستان آریشم قاضی خواهد بود؛ مسئله‌ای که می‌تواند در Eternals 2 بیشتر به آن پرداخته شود. همچنین در صحنه پس از تیتراژ این فیلم، برادر تانوس به نام اروس به ماکاری، ثنا و دروگ پیوست و زمینه‌ساز اتفاقات جدیدی شد. این اثر نه تنها خواهد توانست تا مشکلات فیلم اول را برطرف کند، بلکه این پتانسیل را دارد تا داستان‌های کیهانی جدیدی را برای MCU رقم بزند.

Thunderbolts

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

ساخت اقتباسی سینمایی از گروه محبوب گروه تاندربولت یکی از موضوعاتی داغی است که طرفداران مارول همیشه خواهان آن بوده‌اند.

مارول با ساخت اقتباسی از این گروه می‌تواند داستان‌های جدیدی را در دنیای سینمایی‌اش ایجاد کند که زمینه‌ساز مسائل بزرگی شود. از یک سو می‌توان گروهی از شخصیت‌های اصلاح شده همچون باکی بارنز، هاک‌آی و یلنا بلووا را ایجاد کرد که برای جبران گذشته خود، اعمال مثبتی را برای دنیا انجام دهند و از سوی دیگر می‌توان از منشأ این گروه در دنیای کمیک بهره گرفت و گروهی به رهبری بارون زیمو را ایجاد نمود که برای پیشبرد نقشه‌های شوم خود افراد خبیث MCU را کنار یکدیگر همراه می‌نماید.

Young Avengers

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

با وجود احتمال ساخت فیلم‌های گروهی بیشتر در آینده دنیای سینمایی مارول، یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها انتقام‌جویان جوان خواهد بود.

از آغاز فاز چهارم مارول ما شاهد اشاره به شخصیت‌های جوانی همچون کیت بیشاپ، اسپید و ویکان، کیسی لنگ، آمریکا چاوز، خانم مارول و کید لوکی هستیم که همگی در MCU نمایش داده شده‌اند. با توجه به این که شخصیتی همچون کیت بیشاپ با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبین روبرو شده است، ساخت اثری که حول محور انتقام‌جویان جوان MCU باشد قطعاً یکی از پروژه‌های دیدنی سال‌های پیش رو مارول خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که در سینما یا دیزنی‌پلاس شاهد گردهمایی این قهرمانان خواهیم بود؛ اما هر جا که باشد، چنین گپروژه‌ای می‌تواند سود سرشاری را برای مارول و دیزنی به ارمغان بیاورد.

Avengers 5

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

با وجود این که چندسالی از اکران فیلم Avengers: Endgame گذشته است، اما هنوز مارول پیرامون انتقام‌جویان بعدی صحبت نکرده است.

علی‌رغم این که هنوز هیچ چیزی مشخص نشده است، اما قاعدتاً تا سال ۲۰۳۲ شاهد حداقل یک پروژه سینمایی حول محور این گروه نمادین مارول خواهیم بود. با وجود گسترش بخش کیهانی MCU می‌توانیم شاهد خطرات بزرگی همچون گالاکتوس، کانگ فاتح و … باشیم که باعث شود تا قهرمانانی همچون دکتر استرنج، کاپیتان آمریکای جدید، کاپیتان مارول، چهار شگفت انگیز، شوالیه ماه و … برای نجات دنیا کنار یکدیگر جمع شوند.

هر چه که باشد، فیلم‌های انتقام‌جویان طی چند فاز گذشته یکی از پروژه‌های تعیین کننده سرنوشت هر فاز بوده‌اند و دیر یا زود خطری ایجاد خواهد شد که برای تعیین سرنوشت زمین، مارول به ساخت فیلم جدیدی از این گروه نیاز پیدا خواهد کرد.

Midnight Sons

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

با افزایش موضوعات فراطبیعی در MCU، راه برای حضور Midnight Sons بر پرده سینما هموار شده است؛ گروهی همانند انتقام‌جویان که وظیفه مقابله با تهدیدات ماوراطبیعیه را خواهند داشت.

