ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری اسکوئر انیکس از جانب استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۰۹ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos

طبق گزارش‌ها، دو استودیوی کریستال داینمیکس و اِیدوس مونترال به دلیل ضرر هنگفت ۲۰۰ میلیون دلاری که به شرکت اسکوئر انیکس وارد کردند، به فروش رسیدند.

شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) اخیراً سه استودیوی غربی خود یعنی اِیدوس مونترال (Eidos Montreal)، کریستال داینمیکس (Crystal Dynamics) و اسکوئر انیکس مونترال (Square Enix Montreal) به عنوان توسعه‌دهندگان عناوینی نظیر Marvel’s Avenger و Marvel’s Guardians of the Galaxy را به همراه مجموعه‌های آن‌ها به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار به گروه امبریسر (Embracer) واگذار کرد.

طبق اعلامیه‌ی گروه امبریسر، این قرارداد حق مالکیت مجموعه‌های مختلفی از جمله Tomb Raider ،Deus Ex ،Thief و Legacy of Kain را به این شرکت خواهد داد. اما جالب است بدانید که طبق گزارش نشریه‌ی مترو، شرکت اسکوئر انیکس این تصمیم را پس از متحمل شدن ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری در بازه‌ی زمانی بین انتشار عناوین Marvel’s Avengers و Marvel’s Guardians of the Galaxy گرفته است.

طبق گزارش‌ها، برای بازی Marvel’s Avengers بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه‌ی تولید صرف شده بود، اما تنها حدود ۳ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. شرکت اسکوئر انیکس نتوانست از انتشار این بازی سودی به دست آورد و این پروژه توسط مدیر این شرکت ناامید کننده توصیف شد. همچنین، این شرکت ادعا می‌کند که بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy علی‌رغم کسب نمرات قابل توجه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

Moein MM2alinerdDARKSIRENeddyJin sakaiهمسایه ( فن بوی = پنچری )bjbejbdjeKHEDER_Pro_GamerSquatlatexnavidphoenixmeysambEspressoGramy ko0ashil0oP.morgan 𔓙king nima shamsعلی

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • thorfinn گفت:

    بیاید زیر پر و بال اقام اسپنسر🤩🤩🤩

    Moein MM2اریاHerfeiyDARKSIRENeddyGamer78K1Jin sakaiLone BatKing Jim Ryanmore
  • تقصیر خودش میتونست به عنوان یه ناشر از سازنده ها به خوبی حمایت کنه،یه بازی مثل guardian of the Galaxy درسته eidos به خوبی ساختش ولی دنیا این سری آنچنان طرفداران زیادی نداره در مقایسه با بقیه عناوین سری مارول می‌تونستن جاش شخصیت دیگه بسازن واسه فروش بالاتر

    Moein MM2‌‌EDWARDهمسایه ( فن بوی = پنچری )🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉bjbejbdjeSquatlatexshadowXERXESLone wolfmore
    • خوب حمایت کرده که ۲۰۰ میلیون ضرر داشته. این استودیوها هم کلی نیرو دارن هم داخل گزارش‌های مالی بودجه‌های هنگفتی بهشون اختصاص داده شده. اگر بودجه نداشتن تا این حد ضرر نمیدادن. تبلیغات هم که خیلی خوب بوده مخصوصا از GOTG.

