فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا

فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲

در جشنواره کن ۲۰۲۲، قرار است فیلم‌های جذاب و مورد انتظاری اکران شوند که شامل آثار بیوگرافی و بلاک‌باستری است.

۷۵مین جشنواره کن از نیمه اردیبهشت تا ابتدای خرداد برگزار خواهد شد و در آن، فیلم‌های مورد انتظار زیادی اکران می‌شوند. جشنواره کن، همیشه یکی از معتبرترین و برجسته‌ترین جشنواره‌های فیلم در سراسر جهان به شمار می‌رود؛ فیلم‌سازانی که آثار آن‌‎ها در جشنواره کن مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، توانستند تا به افراد بسیار برجسته و بزرگی تبدیل شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) و گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) اشاره کرد.

داوران جشنواره کن امسال اعلام شدند که در میان آن‌ها، نام اصغر فرهادی نیز به چشم می‌خورد. در جشنواره کن، علاوه بر اهدای جایزه در بخش‌های کارگردانی، بازیگر زن، بازیگر مرد و فیلم‌نامه، سه جایزه جداگانه نیز در نظر گرفته شده است که شامل جایزه هیئت داوران، جایزه بزرگ و از همه مهم‌تر جایزه نخل طلا است که به بهترین فیلم داده می‌شود. جایزه نخل طلا سال ۲۰۲۱ میلادی به فیلم تیتان (Titane) داده شد.

۱۸ فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۲ برای بدست آوردن جایزه نخل طلا با یکدیگر رقابت خواهند کرد. این فیلم‌ها شامل، آثاری از فیلم‌سازان جدید و همچنین فیلم‌سازانی سرشناس است که از سراسر جهان، آثار خود را به نمایش می‌گذارند. این به معنای آن است که جشنواره کن نسبت به اسکار، بهتر به ارزش‌های سینما در سراسر جهان می‌پردازد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی مورد انتظارترین فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۲ بپردازیم.

فیلم زد (Z)

فیلم زد z

فیلم «زد» به کارگردانی میشل آزاناویسوس (Michel Hazanavicius) است؛ این کارگردان فرانسوی بیشتر برای فیلم آرتیست (The Artist) محصول سال ۲۰۱۱ شناخته می‌شود که در مراسم اسکار توانست تا چندین جایزه، از جمله جایزه بهترین فیلم سال را بدست بیاورد. فیلم «آرتیست»، در ابتدا ممکن است جالب به نظر نرسد چراکه عمدتا صامت و سیاه و سفید است؛ با این حال،‌ این اثر سینمایی، فیلمی صمیمانه و در عین حال، خنده‌دار است.

فیلم «زد»، اثر کمدی دیگری از این کارگردان به شمار می‌رود اما نسبت به فیلم «آرتیست» کاملا متفاوت است. فیلم «زد»، اثری کمدی و زامبی‌محور است که بازسازی‌ای از فیلم ژاپنی تکه‌ای از مردگان (One Cut of the Dead) ساخته شینیچیرو اودا (Shinichirou Ueda) است.

نسخه ژاپنی فیلم به هنگام اکران خود مورد استقبال زیادی قرار گرفت؛‌ از همین رو، انتظار می‌رود که فیلم «زد» نیز بتواند توجه بینندگان زیادی را جلب کند. از آنجا که فیلم بر محوریت زامبی‌ها است، کارگردان آزاناویسوس می‌تواند خود را به مخاطبان بیشتری بشناساند.

فیلم تصمیم به جدایی (Decision To Leave)

فیلم تصمیم به جدایی decision to leave

فیلم «تصمیم به جدایی»، اثری رازآلود ساخته کارگردان برجسته کره جنوبی، پارک چان ووک (Park Chan-wook) است. پارک چان ووک بیشتر برای سه‌گانه انتقام (Vengeance) شناخته می‌شود که شامل فیلم اولدبوی (Oldboy) نیز می‌شود. او همچنین سابقه کارگردانی فیلم کنیز (The Handmaiden) را در سال ۲۰۱۶ میلادی در کارنامه دارد. همه آثار او نشان دهنده تمایل این کارگردان به خشونت و شخصیت‌هایی با اخلاقیات مبهم است.

