تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا

تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me

قاسم نجاری
۱۵:۲۱ ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا

ایده های خوب، هیچ وقت محصولی کامل نمیسازند. ایده های خوب، پتانسیل به وجود می آورند و محرکند. شما تا وقتی که یک فکر را در ذهن خود داشته باشید نمیتوانید تغییری در جهان انجام دهید چرا که این قدرت بالقوه است و باید بالفعل شود. ماجرای ما و Remember Me هم همین است؛ یک بازی پر از ایده های درخشان اما شکست خورده ای نسبی در پیاده کردن تفکرات سازندگانش.

remember me capcom game cover art

باکس آرت رسمی بازی

سازنده : Dontnod Entertainment

ناشر: Capcom

کارگردان : Jean-Max Moris

پلتفرم : PC/Xbox 360/PS3

تاریخ انتشار : ۳ ژوئن ۲۰۱۳

سبک : اکشن ماجرایی

 

 اینجا پاریس سال ۲۰۸۴ است ؛ شهری که حالا نئو-پاریس نامیده میشود. صنایع  Memorize در این شهر ؛ ماشین جدیدی اختراع کرده است که Sensen نمایده میشود و قادر است افکار نوع بشر را به حالت دلخوانش ویرایش کند. آنها اگر بخواهند میتوانند خاطرات بد را از ذهنشان حذف کنند و با خاطرات خوششان زندگی  را ادامه دهند. حالا گروهی انقلابی با نام Errorist ها سر برآورده اند که هدفشان به زیر کشیدن Memorize است. نیلین هم یکی از اعضای این گروه است که برای اولین بار اورا در زندان باستیل در حالی که هیچ خاطره ای در ذهن ندارد ملاقات میکنیم …

 

از نیلین شروع کنیم که شخصیت اصلی قصه ی ماست و داستان را پیش میبرد. اولین ضربه ای که داستان میخورد جایی است که نیلین بدون هیچ خاطره ای به هوش می آید ، این هیچگونه ضربه ای به مخاطب نمیزند که حتی انگیزه ای پیدا کند تا به دنبال ماجرا رود.شروع کاملا تکراری است و هزاران بار در مدیوم های مختلف تعریف شده است، چه بسا خیلی هم کاملتر و پخته تر. خود نیلین اولین شخصیتی از که بی مهابا به دل داستان پرت میشود ؛ به محیطی کاملا نا آشنا بر خلاف آنچه سازندگانش فکر میکردند. اما از این شروع بی فروغ که بگذریم ، حتی جلوتر در وسط داستان یا حتی اواخر داستان و با اینکه حتی چندین سکانس هم از کودکی نیلین میبینیم هیچ فرقی نمیکند؛ اما چرا؟ چرایش در این است که با پیشروی داستان هیچ تلاشی نشده که این شخصیت بیشتر به مخاطب شناسانده شود. بحث خانواده اش هم که وسط می آید که اینجا واقعا یک شرمندگی برای تیم سازنده میماند چون حتی اگر به یک بچه هم داده میشد تا روابط بین پدر-دختری و مادر-دختری رادر بیاورد ؛ حالا با یک محصول با کیفیت تر روبرو بودیم. و چه پتانسیلی که این مناسبات ثابت و استتیک در خودش نداشت. اگر آقای ژان مکس موریس (کارگردان بازی) این متن را میخواند برایش مینویشتیم که موسیو موریس ” داستان در زمان حال شکل میگیرد اما شخصیت ها در گذشته خلق شده اند”. همین یک جمله میتواند کل ساختار روایی Remember Me را زیر سوال ببرد.چون کارگردان بازی سعی کرده شخصیتها را هم در لحظه شکل دهد پس داستان رابه درک سیاه فرستاده است!

شاید تنها کاری که برای نزدیک شدن به شخصیت نیلین انجام شده باشد ؛ مونولوگ هایی است که وی در میان هر اپیزود بیان میکند و سوالاتی هر چند کوچک برای مخاطب بوجود می آورد اما کافی نیست و نیست و نیست …

remembermereview610

شروع بی رمق بازی و فضاسازی محقر آن

در مواجهه با شخصیتهای فرعی هم ماجرای ما همین است.  Edge را داریم که هیچ چیزش به شخصیت نمیخورد و در تیپ بودن توقف میکند.فقط یک راهنما است که راه را نشان میدهد ( اگر بنا به مقایسه باشد مقایسه کنید با دایانا در Hitman). چارلز را داریم که اگر اندکی زودتر وارد به قصه میشد میتوانست احساسات یک پدرخانواده دوست اما حریص به کارش را به خوبی در بیاورد. قبل از آن شخصیت سیلاست که آن هم وضعیتی مشابه پدر داستان دارد.

با این داستان شکسته بسته که انگاری به مزاج آقای کارگردان خیلی خوش آمده است ، سعی شده که وقایع گذشته را با وقایع آینده ترکیب کنند. اما خب مسلم است که وقتی ریشه خراب است نمیتوان امیدی به برگ ها داشت. برای مثال سعی شده تطابقی بین فتح قلعه ی باستیل (که البته درستش باستی است) در سال ۱۷۸۹ که آغازگر انقلاب کبیر فرانسه بود با آزاد شدن زندان باستیل در بازی بوجود بیاید.

از سوی دیگر ؛ سعی شده تا ردپای فرهنگ عامه ی مردم فرانسه هم در ارجاعات بازی دیده شود که در بیشتر مواقع نامرئی هستند و به چشم نمی آیند. میتوان از این ارجاعات به ازدواج پدر و مادر نیلین به عنوان یک سیاهپوست و یک سفید پوست نام برد. همچنین تلاش شده تا برای هرچه بیشتر آشنا جلوه کردن محیط بازی به دنیای واقعی از معماری کنونی پاریس استفاده شود که البته میشود گفت کمابیش این یکی کارش را انجام داده و در محیطهای بیرونی قابل مشاهده است. این محیطها با موتور Unreal Engine ساخته شده است که مثل دیگر بخش های بازی فواید و زوایدی دارد.

شبیه ترین گرافیک فنی به این بازی را میتوان نسخه ی ریبوت شده ی DmC نامید که نمیشود گفت گرافیک فوق العاده ای داشت اما کار راه انداز بود! نکته ی چشمگیر گرافیک طراحی صورتهاست که کاملا با جزییات طراحی شده اند که البته نیمی از آن هم بر میگردد به طراحی ظاهری کراکترها ( مثلا دکتر کویاید)

