قحطی شوتر باکیفیت در سال ۲۰۲۱؛ چرا سه شوتر بزرگ سال پیش ناموفق بودند؟
یک شوتر باکیفیت چه عناصری دارد؟ از چه نقاط ضعفی دوری میکند و تفاوتش با بقیهی آثار این سبک چیست؟ پاسخ این سوالها را حداقل در سه شوتر بزرگ سال گذشته پیدا نمیکنید.
به جرات میتوان فرنچایزهای Call Of Duty و Battlefield و Halo را جزء بهترین عناوین شوتر درنظر گرفت. تمرکز COD همیشه در خلق داستانهای حماسی و بخش چندنفرهی Casual و سرگرمکننده بوده و Battlefield با تمرکز کمتر روی داستان، سعی در ایجاد یک تجربهی واقعیتر از جنگهای تاکتیکی در یک بخش چندنفرهی شلوغ داشته است. اما Halo یک شوتر سنتیتر و هاردکورتر است؛ به همین دلیل یک جامعهی طرفدار جداگانهای دارد که نوع انتظاراتشان از این مجموعه بازی کمی خاصتر و متفاوتتر از دو سری دیگر است.
سه نسخهی جدیدی که از این سه سری عرضه شدند، به ترتیب Vanguard، ۲۰۴۲ و Infinite نام دارد. این سه نسخه در یک مورد اشتراک دارند؛ برآورده نکردن انتظارات طرفداران و مشکلات عجیب و غریب! در ادامه به طور مفصلتری به دلایل شکست یا ناامیدکنندهبودن این سه بازی میپردازیم تا حتی اگر قصد انتخاب یکی از این سه بازی را دارید با چشم بازتر و آگاه به مشکلات آنها این اقدام را انجام دهید!
از بازی باکیفیتتر مورد بررسی در این مقاله آغاز میکنیم: Halo infinite. این بازی برخلاف دو عنوان دیگر در کنار معایبش، محاسن زیادی هم دارد و حتی میتوان گفت مشکلات آن تنها به یک بخش آن که از قضا رایگان هم هست خلاصه میشود. البته رایگان بودن یک بخش دلیل موجهی برای مشکلات آن نیست؛ آن هم وقتی حرف از عنوان بزرگی چون Halo وسط باشد! اما حداقل شما بخش چندنفرهی ناقص این بازی را رایگان بازی میکنید؛ نه با پرداخت ۷۰ دلار پول بیزبان!
بخش Campaign بازی Halo Infinite واقعا عالی است و به جز مشکل عدم امکان بازیکردن به صورت Co-op مشکل بزرگ دیگری در آن دیده نمیشود. نقشهی بزرگ و با جزئیات، اسلحه متنوع، ماموریتهای اصلی و فرعی کارشده، کاراکترهای اصلی و فرعی جذاب و… اما این موارد اصلا در مورد بخش چندنفرهی بازی صدق نمیکند. بخش Multiplayer این عنوان از مشکلات متعددی رنج میبرد که مهمترین دلیل کاهش چشمگیر پلیرهای بازی نیز همین است.
سیستم پیشرفت ناقص، مادهای کم، نقشههای کمتعداد، عدم عرضهی آپدیتهای زیاد، بتلپس ضعیف، نقشه راه ناقص و ارتباط ضعیف سازندگان با بازیکنان سرفصلهایی بر دلایل ضعف بخش چندنفرهی این عنوان است. متاسفانه سیستم پیشرفت بازی برخلاف عناوین رایج لایوسرویس این سبک، فقط با انجام Challengeها محقق میشود و مواردی مثل کیل گرفتن و انجام ماموریتها برای پیروزی در یک نبرد اصلا کمکی به پیشرفت سطح شما نمیکند! چالشهای بازی هم به صورت روزانه بسیار محدود هستند و همان تعداد محدود هم وقت بسیار زیادی را برای انجام دادن طلب میکنند و در واقع برای پیشرفت در بازی باید تمرکز زندگی خود را روی این بازی بگذارید!
بسیاری از بازیکنان که برای سرگرمی Halo Infinite را بازی میکنند، ماهها است به انجام بازی مشغول هستند و شاید بازیهای زیادی را هم پیروز شده باشند، اما سطحشان ۲ یا ۳ است! این مورد واقعا مضحک است و مشخص نیست این سیستم پیشرفت سطح چه زمانی قرار است اصلاح شود و تا به امروز فقط وعده و وعید شنیدهایم. مودهای محبوبی چون Forge و Infection و Firefight در بازی غایب هستند! این مودها از جمله محبوبترین مودهای سری هیلو از Halo 3 به بعد بودند که در کمال تعجب ناگهان غیب شدهاند! Forge به بازیکنان امکان ویرایش نقشهها و اشتراکگذاری آنها برای بازیکنان دیگر را میدهد. Infection یک نبرد بین زامبیها و اسپارتانها است و آخرین مود نامبرده شده هم بخش چندنفرهی کوآپ بازی تا سقف ۴ نفر است.
مشکل دیگر بازی فواصل زیاد سیزنهای بازی Halo Infinite با یکدیگر است؛ بعد از چند ماه تازه قرار است فصل دوم بازی عرضه شود و دو نقشه و سه ماد جدید به بازی اضافه شود. سه مادی که هیچکدام مادهای نامبرده شده نیستند! به تازگی هم شایعه شده که ماد Battle Royale به بازی اضافه میشود که نشان از سردرگمی Indsutries 343 در ادارهی یک بازی لایوسرویس را دارد و آنها بین اضافه کردن مادهای قدیمی و جدید گیر کردهاند و فقط هم وعده میدهند. بتلپس بازی نیز چندان جالب نیست و آیتمهای تزئینی و اسکینهای خیلی جذابی ندارد.
نقشه راه بازی Halo تا عرضه سیزن سوم بازی به تازگی منتشرشده که جای بحث زیادی دارد. طبق این نقشه راه همزمان با عرضه سیزن دو، دو نقشهی جدید و سه ماد جدید به بازی اضافه میشوند ( King Of The Hill، Last Man Standing و Land Grab) متاسفانه بقیهی موارد به تاریخی تقریبا دور موکول شده است! عرضهی Co-op آنلاین برای ماه آگوست فقط هدفگذاری شده که احتمالا فقط یک وعدهی توخالی است و عرضهی Co-op اسپلیتاسکرین آفلاین هم هیچ تکلیفی ندارد! ماد محبوب Forge حتی وضعیت وخیمتری هم دارد و برای ماه سپتامبر فقط یک بتا برای آن هدفگذاری شده! سیستم پیشرفت بازی هم تا فصل سوم همینی هست که میماند و سازندگان طبق این نقشهی راه، هدفی برای بهبود آن ندارند!
