دل نوشته های یک گیمر خسته؛ مدیریت فاجعه‌بار به سبک Xbox!

26 اردیبهشت 1401 - 16:36

با سلام خدمت گیمفایی‌های عزیز، گل و دوست داشتنی. امیدوارم تنتون سلامت، لبتون خندون و جیبتون پر پول باشه. پس از چند وقت که به علت مشغله‌های مختلف نتونستم سری به سری مقالات دل‌نوشته‌های گیمر خسته بزنم، دوباره در خدمت شما هستم با یه موضوع جدید! نگاهی به وضعیت اسفناک مدیریتی Xbox!

دان متریک، مردی پر از ایده‌های پوشالی!

پرده اول: فاجعه‌ی نسل هشت و شاهکارهای دان متریک!

هر چقدر سونی بخش گیمینگش رو عالی مدیریت کرده و بی‌نظیر عمل می‌کنه، از اون طرف شرایط مدیریتی برند Xbox به شدت سینوسی بوده‌. زمان معرفی کنسول نسل هشت Xbox رو یه لحظه بیارین تو ذهنتون. وجود اجباری کینکت، اجبار برای وصل شدن بیست و چهار ساعت یه بار به اینترنت و یه لاین آپ فوق‌العاده ضعیف برای دو سه سال اول! یعنی اگه یکی از کاربرای گیمفا رو میذاشتن رییس بخش ایکس باکس بهتر نقشه می‌کشید و استراتژی می‌داد آقای دان متریک! چه کردی با برند Xbox!

هر چند به سرعت متوجه این تصمیمات احمقانه شدن و کیکنت رو حذف کردن و شرط اتصال به اینترنت رو برداشتن، اما کار از کار گذشته بود. از این‌ها بگذریم در بخش بازی‌های انحصاری، Xbox مثل کویر لوت بود توی نسل هشت. اینقدر اوضاع خراب بود که مایکروسافت حاضر شد صد میلیون دلار پول ناقابل بده تا Rise of The Tomb Raider انحصاری زمانی بشه! اما از اون طرف سونی نه تنها IP‌های قدیمی خودش مثل Uncharted، God of War و Last of Us رو با قدرت ادامه داد، بلکه از Horizon گرفته تا Bloodborne و Ghost of Tsushima، شاهد کلی اثر جدید و تازه هم بودیم! اون طرف نه تنها خبری از بازی جدید نبود، بلکه کل نسل یه دونه هیلو دیدیم که اونم چنگی به دل نمی‌زند! گیرز هم که وضعیتش مشخصه!
نسل هشت، یک فاجعه‌‌ی محض بود. از اشتراک گلد و قدرت سخت‌افزاری کنسول پایه Xbox One گرفته، تا نداشتن انحصاری درست و درمون!

تازه این عکس مال سال ۲۰۱۴! جلوتر اوضاع خیلی یه طرفه‌تر شد!

پرده دوم: فیل اسپنسر، امید تازه‌ی ایکس باکس
بعد از روی کار اومدن اسپنسر بود که برند Xbox به نوعی شروع به احیا شدن کرد. پروژه بی‌نهایت جاه طلبانه گیم پس که همون اوایل حتی خیلی از افراد کلیدی مایکروسافت بهش اعتقادی نداشتن، کم کم تبدیل به یک سرویس محبوب و فوق‌العاده شد. از طرف دیگه اسپنسر به لطف پول گزاف مایکروسافت، دست به خرید‌های متعدد زد. از Obsidian Entertainment گرفته، تا Ninja Theory و صد البته خرید بسیار هوشمندانه بتسدا. این اواخر هم که مایکروسافت در تلاشه تا اکتیویژن بلیزارد رو تصاحب کنه! یه مقایسه کلی بین وضعیت الان Xbox نسبت به یک دهه پیش نشون میده که چقدر وضعیت برند Xbox بهتر شده.

اما حتی با وجود روی کار اومدن فیل اسپنسر و تغییرات کلی توی مدیریت برند Xbox، هنوز مشکلات مدیریتی بیداد می‌کنه. منظورم چیه؟ قسمت بعدی توضیح میدم.

اگه فیل اسپنسر نبود خدا میدونه شرایط فعلی Xbox چجوری بود!

پرده سوم: این خانه از پای بست ویران است
روی کاغذ اوضاع Xbox بسیار خوب به نظر می‌رسه. میزان فروش Xbox Series S|X بسیار راضی کننده بوده، آینده عناوین انحصاری این شرکت بسیار امیدوار کننده است و در کل، شرایط کاملا مطلوبه. اما این فقط ظاهر ماجراست. Xbox مثل انسان بیماریه که علایم ظاهری نداره و کاملا با نشاط و پر انرژی است، اما در حقیقت مشکل داره. برند Xbox استودیوهای داخلی متعددی داره و ده‌ها هزار کارمند را زیر مجموعه خودش می‌بینه، اما مانند فوتبال، بازیکنان قدرتمند لزوما بهترین نتایج را به دست نمیارن، چرا که حضور یک مربی و رهبر قدرتمند لازمه. چیزی که اکثر استودیوهای Xbox از اون بی‌بهره هستن.

نگاهی به وضعیت این استودیوها بندازین. استودیو Undead Labs سخت روی نسخه‌ی سوم State of Decay کار می‌کنه، عنوانی که خود فیل اسپنسر هم امید زیادی به اون داره. مایکروسافت همه جانبه به وضعیت این استودیو رسیدگی کرده تا جایی که فقط دو استودیو جانبی تأسیس شدن تا به Undead Labs کمک کنن. اما مایکروسافت متاسفانه فقط به بودجه و امکانات توجه می‌کنه و به مدیریت و برنامه‌ریزی اعتقادی نداره. طبق گزارش‌ها کارکنان این استودیو وضعیت خوبی ندارن و یه سری آزارای مختلف گزارش شده. از طرف دیگه توسعه Perfect Dark هم به نظر میاد کاملا دچار هرج و مرج شده. بعضی از بازیای آینده مثل Everwild هم تا الان چهار بار فقط کارگردان عوض کردن! در واقع راحت میشه فهمید مشکلات مدیریتی بیداد می‌کنه و این رفت و آمدهای متعدد یه نشونه کاملا مشخصه!

مایکروسافت از دو نسل قبول نشون داده اونقدر نسبت به کیفیت بازیای انحصاریش سخت گیر نیست و حتی آثار با متای زرد براش اونقدر جنبه منفی نداره. چیزی که سونی کاملا خلافش را اعتقاد داره تا حدی که بازی موفقی مثل Days Gone به خاطر نمرات پایین پرونده‌ی نسخه‌ی بعدیش کاملا بسته شد! میشه گفت مایکروسافت اون سخت گیری لازم رو نداره و خیلی وقتا اون فشار و حساسیت لازم رو روی سازنده‌ها. نتیجه خروجی هم خب مشخصه! نتیجه میشه Halo Infinite که شیش ماه طول کشید تا بتونن براش محتوای جدید عرضه کنن و شاهد فصل جدیدش باشیم!

و خب به این موارد، لاین آپ نه چندان قابل توجه برای دو سال اول نسل رو هم اضافه کنین. با تأخیر خوردن استارفیلد و رد فال، عملا سال ۲۰۲۲ کاملا برای Xbox خالی به نظر میاد مگه اینکه توی مراسم ماه آینده شاهد سوپرایز خاصی باشیم در غیر این صورت یه سال بی بازی دیگه در انتظار Xbox!

شاید بشه گفت تاخیر عنوان رد فال کاملا قابل پیش‌بینی بود.

سخن پایانی: به دنبال رستگاری
سونی همیشه ساختار ثابت و معینی داشته، استودیوهای داخلیش رو معمولا خودش تأسیس می‌کنه و با صبر و حوصله اونا رو پرورش میده. سخت‌گیری فوق‌العاده زیادی داره و به شدت به کیفیت خروجی اهمیت میده و کوچیک‌ترین کم‌کاری رو نمی‌پذیره. خروجیش چی میشه؟

خروجیش میشه این حقیقت که وقتی ناتی داگ روی هر پروژه کوچیک یا بزرگ کار کنه، هممون ته دلمون می‌دونیم قراره با یه بازی فوق‌العاده مواجه بشیم! خروجیش میشه سانتا مانیکا و ناتی داگ و اینسامنیاک که هر پروژه‌ای معرفی کنن، قند تو دل هوادارا آب میشه چون میدونن یه عنوان خفن قراره معرفی بشه.

اما اون طرف سکه، اصلا و ابدا این قضیه برای استودیوهای داخلی مایکروسافت صدق نمی‌کنه! هیچ‌وقت یه نسخه از هیلو یا گیرز وقتی معرفی میشن، اطمینان خاطر در مورد کیفیتشون وجود نداره! و خب این مورد رو نمیشه نادیده گرفت.

شرایط فعلی Xbox خوبه، اما مشکلات مدیریتی و عدم توانایی در استفاده از پتانسیل‌ها، در آینده قطعا مشکل ساز میشه. حالا یا ممکنه کیفیت بازیا پایین بیاد یا باعث نارضایتی کارکنان بشه. در هر صورت، برند Xbox، با وجود تمام تغییرات، فرسنگ‌ها با شرایط ایده‌آل فاصله داره!

Devil May Cry 5Jin sakaiRzپوکر باش حکومت کن‌😐The hunt is comingPROfess0r_xtگیمری عادیکاپیتان یامیAmiraghaموجود حق گوDARKSIRENNathanTlou part 2 game of the centuryMengoKurosامید حاج کرمی@alistarAgha PouriaIran_gamerAli984more
برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Alireza1882 گفت:

    بسیار عالی
    دوستان شما فن کدومید؟
    خودم که غزالی فنم
    تقریبا فن زاهدی و کریمی و رضوی و مناف زاده هم هستم
    فنای بقیه فشار بخورید

    ? am i mehdiJin sakaiAmir(PC & PS4)DMC3Tlou part 2 game of the centuryMengoRamin(MANI(yas fanکاپیتان قیمتMETROID(ماریوی سابق)more
  • مدیریت فاجعه بار استودثو ها دقیقا همون چیزی هست که صدای همه طرفداران اکس باکس رو درآورده به لزوم ها سر بزنید به محفل گیمر های قدیمی اکس باکس برید همشون از این اوضاع مدیریت ناراضین

    خیلی ها دیدم مخوان سر به تن بانی راس نباشه بخاطر این شیوه مدیریتش تو این چندین سال
    یا مت بوتی رو خیلی ها اشکال وارد کردن به نوع مدیریتش

    من وقتی متوجه قضیه شدم که دیدم صدای خود اکس باکس فن‌ها درآمده البته نمی‌دونم طرفداران اکس باکس توی ایران چه فکری میکنن چون بنظرم خیلی هاشون حداقل بخاطر همین گیم پس راضین و مهم نیست این شرایط براشون

    در هر حال مدیریت ضعیف استودیو ها خیلی خیلی سروصدا کرده

    کیوانکاپیتان یامیAmiraghaDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryMengoRaminIran_gamerهمسایهMsadeq361more
    • ah1372 گفت:

      موافقم باهات ولی اگر وضعیت آنقدر که نویسنده گفته خراب بود پارسال ماکروسافت بهترین ناشر متاکریتیک نمی شد و همین گیم پس تنها چیزی هست که امکان بازی کردن رو توی ایران با قیمت کم فراهم کرده ( تا پلاس جدید هم بیاد)

      mohammadsh3785AmiraghaAloy versusTlou part 2 game of the centuryMengoIran_gamerکاکاسنگی
      • Mengo گفت:

        البته از این نکته غفل نشیم که 90 درصد گیم های سونی تاخیر خوردن تو 2021 و مایکروسافت هم تونست از این فرصت استفاده بکنه

        ah1372Aloy versusBahram
        • mahdisam گفت:

          الان اصلا بحث از سونی نبود که؟ در ضمن حتی اگه gow رگناروک سال پیش میومد و متاش ۹۶ هم میشد داستان همین بود، جدای از اینکه بقیه که زیر نود بودن ضربه میزدن به این داستان

          BahramMengoah1372
          • Mengo گفت:

            حالت خوبه ؟
            داره میگه بهترین ناشر سال من هم دلایل خودم رو برای حرفم گفتم مگه قراره حتما اسم سونی بیاد تا به بحث ربط داشته باشه ؟!
            خب سونی هم 3 تا گیم مهمش برای 2021 تاخیر خوردن
            گاد ، هورایزن و گرن توریسمو جدا فکر کردی اینا عرضه میشدن اتفاق خاصی نمیافتاد ؟!