در فیلم «تصمیم به جدایی»، پارک هائه ایل (Park Hae-il) و لی جونگ هیون (Lee Jung-hyun) نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. این فیلم، داستان کاراگاهی را به نمایش می‌گذارد که در حال تحقیق در مورد قتل یک فرد است و در همین حین، عاشق بیوه‌ای می‌شود که مظنون اصلی پرونده به شمار می‌رود. مطمئنا در فیلم «تصمیم به جدایی» همانند آثار قبلی پارک چان ووک، بینندگان شاهد پیچش‌های زیادی خواهند بود.

فیلم الویس (Elvis)

فیلم الویس elvis

فیلم «الویس» به کارگردانی باز لورمن (Baz Luhrmann) است؛ فیلم «الویس»، اثری بیوگرافی است که زندگی خواننده مشهور الویس پرسلی را به تصویر می‌کشد. در این فیلم، آستین باتلر (Austin Butler) نقش اصلی را بازی خواهد کرد و از جمله دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به تام هنکس (Tom Hanks)، دارسی مونتگومری (Dacre Montgomery) و کودی اسمیت مک‌فی (Kodi Smit-McPhee) اشاره کرد.

تریلر منتشر شده برای فیلم «الویس» نشان داد که در این اثر، تمام زندگی این خواننده مشهور و برجسته به تصویر کشیده می‌شود. علاوه بر این، کارگردان باز لورمن اظهار داشته بود که امیدوار است در این فیلم، زندگی آمریکایی در دهه پنجاه، شصت و هفتاد میلادی را نیز به نمایش بگذارد. باز لورمن، کارگردانی برجسته است که قبلا سابقه ساخت فیلم‌های بیوگرافی را داشته است؛ او کارگردانی فیلم گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)، فیلم رومئو و ژولیت (Romeo + Juliet) و فیلم مولن روژ (Moulin Rouge) را کارنامه دارد. فیلم «الویس» پس از جشنواره کن، در تاریخ ۲۴ ژوئن سال ۲۰۲۲ (جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران می‌شود.

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

فیلم تاپ گان ماوریک top gun maverick

پس از سال‌ها انتظار برای دنباله‌ای از فیلم تاپ گان (Top Gun) ۱۹۸۶، سرانجام فیلم «تاپ گان: ماوریک» قرار است در تاریخ ۲۷ مه سال ۲۰۲۲ (جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱) روی پرده سینماها اکران شود. به دلیل گسترش ویروس کرونا، تاریخ اکران فیلم «تاپ گان ۲» بارها تغییر کرده بود تا اینکه سرانجام، کمپانی پارامونت تابستان ۲۰۲۲ را برای اکران این فیلم در نظر گرفت. در این فیلم، تام کروز (Tom Cruise) و ول کیلمر (Val Kilmer) بار دیگر نقش‌های خود را بازآفرینی خواهند کرد. بازیگران دیگر فیلم نیز شامل مایلز تلر (Miles Teller) و جنیفر کانلی (Jennifer Connelly) است.