در کنار دکتر استرنج، تا به الان شاهد معرفی شوالیه ماه، بلید و شوالیه سیاه بوده‌ایم و در آینده نزدیک نیز شاهد ساخت فیلمی تحت عنوان Werewolf by Night خواهیم بود. با اضافه شدن شخصیت‌های دیگری همچون برادر وودوو، گوست رایدر و من‌تینگ می‌توانیم شاهد گردهمایی این گروه مخوف تا پیش از سال ۲۰۳۲ باشیم.

خطرات دنیای خیالی مارول بیش از پیش در حال گسترش است و دیر یا زود پای شخصیتی شرور و ماوراطبیعی به MCU باز خواهد شد که برای توقف وی به بیش از یک قهرمان نیاز شود.

A-Force

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

مارول با پیشروی در برنامه‌های خود، قهرمانان زن بیشتری را وارد دنیای سینمایی خودش کرده است که می‌تواند با کنار هم قرار دادن آن‌ها در گروهی تحت عنوان A-Force، فیلم جذابی را رقم بزند.

سال‌ها پیش بازیگران زن MCU ایده چنین فیلمی را به کوین فایگی پیشنهاد داده بودند و تنها زمان ثابت خواهد کرد که تحقق این مسئله کی به وقوع خواهد پیوست. حضور شخصیت‌هایی همچون اسکارلت‌ویچ، کایپتان مارول، مایتی ثور، واسپ، شوری، مونیکا رمبو، قهرمانان زن گروه جاودانگان، آیرون هارت، شی هالک و … برای متحد شدن در برابر خطری بزرگ می‌تواند به یک ایده جدید و پرفروش تبدیل شود.

مارول از طریق گروه A-Force می‌تواند شخصیت‌ها و روایاتی را رقم بزند که تا به حال در MCU سابقه نداشته است.

The Illuminati

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

سرانجام برای نخستین‌بار شاهد معرفی و حضور گروه پراهمیت ایلومیناتی در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بودیم؛ گروهی که مسائل زیادی را برای آینده دنیای اصلی MCU روشن کرده است.

شایعاتی وجود دارد که مارول پس از مشاهده بازخوردها نسبت به این فیلم، قصد ساخت پروژه اختصاصی ایلومیناتی در آینده نه چندان دوری را خواهد داشت. جایی که دکتر استرنج پس از وقایع Multiverse of Madness، گروه ایلومیناتی را در دنیای اصلی (که تحت عنوان دنیای ۶۱۶ شناخته می‌شود) ایجاد می‌نماید. گروهی متشکل از افرادی همچون بروس بنر، رید ریچاردز، نیمور، کاپیتان مارول و … که زمینه‌ساز آینده MCU باشند.

X-Force

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

حال که تایید شده رایان رینولدز برای حضور در نقش ددپول به MCU باز خواهد گشت، دور از انتظار نیست که از باقی شخصیت‌های فیلم‌های ددپول کمپانی فاکس نیز استفاده بشود.

پیش از خریداری کمپانی فاکس توسط دیزنی، قرار بود تا در فیلم Deadpool 3 گروه ایکس‌فورس با حضور شخصیت‌هایی همچون دومینو و کیبل ایجاد شود. حتی در فیلم Deadpool 2 نیز این گروه مورد اشاره قرار گرفت و نمونه اولیه آن را مشاهده کردیم. آینده این گروه و شخصیت‌هایی که کمپانی فاکس خلق کرده بود، به پروژه جدیدی بستگی خواهد داشت که رایان رینولدز در آن به ایفای نقش بپردازد.

Secret Wars

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

جنگ‌های مخفی یکی از پروژه‌هایی است که قطعاً هر کسی آرزوی تحققش در MCU را خواهد داشت؛ پروژه‌ای که می‌تواند چندین و چند برابر هیجان‌انگیزتر از وقایع دو فیلم اخیر Avengers باشد.

