بازی ترسناک The Quarry بیش از ۱۸۰ پایان مختلف خواهد داشت
بازی The Quarry که استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، سازندهی Until Dawn، مسئولیت ساخت آن را بر عهده دارد، دارای ۱۸۶ پایان مختلف خواهد بود.
تمامی پایانها به تصمیمات شما در مواجهه با شخصیتها در طول بازی بستگی خواهند داشت. این پایانها میتوانند بنا بر انتخابهای مذکور که در فیلمنامهای هزار صفحهای جای گرفتهاند، به مرگ یا نجاتیافتن شخصیتها ختم شوند.
طی مصاحبهای با رسانهی IGN، کارگردان این بازی یعنی ویل بایلز (Will Byles) در رابطه با سختی خلق چنین اثری که به کابوسی ریاضیاتی تبدیل میشود و فشار کاریاش نه تنها بر سازندگان، بلکه بر بازیگران نیز وارد میشود، توضیحاتی ارائه میدهد و میگوید:
نوشتن روایت چندشاخه بسیار جالب است. باید فیلمنامهای کامل و صد صفحهای بنویسیم، طوری که انگار روی یک فیلم کار میکنیم. سبکهای شخصیتهایمان را خلق میکنیم و زمانی که این کار انجام شد، به دنبال راهی میگردیم که این داستان را به تجربهای ده ساعته تبدیل کنیم. بازیگران سینما به فیلمنامههای صد صفحهای عادت دارند، پس وقتی چنین فیلمنامهی طولانیای را برایشان میفرستیم که بیش از هزار صفحه دارد، بسیار نگران میشوند. باید در هر روز ۵۰ صفحه را ضبط کنیم که میزانی بیسابقه و شوکهکننده است. این کار باعث به وجود آمدن مقدار بسیار زیادی فیلم خام (Footage) میشود، اما واضح است که بخش اعظم آن، اتفاقات مشابهی است که در شاخهی روایی متفاوتی رخ میدهد.
ویل بایلز
او در رابطه با کارکرد شاخههای روایی گفت:
تصمیمات ریز و درشتی در سراسر بازی وجود دارند و جایگذاری هوشمندانهی این تصمیمات همچون اتخاذ یک تصمیم با استفاده از گروهی کوچک از شخصیتها، به سایر شخصیتها اجازه میدهد که روند عادی خود را دنبال کنند، چراکه از تصمیم شما بیخبر هستند.
ویل بایلز
به گفتهی او، تصمیمات بزرگتر تأثیر بهسزایی بر ادامهی داستان و سایر شخصیتها خواهند داشت. در عین حال تصمیمات کوچکتری نیز وجود دارند که عاری از تأثیر نیستند و مثلاً روابط شما با سایر شخصیتها را تحت تأثیر قرار میدهند. نتیجهی هر یک از انتخابهایتان به شما اعلام میشود تا از تأثیر آن بر شخصیتی دیگر یا کلیت داستان آگاه شوید.
وقایع این بازی در روز پایانی یک اردوی تابستانی رخ میدهد و جشنی به این مناسبت برگزار میشود، اما محلیهای تشنهبهخون و موجوداتی بسیار عظیمتر، این جشن را به شبی ترسناک بدل میکنند. در این بازی کنترل یکی از ۹ سرپرست اردوگاه را به دست میگیرید. قابلیت کوآپ نیز در The Quarry وجود خواهد داشت و بازیکنان دعوت شده میتوانند در لحظات تصمیمگیری، به انتخابهای مختلف رأی دهند و داستان را با کمک یکدیگر جلو ببرند. حالت دومی نیز در دسترس است که امکان کنترل شخصیتهای جداگانه را برای هر یک از افراد فراهم میکند.
این بازی درجههای سختی مختلف را نیز شامل خواهد شد و حالتی به نام Movie Mode به شما اجازه میدهد این بازی را کاملاً همچون فیلم تجربه کنید و از ترس موجود در آن لذت ببرید. برای مشاهدهی تریلر The Quarry میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
بازی The Quarry در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد ۱۴۰۱) برای رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
نظرات
یا این میمیره یا اون زنده میمونه دیگه
چه خبره آخه
یه سریال میگفتن داریم درست میکنیم که هر قسمتش یه داستان داره بهتر بود
از این نوع بازیا خیلی خوشم میاد. امیدوارم که جذاب باشه
زحمت بیخود کشیدن بنظرم کی میشینه یه بازیو ۱۸۶ بار بازی کنه تا همه پایان هاشو ببینه
داستانش که تقریبا مثل همون until down هست که رو یه موضوع دیگه کار میکردن. چی بگم بابا دیوید کیج این چه سبکی بود وارد دنیای گیم کردی دهن ادم سرویس میشه
این نشونه تاثیر تمام و کمال حق انتخاب در بازیه
البته گمون کنم فقط در حد چنتا دیالوگ یا چنتا صحنه کم و زیاد باشه…ولی به هر حال چیز جالبی میتونه از آب در بیاد