      Moein MM2گیمری عادیDARKSIREN🤘Mohsenj74همسایه ( فن بوی = پنچری )bjbejbdje‌‌Squatlatexعلیnavidphoenixmore
      • @محمد حسین کریمی
        بحث حمایت فقط بحث مالی نیست وقتی مثلا یه ناشر مثل مایکروسافت میبینه بازی مثل halo infinite تو نمایش های اولیه ضعیف هست و صدای همه طرفداران داره از نمایش های بازی در میاد میگیره با استدیو های سازنده دیگه جهت کمک به اینداستریز ۳۴۳ قرار داد می‌بنده تا در ساخت بازی کمک کنن نتیجش میشه بازی که با نمایش های اولیه خوده من متا ۷۰ براش پیش بینی میکردم با اون گرافیک پایین و جزئیات و طراحی افتضاح دشمن ها و کرکترا تبدیل میشه به halo infiniteکه متای خیلی خوب ۸۷ میگیره اما ربطش چیه؟
        ربطش اینه که اسکوئر انیکس یه ناشر مرده هست به معنای واقعی.وقتی یه استدیو زیر مجموعه داره یه بازی مثل مارول اونجرز میسازه،ناشر باید ریز به ریز در جریان ساخت بازی باشه و اگه میبینه بازی مشکل داره باید با سازنده های خارجی قرار داد ببنده تا به استدیو سازنده کمک کنن، نمونه هم زیاد داریم مثل همین پرفکت دارک جدید که کریستال داینامیک داره کمک می‌کنه به ساختش.مشکل اصلی اسکوئر انیکس ارتباط بد و یا به طور کلی بی ارتباط بودن استدیوهای غربی و شرقیش بود و همین باعث فروش استدیوهای غربی شد همه می‌دونیم اسکوئر انیکس خیلی به مراتب به سازنده های شرقیش و عناوین مثل فاینال فانتزی بیشتر اهمیت می‌داد تا استودیوهای خارج از ژاپن وگرنه سه گانه tomb raider که از نظر سود آوری و مالی خوب بودن پس چرا اونا رو فروخت؟!
        بحث دوم شما فرمودی guardian of the Galaxyتبلیغات خوبی داشت،من کجا گفتم تبلیغات gotg بد بود؟!من گفتم دنیاش در مقایسه با شخصیت های دیگه مارول طرفدار کمتری داره حتی سری فیلم های نگهبانان کهکشان با این که نمرات خوبی میگیرن باز فروششون از عناوین مثل ونوم که متای قرمز رنگ میگیرن کمتر یا در بهترین حالت برابره،میتونستن جا نگهبانان کهکشان سری شخصیتهای دیگه مثل کاپیتان آمریکا یا آیرون من یا…بسازن که فروش تضمین شده باشه

        Moein MM2Masoud PC gamerEspressoDream in Red (Playstation T)his0160ETERNALMANامیر حسینG.LNbjbejbdjeshadowmore
        • ۱- توسعه گاردینز آو گلکسی انتخاب اسکوئر بوده یا انتخاب تیم سازنده؟
          2- مایکروسافت مثال عجیبی بود برای این موضوع چون نه پشتیبانی از halo infinite خوب بود نه مایکروسافت ریز به ریز در توسعه دخالت داره مایکروسافت دقیقا خلاف این موضوع هست. هر دو حالت اشتباهه. کی گفته سازنده باید ریز به ریز در توسعه دخالت داشته باشه و از سمت دیگه کی گفته باید توسعه رو رها کنه؟ ناشر باید به اندازه کافی مشارکت داشته باشه در توسعه.
          3- اسکوئر کاملاً بی‌تقصیر نیست، منتهی همیشه تمرکزش روی کیفیت بخش شرقی بوده تا غربی. کاملاً مشخصه که نمیتونسته به خوبی بخش غربی رو مدیریت کنه برای همینم کار درستی کرد که به فروش رسوند بخش غربی خودش رو.
          منتهی به نظرم همه‌ی تقصیرات هم روی دوش اسکوئر انیکس نیست، کریستال داینامیکس و ایدوس استودیوهای متفاوتی هستن نسبت به ده سال پیش. به عنوان مثال کوری بارلاگ یکی از سازندگان کریستال بود یا گلگر، جفتشون جدا شدن و مشخصه افت کیفیت. اسکوئر هم از بهبود این استودیوها دیگه درمانده شده بود.
          4- اسکوئر ناشر مرده‌ای نیست. اسکوئر داخل غرب ناشر مرده‌ای به حساب میاد.

          Moein MM2گیمری عادیDARKSIRENK1Squatlatex‌‌Mystery Manshadowah1372علی
          • @محمد حسین کریمی
            ۱.توسعه guardian of the Galaxyنه میشه گفت مطلق انتخاب ناشر(اسکوئر انیکس) بوده و نه میشه گفت فقط انتخاب سازنده(eidos)بوده،ما که داخل این مجموعه نبودیم که از ریز ماجرا خبر داشته باشیم تازه ممکنه اصلا نظره خوده مارول بوده واسه ساخت این سری منتهی وقتی مارول دستور ساخت یک بازی از سری عناوین زیر مجموعه اش بده نمیاد که با زیر مجموعه کوچکی مثل eidos وارد صحبت بشه میاد با ناشر و مالک اون استدیو یعنی اسکوئر انیکس قرار داد میبندن ناشر هم وظیفه ساخت به یکی از زیر مجموعه هاش که در اینجا eidos بوده محول می‌کنه
            ۲مایکروسافت اتفاقا از ریز ماجرا خبر داشت خوده فیل اسپنسر هم حتی با این که رییس بخش اکس باکس بارها به تجربه هیلو اینفینیت می پرداخت و نظر راجع به بازی میداد که خبراش تو همین سایت گیمفا هست بر خلاف رییس اسکوئر انیکس که تمام ذهنش درگیر بلاک چین و ان اف تی و از این مضخرفات بکنه.
            ۳با این قسمت موافقم دید نمیتونه بخش غرب مدیریت کنه فروخت که بهترین انتخاب کرد
            ۴وقتی یه ناشر نمیتونه به همه بخشها رسیدگی کنه مشکل داره درسته هرچقدر استودیوهای غربیش خراب کردن ولی استودیوهای شرقی خوب بودن ولی اگه واقع بین باشید می‌بینید بازی های شرقیش هم کم خراب کاری نکردن مثل final fantasy origin یا left alive و… که فاجعه بودن و تو شرق ساخته شدن