            Bahram
  • بدترین مدیر تاریخ ایکس باکس : فیل اسپنسر 🐘🐘
    مدیری که فقط بلده پول خرج کنه 🤣🤣
    رفت به ea پول داد بازی هاشو بیاره رو گیم پس
    سونی با یه حرکت پشمی کاری کرد که فیفا حالا حالا نیاد رو گیم پس و اول پلاس بعد گیم پس 🤣🤣🤣
    از وضع افتضاح استودیو هاشم که نگم
    استیت آف دیکی ۳ ، پرفکت دارک ، اوروایلد و ….
    همگی بازی های بدرد نمیخوری هستن که حتی سازنده هاشون هم رهاشون کردن و اما فن بوی های مایکرو اینا رو گوتی میدونن 🤣🤣🤣
    و از همه بد تر بازی معرفی می‌کنه میگه برو پنج سال دیگه بیا
    نمونش هلبلید ۲ که ۳ سال پیش رونمایش کردن و تا سال دیگه هم نمیاد یا ….

    Amir(PC & PS4)King of PlayStation 2ah1372کاپیتان یامیAmiraghaAloy versusموجود حق گوBahramDARKSIRENTlou part 2 game of the centurymore
  • سلام بر همگان – مدیریت دان متریک فاجعه بود و به نظرم در زمان ریاست اسپنسر هم داره هنوز چوب همون موقع رو میخوره ، دربارهٔ مدیریت اکس باکس در نسل نهم حیث المجموع بهش امیدوارم به خصوص با وجود پیشرفت سرویس هایی مثه گیم پس ، ولی ابهام زیاده – به خصوص با توجه به اینکه شفاف سازی زیادی هم در قبال بعضی سیاست هاش به خرج نمیده – به همین دلیل یه تحلیل سرسری نمی تونه فکت در نظر گرفته بشه برای خوانندهٔ مطلب – بهتره شتابزده نظر ندیم و ببینیم در سالهای اصلی این نسل که اوج اصطکاک با پلی استیشن هم هست چه عملکردی خواهد داشت

    AmiraghaTlou part 2 game of the centuryRaminSamadmarioFarshidah1372farshadxAloy versusHerfeiySina.ssmore
  • الآن ماکرو فن ها میان میگن :دوشواری نداره که…

    Jonah hexTlou part 2 game of the centuryIran_gamerهمسایهSami 227siavashfarshadxMehdiipAloy versusO2more
  • Witcher گفت:

    یا موجود گنده ای که به زور میتونه حرکت کنه

    Tlou part 2 game of the centuryAloy versusSkyrim : The Elder Scrolls VBahramPorfosorking nima shamsshadowh00man
  • تو افتضاحی…. تو به موفقیت خیلی نزدیک شدی

    Amir(PC & PS4)
  • لیست بازی های پلاس هم اومد
    والهالا ، ردد ۲ ، گاردین آف گلکسی ، فاینال فانتزی ها ، تمام انحصاری های سونی مثل گوست آف سوشیما ، دیمنز سولز ، همه انچارتد ها ، سایفون فیلتر ها ، فیفا …. هستن
    مایکروفنا دیس بدن والهالا و ردد و فیفا رو پلاس هست اما رو گیم پس نیست 🤣🤣🤣
    از اون طرف مایکرو رفت پول داد فقط گاردین آف گلکسی رو آورد سونی راحت رفت کل بازی های اسکوئر رو آورد 🤣🤣🤣🤣

    AmiraghaJonah hexDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryLone wolfRaminthe priestALIREZA0111Farshidah1372more
  • Grandmaster گفت:

    من واسم سواله این همه آدم میگن ایکس باکس بازی های خیلی فوق العاده ای نداره چرا یکی از طرفدارها نمیاد دفاع بکنه از کنسولش بگه ما اوری رو داریم که در سبک خودش به معنای واقعی کلمه بی نظیره و واقعا هم بینظیره. واقعا جای تاسفه که همچین شاهکاری اینقدر بهش کم توجه میشه.

    Jonah hexDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryRaminSami 227پوکر باش حکومت کن‌😐ah1372farshadxAloy versusHerfeiymore
  • سال گذشته که بالاترین میانگین متارو داشتند امسال هم یک ماه دیگه مشخص میشه چخبرایی دارند قطعا بازیایی رو برای امسال رو خواهند کرد راجب تاخیر بازی هاهم طبیعیه همه بازیا تاخیر خوردند همین دو بازی بتستا برای سونی هم یک سالی دچار تاخیر شدند یا گاد آف وار که قرار بود بازی لانچ پلی 5 باشه اما بعد دوسال زمان دقیق انتشار نداره میمونه دو سه استودیویی که به مشکل مدیریت خوردند اونم بین سی تا عددی حساب نمیشه هرچند من فکر میکنم عدم عرضه استارفیلد و رد فال فراتر از جریان برطرف کردن باگ ها باشه و هدف پایین موندن درامد ایکس باکس از سونی تا بعد از تایید خرید اکتیویژن هست بدون عرضه بازی درامدشون 4 ملیارد کمتر از سونی بوده

    mahdisamAloy versusBahramTlou part 2 game of the centuryMengoRaminIran_gamerکاکاسنگیthe priest
    • ببینم نکنه برای اون بیشترین متا
      منظورت سایکوناتز مولتی پلتفرم
      دث لوپ انحصاری زمانی سونی
      فلایت پورت شده رو کنسول بوده ؟
      پارسال تنها انحصاری مایکروسافت هیلو و فورتزا بوده امسال هم هیچی
      اگه به این باشه امسال انحصاری های سونی میانگین نمرشون ۹۰ میشه با عرضه گاد رگناروک این عدد به بالا نود میرسه
      برو بسوووووووز 🤣🤣🤣🤣

      Aloy versusBahramking nima shamsTlou part 2 game of the century
  • Sony_ps گفت:

    عمو فیل ، هنوز گدرت واقعی رو فیل نکردی؟
    عب نداره همیشه میگن:
    قدرت کم ، مسئولیت کمتری به همراه داره😂😂👌

    الان اون چارتا با اکانت متشخصشون وارد میشن، میان میگن
    شما اصلا به هیچ وجه نباید همچین نظری بدی ،
    عیبه ، عه

    Bahramking nima shamsTlou part 2 game of the century
  • ammar_iraqi گفت:

    حقیقت همیشه تلخه
    مایکروسافت هیچوقت به سونی در صنعت گیم نخواهد رسید!!!!!
    اخرین امید بخش ایکس باکس فقط وفقط گیم پس.

    AmiraghaDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryRaminthe priesthalkerFarshidsiavashfarshadxMehdiipmore
  • به عنوان دل نوشته موافقم.
    ولی بابت تاخیر استارفیلد و خالی شدن امسال واقعا به مقاله خیلی مفصل لازمه.

    Aloy versusTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیo0ashil0oامیر حسینLove simulatorgamePorfosorking nima shams
  • bigz_mmd گفت:

    سلام اقایون وقتتون بخیر
    به عنوان یه مایکروسافت فن
    فاجعه نسل قبل رو قبول دارم
    اما دوست عزیز
    اگه بخوام یکم باز تر و به صورت بلند مدت نگاه کنیم ایکس باکس اینده درخشانی داره
    یکم صبور باشین دوستان
    تابستون سال بعد گیمای خوبی به دستتون میرسه
    این کنسول تازه داره جون دوباره میگیره با استدیو های جدیدی که گرفته

    Amiraghaammar_iraqiامیر حسینکاکاسنگی
  • خسته نباشی مصطفی جان مقاله ی خوبی بود اما لازمه به چند نکته اشاره کنم:

    “نسل هشت، یک فاجعه‌‌ی محض بود. از اشتراک گلد و قدرت سخت‌افزاری کنسول پایه Xbox One گرفته، تا نداشتن انحصاری درست و درمون!”

    متاسفانه مصطفی جان این بند خیلی اشتباهه. اشتراک گلد خیلی قبل تر از نسل هشتم وجود داشت که سونی هم به تقلید از این کار اومد پلاس رو معرفی کرد و آوردن مسیله ی گلد توی ضعفای نسل هشتم مایکرو درست نیست.
    انحصاری درست درمون هم داشت ایکس باکس وان. گرز 4 و 5 و فورزا 4 و اوری قطعا درست حسابی ان! حتی وضعیت عناوینی مثل سی آف زیوز و آستین آف دمی ۲ هم در ادامه خیلی بهتر شد و الان SOT تقریبا بهترین بازی سرویس محوره.
    و یه جایی هم گفتی وضعیت گرز که مشخصه! اتفاقا گرز ۵ بازی فوق العاده آندرریتدی هس و یکی از بهترین بازیابی اکشن ادونچر حال حاضره که متای خیلی خوبی هم داره

    mohammadsh3785Tlou part 2 game of the centuryAgha PouriaIran_gamerA,shPorfosorFarshidah1372MehdiipAloy versusmore
    • Amir گفت:

      تازه دزدی بزرگ مایکرو پول گرفتن و اشتراک بابت بازی های فری تو پلی در نسل هشت یادت نره😂
      درضمن نسل هشت هیچ حرفی جعبه در مقابل سونی نداشت

      mohammadsh3785Aloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryETERNAL_MAN (از بن بازگشته)king nima shamsBahram
    • سلام مهدی جان
      این که میگی سونی تقلید کرد درسته، ولی اول بودن اهمیت خاصی نداره
      انچارتد هم تقلید از توم ریدر به شمار میاد، الان ده برابر سطح کیفی بهتری داره. در این گلد اشتراک بدیه شکی نیست. وقتی تا همین چند وقت پیش بازیای رایگان هم گلد میخواستن حرفی نمیمونه.
      Sea of thieves بهترین بازی سرویس محوره؟ آمار رو چک نکردی حتما
      گیرز ۴ ۵ هم خوب بودن
      اما در مقابل انبوه آثار سونی کاری نمیتونسنن بکنن

      MengoDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryIran_gamerA,shکاکاسنگیPorfosorFarshidah1372Mehdiipmore
      • sorena گفت:

        اول بودن نیازمند مدیریت خلاق،پیش گام و شجاع هست. مثل پروژه گیم پس که در حال حاضر با مدیریت اسپنسر متولد شده و سونی رو وادار کرده به هر در و تخته ی بزنه تا یدونه نصفه نیمه و شبه اون رو مهیا کنه… کمتر کسی به کیفیت بالای انچ شک داره اما کیفیت ده برابر بیشتر از توم؟ تعریف شما از کیفیت،صرفا جلوه های بصری هست؟ (هرچند در همون هم چنین اختلافی نیست) توم ۲۰۱۳ و رایز آف توم ریدر هرچی باشن حداقل های یک ماجراجویی نسبتا درخوری در دنیای خودشون دارن و خلاصه نشدن در رفتن از A به B ،دست کم چهار تا سوراخ سمبه دارن که به دل خواه ماجراجویی کنیم.در بقیه موارد هم چیزی کمتر از انچ ندارن.