rememberme 2013 06 10 20 24 45 82

نئو-پاریس ؛ یک دورنما

خود سازنده میگفت قدم زدن در خیابانهای سنت میشل همان حس امروزی اش را داراست و مقدمه چینی ها ببرای مواجهه با مکان های معروف پاریس کاملا رعایت شده است (نگاه کنید به مقاله ی آینده ای گنگ… در مجله گیمفا پلاس دیجیتال۷) اما ن.. اینطور نیست. و قاطعانه میشود گفت که اینطور نیست چرا که هیچگاه این محیط ها به خودنمایی نمیرسد و بیشتر آزار دهنده هستند از آن جهت که از اولین لحظات بازی تا دقایق پایانی آن رنگ بندی محیط چنان یکنواخت و تکراری میشود که اگر بخواهید بی وقفه بازی کنید حتما مثل نویسنده ی این مطلب حالت تهوع به سراغتان خواهد آمد. بدون اغراق اگر بخواهیم بگوییم از اپیزود ۲ تا ۷ همه ی محیطها شبیه به هم اند. همه ترکیبی از نارنجی و سفیدند که درست است رنگهایی مدرن و آینده نگرانه اند اما وقتی بیش از حد جلوی چشم باشند آزار دهنده خواهند شد. جدا از بحث رنگها ، در چندین اپیزود کراحل کاملا شبیه همند و فکر میکنم فرقشان را فقط خود سازندگان بدانند. اما با توجه به اینکه Capcom این روزها به دایرکت-ایکس ۹ روی آورده است و این بازی هم از این قاعده مسثنی نیست ؛ گرافیک بازی بسیار سبک است و روی PC میتوانید فریم بسیار بالایی را دریافت کنید. این در حالی است که نسخه های کنسولی در زمینه ی فریم ریت بالا خوب عمل نکردند و میتوان به وضوح این موضوع را مشاهده کرد.

rememberme 2013 06 10 19 27 04 28

نیلین در افق … رو به خاطراتش!

بیش از ۵۰۰ کامبو؟ شوخی میکنید؟ حتما یک شعار تبلیغاتی است!  به عدد مذکور که نمیرسد اما در گیمپلی بازی شیوه ی جدیدی در پیش گرفته شده است که میتوان چندضربها را در منویی جداگانه با هم ترکیب کرد اما این فقط محدود به جایگذاری ضربات با قدرتهای مختلف است ،‌برای مثال اگر جای یک زنجیره  کامبو سه اسلات برای مشت زدن وجود داشته باشد نمیتوانید این مشتها را با ضربات پا عوض کنید و از هر راهی که بروید باید از طریقی که طراحان گیم پلی برایتان گذاشته اند استفاده کنید و این کاموبهای پیش فرض در نهایت تا اواسط بازی سرگرم کننده باشند و در اواخر بازی حوصله سربرند. البته اینجا قدرتهای مختلفی از جمله Fury به کمک گیم پلی می آید که از یکنواخت شدنش جلوگیری میکند. این قدرتها به خوبی در مبارزه با باس فایتهای چالش برانگیز بازی به کار می آیند و میتوان در این مبارزات طعم آنها را به خوبی چشید. البته اگر دوربین روی اعصاب بازی بگذارد! دوربین با اینکه در بخش های پلتفرمینگ نماهای خوبی را از نئو-پاریس میگیرد اما در مبارزات و بخصوص در مبارزات فضای بسته به شدت اذیت میکند و در چند نوبت هم باعث میشود تسلطتتان نسبت به کامبوهایی که میزنید از بین برود.

در مورد گیم پلی فقط نوشتم که به این بخش برسیم و این چیزی نیست جز :‌بازترکیب خاطرات ( Memory Remix). تا حالا در هیچ گونه عنوانی مشاهده نشده است و یک نوآوری و برجسته ترین نقطه ی قوت Remember Me است. نیلین میتواند وارد خاطرات شود ، اتفاقات آنها را طوری رقم بزند که به نفع خودش و هدفش باشد. غالبا در تمامی خاطرات افرادی که در نئو-پاریس زندگی میکنند ، باگ های وجود دارد که میتواند راه را برای نیلین هموار کند. به این صورت که میتوان در یک خاطره ، اسلحه ای که ضامنش کشیده نشده را دستکاری کرد و در خاطرات شخص ، وی با این اسلحه که در واقعیت ضامنش کشیده نبوده اما در خاطره ی ریمیکس شده ،‌ کشیده شده است ؛ همسرش را میکشد و این اتفاق جای خاطره ی اصلی را ذهن فرد میگیرد. چون این قابلیت گیم پلی ،‌برای اولین بار است که در بازیهای ویدئویی استفاده شده است و احتمال خوب در نیامدنش در گیم پلی هم زیاده بوده ، میتوان گفت این بخش بی نقص است و لذت بسیاری دارد ، دستکاری کردن خاطرات در Remember Me ، به دستکاری کردن خواب ها در فیلم “تلقین”  میماند.

rememberme 2013 06 10 19 59 23 10

آیا روزی میرسد که اینگونه در خاطرات قدم زد؟

الیور دریویه (Olivier Deriviere) را میشود از نوابغ عرصه ی موسیقی بازیهای ویدئویی دانست. حتی اگر شبهه ای در این مهم داشته باشید میتوانید نگاهی بیندازید به موسیقی متن دو قسمت Obscure که بدون اغراق فوق العاده کار شده است. با این پیش زمینه به سراغ موسیقی بازی میرویم که حتما یکی از قسمتهای بسیار خوب این عنوان به شمار میرود. دریویه کارهای ارکسترال را با الکترونیک ترکیب کرده است و به تک تک سکانس های کم فروغ بازی تزریق کرده تا بازی حداقل دو ویژگی خوب شاخص داشته باشد. در برخی مراحل موسیقی الکترونیک که قطعا به درد اکشن میخورند و در جاهایی موزیک ارکسترال شنیده میشود که در سکانسهای مثل تعقیب و گریز هلیکوپتر بااینکه کوتاه است واقعا تحسین برانگیز جلوه میکند.

باید در آخر از کار کزیا باروز (Kezia Burrows) صداپیشه ی نیلین که بازیگر تئاتر هم هست و همینطور دیگر صداپیشگان بازی که هیچ چیز برای این بخش کم نگذاشته اند هم یاد کرد. صدای باروز کاملا تیپ نیلین مینشیند و در انتقال احساسات بسیار خوب عمل کرده است.صدای Edge هم به همین ترتیب اما ای کاش میشد بیشتر با این شخصیتهاارتباط بر قرارکرد تا صدایشان دلپذیرتر میشد.

واقعا که ایده ی درخشان Remember Me به هدر رفت و ای کاش حفره های داستانی، گیم پلی ناموزون و طراحی صحنه ی بی رمق بازی با عناصر خوب این عنوان ترکیب میشد تا با یک عنوان درجه یک طرف میشدیم اما افسوس که این استدیو تازه کار است و هنوز باید تمرین کند. اما توصیه ی من این است که Remember Me را هرجور شده تحمل کنید اما بخش های بازترکیب خاطرات را حتما تجربه کنید چون تجربه ای است که تا به حال نچشیده اید و مهم ترین ویژگی بازی. شاید با این بخش بتوانید Remember Me را به یاد بیاورید.

