نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا

نقد قسمت ۸ سریال Halo

علی محمدپناه
۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
نقد قسمت 8 سریال halo

سریال Halo در قسمت هشتم سعی دارد تا به بررسی ارزش انسانیت بپردازد و در همین حین نیز بیشتر از بازی‌ها فاصله می‌گیرد.

سریال هیلو (Halo) در قسمت هشتم، بار دیگر تمرکز خود را روی دکتر هالزی، مستر چیف و شخصیت ماکی قرار می‌دهد و سعی دارد تا به بررسی ارزش زندگی انسان بپردازد و از این طریق، اهمیت ارتباط ما با یکدیگر را به نمایش بگذارد. سریال «هیلو» با انجام این کار، بیشتر و بیشتر از جهان ویژه بازی‌ها فاصله می‌گیرد. در کل، سریال هیلو با وجود داشتن شباهت‌ها و حرکات جالب، زمانی که باید خروشان باشد، خود را صامت کرده است.

هشدار اسپویل!

در قسمت هشتم سریال «هیلو» و در مقر سازمان UNSC، مسترچیف و ماکی همچنان در حال فکر کردن به رویای سرخوشی خود از حلقه هیلو هستند. آن‌ها شروع به اعتماد کردن به یکدیگر می‌کنند و در همین راستا نیز جان، جهان بیرون را به ماکی نشان می‌دهد که برای او نسبتا جدید است. در همین حین، جان سعی دارد تا سازمان را راضی کند که ماکی می‌تواند به او در دستیابی به حلقه هیلو کمک کند. در هر صورت، رابطه بین جان و ماکی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و کورتانا نیز احساسات خودش را پیدا می‌کند.

از سوی دیگر، سریال «هیلو» به خوبی به ما یادآور می‌شود که کاوننت همچنان در حال حمله به سیاره‌های انسان نشین هستند و به این منظور، تصویری از سطح سیاره‌ای ذوب شده به نمایش در می‌آید. دکتر هالزی نیز تلاش‌های خودش را دوبرابر می‌کند. او در صحبت‌های خود با کیز، فلسفه کلی‌اش در مورد تمام این اتفاقات را آشکار می‌کند. او انسانیت را دوست دارد اما انسان‌ها را یک مشکل می‌بیند. این به معنای آن است که دکتر هالزی درست شبیه به کاوننت است؛ دکتر هالزی مصمم است تا با کمک جان و ماکی برای فعال کردن اشیاء بیگانه، کنترل حلقه هیلو را در دست بگیرد.

نقد قسمت 8 سریال halo

در حقیقت، او آن چنان به این هدف خود باور دارد که سعی کرد تا کنترل سازمان UNSC را در دست بگیرد. او با استفاده از پروتکل زد که برای اسپارتان‌ها برنامه‌ریزی کرده بود، آن‌ها را به ماموریتی برای دستگیری جان و ماکی فرستاد. در همین حین نیز میراندا موفق می‌شود تا صدایی که ماکی از سفینه‌ی UNSC فرستاده بود را ترجمه کند. در واقع، در قسمت هشتم سریال «هیلو»، اتفاقات زیادی رخ می‌دهند: کورتانا و کای، از دستور دکتر هالزی سرپیچی می‌کنند تا به جان کمک کنند؛ یک پلیس نظامی نیز با ضربه زدن به ماکی، تنفر او نسبت به انسان‌ها را بار دیگر شعله‌ور می‌کند. ماکی، شیء بیگانه را فعال می‌کند و خودش و جان را به رویای هیلو می‌برد و در آنجا، از او خداحافظی می‌کند. اسپارتان‌ها نیز درگیری سنگینی با یکدیگر دارند و سربازان دیگر نیز سعی دارند تا جلوی خروج دکتر هالزی و سفینه‌اش از سیاره را بگیرند.