        MengomahdisamAloy versusTlou part 2 game of the centuryامیر حسینAgha PouriaIran_gamerکاکاسنگیBahramPorfosormore
      • شما آمار رو چیکار داری؟ بازی از وقتی اومده داره پشتیبانی میشه ، حالا پلیرهاش هر چقدر می‌خوان باشن – بعد وقتی دارید عملکرد یه شرکت رو بررسی می کنید هر چیزی رو باید نسبت به خودش سنجید نه اینکه رقیب چیکار کرده نویسندهٔ محترم!

        MengoAloy versusTlou part 2 game of the centuryامیر حسین
      • اگه نگیم بهترین ، ولی میتونیم بگیم از بهترین
        امار فروشش رو استیم خودش به تنهایی این رو نشون میده
        ضمنا اینو هم بگم که با کلیت مقالتون موافقم ، اما با جزئیاتش نه
        ای کاش بیشتر رو جزییات میپرداختین

        Tlou part 2 game of the century
      • مصطفی جان در بین عناوین آنلاین غیر رایگان این بازی قطعا بهترینه. شما نمیتونی سی اف سیوز رو با اپکسی که رایگانه مقایسه کنی هرچند که تعداد پلیرهای SOT به شدت زیاده و در حد یه بازی رایگان پلیر داره.
        در مورد هیلو هم باید بگم بخش داستانی این بازی بخش پولیش هس که واقعا راضی کنندس و نباید مشکلات یه بخش رایگان از بازی رو به کل بازی تعمیم بدی! بماند که بازیای سونی هیچوقت بخش آتلاین درست خسابی نداشتن (به جز تلو۱) و کسی هم صداش درنمیومد تازع رایگانم نبود

        mohammadsh3785Aloy versusTlou part 2 game of the centuryETERNAL_MAN (از بن بازگشته)sorenaamir_hasanpoorBahramامیر حسین
    • Lara گفت:

      همه اینا ک گفتی در مقابل سونی هیچ ذره ای هم نمیتونن حرفی برای گفتن داشته باشن
      خیلی سطح بود

      mohammadsh3785BahramTlou part 2 game of the centuryETERNAL_MAN (از بن بازگشته)
  • amin گفت:

    چه مقلاله ی بی فایده ای بود. اونم فقط برای دو بازی تاخیر خورده، توسعه این بازی ها قبل از خرید مایکروسافت شروع شده. در ضمن بازی های گیرز 5 و هیلو اینفینت جز بهترین شوتر هایی بودن که تو این چند سال بازی کردم، این مقاله کاملا غلطه و صرفا برای دامن زدن به جنگ های کنسولی نوشته شده

    mohammadsh3785AmiraghaTlou part 2 game of the centuryETERNAL_MAN (از بن بازگشته)کاکاسنگیBahram
  • Little samul گفت:

    حتما فردا هم ایکس باکس تعطیل میشه

    ETERNAL_MAN (از بن بازگشته)Tlou part 2 game of the century
  • دلنوشته های یک فن بوی خسته 😔😂

    MengoETERNAL_MAN (از بن بازگشته)mohammadsh3785Aloy versusBahramTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگی
  • حقیقتا با کلیت متن موافق نیستم. بخش زیادی از متن مطالبی گفته شده برای گذشته صدق می کردن ولی برای حال حاضر جور در نمیان. مثلا توی متن گفته شده ایکس باکس به کیفیت اهمیت نمیده ولی استارفیلد و ردفال برای سرگرمی تاخیر خوردن :‌)
    یا مشکلات ۴ تا استودیو به ۲۰ تا استودیو نسبت داده میشه😑
    در مورد امسال هم زیاد دیدم که میگن مدریتشون ایراد داشته که امسال خالی شده و خودم هم در ابتدا موافق بودم اما بعدا به این نتیجه رسیدم که مشکلات زیادی بوجود اومدن که خیلی هاشون از حوضه اختیار اسپنسر و ایکس باکس خارج بودن، مثلا ایکس باکس بنظر نیمه اول ۲۰۲۲ رو با عناوین تردپارتیش پر کرده بود که اغلبا به دلایل مختلف از جمله کرونا و جنگ روسیه به تاخیر افتادن، اینجا کاری از ایکس باکس برمیاد؟ نیمه دوم هم بنظر بخش زیادیش رو قراره بود استارفیلد و ردفال جوابگو باشن که تاخیر خوردن. دومی رو هم من قبول ندارم که مستقیما تقصیر مدیریت بوده چون از طرف سونی هم (نمی خواستم سونی رو مثال بزنم ولی چون تو متن آورده شده بود مجبور شدم) لاین آپ امسالش اگر نگیم همش، اکثرش از تاخیری های پارسال تامین شدن. گاد و هورایزن و گرن توریزمو قرار بود پارسال بیان.
    اینجا ممکنه بگن سونی پارسال تاخیر زد ولی بازم اونقدر دستش خالی نبود و اینجا هم همینجوره، ایکس باکس اونقدر دستش خالی نیست و تا شوکیس برگزار نشه نمیشه با اطمینان درمورد لاین آپ صحبت کرد ولی با استناد به یکسری شایعات ممکنه حداقل دو بازی از استودیو های ترد پارتی برای ایکس باکس عرضه بشن. یکسری دیگه میگن ایکس باکس باید پلن B میداشت که اگر این دو بازی تاخیر خوردن بجاشون بازی بیاره. جوابش از نظر من اونقدر آسون نیست که بگیم آره بابا از هوا بازی جور کنن برای امسال که اگر n درصد این دوتا بازی تاخیر خورد بیان بجاشون عرضه کنن :/ هممون میدونیم که توسعه بازی های یکی دو روزه نیست و اگر قرار بود بازی ای امسال عرضه بشه برای همین امسال تاریخ عرضه میخورد نه اینکه کشش بدن تا برسوننش به سال های بعد، اکثرا استودیو های ایکس باکس هم سه الی چهار سال میشه که فرست پارتی شدن و شروع به بزرگتر شدن کردن و از شروع توسعه بازی هاشون اونجوری نگذشته که بگیم الان دیگه آماده انتشار هستن. از استودیوهای قدیمی هم فقط کوالیشن از ۲۰۱۹ خبری ازش نیست وگرنه ۳۴۳ و پلی گراند و ترن ۱۰ پارسال و امسال بازی هاشون رو آماده کردن/می کنن.
    خلاصه که درسته مسئولیت ها به گردن بالادستی هاست ولی اینکه چشمامون رو ببندیم و بگیم آره مشکل مدیریتی دارن اینجور بنظر میاد که بدنبال مقصر هستیم و دستمون به اولیش نفری که میرسه می گیم لابد همین بوده.

    امیر حسینֆǟʍʊʀǟɨbillspencerDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryشیخIran_gamerمسافر خسته منhalkerPorfosormore
    • در مورد سونی باید بگم که سونی پارسال کلی بازی داشت و تاخیر گاد و هورایزن و گرن توریسمو لاین آپش خراب نکرد برعکس ایکس باکس که امسال فعلا هیچی نداشته و به نظرم نخواهد هم داشت!
      اگر هم قرار باشه نیمه دوم بازی داشته باشن در نمایش قبلی گیم پلی نشون ازشون میدادن!
      کلا تا اینجا سونی لاین آپش دو برابر اکس باکس قوی تره

      ETERNAL_MAN (از بن بازگشته)mohammadsh3785Aloy versusA,shTlou part 2 game of the centuryIran_gamerBahram
    • چه خبره انگشت هات در. نگرفت ولی به خاطر دردشم خواندم کامل هم درست میگویی هم نه !!

      ETERNAL_MAN (از بن بازگشته)DetectiveDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryBahram
    • sorena گفت:

      زمانی که گاد آف وار، یک سال تأخیر خورد هیچ کس اعتراضی نکرد چون همه میدونیم تأخیر قطعا در جهت بهبود کیفیت کلی هست، اما تأخیر استارفیلد بخاطر اسپنسر نالایق!. زمانی که گاد ۲۰۱۸ رونمایی شده بود بارلوگ گفت حدود سه سال تا انتشارش وقت لازم هست اما بازی یک سال و نیم بعد منتشر شد و کمبود هایی داشت،که مشخصا تحت فشار سونی زودتر از برنامه های سانتامونیکا منتشر شد،ولی کسی ایرادی نگرفت.منتها الان بهترین مدیر و ریسک پذیر ترین مدیر حال حاضر صنعت گیم که کاملا ایکس‌باکس از یک پروژه شکست خورده نجات داده و بالا کشیده ، آنقدر مورد هجمه تبلیغاتی به ظاهر دلسوزانه قرار میگیره! و طوری وانمود میشه که یک طرف مدینه فاضله اس و طرف دیگه … من تو این مقاله ناراحتیم نه از بازی هاست نه از ایکس‌باکس(با این حال میتونم سرشون بحث کنم)،بلکه خوده اسپنسر هست. اسپنسر آدم فوق‌العاده با اخلاق و پر کاری هست که خیلی به جامعه گیمرها خدمات داده و جهت ها و مسیرهای جدیدی بوجود آورده که در نبود این, غیر ممکن بود رقبای نسبتا پولکی حتی قدمی مورچه وار در این مسیر ها بردارن.یک مدیر خوب با رنگ های سبز یا زرد تعریف نمی‌شه،با نقشه ی راه و پشتکار،مشخص میشه(اسپنسر به مسیرش باور داره و با پشتکار زیاد درحال تحقق اهدافش هست،اکتیویژن و بیلزارد مهر تاییدی بر تلاش همه جانبه‌ای آقای اسپنسر هست) .هرچند رنگ اسپنسر سبز هست و مدارک هم اینو اثبات می‌کنه،ولی کن مهم نیست، چون وقت گذاشتن برای رنگ ها دیدن نوک دماغن.

      ETERNAL_MAN (از بن بازگشته)DetectiveAloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryشیخBahramanti niggerAmir Naderiکاپتان استخونی
    • خیلی کامنت خوبی بود یه سوال به شدت جزعی تو سایت بغل اسمت نینجاعه؟

      anti niggerکاپتان استخونی
    • اصولا اینطور موضوعات کمتر با رویکرد منطقی باهاشون برخورد میشه ، صرفا کلیک بیت هستن

      Tlou part 2 game of the centuryBahramکاپتان استخونی
  • فیل اسپنسر: جایزه بهترین مدیریت رو برنده میشه
    فروش ایکس باکس به پلی استیشن نزدیک میشه
    گیم پس رو میاره
    رقابت تنگاتر میشه
    همچنین :
    ناااح مدیریت فاجعه بار هست🗿🗿🗿🤙

    ETERNAL_MAN (از بن بازگشته)Aloy versusDARKSIRENکاکاسنگی
  • G.LN گفت:

    خوب خوب منتظر ترکشش باش نویسنده عزیز 😂😂😂

    کاکاسنگیBahram
  • sorena گفت:

    یه استودیو تازه تأسیس و یه استودیو درجه سه ی ماکروسافت شدن پیراهن عثمان و خون سیاوش! که در رابطه با هیچ کدوم هم گزارش رسمی و کاملا شفافی وجود نداره. تاخیر استارفیلد یه سری رو از غار کشیده بیرون تا خون جگیری بوجود آمده از بتسدا، اکتیویژن و بیلزارد رو دمیج کنترل کنن. عرضه موفق هیلو و فورزا با این حرف های که راجع به ماکروسافت زده میشه پس در یک جهان موازی اتفاق افتاده؟ ماکروسافت برایش متای زد مهم نیست اما در سالی که گذشته عملکرد بالاتری از بقیه داشته،اینم نمی‌دونم چطور به دست اومده. حد فاصل بین فصل های هیلو زیاده ،منتها یک سال تأخیر بی مورد خورده و خیلی از پروسه اصلی عقب افتاد ولی آیا مشکلات بخش آنلاین یک بازی غیر طبیعی هست؟ نمونه های خیلی زیادی هستن که درحال حاضر جزو موفق ترین بازی های آنلاینن اما اوایل انتشار بشدت دچار کمبود بودن. فکر میکنم حساسیت بی موردی نسبت به ماکروسافت وجود داره، چون بیشتر پروژه های اون جدید هستن و در دست توسعه قرار دارن و در واقع اطلاعات خاصی ازشون وجود نداره. آیا تاخیر رد فال یا استارفیلد ربطی به مدیریت ماکروسافت داره؟ خیر بتسدا از قبل پروژه رو داشته و مستقل عمل می‌کرده.

