بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا

بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال

پست گیمفا
۲۳:۴۲ ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا

با افزایش و کاهش‌های ناگهانی قیمت ارز دیجیتال، تب و تاب خرید رمز ارزها در سراسر دنیا افزایش یافته است. بسیاری از کشورهای دنیا در حال تلاش هستند که خرید ارز دیجیتال را قانونی کنند. حتی کشوری مانند السالوادور پا را از این هم فراتر گذاشته است و بیت کوین را به‌‌عنوان ارزی قانونی در کشور خود معرفی کرده و در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی خود از آن استفاده می‌کند.

اولین قدم برای ورود به بازار رمز ارزها و خرید ارز دیجیتال، داشتن یک کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال است. به برکت فناوری بلاک چین، افراد می‌توانند تنها با داشتن یک کیف پول که به راحتی بر روی موبایل نصب می‌شود، به سراسر دنیا در چند دقیقه پول ارسال کنند. اتفاقی که در یک یا دو دهه قبل آرزویی تقریبا محال بود.

این‌که چه کیف پولی می‌تواند برای یک نفر مناسب باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا برای برخی افراد که مسن‌تر هستند و دانش بالایی ندارند، سادگی استفاده از کیف پول در اولویت قرار دارد. اما شاید برای یک شخص دیگر تعداد ارزهای پشتیبانی شده در یک کیف پول اهمیت داشته باشد تا این‌که صرفا کار کردن با آن ساده باشد. برای این‌که بتوانید کیف پول مناسب خود را پیدا کنید، بهتر است ابتدا یک آشنایی کوتاه با مفهوم کیف پول‌ یا ولت ارز دیجیتال داشته باشید.

ولت ارز دیجیتال چیست؟

بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا

اولین تصویری که ممکن است از کیف پول دیجیتالی یا ولت ارز دیجیتال در ذهن یک نفر شکل بگیرد، کیف پول‌های فیزیکی هستند که در آن‌ها پول نگهداری می‌کنیم. در حالی که وقتی از یک پول دیجیتالی سخن می‌گوییم، منظور ما یک نرم‌افزار است که بر روی موبایل یا کامپیوتر شخصیمان نصب می‌شود. ولت‌های ارز دیجیتال به‌صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • کیف پول های نرم افزاری

رایج‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و ساده‌ترین ولت‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال، کیف پول‌های نرم افزاری است. این کیف پول‌ها بر روی موبایل یا کامیپوتر نصب می‌شوند و به راحتی از فروشگاه‌هایی مثل گوگل پلی، اپ استور و … قابل دانلود هستند. نکته جالب این کیف پول‌ها، رایگان بودن آن‌ها است.

  • کیف پول‌ های سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی هستند که اندازه‌ای در حدود یک فلش بزرگ دارند. روی این کیف پول‌ها دکمه‌ای قرار دارد که در هنگام انجام تراکنش و انتقال پول، باید آن را فشار دهید. این دکمه باعث می‌شود که حتی اگر روزی ولت شما هک شد، دارایی شما در امان بماند. زیرا هکر نمی‌تواند دکمه فیزیکی روی کیف پول را که برای تایید تراکنش الزامی است فشار دهد و این کار فقط توسط کاربر امکان پذیر است.

قاعدتا ساخت کیف پول‌ های سخت‌ افزاری هزینه‌بر است. به‌همین علت این کیف پول‌ها بر خلاف کیف پول های نرم افزاری، رایگان نیستند. اگر امنیت بیشتر برای شما ملاک است یا مقدار زیادی ارز دیجیتال دارید، می‌توانید با صرف هزینه‌ای چند میلیونی، یک کیف پول سخت افزاری برای خود تهیه کنید.

چگونه کیف پول ارز دیجیتال بسازیم؟

بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا

ساده‌ترین راه برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال، دانلود یک ولت از یک فروشگاه اینترنتی است. تقریبا بیشتر کیف پول های معتبر و محبوب نرم افزاری، در گوگل پلی و اپ استور لیست شده‌اند. اما اگر تصمیم دارید که یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید، توصیه می‌کنیم که این کار را از یک فروشگاه قابل اعتماد انجام دهید. زیرا کیف پول های سخت افزاری دارای کدهایی هستند که در صورت فراموشی Private Key می‌توانید از آن‌ها برای بازیابی دارایی‌های خود استفاده کنید. اگر کسی قبلا جعبه کیف پول سخت افزاری را باز کرده باشد ممکن است به اطلاعات حساس آن دسترسی پیدا کند. همچنین اگر کیف پول‌های نرم‌افزاری را از سایت‌های نامعتبر دانلود کنید، ممکن است آلوده به بدافزارها باشند و با نصب آن‌ها رو کامپیوتر یا موبایل خود سرمایه‌تان در معرض خطر قرار بگیرد.

برای انتخاب یک ولت مناسب برای خرید و نگهداری ارز دیجیتال باید به موارد زیر توجه کنید:

  • میزان محبوبیت

سعی کنید به سراغ کیف پولی بروید که از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردار است. به‌هیچ وجه سمت کیف پول‌های متفرقه نروید. معمولا ولت هایی که قدمت آن‌ها زیاد است از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

  • تعداد ارزهای پشتیبانی شده

بعضی ولت ها تنها از یک کوین خاص یا یک شبکه بلاک چینی خاص پشتیبانی می‌کنند. سعی کنید سمت این کیف پول ها نروید. در حال حاضر تعداد زیادی ولت وجود دارد که از صدها کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کنند و دیگر نیازی نیست سمت ولت هایی که دارای محدودیت هستند بروید.

