کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا

کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت

محمد حسین کریمی
۲۰:۵۷ ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا

در سری آیتم کامنت‌های هفته، هر گاه هفته‌ای درگیرکننده داشته باشیم، به سراغ نظرات جذاب، عجیب و ارزشمند خواهیم رفت. برای این که کامنتی وارد این پست شود، حتماً نباید جنبۀ طنز و سرگرم‌کننده داشته باشد، اما این المان احتمال ورود کامنت به این سری آیتم را بالاتر خواهد برد.

بی‌وقفه به سراغ کامنت‌هایی برویم که به پست این هفتۀ راه پیدا کرده‌اند:

دلایل ضعف ژانر وحشت در دهه‌ی اخیر؛ مرگ هنر ترساندن

به! سلام خدمت آرمان زرمهر عزیز. اولین نظر برای شماست. امیدوارم قابل بدونید.

ممنونم بابت این نوشته‌ای که پای‌بنده به یک نگاه ویژه به بازی‌های بخش ترس و همیشه این عشقی که شما به این ژانر داری کاملاً مشخصه بین مطالبتون. جدای از بازی‌های مستقل ترسناک که انصافاً قسمت عظیمی ازشون کلاً از شدت داغون بودن خنده‌دار شدن تا ترسناک! باز میشه به همین کوبریک که بالا مثال زدید نگاه کرد. میدونید چه‌طور میشه ترسوند؟ این‌که به‌قصد ترس بازی ساخته نشه. بازی فایرواچ یکی از باحال‌ترین کارهایی که میکنه اینه که به شما اطلاع نمیده که می‌خواد شما رو بترسونه و همین‌طوری موفق میشه شما رو بترسونه. همونطور که توی مطلب درباره بازی‌ها خیلی خوبه اگر از زبان سوم‌شخص مطرح بشه متن که همیشه تازگی داشته باشه. بازی ترسناک یا فیلم ترسناک نباید رسماً درباره ترس باشه چون میشه مثل همین فیلمای خنده‌داری که میبینیم. شاید اگر درباره یه خانواده باشه که برای تعطیلات مسئول نگهداری یه هتل دورافتاده میشن بهتر باشه. توی بازی هم به‌نظرم رزیدنت ۷ خیلی خیلی کار قشنگی کرد (البته فقط توی بخش اول بازی که کال آف دیوتی رو هنوز قاطی نکرده بود با رزیدنت اویل) و با اون داستان درباره ایتن و فرصت دادن بهش برای شناختن شخصیت‌های خانواده بیکر مثل زویی و بقیه که هرکدوم زندگی قابل توجه خودشون رو داشتن، باعث نمیشد حتی یک لحظه فکر کنیم فقط قراره بترسیم و مثلا وقتی وارد اتاق پسر خانواده میشدی، قشنگ میشد گذشته‌اش رو دید و احساس کرد. یا زویی که اگر نبود توی داستان هیچوقت رزیدنت ۷ به این سطح نمیرسید.

بازم ممنونم بابت این مطلب که بوی نوستالژی میده. یا علی

حسین غزالی

درود بر شما حسین غزالی عزیز

خیلی ممنون که نظرتون را باهام در میون گذاشتید باعث افتخاره.

تقریبا با تمام صحبت‌هایی که کردید موافقم، این موضوع که امروزه سازندگان به شدت سعی بر ترساندن مخاطب به هر قیمتی را دارند یکی از معضلات این ژانر محسوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شه درست مانند سینما نوآوری زیر سایه‌ی فرمول‌های کلیشه‌ای به فراموشی سپرده بشه و فکر می‌کنم مثالی که از عنوان Outlast زدم بسیار به این موضوع نزدیکه. عنوانی همچون Darkwood از بدو ورود شما به بازی فقط و فقط با آرت‌استایل، صداگذاری عالی و اتمسفر سنگینش پلیر رو مضطرب می‌کنه و به نظرم روش ترساندن در این عنوان بسیار هنرمندانه پیاده‌سازی شده و می‌تونه الگوی بسیارخوبی برای سازندگان مستقل دیگر در زمینه‌ی المان‌های ترس باشه.