    این خانه از پای بست ویران است؟

    خیر ، فقط تلاش بی موردی صورت میگیره تا این‌طور به نظر برسه.

    DARKSIRENTlou part 2 game of the century_______________Agha Pouriah00manah1372Sami 227halkeroniichanPorfosormore
  • حقیقت 👍 👍😘😉 واقعاً همه این خرید ها یک جور قرص مسکن به طرفدار ها هست 😎 من میگم اکس باکس داره خودشو نابود می‌کنه فقط اگه تو این مقاله بازی های منتشر شده در تا به این جای این نسل رو هم از دو طرف مینوشتید دیگه مقاله فوق العاده میشد مچکرم آقای زاهدی 👏😎

    Aloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیking nima shamsBahram
  • Amir گفت:

    دروغ گنده ایکس باکس

    هر سه ماه یک بازی aaa عرضه میکنیم😂😂

    DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryAgha Pouriaah1372SquatlatexhalkerPorfosorFarshidfarshadxMehdiipmore
  • Detective گفت:

    همین تو بند اول اشتباه اول معلوم شد 😂

    لاین آپ مایکروسافت تو دو سال اول 2014 و 2015 عالی بود و بیشتر از 8 بازی aaa انحصاری عرضه کرد ولی بعد از اون افت کرد
    Dead Rising 3
    Ryse
    Forza Horizen 2
    Sunset Overdrive
    Killer Instinct
    Master Chief Collection
    Titanfall
    Rise of tomb raider
    Halo 5
    Forza motorsport 6
    و…
    اینا همه در دوسال اول اومدن
    در مقابل سونی در دو سال اول فقط 4 عنوان aaa عرصه کرد و اون موقع خبری از گاد آو وار و هورایرن آنچارتد نبود
    Killzone shadow fall
    InFamous Second Son
    Bloodborn
    The order 1860
    بازی های سونی در دو سال اول نسل 8

    mehmehDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryشیخA,shah1372oniichanPorfosorپوکر باش حکومت کن‌😐Farshidmore
    • همین لاین آپ سونی به کل لاین آپ اکس باکس میارزه
      مخصوصا بلادبورن که یه سر و گردن از همه با ارزش تره

      DetectiveGodHandAloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیh00manBahram
    • mehmeh گفت:

      لیست بازیای سونی تو‌ دوسال اول لانچ( کنسول ۱۳نوامبر ۲۰۱۳ لانچ شد یعنی یه ۴۵ روز مونده به ۲۰۱۴)
      List of PS EXCLUSIVES
      2013:MLB the show:2013-Killzone: Shadowfall-Knack-Resogun-The playroom-

      2014:Drive club-MLB the show:2014-Infamous: First light- Infamous:Second son-little big planet 3-Singstar-

      2015:Bloodborne- MLB the show:2015- Gravity rush remaster-The order 1886-Teraway unfolded-Uncharted Nathan drake collection-Until dawn-GOW3 remaster-Helldivers-
      حالا من انحصار زمانی‌هارو حساب نکردم و اینا بازیایی هستن که ناشرشون سونی بود

      mehmehking nima shamsTlou part 2 game of the century
    • مهم اینه که همون روند رو ادامه بدی نه اینکه پسرفت کنی

      king nima shams
  • Detective گفت:

    یعنی قشنگ مقاله نویس ما اومده به بهانه مقاله ترول کرده و عقده های شخصی خودش رو نوشته
    وقتی هیلو اینفینیت با متای 87 و فورزا هورایزن 5 با متای 92 میشن فاقد کیفیت ولی بهترین بازی های سونی با اون همه تبلیغات و هایپ به زور 87 میگیرن میشن ابر شاهکار
    وقتی کلی آدم از ناتی داگ و سانتا مونیکا به خاطر کرانچ کاری بالا فرار میکنن خروج کارکنان طبیعیه
    ولی چند نفر از مایکروسافت میرن بیرون اوضاع میشه خراب «که همون ها هم کارمندان خارج شده سونی بودن که اومده بودن مایکروسافت »
    وقتی سونی تو 2020 تاریخ رگناروک رو 2021 اعلام میکنه ولی حتی تو 2022 هم تاریخ انتشار نداره میشه همیشه آرومه
    ولی مایکروسافت که تاخیر میزنه میشه فاجعه عالم

    GodHandAloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryAgha PouriaA,shشیخکاکاسنگی
    • A,sh گفت:

      بهترین بازی های سونی با اون همه تبلیغات و هایپ به زور ۸۷ میگیرن میشن ابر شاهکار.)

      بهترین بازیای سونی پرچمداراشن مثل لست انچارتد و گاد که هر سه بالا نوده متاشون و هرکدوم هم یه گوتی تو فرنچایزشون دارن بعلاوه شاهکار بلادبورن
      الان حتی اکثر بازیای غیر پرچمدار سونی هم نظیر رچت و هورایزن متاشون بالا 87 هست اونوقت میگی بهترین بازیا سونی بزور 87 میشن

      Aloy versusTlou part 2 game of the century
  • Porfosor گفت:

    اگه اینجوری بریم کلی ایرادهم ازpsمیشه گرفت؟
    چه ترسی انداخته ایکس باکس به دل دشمنانش 😆😆😆

    Aloy versusDARKSIRENking nima shamsTlou part 2 game of the centuryMr. PCکاکاسنگیPorfosor
  • Porfosor گفت:

    نویسنده نتونستهpsفن بودنش رو کنترل کنه

    DetectiveAloy versusDARKSIRENBahramMr. PCکاکاسنگیPorfosor
  • بخش اول رو خوندم ،گفتم اوکی تا حدود زیادی درست میگه
    بخش دوم رو خوندم گفتم اوکی داره معرفی میکنه
    بخش سوم رو خوندم قیافه ام اینجوری شد 😐

    جمع بندی رو خوندم ،فهمیدم این بیشتر دل نوشته یک فن بوی سونیِ نگران آینده ایکس باکسه 😐

    با اختلاف بدترین مقاله این سری دل نوشته ها بود ….. چون وارد جزئیات نشده بود و مدام نیمه خالی لیوان رو میدید ، ایکس باکس با متای زرد مشکلی نداره و نتیجه ش میشه هیلو اینفینیت ، این قسمت ترکوند ….
    چطور میشه هیلو اینفینیت رو یک عنوان ضعیف دونست ، عنوانی که فقط مشکلات بتل پسش و نداشتن محتوای آپدیت شده بخش آنلاینش رو میشد مشکل دونست ؟! …

    حتی با وجود این واقعیت که حتی یک بازی هم برای ایکس باکس عرضه نکردن این استودیو ها و ناشرهای تازه خریده شده !
    چطور میشه این نکته رو ندید که بازی هایی که تاخیر خوردن قبل از خریده شدن ناشر در دست ساخت بودن ….
    خلاصه مقاله بسیار سطحی نوشته شده بود و حکایت همون حرفی رو داره که در قسمت جمع بندی گفتم ….

    DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKurosشیخکاکاسنگیآرینah1372halkeroniichanPorfosormore
    • sorena گفت:

      من از قدیمی‌ترین فن های هالو ام(اون موقع ها که خیلی ها گیمر نبودن و منم انگلیسیم خوب نبود اینطوری میخوندمش وگرنه می‌دونم هیلو هست D:) تو کلوپ باهاش آشنا شدم و ظاهراً چند روز بیشتر نبود که منتشر شده بود(ایکس باکس هم درست نمی‌شناختم و از نظرم یه دستگاه زشتی بود اون گوشه ی کلوپ. بعد اون تا الان همیشه انجامش دادم با تمام جرات میگم پخته ترین و پرداخته ترین هیلوی عرضه شده تا الان هیلو اینفینیت هست.مشکلات بخش آنلاین رو کاملا قبول دارم و درحال حاضر هم انلاینش رو بازی نمی‌کنم. منتها علل این کبود رو هم بدون تعصب می‌دونم که بخاطر تاخیر کاملا بی مورد بود، هیلو نباید بخاطر گرافیک تاخیر بخوره هیلو هیچ وقت هیچ وقت به گرافیک معروف نبوده،اما متاسفانه قشر جدید انجام کات های محدود و از پیش تعیین شده رو به گیم پلی عمیق ترجیح میده و نتیجه میشه تأخیر های بی مورد برای برخی بازی ها.

      Aloy versusایمان غلامی مهرآبادیDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKurosamir_hasanpoorPorfosor
    • آره دیگه برای پلی استیشن بود اوکی بود مگه نه ؟؟

      Aloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKurosking nima shamsBahram
    • Bahram گفت:

      غیر از مواردی که شما گفتید، مقاله پر از اشتباهات فاحش اطلاعاتی بود! (یک نمونه اش بازی های لانچ ایکس باکس وان خیلی بهتر و بیشتر از PS4 بود ولی در مقاله این موضوع رو نویسنده برعکس جلوه داده و به وضوح تحریف واقعیت و حقیقت صورت گرفته!)
      در کل مقاله بسیار تحریف شده و یک طرفه نوشته شده!
      سونیفاست دیگر … (زیاد جدی نگیر، بخند و رد شو!)

      mahdisamAloy versusTlou part 2 game of the centuryKurosGodHandPorfosor
    • سلام
      مقاله در مورد Xbox مینویسم، میشم سونی فن،
      برعکسش Xbox فن
      هیلو اینفینیت ترکوند؟ خیر عزیزم. ترکوندن میشه نسخه سه بازی که یکی از بهترین شوترای تاریخ. نه بازی که شیش ماه طول میکشه براش محتوا عرضه کنن و تعداد پلیراش بیاد زیر ۶۰۰۰ نفر

      Ali984mohammadsh3785DARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKurosAgha Pouria(𝘞𝘰𝘭𝘷𝘦𝘳𝘪𝘯𝘦) 𝘓𝘦𝘷𝘪کاکاسنگیBahramah1372more
      • Mystery Man گفت:

        از دید مایکروفنایی مثل این هیلو اینفینیت یک میلیون پلیر همزمان داره فقط استیم ۳۰۰۰ تا نشونش نمیده ریا نشه😹😹😹

        Aloy versusDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKurosAgha Pouriaکاکاسنگیامیر حسینBahram
      • علیک سلام
        من در مورد مقاله برداشت خودم رو نوشتم ، اتفاقا مقاله های دیگه شمارو خوندم و اتفاقا هم خیلی لذت بردم …. اما این مقاله کاملا مشکل داره و من شمارو نمیشناسم که شمارو قضاوت کنم، بنده از روی مقاله حدسی که میشد رو زدم و البته خودمم باور دارم که شما فن بوی هیچ برندی نیستید ، من در قسمت جمع بندی فقط نظر خودم رو گفتم که هیچ برداشت دیگه ایی هم نمیتونستم داشته باشم .

        در مورد هیلو ،من کجا گفتم هیلو اینفینیت ترکونده 🤔
        احتمالا ایراد در نوشتار بنده بوده ، من اون قسمتی که شما گفتین ایکس باکس به متای زرد اهمیت نمیده و نتیجه اش میشه بازی مثل هیلو اینفینیت ، من این قسمت متن شمارو گفتم ترکونده ، نه هیلو اینفینیت ….

