10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

۱۰ تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۳۵ ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 اخیراً معرفی شد و در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ ویژگی‌ای که امیدواریم در حالت مولتی‌پلیر آن قرار داشته باشند را مرور کنیم.

استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) به عنوان محبوب‌ترین و کاربلدترین استودیوی زیر مجموعه‌ی اکتیویژن (Activision)، در زمینه‌ی توسعه‌ی بازی‌های Call of Duty از جمله بازی‌های Modern Warfare شناخته می‌شود. این استودیو چندی پیش بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 را به صورت رسمی معرفی کرد و این موضوع در حالی رخ داد که بازی Modern Warfare 2019 با یک موتور جدید ساخته شده بود و در حالت مولتی‌پلیر خود ویژگی‌های جدیدی را می‌دید که برخی از آن‌ها چندان به مزاج طرفداران این مجموعه خوش نیامد.

در واقع، طرفداران قدیمی Call of Duty به شدت از اصطلاحاً “کمپ کردن” گیمرهای دیگر شکایت داشتند و معتقد بودند که طراحی بخش مولتی‌پلیر این بازی نیز به گونه‌ای است که به این افراد در این زمینه کمک می‌کند. به هر حال، در ادامه به مرور برخی از ویژگی‌هایی خواهیم پرداخت که امیدواریم استودیوی اینفینیتی وارد برای بخش مولتی‌پلی بازی Modern Warfare 2 در نظر بگیرد. همچنین، در این بین مواردی وجود دارد که به عنوان یک نقطه‌ی ضعف تلقی می‌شوند، بنابراین طبیعی است که مقصود ما از قرار دادن آن‌ها در این فهرست حذفشان از این بازی جدید باشد.

درهای لعنتی!

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

در حالی که اکثر گیمرها معتقد بودند که حالت مولتی‌پلیر بازی Call of Duty: Modern Warfare به علت وجود کمپرها بسیار کند است، اما موضوع دیگری نیز وجود داشت که به کندتر شدن روند بازی کمک می‌کرد. درها در این بازی نه تنها بستری عالی برای کمپ کردن را فراهم می‌کردند، بلکه در کمال تعجب تخریب‌ناپذیر نیز بودند. در مجموع، امیدواریم که استودیوی اینفینیتی وارد در این بازی جدید قید قرار دادن درها در قسمت‌های مختلف نقشه را بزند و یا حداقل آن‌ها را تخریب‌پذیر کند.

سیستم Prestige کلاسیک را بازگردانید!

یک ضرب‌المثل معروف چنین بیان می‌کند که “چیزی که خراب نشده را تعمیر نمی‌کنند” و گویا استودیوی اینفینیتی وارد هیچ اعتقادی به آن ندارد. در واقع، یکی از برترین مکانیک‌های بازی‌های Modern Warfare را می‌توان سیستم Prestige آن نامید که توسط این استودیو برای بازی Modern Warfare در جهت بهتر شدن دستخوش تغییرات عظیمی شد، اما نتیجه کاملاً برعکس بود.

در مجموع، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های طرفداران بازی‌های Call of Duty از اینفینیتی وارد این است که سیستم کلاسیک Prestige را به بازی جدید این مجموعه برگرداند. امیدواریم در این بازی بتوان با استفاده از این مکانیک، Emblemها، Calling Cardها و مواردی از این دست را به صورت دائمی به دست آورد و در اختیار داشت.

بخش تمرینی برای آزمودن اسلحه‌ها

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

در حالی که بازی Modern Warfare 2019 دارای سیستم شخصی‌سازی اسلحه‌ی به‌شدت جذاب و عمیقی بود، اما هیچ بستری را برای آزمودن آن‌ها در اختیار گیمرهایش قرار نمیداد و این موضوع باید در حین انجام نبردها مورد سنجش قرار می‌گرفت. با توجه به این که چگونه Attachmentها می‌توانند روی ویژگی‌های مختلف یک اسلحه تاثیر بگذارند برای گیمرها از اهمیت بالایی برخوردار است، وجود یک بخش آزمایشی در نسخه‌ی بعدی این مجموعه می‌تواند در جلب رضایت آن‌ها تاثیرگذار باشد.