  • قیمت

شاید مهم‌ترین دلیل برای انتخاب یک کیف پول، رایگان یا غیر رایگان بودن آن باشد. کیف پول های سخت افزاری در حال حاضر بیش از ۵ میلیون تومان قیمت دارند. این قیمت بسیاری از افراد را قانع می‌کند که سمت کیف پول های سخت افراری نروند. زیرا وقتی می‌توان با یک کیف پول رایگان ارز دیجیتال نگهداری کرد، چه نیازی به انجام هزینه اضافه است. البته لازم به ذکر است که امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار زیاد است.

معروف ترین کیف پول های ارز دیجیتال

در سال های اخیر تعداد کیف پول های زیادی برای نگهداری ارزهای دیجیتال ساخته شده‌ است. اما برخی از آن با اختلاف زیاد محبوب‌تر هستند که در ادامه به ۴ مورد از آن‌ ها اشاره می‌کنیم:

  1. Trust Wallet

از کیف پول تراست ولت می‌توان به‌عنوان یک کیف پول فوق‌العاده یاد کرد. این کیف پول نرم‌ افزاری توسط بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان، بایننس، توسعه‌یافته است. تراست ولت رابط کاربری ساده‌ای دارد، از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و امنیت آن تا حد زیادی خیال کاربر را راحت می‌کند.

  1. Atomic Wallet

کیف پول اتمیک یکی دیگر از ولت های نرم افزاری محبوب است که می‌تواند جایگزینی مناسب برای تراست ولت باشد. این کیف پول برخلاف تراست ولت که تنها بر روی موبایل قابل نصب است، نسخه دستکتاپی هم دارد. یعنی شما می‌توانید آن را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شخصیتان هم نصب کنید. معمولا گفته می‌شود که کیف پول‌های دستکتاپی امنیت بیشتری نسبت به کیف پول های موبایلی دارند. زیرا شما بر روی کامپیوتر خود تعداد برنامه‌های کمتری نسبت به موبایل نصب می‌کنید.

  1. Ledger

کیف پول لجر یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین ولت‌های سخت‌افزاری دنیا است. تا کنون دو مدل از کیف پول لجر ساخته شده. اولین مدل آن لجر نانو اس است که قیمتی در حدود ۶۰ دلار دارد. اما مدل به‌روزتر آن لجر نانو ایکس است. این کیف پول از امکانات بیشتری مانند صفحه نمایش بهتر، بلوتوث و باتری برخوردار است. قیمت لجر نانو ایکس حدود ۱۲۰ دلار است.

  1. Trezor

کیف پول ترزور که به‌نوعی رقیب کیف پول لجر است یکی دیگر از ولت های سخت‌افزاری محبوب دنیا است. ترزور هم تا کنون دو مدل ولت به بازار عرضه کرده است. مدل ترزور وان که قیمتی حدود ۵۹ دلار دارد یکی از کیف پول‌های قدیمی و محبوب این برند است. اما مدل ترزور تی که در سال‌های اخیر وارد بازار شده است با قیمت بسیار بیشتری (۱۹۰ دلار) عرضه شده است.

دقت کنید که برای حفاظت از دارایی‌هایتان باید از Private Key ولت خود حفاظت کنید. صرف نظر از این‌که کیف پول شما نرم افزاری است یا سخت افزاری، در صورت لو رفتن کلید خصوصی، دارایی‌های شما به سرقت می‌روند. در تمامی کیف پول ها می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال را نیز مشاهده کنید. برای خرید ترون، تتر و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید به وبسایت رسمی صرافی ارزپایا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sorena گفت:

    اگر رو گوشیتون کیف پول دارید خیلی مراقب کیبورد SwiftKey و کیبورد سامسونگ باشید، کلمات بازیابی رو در قسمت حدس کلمه ذخیره می‌کنه. اتمیک ولت هم مزخرف ترین کیف هست و گزارش مشکل خیلی داره. تراست ولت برای نرم افزاری و Ledger برای سخت‌افزاری گزینه های خوبی هستن.متامسک هم هر از گاهی برای ایرانی ها داستان های داشته.پس یکم حواس جمع باشید.

    ArnaldP.morgan 𔓙
  • majidam گفت:

    چند وقت پیش سایتهای ترونی با درصد بالا خیلی بودن تبلیغاتش تو یوتیوب اونقدر بالا بود برای کسب زیرمجموعه گیری حتی کودکها هم فیلم در موردش میساختن تا اینکه کلی از مردم کلاهبرداری کردن بعد دیگه مردم تازه متوجه شدن سایتهای ترونی همشون به یک جا وصل هستن و همگی کلاهبردار هستن . من هم پول زیادی از دست دادم و دیگه به هیچ سایتی برای سرمایه گذاری و کسب درامد درصد بالا اعتماد ندارم چون به وعده هاشون پایبند نیستن

بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا
بهترین کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال - گیمفا