بطور کلی عدم پشتیبانی درست و سردرگمی Industies 343 در مدیریت یک بازی لایوسرویس شوتر کاملا مشخص است و دلیل اصلی ناکامی Halo Infinite در جذب پلیرهای بیشتر و ریزش تعداد پلیرهایش است. کاش مایکروسافت مبلغی را برای بخش چندنفرهی بازی درنظر میگرفت، اما یک Multiplayer قدرتمند از Halo را بعد از مدتها به طرفداران هدیه میداد.
شکست جدیدترین نسخهی Call Of Duty و Battlefield 2042 اما خلاصهی سادهتری دارد: کمکاری سازندگان و نداشتن ایدهی جدید، حتی به اندازهی سر سوزن! COD: Vanguard دوباره ما را به جنگ جهانی دوم و مبارزه با نازیها میبرد. همین ایدهی داستانی با ترکیب چند المان موفق این فرتچایز و پیادهسازی درست در بخشهای مختلف، به راحتی میتوانست ضامن موفقیت بازی و یادآورات خاطرات نسخهی پنجم بازی باشد؛ اما این کار برای سازندگان خیلی سخت بوده است!
Call Of Duty Vanguard کاهش ۲۶ درصدی را در فروش فیزیکی نسبت به Call Of Duty Cold War و افت ۴۴ درصدی را در فروش دیجیتالی تجربه کرد و حتی برای دو هفته کاملا رایگان شد! اما این بازی از چه مشکلاتی رنج میبرد که چنین شکستی را تجربه کرد؟ متاسفانه تقریبا تمام مشکلات این بازی در بطن گیمپلی وجود دارد و نمیتوان این موضوع را انکار کرد. البته دلیل شکست این بازی فقط مشکلاتش نبود و ناامیدی بازیکنان از عملکرد ضعیف Cold War اثر بسیار بدی بر فروش این نسخه هم گذاشت و بسیاری نسبت به ایدهی تکراری این بازی نیز دلسرد بودند.
با این حال مشکلات خود بازی نیز کم نیستند. طراحی صدای بازی چیزی نزدیک به فاجعه است. صدای پای دشمنان اصلا قابل تشخیص نیست و تقریبا هیچ صدای پایی را نخواهید شنید! اسکینهای بازی بسیار مشکلزا هستند و با خرید بعضی از آنها کاملا استتار خواهید کرد و مزیت بزرگی به نسبت سایر بازیکنان کسب خواهید کرد! نقاط اسپاونها بازیکنان در Call Of Duty Vanguard بسیار بد طراحی شده و ممکن است دقیقا جلوی یک بازیکن اسپاون شوید که نشانهاش هم روی شما است و سریعا کشته شوید! در جای جای مختلف نقشه میتوان کاملا پنهان شد و باز هم نقشهها به کمپرها مزیت بزرگی میدهند.
حتما دوست دارید امکانی در بازی باشد تا بعد از کسب مهارت در بخش چندنفره با افراد همسطح خودتان وارد بازی شوید و بتوانید بدون دردرسر کراسپلی را خاموش یا روشن کنید. اتفاقا هردوی این امکانات در Call Of Duty Vanguard وجود دارد؛ اما به بدترین شکل ممکن! کراسپلی مداما میخواهد روشن باشد و وقتی بعد از خاموش کردن در تلاش اول وارد مسابقهای نمیشوید بارها به شما پیشنهاد روشنکردن آن داده میشود. SBMM یا پیدا کردن بازی با توجه به مهارت بازیکنان به صورت اجباری در بازی وجود دارد و موجب صبرهای طولانی و بیهوده با وجود شلوغ بودن سرورها شده است. در واقع هرچقدر سطحتان بالاتر برود، Matchmaking هم برایتان عذابآورتر میشود و باید زمانهای طولانیای را در انتظار بنشینید تا اجبارا با افرادی همسطح خود بیفتید!
مشکل View Distance و واضح بودن دشمنان از دور در بازی آزاردهنده است و یکی از دلایل کشتهشدن شما به خصوص توسط اسنایپرها است! همچنین کمپین بازی چندان دندانگیر نیست و فقط یک تجربهی ۵ ساعته برای شما به ارمغان میاورد. هرچند این تجربهی ۵ ساعته خالی از لطف نیست، ولی داستانی که تا این حد کوتاه باشد؛ اصلا مجالی به گیمر برای برقراری ارتباط نمیدهد و خیلی زود هم از یاد گیمر میرود.
به بازی سوم و آخر یعنی ناموفقترین شوتر سال گذشته، Battlefield 2042 میرسیم. عنوانی که بیش از نیمی از بازیکنانش را از دست داد، بیش از ۵۰ هزار نقد منفی در صفحهی استیمش ثبت شد و درخواستهای متعددی برای ریفاند شدن آن داده شد! مشکلات این بازی از چند متری داد میزند و فقط کافیست آن را یک بار بازی کنید. مهمترین مشکل بازی فعال بودن اجباری حالت ۱۲۸ نفرهی بازی برای بخش مالتیپلیر آن است. این تعداد برای نقشههای طراحی شده و نقاط ریسپاونها بهینه نیست و مشکلات زیادی به وجود آورده است. این تعداد زیاد باعث مشکلات فنی در روند بازی شده و همچنین از گرفتن کیلهای مداوم و لذتبخش جلوگیری میکند! وضع تا حدی بد است که بازیکنان نسل جدید، نسخه نسل قبلی را نصب میکنند تا بازی با محدودیت ۶۴ بازیکن در هر نقشه اجرا شود.
نقشههای این بازی برای سربازان پیاده اصلا مناسب نیست و بیشتر مناسب بازی با هلیکوپتر و ماشین و هواپیما است و رانندگان این وسایل کاملا بر نقشه و بازی تسلط دارند! نقشههای بازی هم بسیار بزرگ است و باعث اتلاف وقت زیادی از بازیکنان میشود. نقشه بازی شبیه به نقشهی بازیهای بتلرویال است و به شکل ناکارآمد و اذیتکنندهای بیهوده بزرگ است.