 

remember me review

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عشق است این بازی… :inlove: ولی نمره ی خیلی کمی بهش دادی قاسم :idk: باید بالاتر از این ها به این بازی میدادی…ولی در کل این بازی از نظر من یه شاهکار است. :inlove: ممنون وتشکر بابت نقد قاسم عزیز. :yes: :yes: 😉

  • amir124 گفت:

    بازی خیلی قشنگیه من الآن در حال انجامش هستم
    دوستانی که آهنگ هاش رو دوست دارن داشته باشن :
    Remember me Original Sound Track
    https://forum.gamefa.com/showthread.php?tid=6193

  • من همینجور انجامش ندادم میگم نمره پایین داداین به این بازی گرافیک ۲۰ 😯

    هرچی سریعتر باید برم ببینم چطوریه :yes:

    ممنون نقد کاملی بود :no:

    • از دوستان خواهش دارم اگه به نمره ها اعتراض دارن حتما یه سر کامل متن رو بخونن و بعد اگه قانع نشدن بگن تا توضیح تکمیلی بهشون داده بشه چون به دلیل خسته کننده نشدن متن نخواستم طولانی تر بشه و چیزهای خیلی کوچیکی حذف شده. تشکر

  • BIG SHOW گفت:

    امروز میخوام بگیرم،ارزش داره؟ ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)

  • WuttheDuck گفت:

    اصلا خوشم نیومد ازین بازی خیلی یجوریه 😐
    یخورده بازی کردم بعدش پاکش کردم 😐

  • من بازیش نکردم و با این نقدی که شما کردین عمرا بگیرمش. ممنون بابت نقد.خیلی مفید بود.تشکر فراوان از شما.

  • arian esmaili گفت:

    الان روانی میشم ۲۹ دادی 😯 😯 😯 😯

  • من این بازی رو خیلی دوست دارم واقعا قشنگه به دوستانم پیشنهاد میکنم حتماً حتماً بازی کنید و شک نکنید واسه خریدش چون پشیمون نمیشید این بازی بسیار هیجان انگیز و جالب و پراز ایده های جدیده بازی کنید پشیمون نخواهید شد قول بهتون میدم آقای نجاری کم لطفی کردن و به این بازی نمره ۲۹ رو دادن شخص خود بنده به این بازی ۳۶ رو میدم و اون ۴ نمره ای رو هم که کم دادم به علت مشکلات باگ های گرافیکی هستش که یه خورده آدم رو اذیت میکنه واسه خریدش شک نکنید.

  • بازی مضخرفی بود به غیر از گرافیک هیچی نداشت واقعا حوصله ی ادم سر میبرد من یکی که مردم تا تموم بشه که بتونم پاکش کنم این نمره ها که دادین خوبن ولی اگه گیم پلی و داستان کمتر میشد بهتر بود واقعا در مقابل Dmc اشغالی بیش نبود

  • EBLIS گفت:

    من دارم بازیش میکنم خوبه سبکش جالبه مثل مبارزات خیابانیه :yes: ولی به گرافیکش کم دادینا دیگه اونقد بدبخت نیست که ۲۰ بدین ۳۰ میدادین درست میشد داستانشم کم دادین 😐 خلاصه ممنون بابت نقد بازیه خیلی زیبایی هست پیشنهاد میکنم بازی کنین

  • یک سوال چرا این قدیم دقیقا مسائل جدا نمینویسین مثلا گرافیک :
    داستان :
    صداگزاری:
    گیم پلی:

  • REZA.L گفت:

    میگیرم ببینم چجوریه فقط گرافیک بازی از۴۰-۲۰ گرفته من بازی گرافیک پایین دوست ندارم اینو چکار کنم :no:

  • با اینکه هنوز تو بخش های ابتدایی بازی هستم ، اما فکر میکنم نقد کاملا به جاست و امتیاز ها تقریبا مناسب ! البته من خودم به گیم پلی امتیاز کمتری میدم چون اصلا با عناوین دیگه تو این سبک قابل مقایسه نیست !

    قاسم جان ممنون! نقد خیلی خوبی بود !

  • Alireza M گفت:

    بابا بالاخره یکی بگه خوبه یا نه ؟ :reallypissed:

  • قاسم ۲۰ به گرافیک 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 دادی اصلا نکات منفی بازی سریع بگو من نقد کامل خوندم چیزی به اون صورت ننوشتی که کاربرا رو در مورد نمره کمی که به گرافیک دادی قانع کنه 😐
    این به خدا قسم راست میگم در طول بازی من یه دونه باگ گرافیکی مشاهده نکردم ….. محیط به خوبی لود میشه و هیچ افت فریمی نداره ….
    گرافیک بازی به نظر بنده ۳۶ از ۴۰ حقش بود اینی که گفتم واقعیت بود دیگه نمیدونم تو چی دیدی که اینقدر کم دادی :no: :no: :no: :no:
    متذکر بشوم که بازی رو روی کنسول X360 تمام کردم

    • darksiders II گفت:

      منم موافقم خیلی به گرافیکش کم دادی نامردیه 😐
      بازم ممنون. :yes:

    • ۱-دوست عزیز ،‌بحث نگاه حرفه ای و سطحی نگری اونم در زمینه ی نقد همینجاست. حتی اگه بخواید به عنوان یک گیمر حرفه ای هم یک بازی رو انجام بدید باید لااقل نیم نگاهی هم موشکافانه بازی رو بپایید. نمیشه که با اولین نگاه به بازی گفت مثلا صورتها رو خوب در آوردن پس بازی شاهکارو لایق نمره کامل!
      ۲- من یه متن نوشتم اون بالا. شما اونو میخونی و نتیجه میگیری و اطمینان هم دارم که اون بالا به اندازه ای توضیح هست که فردی که بخواد نظر منو بدونه ، دریافتش کنه.
      ۳- از طرف دیگه نسخه ی کنسولی مشکل داشت خیلی هم مشکل داشت و مشکل اصلی کم آوردن فریم بازی بود. توی پی سی هم مشکلات فراوان پیدامیشه که البته با روونی بازی ممکنه از چشم مخاطب عادی بیفته .اما نمیشه ازش گذشت. مثل دیر لود شدن بافتا ،‌بافتای بی کیفیت توی بعضی موارد و…

      • آخه برادر عزیز من داداش گل من :inlove: به گرافیک بازی نصف نمره دادن اونم به خاطر یک رنگبندی و افت فریم و بافت های بی کیفیت ( من روی کنسول X360 هیچگونه افت فریمی ندیدم ) عادلانه نیست …. گرافیک بازی از تمام بازی های ساخته شده شرکت کپکام یک سر و گردن بالاتره :yes:

        • دیگه الان وظیفه ی من این نیست که کلی کار بشینم کسی رو قانع کنم که از یه متن سوءتفاهمشو دریافت کرده !
          ببین ، بحث فقط اون دو مورد نیست،‌ وقتی سازنده وعده داده که خیابون حس داره یعنی من منتظرم که توی بازی حال وجود داشته باشه ،‌جو داتشه باشه اما وقتی بازی میکنم این جو نیست. خیابون بی روحه خشکه، بهت نمیچسبه. نمیتونی خودتو جزئیی ازش فرض کنی / من میگم وقتی قرار بازی (صرف نظر از زیاد کردن گاما) تو تاریکی محض و کاملا بلااستفاده قرار بگیره بخصوص تو اپیزودهای اول ،‌این یعنی مشکل/ من میگم اگه رنگ بندی مشکل داشته باشه یعنی بازی به فنا رفته و حالت تهوعی که بهم دست میده موقع دیدن محیطهای این بازی همینو میگه… یعنی به فنا رفته …. سوالی هست؟

          • ممنون که پاسخ دادی اما من فکر میکنم که بازی تا حدودی هم سلیقه ای هست چون دوستای منم چند تا با این بازی حال کردن بعضی ها نتونستن برای یک د=قیقه تحملش کنن قاسم داداش گلم شما هم جزو دسته ی دوم هستی ممنون بری پاسخ گویی و نقد خوب و کاملت :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

    • منم تو X360 رفتم..اگر بخوایم گرافیک بازی رو ۵-۵ کنیم، به نظرم به گرافیک فنی ۲/۵ بدیم بسشه..زیر سایه اون تم تاریک و نورپردازی ها و محیط ها علمی تخیلی و البته یه سری خاطرات با اون ویژگی های بصری، گرافیک فنی فوق العاده ضعیف بازی کمتر دیده میشه..باید موشکافانه در این مورد قضاوت کرد.
      دیر لود شدن بافت ها هم که کاملا واضح بود..در مورد گرافیک هنری هم به نظرم نقد به اندازه ی کافی رسانای مطلب هست!

