سونی: ۳۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری استراتژیک انجام خواهیم داد
شرکت سونی در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که در برنامهای میان مدت، تا پایان سال مالی ۲۰۲۴، حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری استراتژیک را انجام خواهد داد.
آقای هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر بخش مالی سونی، در کنفرانس مربوط به گزارش مالی اخیر این کمپانی اعلام کرد که طی یک برنامهریزی میانمدت، تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ به مقدار ۴ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) سرمایهگذاری هدفمند خواهند داشت. دقت داشته باشید که این سرمایهگذاری تنها مربوط به بخش پلی استیشن نمیشود، بلکه برای تمامی بخشهای مختلف کمپانی سونی در نظر گرفته شده است. با این وجود، مشخصاً پلی استیشن در حال حاضر مرکز توجه مدیران سونی است و احتمالاً بخش قابل توجهی از این بودجه، صرف گسترش استودیوهای پلی استیشن و خرید سهام در شرکتهای مختلف خواهد شد.
نکتۀ قابل توجه دیگر این است که مقداری از این ۳۰ میلیارد دلار خرج رشد و تجهیز هر چه بیشتر استودیوهای کنونی پلی استیشن خواهد شد. توتوکی متذکر شد که هزینۀ ۳۰ میلیارد دلاری حول رشد و گسترش هر چه بیشتر برای آنها گران تمام میشود، اما انتظار دارند که به زودی فروش نیز بیشتر شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
- سونی ۳۱۹ میلیون دلار از سهام Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، را خریداری کرد
- فهرست نامزدهای بهترین بازی های سال ۲۰۲۴ گیمفا
نظرات
۱- سونی قبل از این حدود ۱۵ میلیارد دلار تا پایان سال مالی ۲۳ در نظر گرفته بود که حالا این مقدار رو به ۳۰ میلیارد افزایش داده و البته سال مالی هدف هم از ۲۰۲۳ به ۲۰۲۴ تغییر پیدا کرده.
2- خریدهای اخیر بخشی از این ۳۰ میلیارد هستند. با بررسی و کمی حساب و کتاب کردن، ۲۴.۵ میلیارد دلار از بودجه تعیین شده رو خرج نکردن. و به عبارتی خریدهای اخیر سونی ۵.۵ تا ۶ میلیارد دلار بودن.
3- بخشی از هزینهها به بازخرید سهام اختصاص داشته و خواهد داشت. یعنی از ۲۴.۵ میلیارد باقی مانده مقداری به بازخرید سهام اختصاص داره و از ۶ میلیار هزینه شده هم مقداری به بازخرید اختصاص داشته.
*ارقام بالا ممکنه چندان دقیق نباشند. چون سال مالی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ و بودجه های تعیین شده همپوشانی دارن. اما به طور کلی ۲۴.۵ میلیارد دلار باید برای تصاحب و سرمایهگذاری و … باقی مونده باشه تا انتهای ۲۰۲۴. مشخصاً سونی بودجه بیشتری تزریق کرده برای سرمایهگذاری.
ادیت ۱: سونی انتظار داره قرارداد بانجی تا آخر تابستان تکمیل بشه. بنابراین، شاید تا اتمام بررسی های FTC شاهد خریدی نباشیم.
میشه تا حدی به این نتیجه هم رسید که قراره خرید های بیشتر و بزرگ تری انجام بدن هر چند اینا همش حدس منه شاید اشتباه کنم ولی با توجه به سیاست جدید صنعت گیم و تغییر رویه سونی و تهاجمی تر شدنش تو خرید به نظرم ممکنه
اینکه میخوان سهام خودشون رو باز خرید کنن یعنی اعتقاد دارن ارزش ذاتی هر سهمشون خیلی بیشتر از ۸۲ دلار فعلی برای هر برگه سهم هست که ب هر حال این میزان از اعتماد ب نفس و خوش بینی مدیرهای ارشد سونی برای من و طرفدارهای این شرکت ریشه دار و دوست داشتنی باعث دلگرمی هست. از طرفی بعیده که تمام این پول از سود انباشته باشه و ب احنمال زیاد ی بخش مهمی از اون میتونه “آورده” باشه که امیدوارم نباشه!!!!