یکی از مهمترین مشکلات بازی حتی قبل از عرضهی نسخهی اصلی، وجود Specialistها به جای سیستم Class سربازان است. در سیستم قبلی میتوانستید کلاسهای مختلف را با لودآوتهای مختلفی ترکیب کنید و حتی برای آنها Custom Loadout با اسلحه پیشنهادی بازی درست کنید. اما در سیستم جدید خبری از کلاس نیست و هر سرباز، یونیفرم و مهارت و لودآوت مخصوص به خود را دارد. این مورد باعث میشود هر بازیکنی در بازی لباس مختلفی پوشیده باشد و این واقعا تشخیص دوست و دشمن را سخت میکند. همچنین امکان کاستوم کردن Gadgetهای سربازان با هر تخصصی و تغییر مهارت و لودآوتهای آنها نیز در بازی وجود ندارد! فریمریت بسیار متغیر و لگهای زیاد بازی در کنار باگهای بسیار زیاد آن، یک معجون کامل از عذاب را تقدیم شما خواهد کرد.
امیدواریم سازندگان هر سه بازی نامبرده شده که همگی از فرنچایزهای بسیار محبوب هستند، با آپدیتهای زیاد بازیها را احیا کنند و بتوانیم از همهی این عناوین لذت ببریم. به پایان مقاله رسیدیم. نظر شما در مورد شکست این سه بازی چیست؟ با ما در میان بگذارید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
هر سه بازی رو تجربه کردم و هر سه ناامید کننده بودند
جای تأسف داشت
سال ۲۰۱۲ اگر اشتباه نکنم سال درخشانی بود
هیلو ۴, فارکرای ۳ ، بلک اپس دو ، کانتر استرایک گلوبال افنسیو ، مدال اف هانر وارفایتر ، سندیکیت و دیسهانرد که شوتر نبود اما اول شخص بی نظیری بود
نهایتا اون سال بلک اپس دو تاج پادشاهی رو بر سر گذاشت
پ.ن: قابل توجه فنای بتافیلد چیز عه ببخشید بتلفیلد بازی که امسال منتشر شد در حد یه نسخه آلفا یا بتا هم حتی نبود بی نهایت ناقص و بی محتوا با مشکلات فنی متعدد ، اما کال اف دیوتی بحث مسائل فنی واقعا کارش خوب بود و حتی گرافیک فنی بازی بسیار خیره کننده بود
حتی ضعیف ترین کال اف ها برای بتلفیلد ها حرفی برای گفتن دارن و کم نمیارن
درود بهت
بلک اپس ۲ شاهکار بود و بهترین نسخه سری
رو دست منندز آنتاگونیست نمیاد
همین ونگارد >>>> کل تاریخ بتلفیلد و هیلو
بلک اپس ۲ اصلا بهترین نسخه سری نبود !
نسخه ۱ بهترین بود !
نه نسخه ۴
سلام داداش نظرت رو خوندم به دلم نشست یه چند تا بازی مشتی مربوط به همون سالها که تو کامنتت اشاره کردی معرفی میکنی لطفا مرسی
سه زباله در یک سال عرضه شدن!
کالاف هیلو خوب هستن و زباله میتوان به بتلفیلد گفت
آخه سونی فن چه میدونه شوتر چیه که میگه زباله 🤣
هر وقت کیلزون و رزیستنس بازی کردی بیا حق بگو. هیلو هم شد بازی؟؟؟
از یه کیلومتری هیلو رد نشدی نظر میدی ، حالا اگه بپرسی میگه بازی کردم
رو پیسی بازی کردم و مزخرف بود.اصلا قابل تحمل نبود. یه موسیقی حماسی در کنار دشمنان کودکانه. طراحی دشمنان و انیمیشن حرکتشون در مزخرف ترین حالت ممکن قرار داشت. گرافیک هم که توهین کامل به مخاطب بوده در زمان خودش(مقایسه بشه با گرافیک کیلزون و رزیتنس) در گان پلی هم که ایم پشمه قشنگ. مثلا اول شخص بازی ولی ایم بدرد بخوری نداره. قهرمان داستان هم که چهره ش زیر ماسکه بعد توقع دارید باهاش همزاد پنداری کنیم؟؟؟ هیلو اورریتد ترین بازی قرن
میگم که اخر میگید بازی کردم>> منظور:نخوندم
از فشار زیادی که هیلو بهت وارد کرده، دست به توهم زدی! 😂
بیشتر فشار بقول …
تو خوبی 😂😂😂😂
والا همینو بگو
۵تا کیل زون اول شخص با یه گیم پلی بسیار سنگین و چالش برانگیز و گرافیگ فک برانداز نسبت به زمان انتشار با یه هوش مصنوعی ترسناک
۵تا رسیستنس با گیم پلی جذاب و داستان عالی و گرافیک زیبا
کیلزون رو با هیلو مقایسه میکنی:/؟
حداقل به نمرات یه نگاه بنداز
مقایسه شوتر های سونی حتی با بدترین نسخه هیلو، مثل یک شوخیه زشته!
آخه پررویی تا چه حد!؟
اگر بازی کرده بودی و طعن واقعی شوتر رو چشیده بودی این حرفو نمیزدی. هیلو واقعا مسخره س باور کن
بیا پایین.
کسی که به هیلو میگه شوتر بچگونه، دیگه وضعش معلومه …
آره باور دارم که شما کاربر مسخره ای هستید.
کاربر مسخره خودتی. گیمر که نیستی حرفه ای که نیستی لا اقل بی ادب همنباش. یهچیزی داشته باش که آدم حالش بهم نخوره باتحرف میزنه
نظرت درباره بازی های نینتندو چیه!؟
حتما اونا هم بچگونه و مسخره هستند!؟
.
“گیمر که نیستی حرفه ای که نیستی لا اقل بی ادب همنباش. یهچیزی داشته باش که آدم حالش بهم نخوره باتحرف میزنه”
دیگ به دیگ میگه روت سیاه.
در حالی که فکر می کنی خیلی می دونی، این رو بدون که اصلا نمی دونی.
کیلزون متا ۷۰
رزیستنسی که به نسل هشت راه پیدا نکرد
ولی مایکروسافت فن ها با شاهکار کراس فایر شوتر رو خوب میشناسن😹😹😹
فعلا که سونی حتی نتونسته یه شوتر در حد کراسفایر بده
باشه تو راست میگی برو فعلا اینفینیت بزن بلکه چارتا پلیر داشته باشه بازیش کنن. خخخ
کال اف یه استراحت چندساله کنه بهتر بتلفید هم هر چه رو به جلو بره بدتر میشه هیلو هم منتقدهای متا باز گوتی باز نظر بدهن بهتره😒
سال بدی بود !!!
