از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا

از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار

فیلم‌های بیوگرافی، از جمله آثار برجسته دنیای سینما به شمار می‌روند که بیننده را با زندگی افراد مشهور و برجسته آشنا می‌کنند.

مردم برای مدت‌های طولانی، سلبریتی‌ها را به عنوان گونه‌ای متفاوت می‌دیدند؛ افراد مشهور، انسان‌های ایدئال شده‌ای هستند که زندگی حسادت‌برانگیزی دارند. از سوی دیگر، شکست آن‌ها نیز همیشه با شوق و ذوق بسیاری توسط رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شدند.

حالا و با گسترش شبکه‌های اجتماعی، سلبریتی‌ها پلتفرم خود را دارند و مخاطبان نیز می‌توانند بهتر زندگی آن‌ها را مشاهده کنند. شکست، ناراحتی و خواسته‌های آن‌ها همیشه توسط شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تاک شو با مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود. همین نیز منجر به آن شد تا مخاطبان بپذیرند که افراد مشهور نیز لحظات تلخی نیز در زندگی خود دارند. در صنعت سینما، آثار بیوگرافی، جایگاه ویژه‌ای دارند، چراکه مخاطبان را به گذشته می‌برند و زندگی فردی خاص را به تصویر می‌کشند.

فیلم من تونیا هستم (I, Tonya) با بازی مارگو رابی (Margot Robbie) در نقش اسکیت‌بازی حرفه‌ای به نام تونیا هاردینگ، از جمله فیلم‌های بیوگرافی به شمار می‌رود که مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار گرفت. اخیرا نیز سباستین استن (Sebastian Stan) و لیلی جیمز (Lily James) زندگی پاملا اندرسون و تامی لی را در سریال پم و تمی (Pam & Tommy) به تصویر کشیدند. این مینی سریال سرویس هولو، مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و مطمئنا در فصل جوایز، عملکرد خوبی خواهد داشت.

موفقیت آثار بیوگرافی، کاملا واضح است و دلیل آن نیز ساده به نظر می‌رسد. منبع ساخت این فیلم و سریال‌های بیوگرافی، واقعی هستند و علاقه به تماشای داستان نیز از قبل در بین مخاطبان وجود دارد. با این حال، در تمام آثار بیوگرافی، بازیگر نقش اصلی همیشه جزء اصلی محسوب می‌شود چراکه او باید دقیقا شبیه به شخص اصلی باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا هفت فیلم بیوگرافی مورد انتظار را به شما معرفی کنیم.

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

فیلم اوپنهایمر oppenheimer

فیلم «اوپنهایمر»، اثری بیوگرافی به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) است؛ این فیلم، داستان پدر اتم را دنبال می‌کند که مطمئنا تجربه سینمایی جالبی را برای مخاطبان رقم خواهد زد. در فیلم «اوپنهایمر»، کیلین مورفی (Cillian Murphy) قرار است نقش اصلی رابرت اوپنهایمر را به تصویر بکشد.

کیلین مورفی، سابقه همکاری با کریستوفر نولان را دارد و همکاری اخیر آن‌ها نیز در فیلم دانکرک (Dunkirk) بوده است. کیلین مورفی، بازیگری برجسته و با استعداد به شمار می‌رود که بیشتر برای نقش‌آفرینی در سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) شناخته می‌شود. علاوه بر این، کیلین مورفی شباهت بی‌نظیری با رابرت اوپنهایمر دارد.

فیلم «اوپنهایمر» بر اساس کتابی نوشته کای بیرد (Kai Bird) ساخته خواهد شد؛ خود او نیز وظیفه نوشتن فیلم‌نامه را برعهده داشته است. این کتاب، داستان زندگی این دانشمند برجسته را دنبال می‌کند که جمله معروف «حالا من تبدیل به مرگ شده‌ام، نابودگر جهان‌ها» را گفته است. فیلم «اوپنهایمر» قرار است در تاریخ ۲۱ ژوئیه سال ۲۰۲۳ (جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲) روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم جیم جونز (Jim Jones)

فیلم جیم جونز jim jones

فیلم «جیم جونز»،‌ قرار است زندگی رهبر فرقه‌ای مخوف و بدنام یعنی جیم جونز را به تصویر بکشد؛ در این فیلم،‌ لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) نقش اصلی را بازی می‌کند. این اثر، محصولی از کمپانی MGM است و فیلم‌نامه آن را اسکات رازنبرگ (Scott Rosenberg)، نویسنده فیلم ونوم (Venom) قلم می‌زند. قرار است بازیگران برجسته و بزرگی در این فیلم نقش‌آفرینی کنند، فیلمی که قرار است داستان مرد مسئول قتل عام جونزتاون را به نمایش در بیاورد.

لئوناردو دی کاپریو با ایفای نقش افراد خودشیفته و اجتماع ستیز ناآشنا نیست. او در دوران بازیگری خود، نقش‌های واقعا پیچیده‌ای را بازی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نقش جردن بلفورت در فیلم گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) و نقش تاریک‌تری همچون آقای کندی در فیلم جانگوی رها شده (Django Unchained) ساخته کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) اشاره کرد. این نقش‌آفرینی‌های دی کاپریو، واقعا تماشایی و خیره‌کننده بودند.