        امیر حسینDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKuros
      • An anonymous گفت:

        شما چقد فن بوی تشریف دارین ؟ کمپین هیلو‌ اینفینیت ترکوند همین کافی بود بهترین بازی سال از نظر IGN هم شد
        واقعا سایتی که نویسنده ی فن بوی داشته باشه باید تخته کرد

        Ali984Aloy versusTlou part 2 game of the centuryKurosA,shکاکاسنگیBahramامیر حسین
      • Aloy versus گفت:

        درود بر ادم منطقی👌🏻(اگه شما بر منطق از ضعف های سونی بگی دیگه از نظر من منطقی نیست😂)

        Aloy versusSquatlatex
      • farshadx گفت:

        آقای زاهدی فکر نمی‌کنید برای چنین مقاله ای کمی عجله کردین؟!
        میزاشتین بعد از شوکیس اگر خراب کردن این مقاله رو منوشتید
        سال قبل 3 تا از بزرگترین بازی های سونی 1 سال تاخیر خوردن هیچ کس نگفت چرا انتقاد آنچنانی هم بهش نشد
        حالا 2 تا بازی xbox برای 3 ماه تاخیر خوردن
        تمام آمارها حقیقی رو انکار میکنید و میگید رو کاغذ
        همین آمارها نشون میدم xbox امسال بیشتر از 9% پیشرفت داشته
        بیشتر چیزی که شما گفتین مربوط به مدیریت خرد هست و حتی همون هام برطرف شده
        این مشکلات رو دارین سر مدیریت کلآ خورد میکنید
        شما وقتی میتونی مدیریت کلآ و زیر سوال ببرید که همون آمار و ارقام کاغذی بد باشه
        باز با اینا کار ندارم به نظرم مقاله خیلی عجولانه و نا پخته است
        اگر حرفی که می‌زنید درست باشه باید شاهد یه شوکیس ضعیف از xbox باشیم

        mahdisamAloy versusDARKSIRENanti niggerAmir NaderiTlou part 2 game of the centuryKurossorenaکاکاسنگیGodHandmore
        • Squatlatex گفت:

          درک اینکه سونی اگه چندتا بازیش تاخیر خورد ولی قوی ترین لانچ تاریخ صنعت گیم رو داشت و تا الان بالای ۱۳تاaaa,aaانحصاری منتشر کرده و امسال هم هورایزن،gt7وsifuرو داده بیرون گاد هم بده بیرون دیگه تمومه.
          از رو شوکیس هم نمیشه فهمید بازی خوبه یا نه وقتی گیم پلی نشون نمیدن با توجه به بازی های قبلی که معرفی شدن میگن نمونه اش fableو…

          Aloy versusTlou part 2 game of the centuryKurosfarshadxکاکاسنگیBahram
          • farshadx گفت:

            کنسول 2020 اومده نه 2021
            حتمآ فقط از روی شوکیسهای سونی میشه فهمید؟! از رو شوکیسهای ماکرو نمیشه

            mahdisamBahramTlou part 2 game of the centuryKuros
            • Squatlatex گفت:

              بله تو شوکیس سونی گیم پلی نشون میدن نه cgiفقط یک دونه cgi تا الان نشون داده که بازی لوگان بوده همین الآنم خبر در مراحل ابتدایی بودن fable اومد یعنی بازی ایکس باکس معرفی میشه باید بگی بشین تا بیاد.

              farshadxBahramTlou part 2 game of the centuryKuros
              • Bahram گفت:

                دروغ تو روز روشن!؟
                گاد رگناروک که بدتر از CGI بود و فقط یک لوگو نشون دادند!
                اسپایدرمن دو هم گیم پلی نشون ندادند و فقط یک تریلر این انجین نشون دادند که هم کوتاه بود و هم سطحی!
                کوتور ریمیک و هاگوارتز لگسی هم در مراسم سونی به صورت CGI معرفی شدند!
                و …
                تازه این ها مال همین چند وقت اخیره و اگر نه سونی خودش یکی از پیشگامان معرفی زودهنگام به صورت CGI در گذشته بودش و همین الان هم نه به شدت قبل ولی هنوز هم این سیاست رو داره.

                SquatlatexmahdisamfarshadxDARKSIREN
                • Squatlatex گفت:

                  خب گیم پلیش گاد که زودتر از استارفیلد اومد استارفیلد تا الان فقط ازش آرت اومده الان به من بگو پیشبینیت درباره تاریخ انتشار fable,stae of decayبا آلدر بعدی چیه فقط نظرت رو میخوام بدونم.

              • Bahram گفت:

                “خسته نباشی اول یکم فکر کن بعد کامنت بده چطوری منظورت لانچ نبوده وقتی تو کامنتت نوشتی لانچ الان که زدی زیر حرف خودت.”
                .
                شما متوجه نشدید!
                ما یک واژه “لانچ” داریم و یک واژه “بازه لانچ”.
                من منظورم بازه لانچ بود.
                بازه لانچی که من در نظر گرفتم، دو ساله است. :/

                • Squatlatex گفت:

                  بحث با سنگ به نتیجه میرسه ولی با شما نه من با بازه لانچ چیکار دارم؟ف
                  فقط گفتم لانچ خودت جاده خاکی زدی.

          • Bahram گفت:

            “قوی ترین لانچ تاریخ صنعت گیم رو داشت”
            لطیفه نفرمایید.
            هم نینتندو سوئیچ و هم ایکس باکس 360 و … لانچ قوی تری از PS5 داشتند.
            فقط به عنوان نمونه که حرفت رو نقض کنه، ایکس باکس 360 رو میگم تا قشنگ بری کف کنی!
            Gears of War 1 با متای 94
            Halo 3 با متای 94
            بایوشاک 1 با متای 96
            مس افکت 1 با متای 91
            الدر 4 با متای 94
            Lost Odyssey با متای 81
            FMS 2 با متای 90
            و …
            .
            بازی هایی که نام بردم فقط یک بخش اش بود و خیلی از بازی ها رو نام نبردم!
            در ضمن بازی هایی که نام بردم از زمان لانچ کنسول 360 تا پایان سال 2007 رو شامل میشه. (از اواخر سال 2005 تا پایان سال 2007)
            یک بازه مشابه با PS5 رو انتخاب کردم برای مقایسه. (PS5: از اواخر سال 2020 تا پایان سال 2022)
            اکثر آمار و ارقام و اطلاعاتی که میدی، اشتباه است!

            mehmehSquatlatex
            • قوی‌ترین لانچ یا کلمه لانچ به معنای بازی‌هایی هستند که در روز عرضه روی کنسول در دسترسه. از عبارت «بازه لانچ» هم استفاده می‌کنن که معنای دقیق یا رسمی‌ای نداره. الان شما هر جا سرچ کنید Xbox 360 Launch Titles بازی‌های دو سال اول نمیاد. بازی‌های لانچ پلی استیشن هم Demon’s Souls و Miles Morales و astro و چند تا بازی ترد پارتی و قراردادی هستند و ریترنال یا رچت جزوشون نیست.

              MengoAloy versusSquatlatexDARKSIRENA,sh
        • Mystery Man گفت:

          بیا پایین بهرام زارعی کمتر شعر بگو😹😹😹

          SquatlatexDARKSIRENTlou part 2 game of the centuryKurosfarshadxBahram
        • Pouya گفت:

          پسر خوب اول اینکه استارفیلد از نوامبر تا نیمه اول ۲۰۲۳ تاخیر خورده یعنی تا ۶ ماه اول یعنی ممکنن سه ماه اول بیاد ممکنه ماه ششم بیاد
          و اینکه شما میگی سه ماه تاخیر خورده درست نیست
          دوم اینکه ردفال هم که تاریخ دقیق نداشت
          سه تا از بزرگترین بازی های سونی یکسال تاخیر خوردن؟
          گاد که اصلا تاریخ انتشار دقیق نداشت فقط گفته بودن تو‌ اولین تیزر تریلر بازی ۲۰۲۱ میاد و مثل استارفیلد نبود که بگن نه این تاریخ هک شده تو بازی و فلان و به هیچ وجه تاخیر نمیخوره

          • farshadx گفت:

            نیمه اول از 1 ماه تا 6 ماه میشه
            اما فکر کنم گفتم فصل اول 2023
            حالا هر کدوم خیلی فرق نداره
            خودت داری میگی گفتن 2021 الآ 2022 هستم اگر تاخیر 1 سال نیست پس چیه؟!
            یعنی میگی 3 تا بازیهای بزرگ سونی 1 سال تاخیر نخوردن؟!

          • Squatlatex گفت:

            آقا سونی بازیش رو تاخیر زده ولی با این کار لاین اپش که کویر نشده.

            • Bahram گفت:

              پاییز 2021 کویر بود برای سونی! :))))

              • Squatlatex گفت:

                داداش شما سال رو نگاه کن مگه گیمپسه که هر ماه یا هر فصل بخواد بازی بده.

                • Bahram گفت:

                  شما گفتید با تاخیر هایی که سونی در سال 2021 زد، لاین آپش کویر نشد!
                  در حالی که اون تاخیر ها باعث شد فصل آخر 2021 در مقابل مایکروسافت هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشه!
                  در ضمن هنوز معلوم نیستش که با تاخیر ردفال و استارفیلد لاین آپ مایکروسافت تا آخر سال 2022 کویر بمونه!
                  شاید یک چند تا شگفتی در مراسم ژوئن از طرف مایکروسافت ببینیم!
                  “”زود قضاوت نکنید و صبر پیشه کنید!””
                  تا همین الان هم از نظر بازی های انحصاری مستقل عالی عمل کرده و تا اینجای
                  سال 2022:
                  تیونیک با متای 85
                  روگ لگسی دو با متای 90
                  و … رو داشته!

                  تا آخر 2022، اسکورن و سامرویل و ریپلیسد و وارهمر و … هم هستش!
                  شایعه هایی هم به گوش میرسه که ریبوت FMS و پورت کنسولی AOE 4 و پروژه Indus و پروژه Belfry و بازی جدید جاش ساویر و نسخه نهایی بازی Grounded و کالکشن Gears و … هم به امسال می رسند!

                  امیر حسین
      • amin گفت:

        کمپین هیلو انفینیت بهترین کمپین هیلو تا الان هست و مولتی هم خیلی هم طرفدار داره، آماری که شما می فرمایید مربوط به استیم هست نه کل اکس باکس و استیم و در ساعات مختلف آمار فرق می کنه. شما نه فن سونی هستی نه فن اکس باکس، فقط داری تلاش می کنی جنگ کنسولی رو بیشتر کنی

        Aloy versusامیر حسینSquatlatexTlou part 2 game of the centuryKurosکاکاسنگیO2Bahramamir_hasanpoorAmir Naderi
      • Squatlatex گفت:

        اون روز که مقاله درباره اورریتد بودن لست۱,۲و…اومد بیرون همه میگفتن حرف مقاله نویس ها سنده یکی سری هم میگفتن طرف فن بوی xboxعه همیشه همینه.

        Tlou part 2 game of the centuryKurosکاکاسنگی
    • O2 گفت:

      اگر یه مقاله انتقادی برای سونی بنویسن که داداش همتون نردبون به دست میرید بالا، به به به به میکنید.

      DARKSIRENSquatlatexTlou part 2 game of the centuryKuros
  • Squatlatex گفت:

    چقدر این پست فشار روش زیاد شده شاید سطح ها پایین اومده🤔.