به هر حال با سرمایه گذاری سنگین و بلند مدت مایکرو سافت عملکرد خوب سیزن پس و منابع مالی وحشتناکی که در اختیار دارن امیدارم سونی جان سالم به در ببره…
جان سالم در ببره ؟ مایکروسافت بهتره کلاهشو سفت بچسبه . این حرفا رو زمان قدرت جنرال موتور به تویوتا میزدن الان ببین جایگاه این دو تا کجاس
زمانیکه تویوتا شروع به تولید خودرو کرد، فورد و جنرال موتور عملا بی رقیب بودن و خودروهای نسبتا پر مصرف و سنگینی تولید میکردن که به لطف هزینه تولید تمام شده پایین و قیمت پایین آهن و فراوانی سوخت به خوبی فروش میرفتن. تویوتا چیزی ساخت که تمام ایراد های ماشین های آمریکایی رو پوشش میداد.سبک ، کوچک و کم مصرف. به این دلیل تویوتا تونست در نهایت در سال ۲۰۰۸ با کمی شانس و بحران اقتصادی جنرال موتور رو با قدرت کنار بزنه. اما سونی تویوتا نیست و مایکروسافت ۱.۹۶ “تریلیون” دلاری(سومین نماد با ارزش در دنیا بعد از اپل و آرامکو) هم جنرال موتور نیست.ایکس باکس با سیزن پس بازاریابی بی نظیری در زمینه نرم افزار گیم کرد و به لطف بازاریابی بی نظیر و خرید بزرگ و خوبش داره محصولات سرگرمی خوبی تولید میکنه. سونی بر خلاف دوران ظهور تویوتا در بازار شلوغی درحال فعالیت هست که بجز قدرت اول یعنی آمریکا، غول نو ظهوری مثل چین واردش شده و تنسنت با ارزش ۴۳۶ میلیارد دلار عملا ۲ برابر سونی ۲۴۶ میلیاردی ارزش داره . هر تصمیم اشتباه منجر به سقوط سونی خواهد شد. اون موقع است که گرگ هایی مثل نیت ایز و تنست چینی و یا همین مایکرو سافت پولدار لامصب یا حتی صندوق سرمایه گذاری صعودی رو هوا بزننش. من خودم شدیدا” ژاپنی پرست هستم . عاشق برند ها شرکتها حتی فرهنگ و اسطور هایی مثل میکامی ، کوجیما و یا ساکیچیرو تویوتا از همون تویوتایی ک شما مثال زدی هستم .ولی همه اینا باعث نمیشه رویا پردازی کنم و واقع بین نباشم…
در واقع ،واقع بینی تو همون رویا پردازی هست که تلاش داری واقع بینانه توصیفش کنی ، قوانین ژاپن و سیاست های آبه شینزو بود که تلاش کرد تا نیسان رو از زیر دست رنو بکشه بیرون ، دولت ژاپن ده سال رسوایی اخلاقی و مالی کارلوس گوسن ( مدیر نیسان و اتحاد نیسان رنو میتوبیشی) رو می دانست ولی منتظر فرصت مناسب شد تا اینکه عزلش کردن ، دولت ژاپن خودش داره به نیسان مشوق مالیاتی میده تا سهام خودشو باز خرید کنه و از طرفی داره فشار به هوندا وارد میکنه تا با نیسان ادغام بشه . پس فکر نکن تو ژاپن مثل آمریکا تجارت فوق کاپیتالیستی و پیرو مکتب آدام اسمیت هست هم ژاپن و هم چین شرکت هاشون نمایندگان دولت هاشون در کشور های مقابل هستند و نقش نیروی نیابتی رو در روابط سیاسی و تجاری بازی می کنند . اگر عموما در مسائل تجاری دخالت نمی کنند مربوط به شرکت های کوچک و متوسط است که منافع ملی رو حمل نمی کنند ، نه شرکت های غول آسایی که عامل بازیسازی ژاپن پس از جنگ شدن مثل تویوتا ، سونی ، توشیبا ، پاناسونیک و .. .
آورده در شرکت های تجاری به سرمایه موسسین برای تشکیل شرکت و همچنین میزان تعهد پذیره نویسی اطلاق می شود بعد از این فرآیند دیگر به هیچ درآمد یا سود یا کسب هر امتیاز مالی آورده گفته نمی شود ظاهرا پلی استیشن در سال ۲۰۲۰ میلادی تقریبا ۲۰ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است از این میزان سود این کمپانی مخیر است بیش ار ۱۵ میلیارد دلار را تبدیل به سود انباشته کند بنابراین میزان بالایی از این پول از محل همان ” سود انباشته ” هزینه خواهد شد
عزیزم فرو شکل بخش بازی سونی تو اون سال هفده میلیارد دلار بوده و سودشم حدودا سه میلیارد حتی درامد کل مجموعه سونی نهایتا به هشتاد میلیارد دلار در سال میرسه که حدود سیزده چهارد درصدش سوده و بخش گیمینگ سهم زیادی داره تو سود دهی سونی سود سونی سالانه حدود ده میلیارد دلاره کل مجموعه اش اما مایکروسافت با درامد صد و شصت میلیارد دلاری سود شصت میلیارد دلاری ثبت کرده و سی و پنج درصد سود ثبت میکنه که ایکس باکس میشه گفت سهمی تو سود دهی نداره و قدرت اقتصادی مایکرو از بخش ابریش و خدماتش به سایر شرکت ها میاد
ژاپنی ها علاقه ای به پام گرفتن از بانک ندارن کلا علاقه ای به بدهی ندارن شرکت های ژاپنی واسه همین خیلی کم میبینیم خرید های بزرگ انجام بدن و اینکه جور کردن سی میلیارد دلار بودجه که بخواد تو سه سال هزینه کنه یعنی سالی ده میلیارد دلار تقریبا واسه سونی مشکلی به وجود نمیاره اونقدر و توانایی مالیش رو داره
پیش بسوی خرید استودیوهای وارنر و فرام سافتور و سیدی پراجکت و اسکوئر انیکس
اگه فرام رو بخره مونپولی تو صنعت انیمه پیش نمیاد؟
حاجی یکی جلوی دیزنی رو باید بگیره که مارول و foxو…رو خریده فکر نکنم برای انیمه دیگه مشکلی پیش بیاد.
نمیدونم چرا لایکت کردم و هرکاری میکنم نمیتونم دیس بدم،امثال شماها فکر میکنید میرن سر سوپری محله استودیو میخرن.
امیدوارم بخش موبایلش دوباره برگرده به رقابت. حس خاص و خفنی داشت گوشی هاش. حیف که دوزار خلاقیت ندارن حتی در حد برندهای درجه سه چینی
سال ۲۰۱۰ اکسپریا ایکس۱۰ خریدم ،دنیایی بود برا خودش، تا زمان زد۱ هم سونی داشتم اما بعدش خراب کرد.