اصلاح مکانیزم اسپاون

اگر بخواهیم نقاط ضعف بازی Modern Warfare 2019 را در کنار یکدیگر بچینیم، شاید بتوان گفت که سیستم اسپاون در این بازی، نه به اندازه‌ی Call of Duty: Vanguard اما از بدترین آن‌ها قلمداد می‌شود. در این بازی تمامی موارد از جمله سیستم اسپاون کمک می‌کردند تا کمپرها بتوانند به راحتی مکانی مناسب برای مخفی شدن بیابند و در نقطه‌ی مقابل، این سیستم گاهاً گیمرها را درست در مقابل دشمنان اسپاون می‌کرد.

نقشه‌های جدید و جذاب

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

در حالی که برخی از طرفداران قدیمی مجموعه‌ی Call of Duty حتی نقشه‌های طراحی شده توسط استودیوی تری‌آرک (Treyarch) برای بازی Call of Duty: Black Ops Cold War را نپسندیدند و به نقشه‌های طراحی شده توسط استودیوی اسلج‌همر (Sledgehammer) برای بازی Call of Duty: Vanguard نیز واکنش مثبتی نشان ندادند، اما با تمامی این اوصاف نقشه‌های هر دو بازی مذکور به مراتب بهتر از نقشه‌هایی نظیر Azhur یا Picadilly در Call of Duty: Modern Warfare 2019 بود.

در مجموع، چنین انتظار می‌رود که استودیوی اینفینیتی وارد برای این بازی نقشه‌های بهتر و با کیفیت‌تری در نظر بگیرد تا هم تعادل در گیم‌پلی بخش مولتی‌پلیر آن رعایت شود و هم شاهد تخصیص محل اسپاون مناسب در آن‌ها باشیم.

پرهیز از اعمال تغییرات به صورت مخفیانه

در حالی که تقریباً همیشه برای هر به‌روزرسان از بازی‌های استودیوی اینفینیتی وارد یک Patch Note در نظر گرفته می‌شد، اما بازی Modern Warfare 2019 از این قاعده مستثنی بود. در واقع، احتمالاً این بازی به عنوان اولین بازی از مجموعه‌ی Call of Duty و حتی از معدود بازی‌های ویدیویی لقب می‌گیرد که توسعه‌دهندگان آن به صورت مخفیانه و بدون اعلام قبلی اقدام به اعمال تغییرات در آن می‌گیرند. این عنوان دائماً به وسیله‌ی به‌روزرسان‌هایی که هیچ توضیحاتی در آن درج نشده بود، ویژگی‌ها و اصلاح و تغییرات خود از جمله نرف کردن یک اسلحه را از گیمرهایش مخفی می‌کرد.

کاهش حجم بازی

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که بازی Modern Warfare 2019 چگونه از نظر فضای مورد نیاز حتی مرز ۲۰۰ گیگابایت را رد کرد و با به‌روزرسان‌های ۳۰ یا حتی ۴۰ گیگابایتی خود نیز حجم اینترنت گیمرها را به هیچ و پوچ کشانید. جالب است بدانید که تنها پس از چند ماه از عرضه‌ی این بازی، نسخه‌های فیزیکی آن عملاً بی‌مصرف شده بودند و به عنوان یک کلید ورود به بازی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در مجموع، این بازی به قدری از این نظر مورد انتقاد قرار گرفت که استودیوی اینفینیتی وارد تصمیم به تقسیم کردن بخش‌های مختلف آن از جمله کمپین و مولتی‌پلیر گرفت تا اندکی از حجم نهایی بازی کاسته شود.

در مجموع، با ورود به نسل جدید کنسول‌های بازی، شاهد این موضوع بودیم که چگونه فضای مورد نیاز بازی‌ها با استفاده از حافظه‌های SSD کم‌تر از سابق شدند و امیدواریم این موضوع در زمینه‌ی بازی جدید مجموعه‌ی Call of Duty نیز صدق کند. همچنین، امیدواریم که استودیوی اینفینیتی وارد برای حجم نهایی این بازی تدابیر جداگانه‌ای سنجیده و همچنین، قید انتشار به‌روزرسان‌های ۳۰ گیگابایتی را بزند.

