چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟

چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های ۲۰۲۲ باشد؟

ابوالفضل مناف زاده
۱۹:۲۶ ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟

توسعه‌دهندگان ریبوت مجموعه‌ی Saints Row در سکوت خبری به کار خود ادامه می‌دهند و دلایل زیادی برای تبدیل شدن آن به یکی از شگفتی‌های ۲۰۲۲ وجود دارد.

بازی‌های جهان آزاد به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عناوین روز شناخته می‌شوند و به نظر نمی‌رسد که محبوبیت این سبک در آینده‌ای نزدیک کاهش پیدا کند. سال ۲۰۲۲ را می‌توان سالی شگفت‌انگیزی برای طرفداران بازی‌های جهان آزاد قلمداد کرد. در سال جاری میلادی بازی‌های Elden Ring و Horizon Forbidden West در کنار عناوین دیگری Ghostwire: Tokyo و Dying Light 2: Stay Human با استقبال قابل توجه منتقدان و یا موفقیت‌های تجاری بزرگی روبرو شدند. البته، هنوز بازی‌های جهان آزاد زیادی برای عرضه در سال جاری وجود دارد که یکی از آن‌ها نسخه‌ی ریبوت Saints Row توسط استودیوی ولیشن (Volition) است.

مجموعه‌ی Saints Row را می‌توان یکی از بهترین مجموعه‌های جهان آزاد قلمداد کرد. تاکنون ۴ نسخه برای این مجموعه عرضه شده است و Saints Row همچنان طرفداران مشتاق بی‌شماری در سراسر دنیا دارد. بنابراین، تعجب‌آور نیست که تعداد زیادی از طرفداران با اشتیاق فراوان منتظر فرا رسیدن تاریخ انتشار نسخه‌ی جدید آن باشند. فارغ از تمامی انتقادات از این بازی، بیش از چند عامل مختلف وجود دارد که می‌تواند منجر به تبدیل شدن ریبوت Saints Row به بازی بزرگی شود؛ بازی‌ای که هیچ کدام از ما پیش‌بینی آن را نمی‌کردیم.

بزرگترین دلیل را می‌توان این واقعیت قلمداد کرد که با یک نسخه‌ی ریبوت مواجه هستیم. در واقع، اگر قرار بود تا با یک دنباله روبرو باشیم، استودیوی ولیشن به ناچار مجبور به حفظ برخی از عناصر می‌شد که قطعاً برچسب تکراری بودن به آن زده می‌شد. همچنین، حفظ یا حتی عدم حفظ کردن عناصر داستانی مربوط به شخصیت‌ها نیز هر کدام منتقدین فراوانی به خود جذب می‌کرد. اما اکنون و با توجه به این که این Saints Row فصلی کاملاً جدید در این مجموعه می‌گشاید، بستر برای جذب قشر بزرگ‌تری از گیمرها به این بازی فراهم است و موانع مذکور نیز در آن وجود نخواهند داشت.

بیوم

در زمینه‌ی روایت و داستان، ریبوت Saints Row حول یک اتحاد از جانب سه هم‌اتاقی می‌چرخد. این افراد که به نوعی باند Saints Row را تشکیل می‌دهند، قصد دارند تا با انجام فعالیت‌هایی بدهی‌های هنگفت دوره‌ی دانشجویی خود را پرداخت کنند. یکی از این شخصیت‌ها به نام Neenah به عنوان دانشجوی تاریخ و هنر درک عمیقی از مکانیک و فناوری دارد. شخصیت دیگر در این بازی با نام Kevin، سابقه‌ی درخشانی در میزبانی از مهمانی‌های پر زرق و برق دارد و در نهایت، Eli به عنوان رهبر گروه، فارغ التحصیل MBA است. چنین به‌نظر می‌رسد که هر سه عضو این گروه پیشینه‌های متمایزی دارند و باید دید که استودیوی ولیشن در قبال شخصیت‌پردازی آن‌ها از چه فرمولی استفاده خواهد کرد.

امروزه یک بازی جهان آزاد یا مورد استقبال قرار می‌گیرد و یا به شدت زیر بار سنگین منتقدین له می‌شود. بنابراین، استودیوی ولیشن وظیفه‌ی دشواری در قبال طراحی جهان این بازی دارد. شهر خیالی سانتو ایلسو (Santo Illeso) به عنوان شهر میزبان این بازی، به لطف باندهای خلافکار زیادی که دارد می‌تواند هر لحظه آبستن حوادث متعددی باشد. با توجه به آن‌چه که در تریلرها و تصاویر پیش‌نمایش این بازی دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که دنیای این بازی مملو از شخصیت‌ها و فعالیت‌های مختلف است. همچنین، استودیوی ولیشن اعلام کرد که این بازی میزبان بزرگترین شهر در مجموعه‌ی Saints Row خواهد بود.

saints row reboot

شهر سانتو ایلسو همانند شهری که اولین بازی از مجموعه‌ی Saints Row در آن جریان داشت، محل زندگی سه باند بزرگ است. باند اول، لوس پانتروس (Los Panteros) نام دارد که اعضای آن معمولاً مشکلات خود را با درگیری‌های شدید و انفجارهای مهیب حل می‌کنند. باند دوم مارشال (Marshall) است که به نوعی می‌توان اعضای آن را مزدور نامید و در مجموع این باند را یک ارتش خصوصی لقب داد. در نهایت، باند سوم آیدولز (The Idols) نام دارد که اعضای آن با کسب شهرت سعی در تصاحب خیابان‌های شهر دارند.