اتفاقا بخش موبایلش خلاقیت داشت تو طراحی گوشی بخش بازتر یابی و مدیرت سونی موبایل بود که گند زد وگرنه واقعا کیفیت ساخت و طراحی گوشی ها بی نظیر بودن و رقیب نداشت نه تو اندرویدی ها نه حتی ایفون هم اونموقع طراحیش از گوشی های سونی بهتر نبود کلی ایسپریا داشت اولیش ایکس ۲ بود که از استیل ضد زنگ ساخته بود اون رو سال دو هزار و نه که سامسونگ پلاستیکشم پلاستیک با کیفیت نبود ایرادش ویندوز موبایل بود
سونی تو بخش گوشی بی شعور هست
بهنره اکسپریاش رو بفروشه
مثلا گوشی معرفی کرده ۱۸۰۰ دلار که مثلا دوربینش باگه ولی در عمل از پرچمدار های سال قبل آیفون و گلکسی بدتر عکس میندازه
به جای اینکه بیادوشی خفن ارزون ( مثل کاری که شیائمی میکنه) بده بیرون میاد گوشی پر باگ و بد و گرون میده بیرون
سونی اگر بخواد رقابت پولکی را آغاز کند نایکرو دنیا را میگیرید
کنش همیشه با واکنش همراه است
قدرت های کنش و واکنش مساوی نیستند
چرا داداش همیشه مساویند😂
شما درست میگی دمت گرم
آره بابا 😂 انگار دولت فدرال کشک هست
جنگ جهانی
نایکرو؟ ترکیب نایک و مایکرو یاد جوراب هایی افتادم که عکس پوما و آدیداس روش بود😂😂😂.
اشتباه تایپی
شوخی بود رفیق.
سونی پولکی نکرده هیچوقت هم نمیکنه فکر نکنم اصلا خریدی بالا تر از پنج میلیارد دلار انجام بده. سونی تا الان همین روشش جواب داده خرید استدیو های کوچیک یا تازه تاسیس و حمایت ازشون واسه ساخت بازی های جدید نمیاد مثل اکتیویژن یا یوبی سافت استدیو بخره بیاد بهشون مگه واسم کال اف بساز یا اسسین کردی بزن واسم حتی بانجی هم مستقل میمونه و خودش تصمیم میگیره مه تمرکزش رو رو چه بازی هایی بزاره به همین خاطر رضایت داد به فروش به همین دلیل از مایکروسافت جدا شد چون مایکروسافت میگفت فقط رو هیلو کار کن
امیدوارم موفق تر از همیشه باشن و خرید هایی که میکنن باعث پیشرفت بیشترشون بشه ، اینکه روی استودیو هاشون میخوان سرمایه گذاری بیشتری بکنن واقعا عالیه و با عرضه اسپایدی ۲ و ولورین و کلی بازی درجه ۱ دیگه و همچنین سرویس جدید و وی ار ۲ و کلی داستان دیگه امیدوارم به سود دهی قابل توجهی برسن ، ما هم از تجربه بازی های با کیفیت و موفقشون کلی حال میکنیم 🤩
خوب با این بودجه که قسمتی از اون برای بخش پلی استیشن هست، امیدوارم برخی از دوستان به حرف ما مبنی بر عدم رویا پردازی (EA رو بخر EA رو بخر) رسیده باشن.
بازم متوجه نخواهند شد !!!
ولی خب برو اون یکی کامنتمو بخون به نظرم سونی فقط میتونه اونا رو بخره !
زیر همین مقاله
سونی باید دایس رو بخره و کرایتک رو
چرا باید بیا ea رو بخره ea خودش ی غوله که خریدش بیشتر از ایکه سود داشته باشه واسه سونی به مشکلاتش اضافه میکنه کنرل کردن استدیو هایی که الان سونی داره با کنترل کردن ea زمین تا اسمون فرق داره از نظر فرهنگ کاری و محیط کار هم سونی و ea هیچ شباحتی به هم ندارن و ea هم بدتر از اکتیویژن خیلی تو رفتارش با کارمنداش بد عمل کرده اعتبارش لکه دار شده و تو میون خود گیمر ها هم منفوره بحث اصلا پولش نیست اگه بخواد سونی میتونه جورش کنه حتی اگه چهل میلیارد دلار هم باشه میتونه از بانک های ژاپنی جورش کنه لازم هم نیست بخواد سهام مبادله کنه شرکته ای ژاپنی با توجه به قدرت اقتصادی که خود ژاپن داره مشکلی تو تاکین سرمایه ندارن اما خیلی علاقه ای هم به وام گرفتن و بدهکار شدن ندارن حتی اگر بهره ش هم ناچیز باشه
روش سونی تا الان جواب داده دلیلی نداره بخواد عوضش کنه بجای اینکه بره ناشر ها رو بخره که صاحب ای پی هاشون بشه سونی خود ای پی ها و بازی های جدید میسازه یا با کمک استدیو هایی که داره و یا با خرید استدیو های تازه تاسیس و کوچیک
الان دقیقا بودجه سرمایه گذاری شده سونی برای بخش های مختلفش چه ربطی به خرید داره ؟!!!!
مگه الان بحث خرید خود EA وسط اومده که سونی پولشو نداشته باشه ؟!!!
هیچ شرکتی هر چه قدر هم که پولدار و ثروتمند باشه نمیاد کل پولشو یه جا سرمایه گذاری کنه یا رو یه صنعتی خرج بکنه چون اینکار عملا خودکشیه محضه براش !