ساختار Killstreakها

بازی‌های قدیمی‌تر مجموعه‌ی Call of Duty میزبان ساختار خاصی از Killstreakها بود که به گیمرها اجازه می‌داد تا پس از کشتن تعداد خاصی از دشمنان، وارد یک لوپ شوند. این ساختار پس از عرضه‌ی Modern Warafre به کلی دگرگون شد و استودیوی اینفینیتی وارد دلیل انجام این امر را جلوگیری از سَرخوردگی گیمرهای تازه‌کار بیان کرد. در مجموع، امیدواریم که در این بازی جدید بازهم شاهد بازگشت همان ساختار قبلی در زمینه‌ی Killstreakها باشیم.

رادار و مینی‌مپ

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

یکی از بزرگترین تغییرات در آخرین بازی اینفینیتی وارد نسبت به بازی‌های گذشته‌ی Call of Duty، تغییر ساختار مینی‌مپ و یا رادار بود. این استودیو در آخرین بازی خود تصمیم گرفت تا گیمرهایی که از Silencer استفاده می‌کنند در رادار قابل مشاهده نباشند. از طرف دیگر، شلیک با سلاح‌های که از Silencer بهره‌مند نبودند باعث می‌شد که موقعیت مکانی شما در رادار به وسیله‌ی یک نقطه‌ی قرمز مشخص شود. در نتیجه، دوگانگی عجیبی بین گیمرها نسبت به این موضوع ایجاد شده بود.

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، بسیار بعید است که اینفینیتی وارد در جدیدترین بازی خود این امر را دستخوش تغییر کند، اما به هر حال امیدواریم ساز و کاری شکل بگیرد که اکثریت گیمرها از آن راضی باشند.

کمپر زدایی!

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

صرف نظر از این که آیا Modern Warfare 2019 را دوست داشتید یا خیر، باید بپذیرید که این بازی بهشتی برای کمپرها بود. فضاهای نامحدود برای استتار، درهای متعدد تخریب‌ناپذیر، نقشه‌هایی که اصطلاحاً خوراک کمپرها بودند و سلاح‌هایی که کمپینگ را به بهترین شکل ممکن برای شما میسر می‌کردند، همه دست به دست هم دادند تا به این بازی چنین لقبی الحاق شود.

اما جالب‌تر این که استودیوی اینفینیتی وارد خود اعتراف کرد که ساختار بازی Modern Warfare را به گونه‌ای طراحی کرده است که گیمرهای تازه‌وارد بتوانند از تجربه‌ی آن لذت ببرند. بنابراین، در اختیار قراردادن فرصت‌های متعدد کمپینگ باعث می‌شد تا سرعت بازی به شکل قابل توجه‌ای کاهش یابد و تجربه‌ی بازی برای گیمرهای تازه‌کار لذت بخش باشد.


در مجموع، به عنوان یکی از طرفداران مجموعه‌ی Call of Duty و کسی که همواره بخشی از ساعات روزانه‌ی خود را به تجربه‌ی عناوین این مجموعه اختصاص می‌دهد، امیدوارم که در این بازی جدید مجدداً شاهد بازگشت یک داستان حماسی، شخصیت‌پردازی‌های عمیق و از همه مهم‌تر، یک بخش مولتی‌پلیر جذاب باشیم و بتوانیم ساعت‌ها از تجربه‌ی آن در کنار دوستان خود لذت ببریم.

بازی Modern Warfare II در تاریخ ۶ آبان ۱۴۰۱ (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲) منتشر خواهد شد.

منبع: mp1st

Moein MM21100M.MTDARKSIRENآرینVisible 6-tigh manLonesome guyKmeysambHaj_Hosseinعلیامیر حسینکاپتان استخونیChiefParham.alinerdEren YeagerJin sakaiAmir Hossein006more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2
10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Aiden pearce گفت:

    Skill based match making
    همینو درست کنید بقیه‌ش برا خودتون

    Moein MM2MrHill93DARKSIRENMoReKaLonesome guyK『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』.Eren YeagerHadesmore
  • AmirAgha گفت:

    ببینید یه نکته وجود داره
    یک کمپر همیشه کمپره!
    ینی حتی اگه مپ کالاف بعدی یه زمین صااااف باشه بدون هیچی
    بازم یه سریا کمپ میکنن
    پس در نتیجه شما نمیتونین جلوی کمپ رو بگیرید!
    توی مورد اول گفتید که درها موجب میشن که گیمرها کمپ کنن در صورتی ما خیلی مپ تو کالاف دیوتی داریم و که حتی یه دونه در هم ندارن ولی خیلی کمپر دارن
    اتفاقا وجود در باعث میشه حس واقعی تری اون محیط به خودش بگیره!
    با مورد یک مخالفم!
    در مورد کاهش حجم بازی هم خدمتتون بگم که اصا دلیل عوض شدن موتور بازیسازی استودیو اینفینیتی وارد برای ساخت بازی مدرن وارفر ۲ و وارزون ۲ و بازی های آینده این بود که موتور قبلی به دلیل یه سری مشکلات فنی نمیتونست تکسچر هارو به صورت فشرده در بیاره و بخاطر همین بود که بعد از اعتراضات نسبت به حجم آپدیت های بازی وارزون
    کارگردان این عنوان مصاحبه کرد و گفت کاری از ما ساخته نیست!!
    پس این رو بدونید که صددرصد درست شده!
    وگرنه گرافیک موتور قبلی هم خیییلی بالا بود
    در رابطه با مورد آخر هم بگم که خیلی راه کارهای بهتری برای کمپر زدایی هست تا حذف کردن یه در!
    شما الان کالاف وارزون رو نگاه کن
    مپش همش شده بوته و درخت!
    ینی بهترین چیز واسه یه کمپر!!
    ولی خب نکته ای که باید بهش توجه کرد اینه که در نهایت پول حرف اولو میزنه! و از اونجا که معمولا کمپرها افراد تازه واردن پس زیادم بدشون نمیاد که مپ بازی رو کمپر خیز درست کنن!!
    تا بتونن تازه وارد هارو جذب کنن
    چون یه پلیر هاردکور و عاشق بازی در هر صورت اون بازی رو پلی میده
    ولی برای یک تازه وارد خیلی فرق می‌کنه
    امیدوارم این متن براتون مفید بوده باشه
    ممنون

    Moein MM21100علیمن تو هستمMoReKaLonesome guyK『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』معین سلیمانی.
    • Amirbob گفت:

      حرفتون صحیح،ولی شما بازم نمیتونی تاثیر این در ها رو توی کمپ کردن افراد نادیده بگیری.
      توی همین MODERN WARFARE 2019 پشت اکثر درها میتونستی چند عدد مین و یک عدد کمپر با ۷۲۵ پیدا کنی :-/
      حالا اگه راش میدادی و در رو باز و ازش رد میشدی میکردی که با شاتگان مورد عنایت قرار میگرفتی، نه میشد از پشت در تیر زد( wall bang) نه میشد در رو ترکوند(مثل بعضی بازیا) و …
      من با واقع گرایی نقشه ها مشکلی ندارم ولی این چیزا توی مولتی پلیر خیلی رو مخ بودن.
      یا مثلا توی همون MW 2019 یه مپی بود (اسمشو یادم نیس ولی شب بود و محیط اصلیش بین چندتا اتوبوس و چندتا خونه بود) من همیشه از اون مپ لفت میدادم چون به شدت کمپر دوست بود.یعنی من هر چی تو اونجا خوردم یا از یکی بود که یه گوشه وایساده تا بقیه بیان،یا از یکی که داشت پا مرغی میومد سمتم :/ اصن جرئت نمیکردی راش بدی.
      مپ وارزون هم قبول دارم.
      و اینکه خودشونم راجب مدرن ۲۰۱۹ گفته بودن “بازی رو یه جوری درست کردیم که تازه وارد ها هم بتونن بازی کنن” پس ازشون هیچ کاری بعید نیست.ولی خب اینم در نظر بگیر یه پلیر معمولی وقتی ببینه زباد داره از کمپ بقیه میمیره،آخرش یا خودشم کمپر میشه یا کلا اعصابش خرد میشه و بازی رو میذاره کنار،پس ممکنه توی بعضی موارد باعث کاهش پلیر هم بشه.