اما سه شخصیت اصلی این بازی، وظیفه دارند تا ماموریت‌هایی را انجام دهند که در نهایت به تبدیل شدن آن‌ها به بزرگ‌ترین باند شهر منجر شود. هسته‌ی اصلی گیم‌پلی این بازی همچنان حول محور انتقال از نقطه‌ی A به B می‌چرخد. همچنین، انجام این روند با شرکت در ماموریت‌های اصلی و فرعی و سایر فعالیت‌های موجود در بازی صورت می‌گیرد. علاوه بر این، می‌توان در بازی به خرید ساختمان‌ها و راه‌اندازی کسب‌وکارهایی از جمله فست‌فود و نمایندگی‌های خودرو پرداخت و از آن‌ها به عنوان جبهه‌ای برای فعالیت‌های مجرمانه‌ی خود استفاده کرد.

این بازی لحظه به لحظه مستلزم رانندگی و انتقال از مکانی به مکان دیگر خواهد بود و شرکت در مبارزه‌ها نیز عضوی جدایی ناپذیر از آن است. اگرچه مکانیک‌های این بازی پیچیده به نظر نمی‌رسند، اما به نظر می‌رسد که با مکانیک‌های ساده اما رضایت‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای روبرو هستیم. همچنین، تنوع سلاح‌ها و شخصی‌سازی آن‌ها می‌تواند یکی از نقاط قوت بازی لقب بگیرد. از طرف دیگر، تنوع دشمنان نیز باعث می‌شود تا گاهاً به فکر چیدن استراتژی‌های مختلف در بازی باشید.

saints row

مبارزه با وسایل نقلیه نیز بخش مهمی از گیم‌پلی این بازی است و گیمرها می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه‌ی خود به دشمنان حمله کنند. این وسایل نقلیه، همگی دارای نوار سلامتی نیز هستند که نشان می‌دهد استودیوی ولیشن تمرکز ویژه‌ای روی آن دارد. علاوه بر این، می‌توان از خودروها به عنوان سنگر استفاده کرد و مکانیک‌های کاورگیری نیز روی آن‌ها قابل اجرا هستند. وسایل نقلیه در بازی Saints Row تنوع زیادی دارند و از کارت‌های کوچک و سریع گرفته تا دوچرخه، هلیکوپتر و هاوربرد را شامل می‌شوند. همچنین، تمامی این وسایل نقلیه قابل شخصی‌سازی خواهند بود و به گفته‌ی استودیوی ولیشن، این بازی میزبان بهترین مکانیک‌های رانندگی در تمام مجموعه‌ی Saints Row خواهد بود.

در نهایت، پشتیبانی کامل این بازی از حالت کو-آپ باعث می‌شد تا قشر عظیمی از گیمرها به تجربه‌ی آن به همراه دوستان خود بپردازند. طبق اعلام استودیوی ولیشن، می‌توان این بازی را حداقل به همراه یک گیمر دیگر به صورت کو-آپ تجربه نمود و آزادانه در بسیاری از خیابان‌ها، کوچه‌ها و بزرگراه‌های شهر سانتو ایلسو پرسه زد.

اگرچه، به هنگام آغاز یک ماموریت، دوستان شما به صورت خودکار به محل مقرر تلپورت خواهند شد و انجام ماموریت‌ها به صورت گروهی نیز باعث خواهد شد تا پاداش ویژه‌ای به اعضای تیم تعلق بگیرد. علاوه بر این، تمامی ماموریت‌های انجام شده به صورت تک نفره و یا کو-آپ، در پروفایل هر گیمر به صورت جداگانه ذخیره می‌شود و می‌توان ادامه‌ی بازی را در حالت دیگر نیز انجام داد.

در انتها، به نظر می‌رسد که ریبوت مجموعه‌ی Saints Row می‌تواند بازگشتی شکوه‌مند برای این مجموعه رقم بزند. داستان بازی جذابیت خاصی دارد و مسیر جدیدی را پیش می‌گیرد. همچنین، گیم‌پلی بازی نیز با مکانیک‌ها، شهری بزرگ و دشمنان و اسلحه‌های مختلف احاطه شده‌اند. در مجموع، اگر استودیو ولیشن بتواند فاز آخر ماموریت خود یعنی طراحی ماموریت‌های عمیق و سرگرم‌کننده را با موفقیت انجام دهد، می‌توان ادعا کرد که طرفداران این مجموعه بالاخره موفق خواهند شد تا به آرزوی دیرینه‌ی خود یعنی تجربه‌ی یک بازی منحصر به فرد و جذاب از مجموعه‌ی Saints Row دست پیدا کنند.

بازی Saints Row، در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۱ (۲۳ آگوست ۲۰۲۲) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: Gamingbolt

Moein MM2Eren YeagerCommander jensenمتأثر گشته77AdaDARKSIRENهادی صفائیKurosDream in Red (Playstation T)𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰جیمMehran.Baامیر حسینPaprikaEspressoParhamP224Visible 6-tigh manAlbertmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟
چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا Saints Row ممکن است یکی از بزرگترین شگفتی‌های 2022 باشد؟