      • بهزاد برو بازی استار ترک بازی کن بعدش فرق گرافیک فنی این بازی اون رو به بهترین شکل ممکن درک میکنی من هنوزم همون حرف خودم میزنم گرافیک بازی چیزی بین ۳۲-۳۶ کاملا حقش بود :yes:

        • منم با حرفت موافقم سورنا
          گرافیکش عالیه
          نمیدونم این حرفا زده میشه میخوان بگن ما یه سرو گردن از بقیه تو فهمیدن بازیها بالاتر هستیم
          نمیدونم

          • نه من و نه قاسم قصد نداریم خودمونو بالاتر از دیگران بدونیم! فقط میخوایم مث شما نظرمونو بگیم! (البته بحث نقد نویسی و جایگاه منتقد متفاوته)
            خب من بر اساس تجارب از سال ها گیم زدن و دیده هام از Remember Me اومدم با استناد گفتم گرافیک فنی و فضاسازی ضعیفه..اگر مخالفید پس بگید که چطور میشه به گرافیک این بازی ۹/۱۰ داد، بعد به گرافیک کرایسیس ها و بتمن ها و هیلو ها و گیرز و آنچارتد ها و TLoU ها و خیلی بازیای دیگه ۹/۱۰ یا ۱۰/۱۰ بدیم؟
            گرافیک متناسب با فضاسازی و وسعت و سبک و فیزیک بازی سنجیده شده و نمره ی ۵/۱۰ رو گرفته!
            در مورد فضاسازی هم توضیح دادم و علیرغم این که سورنا معتقد بود فضاسازی خوبه ولی هنوز کامنتی ضد نظر من نداده!
            قبول کنید گرافیک بازی ۵/۱۰ بسشه چون اگر بخوایم بیشترش کنیم، در حق اون بازیایی که اسمشونو بردم بی انصافی کردیم!
            شاید بهتره بهتون پیشنهاد کنم حالا که در آخرین سال نسل هفتم هستیم، یه کم استاندارداتون رو تغییر بدید! 😉

  • داداش قاسم مثل همیشه عالی نوشته بودی..تیترت هم فوق العادس :yes:
    نمرت و تک تک آیتم های مورد انتقادتم هم عالی بود..واقعا گیم پلی تکراری با اون محیطای نچسب که به لطف گرافیک بد تو بازی بودن، ضمن روایت خیلی بد داستان باعث میشه تا به Remember Me بگیم یک بازی متوسط بیش نبود!
    نمی دونم چرا چنین ایده های زیبایی رو اینطوری خراب میکنن؟!؟

    • بهزاد جان فرق نگاه حرفه ای میبینی چقد سوءتفاهم ایجاد میکنه ؟ ;- )

    • بهزاد محیط نچسب چیه 😐 😐 😐 😐 😐 میخواستی بازی که توی آینده دور اتفاق میوفته بزارنش توی جنگل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      محیط های بازی تک تکشون حس حال اینده رو به بازیکن هدیه میده :inlove: :inlove: :inlove:

      • البته من گفتم به لطف گرافیک فنی ضعیف، محیط نچسبه..این خیلی فرق داره با ضعف در طراحی محیط!
        خب طراحی محیطم اونقدری قوت نداشته که بتونه این ضعف رو بپوشونه..شما مثلا تو بازی I AM ALIVE نگاه کنید علیرغم اون گرافیک فنی ضعیف، چطور یک تم خاکستری تونسته اون اتمسفر فوق العاده سنگین و حس بقا و آخرالزمانی رو القا کنه (البته مطمئنم TLoU هم در زمینه عالیه اما چون من هنوز شاهکار ناتی رو بازی نکردم، به نظرم علیرغم اون گراف ضعیف I AM ALIVE بهترین بازی در القای حس بقا و آخرالزمان هست)
        یا مثلا بازی Deus Ex: HR با اون جزئیات محیطیش کاملا غیر مستقیا به ذات حیوانی بشریت اشاره داشت..اما Remember Me واقعا مونده بود که به تم ظلم بشریت بپردازه، سعی کنه بازیباز رو تحت تاثیر جو علمی تخیلی قرار بده یا یک پاریس جدید رو نمایش بده؟

  • AHZ گفت:

    این بازی خیلی عالی هست و من اعتقاد دارم هر کسی یه نظری داره:
    نمره ی من به این بازی ۳۸-۴۰ هست اون دو نمره هم برای اینکه بعد چند دقیقه بازی کردن خسته کننده میشه

    ولی باز ممنون قاسم جان بابت نقد

  • WuttheDuck گفت:

    تنها نکته ی مثبت بازی گرافیکش بود که نصف نمره دادین :rotfl:
    انصافا گرافیکش خوب بود دیگه ! ?:-) 😕

  • God Of Game گفت:

    دمت گرم قاسم جان …
    نقد خیلی خوب بود ولی نمره حداقل باید بین ۳۰ تا ۳۴ میشد :smug:

  • قاسم جواب منو بده من قانع نشدم نقدم کامل خوندم ?:-) !!!!!!!

  • نظرات یک در میون خوب و بده. دیوونه شدیم. بگیریم اخراش تکراری هستو رنگ بندیش بده. نگیریم گرافیکش خوبه و ایده های خوبی داره. چی کارش کنیم؟!!!!!

  • CRASH. گفت:

    با اینکه به بازی زیاد اعتماد نداشتم رفتم طرفش و بازیش کردم.
    ناامیدم نکرد ولی چیزی به تجربه گیمی من اضافه نکرد.
    تقریبا ی بازی خنثی که به درد وسط تابستون میخوره.