            ETERNALMANامیر حسینshadow
      • Arthas گفت:

        موافق نیستم
        من یادم نمیاد اسکوئر حمایت کرده باشه از بخش غربیش
        از موقعی که ایداس اینتراکتیو رو خرید بخش غربی مدام در حال افت بوده
        همین استودیو IOI رو یه بلایی سرش آورد که یه آیپی مثل هیتمن نصف محبوبیت خودش رو از دست داد. تا حدی که از اسکوئر جدا شد و الان میبینیم داره پول پارو میکنه.
        تبلیغات و حمایت اسکوئر از بخش غربی هیچوقت خوب نبوده. همین بازی GOTG رو اگه سونی اسکوئرو خرید بود و تحت برند سونی منتشر میشد یه جوری ازش تبلیغ و حمایت میکرد که تا الان استارت نسخه دومش رو زده بودن
        همین outriders هم دیدیم که اسکوئر منتشر کرده و سودآور نبوده.
        در کل همین که یه شرکت بعد شکستی مثل اونجرز میاد بدون فاصله و قبل از اینکه جو منفیش بخوابه یه بازی ابرقهرمانی دیگه رو منتشر میکنه خودش گویای برنامه ریزی فوق العاده اسکوئره.

        Moein MM2Mahdi SamEspressoDream in Red (Playstation T)ETERNALMANvitto corleone
        • ذکر کردم داخل کامنت قبلیم که تقصیر اسکوئر انیکس هم بوده (بخاطر همین هم فروختن استودیوها رو) اما دو طرفه‌اس. تیم کریستال و ایدوس هم از گذشته فاصله دارن نه اعضای قدیمی حاضر هستند نه ساختار بازی‌هاشون خوب بوده که بگیم بخاطر پشتیبانی بد به نتیجه نرسیدن. مشکل از هر دو سمت بوده.

          Moein MM2K1Squatlatex
    • Squatlatex گفت:

      طرفدار زیاد داره ولی سبک مبارزاتش شرقی پسنده حتی منی که عاشق گاردین هستم هم فقط داستان بازی رو دنبال کردم و داستان بازی هم متوسط رو به بالا بود رابطه پیتر کوییل با گامورا خیلی ضعیف نشون داده شده کلا نمک گاردین همین جدی بودن گامورا با شوخ طبع بودن پیتر کوییله که همه خوششون میاد ولی باقی اعضای محافظین کهکشان خیلی خوب بودن احتمالا اگه نسخه بعدی در کار باشه خیلی بهتر می‌تونه عمل بکنه.

      Moein MM2‌‌king nima shamsbjbejbdjeshadow
  • خود اسکوئر انیکس طمع کرده به پر طرفدار بودن آثار ابر قهرمانی مخصوصا مارول و اومده بازی سرویس محور داده دست کریستال داینامیکس که هیچ تخصصی در این زمینه ندارن گاردینز هم با اینکه خیلی خوب بود چوب شکست اونجرز رو خورد مشکل اصلی طماع بودن خود اسکوئر انیکس بوده یادمه الکترونیک ارتز هم وقتی ویسرال گیمز رو تعطیل کرد حرفای مشابهی میزد

    Moein MM2‌‌EspressoETERNALMANvitto corleoneshadow
  • Hasan0930 گفت:

    باید اسکوئیر میذاشت که کریستال داینامیکس بازی داستان محورشو بسازه الکی داد بازی سرویس محور بسازه
    هر استودیو و تخصصش

    لذا چون پرفکت دارک بازی داستان محور هست من بهش امیدوارم چون این استودیو تو ساخت بازی داستان محور تخصص داره اون شایعات سرویس محور شدن بازی اشاره به پشتیبانی بلند مدت بازی داره نه چند نفره شدن بازی چون پرفکت دارک نتندو ۶۴ هم داستان محور بود و بیس این بازی کلا کوآپ نیست

    علاوه بر اینکه کریستال داینامیکس زمانی رو اوج بود که مدیر اینشینیتیو یعنی گالگر اون موقع مدیر کریستال داینامیکس بود و زمانی که اون رفت استودیو افت کرد پس الانی که همون شخص رو کریستال داینامیکس و بازی پرفکت دارک نظارت نگرانی به وجود نمیاد

    vitto corleoneshadow
  • ‌Aladar گفت:

    تومب ریدر خودش به تنهایی سیصد میلیون می ارزید.

