عرضهی دمو برای برخی از بازیهای پلی استیشن ضروری خواهد شد
سونی در نظر گرفتن نسخههای دموی بازیها و در دسترس قراردادن آنها از طریق سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم را برای برخی از توسعهدهندگان در دستور کار قرار داد.
شرکت سونی اخیراً شروع به برقراری ارتباط با توسعهدهندگان در زمینهی برنامههای خود برای نسخههای محدود زمانی یا دمو از بازیها به منظور افزودن آنها به سرویس سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم کرده است. به گفتهی منابعی که اخیراً با نشریهی Game Developer مصاحبه کردهاند، بازیهایی که قیمت بالاتر از ۳۴ دلار دارند، باید نسخهی دمو برای آنها در نظر گرفته شود. همچنین، تنها محدودیت این عناوین باید در زمینهی مدت زمان دسترسی به بازی (حداقل ۲ ساعت) باشد.
بسیاری از توسعهدهندگان از طریق بهروزرسان اخیری که در پورتال توسعهدهندگان سونی اعمال شده است، از این موضوع اطلاع پیدا کردند و هیچ پیامی به صورت خصوصی و اطلاعیهای دیگری در این زمینه از سوی سونی ارسال نشده است.
علاوه بر این، این قانون شامل بازیهایی که تا امروز عرضه شدهاند نمیشود. همچنین، عناوین آیندهی پلی استیشن VR نیز از این بند معاف هستند. البته، این قانون نیز جزئیات خاص خود را دارد و برخی از انعطافپذیریها به عنوان بخشی از سیاست سونی در آن به چشم میخورد. برای مثال، توسعهدهندگان تا سه ماه پس از عرضهی بازیهای خود در فروشگاه پلی استیشن فرصت دارند تا نسخهی دموی آن را منتشر کنند. همچنین، نسخههای دمو باید حداقل ۱۲ ماه در دسترس کاربران سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم قرار داشته باشد.
شرکت سونی همچنین دست توسعهدهندگان را برای انتشار نسخههای دموی سفارشی یا شخصیسازی شده (پس از تایید سونی) به جای نسخههایی که تنها محدود به مدت زمان تجربه هستند باز گذاشته است. همچنین، توسعهدهندگان میتوانند آخر هر هفته، نسخههای آزمایشی بازی یا نسخههای سفارشی بازیهای خود را در دسترس همهی دارندگان کنسولهای پلی استیشن در دسترس قرار دهند.
چنین به نظر میرسد که این سیاست جدید برای تمامی توسعهدهندگانی که قصد عرضهی بازی خود روی پلتفرم پلی استیشن را دارند، مفید و کاربردی نخواهد بود. از یک سو، ناشران بزرگتری مانند اکتیویژن-بلیزارد و 2K Games، یا استودیوهای فرست-پارتی سونی که محتوای بازیهای آنها بسیار بیشتر از ۲ ساعت است، احتمالاً مشکلی برای توسعهی نسخههای دمو نخواهند داشت و از مزایای سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم بهره خواهند برد.
از طرف دیگر، اگر عنوانی مستقل قیمتی معادل ۳۵ دلار داشته باشد، احتمالاً ۲ ساعت بخش قابل توجهای از محتوای کلی آن را تحت پوشش قرار خواهد داد. ناگفته نماند که برخی از توسعهدهندگان میتوانند از این فرصت برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنند، اما اگر در ازای این نسخههای سود متناسبی از سونی به آنها تعلق نگیرد، ممکن است که این سیاست در آینده با انتقاد آنها روبرو شود.
با نگاهی به فروشگاه پلی استیشن در مییابیم که تعداد کمی از بازیها قیمتی حدود ۳۴ دلار دارند و معمولاً این دامنهی قیمتگذاری از ۳۹.۹۹ دلار آغاز میشود. همچنین، بازیهای تکنفره و داستان محور از توسعهدهندگان نه چندان بزرگ فر این فهرست غالب هستند. از جملهی این عناوین میتوان به بازی Greedfall از استودیوی اسپایدر (Spider Studios)، A Plague Tale: Innocence از استودیوی آسوبو (Asobo Studio) و Kena: Bridge of Spirits از استودیوی امبر لب (Ember Lab) اشاره کرد.