      Moein MM2پدر بزرگ دانته و ویرجیل1100علیghost.007
    • آره یه کمپر همیشه یه کمپره ولی توسعه دهنده‌های بازی موظفن از المان‌هایی استفاده کنن که بازی جریان داشته باشه و یه نفر تا آخر مچ تو گوشه‌ی تاریک دلخواهش نشینه! تو همون وارزون که مثال زدی منطقه‌ی بازی کوچیک و کوچیک تر می‌شه و همه مجبور می‌شن حرکت کنن چه کمپر باشن چه نباشن.
      و جالبه بدونی کارگردان وارزون تو یه مصاحبه‌ای گفته بود ما از عمد نقشه‌هارو رو جوری طراحی کردیم که پلیر‌ها بتونن کمپ کنن و همه‌ی مپ‌های بازی جوری طراحی شده بودن که تو همه‌شون یه جای مناسب و راحت برای کمپ کردن وجود داشته باشه. در و پنجره یکی از این المان‌ها هستن که برای محقق کردن این موضوع به بازی اضافه شدن. نمی‌دونم وجود دری که هیچ جوره نمی‌شه تخریبش کرد و همیشه‌ی خدا یکی کنارش خیمه زده چه کمکی به واقع گرایانه شدن بازی می‌کنه 🙂
      و بله پول حرف اول رو می‌زنه ولی در حوزه‌ی فروختن اسکین و فلان و بهمان ادیشن به طرفدارای دوآتیشه‌ی کال‌آف نه چند تا کمپر 🙂 یه نگاهی به کامیونیتی کال آف دیوتی بندازید می‌بیند که اکثرا از این موضوع ناراضی‌ان.
      و در نهایت متوجه نشدم این که کارگردان بازی می‌گه کاری از دست ما ساخته نیست چه ربطی به حل شدن این موضوع حجم زیاد بازی داره ولی به هر حال…
      موفق باشید

      Moein MM2علیAmir Hossein006XERXES
      • AmirAgha گفت:

        خب داداش حرف من و حرف تو یکیه دیگه!
        در مورد اون حرف آخرت هم بگم که کارگردان گفت کاری از ما ساخته نیست چون موتور بازی اینجوری طراحی شده و هزینه زیادی میبرد تا بخان موتور بازی رو آپدیت کنن تا اون مشکل برطرف شه و حجم بازی رو اوکی کنن!
        داداش در کمک به واقع گرایانه تر شدن جو بازی میکنه!
        در صورتی میشه اسکین و … فروخت که پلیر تو بازی باشه و باید اینطوری مپ هارو بسازن!
        ینی باید کامیونیتی رو هم بزرگ کنن
        وقتی پول حرف اولو میزنه باورکن اونا براشون مهم نیست کامیونیتی ناراحت یا خوشحال
        این چیزی که بارها اثبات شده