تونی اسکات (Tony Scott)، کارگردان فیلم اصلی، قرار بود تا سکان کارگردانی این فیلم را در دست داشته باشد اما او قبل از اینکه موفق به این کار بشود، دست به خودشکی زد. از همین رو، جوزف کوزینسکی (Joseph Kosinski) سکان کارگردانی را در دست گرفت. در هر صورت،‌ پس از سال‌ها انتظار، فیلم «تاپ گان: ماوریک» قرار است روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم زمان آرماگدون (Armageddon Time)

فیلم زمان آرماگدون armageddon time

کارگردان فیلم به سوی ستارگان (Ad Astra) یعنی جیمز گری (James Gray) قرار است با فیلم «زمان آرماگدون» در جشنواره کن ۲۰۲۲ شرکت کند و برای بدست آوردن جایزه نخل طلا رقابت کند. جزئیات زیادی از داستان فیلم «زمان آرماگدون» در دست نیست اما بنابر گفته‌ها، این فیلم قرار است داستانی از به بلوغ رسیدن در دهه هشتاد میلادی آمریکا را به نمایش بگذارد.

در ابتدا قرار بود تا رابرت دنیرو (Robert DeNiro)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) در آن بازی کنند اما آن‌ها پس از مدتی، از پروژه کنار رفتند. حالا، ان هتوی (Anne Hathaway)، جرمی استرانگ (Jeremy Strong) و آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سه هزار سال اشتیاق (Three Thousand Years Of Longing)

فیلم سه هزار سال اشتیاق three thousand years of longing

جورج میلر (George Miller) از آن دسته کارگردان‌هایی است که هیچ ترسی از کار در ژانرهای مختلف ندارد. اثر اخیر او، فیلم برجسته و شاهکار مد مکس: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) بود که توانایی‌های این کارگردان را به رخ کشید. از همین رو، اشتیاق و هیجان برای فیلم جدید او بسیار زیاد است.

فیلم «سه هزار سال اشتیاق»، به عنوان اثری حماسی، عاشقانه و فانتزی توصیف شده است. ادریس البا (Idris Elba) و تیلد سوئینتون (Tilda Swinton) نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند. این فیلم، داستان محققی را بازگو می‌کند که با جنی روبه‌رو می‌شود و این جن، در ازای آزادی‌اش، سه آرزو به این محقق پیشنهاد می‌کند.

فیلم جنایات آینده (Crimes Of The Future)

فیلم جنایات آینده crimes of the future

فیلم «جنایات آینده»، اثری ترسناک به کارگردانی دیوید کراننبرگ (David Cronenberg) است. این کارگردان، در ژانر ترسناک و زیرژانر وحشت جسمی (body-horror) پیش‌گام محسوب می‌شود. از جمله آثار برجسته او می‌توان به فیلم مگس (The Fly) محصول سال ۱۹۸۶ و فیلم رعشه‌ها (Shivers) محصول سال ۱۹۷۵ میلادی اشاره کرد.

در این اثر سینمایی تازه، دیوید کراننبرگ بار دیگر با ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) همکاری می‌کند. کریستین استوارت (Kristen Stewart) و لئا سیدو (Léa Seydoux) از جمله دیگر بازیگران فیلم هستند. در سال ۱۹۷۰ میلادی، دیوید کراننبرگ، فیلمی به همین نام ساخته بود که با نظراتی منفی روبه‌رو شده بود اما گفته شده است که فیلم جدید، بازسازی‌ای از فیلم قبلی نخواهد بود. در هر صورت، اشتیاق زیادی برای تماشای اثر جدید دیوید کراننبرگ وجود دارد.

فیلم ستاره‌ها هنگام ظهر (The Stars At Noon)

فیلم ستاره‌ها هنگام ظهر the stars at noon

فیلم «ستاره‌ها هنگام ظهر»، دومین فیلم کلیر دنیس (Claire Denis) در سال ۲۰۲۲ میلادی به شمار می‌رود. فیلم قبلی او، دو لبه تیغه (Both Sides of the Blade) نام داشت که در جشنواره فیلم برلین اکران شد و توانست تا جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین کارگردانی را برای دنیس کیلر به ارمغان بیاورد.