در مجموع، در نظر گرفتن دمو برای بازیها در چند سال اخیر اندکی مرسوم شده است و حتی استیم نیز بخشی به نام «پرولوگ» که اجازهی تجربهی بازیها با محدودیت را به گیمرها میدهد را توسعه داده است. به دنبال این موضوع، جالب است که ببینیم آیا سونی میتواند از این ویژگی برای جذب مخاطب بیشتر برای سرویس جدید خود استفاده کند یا خیر؟
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
آه آه آه آه عالیییییییی آه آه آه آه آه بنازم
من میخوام یک سخنی رو با سونی فنای عزیز در میان بذارم خخ
.
ببینید عزیزان یک روزی در آینده خواهد رسید که شما مایکرو فن خواهید شد و شینجی میکامی هم یک سونی فن
حالا چرا اینجور میگی دلیلش چیه؟ 😂
.
همتون میدونید من همیشه دو کفه ی ترازو رو در تعادل نگه داشتم یعنی بین سونی و مایکروسافت فرق نمیذارم.
حال در آینده چون مایکروسافت آنچنان پیشرفت میکنه و فروش و گوتی و متا و هرچیز دیگه بطور هنگفت بالا میرن و موفق میشه. اونوقت همه ی سونی فنا میرن به سمت مایکروسافت و طرفداری مایکرو رو میکنن. زمانه عوض میشه خخ
.
اما اما و اما منه شینجی میکامی عادل و دانا، چون همیشه عدالت رعایت کرده ام، دیگر اون روز به عنوان مایکرو فن و … شناخته نمیشم بلکه یک سونی فن شناخته خواهم شد.
حقا که شینجی عدالت نیست بلکه عدالت شینجی است.🧝🏻♂️🌱
ربط این چیزی که نوشتی چه ربطی به این پست داره؟
هیچی فقط معلوم شد۱۲تا مولتی داره که بهش لایک میدن منتقی ترین کامنت بیشتر از۷تا لایک نگرفته الان اون وقت چرت این...
بابا مولتی چیه مرد حسابی خخ
منو همه جان لایک میکنن اینقدر محبوبم چرا حسودی میکنی؟
.
گام بعدیم خیلی محکم گرفتم میخوام با کامیا و دن هوسر و سم لیک بازی بسازم خخ
اره برای همینه محبوبیتت هست که دارن برای شفا پیدا کردنت دعا میکنن.
سوالت جای تعجب داره.
خب زیر پست سونی حرفمو زدم نه جای دیگه
بعدشم ما مگه پستی داریم که در مورد عدالت شینجی میکامی نوشته بشه تا بیام اونجا حرفمو بزنم؟ خخ
.
حالا زیاد جدی نگیر 😂
😂😂😂
https://s6.uupload.ir/files/45cc89b2-d52a-4ede-9f06-96311e99232b_f1xh.png
پس اینکه رفتن اکتیویژن رو خریدن بخاطر حمایت جنابعالی بوده🤣🤣🤣کام بعدی رو محکم تر بگیر.
خدا شفات بده یه پول گنده ای هم به ما بده
WTF😂😂😂
این کامنت توی برتر های هفته نباشه اون پست فاقد ارزشه🤣
بعضیا خیلی موضوع رو جدی میگیرین ببین خداییش خخ
ملت اعصاب ندارن
به نظر من شما یه وقت پیش روان شناس بگیر .
حتما میرم من خودم روان شناس و مشاوره ی مخصوصی دارم.
شما هم یه سری به روان پزشک بزن اوکی؟ خخ
یا هم بیا تانگو خودم درستت میکنم
چند سالته شما عمو جون ؟؟ خخخخخ
چقدر باید اعتماد بنفس داشته باشی که اول دمو بدی تا اگه طرف از بازی خوشش اومد بیاد بخرتش؛ دمت گرم سونی.