چقدر هیلو مشکل داشت نمیدونستم ، تقریبا از اون دوتا بیشتر بود مشکلاتش 😉
فقط کافی بود به جای اسم ۲۰۴۲ بود کیلزون
میشد شوتر بی همتا و منتقدا هم حقشو خوردن
جالبه همین بازی بهترین بازی سال از دیدگاه مردم شده بود😂فاز مقاله رو دوست دارم
منظورت از بهترین بازی سال از دیدگاه مردم همون جایزه ای هست که زمانی به هیلو رسید که کلا ۱ روز قبل از گیم اواردز اومده بود ؟!
همه میدونن جایزه گرفتن هیلو سر چی بوده لازم نیست با این کار ها خودتون و ما رو گول بزنید 🤦♂️
مولتی پلیر هیلو چند ماه قبل منتشر شده بود
در مورد جمله آخرت هم لازمه سال ۲۰۲۰ رو یاد آوری کنم؟
مولتی پلیر هیلو رو الان با کل نسخه اصلی جمع زدی ؟
یعنی همه اونایی که رای دادن فقط به خاطر مولتیش رای دادن حالا بگیم داستانش رو بخوان بازی بکنن یعنی همه تو ۲۴ ساعت داستانش رو رفتن ؟
یادم نمیاد لست ۲ اواخر سال مثل هیلو عرضه شده باشه و همچین شرایط مشابهی رو داشته باشه
به علاوه که منم اگه بحث اینا باشه میتونم به یوزر اسکور متا لست ۲ و شاهکار های هیتر ها و نمرات ۰ بازی رو یادآوری کنم !
اینکه سونی فن هستی کار ندارم.
ولی لازم نیست زیر هر پست مایکرو و بازی هاش بیای فشار بخوری.
لطفا ارزش اثری رو نمیدونید، خودتون رو دخالت ندید.
خوبه این مولتی اینفینیت بهانه داده همینجور.
اگه خوشت نمیاد کلا پست رو باز نکن.
نصف بیشتر کامنت های این پست چرت و پرته.
بسه دیگه.
وقتی هم کم میارید زود به ترول ها لایک میدید.
یعنی انقدر حقارت رو میپذیرید؟
از تو انتظار نداشتم تو کاربر خوبی بودی پویا
این ها میان حق های سنگین میگن ، میگن هیلو بهترین بازی سال از نگاه مردم رو برد در صورتی که کلا یه روز قبل مراسم عرضه شده بوده بعد من میشم مقصر و ترول ؟
من به کدوم ترول دقیقا لایک دادم ؟
والا همیشه دیس دادم
یعنی هر کی با شما مخالفت کرد شد کاربر بد؟ 😂😂
اومدم سونی رو ترول کردم؟
خلاصه که برو خودتو دریاب عزیز.
اونی که باید خودش رو دریابه امثال اون هیتر ها و فنبوی های منطقی نمایی مثل اون کاربر بهرام و Mishs هستن نه من
ویژگی های خودتو رو بقیه نذار!
هیلو فقط به خاطر بخش مولتیش بهترین بازی سال از نظر مردم در مراسم TGA شد. (بدون احتساب کمپین)
هیلو ۲۹ تا جایزه بهترین بازی سال رو دریافت کرده که ۲۶ تاش مربوط به کمپینه و سه تاش مربوط به بخش مولتی.
از اون سه تا مربوط به مولتی، یکیش همون جایزه بهترین بازی سال از نظر مردم در مراسم TGA هستش.
آره دو بار !
یعنی همه به خاطر بخش مولتیش بهش بازی سال دادن اصلا هم به خاطر یه سری فنبوی نبوده …
در ضمن هیلو هم بخش مولتیش و هم کمپینش با هم تو یه بازی عرضه شدن اینکه مولتیش رایگانه ربطی به اینکه بازی جداگانه باشن ندارن وگرنه الان بخش جی تی ای هم میتونی جداگانه حتی بخری ولی در حقیقت هم بخش داستانیش و هم آنلاینش یکی هستن
هیلو هم ۲۹ تا جایزش با هم محسابه میشه اون ۳ تا که میگی هم صرفا مربوط به بخش Best Multiplayer Game گیم اورادزه که بخش مولتی پلیر هیلو رو هم از اونجایی که داشته جزء کاندید ها گذاشتن لزوما ربطی به اون چیز نداره
داش اینو ولش کن
همه میدونن اتزیو(یا همون علی) یه هی.تر و ترو.ل هست چه اینجا چه اونجا
اره اره تو راست میگی هیلو یه شوتر بی کیفیت و نا امید کننده هست
اونور میبینمت اتزیو😉
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
من اصلا درباره هیلو تو این پست حرف زدم گفتم بازی بی کیفیتیه 😂😂😂😂
جدی خدا شفات بده هر چند تو کارت دیگه از شفا گذشته دیگه رسما رد دادی 😂
به نظرم حتما وقت کردی برو دکتر وضعیت روحیت واقعا خرابه 😂👌
هر کامنتی میدم دنبال یه گیر و ایراد ازش میگردی این از این کلامنتم اون هم از اون کامنتم تو اونطرف سر پست بتسدا و استیم که آخر سر هم ضایع شدی 😂🤦♂️
این همه آدم هیلو رو ترول کردن حتی بهشون دیس ندادی یا جوابی بهشون ندادی فقط گیر دادی به من که تازه حرفی درباره هیلو هم نزدم و حرفم چیز دیگه بوده 😂🤦♂️
برو پسر جون برو خدا روزیتو جای دیگه ای حواله کنه 😂
قبل از عرضه بازی برنده شد
تاثیر دسته چک
کالاف با MW2 شاهکاری میسازه که تو سالهای اخیر ندیدید.
تو بازی های شوتر قدیمی فقط Kill Switch.