قسمت هشتم سریال «هیلو» با تعلیقی عجیب و بی‌حاصل به پایان می‌رسد. سریال «هیلو» همچنان نتوانسته تا طلسم اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی را بشکند و بخشی از این مشکل ممکن است به دلیل آن باشد که با وجود اینکه این قسمت از سریال نسبت به قسمت‌های قبلی، بیشتر به بازی‌ها مرتبط است اما همچنان، بخش‌های اصلی و مهم آن متفاوت احساس می‌شوند. رابطه بین کورتانا و جان همچنان سرد است، در حالی که رابطه آن‌ها، مرکز بازی‌ها بوده‌اند. حسادت عاشقانه آشکار کورتانا و همچنین دیالوگ‌های نامتناسب، جذبه این رابطه بین آن‌ها را بیشتر از بین برده است.

نقد قسمت 8 سریال halo

در حقیقت، سریال «هیلو» از شخصیت ماکی به عنوان جایگزینی برای رابطه جان با کورتانا و بیگانه‌ای به نام آربیتر استفاده کرده است. با اینکه سریال «هیلو» فرصت آن را داشت تا برای اولین بار، شخصیت ماکی را بیشتر توسعه بدهد، اما این شخصیت آن خصوصیات لازم و کافی را ندارد؛ او رفتاری سرد دارد و رابطه او با جان نیز چندان احساسی و عمیق نیست. در کل می‌توان گفت که ماکی و جان، آن جذبه لازم را در کنار یکدیگر ندارند. در سریال «هیلو»، موضوعات مشترک بین جان و ماکی نشان داده شدند اما یکی دانستن سازمان UNSC با انسانیت، داستان ماکی را اندکی آبکی می‌کند. رابطه عاشقانه ماکی با جان، نتوانست تا به او فاصله میان انسان‌ها و ارتش نظامی را نشان دهد.

یکی دیگر از تغییرات سریال «هیلو» نیز شورش دکتر هالزی است؛ او در مقابل پراگانسکی قرار می‌گیرد و در برخی از منابع اصلی «هیلو»، بیشتر به سمت کاوننت متمایل می‌شود. هر چند، مطمئنا دکتر هالزی هرگز به سازمان UNSC به طور کامل خیانت نمی‌کند.

نقد قسمت 8 سریال halo

قسمت هشتم سریال «هیلو»، برخی انتخاب‌های تاثیرگذار نیز دارد. صحنه ابتدایی قسمت در مورد حلقه هیلو نیز وهم‌انگیز و خوفناک به نظر می‌رسید و سریال قصد داشت تا با کنار هم قرار دادن رابطه عاشقانه جان و ماکی در کنار بی‌احساسی دکتر هالزی، بیشتر در مورد خوبی انسانیت توضیح بدهد. صحنه شرط‌بندی سربازان در پایگاه UNSC در مورد قدرت کای نیز جالب‌توجه و جذاب بود. نبرد اسپارتان‌ها نیز لحظات پر تنش خودش را داشت.

در پایان، گاهی اوقات، رابطه بین جان و ماکی، بیشتر منطقی به نظر می‌رسد چراکه آن‌ها می‌توانند اتفاقی غیرممکن و متفاوت را رقم بزنند. از سوی دیگر، صحنه قدم زدن جان و ماکی در پارکی در ریچ سیتی کمک خوبی به جهان‌سازی می‌کند. میراندا و کیز، رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند و همین نشان می‌دهد که آن‌ها چطور در کنار یکدیگر کار و زندگی می‌کنند و بین کار و خانواده، تعادل برقرار کرده‌اند. در هر صورت، انتظار می‌رود که هر قسمت از سریال «هیلو»، اقتباسی متوسط باشد که در آن بین، صحنه‌های سرگرم‌کننده‌ای نیز برای بینندگان به نمایش در بیاید.

امتیاز این قسمت سریال هیلو: ۳ از ۵

منبع: denofgeek

Mamadyakuzameysambjohn117Eren Yeager

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا
نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • سریالش قشنگ آبروی مسترچیف رو برد
    تو بازی ها مسترچیف هیچوقت کلاهش رو در نمی آورد تو سریالش نصف مواقع کلا لباس تنش نیست😹😹😹🤩🤩🤩

    تنها خوبیش اینه دیگه مسترچیف مثل طرفدارش ویرجین نیست

    اریاMamadyakuzaRebel2292ArnaldMOEINking nima shamsjohn117MoReKa
    • Mamadyakuza گفت:

      حالا داداش فیسو اوکی نشون بدین ولی هر قسمت ططرفو دارن لخت نشون میدن، روابطم که یچیژ کلیشه ای شده، قسمتایی که راجب اون دختره کوان هست از همه ضعیف تره اصلا نمیتونه جذب کنه و نمیفهمم چرا ادامش میدن

  • mhdez گفت:

    خب دیگه فقط یدونه قسمت ۹ مونده که تموم شه این فصل که به احتمال خیلی زیاد این قسمت هم مثل قسمت ۵ اکشن باحال داره و فوق العاده خواهد بود

    این سریال تو حالت کلی خوب هستش ولی فقط سه قسمت اکشن واقعا خوب در حد نام بازی هیلو بهمون نشون دادن که برای یک سریال نه قسمته واقعا کمه (( قسمت ۱ و قسمت ۵ و به احتمال خیلی زیاد قسمت آخر هم اکشن هستش که اگه قسمت آخرم اکشن خوب نداشته باشه خیلی ناراحت کنندست ))

    قبول دارم یه سری قسمتا برای پیش برد داستان بود و لازم بود و خیلی اکشنای جزئی داشتن ولی یه مقدار باید تعادل رو برقرار میکردن ، اکثر قسمتا زیاد صحبت میکردن و الکی کش میدادن قسمتارو ، نمونش همین قسمت ۷ که فوق العاده مضخرف بود یا قسمت ۴ که اونم واقعا ضعیف بود ولی خب بهتر از قسمت ۷ بود

    یه سری ضعفای این سریال واقعا تو مخه ، هر دفعه سریال به سمت این دختره (کوان حا ) میره به شدت ضعیف و مضخرف میشه ، اصلا این دختره هیچ وقت تو بازیش نبود ، الکی اضافش کردن و واقعا لول سریال رو اورده پایین ، قسمت ۷ که مخصوص این دختره بود انقدر مضخرف بود که حال آدم بد میشد

    ولی خب در حالت کلی سریال رو دوست دارم و امیدوارم تو فصل دوم بهتر بشه و این دختره (کوان حا ) رو حذفش کنن و کمتر نشون بدن
    امیدوارم بقیه اسپارتانارو هم تو فصل دوم نشون بدن ، نمیشه که سازمان unsc کلا فقط ۴ تا اسپارتان داشته باشه ، این موضوع یه مقدار تو ذوق میزنه

    اسپویل قسمت ۸ و بازی هیلو ۴ :
    یه شوخی هم بکنیم در مورد رابطه مستر چیف و اون دختره (مکی) ، چرا آخه همدیگرو بوسیدن :)))) ، کسانی که بازی هیلو ۴ رو بازی کردن میفهمن من چی میگم (رابطه بسیار احساسی میان مستر چیف و کورتانا )

  • مزخرف ترین سریال تاریخ
    اصلا توهین به شعور مخاطبه این سریال
    لست آف اس که سریالش بیاد سریال هیلو فوت میشه

    ...Eternal...اریا
  • متاسفانه از قسمت شش به بعد برام جذاب نیست متاسفم بابات سازنده که هیچ یک از جزییات بازی هیلو را رعایت نکرده آخه مستر چیف بی کلاه و بی لباس تو بازی ظاهر میشد 😥

    king nima shams
  • Mamadyakuza گفت:

    سریال در حد متوسط هم ظاهر نشده با توجه به انتظاراتی که میرفت و درگیر کلیشه های متعددی شده، اون ویلن مثلا خفنی که نشون دادن یه دفعه کلا ارمانش یادش میره میاد سمت چیف؟ این هیچی فقط پلن عاشق شدنشون، حالا چیف فیسشو نشون دادین اوکی هر قسمت لخت میکنن طرفو، خود چیف هم شخصیت پردازی جالبی نداره نسبت به گیم، تو گیمش اون اخرا یاغی میشه فکر کنم اونم نه سر یه دختر شورشی، اون ابهتی که بایدو نداره، در کل امتیاز سریال تو imdb هم مشخصه که حال نکردن مردم، حالا یکی گریه کنان میاد میکه دوباره امتیاز ۳ دادین هر قسمتو باید ۵ بدین چون شاهکاره هیلو😭

  • ah1372 گفت:

    قسمت ۹ رو نقد کنید ، عالی بود

نقد قسمت ۸ سریال Halo - گیمفا