سونی هم گدا نیست که نتونه از پس همچین خرید هایی بر بیاد ولی سیاستش با توجه به استراتژی های خودش فرق میکنه انقدر سعی نکنید هر چیزی رو به اینجور چیزا ربط بدید
نیازیم به خرید ea نداره سونی
همین حالا هم ارشیو کاملی از استودیوهای خلاق رو در اختیار داره در اینده هم میتونه با خرید برخی از ناشرها و استودیو ها( در حد توان مالی سونی ) این آرشیو رو کامل تر هم کنه
برخی ها فکر میکنن سونی هیچی نداره و اگه ea یا تیک تو رو نخره نابود میشه !! در حالی که اینطور نیست
خرید ea و تیک تو به درد کمپانی های مثل اپل و امازون می خوره چونکه تقریبا هیچ پایه مستحکمی در صنعت گیم ندارن و با این خرید ها میتونن به صورت جدی وارد رقابت بشن
درسته نیازی ب خرید EA نداره
ولی با توجه به اینکه مایکروسافت استارفیلد و الدر اسکرولز ۶ و انحصاری کرده
سونی خیلی راحت با خرید EA و انحصاری کردن مس افکت ۴ و دراگون ایج جدید میتونه اون ضعف خودش تو بخش RPG رو رفع کنه
به نظرم خرید EA خیلی منطقی هست
فیفا هم کم نسبت به کالاف نمیفروشه و میتونن با مولتی پلتفرم کردن فیفا و گذاشتن قیمت ۷۰ دلاری روش و اوردن فیفای جدید هر ساله روی سرویس جدیدشون ینی همون پلاس essential ( فک کنم )
رقابت خیلی خوبی با گیم پس بکنن
دقیقا به نظرم هدفی که مایکروسافت داره
کالاف و طبیعتا انحصاری نمیکنن برچسب ۷۰ دلاری میزنن روش برای PS و خودشون روز اول رو گیم پس عرضه میکنن
ea !
شوخی میکنی دیگه ؟؟؟
یه بار گفتم بازم میگم سونی اگه بخواد جواب مایکرو رو بده بهترین گزینه تیک توئه
چون اگه سونی تیک تو رو بخره مکس پین ریمیک و بایوشاک بعدی رو انحصاری کنه بازیاش و gta vi رو یه سال بعد عرضه بیاره رو سرویس پلاس
اونوقت خریدای بعدی مایکرو بی ثمر میشه ( به جز ea )
تیک تو محاله خودش و بفروشه
ینی محاله یک صدم درصد هم امکان پذیر نیس
مگه اینکه مایکرو ۱۰۰ میلیارد دلار بابت خریدش پیشنهاد بده ( میدونم قیمت take 2 اینقد نیست ) ک بازم محاله
کلی سود فقط از GTA V تو سه نسل کرد
حالا این سود رو برای GTA VI در نظر بگیر
اونم احتمالا تا ۲ سه نسل بعدیش منتشر بشه
محاله تیک ۲ مستقلیت خودشو بفروشه
حاجی چرا به فارسی سخت گفتی انقد!!! مستقلیت چیه؟ استقلال دیگه :دی
هر پیشبینی درباره خریدها اشتباهه . خریدهای صنعت گیم نشون دادن معمولا طبق پیشبینی ها نیستن . خرید یتسدا و اکتیویژن و بانجی هم مثالشونه یا مثلا اگه بهمون میگفتن تیک تو با ارزش ۱۸ میلیارد دلار میخواد شرکتی به ارزش ۱۲ میلیارد دلار رو بخره اصلا باورمون نمیشد اما دیدیم که اتفاق افتاد . به نظر من داشتن پول بحث اول خریدها نیست (مهم هست اما تعیین کننده نیست) ، بحث اصلی اراده خرید و فروش و توافقیه که ایجاد میشه
یتسدا ——» بتسدا
سونی مثل ایکس باکس نیازی به خرید ناشر نداره، الان شما دو ساله بازی ندارید در حالی که برای پلی استیشن هر دو سه ماه یک بازی aaa درجه یک میاد. سونی چندتا استودیو مثل فرامسافتور و سیدی پراجکت رو بخره کافیه.
داداش همه میگن یا کپکام رو بخره یا لاینسنس های وارنر رو نهایتش بگن تیک تو رو eaرو والا ندیدم کسی بگه.
عزیز چرا هنوز شماها متوجه نمیشید اینکه سونی مباد بگه چقدر سرمایه گذاری میکنه با بحث توانایی خرید کاملا جداست.
چرا هر چیزیو بهم ربط میدید.
اصلا چرا رویاپردازی بشه؟
سونی کلا سیاستش برا خرید متفاوته و اینطور نیست دنبال خرید استودیو با ip خاصی باشه. مایکروسافت این خریدها رو انجام داد چونکه ip خاصی نداشت.
سونی: ۳۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری استراتژیک انجام خواهیم داد
تیک تو و ea بالای ۴۰ میلیارد 👋👋👋👋
Ea30 میلیارد تیک تو ۱۸میلیارد
تیک تو ۲۸ ملیارد هست
فشاااارررررر
تو اینترنت ۲۰میلیارد زده.
کی گفته همش میخواد صرف بخش گیمینگ بشه؟!
think,then talk
اگه تیک تو بدونه آنقدر سهامش رو بالا بردی قطعا استخدامت میکنه اینم بگم گیمر دنبال بازیه خوبه نه آی پی با اسم خوب ولی کیفیت پایین.
پس میخواد برای پلی استیشن یه خرید توپ انجام بده به به
به امید خرید سی دی پراجکت رد و رمدی اینترتیمنت توسط پلی استیشن
در ضمن احتمالأ این بودجه حدود ۲۰ ملیارد دلاری برای پلی استیشن بوده و اگر کم تخمین بزنیم متوجه میشیم تا الان ۵ میلیارد دلار پلی استیشن برای خریداش تا الان هزینه کرده و یعنی پلی استیشن اگه این حرفم درست باشه تا ۱۵ ملیارد دلار دیگه میتونه خرید داشته باشه به نظرم بهترین برای پلی استیشن که زیر ۱۵ ملیارد است اینها.