درصد رضایت هیلو تو استیم : ۴۹%
تعداد پلیر همزمان : ۲ هزار نفر
رضایت کاربران از شادوفال : ۰
تعداد کاربران فعال اونم ۰
چقدر باید فن بوی باشی تا دیس لایک به واقعیت بدی خخ
خ
واقعیت؟
حداقل یه بار سایت منبعو چک کنین بعد از یه معلوم الحال دفاع کنید😂
بعضی اوقات آمار رو از معتادای پارک بگیرید بهتره تا تو کامنتای گیمفا دنبالش بگردید😐
👌
نمونه ای از تحریف خبر رو مشاهده میکنیم
بازی شوتر اول شخص خوب ساختن مثل فیلم ترسناک خوب ساختنه
به شدت سخته، چون هیچ جای نوآوری نداره
فقط شدن وسط میدون جنگ با اسلحه مثل فیلم های ترسناک که فقط شدن جامپ اسکیر
ژانر شوتر کلا نسبت به نسل ۷ و ۶ پسرفت داشته اما من به ادامه مدرن وارفر امیدوارم و بنظرم شوتر خیلی خوبی میتونه بشه نسخه قبلشم که ۲۰۱۹ اومد خیلی باهاش حال کردم
بقیه رو بازی نکردم ولی ونگارد خوب بود
هیلو خیلی عالیه
ونگارد بد بود
بتل فیلد بازی نکردم
هیلو متاش بالا ۸۰ه
چجوری بی کیفیت حساب میشه ؟!
معلوم نیست داوش ما هم نفهمیدیم نویسنده محترم چی گفتن
فقط به مولتیش میشه گیر داد که اونم قابلیت بهبود داره
نویسنده با بخش مولتی مشکل داره.
بنظرم بهترین شوتر چنسال اخیر همین اترنال بود
امسال که واقعا شوتر خوب نداشتیم
البته به بقیه بر نخوره مخصوصا فن های هیلو ولی خب این هیلو در مقایسه با هیلو های قبل خوب نبوده دیگه
نه اینکه شوتر خوب نداشتیم اون سال
بتلفیلد ۱ و ولفنشتاین۲ هم در کنار دوم اترنال فوقالعاده بودن. کالافا هم بد نیستن میشه تحملشون کرد
دوست لیست باز من این بازی رو از لحاظ متا و تعداد جوایز بهترین بازی سال با بازیهای بالا مقایسه و لیستش رو برای دوستان بزار که منور شن چرا هیلو موفق نیست ولی این سه تا هستن!
بله
MW 2 امسال میاد امسال جبران میکنه 💪🔥
خخ خدارو شکر که کالاف همیشه بهترینه خخ
هیلو یک بدرد نخور به تمام معنا هست به دلایل زیر ….
یک. گرافیک نسل هشتمی شبیه به نسخه قبلی هیلو ریچ خخ
دو. تعداد پلیر همزمان در استیم و اکس باکس ۵۰۰۰ هزار تا خخ
سه. لود های بدرد نخور و طولانی در حین بازی در بخش کمپین خخ
چهار. انیمیشن و تکسچر های بدرد نخور خخ
پنج. جزئیات ضعیف روی اسلحه ها در هیلو نسبت به قبل خخ
شش. داستان بی سر ته در بخش کمپین که شرمسار کننده هست خخ
هفت. مشکلات لک و باگ در بخش کمپین در حین پلی دادن خخ
بتلفیلد هم کلا بود نبودش توی این نسل فرقی نمیکنه 🤣
کالاف دیوتی ونگارد هم قربونش برم بهترین شوتر آغاز نسل نهم و در سال ۲۰۲۱ به حساب میاد خخ
فشار بخورید زد کالاف دیوتی ها خخ
راستی یک چیز یادم رفت
مستر چیپس پفک 😂
فقط گیمرای واقعی ارزش هیلو رو متوجه میشن.
این بچه ها رو ولش کن داداش .
وقتی میاد به مستر چیف میگه مستر چیپس….
دیگه تکلیفش مشخصه.
گرگ تو لباس گوسفند که میگن خود ایشونه.
فکر کن فکر کنی نسخه قبلی ریچه
در کل اومده ترول کنه چه میدونع چی هست اصلا هیلو
ااااا اشتباه گفتم حواسم نبود 😦😦😦😦🤯🤯🤯🤯🤯
امیر گیم شو بی لایک:
واقعا اگه همه ی این مشکلارو داشت که متاش میشد زیر ۶۰ پسر خوب (:
کم خخخ کن ، میپره ته گلوت
از شینجی جون سرایت کرده خخخ
جالبیش اینه که تا یک سال دیگه با پرداخت ۱ دلار میشه کل call of duty ها رو گیم پس pc و xbox بازی کرد
بتل و کالاف ک هیچی ولی هیرو از اون دو تا بهتر بود، ولی در اندازه نام هیلو نبود
میشه گفت بهترین هیلو ۳۴۳i بود ، ولی به مثل بانجی نبود
دقیقا
وقتی به شوتر هایی مثل بایوشاک یا فارکرای ۳که هنوزم فلسفی هستن نگاه میکنی یا بازی های قبل تر آرکین استودیو میفهمیم الان با چی طرفیم البته اینکه تقاضای کیفیت وجود نداره یک بخش کاره مثل کالاف که کژوال ها نابودش کردن هیلو هم که به عنوان ریبوت ضعیفه دوستان ایکس فن هم میگن نه چون سونی نداره هرچی بهمون بدن قبوله.
متاسفانه همه شون یاد گرفتن برن سمت بخش آنلاین همه چیز تمرکز بدن رو اون سمت و بخش داستانی رو خراب کنن. هر بازی خاطره انگیزی از این ها بخاطر داستان خفن و بخش های خوبش بوده. اما همه بخاطر پول یاد گرفتن برن هی بتل رویال و بخش آنلاین بسازن. من خودم مخالف بخش آنلاین و بتل رویال نیستم فقط زمانی که بخش داستانی به خوبی ساخته شده باشه
راجب سه بازی مذکور که صحبت زیاده… من میخوام یکم راجب خود مقاله حرف بزنم.
1- به نظر میرسه که فرق بین مود (Mode) و ماد (Mod) رو نمیدونید جناب رضایی. بار اول فکر کردم یه اشتباه جزئیه ولی چندین بار به اشتباه از لفظ ماد (Mod) به جای (Mode) استفاده کردید!
2- وسط بخش هیلو عکس Battlefield 2042 رو گذاشتید و اون هم به صورت برعکس! ویرایش گر سایت کجاست این اشتباهها رو درست کنه؟!
3- “دقیقا جلوی یک بازیکن اسپاون شوید که نشانهاش هم روی شما است و سریعا کشته شوید!”
نشانهاش روی شماست؟ نشانه دیگه چیه؟ بنویسید “شما را هدف گرفته”!