از سوی دیگر، قرار است فیلمی به نام شب سفید (White Night) ساخته شود که به همین داستان جیم جونز می‌پردازد. در این فیلم،‌ جوزف گوردن لویت (Joseph Gorden-Levitt) نقش اصلی را بازی خواهد کرد و در کنار او نیز کلویی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz) بازی می‌کند.

جوزف گوردن لویت، قبلا تجربه نقش‌آفرینی در چنین نقش‌هایی را نداشته است اما ظاهرا، این فیلم قرار است بیشتر به روی اتفاقاتی تمرکز داشته باشد که منجر به قتل عام و کشتار جونزتاون شدند. هر چند، فیلم «جیم جونز» قرار است بیشتر به خود جیم جونز بپردازد.

جیم جونز، رهبر یک فرقه بود که به نام فرقه پیپلز تمپل شناخته می‌شدند؛ او در یک حرکت هماهنگ شده، به پیروان و بچه‌های آن‌ها دستور داد تا نوشیدنی‌های آلوده به سیانور را بخورند که در نهایت منجر به مرگ افراد زیادی شد.

فیلم «جیم جونز» قرار است به زندگی این شخص بپردازد و نشان دهد که او چه فرد مشکل‌داری بوده است و چه چیزی باعث شده است تا او، این چنین ایده‌های عجیب و مخوف در ذهنش داشته باشد. در حال حاضر، تاریخی برای اکران فیلم «جیم جونز» اعلام نشده است.

فیلم الکتریکی شدن (Going Electric)

فیلم الکتریکی شدن going electric

باب دیلن، یکی از بزرگترین خواننده‌ها و ترانه‌سراهای تاریخ به شمار می‌رود که بیشتر برای ژانر موسیقی‌های خودش شهرت داشت. موسیقی‌های اولیه او، جوهره احیای موسیقی مردم آمریکا بود. موسیقی او، سیاسی و فلسفی بود و محبوب‌ترین موسیقی آن نسل به شمار می‌رفت که فرهنگ عامه را تغییر داد. او در سال ۱۹۶۵ میلادی، با الکتریکی شدن موسیقی‌اش دنیا را تغییر داد. تولید این فیلم به دلیل ویروس کرونا چندین بار به تعویق افتاد اما اکنون، تولید آن به کارگردانی جیمز منگولد (James Mangold) در جریان است.

فیلم دختر، از هم گسیخته (Girl, Interrupted) محصول سال ۲۰۱۷ و فیلم فورد دربرابر فراری (Ford v Ferrari) محصول سال ۲۰۱۹، از جمله آثار برجسته و اخیر جیمز منگولد محسوب می‌شوند که توانستند تا چندین جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب بدست بیاورند.

فیلم «الکتریکی شدن» قرار است روی ابتدای زندگی باب دیلن تمرکز داشته باشد؛ او در آن زمان، گیتار الکتریکی را با گیتار آکوستیک عوض کرد و دنیای موسیقی را تغییر داد و جایگاه ویژه‌ای در موسیقی راک بدست آورد. در این فیلم، تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) قرار است نقش باب دیلن را به تصویر بکشد. ظاهر تیموتی شالامی بسیار شبیه به جوانی‌های باب دیلن است. از سوی دیگر، تیموتی شالامی در سال‌های اخیر توانسته است تا در هالیوود به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. در حال حاضر، هنوز تاریخ اکرانی برای فیلم «الکتریکی شدن» اعلام نشده است.

فیلم بلوند (Blonde)

فیلم بلوند blonde

فیلم «بلوند» بر اساس کتابی به همین نام نوشته جویس کارول اویتس (Joyce Carol Oates) است؛ این کتاب، بخشی واقعی و بخشی تخیلی است که زندگی یکی از مشهورترین زنان قرن بیستم میلادی یعنی مریلین مونرو (Marilyn Monroe) را به تصویر می‌کشد. در فیلم «بلوند»، آنا دی آرماس (Ana de Armas) نقش اصلی را بازی خواهد کرد. فیلم «بلوند» به کارگردانی اندرو دومینیک (Andrew Dominik) است که در سال ۲۰۲۲ میلادی از سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه خواهد شد.

مریلین مونرو که از او به عنوان ملکه زیبایی یاد می‌شود، بازیگری برجسته بود که در زندگی خود،‌ مشکلات زیادی را تجربه کرده بود تا در نهایت در سال ۱۹۶۲ میلادی و در سن ۳۶ سالگی بر اثر مصرف بیش از حد باربیتورات از دنیا رفت. علاوه بر این، او در زندگی خود با مشکلاتی همچون سنگ کیسه صفرا، اندومتریوز و اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کرده است.