مقایسه کنید با مایکروسافت که جرات نداره ۵ دیقه گیم پلی از مورد انتظارترین بازی سال طرفداراش استارفیلد نشون بده و هی عکس فتوشاپی میده
دقیقا همینه. تاد هاوارد شیاد هم خیلی واسه فالوت ۴ هایپ میکرد. از لحاظ فنی که فاجعه بود و از لحاظ گیمپلی هم که تکرار مکررات. تاد هاوارد و فیل اسپنسر در شیادی و قالتاقی رودست ندارن
دمو ۲ ساعته از گاد آف وار رگناروک >>>>>>> کل بازی های حال حاضر و آینده گیم پس
یه مرحله فرعی استارفیلد>>>>>>> کل لست ریمیک انلاین هورایزون انلاین فایراسپرایت انلاین پابجی انلاین انلاین انلاین و فقط انلاین و کل تاریخ سونی با کچل و شنل قرمزی و نیتن زیر پای اورواچ و …
🤫🤫🤫
استارفیلد چی هست اصلا 😂😂 تاحالا جز کانسپت ارت و نقاشی چیزی ازش نشون ندادن 😂 همونم آخر معلوم میشه اصلا بازی نیست دفتر نقاشی دیجیتالی میندازن جلوتون میگن کانسپت ارت هامونو رنگ آمیزی کنید 😂
جوک گفتی بدون محبت خیخیخی
دمو وقتی خوبه که جزئی از کل بازی باشه و نشون دهنده گیمپلی کلی بازی باشه.نه اینکه یه دموی خیلیی خفن طراحی کنن بعد که بازی رو میخری ببینی این اصن اوننیس و سرت کلاه رفته. احتمالا از این جنس شیطنت ها از بازیساز ها ببینیم.
البته اون بند که میگه سونی باید تایید کنه یخورده امیدوارکننده س
مثل اینکه سونی اقدامات خیلی جدی برای سرویس جدید در نظر گرفته.
بنظرم حالت دوم پلاس برای کاربر ایرانی خیلی مناسب اگه دنبال سرویس بصرفه هست رویpsهست.
بنظرم بازی قدیمی هنوزم روpcبهتره رو سیستم ذغالی هم بالا میاد اصلا pcچیه رو گوشی هم میشه رفت.
۷۰درصد دارندگان ps5 پلاس دارن وقتی کالاف از روی کنسول psبره و سونی بازی سرویس محور نداشته باشه کلی ضربه میخوره برای همین ۱۰تا بازی سرویس محور ساخته که اگرم روزی کالاف نباشه بازی های خودش باشن اگه با کیفیت باشه و پشتیبانی طولانی ازش بشه هیچ مانعی برای پیشرفت بازی سونی باقی نمی مونه تازه سونی کلی بازیساز حرفه ای در ضمیمه بازی سرویس محور داره و احتمال موفقیتش زیاده می فکر میکرد روزی اسم اپکس در کنار وارزون و فورتنایت بیاد الان از بتلفیلد درآمدش بالاتره یک دونه heirloom تو این بازی ۵۰۰دلار پولشه بماند که کلی اسکین و سیزن پس هم داره.
چه پر قدرت و باشکوه.سونی با عظمت و قدرت وارد شد . با این طرح خیلی کاربردی میتونه مشتری هاشو راضی کنه و به اون ها همیشه اهمیت میده. زنده باد سونی و طرفداران سونی
متوجه نشدم اجباری شده یا نه؟!
اگر اجباری نیست که مشکلی نداره
اما اگر اجباری شده بشددت بهش انتقاد میشه
سونی با اینکار کم کاری خودش تو عرضه روز اول رو سرویس رو میخواد بپوشونه
حتی ناشرای بزرگ هم با این حرکت مشکل دارن
مثلآ کمپین کال اف دیوتی مگه چند ساعت هست که ۲ ساعتش هم دمو بزارن؟!
این اتفاق باید انتخابی و اختیاری باشه وگرنه یه هزینه اضافه رو دست سازندهایی هست که میخوان بازیشون رو واسه ps منتشر کنن
هنوز تکلیف آینده کالاف معلوم نیست قطعا یک سری استثنا وجود داره.
زوری واسه همه که نیست ولی تلاش میکنه حداقل بازی های خودش دمو داشته باشن هر چند باید زور زد مثل استیم ریفاند رو درست مث آدم اورد نه که دمو رو به عنوان اپشن سرویس فروخت خب جای اینکه دو ساعت رو دمو بازی کرد نمیشه دو ساعت بازی کامل رو بزنیم خوشمون نیومد پس بدیم؟؟؟ دمو میخواد چی کار کنه؟ یه تیکه جذابش رو میده به خورد آدم
به نظرم این حرکت سونی میتونه تو آینده بیشتر از اینکه یه مزیت برای سرویس جدیدش باشه تبدیل به یه پاشنه آشیل و عیب برای سرویسش تلقی بشه
امیدوارم تو تصمیم گیریشون صرف نظر کنن