4- برام خیلی جالبه از BF 2042 یه پاراگراف خوندم و هیچ اشارهای به نبود قابلیت Srever Browser، آیتمهای ظاهری کم کیفیت و سرورهایی که پر از بات هستند ندیدم. هیچ اشارهای به مشکلات پرکهای نامتعادل ونگارد یا چالشهایی که طراحی نامناسبی دارن نشده.
من مخالف نقد آثاری که عملکرد نامناسبی دارن نیستم و معتقدم که هر چیزی رو باید به درستی نقد کرد تا هم مخاطب آگاه بشه و هم توسعه دهنده کارش رو به درستی انجام بده.
ولی این مقاله (چه ترجمهای چه تالیفی) درست نقد نمیکنه. شمایی که نویسنده هستی از شرایط حال حاضر این آثار آگاهی لازم رو نداری و درست بهشون اشاره نکردی. دلیل اون هم این هست که با ژانر شوتر یا جامعهی مخاطبینشون غریبهاید . وضعیت فنی بتلفیلد ۲۰۴۲ در حال حاضر بهبود پیدا کرده و مشکل اصلی اون الان سرورهای خالی و نبود محتوای جدیده، چرا بهش اشارهای نکردید؟ ونگارد با هر آپدیت وضعیت گیمپلی و فنیش بدتر شده، پشتیبانی اسلج همر از این بازی افتضاحه… چرا تو این “به اصطلاح نقد” هیچ صحبتی ازش نکردید؟ وقتی راجب یه موضوعی مقاله مینویسید یا نقد میکنید باید راجب چیزهایی صحبت کنید که مخاطبها کمتر راجبش شنیدن… این روزها حتی هوادارهای نینتندو هم از وضعیت فنی BF2042 یا مشکل بتلپس هیلو خبر دارن!
در جست و جوی کامنت بودم حق را یافتم🤝🏻
اینو کسی میگه که یکبار نوشته بود شخصیت پردازی moon knight از Batman بهتره😹😹😹
اون کامنتت هنوز داره دست به دست میشه
جالبه کامنتی که دس به دس میشه رو فک نکنم جز خودت و ۲ ۳ نفر دیگه دیده باشن
دوست عزیزم مقاله کاملا تالیفی هست اما انتقاد شما بیراه نیست. اولا در مورد برگردان فارسی اشتباه Mode عذر میخوام و چیزی که در مقاله گفته شده تماما منظور Mode هستش
در مورد عکس هم درست گفتید اما میشه تفاوت نشانه و هدف رو بگید؟ ترجمه Aim همون نشانه هست و به هیچ عنوان جمله اشتباهی گفته نشده!
در مورد ایراد آخر باید بگم اونقدر بخش مالتی پلیر ونگارد و ۲۰۴۲ ضعیف بود تا چندین ماه(!) که فکر میکنم فرصت کافی رو به این عناوین قبل از تالیف این مقاله بهشون دادم و اینکه الان تغییرات خوبی کردن دیگه نوش دارو بعد از مرگ سهراب هست عزیزم. من مشکلات بازی رو تا زمان تجربه ام از این بازی ها نوشتم که خداروشکر کم هم نبوده. اگه الان خوب شده نوش جان خریداران جدید ولی این تفاوتی در شکست خوردن این عناوین و فروش ضعیف و پلیرهای کم تعداد و متای پایینشون ایجاد نمیکنه. موفق باشید
@مهدی رضایی
نشانه و هدف یکی هست و من مشکلی در مقاله شما نمیبینم مثل این میمونه بگیم مترادف و هم معنا فرق دارن جفتشون یک منظور هست.
“بخش Campaign بازی Halo Infinite واقعا عالی است و به جز مشکل عدم امکان بازیکردن به صورت Co-op مشکل بزرگ دیگری در آن دیده نمیشود. نقشهی بزرگ و با جزئیات، اسلحه متنوع، ماموریتهای اصلی و فرعی کارشده، کاراکترهای اصلی و فرعی جذاب و… اما این موارد اصلا در مورد بخش چندنفرهی بازی صدق نمیکند. بخش Multiplayer این عنوان از مشکلات متعددی رنج میبرد که مهمترین دلیل کاهش چشمگیر پلیرهای بازی نیز همین است.
از بازی باکیفیتتر مورد بررسی در این مقاله آغاز میکنیم: Halo infinite. این بازی برخلاف دو عنوان دیگر در کنار معایبش، محاسن زیادی هم دارد و حتی میتوان گفت مشکلات آن تنها به یک بخش آن که از قضا رایگان هم هست خلاصه میشود.”
.
قبل از کامنت دادن اول مقاله رو کامل بخونید!
بتلفیلد که کاملا همه رو ناامید کرد مخصوصاً فنای بتلفیلد از جمله خودم
اصلا روش کار نشد و مخصوصا بخش داستانی نداشت و خیلی از چیزایی که انتظار داشتیم داشته باشه رو نداشت(از اون بتلفیلد ۴ که واقعا گاد بود به چی تبدیل شد)
کالاف دیوتی ونگارد هم که به نظرم بخاطر فشار زیاد روی تیم سازندشون باعث شد که اینجوری باشه (اخه خداوکیلی هر سال یدونه کالاف بخوان بسازن واقعا فشار زیادی میاد بهشون)
هیلو هم که بنده بازی نکردم برای همین نمیتونم نظر بدم
نصفش اغراق و تخریب هیلو بود
حالا هیلو گفتید بخش کمپین خوبه ولی یدفعه نا امید کننده میشه اونم فقط بخاطر مولتی پلیر؟؟
مواتی پلیر هیلو میتونه پیشرفت کنه و اصلاح شه ولی کالاف و بتلفیلد دیگه نمیتونن همچین کاری بکنن
چطور اون موقع ها که از بازی های سونی مقاله میزاشتن و تخریبش میکردن به به و چه چه میکردید الان که به بازی های خودتون رسید تازه به حرف ما رسیدید و مقاله های اینجا شدن تخریب ؟!!