با توجه به این که فاز چهارم مارول با تمرکز بر روی دنیاهای موازی شکل گرفته و در فیلم Multiverse of Madness به برخورد دنیاها اشاره شده است، مارول راه را برای ساخت فیلم جنگ‌های مخفی کاملاً باز گذاشته است. برادران روسو نیز در گذشته اعلام کرده بودند که تنها به یک شرط حاضر به برگشت در MCU هستند و آن هم ساخت اقتباسی از داستان جنگ‌های مخفی خواهد بود.

همان‌گونه که Infinity War و Endgame پایانی را برای حماسه سنگ‌های بی‌نهایت رقم زدند، Secret Wars نیز می‌تواند پایانی در ابعاد خیلی گسترده‌تر را برای حماسه دنیاهای موازی MCU ایجاد نماید.

Nova

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

علی‌رغم این که هنوز مشخص نیست این اتفاق در سینما به وقوع خواهد پیوست یا در دیزنی‌پلاس، ولی در آینده نه چنان دور قطعاً شاهد حضور نوا در دنیای سینمایی مارول خواهیم بود.

با توجه به این که مارول باید بعد کیهانی دنیای خود را گسترش دهد، اگر که Guardians of the Galaxy Vol. 3 پایان کار این فرنچایز باشد پس باید یک جایگزین برای روایات این موضوع پیدا شود و این گزینه اثری نخواهد بود جز ساخت پروژه مستقلی از Nova. با توجه به این که تانوس تمام سپاه نوا را با خاک یکسان کرد، می‌توانیم شاهد بازسازی این ارتش توسط خود شخص نوا باشیم.

یکی از تئوری‌های محبوب طرفداران مارول، ساخت اقتباسی از داستان‌های اناهیلیشن بوده است، روایاتی که اگر مارول بخواهد در سینما به آن بپردازد، قطعاً به حضور شخصیتی چون نوا نیاز پیدا خواهد کرد.

Scarlet Witch

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش واندا ماکسیموف کار خود را به عنوان یک شخصیت فرعی آغاز کرد و به سرعت یکی از ستون‌های اصلی دنیای سینمایی مارول مخصوصاً در فاز چهارم تبدیل شد.

پس از وقایع سریال WandaVision که به فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness کشیده شد، می‌توانیم شاهد فیلمی اختصاصی از اسکارلت‌ویچ باشیم که داستان فعلی وی را به پایان رسانده تا در نهایت واندا را وارد جریان تازه‌ای نماید. با توجه به وارد شدن جهش‌یافته‌ها به MCU، مارول به شخصیت اسکارلت‌ویچ نیاز شدیدی پیدا خواهد کرد و می‌تواند پروژه‌های سینمایی مستقلی را برای وی تدارک ببیند.

شاید روزی بتوانیم شاهد اقتباسی سینمایی از داستان تاریک و مهم خاندان ام باشیم؛ جایی که او به دلیل از دست دادن فرزندانش، طلسمی را ایجاد کرد که جهش یافتگان را تا مرز انقراض پیش برد.

Daredevil

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

پس از آن که طرفداران مارول همه‌جانبه خواستار حضور چارلی کاکس (Charlie CoxCharlie Cox) به عنوان دردویل در MCU شدند، سرانجام شاهد حضور وی در فیلم Spider-Man: No Way Home بودیم؛ اثری که قطعاً راه را برای حضور گسترده‌تر وی در آثار بعدی مارول باز کرده است.

با وجود این که سه فصل نخست Daredevil در سرویس نتفلیکس ساخته و پخش شد، شاهد بودیم که این سریال به سرویس استریم دیزنی‌‌پلاس منتقل شده است. با این که هنوز معلوم نیست آینده این شخصیت در پروژه‌ای سینمایی روایت خواهد شد یا یک سریال تلویزیونی، اما دیر یا زود مت مورداک به یکی از شخصیت‌های اصلی MCU تبدیل خواهد شد.