1_CD project red
2_ Remedy entertainment
3_warner brother interactive entertainment
4_Squer Enix
5_Banday namco
6_Capcam
7_Kojima production
8_Ubisoft
اینها همه زیر ۱۵ ملیارد دلار هستن و سونی اونا رو میتونه بخره !!!
با ۱۷-۱۸میلیارد راحت میتونه کپکام و سیدی پراجکت و فرام سافتور رو بخره ولی احساس میکنم سونی دنبال خرید استودیوهای وارنر و اسکوئر انیکسه
داداش چقدر تو مغز مریضی داری…
فکر کردی این ۳ تا رو میتونه بخره …!!
اصلا همونجا خرید منتفی میشه توسط FTC ( یا هر کس دیگه ای..!!)
بجز توهین کردن کامنت دیگه ای هم بلدی بدی؟سری قبل هم به من توهین کردی یکم خجالت بکش صد رحمت به فن بوی ها حداقل به شخصی توهین نمیکنن.
تو دیگه کی ای من اصن به هیچ کی توهین نکردم ..
اصن مگه اینجا کامنت هایی که توهین یا فحاشی تو هست رو تایید می کنند …!!
از خدا برات آرزوی موفقیت دارم..
توهین برای هر کسی متفاوته چون هر کسی تو خانواده متفاوتی بزرگ شده!!!.
این FTC اون زمان ها که بحث مایکروسافت میشه چیزی نیست فقط برای سونی که میشه مهم میشه مگه نه ؟ 😏
فرقی نداره….
دست من که نیست, شاید همین فردا یا چند روز دیگه لغو شده ( شاید اصن لغو نشه و خرید تصویب شده..!)
ولی خرید این ۳ تا کمپانی که گفتی یک جا غیر ممکنه اصن خرید شون ما ممکن است …
دولت جدید آمریکا به شدت از انحصارطلبی بدش میاد که شاید خرید اکتیو هم لغو شده..!!!
داداش شرمنده اگه از حرف من ناراحت شدی من عذر خواهم ..😘
کپکامم داره التماس میکنه منو بخر منو بخر
CD project دولتشون حامی شونه و احتمال خریدش خیلی کمه
یوبیسافت هم صاحبهاش دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی هستن تا از خریده شدنش جلوگیری کنن . هرچند بدترین خریدیه که سونی میتونه داشته باشه ، چون دو برابر هزینه خریدش رو باید صرف بازسازی و سرپا کردن اون همه نیرو و استویدو و بازی نصفه کنه
کوجیما استودیو و خریدش بزرگ نیست هرچند احتمالش باز هم کمه چون کوجیما آدمی نیست که بخواد زیر دست کسی باشه . مستقل میمونه اما با سونی ادامه میده
بندای نامکو زیادی گرونه و ارزش خرید نداره
کپکام هم در بهترین وضعیت تاریخشون هستن ، فروششون منطقی نیست
البته تمام این حرفها حدسی هستن و هرچیزی ممکنه
خداوکیلی چی میزنی ؟
برا چی سونی باید سی دی پراجکت و بخره وقتی که فقط تو نزدیک ۶ هفت سال ی بار ی بازی تولید میکنن تازه اونم ب وضع سایبرپانک ؟ اصلا منطقی نیس
خرید EA با توجه به ساخت مس افکت ۴ و دراگون ایج جدید برای رفع ضعف RPG خیلی منطقی تره
تا خرید سی دی
فکر کنم اشتباه ریپ زدی داش
عه این
رمدی در حد اینسامیناک هم قیمت نداره . یوبیسافت هم که ارزش ندارد ، کونامی هم فاقد استعداد است و فقط باید ای پی ها رو تصاحب کنه ،ولی گنجینه حال حاضر کپکام و سی دی رد پراجکت و وارنر هست
یهو مایکروسافت هم می زدی تنگش … والا کی به کیه
قطعا بخش قابل توجهی از این بودجه به بخش PlayStation اختصاص داره و با توجه به تغییراتی که صنعت گیم تو خودش داره میبینه و خرید ها و ادغام های زیادی که صورت گرفته و میگیره سونی هم در آینده خرید های بیشتر و بزرگ تری خواهد داشت
مبلغ خیلی خیلی گنده ای هستش
تا اخر ۲۰۲۳ ۱۸ میلیارد دلار (مخصوص ps ) و دوباره تا اخر ۲۰۲۴ ۳۰ میلیارد دلار (احتمالا بخش اعظمش مربوط به ps )
نمیخوام ترول کنم ولی کاش مایکروسافت این خرید ناشر رو شروع نمیکرد
با این کاره مایکروسافت دیگه هیچ شرکتی مستقل نمیمونه یا سونی میخره یا مایکرو یا یه شرکت دیگه
مایکروسافت به استودیو نیاز داشت چون اصلا وقت هم نداشت صرف پرورش بده با اینکه خیلی خیلی ناراحت شدم ولی خب به هرحال بتسدا رو خرید و نیاز هم داشت ولی دیگه بیای دوباره قصد خرید ناشر کنی کاملا مشخصه قصد بهم زدن بازار رو داری
از اون سمت سونی هم بخاطر این موضوع شروع کرده به خریدن و خب اینده خوبی نمیبینم
کاش یه جا استاپ شه
۱۸ میلیارد مخصوص پلی استیشن نبود ۳۰ میلیارد هم نیست، همچنین از ۳۰ میلیارد ۴ تا ۶ میلیاردش همین حالا هزینه شده.