# دو رویی
چون بازی های سونی و انجام ندادم
بعد بیام دفاع کنم؟
من مقاله هایی که درباره سونی بود چیزی ننوشتم چون به من مربوط نبود یا نکنه دوست داری دربارشون نظر بدم و تخریبشون کنم؟؟ 😄
برو خودتو سیاه کن 🤣
چیزی ننوشتی ولی هر کی میومد درباره مقاله ها اعتراض میکردید دیس میدادی یا وقتی من کامنت میدادم به من ریپ میزدی همین کار ها ثابت میکنه حرفم درست بوده 🙂
بابا دیسلایک کلی معنی میتونه داشته باشه چقدر بیکاری میای میشماری کی داده کی نداده😂
«مواتی پلیر هیلو میتونه پیشرفت کنه و اصلاح شه ولی کالاف و بتلفیلد دیگه نمیتونن همچین کاری بکنن»
بزار به این کامنتت تا صبح بخندم
شما برو به کانالت برس😄
کدوم کانال؟😹
ما هم گفتیم کمپین خوبه! بخش مالتی هیلو اما واقعا بد عمل کرده سری بازی ای که معروفه به بخش ها و مودهای خاص بخش چندنفره
این مقاله جمع بندی کلی بود از نظر کلی هیلو نسبت به رقبا نه تنها ضعیف نیست بلکه چند برابر ازشون بهترم هست
اصلا جالب نیست بازی ای که نسبت به نسخه قبلی کلی پیشرفت کرده و چیز های جدید اصافه کرده رو با چندتا بازی سطح پایین کپی مقایسه کنید
وقتی کالاف و بتلفیلد ضعیف بودن بهتر بودن هیلو از دوتا بازی ضعیف دلیلی بر خوب بودنش نیست! هر سه مشکلاتی داشتن که تا این حد افت پلیر داشتن و انتقادات هوادارها ازشون انقدر زیاده. ضمنا همون گاردینز بخش چندنفره ی کامل تری از اینفینیت داره در مورد کمپین هم که در مقاله گفته شده
بیشتر نارضایتی ها از نبود محتوا بود
الان خودتون تو مقاله اشاره کردین که وضعیت بخش مولتی پلیر کلا از ریشه خرابه در حالی که مال هیلو اینطوری نیست
باز هم میگم شما دارین با مولتی پلیر هیلو رو میسنجین انگار فراموش کردین بخشی به نام کمپین هم هست!
اقای رضایی خواستن بیشتر عیب هارو بگن ، نه اینکه قصد تخریب داشته باشن ، دلایل موفق نبودن ها رو گفتن
تنها مشکل من اینه که فقط بخاطر مولتی ضعیف نمیشه به بازی گفت ضعیف!
هیلو داستانش و گیم پلیش اکی بود مشکل گرافیک و محتوای ناقص برای انلاین و افلاین بود که بنظرم تاخیرش میزدند بهتر بود تا اینکه ناقص بدنش
نظر شخصی : استودیو ۳۴۳ بنظرم به درد گیم تریپل ای ساختن مخصوصا ایپی مثل هیلو نمیخوره بنظرم ۳۴۳ باید استودیو ساپورت باشه نه فرست دارتی
هیلو اصلا هم کمپین خوبی نداره
محیط ها بعد یه مدت به شدت تکراری میشه.
مراحل فرعی حوصله سر برن.
هیچ ارتقای خاصی برای شخصیت و اسلحه ها نیست و انگیزه ای برای مراحل فرعی اصلا نیست.
قدرت باس فایت ها اصلا بالانس نیس.
مقایسه بشه با مثلا borderlands کاملا بی ارزش میشه این بازی.
سبک فضایی برای همه لذت بخش نیست اما بخش داستانی هیلو خیلی خوب عمل کرد بنظرم
هیلو با متا ۸۸😐بدردنخور؟
بازی بدردنخور و ناامیدکننده فرق های زیادی دارن
درسته تا حدودی…آره هیلو اینفینیت دقیقاااا اون چیزی که میخواستیم نبود….ولی قبول کنیم که بخش داستانی واقعا خوب بود…..بخش آنلاینشم که خب توی فصل اول خوب عمل نکرد ولی فصل ۲ قطعا دست پر میاد
شوتر اول شخص فقط Doom Eternal!!!!
خلاقانه ، متفاوت و هیجان انگیز
دقیقاااا
Big Like 👍
چه خنده داری تو!
فکر نکنی که من نفهمیدم داری از این آب گل آلود ماهی می گیری!
عیب نداره به گول زدن خود ادامه بده!
شعر نگو بابا
الان چون گفتم بیگ لایک و سر دووم موافقت کردم شدم هیتر و فنبوی ؟!!!
سر تا پاتو بزنن فقط ماسکی بعد برا من قیافه منطق نما ها رو میگیری ؟!!!
خودتو به کوچه علی چپ نزن!
برو خودتو گول بزن پسر جون !
با منطق فنبوی هایی مثل تو هر کی بگه دووم و MW 2019 بهترین شوتر های چند سال اخیرن فنبوی و ترول هستن و دارن هیلو رو هیت میکنن !!!
بعد برا من قیافه گرفته میگه خودتو به علی چپ نزن !
رو که رو نیست !
و دوباره …
خودتو به کوچه علی چپ نزن …
درکت میکنم تو سن رشدی مجبوری برای خود شاخ پنداری یه سری کلماتی که حتی معنیشون هم نمیدونی رو طوطی وار تکرار کنی تا مثلا من بگی من خیلی میفهمم و بزرگ هستم 👍
درک مطلب اتزیو= صفر
اینو دیگه همه بهت گفتند!
اینکه نمی خواهی قبول کنی مشکل من نیست!
سابقه شما هم جوری هستش که همیشه ویژگی های خودتونو رو بقیه می گذارید! (پس در نتیجه مثل اینکه شما تو سن رشد هم هستید و ما خبر نداشتیم!)
اگر تنها من باهات مشکل داشتم، آره حق با تو هستش ولی زمانی که تعداد زیادی با تو به مشکل می خورند، نشان دهنده اینه که یک مشکلی در وجود خودت هستش که باید اصلاحش کنی، نه اینکه بیشتر به دیگران بپری!
آخه تو که کل کامنت و بحث هات مثل این پسر بچه ها که فقط میخوان هر طور شده یه طوری جواب مقابلشون رو بدن میمونه چی میگی برای من ؟!!!
سابقه خودت هم همچین شاهکار نیست جو برداشتی برای من !!!!
اینکه یه سری فنبوی بی منطق از اینکه من میگم دووم بهترین شوتر نسل ۸ بود فشار میخورن تقصیر منه ؟!!!
شما خودتون الکی دیس میدید و بحث ایجاد میکنید من فقط زمانی ریپ میزنم که یه نفر یه کامنت حقی درباره سونی نوشته باشه درست مثل خودت که همین رفتار رو سر مایکرو داری پس برای من قیافه نگیر بگو ترول ترول چون اگه اینطور باشه خودت هم با این استدلال ترولی
الان اومدم گفتم MW 2 میاد جبران میکنه این همه دیس الکی میدید بعد برای من فاز منطقی برمیدارید به من میگید هیتر و ترول !