        Moein MM2معین سلیمانیعلی
        • نه
          حرف من و تو یکی نیست
          کال آف دیوتی MW2019 در بهترین حالت یه بازی آرکید با چند تا المان واقع گرایانه است نه چیزی بیشتر، بازی‌های زیادی هستن که تو محیط‌شون در دارن مثل Ready or Not، Hunt ShowDown و Zero Hour ولی یه فرق بزرگ بینشون هست
          ۱- در تو همه شون قابل تخریبه
          ۲- Zero Hour و Ready or Not یه بازی کاملا تکتیکال هستن
          ۳- راه‌های زیادی برای تعامل با در هست مثل MW2019 فقط نیست که باشه
          حالا من نمی‌دونم برای بازی ای مثل کال آف دیوتی که با اسلاید کنسلینگ می‌تونی از یه یوزپلنگ سریع‌تر باشی چه لزومی داره یه در غیرقابل تخریب بذاره که واقع گرایانه باشه 🙂 تو کال آف دیوتی MW2019 و مخصوصا وارزون جو بازی به واقعیت نزدیک نیست، مگه این که کتک کاری کینگ کونگ و گودزیلا یا شاید هم خرگوش صورتی آر پی جی به دست قسمتی از واقعیت روزمره‌است و ما خبر نداریم 🙂
          سوای از این که کال آف دیوتی همیشه یه شوتر آرکید بوده. من از بازی ای که جلومه انتظار دارم تکلیفش با خودش مشخص باشه. اگه قراره به بهونه واقعی بودن در و پنجره بذاره باید قابل تخریب باشن و چند تا المان حساب شده برای متعادل شدنش وجود داشته باشه. اگه جو بازی جدی و واقعیه پس باید نحوه‌ی حرکت پلیر هم کند‌تر و واقعی باشه. نمی‌شه بگی من می‌خوام بازیم واقعی باشه بعد هزار تا المان آرکید بذاری توش. تنها فایده‌ای که اضافه کردن در و پنجره به مپ و کاورگیری پشت اون داشته کند کردن جریان بازی و کسل کننده کردن اون بوده حالا تو بگو مفرح بودن بازی مهم تره یا واقعی بودنش؟ جالبه بدونی شاید تو مدرن وارفیر ۲ دیگه خبری از اسلاید کنسلینگ نباشه برای واقعی شدن بازی.
          درسته پول حرف اولو می‌زنه ولی مخاطب‌هم پیامشو با پول می‌رسونه.
          تو مطمئن باش وقتی بازی پر از کمپر و هکر و هزار تا مشکل دیگه اس کسی دیگه حاضر نمی‌شه براش پول بده و نتیجه‌اش هم می‌شه کاهش درآمد ونگارد نسبت بازی‌های قبلی. کامیونیتی ناراحت اکتیویژن رو مجبور کرد از رویه‌اش تو بلک آپس چهار دست برداره، اعتراف کنه سر ونگارد گند زده و روند توسعه مدرن وارفیر ۲ رو سریع تر پیش ببره.( با توجه به لیک‌های مدرن وارفیر ۲ تغییرات اساسی‌تر بیشتری هم هست ولی چون ازشون مطمئن نیستم ترجیحم اینه صحبتی راجبش نکنم)
          شاید پول از مخاطب مهم تر شده باشه ولی مطمئن باش گیمر‌ها دیگه اونقدر بدبخت نشدن هر چیزی بذارن جلوشون و چیزی نگن.
          و در نهایت یه انتقادی دارم و اونم اینه که وقتی بحث کال آف دیوتی و به خصوص مدرن وارفیر و به وارزون می‌شه یه سری ها به طرز عجیب غریبی می‌یان مشکلات این بازی‌ها رو کتمان می‌کنن و براش دلیل می‌آرن. بازی‌های اصلی کال آف شدن بسته‌الحاقی پولی وارزون، هکر‌ها بازی رو گذاشتن رو سرشون و آنتی جدید براشون جوکه، مدرن وارفیر ۲۰۱۹ به خاطر آپدیت‌های وارزون تو دیواره وضعیت فنیش و اکتیویژن این بازیو که عملا غیر قابل تجربه‌اس رو با تخفیف می‌فروشه! نمی‌خواد مپی بسازن که بشه توش کمپ کرد مشکل آنتی چیت رو حل کنن، بازی رو متعادل و فان کنن مخاطب جدید هم می‌یاد. تنها راهشون برای جذب مخاطب جدید ساختن یه مپ با هزار تا گوشه تنگ و تاریک نیست، مخاطب جدید قرار نیست تا آخر عمرش یه گوشه با شات گان قایم شه حوصله خودش هم سر می‌ره.

          شرک
    • MIRAS گفت:

      مگه اینکه بگن کمپر اکانتش بن میشه, , 😂

  • شرک گفت:

    سلام به دوستان گیمفا من تازه اومدم به این جنگ و از همه میخوام به خاطر این ورود یک روز آتش بس اعلام کنید با تشکر

    Moein MM2شرک.
  • نyasi گفت:

    اینفینیتی وارد : نخوندم 🙂

    Moein MM2K.علیJin sakai
  • حجم بازی واقعا زیاد بود. بهترین مولتی پلی

    Moein MM2KعلیJin sakai.کاپتان استخونیهادی صفائی
  • Kavian گفت:

    نویسنده دل پری از کمپرا داره

    Moein MM21100MmfbKAmir Hossein006.علی
  • . گفت:

    واقعا باید این تغییرات انجام بشن مخصوصا کمپر زدایی و حجم
    البته توی این دو نسخه جدید کال او دیوتی حجمش کمتر بوده
    ولی مپ های ونگارد قشنگ برای کمپر ها طراحی شده بودن
    اون تغییر مپ ها هم واقعا باید انجام بشه
    یه تنوعی باید بدن به مپ ها مثلا اندازه یا تغییر در محیط برخی مپ های قدیمی
    مثلا یه چند تا مپ نسبتا بزرگ بسازن و تعداد پلیر ها رو زیاد تر کنن تا اکشنش بیشتر بشه

    Moein MM2علی
  • ALIREZA0111 گفت:

    به شخصه تنها مشکلی که با این نسخه داشتم وجود کمپر ها تو نقشه هایی مثل پل بود (اسمشو اصلا یادم نمیاد )
    همه تو این نقشه اسنایپ داشتن
    مشکل بعدی فضا بود
    اگه این دوتا مشکل رو حل کنن حتی حاضرم همون نسخه ۲۰۱۹ رو بازی کنم خیلی خیلی لذت بخش بود
    برخلاف کولد وار که یه گیم پلی متفاوت داشت ونگارد یه نسخه کپی و ضعیف از ۲۰۱۹ بود از حیث گیم پلی و شوتینگ اسلحه ها
    امیدوارم نسخه امسال به همون کیفیت و حتی بهتر باشه
    تنها کال اف دیوتی بود که به مدت طولانی معتاد بخش انلاینش بودم

    علی.
  • Reza گفت:

    از همین حالا معلومه شکست میخوره و به جایی نمیرسه.
    قطعا با اومدن کیلزون وی آر شاهد کوچ cod پلیرا و یخچال فنا(آمریکا=✡) به کیلزون و حضرت پلی استیشن (ع) ← [ ☪️ + ✝️ ] خواهیم بود.

    Moein MM2پدر بزرگ دانته و ویرجیل1100KشرکArnald...Eternal...علی.
  • morteza گفت:

    به عنوان یه فن دووم امیدوارم موفق بشه این بازی و طرفداراش اوج لذت رو ببرن از این بازی

    Moein MM21100علیآرین
  • Al.ml.kh گفت:

    یکی از بهترین مود های مدرن ۲۰۱۹ مود گان فایت بود.لطفا اینم تو مدرن جدیده مث همونش کنید نه مث چمپین هیل ونگارد واینکه امیدوارم بتونن این مود DMZ رو خوب در بیارن چون کالاف یه همچین چیزی میخواد

    Moein MM2علیآرین
  • cyclopfire گفت:

    اکثر مشکلاتی که گفتین برای حالت cdl نیست بله تو حالت عادی کمپر زیاد هست و خیلی اذیت کننده هم هست اما در حالت cdl که کلا سه مود داره مثل hardpoint و سرچ و کپچر دیگه کمپر اگر بخواد کمپ کنه بازی رو از دست میده مثلا تو هارد پوینت شما کل بازی پشت یک در باشی در واقع بازی رو باختی حتی وجود اون در ها برای یک پروپلیر یک امتیاز هست.کلا هر کالافی که اومده یک بخش برای افرادی که میخوان حرفه ای تر بازی کنن گذاشته و در این حالت خیلی از مواردی که بازی رو از تعادل خارج میکنه بن میشه مثلا تو bo4 بخش word league بود که خیلی از اسکور تریک ها حذف میشد مثل uav و این باعث میشد بازی متعادل تر باشه.در مورد رسپاون هم به نظرم کالاف مدرن رسپاون خیلی حرفه ای تری داشت که تیم های قوی ازش استفاده میکردن و باعث شده بود تو تیم ها یک نقش جدید ایجاد بشه مثل اسلیر کارش این بود که رسپاون رو تغییر بده و حواسش به رسپاون تیم باشه و …
    در مجموع به نظرم کالاف دیوتی مدرن وارفار خیلی کالاف حرفه ای تری شده بود.البته نظر شخصی هست که بر اساس تجربه ی خودم از بازی بوده.

    علی
  • مسخره کردید ک.مپ کردن هم جزئی از بازی هست.

10 تغییر پیشنهادی برای بخش مولتی‌پلیر Modern Warfare 2