درسته ولی بخش قابل توجهیش برای پلی استیشن هست همونطور که ایشون هم تو کامنتش نوشت بخش اعظمش برای ps هست
من نگفتم بخش اعظمش برای پلی استیشن نیست، گفتم مخصوص پلی استیشن نبود، ۳۰ میلیارد هم که ذکر شده به وضوح و برای تاکید گفتم.
بله اشتباه از من بود الان متوجه شدم 🙏
جالبه
کامنت بالاتر شما رو بعد از کامنت خودم دیدم بسیار جالب بود ممنون بابت اطلاعات مفید
ای کاش به بخش موبایلش به دستی بکشه
واقعا حیفه که بخش موبایل همچین کمپانیی که توان رقابت با سامسونگ و … رو داره چنین وضعیتی داشته باشه
پ.ن : ای کاش سونی یه رابط کاربری خفنی مثل رابط کاربری ps5 رو واسه گوشیاش بزنه
بازار اختصاصی گوشی اشتباه محضه . با وجود غولهایی مثل سامسونگ و اپل نمیشه بازار سخت افزار و نرم افزار اختصاصی ایجاد کرد . اما بهترین کار که سونی داره انجامش میده ، ایجاد بخش گیمینگ مخصوص موبایله . یعنی ساخت بازیهای موبایل روی سخت افزارهایی که همین الان چند میلیارد مخاطب دارن . در کنار ساخت بازیهای با کیفیت و پردرآمد ، میتونه سرویسش رو هم به صورت کلود به گوشیها و تلویزیونها راه بده
شیائومی هم آروم آروم شروع به قوی تر کردن بخش موبایلش کرد که الان به همچین جایگاهی رسیده سونی هم اگه یه مدیر درست برای این بخشش بیاره و آروم آروم از خود ژاپن شروع بکنه برسه به بقیه کشور ها میتونه موفق باشه هر چند بازم به نظرم نباید تمام تمرکزش رو بزاره رو موبایل تا یه وقت اشتباهات ۲۰۱۱ تکرار نشن
به نفع گیمرا تموم بشه خوبه این خریدا
ولی انصافا دیگه گندشو در آوردن با این خرید های استودیو و سرویس های اشتراکی
منظورم با همه پلتفرم ها هست
کلیشه ای ترین خبر روزهای صنعت گیم شده
امیدوارم سراغ استودیو ها و بازیسازهای با استعداد و البته لاینسنس های وارنر بره تا ناشرهایی که عملا آدم های مهم جدا شدن رو بگیره و اسم ای پی رو بخره الانhaven رو ببینید چقدر آدم با استعداد داره یا deviation که هنوز نخریده اما امیدوارم وقتی بازیشون موفق شد تو دوره اوج بخره کاری که سونی همیشه انجام داده و خواهد داد ipلست آف اس مثل بقیه ریشه ۲۰ساله نداره یا حتی گوست آف سوشیما ولی چنان به دل آدم میشینه که از ipهای خیلی قدیمی تر هم براش محبوب تر میشن اینکار درست در صنعت گیمه.
بهترین خریدها :
اسکوئر برای ff14 و تضمین بازار ژاپن
چندتا آیپی و استودیو از وارنر تا سود بازارش رو از دست نده
ادامه خرید استودیوهای گلچین
غیر از اینها به بقیشون احتیاجی نداره تا وقتی که مایکرو بقیه رو نخره (که احتمالا دیگه نتونه خرید بزرگ داشته باشه) . هرشرکتی هم بخره مهم نیست چون اونها کنسول ندارن و نمیتونن بازار انحصاری برای خودشون ایجاد کنن
من یکی امیدوارم از این ۲۴ میلیارد دلار مدیران پخمه فعلی پلی استیشن لطف کنن حداقل ۲۴۰ میلیون دلارش خرج خرید فرام سافتور کنن واقعا دلیل اینکه پلی استیشن اینقدر برای خرید فرام سافتور دست دست می کنه رو نمی فهمم حتما باید باندای نامکو دست به کار بشه ؟؟؟اگه بحث سود که بازی های این استودیو بر روی ps و pc فوق العاده فروش میرن علاوه بر این فرآیند ساخت شون هم سریع است با این کار پلی استیشن می تونه شرایط کاری این استودیو را هم بهبود ببخشه و امکان جذب نیرو بیشتر را هم براشون فراهم کنه از طرفی هم همکاری با پلی استیشن یکی از بهترین گزینه ها برای ارتقایی موتور بازی سازی این استودیو است این یک معامله دو سر برد است با بقیه این سرمایه هم هر خریدی انجام بده برای من مهم نیست چه بخواد اسکوئرینیکس بخره چه کپکام چه این پول آتش بزنه برام اهمیتی نداره
استودیو فرام مال کادوکاواعه بنظرت استودیو با این درآمد رو میفروشه؟مثل این میمونه تیک تو راکستار رو بفروشه.
کادوکاوا باید احمق باشه که فرام سافتور رو بعد از الدن رینگ بفروشه یا حداقل با قیمت ۲۴۰ میلیون دلار توافق کنه. فکر کنم شما صنعت گیمینگ رو با مهدکودک اشتباه گرفتین که فکر میکنن سونی و مایکروسافت به هر کمپانیای اشاره کنن شرکت مقابل راضی به معامله هست، مخصوصا فرام سافتور که مستقل نیست.
—
مدیران پخمه پلی استیشن؟ پلی استیشن با توجه به وضعیت مالی و بودجه، هوشمندانهترین خریدها و مهمتر از خریدها، استراتژیها رو داشته که به نظر من خیرهکنندهاس.