مریلین مونرو علاوه بر زیبایی بی‌نظیر خود، صدایی دلنشین و متفاوت داشته است و بنابر گزارش‌ها، آنا دی آرماس برای اینکه بتواند صدای او را تقلید کند، بیش از ۹ ماه تمرین کرده است. ظاهرا، فیلم «بلوند» قرار است رده سنی NC-17 را داشته باشد که با انتقاد برخی افراد روبه‌رو شده بود؛ با این حال،‌ برخی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما همچون رفقای خوب (Goodfellas) و دیوانه آمریکایی (American Psycho) نیز همین رده سنی را داشتند.

فیلم بیوگرافی آدری هپبورن

فیلم بیوگرافی آدری هپبورن

سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس قرار است فیلمی بیوگرافی بر اساس زندگی آدری هپبورن (Audrey Hepburn) بسازد اما هنوز عنوان رسمی آن مشخص نشده است. در این فیلم، رونی مارا (Rooney Mara) قرار است نقش این بازیگر برجسته را بازی کند. انتخاب رونی مارا برای این نقش واقعا انتخابی عالی بوده است چراکه او شباهت زیادی به آدری هپبورن دارد. علاوه بر این، رونی مارا نیز باید برای بازآفرینی صدا و لهجه منحصربه‌فرد آدری هپبورن تلاش زیادی بکند. کارگردانی این فیلم بیوگرافی را لوکا گوادنینو (Luca Guadagnino) در دست دارد.

آدری هپبورن توانسته تا کارنامه هنری پررنگی برای خود ایجاد کند. او در طی ۴۰ سال حضورش در سینما، چندین جایزه اسکار، بفتا و گلدن گلوب بدست آورده است. او پس از سال‌ها حضور در سینما، از آن کناره‌گیری کرد تا در کنار خانواده‌اش باشد و به یونیسف کمک کند. کارهای انسان دوستانه او، از جمله بخش‌های جذاب زندگی او محسوب می‌شود اما او متاسفانه پس از دست و پنجه نرم کردن با سرطانی نادر از دنیا رفت. در هر صورت، بینندگان برای تماشای این اثر بیوگرافی باید زمان زیادی را منتظر باشند.

فیلم الویس (Elvis)

فیلم الویس elvis

فیلم «الویس»، اثری موزیکال و بیوگرافی به نویسندگی و کارگردانی باز لورمن (Baz Luhrmann) است. در فیلم «الویس»، آستین باتلر (Austin Butler) نقش الویس پراسلی را بازی می‌کند و در کنار او نیز تام هنکس (Tom Hanks) نقش مدیر برنامه او به نام کلونل تام پارکر را به تصویر می‌کشد. قبلا تریلری برای این فیلم منتشر شده است که نیم نگاهی از این اثر را به ما ارائه می‌کند.

آستین باتلر، شباهتی مثال زدنی با جوانی‌های الویس پراسلی دارد و انتخاب بسیار خوبی برای این نقش محسوب می‌شود. از سوی دیگر، این بازیگر صدای بسیار خوبی دارد و از کودکی نیز گیتار می‌زده است که انتخاب او برای این نقش را منطقی‌تر و بهتر جلوه می‌دهد. فیلم «الویس» قرار است در تاریخ ۲۴ ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی (جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱) توسط کمپانی برادران وارنر اکران شود.

فیلم بیوگرافی فرد آستر

فیلم بیوگرافی فرد آستر

تام هالند (Tom Holland) توانست تا در چند سال اخیر، به یکی از ستاره‌های بزرگ و برجسته هالیوود تبدیل شود. او که قبلا سابقه کارهای آکروباتیک و رقص را دارد، توانسته تا نقش‌های بسیار خوبی را به تصویر بکشد. حالا، این استعدادهای او سبب شدند تا او برای ایفای نقش فرد آستر (Fred Astaire) انتخاب شود.

فرد آستر، بازیگری برجسته به شمار می‌رود که بیشتر برای بازی در کنار جینجر راجرز (Ginger Rogers) در بیش از ۱۰ اثر کلاسیک و موزیکال شناخته می‌شود. فیلم بیوگرافی فرد آستر که هنوز عنوانی رسمی برای آن انتخاب نشده، به تهیه‌کنندگی امی پاسکال (Amy Pascal) است که قبلا تهیه‌کنندگی فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) را در دست داشت.

فیلم بیوگرافی فرد آستر هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و از همین رو، تاریخ اکرانی برای آن اعلام نشده است. این پروژه با مشکلاتی روبه‌رو شده بود چراکه در وصیت‌نامه فرد آستر آماده است که او نمی‌خواهد تا کسی نقشش را در دنیای سینما بازی کند؛ هر چند، این موضوع هنوز تایید نشده است. در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که چه کسی برای ایفای نقش جینجر راجرز و بازی در کنار تام هالند انتخاب خواهد شد.


فیلم‌های بیوگرافی، از جمله آثار برجسته سینما به شمار می‌روند که ما را با زندگی افراد خاص و مشهور آشنا می‌کنند. نظر شما در مورد این آثار بیوگرافی مورد انتظار چیست؟

منبع: کولایدر

DARKSIRENmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا
از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

از Oppenheimer تا Blonde | هفت فیلم‌ بیوگرافی مورد انتظار - گیمفا