چرا بازی The Quarry بسیار امیدوار کننده به نظر میرسد؟
بازی جدید استودیوی سوپرمسیر یعنی The Quarry، بنا به دلایل مختلفی میتواند به بهترین بازی استودیوی خود و یکی از بهترین بازیهای ترسناک نسل فعلی تبدیل شود.
صنعت بازیهای ویدیویی، از زمان تولد خود یعنی از چند دههی گذشته تاکنون با رشد قابل توجهای مواجه شده است. این سرگرمی در گذشته انواع مختلفی از تجربیات گوناگون را در خود جای میداد و این موضوع در این مقطع زمانی به لطف پیشرفت تکنولوژی با سرعتی باورنکردی در حال فراگیر شدن و جذب مخاطبان بیشتر است. همچنین، این موضوع باعث تعدد بسیار زیاد عناوین مختلف، استودیوها و حتی ژانرها در زمینهی بازیهای ویدیویی شده است و امروزه با نگاهی به فروشگاههای مختلف، تعداد بسیار زیادی از بازیهای مختلف در سبکهای متفاوت را مشاهده میکنیم.
با تمامی این اوصاف، اکثر بازیها همچنان نگاه ویژهای به جایگاه روایت و داستان دارند و آن را به عنوان یکی از اصول اولیهی خود در نظر میگیرند. به هر حال، همهی ما نیز علاقهمند هستیم تا شاهد خلق شدن شخصیتهای کاریزماتیک و دوستداشتنی در بازیهای مختلف باشیم و با آنها خاطرهسازی کنیم. بسیاری از توسعهدهندهها، تمامی تلاش خود را به کار میگیرند تا یک روایت غنی و منحصر به فرد را با ویژگیهای تعاملی بازیهای رایانهای ارائه کنند.
در چند سال گذشته، عناوینی نظیر The Walking Dead و Life Is Strange به همراه بازیهایی از جمله The Vanishing Of Ethan Carter سعی کردند تا بیش از هر بخش دیگر روی شخصیتپردازی، روایت و داستان خود متمرکز شوند. برخی از این عناوین، حتی پس از پایان یافتن خود مدتها در خاطر گیمرها باقی میمانند و این موضوع را میتوان جادوی شخصیتپردازی و داستان نامید.
استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) را میتوان یکی از توسعهدهندگانی نامید که همواره علاقهی فراوانی به خلق ماجراجوییهای ترسناک متمرکز روی بخش داستانی دارد. پیشتر این استودیو با عناوینی از جمله Until Dawn به شهرت رسید و به نظر میرسد که بازی آیندهی این استودیو یعنی The Quarry بتواند این شهرت را به نقطهی اوج خود برساند. در واقع، این بازی طبق وعدهی استودیوی سوپرمسیو گیمز در مسیری قدم برمیدارد که تک تک نقاط قوت آن و آموختههای پیشینش میتوانند کارآمد باشند. به این ترتیب، شانس قابل توجهای برای تبدیل شدن The Quarry به یکی از بهترین و بزرگترین بازیهای سال وجود دارد.
بازی The Quarry، عنوانی در سبک ماجراجویی و وحشت بقا است که داستان یک گروه گرفتار شده در یک کمپ تابستانی را روایت میکند. این پروژه به عنوان جاهطلبانهترین پروژهی استودیوی سوپرمسیو گیمز تا به امروز توصیف میشود و به وضوح میتوان شاهد سرمایهگذاریهای این استودیو پیرامون The Quarry بود. با توجه به این نکته، بازی The Quarry را میتوان جانشین معنوی بازی Until Dawn که پیشتر به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شده بود قلمداد کرد.
طبق اطلاعات منتشر شده از این بازی، گیمرها در The Quarry وظیفهی کنترل ۹ شخصیت را بر عهده خواهند داشت. تمامی این ۹ شخصیت احتمالاً شخصیتهای پیچیدهای هستند و از نظر آسیبها و مکانیسمهای مقابلهای منحصر به فرد خواهند بود.
همانند بازی Until Dawn، بازی The Quarry نیز از گیمپلی سیالی بهره میبرد و شکست در آن تعریفی ندارد. در واقع، انتخابهایی که در طول بازی انجام میدهید، روایت و داستان آن را شکل میدهند و به این ترتیب، رویدادهایی مانند مرگ شخصیتها و شکست در این قالب بزرگ معنای خاصی ندارد. با این حال، در این بازی مکانیکی به نام Death Rewind تعریف شده است تا بتوان حداکثر سه بار از مرگ یک شخصیت جلوگیری کرد. البته، این مکانیک پس از یک بار اتمام بازی در دسترس خواهد بود.
از طرف دیگر، چیزی که بازی The Quarry را به شدت تکرار پذیر میکند، شاخههای گستردهای از انتخابها و پیامدهای داستانی مختلف است. استودیوی سوپرمسیو ادعا میکند که برای اتمام این بازی بین ۷ تا ۱۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت، اما برای تجربهی تمامی پایانهای بازی باید ۱۸۶ بار آن را به اتمام برسانید.