    Moein MM2eddyETERNALMANvitto corleone‌‌shadow
  • حقشه. استودیوی Edios استودیوی به شدت خلاقی هست که سالهاست توسط مدیریت افتضاح Square Enix ضربه دیده. اول گند زدن به ساخت Deus Ex Mankind divided بعد وقتی به اندازه های غیرعقلانی شون فروش نکرد؛ نسخه ی بعدش رو کنسل کردن. از فاجعه ی اونجرز و اجبار Live Service هم چیزی نگم دیکه

    Moein MM2Espressovitto corleone
  • mamsi گفت:

    سلام دوستان یه سوال ربطی به این پست نداره دوستان اگه میدونن جواب بدن ممنون میشم
    الان بنده پلاس معمولی دارم تا ماه دی فرصت داره خواستم بپرسم الان پلاس اکسترا بیاد ریجن پلاس بنده آمریکا هست حالا هر وقتی که اکسترا اومد بنده خرید کنم و روی دستگاه اعمال کنم پلاس قبلی میپره و اکسترا جایگزین میشه؟
    یا این که میشه ارتقا داد اخه سونی گفت کاربر میتونه ارتقا بده حالا این ارتقا با گیف کارت ممکنه یا هنگام ارتقا از شما چیز دیگ‌ میخواد؟

  • Mystery Man گفت:

    اینا بودن روح اسکوئر؟؟؟😹😹😹
    همون بهتر ردشون کرد رفت تا بیشتر ضرر نزدن
    جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعت هست

    Moein MM2ETERNALMANking nima shams
  • Squatlatex گفت:

    بنظرم تو بازی های ابرقهرمانی اگه رو یک قهرمان متمرکز بشن خیلی بهتر جواب میگیرن و البته بخش کواپ هم خیلی کم بهش بها بدن مثل بازی های میازاکی که یک آپشن هست ولی پایه بازی بر اساس اون نیست!!!.
    فکر میکنم اگه این بازی فقط درباره ایرون من یا کاپیتان آمریکا بود خیلی بهتر به نتیجه میرسید همون‌طور که سری آرخام و اسپایدرمنی که توسط سونی تولید میشه کلی سودآور بودن و با کیفیت چون ساخت مکانیزم مبارزه و گیم پلی برای یک شخصیت خیلی راحت تره تا۶،۵تا شخصیت که هر کدوم قدرت منحصر به فرد دارن.

    Moein MM2همسایه ( فن بوی = پنچری )shadow
  • Vahid3333 گفت:

    کلا بعد از رفتن درل گلگر و کوری بارلوگ ترکید رفت بخش غربی اسکوئر انیکس
    ولی فقط اسکوئر انیکس میتونه دو تا بازی تو این دوران با برند مارول بده و رو جفتش ۲۰۰ میلیون ضرر کنه 😂😂😂😂

    Moein MM2‌‌K1همسایه ( فن بوی = پنچری )Jin sakaiSquatlatexvitto corleone
  • بزودی اسکوئر انیکس توسط سونی خریداری میشه و این ضرر ها پوچ میشه 😂
    و بعد از این خرید سراغ کپکام ، کونامی ، یوبیسافت ، رمدی ، سیدی پراجکت رد و … میره

    Moein MM2‌‌همسایه ( فن بوی = پنچری )
  • به قول ما : چَشمت در آد
    وقتی طمع می کنی کار رو میدی دست نابلد نتیجه بهتری هم نداره

    Moein MM2
  • Mahdi Sam گفت:

    هر جوری حساب کنین که ۲۰۰ میلیون نه ۵۰۰ میلیون هم ضرر داشته باز منطقی نیست که فک کنین یه ip مثل thief و deus ex روی هم کمتر از ۳۰۰ میلیون ارزش داشته باشن، البته نه اینکه هر آشغالی بسازی و بندازی گردن سری و استدیو، ولی جدی یه thief در حد thief 2 بسازی قطعا زیر ۳ میلیون فروش نمی‌کنه

    Moein MM2
ضرر 200 میلیون دلاری اسکوئر انیکس از سوی استودیوهای Crystal Dynamics و Eidos