  • k1 گفت:

    این بازیو حتما بگیرید شک نکنیداین بازی نوآوری داره ویک ipجدید هستش به نظرمن هم تواین نقد یه بی انصافیایی شده گرافیک ضعف های زیادی داره گیم پلی هم روون نیست داستانم خیلی خوب نیست ولی جالب وجدیده وگرافیک هم قابل قبوله گیم پلی
    هم نکات مثبتی داره :yes:

  • Uncle SAM گفت:

    قاسم عنوان رو یبارکی میزاشتی inception !! 😀 😀 😀 😀

  • با سلام. قاسم جان من همیشه نقد هاتونو میخونم و برام مورد احترام و قابل تقدیر است ولی روی این بازی شاید کمی نمرهی شما کم بود.نمره ی شما تقریبا ۷۲/۱۰۰ بود ولی شاید ۸۲ تا حتی ۹۰ بهتر و عادلانه تر بود به دلایل زیر:
    ۱-ایده و داستان بازی ناب و خارق العاده بود و چون برای بار اول اجرا میشد امکان اشکال در داستان سرایی را داشت ولی داستلن در حدی بود که بشود به آن حداقل ۳۰ تا۳۳ را داد.
    ۲-گرافیک در دورنما ها خارق العاده کار شده ولی در نمای نزدیک کمی مشکل دارد ولی خوب از RE6 گرافیک بهتری داشت ودر کل با این موتور ساختن چنین بازی ای یک ریسک بود که تا حدودی موفق بود ولی میتواند بهتر باشد ولی ۳۰ از ۴۰ برای گرافیک بهتر و زیباتر است.
    ۳-ای کاش در نکات مثبت به درگیری ها و کمبو های زیبایی که اجرا میشود اشاره ای میکردید.حرکات با اینکه میشود گفت تقریبا کپی از بتمن است ولی بسیار زیبا کار شده بود.
    درست است که من زیاد نظر نمیدهم ولی تمام نقدها را دنبال میکنم و فکر میکنم منتقد خوبی هستم و فقط و فقط به خاطر درس و مشغله زمان و تایمی کافی برای عضویت در تحریریه ندارم وگرنه به نظر خودم(دیگران را نمیدانم ولی فامیل که خیلی تعریف میکند) منتقد خوبی هستم واز تمام منتقدهای عزیز گیمف تشکر میکنم.
    نمره من ۳۵/۴۰ است و اگر میشود جواب مرا بدهید.

    • تشکر دوست عزیز، با اینکه قرار نشد که تکرار مکررات کنم اما جواب شما رو میدم.
      ۱- بله ،‌ایده فوق العاده است اما ما که نمیتونیم به خودمون تلقین کنیم که این ایده ها اجرایی شدن! سازندگان بازی ایده داشتن اما در پیاده کردنش مشکل داشتن و فراوان مشکل داشتن. بیشترین تمرکز من در مورد این جمله روی داستان بود که د سطح روایی افتضاح شده بود! گیم پلی هم همین. ایده داشته اما خوب اجرا نشده
      ۲- در مورد گرافیک به جوابی که به آقای اسدی داده شده مراجعه کنید و اینم بگم قصد مقایسه با هیچ عنوانی در کار نیست
      ۳- کامبوها مشکل دارن و زدنشون هیچ لطفی نداره.اگه فکر میکنید “زیبا کار شده”‌متاسفانه باید بگم :بیشتر بازی کنید!

  • Ali 8075 گفت:

    ممنون دارم دانلود میکنم ببینم چجوری پارت آخرم امدوارم ارزش بازی در حد DMC باشه فقط همین 😀 :yes:

  • k1 گفت:

    نور پردازی این بازی زیباست وبه خوبی مردم خسته وبی خاطره روبه تصویر کشیده :yes:
    وهمین طور یک شهر بی روح 😐

    نمره من۳۰از ۴۰ است.

  • Fatal1ty گفت:

    به نظرم شما هم تحت تاثیر وبسایت های خارجی نقد کردین. به خاطر این که گرافیک واقعا از DmC بهتره. در کل به نظرم بازی واقعا خوبیه که بهش کم لطفی شد. من بهش ۷.۵ میدم.

  • یک نکته خواستم بگم یادم رفت این دوست خوبم یادم انداخت..
    انصافا سیستم مبارزات بتمن کجاش کاملا شبیه به این بازی هست؟ خیلی ها این حرف میزنن من به شدت با این نظریه مخالفم …
    درست نیست که هر بازی وقتی دشمن میخواد ضربه بزنه رنگش زرد بشه یا یک علامت بالای سرش در بیاد بگیم شبیه بتمن هست
    من نمیگم بدون شباهت نیست اما اگه به صورت کلی نگاه کنید میفهمید که سیستم مبارزات این بازی یک چیز تازه است.
    با تشکر :yes:

  • آقا سورنا بله کاملا شبیه نیست.من هم خواستم بنویسم “شبیه” ولی اون موقع جز کپی چیز دیگه ای به ذهنم نیومد ببخشید ولی انصافا مبارزات بازی یکی از بهترین بخش ها بود.حالا ۵۰۰ کمبو نیست ولی تنوع زیادی داره.

  • بلاخره یخورده از E3 فاصله گرفتیم ممنون بابت نقد از سبک این بازی خوشم نمیاد تا حالا سمتش نرفتم… :smug:

  • DANTE*0007 گفت:

    واقعآ عالی بود !!!!!!

    :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • k1 گفت:

    نمیدونم چرا منتقدها میتونن نمره های بالا رو به صدا گذاری بدن 😐

  • Armin Adamak گفت:

    بنظرم نمره حقشه خوب هم دادید تازه :smug: باسپاس دوست عزیز

  • سختیشو یادتون رفته بگید ی آدم میندازه جلوت که از ی قدرت میشه برای کشتنش استفاده کرد ی بازی که زدی ۲ تا مشت که خود ۱۰۰ ثاتیه طول میکشه تا دوبازه پر شه حالا دوتا از همونا انداخت به جونم :reallypissed:

  • F@R@Z گفت:

    باید بیشتر از اینا بهش نمره میدادین

  • بالاخره یکبار من و قاسم تو یه بازی هم نظر هستیم 😀

    قابل توجه کسایی که میگن نکات منفی چیه:

    ۱. گرافیک پیش پا افتاده
    ۲. تکرار ، تکرار و همچنان تکرار ! اپیزود ۴ رسیدم الان. خیلی خسته شدم.
    ۳. داستانش که اصلا پرداخته نشده بهش. الکی فرت و فرت میره نیلین آدم می کشه.
    ۴. گیم پلی فاجعه ! یعنی نمیدونم کپکام چی دید که داد اینو به dotnod ! تا اپیزود ۴ که رسیدم فقط می تونین ۳ تا کمبو بزنین! عمق فاجعه اینجاست که قدرتی می زنین به سبک بازی های RPG، اکشن باید صبر کنی ۲ دقیق تمام که قدرت ویژه دوباره شارژ بشه. اصلا بازی تکلیف خودشو مشخص نکرده اکشنه؟ ماجراجوییه؟ نقش آفرینی اکشنه؟ 😐

    اصلا سمتش نرین. یه بازی کاملا متوسط رو به پایین.

  • spartacus گفت:

    اول ممنون برای نقد
    دوم : نمیدونم سلیقه گیمر ایرانی عوض شده یا اینکه کپکام داره گند میزنه ؟چون بر اساس متن شما این بازی از هیچ نظر خوب نیست البته داستانش همونطور که گفتید ایده خوبی بود و اگه یکم بیشتر براش وقت میذاشتن شاید الان این نبود ولی حداقل خودم به شخصه انتظار بیشتری تو گیم پلی داشتم چون خیلی ازش صحبت شده بود و این تلفیق کمبو ها عالی بود که اونم …..

