آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم از predator تا babylon berlin

در این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم اکشن و علمی-تخیلی Predator، فیلم ورزشی و بیوگرافی Rush و سریال آلمانی Babylon Berlin بپردازیم.

فیلم‌های علمی-تخیلی عمدتا مربوط به بیگانه‌ها است و آثاری زیادی در دنیای سینما وجود دارند که بیگانه‌ها را به عنوان موجوداتی شیطانی به تصویر کشیده‌اند. فیلم غارتگر (Predator) نیز از جمله همین آثار به شمار می‌رود که در دهه هشتاد میلادی توانست تا توجه بسیاری از علاقه‌مندان به ژانر علمی-تخیلی و اکشن را به خود جلب کند. در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، به معرفی این اثر می‌پردازیم.

به عنوان دومین فیلم این هفته نیز قرار است فیلم شتاب (Rush) را به شما معرفی کنیم. این فیلم، داستان واقعی رقابت میان دو راننده فرمول یک را به نمایش در می‌آورد. تنش و هیجان به نمایش درآمده در این فیلم، به خوبی توانسته تا ورزش فرمول یک را نشان دهد.

به عنوان سریال این هفته نیز به معرفی سریال بابیلون برلین (Babylon Berlin) خواهیم پرداخت. سریال «بابیلون برلین»، سریالی در ژانر نوآر و محصول کشور آلمان به شمار می‌رود. این سریال اتفاقات دهه ۳۰ میلادی در آلمان را به تصویر می‌کشد. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم غارتگر (Predator)

فیلم غارتگر predator
  • محصول سال: ۱۹۸۷
  • کارگردان: جان مک‌تیرنان (John McTiernan)

فیلم «غارتگر»، اثری علمی-تخیلی و اکشن است که در سال ۱۹۸۷ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. فیلم‌نامه این فیلم را جیم و جان توماس (Jim and John Thomas) قلم زده‌اند و کارگردانی آن نیز در دستان جان مک‌تیرنان بوده است. این فیلم، اولین فیلم از مجوعه فیلم‌های «غارتگر» به شمار می‌رود.

در فیلم «غارتگر» آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) نقش رهبر گروهی از شبه نظامیان را بازی می‌کند؛ آن‌ها ماموریت دارند تا گروگان‌هایی در منطقه تحت کنترل چریک‌های نظامی در آمریکای مرکزی را نجات دهند. با این حال، آن‌ها با مشکلی بزرگ روبه‌رو می‌شوند. بیگانه‌ای مرگبار، قدرتمند و پیشرفته در سر راه آن‌ها سبز می‌شود و شروع به شکار و کشتن آن‌ها می‌کند.

فیلم «غارتگر» پس از اکران خود در سینماها در سال ۱۹۸۷ میلادی، به عنوان اثری برجسته و کلاسیک در ژانر اکشن به شهرت رسیده است. از همین رو، در سال‌های پس از آن، چندین فیلم، کتاب کمیک، بازی ویدیویی و همچنین اسباب بازی از آن ساخته شده است.

سه دنباله برای فیلم «غارتگر» ساخته شده است که در سال‌های ۱۹۹۰، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ روی پرده سینماها اکران شدند. پیش‌درآمدی برای این مجموعه فیلم نیز تحت عنوان شکار (Prey) قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی روی سرویس آنلاین هولو عرضه شود.

فیلم «غارتگر»، اثری ترکیبی به شمار می‌رود؛ بخشی از آن علمی-تخیلی، بخشی اکشن و بخش ترسناک است. این اثر، بسیار وحشیانه است و سوپرایزهای بسیار خوبی در دل خود جای داده است. با اینکه فیلم‌نامه و داستان فیلم «غارتگر» چندان غنی نیست اما پر از صحنه‌های اکشن و خونین است. علاوه بر این، جلوه‌های ویژه آن برای آن دوران، بسیار برجسته و چشم‌گیر بوده است.

سرعت فیلم «غارتگر» قابل‌توجه است؛ با اینکه فیلم‌نامه فیلم نقطه قوت آن محسوب نمی‌شود اما توانسته تا در شخصیت‌پردازی کاراکترهای مختلف داستان، خوب عمل کند. لوکشین‌هایی که فیلم در آن‌ها فیلمبرداری شده است نیز جذاب به نظر می‌رسند و جلوه‌های ویژه نیز این جذابیت را بیشتر کرده است. در نتیجه، فیلم «غارتگر»، اثر اکشن کاملی به شمار می‌رود که در تماشای آن نباید تردید کرد.

فیلم شتاب (Rush)

فیلم شتاب rush
  • محصول سال: ۲۰۱۳
  • کارگردان: ران هاوارد (Ron Howard)

فیلم «شتاب»، اثری ورزشی و بیوگرافی به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۳ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. سکان کارگردانی این فیلم را ران هاوارد در دست دارد، در حالی که فیلم‌نامه آن را پیتر مورگان (Peter Morgan) قلم زده است.