Captain Britain

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

در طی ده سال آینده، کاپیتان بریتانیا می‌تواند به یکی از شخصیت‌های جدید و متفاوت مارول تبدیل شود.

در فیلم Avengers: Endgame بود که نخستین‌بار به برایان بردک اشاره شد، شخصیتی بریتانیایی که قدرت‌هایش را از مرلین و جادوی راستین گرفته است. با توجه به این که اکثر اتفاقات MCU در آمریکا روایت می‌شود، پروژه کاپیتان بریتانیا فرصت خوبی خواهد بود تا در نقاط دیگر جهان شاهد داستان‌های مارول باشیم. ساخت پروژه‌ای از این شخصیت، نه تنها راه را برای حضور دوباره شوالیه سیاه باز خواهد کرد، بلکه می‌تواند منجر به اقتباسی از داستان ارتش کاپیتان بریتانیا شود که پای کاپیتان کارتر با هنرنمایی هایلی اتول (Hayley Atwell) را به دنیای اصلی MCU نیز باز خواهد کرد.

Hercules

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

گسترش بعد اساطیری مارول در فاز چهارم با فیلم Thor: Love and Thunder بیش از پیش ادامه پیدا خواهد کرد.

اثری که برای نخستین‌بار خدای رعد، زئوس را وارد MCU کرده و روایاتی فراتر از خدایان اسکاندیناوری را بازگو خواهد کرد. با توجه به این که امکان وجود دارد تا در Love and Thunder با پایان داستان ثور اصلی روبرو باشیم، وارد کردن شخصیتی همچون هرکول به جای خدای رعد می‌تواند به گزینه جذابی برای مخاطبین تبدیل شود.

Adam Warlock

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

ویل پولتر (Will Poulter) در قامت شخصیت بسیار قدرتمند آدام وارلاک، می‌تواند به یکی از فرنچایزهای جدید و هیجان‌انگیز مارول طی ده سال آینده تبدیل شود.

او که برای نخستین‌بار در Guardians of the Galaxy Vol. 2 مورد اشاره قرار گرفت، یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار در داستان سنگ‌های بی‌نهایت کتاب‌های کمیک بود که مارول در MCU از وی بهره‌ای نبرد؛ اما این کمپانی می‌تواند از طریق Guardians of the Galaxy Vol. 3 او را به یکی از شخصیت‌های اصلی فازهای بعدی تبدیل کرده و غیبت او را اصلاح نماید. ساخت فیلمی اختصاصی برای آدام وارلاک که با همزاد شرورش وارد مبارزه شود، می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع داستان‌های وی باشد.

نباید فراموش کنیم که آدام وارلاک یکی از پایه‌های شکل‌گیری داستان اناهیلیشن بوده است؛ پس اگر مارول قصد ساخت اقتباسی از این رویداد مهم را داشته باشد؛ به حضور آدام وارلاک نیاز خواهد داشت.

Namor

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

علی‌رغم این که احتمالاً نیمور به عنوان شخصیت منفی در فیلم Black Panther: Wakanda Forever حضور پیدا خواهد کرد، اما مارول به دنبال فرصتی است تا وی را وارد داستان‌های اصلی MCU کند.

با توجه به این که داستان‌های اساطیری آتلانتیس بسیار جذاب و پرمحتوا هستند و تا به حال در دنیای سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفته‌اند؛ نیمور می‌تواند به یکی از جنبه‌های هیجان‌انگیز مارول در طی ۱۰ سال اینده تبدیل شود. حضور او در عین حال باعث خواهد شد تا حضور گروه ایلومیناتی بیش از پیش تثبیت شود.

به هر حال مارول باید بتواند تا در رقابت با Aquaman، دنیای آتلانتیس خود را بر پرده سینما به نمایش بگذارد.

Fantastic Four 2

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

تا پیش از پایان سال ۲۰۳۲، مخاطبین دنیای سینمایی مارول شاهد ساخت حداقل یک دنباله برای گروه چهار شگفت‌انگیز خواهند بود.