    البته ذرق و برق دادن به بازی از همون اول شک بر انگیز بود چون میشه با این کار ایرادات را مخفی کرد البته حداقل برای افرادی که زیاد به بازی دقت نمیکنن

    و در آخر فکر کنم تنها بخشی که خوشت اومده بود موسیقی بود که شاید پیش بینی خوب در اومدنش هم بود و شاید یه موسیقی با تصویر بود تا یک بازی

  • Mr.Game گفت:

    بازی رو دیشب تموم کردم ، بد نبود
    ایدشون فوق العاده بود ولی خیلی کم عمق و آبکی پیاده سازی شده بود
    مخصوصا مبارزه هاش که خیلی طول میکشه عادت کنی بعدش تا یاد میگیری چیه به چیه بازی تموم میشه
    در کل ارزش تموم کردنو داشت

    بهترین قسمتش هم remix کردن خاطرات دیگران هست

  • آرین گفت:

    این چه کاری چرا نمره ی ۲۰ رو دادی به گرفیک 😐 😐 😐
    باید ۱۵ میدادی

  • قاسم آقا منظور شما رو نمیفهمم.آیا بازی کردن انواعtekken و بازی کردن تمام بازی های assasins creed و همچنین انجام بتمن در بازی های مبارزاتی و هزاران بازی دیگر که مجال نوشتن نیست تجربه کمی است؟البته شاید هم سلیقه ای باشد ولی تا آنجا که من دیدم بیشتر کاربرها از جمله آقای اسدی و من روی حرکات و کمبوها نظر مطلوبی داشتیم.
    درضمن باید بگویم یکی از بهترین بخشهای بازی دستکاری کردن خاطرات بود که جایش در نکات مثبت خالی بود.
    با تشکر،در انتظار جواب.

  • شرمندها ولی مزخرف نقد کردی.. گرافیک بازی با unreal engine 3 خیلی خوب بود.. مخصوصا گرافیک هنری بازی… نسخه pc باگ داشت تو باید نسخه کنسولی رو نقد میکردی… از رو سایتهای خارجی که نمره دادن نقد کردی..
    وگرنه بازی بازیه خیلی خوبی بود.. داستان خوب معماهای جالب.. گرافیکشم که من خیلی لذت بردم ازش..!! بهترین نقد رو آقای مجید نوردوست کردن… پردیس گیم :yes:

  • قاسم جان ممنون …. هنوز بازی نکردم ، نقدتو هم نمی خونم تا وقتی که بازی کنم … 😉
    عجب کاربرای با فهمی هستن بعضیا ، عزیز شما که خودت می تونی و می دونی بپر نقد کن …. آخه این بازی بیشتر از این نمره حقشه …. ۱۰ دقیقه ی اول تحمل نکردم … اینقدر بد بود

  • Alireza M گفت:

    توی این نتیجه گیریت توی بخش نکات منفی همچین نوشتی که به متن رجوع شود
    داری معلوم میکنی که همش از بدی های این بازی نوشتی وهیچی ازش توی متن تعریف نکردی و فقط دو یا سه خط توی همون بخش نکات مثبت نتیجه گیری نوشتی.
    خب برادر من یکی درست و حسابی نخونه با خودش چی میگه ؟!!!!!!!

  • ما اگه حرف بزنیم پاک میکنن ولی بقول خود آقا قاسم ایشون نگاه حرفه ای به بازی میکنن
    میخوام با کله برم تو دیوار
    بعد از این همه سال بازی یکی بیاد به این گرافیک بگه بی روح و با آدم ارتباط برقرار نمیکنه
    انگار ما از پشت کوه اومدیم و ایشون از ign

  • MDgamer78 گفت:

    بازیش زیاد جالب نبود من تازه اولاشم ولی این نمره حقش نبود

  • damonone گفت:

    با سلام و ممنون بابت نقدت.. باید بگم که بنظرم خوبه برای نقد سالم و قوی کمی ملایم تر با بازی برخورد کنی.چه بازی عالی باشه و همش تمجید کنی و چه از نظرت بد باشه و اینطوری تو نقدت بکوبیش.
    اگه این بازیرو نکرده بودم با این نقد و اعتماد ب این سایت نمیخریدمش.در صورتی که جدی باهات مخالفم.
    داستان برای یک عنوان سوم شخص خطی مناسب پرداخته شده.یه سوال؟ با چرخ های جنگم اینطوری برخود میکنی؟؟ اونم تو روایت داستان تاجی بسر نزده
    در زمینه گرافیک ک باید بگم خوبه هنو نسل بعد بدستت نرسیده واگر نه حتما میگفتی گرافیکش در حد مگا درایوه….
    طراحی محیط عااالیه..ب کوچکترین جزییات دقت شده.رنگ امیزی محیط با توجه به نوع مرحله تاتیر گذاره و در بعضی جاها واقعا حس ذلهور رو منتقل میکنه
    شاهکاره بازی در بازی با نوره ک فقط دعوتت میکنم یبار دیگه بازی رو ران کنی
    طراحی شخصیت ها حتی مردم عادی و حاشیه نشین معقوله و با یک بارگذاریه نسبتا طولانی یک اجرای بدون نقص تحویلت میده.
    انیمشن ها قابل قبول و اجرای کمبو هم نیاز به مهارت داره پس صرفا تند تند فشار دادن دکمه مانند بایونتا یا خدای جمگ نیست.
    و اما ایده دست کاری در خاطرات که ایده نو و بسیار جالبیه و تو این جریان ای پی های تکراری قابل ارزش گذاریه.
    در آخر که من ادعای گیمری نمیکنم ولی ۱۴ ۱۵ سال بازی کردن و سر و کله زدن با کنسولا بهم میگه این بازیه خوبیه و اینده رو به رشدی ذاره.
    در آخرم به نقد شما نمره ۳ از ۱۰ میدم.
    با ارزوی پیشرفتت

    • اولا که شما برو فرق یک بازی Beat’em Up و یک TPS رو خوب درک کن..اون شوتری مث GeoW که یه اسکی هایی هم از Old School رفته.
      .
      گرافیک فنی ضعیفه و ضعیفه..شما اسطوره های گرافیک این نسل رو بایست با این بازی مقایسه کنید..اینم توضیحی از فضاسازی ضعیف که از کامنتای قبلیم کپی کردم:”البته من گفتم به لطف گرافیک فنی ضعیف، محیط نچسبه..این خیلی فرق داره با ضعف در طراحی محیط!
      خب طراحی محیطم اونقدری قوت نداشته که بتونه این ضعف رو بپوشونه..شما مثلا تو بازی I AM ALIVE نگاه کنید علیرغم اون گرافیک فنی ضعیف، چطور یک تم خاکستری تونسته اون اتمسفر فوق العاده سنگین و حس بقا و آخرالزمانی رو القا کنه (البته مطمئنم TLoU هم در زمینه عالیه اما چون من هنوز شاهکار ناتی رو بازی نکردم، به نظرم علیرغم اون گراف ضعیف I AM ALIVE بهترین بازی در القای حس بقا و آخرالزمان هست)
      یا مثلا بازی Deus Ex: HR با اون جزئیات محیطیش کاملا غیر مستقیا به ذات حیوانی بشریت اشاره داشت..اما Remember Me واقعا مونده بود که به تم ظلم بشریت بپردازه، سعی کنه بازیباز رو تحت تاثیر جو علمی تخیلی قرار بده یا یک پاریس جدید رو نمایش بده؟”
      .
      نورپردازی قوی رو قبول دارم
      .
      طراحی شخصیت ها و NPC عالی نیست..شاید بشه گفت متوسط رو به بالاس..به خصوص NPC ها که تو نقدم اشاره شد واقعا کمرنگ هستند..سایر شخصیت ها و مردم هم همونطور که گفتم به خاطر عدم تمرکز بر یک فضاسازی خاص، اونطور که باید پیاده نشده
      .
      بار گذاری ها طولانیه و بافت ها دیر لود میشه
      .
      اصلا منطقی نیست که این بازی با God of War و Bayonetta مقایسه بشه!
      .
      آقای نجاری هم به اندازه ی کاری تجربه ی نقد نویسی دارن که در پرطرفدار ترین مجله الکترونیکی گیم ایرانی فعالیت داره + دومین وب سایت تحلیلی برتر ایران!
      .
      با آرزوی کسب تجارب بیشتر برای شما