  • An anonymous گفت:

    این چه مقاله ی سمیی‌ بود خوندم! خیلی سطح بود

    پوکر باش حکومت کن‌😐SquatlatexTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیBahram
  • اینکه بگیم فیل اسپنسر داره گند میزنه یکم زوده که بگیم
    به نظرم باید تا شوکیس ایکس باکس صبر کرد بعد اگه دیدیم ایکس باکس مراسم ضعیفی داره و چیزی واسه اراعه نداره
    اونوقت هرچی بهش بگیم درسته
    اون موقع هر چی بگیم حقه و فیل اسپنسر جز گند زدن به پول های مایکروسافت هنری نداره

    SquatlatexTlou part 2 game of the centuryBahram
  • Playstation T گفت:

    مشکل تاخیر خوردن استارفیلد و ردفال نیست و تاخیر خوردن این دوتا عنوان رو تقصیر مایکروسافت نمیدونم. ترجیح میدم محصول بهتر و پالیش شده تحویل بگیرم. RDR2, BOTW، دووم و حتی الدن رینگ هم تاخیر خوردن. همه جریان شون مثل سایبرپانک نیست

    مشکل اینجاست که مایکروسافت هیچ برنامه ریزی خاصی نکرده توی این زمینه. باید برای ریلیز چندعنوان برنامه ریزی میکردن که اگه چنین اتفاقی افتاد، عناوین جایگزین داشته باشن. البته بنظرم هنوز برای قضاوت زوده و ممکنه در E3 خبری بشه ولی شخصا بعید میدونم گیمی بتونه جای خالی Starfield رو پر کنه

    MengomahdisamDARKSIRENTlou part 2 game of the century_______________sorenaکاکاسنگیGodHandanti niggerPorfosor
  • Herfeiy گفت:

    جالبه اولین مقاله ایه که واقعا خیلی ازش خوشم اومده
    حرفای دل خودمو زده.چقدر بهتون در مورد این مبحث توضیح دادم ولی مسخرم میکردین و دیس دادین. ولی از قرار معلوم شما ایکس باکس فن ها نمیخواین اینو قبول کنید از تعداد دیس تو این مقاله معلومه.

    پوکر باش حکومت کن‌😐HerfeiyXboss Series 5DARKSIRENSamadmarioکاکاسنگیBahram
  • Classified گفت:

    دل نوشته های یک نویسنده فشاری تیتر بهتریه
    نتیجه ی یک بازی شده مثل هیلو اینفینیت
    خیلی جالبه آخرین شوتری که برند محبوبتون با متای هیلو اینفینیت ساخته مال کدوم ساله؟
    اون موقعه بودی نویسنده محترم؟
    یادت میاد؟

    mohammadsh3785HerfeiyDARKSIRENBahramSamadmarioSquatlatexTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگی
  • Man mamadam گفت:

    سلام
    من ماکرو فن هستم من از قسمت هایی از مقاله شما متوجه شدم که شما سونی فن هستید اما جای اعتراضی برای من باقی نباشید چون انتقادات و نقد های شما به حق بود و باید واقعیت رو قبول کرد. تا الان اکس باکس برای این سال هیچ انحصاری نداشته البته به رویداد بتسداو اکس باکس خیلی امید وارم و در آخر این تاخیر در انتشار استارفیلدوردفال باید کیفیت این دو بازی رو افزایش بده چون اگر خراب کنند بشدت ناامید خواهم شد‌ واز آنجایی که پول پلی استیشن5رو ندارم باید به سمت پلی استیشن 4برم

    HerfeiyBahramامیر حسینTlou part 2 game of the centuryah1372SquatlatexPorfosorDetective
  • Hasan0930 گفت:

    جالبه تو این مقاله به این نکته اشاره نکردین که پلی گراند گیمز برای پنجمین سال متوالی داره جایزه بهترین محیط کاری بریتانیا رو میگیره فقط به همون چندتا که بد مدیریت میشن اشاره کردین
    هر نسخه ای جدیدی که از فرزا هرایزن معرفی میشه قند تو دل طرفدارا آب میشه و نه اینا اصلا مهم نیست فقط گیرز و هیلو رو بچسب ((خودمم قبول دارم افت کردن ولی باید از همه جهات سنجید نه فقط گیرز و هیلو چون دارن میگن مقاله کامله))

    ولی جدا تو هرمقاله ای می بینم میگن بعد اینکه فیل اسپنسر اومد استودیوهای متعدد رو خرید و این جور حرفا ولی به این نکته اشاره نمی کنن که خوب فیل ۲۰۱۴ مدیر شد ولی روند خرید رو از ۲۰۱۸ شروع کرد پس تو این ۴ سال داشت چی کار می کرد؟؟؟؟
    خوب این سوالیه که تقریبا هیج مقاله ای بهش جواب نمیده ولی دلیلش با توجه به تحقیقاتی که من کردم اینه که زمانی که فیل اسپنسر در ۲۰۱۴ مدیر شد برخی از سهامدارا از مایکرو خواسته بودن که کلا بخش ایکس باکس رو ببنده چون داره براشون ضرر میده
    حتی طی یک تماسی ساتیا نادلا به فیل اسپنسر گفته بود که نمیدونیم که چرا هنوز داریم رو بخش گیمینگ سرمایه گذاری می کنیم
    فیل تو سالای اولیه داشت تلاش می کرد که سهامدارا و مدیران رو قانع کنه که رو بخش گیمینگ سرمایه گذاری کنن حتی تری میرسون ((اگه نامشو درست گفته باشم)) که اون موقع مدیر بخش بودجه مایکرو بود خیلی به بخش ایکس باکس بودجه نمیداد و عقیده داشت ایکس باکس سودآور نیست
    اما سال ۲۰۱۷ سالی بود که مایکرو بخش های مدیریتی مختلفشو تغییرات بسیار زیادی داد و از جمله فیل اسپنسر از منسب مدیر ایکس باکس ارتقاء شغلی پیدا کرد و حالا به جایی که به بقیه مدیرا گزارش بده باید مستقیم به خود ساتیا نادلا گزارش میداد از اون موقع بود که مایکرو تصمیم گرفت در صنعت گیم باقی بمونه اما به شکل دیگه ای و اون این بود که تمرکز مایکرو از فروش کنسول کاسته شد و به سمت اینکه همه جا بازی کنید و گیم پس رفت و سرویسشو از ۲۰۱۷ تاسیس کرد حالا انگار میدونستن دیگه قراره در آینده چیکار کنن و تمرکزشون به جای فروش کنسول رو چیزای دیگه رفت
    حالا فیل اسپنسر نه تنها تونسته بود مدیران مایکروسافت رو قانع کنه که رو گیمینگ سرمایه گذاری کنن بلکه تونسته بود کاری کنه که اونا سرمایه های عظیم رو این بخش انجام بدن و چندسال اول روی گیم پس ضرر بدن و اینجوری شد که در سال ۲۰۱۷ گیم پس به صورت آزمایشی تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ بود که مایکرو تازه از این به پس شروع به خریداری کرد و این مقاله هم فقط از این به پس رو مورد تحلیل قرار داد و قبلش رو تحلیل نکرد
    در سال ۲۰۱۸ هفت استودیوی جدید رو به زیر مجموعه های ایکس باکس اضافه کردن که پلی گراند گیمز نیجا تئوری اندد لبز کمپولشن گیمز ابسیدین اینگزایل و اینشینیتیو بود
    در ۲۰۱۹ هم دوتای جدید اضافه شدن که دبل فاین و world’s edge بود
    و در ۲۰۲۰ هشتای جدید که بتسدا بودن
    در سال ۲۰۲۲ هم که ۹ تای جدید اضافه شدن که اکتیویژن بلیزارد بودن ((که البته فقط یکی از نه تا استودیو بلیزارده که ۹ تا شعبه با ۵ هزار کارمند داره))
    خلاصه ای کاش سالای اولیه مدیریت اسپنسر رو بهتر تحلیل می کردین و مستقیم سراغ خرید استودیو ها و گیم پس نمی رفتین

    Aloy versusDARKSIRENHasan0930Tlou part 2 game of the centuryکاکاسنگی
  • Ethan winters گفت:

    به امید بهبود مدیریت ایکس باکس برای بهبود رقابت

    DARKSIRENامیر حسینTlou part 2 game of the century
  • The Cat Lady گفت:

    “شرط اتصال به اینترنت رو برداشتن”
    هیچوقت برنداشتن. فیل اسپنسر زرنگی کرد و صداش رو درنیاورد. همین چند وقت سر این مورد دعوا بود تو توییتر.

    Aloy versusSquatlatexTlou part 2 game of the century(𝘞𝘰𝘭𝘷𝘦𝘳𝘪𝘯𝘦) 𝘓𝘦𝘷𝘪کاکاسنگیGodHandBahramMystery Mansaman
    • شما کنسولت رو Go offline بزن و اکانتت رو هوم کن. تبریک میگم میتونی آفلاین بازی کنی از ترول های توییتر هم دوری کن که فقط سمن

      DARKSIRENSquatlatexTlou part 2 game of the centuryکاکاسنگیGodHandBahram
      • The Cat Lady گفت:

        والا این هنوزم مشکل DRM رو حل نکرده. این یعنی وقتی سرویس مشکل داشته باشه یا اینترنت نداشته باشی فقط حق داری از بازی هایی که لایسنس دیجیتال روی یک کنسولت دریافت کردن استفاده کنی. یعنی حتی اگه بازی فیزیکال بخری برای Series X باید اول به اینترنت وصل بشی و لایسنس بازی رو، روی کنسولت دریافت کنی. “شرط اتصال به اینترنت” هنوز هست.

        SquatlatexTlou part 2 game of the century
  • john117 گفت:

    بنظر من این مقاله زود بود تا مراسم باید صبر میکردین حداقا جمله آخر رو نمینشتین تا اون موقع
    مشکلات مدیریتی و عدم توانایی در استفاده از پتانسیل‌ها، در آینده (قطعا) مشکل ساز میشه

    Squatlatex
  • به سایت حمله کردن به همه دیس میدن😂

    SquatlatexBahram
  • آرین گفت:

    سلام
    ببخشید یکم جو می‌دید و یک‌طرف می‌رید به قاضی.
    همین نسل 8 هم همچین بازی‌های بدی نداشتند.
    سهامدار ها اند که انتظار دارند هر بازی شاهکار باشه و متای 90 به بالا بگیره وگرنه بنظرم تو نیمه دوم ایکس‌باکس انحصاری‌های خیلی خوبی داشت.

    امیر حسینکاکاسنگی
  • mahdisam گفت:

    چیزی که تو این مقاله و نظراتش دیدم اول فشار عظیمی بود که از هر دو سمت حس میشه و جالب نیست
    دیگه اینکه مثل اینکه تکرار کردن یه حرف غلط باعث میشه اون حرف درست بشه، من خودم halo جدید رو بازی نکردم و کلا با ژانر fps حال نمی‌کنم ولی اکثر آمارها و نقدهای منتشر شده در مورد این بازی ازش به عنوان بهترین شوتر تاکتیکال دو سه سال اخیر نام می‌برن و نمرات و تعداد پلیرهاش هردو به نسبت ژانرش عالی بوده، اینکه محتوای مولتی‌پلیر تاخیر داره برعکس اینکه دلیل بر بی‌توجهی ماکرو به کیفیت باشه دلیل بر وسواس روی کیفیت محتوا هست وگرنه تولید محتوای بی‌کیفیت بسیار است

    Mengoامیر حسینSamadmarioکاکاسنگیBahram
  • mbox گفت:

    متاسفانه این روند فاجعه بار مدیریت منجر شد به اینکه ایکس باکس گیم استدیو بشه بهترین ناشر ۲۰۲۱

    پوکر باش حکومت کن‌😐mahdisammohammadsh3785Aloy versusDARKSIRENامیر حسینTlou part 2 game of the centuryKurosAmir NaderiMengomore
    • Mengo گفت:

      اصلا هم به خاطر تاخیر بازی های سونی تو 2021 نبود !