با وجود این که هنوز هیچ اطلاعاتی از پروژه سینمایی Fantastic Four منتشر نشده است، اما این گروه از چنان پتانسیل پراهمیتی برخوردار است که حداقل شاهد یک سه‌گانه از آن‌ها باشیم. اگر که مارول بخواهد دکتر دووم یا گالاکتوس را وارد MCU کند، قطعاً به ساخت ادامه چهارشگفت‌انگیز نیاز پیدا خواهد کرد.

فیلم Fantastic Four 2 حتی می‌تواند باعث شود تا قهرمانان قدرتمندی همچون فرانکلین و والریا نیز وارد دنیای سینمایی مارول شده تا داستان‌های جدیدی حول محور آنان رقم بخورد.

Shang-Chi 3

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

موفقیت Shang-Chi and The Legend of The Ten Rings باعث شد تا خیلی زود دنباله آن برای ساخت چراغ سبز دریافت نماید.

قطعاً در این برنامه ۱۰ ساله تا ۲۰۳۲ نمی‌توان حضور شانگ‌چی و دنیای اساطیری‌ شرقی‌اش را نادیده گرفت. به همین دلیل ساخت حداقل دو فیلم دیگر با حضور این شخصیت قطعی به نظر می‌رسد. با توجه به این که از جزییات داستانی دنباله Shang-Chi چیزی نمی‌دانیم، اما می‌توان پیوستن شانگ‌چی به سازمان MI6 و تبدیل شدن وی به یک جاسوس بین‌المللی را در سینما به نمایش گذاشت.

از یاد نبریم که فرقه ده حلقه هنوز هم به کار خودش ادامه می‌دهد، پس این امکان وجود دارد تا دوباره شاهد رویارویی شانگ‌چی با این فرقه به رهبری خواهرش باشیم. داستانی که می‌تواند منجر به نمایش گروهی به نام ماموران اطلس شود؛ مجموعه‌ای از ماموران که مارول می‌تواند در MCU بیشتر به آن‌ها بپردازد.

Blade 2

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

با وجود این که حتی یک تریلر از فیلم بلید منتشر نشده و تاریخ اکرانی برای آن تعیین نشده است، اما قطعاً این شخصیت در آینده دنیای سینمایی مارول نقش پررنگی خواهد داشت.

ساخت دنباله‌های فیلم بلید می‌تواند جایگاه ماهرشالا علی را به عنوان خون آشام مارول تثبیت کرده و جنبه‌های ماوراطبیعیه MCU را بیش از پیش به معرض نمایش بگذارد. مبارزه بلید با دراکولا یکی از اقتباس‌هایی است که طرفداران همواره خواهان مشاهده آن بر پرده سینما هستند؛ مسئله‌ای که دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست.

سریال‌های تلویزیونی آینده مارول

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

دنیای مارول و MCU تنها مختص به سینما نبوده و در سرویس دیزنی‌پلاس نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

در کنار آثار سینمایی و مهم MCU، قطعاً سریال‌های تلویزیونی بیشتری در دیزنی‌پلاس نیز منتشر خواهند شد که روایات مارول را در ابعاد مختلف گسترش دهند. تاکنون مجموعه‌های تلویزیونی Echo، Agatha: House of Harkness، سریال فرعی از Shang-Chi و I Am Groot به طور رسمی معرفی شده‌اند.

تا سال ۲۰۳۲ شخصیت‌های بسیاری خواهند بود که پتانسیل حضور در سرویس دیزنی‌پلاس را خواهند داشت؛ شخصیت‌هایی همچون من‌تینگ، گوست رایدر، استورم و یا سنتری که هر کدام می‌توانند داستان‌های جدیدی را در MCU رقم بزنند.

منبع: اسکرین‌رنت

DARKSIREN🇮🇷Hulk🇮🇷alinerdMengoEren YeagerBHAALSquatlatexmeysamb.NathanShougo MakishimaEMPEROR NIMA SHAMSJin sakaiGramy k

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032
تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تحلیل جامع و دقیق آثار سینمایی مارول تا سال 2032