      • damonone گفت:

        اها ا ا ا ا ا ا ا
        خب
        اولا که دو ویزگیه خطی بودن و سوم شخص بودن در هر دوی دو بازی وجود داره استاد گرامی.منم اشارم رو این دو موضوع بود.نه دست به تفنگ بودن مارکوس.
        دوما موتور پایه جفتشون انریله و خودت میدونی که تعداد بسیاری بازی رو این موتور نوشته شده و یا بافتاش اصلا لود نمیشد یا خیلی دیر لود میشد..بماند ک رنگ بندی های ضعیف و تکسچرها و باگای فراوان و …ولی این چنین ایراداتی دراین نیست یا من ندیدم.تازه از نظر من باگای چرخای جنگ سه بیشترم بوده به نسبت.فقط ب تفنگش ک تو همچی میرفت اشاره میکنم
        در مورد اتمسفر کاملا مخالفم چون ارتباط برقرار کردن با محیط عین اتر انگشت منحصر بفرده و هرکس بسته به درجه فکری و احساسی و تجربش غرق فیلم یا رمان یا بازی و حتی یه تابلو نقاشی میشه.
        و بنظرم اگر کارگردان حتی تاتیرشو روی یک نفر گذاشته باشه ینی من موفق بحساب میاد.که قطعا اگر انتظار به سقف نباشی تعداد بیشتر میشه
        بافت ها رو کنسول xbox هیچ مشکلی نداره.احتمال میدم کنسولم بدست خود بیگیتس ساخته شده :laugh: :laugh:
        مقایسه موردی هیچ ایرادی نداره مهربون.دوباره میگم این مقایسه در مورد اجرای کمبو و کلید زنی بود که در هر جفت نمونم مورد کاملا مشابه و صحیح وجود داره.نکنه میخوای با چند ضربای تکن مقایسش کنم :rotfl:
        اقای نجاری اصلا حرف نداره…یدونست…شما چرا کاسه داغ تر از آشی؟ :no:
        خودش دفاع کنه.بعدم یه نگاه ب بقیه کامنتا بزاری فقط من ایراد نگرفتم.تا نباشد چیزکی …
        دلیل هم نیست که جناب نجاریه بزرگ همیشه بی نقص باشه.هست؟
        من میرم دنبال کسب تجربه ولی مطمعن باش این بازی از این رزیدنت اخریه خیلی بهتر :-)) :-))

        • دوست عزیز چرا شلوغش می کنی؟ شما همش میگی gears of war و این بازی !
          آنریل یک بازی سنگین هم میشه باهاش ساخت، یک بازی سبک هم میشه!
          ما میگیم نکات منفی این بازی به کنار. شما بیا بگو مزیت های این بازی چیه؟ داستانش؟ گرافیکش؟ گیم پلی؟ کدوم؟ شما همش منکر نکات منفی میشی. بیا اون روی سکه رو ببینیم. نکات مثبت این بازی رو نام ببر. واسه خواننده ها بگو این بازی چه چیزایی داره که باید بریم بازیش کنیم.

        • damonone گفت:

          جون قلی من آرومم.. :ZZZ:
          سه باره میگم موردی مقایسه میکنم.حالا شما ناراحتی بجای چرخای جنگ enslaved متال بزنم بیخیال میشی ?:-) اونم خطیه… اونم انریل..و اونم داستان سراییه خاصی با توجه به اتمسفر اخر و زمانی نداره مگر پایان بندیش.
          سنگین و سبک از نظر شما چیه؟ اگه به حجمش میگی جفتش یه دی وی دی ناینه.اگه به محیط شلوغ میگی بهله ولی این بازی هم همچین خلوت نبود بعضی صحنه هاش.افت فریم هم که ندیدم.بحت سبک بودم نیست بحت برنامه نویسی صحیح و بدون باگه همانند پورتال تو سبکا و هیلو تو سنگینا :laugh:
          من نقدش نکردم ک نکات متبت و مزیت بگم.اصلا این چه سوالیه از من میپرسی؟؟؟؟ من به نقد نوشته شده ایراد گرفتم.بعدم اگه کامنتمو خووب بخونی نقاط برجستشو از نظر خودم توضیح دادم.
          من تعجب میکنم انگار یکی اینجا نقد میکنه وحی منزله
          و غیر ازین نیست.دیگه از گیم اسپات سختگیر تر که ۷ داده.
          اصلا انتقاد پذیر نیستین.متاسفم.
          وقتی وارد حوضه ی نقادی میشین باااااااید امده ی پذیرشه نقد از خودتونم داشته باشین.حتی به تند ترین حالت.

        • جالبه..فقط حرفاتو به یه نحو دیگه تکرار می کنی..خب پس منم وقتم رو برای پاسخ دادن به تو هدر نمیدم چون اصلا قصدی بر تفکر بر نظرات دیگران نداری!
          امیدوارم از مقایسه Bayonetta و God of War و Resident Evil Revelations و Remember Me تجربیات خوبی به دست بیاری..البته پیشنهاد می کنم ضمن مقایسه این عناوین :laugh: یه سری هم به سایتای خارجی بزنی (اگر فکر می کنی نقدای گیمفا کشکه) و متوجه تفاوت سبک و عدم صلاحیت مقایسه این چهار تا بازی با هم، بشی!