یکی از ویژگیهای بارز عناوین استودیوی سوپرمسیو گیمز، جذابیت بصری آنها بوده است و این موضوع در زمینهی بازی The Quarry نیز کاملاً صدق میکند. از دقت به جزئیات در طراحی چهرهی شخصیتها گرفته تا نورپردازی و انیمیشنها در این بازی چشمگیر به نظر میرسند و این بازی میتواند از نظر فنی نیز عملکرد خیرهکنندهای از خود نشان دهد. از طرفی دیگر، روایت شدن داستان بازی در یک کمپ برونشهری و فضایی تاریک باعث میشود تا استودیوی سوپرمسیو گیمز دست بازتری در خلق اتمسفری ترسناک روانشناختی داشته باشد.
یکی دیگر از عوامل مهمی که میتواند بازی The Quarry را به یکی از بزرگترین بازیهای سال تبدیل کند، توجه آن به مقولهی دسترسی برای قشر بزرگتری نسبت به سایر عناوین پیشین استودیوی سوپر مسیو است. در واقع، برخلاف بازیهای قبلی این استودیو از جمله Until Dawn، بازی The Quarry دارای درجههای سختی مختلفی است که به گیمرها اجازه میدهد تا بازی را مطابق میل خود تجربه کنند.
علاوه بر این، بازی The Quarry همچنین دارای یک گزینهی خاص است که ظاهراً تعداد دکمههای قابل استفاده را به حداقل میرساند تا بازی به یک فیلم ترسناک شباهت داشته باشد. در نتیجه، امکان تجربهی این بازی میتواند برای کسانی که عمدتاً تماشای فیلم و سریال را به انجام بازیهای ویدیویی ترجیح میدهند نیز فراهم باشد.
از طرفی دیگر، این بازی دارای حالت کو-آپ آفلاین و آنلاین خواهد بود، بنابراین میتوان آن را به همراه حداکثر ۷ نفر دیگر تجربه نمود و هرکسی میتواند نسبت به انتخابها رای خود را بدهد. از همه جالبتر این که تنها کافی است تا یک نفر این عنوان را خریداری کند تا سایرین بتوانند از طریق دانلود نسخهی Trial به همراه وی به تجربهی بازی بپردازند.
از نظر تجاری این واقعیت که The Quarry در ماه ژوئن منتشر میشود نیز میتواند کمک حال آن باشد، زیرا در این بازهی زمانی تعداد کمتری از بازیهای ویدیویی منتشر خواهند شد و این موضوع میتواند باعث قرارگیری آن در کانون توجهات باشد. همچنین، میاننسلی بودن این بازی نیز اجازه میدهد تا گیمرها بیشتری بتوانند آن را تجربه کنند.
در مجموع، بازی The Quarry تمامی پتانسیلهای لازم برای تبدیل شدن به یک بازی عالی و بهترین بازی استودیوی سوپرمسیو گیمز را در خود میبیند. صداپیشگی بازیگران مشهور، گرافیک چشمنواز، روایت عمیق با دامنهی انتخابهای بسیار گسترده و گیمپلی داستان محور از جمله ویژگیهای این بازی هستند.
همچنین، دسترسی به این بازی از طریق تمامی پلتفرمهای نسل قبلی و فعلی به همراه رایانههای شخصی نیز باعث خواهد شد که قشر عظیمتری از گیمرها بتوانند آن را تجربه کرده و تجربیات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. در نهایت، بازی The Quarry برخلاف عناوین قبلی استودیوی خود، جامعهی بزرگتری را هدف قرار داده است و اگر سوپرمسیو گیمز بتواند خروجی خوبی از آن حاصل کند، احتمالاً با یکی از بهترین بازیهای سال روبرو خواهیم شد.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
تشکر از شما جناب مناف زاده بابت این نوشته. من هم نسبت به موفقیت این بازی حس خوبی دارم و امیدوارم بازی بازان هم روی خوشی نسبت به این عناوین نشان بدن. تنوع ژانری برای صنعت بازی لازمه و امیدوارم طرفداران این ژانر با حمایت مداوم، سازندگان این نوع ژانر رو نسبت به ساخت عناوین این چنینی متعهد نگه دارن.
با این حال بنظرم استودیو سوپرمسیو میتونه در ادامه راه با آزمون و خطا و افزودن موارد جدید، نه تنها افراد بیشتری رو نسبت به تجربه عناوینش علاقه مند کنه بلکه کسانی که به هر دلیلی امکان دلزدگی از این عناوین براشون وجود داره رو مدت بیشتری نگه داره.
به امید موفقیت تجاری و انتقادی(امتیازی) بازی.
انشاالله موفق باشه
این یه سبک از بازیه که خیلی نزدیک به فیلمه
ممکنه همه خوششون نیاد و حوصله نداشته باشن براش
اما قطعا یه اثر هنری جالبی میشه
سلام دوستان فرق بازی ی persona 5 Ultimate edition با بازی ی
Persona 5 royal
سلام
فکر کنم منظورت royal ultimate edition هست که خب تو دو مورد با رویال فرق داره.
درواقع آلتیمیت ادیشن شامل: پرسونا ۵ رویال+legacy dlc+دی ال سی پولی
باید تجربه بشه یه روز😊
فقط یه خبر بود از این بازی که گیمفا منتشر کرده بود اونم اینکه بازی رو میتونی پلی ندی و در قالب مثلا یک فیلم بببنی، به نظرم نباید همچین آپشنایی داخل یه game قرار بدن چون داریم از یک game صحبت میکنیم