رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا

رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690

ایسوس ایران
۰۰:۰۹ ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا

مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX موفق به شکستن ۹ رکورد و قرارگیری در ۲۲ رتبه برتر جهانی شد

ایسوس به عنوان پرفروش‌ترین برند مادربرد در دنیا، بار دیگر موفق شد تا با مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX رکورد‌های جهانی را مثل گذشته جابه‌جا کند. مادربردهای سری APEX ایسوس توانایی بالایی جهت اورکلاک حرفه‌ای دارند و اورکلاکر‌های معروف دنیا برای شکستن رکورد و ثبت آن به نام خود، از این سری مادربرد ایسوس زیاد استفاده می‌کنند. در تازه‌ترین رکورد ثبت شده با نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، فرکانس کلی پردازنده تا ۷۵۴۳ MHz و همچنین نسل جدید حافظه‌های DDR5 نیز تا ۸۷۰۴ MT/s اورکلاک شده است.

مادربرد یکی از هسته‌های اصلی تشکیل دهنده یک سیستم کامپیوتری می‌باشد و پیکربندی آن، نقش حیاتی در عملکرد کلی هر سخت‌افزاری که روی آن قرار می‌گیرد، ایفا می‌نماید. این قضیه به طور خاص برای اورکلاک پردازنده نیز صدق می‌کند. در هنگام اورکلاک کردن پردازنده، عملکرد کلی سیستم تا حد زیادی بهبود می‌یابد ولی در عین حال فشار زیادی به خود مادربرد نیز وارد می‌گردد. اینجا نقش مدار تغذیه و مواد بکار رفته برای تولید برد، همه و همه نقش تعیین کننده‌ای در فراهم سازی بستر مناسب جهت اورکلاک را ایفا می‌نمایند.

مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX با استفاده از یک سوکت ۲۴ پین، برق مورد نیاز خود را با حداکثر جریان عبوری تا ۱۰۵ آمپر تأمین می‌کند. دو سوکت ۸ پین نیز جهت تأمین برق پردازنده روی برد قرار گرفته‌اند و با بهره‌گیری از خازن‌های طلایی ۱۰K ژاپنی، کاملا آماده پذیرایی از نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل و اورکلاک آن می‌باشد. تأمین برق مورد نیاز جهت اورکلاک پایدار، یکی از نکات مهم در هنگام اورکلاک‌های سنگین بشمار می‌رود و با وجود تأمین برق بصورت پایدار، امکان ثبت رکورد اورکلاک در سطح جهانی فراهم می‌گردد. از این رو یکی از انتخاب‌های اورکلاک‌های معروف جهان در هنگام ثبت رکورد، مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX است.

میزان فرکانس حافظه رم، در عملکرد کلی سیستم تأثیرگذار است. مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX نیز در این زمینه دیدگاه منحصر به فردی دارد. این مادربرد می‌تواند با از میان برداشتن محدودیت ولتاژ درگاه‌های حافظه رم تحت عنوان مدار مجتمع مدیریت توان یا به اختصار PMIC، امکان اورکلاک حافظه‌های رم را به راحتی فراهم آورد. کاربر تنها می‌بایست در تنظیمات بایوس خود قابلیت AEMP را فعال نماید تا به آسانی محدودیت ولتاژ نسل جدید حافظه‌های رم یعنی DDR5 را از میان بردارد. به طور همزمان با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد ایسوس یعنی OptiMem III، مسیر ارسال و دریافت داده به صورت بهینه درمی‌آید و با یکپارچه‌سازی سیگنال و کاهش تداخل سیگنال، محدودیت عملکرد حافظه‌های رم به راحتی شکسته می‌شود. از این رو حافظه‌های رم DDR5 در حالت کاملا پایدار می‌توانند تا ۶۶۰۰ مگاهرتز اورکلاک شوند.

مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX به عنوان سلاحی قدرتمند در اختیار اورکلاکرهای دنیا قرار گرفته است. این مادربرد با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد ایسوس یعنی AUTO EXTREME و بهره‌گیری از قدرتمند‌ترین قطعات جهت اورکلاک، تولید شده است. همراه این مادربرد یک کارت توسعه به نام ROG True Voltician وجود دارد که امکان مانیتورینگ ولتاژ کلی سیستم را به صورت نرم‌افزاری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار، کاربر می‌تواند به صورت زنده وضعیت ولتاژ VCCIN، VCCSA و Vcore را مشاهده نماید. علاوه بر این، مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX دارای یک مدار تشخیص تراکم نیز می‌باشد که می‌تواند تراکم روی مادربرد در هنگام اورکلاک با نیتروژن مایع را تشخیص دهد. هنگامی که خطر اتصال کوتاه در یکی از درگاه‌های پردازنده، حافظه‌های رم و اسلات PCIe وجود داشته باشد، چراغ خطای تراکم مربوطه روشن می شود تا با دادن هشدار به موقع، از خطرات احتمالی اتصال کوتاه جلوگیری نماید.

مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX برای اطمینان از ارائه بالاترین کارایی در بلند مدت، راهکار ویژه‌ای برای خنک‌سازی آن اندیشیده است. روی برد، دریایی از سوکت برای نصب فن و خنک‌کننده‌های مایع لوپ بسته قرار گرفته است. همچنین قسمت میانی و پایین مادربرد نیز پوشیده از هیت‌سینک می‌باشد تا دمای کلی برد نیز در هنگام اورکلاک در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار بگیرد و پایداری اورکلاک را به دنبال داشته باشد.

در نهایت می‌توان گفت که اگر برای شکستن رکوردهای اورکلاک جهانی قصد دارید اقدام نمایید، می‌بایست با سلاح قدرتمندی وارد میدان مبارزه شوید و این سلاح قدرتمند چیزی نمی‌تواند باشد جز هیولای واقعی اورکلاک ایسوس یعنی ROG MAXIMUS Z690 APEX.     

Moein MM2ایمان غلامی مهرآبادیDARKSIRENاتزیو آدیتورهmeysambJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اگر دوستان نمایندگی ایسوس این نظرو می بینن باید بگم زمانی این پستا میتونه جنبه مثبت داشته باشه یا دیگران رو ترغیب کنه برای خرید که مردم قدرت خرید داشته باشن ! توجه داشته باشید که گفتم “مردم ” نه یه قشر خاص!!
    به نظرم چه شما چه دوستان دیگه که تو این حوزه هستن اول به دنبال فراهم کردن یه تحصیلاتی باشن که تمامی مردم بتونن خرید کنن تو بازاریابی موثر تر هستش…

    علیامیر حسینایمان غلامی مهرآبادیMr. PC
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا
رکورد شکن واقعی مادربردهای Z690 - گیمفا