          • damonone گفت:

            هدر دادی یک :rotfl:
            دو اینکه از لق لق کلامت لذت میبرم :-*
            درمورد نمره قبول کردم ولی این نسبت گیری درست نیست.حوصله توضیح جامعه آماری رو ندارم.شما مخرجو کوچیکو بزرگ میکنی بدون اینکه تو شاخصات دست برده باشی.
            ولش کن.
            بازیتو بکن :yes:

    • sam_sam گفت:

      در اینکه نقد کمی تند بود و شاید بازی دراین حد نباید باهاش تند برخورد میشد شکی نیست،
      و شما هم وقتی میای با god of war یا gears of war یا عناوینی ازین دست مقایسه میکنی و مثال میزنی تکلیفتون مشخص!
      هر نقد باید نظر یک صاحب نظر و البته کارشناس باشه نه هرکسی که دستی در کار داره و یا ۱۵ ساله دسته دست گرفته که ۱۰ سالش برا این بوده نره تو کوچه!!! و شما نه تنها نباید به خودتون اجازه بدید با این لحن صحبت کنید، بلکه صلاحیت اینم ندارید که بازیو نقد کنید، اونم بخصوص تو کامنتها!!!
      نظر خودتونو مینوشتید کافی بود و البته اصلاً نیازی نبود میومدید نقد گیمفا رو بخونید، اونجایی که برای شما مرجع بهتریه و میزان شماست، و به فرموده، قبولش دارید و بهتر نقد کرده رو بچسپید! کسی اینجا پی نظر شما نیست.
      من به شخصه هم نقد خوب ازین سایت دیدم و هم بد، و همین مطلب در مورد باقی وبسایتها هم صدق میکنه، چه بسا گیمفا از هر نظر و بدون تعارف با کسی درمیان وبسایتهای فارسی زبان بهتر عمل کرده٪
      اعتبار امتیاز سایتهای مهم چه بازی و چه فیلم به منتقد خوب و نظر کارشناسانه و حرفه ای والبته نوع دیدگاه و نظر شخصی اون منتقد برمیگرده، و تفاوت اهمیت امتیاز یک سایت مرجع با دیگر سایتها در منتقدینشه.
      گیمفا هم منتقد خودشو داره و اعتبارش هم مشخص، گرچه در حد سایتهای معتبر جهانی نیست ولی برای ما (پارسیان) از همه سایتهای خبری دیگر فارسی زبان چند قدم جلو تره و برای خیلیها حتی از سایتهای مهم جهانی بهتره (چون به زبان خودشون و در جمع خودشون و مال خودشونه!).

      در کل پاسخ یک کلام برای ادبیات شما اینه؛ هوتوتوووو….!!!

      • damonone گفت:

        امیدوارم همه ی کامنتا رو خونده باشی و این جوابو داده باشی.
        :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: موردی مقایسه کردم این صد بار.شما نمیتونی اونتادور رو با زاتنیا تو سیستم ترمز مقاسیه کنی؟ نمیشه؟
        منم نقد رو نقد کردم.نه بازیرو.۱۵ سالو اغراق کردم.ولی ۱۲ سال تپل تو گیمم و ” افتخار میکنم بچه خونگیم” :rotfl:
        من تو تمام سایتا میچرخم و در اینکه گیم فا نسبت به بقیه سایتا جلو تر و ابدیتره شکی ندارم.نیازی نمیبینم از شما اجازه بخوام تو کدوم سایت برم
        دیگه شورش در اومد…گفتم جنبه انتقاپذیری چیزه خوبیه
        و اخرم اینکه میبینم که کسی پی نظر من نیست :laugh: :laugh:

  • نقدتون خوب بود ولى نظر شخصیه من نمره ۳۴ از ۴۰ بود

  • atagb گفت:

    اونطور که من متوجه شدم یه تعداد از بازی خیلی راضین و یه تعداد دیگه به شدت ناراضی…..
    آخرش اینو فهمیدم که باید خودم بازی کنم تا بدونم :dazed: 😀

  • CIA AGENT گفت:

    ولی انصافا قبول دارین که تبلیغ وااسه یه باازی و چه میدونم حرفها و پیش زمینه هایی که از یهه بازی به دست آدم میرسه خیلی روووی نقد آدم تاثیر میگذاره …؟ متاسفانه ما در ایران در نگاه اول یه نگاهی ( ! ) به نقد های سایت های خاارجی میندازیم و بعد نقد میکنیم …این یعنی بد …خیلی هم بد ….
    یه دنیا ممنووون قاسم جان !!! :yes: :yes: :yes: 🙂 🙂 :heh:

  • sam fisher گفت:

    فقط ب اونایی ک این بازیونگرفتن بگم ک حتی ارزش گذاشتن تودسگاهو نداره :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

  • خیله خب ، منتظر شدم تا حرفها تمام بشه و من حرفمو بزنم که التبه فقط برای روشن کردنه وگرنه من حرفمو تو متن زدم:
    یه عده اصن جواب دادن بهشون خارج از مقوله ی ادبه چون بحث سطح شعور مطرح میشه و نمیخوام دلخوری پیش بیاد.
    آقایون ( و خانمها اگه هست) اولا مقوله ی نقد در مورد نظر شخصیه و اگه هم با نظر شما مخالف باشه نباید توهینی صورت بگیره.میتونید حرف خودتون رو بزنید.مطمئن باشید طرفتون اگه باشعور باشه درک میکنه.
    دوما اون آقایی که من نباید جوابشو میدادم و اومدن گفتن که تاثیر گرفتید از نقدای خارجی و اون دوستی که اومدن گفتن از داستان چیزی نفهمیدی ،‌آقایان این اطمینان رو بهتون میدم که اگه روزی از بازی چیزی برداشت نکردم و نقدشو نوشتم ، نقد گیمینگ و سینمایی رو باهم کنار میزارم. بدونید که اگه تو نوشته های من در مورد نکاتی موندید بسته به سطح سوادتون داره چون داستان بازی برای من اهمیت داره و مبنای نقد بنده هم نقد سینمایی می باشه. پس میتونید برید مطالعه داشتید باشید چون بهترین راه برای بالا بردن درک و شعور هست.
    بعضیا که دیگه بهشون دوست نمیشه گفت در مورد سایتای دیگه گفتن. اونها برداشت خودشون از بازی رو در سطح سوادشون دریافت کردن نوشتن (من ندیدم اون مطلبی رو که شما میگی!) پس لزومی نداره افرادی که حزب بادن و استقلال فکری ندارن یک نظر رو نظر مطلق بدونن .
    پس میبینیم که مهمترین بحران ،‌بحران سواده. بحران درک و شعوره. امیدوارم اگه قراره مشکلی حل بشه،‌اون حل مشکل شعور باشه و لاغیر.

  • A.M.A. گفت:

    نقد عالی بود منم میخواستم بازیو تموم کنم ولی نتونستم تحمل کنم :smug:
    ممنون :yes: :yes:

  • mohammad.m گفت:

    هرکاری کردم بیشتر از یک ساعت نتونستم تحملش کنم گیم پلیش خیلی مضخرف بود( شاید بخاطر اینه که انتظار مبارزاتی در حد بتمن داشتم )

  • k1 گفت:

    اخ قاسم یادم رفت begam دو تا اشتباه دیدم :: کراحل=مراحل وببرای=برای
    یه کیش متن زیر عکس paris هست :yes:

    البته ببخشیدا :sidefrown:

  • amirfb گفت:

    آقا یا خانوم DARK WARS 78 روی اون در باید حروف((H3O)) رو قرار بدی تا در باز شه.

  • MammadEvil گفت:

    من که بازیش نکردم و نمیکنم چون معلومه که افتضاحه
    و ارزش نداره از همون قبل از اینکه بیاد من اینو فهمیده بودم دمت گرم گیم فا خداییش تمام نمراتی که میدی به حق هستن موفق باشی :yes: :yes: :yes: البته برای گیم فا

تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا
تلقین | نقد و بررسی بازی Remember Me - گیمفا