منطق سونی فنا
گرن توریسمو با متای ۸۷ ابر شاهکار
هیلو اینفینیت با متای ۸۷ فاجعه و آشغال
جمع کنید باو دست شما برا همه رو شده
همین کمپینی که هیلو اینفینیت داشت میرزه به کل سری کیلزون و رزیستنس و ونگارد و بتلفیلد
من هیچوقت برتری رو به کیلزون نمیدم تا وقتی که یه چاقو بیاد زیر گلوم…
الان میام سراغت
خخخخخخخخخخ نمره کیلویی میدن میشه همین هیلو اینفینیت
شوتر فقط. Domm eternal
بقیه باید لنگ بندازن پهلوش
برخلاف بقیه هیلو در کمپین عالی عمل میکنه و فقط مولتیش دردسر ساز شده که اونم به زودی درست میشه
متوجه نشدم بخش کمپین هیلو اینفینیت عالی بود بخش مولتی هم بیسش عالیه فقط مایکروسافت باید منابع بیشتری برای پشتیبانیش اختصاص میداد بهتره بهش زمان بدید کلی بازی هست که به شما ثابت میکنه به بازیایی که بیس خوبی دارن باید زمان بدید
بیاید درباره اینکه کدوم بدتره بحث نکنیم و فقط بازیشون کنیم و سازندگانش رو مورد عنایت قرار بدیم 🗿
البته که اینکه به هیلو اینفینیت بگیم بی کیفیت در حقش بی انصافی کردیم.
در واقع اینا بیشتر انتظاراتو براورده نکردن و گرنه هیلو اینیفیت بهترین هیلوی این نسخه های آخر بود
الان میدونم با این حرف فنبوی شناخته میشم ولی هیلو واقعا خوب نبود برخلاف امتیازات و کلی حرف… گرافیک بازی متوسطه پشتیبانی خوبی نداره و بعد یه مدت تکراری میشه برات کمپینش ضعیف نسبت به نسخه هایی که ده سال پیش اومده و بیشتر برای مولتی پلیرش تلاش شده… هیلو دیگه اون هیلو نیست و با اسکینایی که میاره اون حس هیلو بودنو نداره… مثل سامورایی… باور کنین قصد هیت ندارم نظر خودمو درباره بازی گفتم
امسال(۲۰۲۱) میتونست بهترین سال برای شوتر باشه ولی نشد
بنظرم بهترین شوترا دثلوپ و هیلو بودن
هرچند اوناهم میتونستن بهتر باشن
یه عده از دوستان که تکلیفشون مشخصه کلا حال میکنن مسخره کنن تحقیر کنن یه راهی روزنه ای پیدا میکنن حتی تو سر بهترین بازی های تاریخ بزنن چه برسه به هیلو اینفینیت !!!
هر موقع اسم هیلو میاد همه یاد مستر چیف میفتن یعنی بخش داستانی بازی یعنی هیلو به خاطر بخش داستانیش شد هیلو و بعد بخش مولتیش
بخش داستانی هیلو اینفینیت در حد متای نود و پنج کیفیت داشت میتونید نقدها رو بخونید
اما بخش مولتی بله بخش مولتی یکم عجیبه با اینکه کور گیم پلی عالیه
اما این بازی حدود ۶ سال بعد از نسخه قبلی اومده و استودیو تو این مدت کار دیگری جز ساخت هیلو انجام نداده چرا اینقدر کمبود محتوا داره و یه سری اشکالات عجیبه البته نکته اصلی اینه بازی های لایو سرویس نیاز به زمان دارن تا پخته بشن تجربه این رو. بارها ثابت کرده ولی از مایکروسافت انتظار میرفت با برنامه تر بخش مولتی رو منتشر کنه
با این اوضاع برای ادامه داستان اینفینیت خیلی باید صبر کنیم !!!! چون خیلی درگیر مولتی هستن.
اقا یه مجسمه کوچیک چوبی رو هی بتراشی و صیقل بدی ، خوب کم کم کوچیک تر و ضعیف تر میشه دیگه . گاهی بهتره جنس مجسمه عوض شه یا اصلا یه مجسمه جدید با شکل و شمایل جدید ساخته شه .
به جامعه گیمینگ تسلیت میگم halo infnite با میانگین امتیازات ۸۷ حتی از بازیهای فرست پارتی همین سال سونی امتیاز بالاتر گرفته . دیگه شورش رو در آورده اخه هیچ چیزدیگه ای نبود بزنین تا اینکه به این تیتر برسید : قحطی شوتر باکیفیت اخه شما چی از شوتر میدونی حتی بتلفیلد هم عالی بوده چه برسه به هیلو و کالاف
آره عزیزم بتلفیلد که بدون وویس چت و لیدربورد و حالت داستانی لانچ شد عالی بود شما خیلی میدونی:)
رچت با متا ۸۸ سلام میرسونه
در مجموع میتوان اینطور گفت که بتلفیلد و ونگارد کاملا شکست خوردند. اما در این بین هیلو با وجود مشکلاتی که داره حداقل توانست که عرضهی به مراتب بهتری داشته باشه. گرچه بنظرم سالهاست که این ژانر دچار مشکلات متعدد هست. به شخصه بار اخری که از یک بازی شوتر لذت بردم نسخههای اخیر ولفانشتین بود که اون هم نسخهی اخر چنگی به دل نزد و شکست خورد. شاید میتوان اینطور گفت که با ورود عصر انلاین و بازیهای کواپ بیشترین ژانری که دچار تغیرات شد همین ژانر بود و حالا دیگه به اون صورت شاهد کیفیتهای لازم نیستیم؛ خصوصا در رابطه با این سه گیم موردنظر که خب نامهای بسیار بزرگی دارند. گرچه امیدوارم این رویه تغییر کنه اما انچنان دلخوش نیستم. در دنیایی که بتل رویال این چنین پول ساز هست سخت میتوان انتظار داشت که شاهد سینگل پلیرهای عمیق و چندلایه در این ژانر باشیم.
کالاف خیلی گرافیک خوبی داره روی ps5 اما داستانش ابکی و مثل همیشه کوتاهه… بتلفیلد هم که بازی نیس! منبع ساخت میمه! فقط مونده هیلو که تا الان بازی نکردم و نمیتونم نظر بدم