فیلم «شتاب»، داستان دو راننده فرمول یک به نام هانت و لائودا را بازگو می‌کند که رقابت شدیدی با یکدیگر در مسابقات داشته‌اند. نقش نیکی لائودا،‌ راننده اتریشی را دانیل برول (Daniel Brühl) به تصویر می‌کشد و نقش راننده انگلیسی جیمز هانت را کریس همسورث (Chris Hemsworth) بازی می‌کند.

فیلم «شتاب»، اثری جذاب و تماشایی و سرشار از هیجان و آدرنالین است؛ این اثر، براق، جذاب و روان است. سکانس‌های مسابقات و رقابت‌های شدید و سریع خوردوهای فرمول یک با یکدیگر، بسیار تماشایی و هیجان‌انگیز هستند. در حقیقت، این فیلم توانست تا سطح فیلم‌های ساخته شده در ژانر ورزشی را ارتقاء بدهد. علاوه بر این، نقش‌آفرینی برجسته کریس همسورث و دانیل برول در نقش‌های خود، از جمله نقاط قوت فیلم محسوب می‌شود.

سال‌ها قبل از اکران فیلم «شتاب» در سال ۲۰۱۳، جیمز هانت از دنیا رفته بود. با این حال،‌ نیکی لائودا زنده بود و توانست تا این فیلم را مشاهده کند. او در مورد این فیلم گفته بود:

زمانی که برای اولین بار فیلم را تماشا کردم، واقعا تحت‌تاثیر قرار گرفتم. هیچ گونه تغییراتی در فیلم صورت نگرفته بود تا آن را دراماتیک و هالیوودی کند. داستان بسیار دقیق و درست است.

جیمز هانت در سال ۱۹۹۳ میلادی از دنیا رفته بود. نیکی لائودا نیز در نهایت در سال ۲۰۱۹ میلادی و حدود شش سال پس از اکران فیلم «شتاب»، دار فانی را وداع گفت. اگر به دنبال فیلمی بیوگرافی هستید و به ورزش‌های موتوری، به خصوص فرمول یک علاقه دارید، در تماشای فیلم «شتاب» نباید تردید کنید.

سریال بابیلون برلین (Babylon Berlin)

سریال بابیلون برلین babylon berlin
  • محصول سال: از ۲۰۱۷ تا الان
  • خالقان: تام تیکور (Tom Tykwer)، اخیم فون بوریس (Achim von Borries) و هندریک هندلوگتن (Hendrik Handloegten)

سریالی «بابیلون برلین»، سریالی در ژانر نوآر و محصول آلمان به شمار می‌رود. این سریال که به نویسندگی و کارگردانی تام تیکور، اخیم فون بوریس و هندریک هندلوگتن است، بر اساس رمان‌هایی به همین نام خلق شده است. رمان‌ها نیز به نویسندگی فولکر کوشر (Volker Kutscher) هستند.

اتفاقات سریال «بابلیون برلین» در شهر برلین در سال ۱۹۲۹ میلادی و در سال‌های پایانی جمهوری وایمار رخ می‌دهد. سریال، داستان بازرس پلیسی به نام گیریون رت با بازی فولکر بروخ (Volker Bruch) را دنبال می‌کند که از شهر کلن است و حالا وظیفه یافته تا به برلین بیاید و باند رشوه‌بگیر و اخاذی را از بین ببرد. او در این حین، با یک منشی پلیس به نام شارلوت ریتر با بازی لیو لیزا فریس (Liv Lisa Fries) آشنا می‌شود که دوست دارد تا تبدیل به بازرس پلیس شود.

اولین فصل از سریال «بابلیون برلین» شامل هشت قسمت است و فصل دوم آن نیز همین تعداد قسمت را دارد که در سال ۲۰۱۷ پخش شدند. فصل سوم سریال شامل ۱۲ قسمت بود که در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد. فیلمبرداری چهارمین فصل از سریال «بابیلون برلین» در سال ۲۰۲۱ میلادی انجام شده است و قرار است در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شود. این فصل از سریال قرار است اتفاقات را در سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۱ میلادی روایت کند.

طنز و انسانیتی که سریال «بابیلون برلین» در درون خود ترکیب کرده و به نمایش در می‌آورد، به خوبی با تصاویر و مناظر تماشایی و هیپنوتیزم‌کننده تطابق پیدا کرده‌اند. همین نیز سبب شده تا سریال «بابیلون برلین»، اثری تماشایی و برجسته باشد. با اینکه این ژانر بیش از حد اشباع شده است اما سریال «بابیلون برلین» توانسته تا در این ژانر، برجسته و متمایز باشد.

اگر به دنبال تماشایی اثری تاریخی، جنایی و درام هستید، پس در تماشای سریال «بابیلون برلین» شک نکنید. با اینکه زبان آلمانی آن ممکن است برای برخی افراد، دفع‌کننده باشد اما نباید تنها به همین دلیل، این اثر برجسته را از دست داد.


در این مطلب از سریال مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم، به سراغ معرفی فیلم «غارتگر»، فیلم «شتاب» و سریال آلمانی «بابیلون برلین» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

riversidemeysambJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا
آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Predator تا Babylon Berlin - گیمفا