      پوکر باش حکومت کن‌😐mohammadsh3785Aloy versusDARKSIRENBahram
      • داش گلم چه ربطی به تاخیر سونی داره؟ میدونی بر چه اساسی بهترین ناشرو تعیین میکنن؟
        بر اساس میانگین نمره متا هست محض اطلاع

        Bahram
        • Mengo گفت:

          ربطش به اینه که 3 تا از مهم ترین گیم های سونی برای سال 2021 تاخیر خوردن و همین موضوع باعث شد سال 2021 عملا بیافته تو دست مایکروسافت همونطور که این اتفاقا الان داره برای سونی تو 2022 میافته !
          سونی قطعا اگه اون 3 بازی رو میداد الان شرایط فرق میکرد

          امیر حسینBahram
          • خوب نهایتش این بود که سونی رتبه اول میشد و مایکرو رتبه دوم
            دعوا نداریم که داداش اتفاقیه که افتاده
            بعد دقت کن مایکرو یه متا بالا ۹۰ داد احتملش نه اینکه کم بوده باشه ولی سختر میتونست باشه برای سونی

            Mengo
            • Mengo گفت:

              خب منم همینو میگم دیگه منتها خیلی ها سعی دارن این موضوع رو نادیده بگیرن و بگن ربطی نداره
              سونی هم عملا همه بازی هاش بالا 86 بودن رچت و ریترنال و هورایزن و گرن توریسمو
              گاد هم میومد متا بالا 90 میگرفت با توجه به سابقه سانتا پس سخت براش نبود

              • نه خوب کلمه “کاملا بی ربطه” درست نیست ، اما دقت کن یکی نیتونه بگه اگه ده سال پیش بازیای الان فلان ناشر اومده بودن الان رتبش سوم نمیشد(مثلا)
                بابا من خودم بازی هایی که سونی اورده برا پی سی رو زدم جز چن تا رو
                خدایی هم بازیهاشون عالین
                اما دیگه نسل هشت اتفاقی افتاد برا سونی که همه فکر میکنن غیر اون دیگه ناشری نمیتونه بازی خوب بده
                نمونش گرز ۵ که تو نسل ۸ دادن ، گرافیک عالی ، گیمپلی عالی ، داستان رو به اوج سری رسوندن حتی ، ولی چون ایکس باکس تو نسل ۸ بدنام شده بود اصلا پشم هم نگرفتنش
                هیلو ایتفینیت که بخش کمپینش داره چوب مولتیش(مولتیش هم به قول دوستان هسته گیمپلی خوبی داره) رو میخوره ،بگیر تا سی اف د سیوز که با متا ۶۰ و خورده ای هنوز هم کلی پلیر داره
                حالا انقدر گیر ندید ،موفقیت مایکروسافت هم بد نیستش برای جامعه گیمینگ

                • Mengo گفت:

                  خب اونو قبول دارم ولی حرف منم در اون حد بی راه نیست سونی عملا همه گیم های بزرگش برای 2021 تاخیر خوردن پس در نتیجه برای 2021 شانس رقابت با مایکروسافت تو این زمینه رو تا حدودی از دست داد
                  این حرفاتو همگی رو قبول دارم ولی منظور من اینکه بگم مایکرو بلد نیست گیم خوب بده و همه گیم هاش فاجعه هستن نیست
                  بحث من این هست یه عده بدون آگاهی یه سری نظرات بدون فکر میدن وگرنه تمام حرفات درسته

      • Bahram گفت:

        مایکروسافت بیشترین میانگین متا در تاریخ متاکریتیک رو به دست آورد! (به سونی هیچ ربطی نداره)
        دمیج کنترل نکن!
        از هر موفقیتی که ایکس باکس به دست می آورد، فشار می خوری!؟
        بابا تو دیگه کی هستی!

        امیر حسینMengo
        • Mengo گفت:

          مثل اینکه یادت رفته سال 2021 90 بازی های خیلی از ناشر ها به جزء مایکروسافت تاخیر خوردن !
          به سونی هم خیلی مربوطه چون دقیقا گاد و هورایزن و گرن توریسمو قرار بود 2021 عرضه بشن و الان هم میبینی نمرات خوبی گرفتن و قطعا میتونستن تاثیر بزارن رو نمرات نهایی متا سونی تو 2021 !
          فشار هم امثال شما میخوری که نمیتونید با واقعیت کنار بیاید و به بقیه تهمت میزنید !
          هنوز یادمون نرفته سر فروش کنسول هم میگفتید ربطی به سونی و PS5 نداره ولی بعدا خلاف اون ثابت شد !

          امیر حسینBahram
          • Bahram گفت:

            مایکروسافت علاوه بر اینکه بهترین ناشر سال 2021 شد، بیشترین میانگین متا در تاریخ متاکریتیک رو به دست آورد! (این شما هستی که نمی خواهی با واقعیت کنار بیایی)
            می فهمی یا نه!؟ بیشترین میانگین متا در تاریخ متاکریتیک و در همه سال ها! (سال های پیش رو چی میگی!؟)
            در ضمن سونی اگر بازی هایش رو هم تاخیر نمی زد باز هم در سال 2021 زیر مایکروسافت قرار می گرفت! (یک بازی با متای 62 منتشر کرد!)
            در سال 2021 هم علاوه بر مواردی که گفتم فاصله مایکروسافت با رقبا از نظر میانگین متا خیلی زیاد بود و با اقتدار در جایگاه اول قرار گرفت! (مایکروسافت با میانگین 87/4 در جایگاه اول و سونی با میانگین 81/3 در جایگاه دوم!)
            در طول تاریخ و در سال های مختلف هیچ ناشری به غیر از مایکروسافت نتوانسته است که میانگین متای بالای 85 در یک سال رو به دست بیاورد! (حا شما هی دمیج کنترل کن!)
            البته می دونم که برای شما همیشه پذیرش حقیقت سخته! :/

            Mengoامیر حسین
            • Mengo گفت:

              خب شد چون بازی هاش همگی برای 2021 تونستن ریلیز بشن و نمراتشون با هم میانگین زده شد یعنی انقدر سخته براتون ؟!
              این هم شده حکایت فروش PS و ایکس باکس که میگفتید کمبود PS ربطی به فروش ایکس باکس نداره ولی آخر سر خود اخبار و گزارشات هم همین حرف ها رو تایید کردن !
              چه خوشت بیاد چه نیاد مایکروسافت با تاخیر بازی های سونی تا حد زیادی تونست تو متا تاثیر داشته باشه و اگه بازی های سونی که تا اینحا همشون نمرات عالی گرفتن عرضه میشدن قطعا میتونست رو اول شدنش تاثیر زیادی بزاره !!!
              رچت و ریترنال و هورایزن و گاد و گرن و دستراکشن اینا همشون انحصاری های سونی تو 2021 بودن که اگه عرضه میشدن تو یه سال قطعا سونی رو اول میکردن !
              وقتی همشون به جزء دستراکشن متا بالا 86 دارن
              درحالیکه مایکروسافت تنها بازیش که متا بالای 86 هست همون هیلو فورزا و سایکونات هستش !
              لازم نیست پز بهترین ناشر شدن مایکروسافت رو بدی چون هممون میدونیم اگه بحث افتخارات و گوتی و متا و غیره پیش بیاد نام کی همیشه از اون یکی جلوتر بوده !
              پذیرش حقیقت برای شما سخته من دارم با منطق و استدلال صحبت میکنم

              • Bahram گفت:

                می فهمی چی میگم، ولی متوجه نمیشی!
                .
                “این هم شده حکایت فروش PS و ایکس باکس که میگفتید کمبود PS ربطی به فروش ایکس باکس نداره ولی آخر سر خود اخبار و گزارشات هم همین حرف ها رو تایید کردن !”
                این دو موضوعی که زمین تا آسمون با هم فرق دارند رو چه جوری با هم یکی دونستیش!؟ 😑
                .
                “لازم نیست پز بهترین ناشر شدن مایکروسافت رو بدی چون هممون میدونیم اگه بحث افتخارات و گوتی و متا و غیره پیش بیاد نام کی همیشه از اون یکی جلوتر بوده !”
                برای من همون قدر که بهترین ناشر تاریخ متاکریتیک شدن مایکروسافت اهمیت داره، همون قدر هم پرافتخارترین بازی تاریخ شدن لست دو برام اهمیت داره! (هر دو فاقد اهمیت هستند!)
                در ضمن سونی تا حالا بازی به اندازه انقلابی بودن گرز و هیلو منتشر نکرده! (این ارزشمنده!)
                متای 97 هیلو یک هم سلام می رسونه! :))))
                .
                حالا شما می خواهی قبول کنی یا نکنی این موضوع رو، به من هیچ ربطی نداره!
                واقعیت اینه که مایکروسافت چه سونی بازی هایش تاخیر می خورد و چه تاخیر نمی خورد، باز هم بهترین ناشر سال 2021 و همچنین تاریخ متاکریتیک می شد!
                .
                “چه خوشت بیاد چه نیاد مایکروسافت با تاخیر بازی های سونی تا حد زیادی تونست تو متا تاثیر داشته باشه و اگه بازی های سونی که تا اینحا همشون نمرات عالی گرفتن عرضه میشدن قطعا میتونست رو اول شدنش تاثیر زیادی بزاره !!!
                رچت و ریترنال و هورایزن و گاد و گرن و دستراکشن اینا همشون انحصاری های سونی تو ۲۰۲۱ بودن که اگه عرضه میشدن تو یه سال قطعا سونی رو اول میکردن !
                وقتی همشون به جزء دستراکشن متا بالا ۸۶ دارن
                درحالیکه مایکروسافت تنها بازیش که متا بالای ۸۶ هست همون هیلو فورزا و سایکونات هستش !”
                مایکروسافت در سال 2021 با ده محصول عرضه شده توانست میانگین متای 87/4 رو به دست آورد.
                سونی با یازده محصول عرضه شده توانست میانگین متای 81/3 رو به دست آورد.
                بازی های مایکروسافت در سال 2021 که متای بالای 86 داشتند عبارتند از:
                هیلو اینفینیت
                سایکوناتز دو
                فورتزا پنج
                MFS
                .
                متای 62 به قدری فاجعه است که حتی با پنج تا بازی با متای بالای 90 هم جبران نمی شود! (خودت برو حساب و کتاب کن!)
                در ضمن شما فکر می کنی که متای سایکوناتز دو رو 87 در نظر گرفتند، در حالی که متاش رو 91 در نظر گرفتند!
                پایین ترین متای بازی های مایکروسافت رو AOE 4 با متای 81 داشت. (از اون طرف متای 62؛ این بود تیر خلاص بر پیکر سونی!)
                شو خوش! :/

                امیر حسین
                • Mengo گفت:

                  هیچ فرقی با هم ندارن و دقیقا هم یکی هستن هر دو به خاطر کمبود و عدم دسترسی به بقیه گیمر ها ضربه خوردن
                  آره دو بار هم برات پر افتخار ترین بازی تاریخ مهمه !
                  فعلا که همون دو تا بازی که گفتی خصوصا گیرز هیچ نوآوری تو این همه سال نداشتن و دارن همون نسخه های قبلی خودشون رو تکرار میکنن سونی هر بازی داده جدای از تکروندش چیزای جدیدی اضافه کرده نمونش آنچارتد 4 یا گاد 2018 و لست 2 که همشون تو گیمپلی پیشرفت کرده بودن و موارد کاملا جدید و حتی انقلابی داشتن !
                  حالا هی از دکل متا 20 سال پیش هیلو 1 بالا برو !
                  اگه مردی از الان صحبت کن که تنها بازی های متا 90 مایکروسافت فورتزا و شبیه ساز پرواز هستن نه گیم های AAA !
                  بالا بری پایین بیای همه میدونن تو بحث گوتی و متا و افتخارات و جوایز سونی کلیومتر ها از مایکروسافت جلوتره !
                  همون گاد که کوچیک جلوه میدیش میگی بازی خاصی نیست جزء اولین بازی هایی بود که سیستم QTE رو تو بازی AAA و اکشن مطرح کرد !
                  و الان جزء بهترین هک اند اسلش های بازاره !
                  آره با هورایزن و گرن توریسمو متا 88 و 87 و گاد با متا بالای 90 (به احتمال خیلی زیاد) نمیتونست چیزی بگه و رقابت کنه نیست همه بازی های مایکرو تو اون سال متا بالا 90 داشتن کلا یه فورزا متا بالا 90 داشت 😂
                  همون یه دونه هم به خاطر نمرات خیلی پایین Destruction AllStars بود وگرنه اگه اون نبود الان انقدر پایین نمیشد اون موقع که اگه اینا عرضه میشدن الان ممکن بود حتی اول بشه !
                  Returnal 86
                  Ratchet & Clank: Rift Apart 88
                  Horizon Forbidden West 88
                  Grand Turismo 7 87
                  God of War: Ragnarok هنوز نیومده ولی با توجه به سابقه سانتا و تمرکز شدیدش رو بازی به احتمال زیاد بالای 90
                  فقط میمونه یه Destruction AllStars که خیلی به خاطر بد بودنش متا بازی های سونی رو آورد پایین وگرنه اگه اینا هم به امسال رسیده بودن قطعا الان شرایط فرق میکرد غیر از اینه ؟
                  متا حقیقی Psychonauts 2 هم 87 هست که مربوط به نسخه سری ایکس میشه نسخه ایکس باکس وان هست که متاش 91 شده و کلا 11 تا نقد بیشتر نداره !
                  امسال هم دقیقا همین اتفاق میافته منتها میافته فقط فرقش اینه تا اینجا مایکرو هیچ گیمی نداده و سونی این همه بازی داده و تازه میگن ریمیک و مولتی است هم همین امسال میان که باز هم شانس اول شدنش رو بالا میبره و برخلاف مایکرو کمترین بازیش متا 81 نیست !
                  شو خوش !

  • Porfosor گفت:

    آقا مصطفی داره خودش بهpsمیگه ما
    سوسماس psفن😗

    پوکر باش حکومت کن‌😐Aloy versusSquatlatexTlou part 2 game of the centuryKurosMengo
  • GodHand گفت:

    مقاله خیلی سرسری نوشته شده بود و اصلا وارد جزئیات نشده بود و کلی هم یه طرفه به قاضی رفتن داشت،
    کی گفته سونی اکثر استودیو هاشو خودش تاسیس میکنه و پرورش میده!؟ سونی از 21 استودیو فرست پارتیش فقط پولی فونی دیجیتال، و سانتا مونیکا و team asobi رو خودش تاسیس کرده اگه اشتباه نکنم و بقیه رو دقیقا تو اوج ستاره بودن و خریده از نایتی داگ بگیر تا ساکر پانچ و گوریلا و همین اواخر اینسومنیاک و غیره،
    از اون طرف هم مایکروسافت coalition و 343 و turn 10 و words edge و initiative و playground games رو خودش تاسیس کرده و بقیه رو هم مثل سونی خریده، اونم به تازگی (خیلی زودتر باید اینکارو میکرد که مثل سونی نتیجه اش رو الان میدید قبلا مایکروسافت بیشتر تو کار انحصاری از طریق استودیو سکند پارتی بود و خب این خیلی براشون گرون تموم شد در ادامه)
    در ادامه لاید بگم اتفاقا تو دو سال اول نسل انحصاری های مایکروسافت خیل یبیشتر و بهتر بودن و دقیقا از 2015 به بعد بود که انحصاری های مایکروسافت خیلی تعدادشون کم شد(و نه کیفتشون گیرز 4 و 5 و فورزا موتور اسپورت 7 و فورزا هورایزن 3 و 4 و اوری 2 و cup head دقیقا میگن که کیفیت اکثر بازی ها خوب بود)
    اگر بخوایم به مشکلات استودیو هم بپردازیم که نایتی داگ دریای مشکلات و کرانچ کاری فوق العاده شدید بود چه برای عرضه انچارتد ۴ چه برای لست ۲ مدیرای بالا دستی سونی کاری کردن یا تونستن بکنن؟؟
    در نهایت مدیریت خورد و خروجی کار استودیو مهمه که اون دست مدیریت بالا نیست و ریسکیه که یا نتجیه میده یا نه،
    فقط در مورد سخگیری و دخالت سونی داخل روند کاری استودیوها موافقم که خب مایکروسافت هم باید همین کارو بکنه و دیگه بیش از حد هم آزادی عمل بهشون نده و بهشون آسون نگیره

    پوکر باش حکومت کن‌😐امیر حسینTlou part 2 game of the centuryKuros
  • mahdirh گفت:

    من چون خودم پی‌سی دارم فن هیچکدوم نیستم اما حرفاتون دیگه خیلی یک طرفه بود مدیریت ایکس باکس نسبت به نسل هشت پیشرفت وحشتناکی داشت

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلپوکر باش حکومت کن‌😐mohammadsh3785HerfeiyDARKSIRENSamadmarioSquatlatexTlou part 2 game of the centuryKuros
  • Kuros گفت:

    چقدر به این جعبه فنا گفتم به دروغ های جعبه دل نبندید دلتون میشکنه !!! اینم شد جعبه ۲۰۲۲ … اون همه حرف و شعار مثل همیشه دروغ بود …

    چند روزه دارم دووم اترنال بازی میکنم با اینکه علاقه ای به تیراندازی و مخصوصا اول شخص ندارم ولی بازی فوق العاده است همش فکرم اینه که جعبه چه به سر این بازی ها میده !!کاش بتسدا فروشی نبود !! این بازیها متعلق به همه گیمرهاست خداییی حیفه جعبه خرابشون کنه …

    پوکر باش حکومت کن‌😐HOSSEINHerfeiyGodHandDARKSIRENBahramTlou part 2 game of the century
    • HOSSEIN گفت:

      این که یه برند رو مسخره کنی و بگی بهش جعبه گویای همه چیزع این یک دوم اکس باکس زمان زیادی لازم داره از اون طرف یه نسل رو شکست خورده از اون طرف دیگه سونی با یه نسل موفقیت آمیز اومده جلو خب دیگه مشخصه ماکروسافت با اون سقوط برا دوباره پاشدن و رقابت سخته براش و زمان نیاز داره

      پدر بزرگ دانته و ویرجیل
  • Kuros گفت:

    مدیریتشون ضعیف نیست حتی بازیهاشون و کلا سیستمی که دارن اتفاقا خیلی قدرتمنده …
    اما رقیبها بیش از حد قوی هستن در واقع سونی و نینتندو خود گیم هستن هیچ وقت نمیشه با خود گیم رقابت کرد…
    شونی وبه خصوص ژاپن نماد صنعت گیم هستن بازیهایی مثل گاد اف وار ۲ تو رکود اقتصادی امریکا منتشر میشن و وضعیت اقتصادی رو متحول میکنن این دیگه نمیشه فقط و صرفا به اسم یک بازی بهش نگاه کرد اینجاست که میگیم نماد یک صنعته یا ماریو و بقیه …با ژاپنی ها تو گیم و انیمه و انیمیشن رقابت کردن اشتباهه (البته رقابت خوبه منظورم اینه بخوای اول شی) …خیلی از جهات دیگه مثل تولید نرم افزار ماکرو و امریکا خیلییی از ژاپن جلوترن اینا رو باید پذیرفت …من نمیدونم دوستان چه رده سنی هستن اما برای ما دهه شصتی ها بازی یعنی پلی استیشن خیلی ها تو ایران هستن حتی فوتبال رو هم میگن پلی استیشن شما نمیتونی خاطره ها و ماهیت یک فرد رو مثلا با سرویس گیم پس عوض کنی …اون جزئی از وجودشه با یک دلار و دو دلار تغییر نمیکنه (اونایی با سگا و پلی استیشن یک و نینتندو بزرگ شدن میدونن من چی میگم)

    پوکر باش حکومت کن‌😐HerfeiyDARKSIRENBahram
  • HOSSEIN گفت:

    با احترام به نویسنده مقاله زیاد جالب نبود این که نسل هشت روبا سیاست ها دان متریک بفنا رف رو قبول دارم اما متا زرد برا ایکس باکس مهم نیست ؟مدیریت اشتباه ؟اسپنسر با مدیریت و سیاست ها فوق العاده اش تو اشتراک گیم پس گرفته تا عرضه سری اس و خرید ناشر ها و استدیو ها و رشد چشمگیر فروش کنسول هاش نشون دهنده مدیریت و سیاست خوبشه اینی که جو ها خیلی منفی بعد از تاخیر خوردن ردفال و استارفیلد درس شده یه چی طبیعیه اینم طبیعیه که ماکروسافت خیلی حساس بشه رو انحصاری ها و تاخیر بزنه خود سونی چند بار تاخیر زده گاد رو و البته اگه حساس نشه ماکرو و تو فشار کاربر ها قرار بگیره همون اشتباه سیدی پراجکت تکرار میشه و سایبر پانک دوم درس میشه و این طوری هر نقشه و سیاستی که اسپنسر ریخته خراب میشه اون موقع دیگه واقعا اینه که بده حساس نشین

    پوکر باش حکومت کن‌😐
  • mamad1166 گفت:

    همه متن کاملا درسته اما یجا اشتباه کردی سونی فقط دو استودیو سانتا مونیکا و پلی فونی رو تاسیس کرده بقیه رو خریده ناتی داگ و ساکر پانچ و گوریلا و تمام استودیو های اخیر !!!!
    نکته در تاسیس استودیو نیست سیاست مشخصی داره
    ساخت یک اسپایدر من سر راست سه سال طول میکشه با کلی پالیش و …. بیست میلیون هم میفروشه اما مثلا ساخت بازی مثل استارفیلد حداقل ۵ سال طول میکشه ۳ سال هم طول میکشه کامل پالیش بشه و باگاش گرفته بشه!! چقدر قراره بفروشه ؟ نکته اصلی در همین انتخاب ژانرها ست. کدوم بازی انحصاری سونی تا حالا به گستردگی هیلو بوده ؟ پخش داستانی و آنلاین گسترده !!! قطعا کلی زمان تولید و سختی تولید رو بیشتر میکنه. مایکروسافت مشکلش اینه کاملا آمریکایی فکر میکنه !!! سونی کاملا شرقی

    GodHandپوکر باش حکومت کن‌😐
  • Jimmy گفت:

    اینکه ایکس باکس نسل قبل خیلی خراب کرد حرفی نیست
    ولی به نظرم نویسنده یه خورده از آرایه ی اغراق استفاده کرده تو متنش
    ایکس باکس بالای ۱۰ تا استودیو داره ، از بتسدا و …
    درسته ایکس باکس تو انحصاری نسل قبل خیلی بد بود، ولی این نسل انحصاری های خوبی داشت ، یا اصلا همین بتسدا. واقعا نسل قبل خوب کار کرد
    یا همین گیم پس . اگه بد بود که سونی دنبال سرویس اسپارتاکوس نمی رفت
    ولی تو اینکه سونی انحصاری های تکن حرفی نیست ، اما اگه با این ترفند ادامه بده ممکنه که شکست بخوره چون ایکس باکس هم فهمیده که انحصاری های خوب لازمه و داره تلاش می کنه‌. رو سرویسش هم خیلی حساب باز کرده
    پس الان نمیشه گفت سونی با یه اختلاف زیادی برتره ( در حال حاضر ) ، ولی خب ما تا آخر نسلو باید نگاه کنیم که ببینیم کی پیروز میاد بیرون
    با این حال همه باید قبول کنن که ایکس باکس دیگه اون ایکس باکس سابق نمی خواد باشه و می خواد قدرتو دست بگیره

    امیر حسین
  • سلام گیمر ها چه کنسولی بخرم تا ۱۰ میلوین پیشنهاد بدید ممنون