درباره‌ی نسخه‌ی هفتم RE هم باید بگم که کپ‌کام راه بسیار درستی رو در راستای احیای وحشت فرنچایز در این نسخه پیش گرفت و به عنوان کسی که عاشق این فرنچایز هستم حقیقتا هر آن چیزی که از “بازگشت به ریشه‌ها” انتظار داشتم، این نسخه به خوبی آن‌ها را برآورده کرد. فرنچایز نیازمند یک استراحت و ترمیم بسیاری از بخش‌های خودش بود وکمی دوری از کاراکترهای همیشگی‌اش و پیاده سازی ایده‌های تازه در ساختار خود، باعث شد تا بتونه دوباره جای پای خودش رو توی این ژانر محکم کنه.

بازم مرسی بابت کامنتت جناب غزالی عزیز

آرمان زرمهر
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا

رسمی: بازی‌های Starfield و Redfall تا سال ۲۰۲۳ تاخیر خوردند

این خوشحال شدن با غم همراه هست رفیق! مطمعنا هیچکس از تاخیر یک بازی مورد انتظار خوشحال نمی شه ولی به تجربش می ارزه سایبرپانک چندین بار تاخیر خورد و پشت سر هم شایعه و گزارش از جهنم توسعش میومد و با استارفید فرق داشت من بهتون پیشنهاد می کنم همونطوری که به خبر تاخیر گاد اف وار نگاه کردید،به خبر تاخیر استارفیلد هم همونطور نگاه کنید و بدونین که جفت عناوین تاخیر به نفعشون بوده

ZFB

تناقض هفته:

رسمی: بازی‌های Starfield و Redfall تا سال ۲۰۲۳ تاخیر خوردند

فشاررررررر بخور

داداش آروم باش 😂

Boy Gamer

جوک هفته:

مجموع فروش بازی Elden Ring به ۱۳.۴ میلیون نسخه رسید

مرغ تخم طلا فرام سافتور نیست، میازاکی هست، اون استودیو بدون میازاکی مفتش گرونه.

O2

فلش‌بک به سال ۱۴۰۰:

بازی Starfield به صورت کامل از مادها پشتیبانی خواهد کرد

آقای کریمی خیلی از اینسایدر ها سال انتشارش رو ۲۰۲۱ گفته بودن که تاخیر خورد به اواخر ۲۰۲۲

بعد ۲۰۲۲ استارفیلد برای مایکرو باید بیاد. نیاد باید بازی جدید بزرگی بدن.

ما طبق گفته های تاد هاوارد و اینسایدر ها میگیم ۲۰۲۲ میاد ولی شما از خودت میگی تاخیر میخوره

Shinji is sad

من اصلا انتظار تاخیر ندارم

سابقه نشون داده بتسدا حاضره محتویات یه بازی رو حذف کنه تا درست سر زمان بده

الان کدوم بازیش تاخیر خورده تا حالا؟

Goodbye everyone

همه اینسایدر ها قبل E3 2021 به انتشار بازی تو اواخر ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ اشاره کرده بودن

پس اینکه تاد هاوارد گفته الان استارفیلد قابل بازیه غیر قابل باور نیست

به نظرم احتمال تاخیر خوردنش ۵ درصدم نیست

T800

اوباما با ماست:

از اشخاصی مثل گابریل و گارفیلد و مستر چیف و خیلی از افراد دیگه که اسمشون خاطرم نیست. بسیار ممنون که همیشه کنار بنده هستن

ShinjiMikami
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا

نظر شما در مورد این آیتم چیست؟ کدام کامنت را بیشتر از بقیه دوست داشتید؟ شما می‌توانید از طریق این نشانی کامنت‌های هفتۀ ۴ را مطالعه کنید.

MR.NULLֆǟʍʊʀǟɨMoein MM2The last Elden ringred-eyed Banished KnightMincraftAlirezaMasterYour father 😂Alireza18821100P.morgan 𔓙پوکرفیسM.MTsnowgirlVisible 6-tigh manSquatlatexMahyarMsmEren Yeagerهمسایه ( فن بوی = پنچری )more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا
کامنت‌های هفته ۵؛ از انتقام سردبیر تا دلایل ضعف ژانر وحشت - گیمفا