۱- نمیدونم در آینده سونی چه نقشی رو در زمینه بازی های سرویس محور ایفا میکنه اما تا الآن باهوش عمل کرده ریسک های احمقانه یوبیسافتی نکرده. اول یک شرکت با تجربه در این زمینه رو تصاحب کرد، دوم با استودیوهای دیگه حداقل یک ساله همکاری کرد تا کیفیت رو بسنجه.
2- تمرکز روی گسترش استودیوهای داخلی رها نشد و قراره سرمایه و تجهیزات بیش از پیش تزریق بشه. این باعث میشه ipهای قبلی لاین آپ آینده رو حفظ کنن و استودیوهای جدید هم روال عادی خودشون رو برای رسیدن به Quality طی کنن نه این که با تزریق نیرو از راکستار و ناتی داگ و آبسیدین انفجاری سعی در بهتر کردن استودیو داشته باشی. استودیو به هماهنگی و همدلی و مهم تر از همه زمان نیاز داره که با استخدام خشک و خالی نمیشه انجامش داد.
3- استودیوها هر کدام هدفمند انتخاب شدن، بلوپوینت در ریمیک و ریمستر توانایی داره و میتونه حتی استودیوی پشتیبان خوبی باشه. هاوس مارک بهترین گزینه برای ترکیب گیمپلی آرکیدگونه با گیمپلی مدرن هست. بانجی هم در آینده سونی نقش محوریتری نسبت به سایر استودیوها ایفا خواهد کرد.
۴- با خرید و تاسیس استودیوهای پشتیبانی مثل والکری و visual arts و nixxes باعث شده تا بار زیادی از دو.ش استودیوهای فرست پارتی خالی بشه هم کمکی برای ساخت بازی ها هستند و هم نیازی نیست خود استودیوها پورت پی سی رو انجام بدن.
۵- مطمئناً در تلاش هست تا سیاست کاری و کالچر اینسامنیاک رو تزریق کنه به استودیوهای مختلف به خصوص سازندههای جدید.
سونی با فانتزیهای ذهنی طرفداران کاری نداره. اینطور نیست که فرام سافتور تیک تو و کپکام و فرام سافتور و … رو نخواد، کمپانیها باید بخواهند که به فروش بروند، واقعاً درک این موضوع سخته؟ اگر کادوکاوا بخواد فرام رو بفروشه شکی نیست که این کمپانیها به ردیف اقدام میکنن.
بیشتر منظورم از اون عدد این بود که میشه با یک مبلغ ناچیز (با توجه به این ۲۴ میلیارد دلار) دست به همچین خریدی زد …یادمه در گزارش مالی سال قبل کادوکاوا سهم بسیار کمی از درآمد را به فرام سافتور و الدن رینگ اختصاص داده بود شاید بشه اینطوری برداشت کرد که با یک پیشنهاد خوب این کمپانی حاضر به فروش فرام سافتور بشه و پافشاری خاصی هم ازش شاهد نباشیم ….پلی استیشن یک مبلع هنگفت برای حفظ کارمندان بانجی یا یه جورایی استعداد های این کمپانی هزینه کرد و قرار بیش از هفتصد میلیون دلار دیگه هم به این منظور هزینه کنه چرا نمی تونن همچین مبلغی برای در اختیار گرفتن استعداد های فرام سافتور هزینه کنن؟؟؟(این هزینه هم از لحاظ کیفیت فرام سافتور و هم از لحاظ برگشت پذیری سرمایه منطقی است )قطعا من در این مورد مدیران پلی استیشن را مقصر می دونم ….چه خوب به اینسامنیاک اشاره کردین فرام سافتور بهترین گزینه برای تزریق همچین سیاست کاری است… من صرفا حرف هام براساس فانتزی نیست (هرچند مسلما علاقه من به این استودیو هم غیرقابل کتمان است) صحبت اصلی فرصت سوزی است که مدیران پلی استیشن خواسته یا ناخواسته دارن به اون دامن می زنن با توجه به همکاری های مختلف فرام سافتور و پلی استیشن حداقل میشه از رضایت مندی متقابل این دو نسبت به هم مطمئن شد درنتیجه تنها مانع در حال حاضر کادوکاوا است که در این مورد سونی دو گزینه دارد خرید کل این کمپانی که ممکنه در این مورد جلب رضایت شون کار مشکلی باشه یا احتمالا متقبل شدن یک هزینه هنگفت به منظور این تصاحب برای سونی ضروری نباشد یا اصلا مایل به فروش نباشن گزینه بعدی هم خرید بخش فرام سافتور است شاید کادوکاوا نخواد فرام سافتور بفروشه اما وقتی با یک پیشنهاد خوب از سمت سونی مواجه بشن به احتمال زیاد یا حتی صدرصدی احتمال تغییر نظر شون وجود دارد دقیقا مثل بانجی درسته این شرکت به شرط مستقل بودن حاضر به فروش شد اما اون پیشنهاد بالایی سونی و اهمیت دادن به نیروهای کاری این بازیساز چه به صورت مالی و … هم در این موضوع بی تاثیر نبود پس واقعا نمیشه فقط عامل رضایت در نظر گرفت بر خلاف شما من معتقدم این خواستن به تصاحب کردن است که مهم ترین عامل در خریدها رو ایفا می کنه نه رضایت طرف مقابل رضایت عاملیه که محال است با پیشنهادهای مختلف تغییر نکنه( مهم نیست شرایط طرف مقابل از لحاظ درآمد چقدر مناسب باشه) اما تا وقتی اون میل به تصاحب نباشد هیچ خریدی انجام نمیشه به خاطر همین که من اینقدر از سیاست های اخیر مدیران پلی استیشن ناراضی هستم انگار میلی به تصاحب فرام سافتور ندارن با اینکه می دونن انجام این خرید چقدر می تونه بهشون در زمینه های مختلف کمک کنه حتی این خرید می تونه منجر به گسترش سهم پلی استیشن در پلتفرم pc بشه