در فیلم «ستاره هنگام ظهر»، مارگارت کوالی (Margaret Qualley) و رابرت پتینسون (Robert Pattinson) نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. پخش فیلم را نیز کمپانی A24 برعهده دارد. این اثر سینمایی، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته دنیس جانسون (Denis Johnson) است و داستان عاشقانه بین یک تاجر مرموز انگلیسی و یک روزنامه‌نگار آمریکایی را روایت می‌کند که تلاش دارند تا به هنگام انقلاب نیکاراگوئه، از این کشور بگریزند.

فیلم کارگزار (Broker)

فیلم کارگزار broker

کارگردان هیروکازو کورئیدا (Hirokazu Kore-Eda) بیشتر برای فیلم برجسته دزدان فروشگاه (Shoplifters) محصول سال ۲۰۱۸ میلادی شناخته می‌شود که جایزه نخل طلا را در مراسم کن آن سال بدست آورد. او همچنین جایزه هیئت داوران را با فیلم پسر کو ندارد نشان از پدر (Like Father, Like Son) در سال ۲۰۱۳ بدست آورده بود.

فیلم «کارگزار»، جدیدترین فیلم از این کارگردان به شمار می‌رود که یکی از رقابت‌کننده‌ها برای جایزه نخل طلا جشنواره کن ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. با اینکه هیروکازو کورئیدا، کارگردانی ژاپنی است اما فیلم «کارگزار»، اثری از کره‌جنوبی به شمار می‌رود. این فیلم قرار است به بررسی پیچیدگی روابط شخصی و خانوادگی بپردازد.

فیلم حاضر شدن (Showing Up)

فیلم حاضر شدن showing up

فیلم «حاضر شدن» به کارگردانی کلی رایکارد (Kelly Reichardt) است و این اثر، اولین فیلم او خواهد بود که برای بدست آوردن جایزه نخل طلا جشنواره کن رقابت خواهد کرد. فیلم «حاضر شدن»، چهارمین همکاری میان کارگردان کلی رایکارد و بازیگر میشل ویلیامز (Michelle Williams) است. دیگر بازیگران فیلم نیز هانگ چائو (Hong Chau) و آندره ۳۰۰۰ (André ۳۰۰۰) هستند. کارگردان کلی رایکارد، فیلمسازی مستقل است که تاکنون فیلمی پرفروش نساخته است، هر چند، آثار او در جشنواره‌های مختلف مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند.

فیلم جری لی لوئیس: مشکل در ذهن (Jerry Lee Lewis: Trouble In Mind)

فیلم جری لی لوئیس مشکل در ذهن jerry lee lewis trouble in mind

فیلم «جری لی لوئیس: مشکل در ذهن»، مستندی به کارگردانی ایثن کوئن (Ethan Coen) است که اولین تجربه کارگردانی او به تنهایی به شمار می‌رود. برادر او به نام جوئل کوئن نیز سال گذشته میلادی، فیلم تراژدی مکبث (The Tragedy of Macbeth) را به تنهایی کارگردانی کرده بود. برادران کوئن، از جمله تاثیرگذارترین کارگردان‌های سینما به شمار می‌روند که از جمله آثار برجسته آن‌ها می‌توان به لبوفسکی بزرگ (The Big Lebowski)، جایی برای پیرمردها نیست (No Country For Old Men) و فارگو (Fargo) اشاره کرد.

مستند «جری لی لوئیس: مشکل در ذهن»، بر اساس زندگی خواننده و ترانه‌نویسی به همین نام است که یکی از افراد پیشگام و برجسته در زمینه موسیقی راک بوده است. این اثر، یکی از جذابیت‌های جشنواره کن امسال به شمار می‌رود. هر چند، این اثر در هیچ کدام از بخش‌ها رقابت نخواهد کرد.


جشنواره کن ۲۰۲۲، از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود و در آن،‌ فیلم‎‌های جذاب و هیجان‌انگیزی اکران می‌شوند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

samsaliheDARKSIRENJin sakaiGramy kmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا
فیلم‌های مورد انتظار جشنواره کن ۲۰۲۲ - گیمفا