اولا همچنان توجیه نمیشه که آیا با یک میلیارد هم حاضر به فروش هستند یا نه. دوماً بانجی از نظر سوددهی خیلی خیلی باارزشتر از فرام سافتور هستش، حکم یک سازنده یا شرکت رو براشون نداره حکم ثبات دهی به یک سبک از بازی رو ایفا میکنه که داره بخش قابل توجهی از Revenue صنعت گیم رو Generate میکنه (بازی های سرویس محور) برای همین حاضر شدن فراتر خرج کنن و گران ترین خرید پلی استیشن رو انجام بدن، وگرنه این خرید صرفاً بخاطر رقابت یا آی پی یا سوددهی خالی از طریق آی پی های داخلی بانجی نبوده. خرید بانجی برای سونی کاملاً فراتر از فرام سافتوره. بانجی به طور متوسط سالانه ۲۵۰ میلیون دلار سوددهی داره. فرام سافتور هیچکدوم از بازیهاش به غیر از الدن رینگ این موضوع رو توجیه نمیکنه. هیچ بعید نیست فرام بره به سراغ بازی ای شبیه به سکیرو و بازیای شبیه به الدن رینگ رو نبینیم که مخاطب عام رو به خودش بکشه چون فرام سافتور نقطه قوتش همین Experimental کار کردنش هست نقطه قوتشون دقیقا اینه که قاطی جو نمیشن، بلکه چیزی که دوست دارن رو میسازن و اگر قرار باشه مجبور به ساخت بازی open world بشن که مخاطب زیاد داره، قطعاً نتیجه خوبی در نمیاد. فرام سافتور نمونه کامل استودیویی هست که باید آزادانه بازی بسازه و آزادانه بازی ساختن فرام سافتور ممکنه دور از اولویت دهی مالی باشه اما بانجی چنین شرکتی نیست. بنابراین من به وضوح میبینم که چرا برای بانجی و باقی موندن استعدادهای سرویس محور ساز این شرکت هزینه کردند اما حاضر نیستند ۳۰۰ میلیون دلار بابت استودیوهای غربی اسکوئر یا هزینهای هنگفت برای خیلی از سازندگان دیگه انجام بدن.
کامنتتون خیلی عالی بود 👍👍 . ولی مشکل اینجاست هیچکس براش مهم نیست و مثل همیشه کلمه خرید بین گیمرها رواج پیدا کرده (نه فقط ایرانی ها)
من بنظرم این حرکت خوبه که اسکوئر رو بخره چون دردسر ندارن و همون قیمتی که داره فروش میره و دولت ژاپن هم بررسی میکنه بعد از اون خرید میتونه بره کلی استودیو و لاینسنس دیگه رو بخره اگه اول از همه هم بره سراغ کپکام که دیگه تمومه فکر کن گاد در کنارdevil may cry,رزیدنت ایول در کنار لست و کلی آی پی دیگه.
عجب روزگاری شده به مولا … همه شرکتا (به جز نینتندو ) زدن تو کار خرید و فروش … تهش هم یه بازی معرفی میکنن که یا میره تو سکوت کلا ، یا تا پای کنسل شدن پیش میره … لامصبا این همه نیرو و بودجه و آیپی ناب دارین …
یه زمانی هر روز که گیمفا چک میکردم یه بازی جدید معرفی شده بود که قرار بود با فاصله زمانی نه چندان زیادی از معرفی ، عرضه بشه ، اونم بازیایی که هرکدومشون جدا از قوت و ضعفاشون ، عالم و اتمسفر خاص خودشونو داشتن … الان … 🤦♂️
سونی کبیر🙇
ما همه چیز رو مدیون سونی هستیم🙌🙏🙇
بگذارید به حال خودش باشد. سونی میداند چکار میکند.
ما همه چیز را مدیون سونی هستیم. نه فقط گیم همه چیز ……
محیط زیست . زندگی. فناوری. امید همه چیز…🙌🙏🙇
ببخشید که مایکروسافت این تعادل رو بهم زد . وقتی یه سری تابو شکسته بشه همه چی به هم میریزد
والا من منظور حرفم به طور کلی شرکتای بزرگ بود (نه فقط سونی و مایکرو ، حتی کسایی مث زنیمکس یا حتی تنسنت)
اصلا بخرن و رشد کنن هم اوکیه ، ولی لااقل ۱.از ظرفیت اون خریدشون به خوبی استفاده کنن ۲.توی فرآیند انتشار اطلاعات پروژه هاشون یه نمه بهتر عمل کنن (امروز یه تریلر cg میبینی ، گیمپلی بازی میره برا ۲ سال بعد،انتشارش هم که …😑🗿 خب مومن وقتی بازیت آماده نیست چرا معرفی میکنی که تهش هایپ سوزی برای پروژه ات پیش بیاد)
ای کاش یکم هم بخش موبایلش رو گسترش بده و باز برش گردونه به بازتر خاورمیانه بنظرم میتونه با تمرکز رو گوشی های گرون قیمت حداقل به اندازه گوشی های گوگل پیکسل بفروشه همین الان هم پرچمدار های واقعا با کیفیتی داره اما خیلی ضعیف عمل کرد تو بازاریابی
لطفا برو fortnite رو بخر delete بکنش ، بهترین استراتژی برای آینده دنیاست