۱۰ سوال بزرگی که پس از Horizon Forbidden West مطرح میشوند
پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West، سؤالات متعددی شکل میگیرند و البته بیپاسخ باقی میمانند. در این مقاله به مرور برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت.
داستان Horizon Forbidden West سؤالات زیادی برای ما طرح کرد و به آنها نیز پاسخ داد و اگر راستش را بخواهید، این پاسخها و به طور کلی داستان بازی از نظر کیفی در سطح بسیار خوبی نیز قرار داشت. البته، این بازی به گونهای پایان مییابد که ساخت نسخهی سوم آن اجتنابناپذیر باشد و این موضوع بدین معنا خواهد بود که سوالات زیادی در این بازی بدون پاسخ باقی ماندهاند. در این مقاله، قصد داریم تا به مرور چند مورد از بزرگترین سوالاتی که بازی طرح کرد و جواب آنها را که به نسخههای آتی موکول کرد بپردازیم.
(این مقاله حاوی محتویاتی است که داستان بازی را فاش میکند)
Nemesis
بازی Horizon Forbidden West با پردهبرداری از راز جدیدی به نام نمسیس (Nemesis)، در لحظات پایانی خود سوالات بیشماری را در ذهن ما شکل میدهد و بستر را برای ساخت دنبالهی بازی فراهم میکند. مشخص شد که این اَبَر هوش مصنوعی دلیل اصلی از کار افتادن GAIA قبل از رویدادهای بازی Horizon Zero Dawn بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین این واقعیت که هوش مصنوعی مذکور با ارتشی از رباتهای قاتل فوقپیشرفته در حال حرکت به سمت زمین است، بدیهی است که نمسیس را باید بزرگترین تهدید خود در بازیهای آیندهی این مجموعه لقب دهیم.
با این حال، از منظر روایی، این موضوع باعث میشود تا دورهی زمانی بازی آتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و از خود بپرسیم: «داستان بازی بعدی دقیقاً چند سال بعد از بازی فعلی روایت خواهد شد؟». در حقیقت، اگر بازی بعدی مجموعهی Horizon چند سال بعد از Horizon Forbidden West روایت شود، احتمالاً وظیفهی ما آمادهسازی زمین برای مقابله با این تهدید خواهد بود.
Nemesis و Far Zenith
بازی Horizon Forbidden West برخی از جزئیات کلیدی از نمسیس را در آخرین لحظات داستان خود فاش میکند که از جمله مهمترینِ این نکات میتوان به رابطهی فار زینِت (Far Zenith) با آن اشاره کرد. میدانیم که این هوش مصنوعی در واقع، یک آزمایش شکست خورده بود که توسط فار زینِت کنار گذاشته شد. نمسیس پس از مدتی خودمختار شد و تصمیم گرفت که از خالقان خود انتقام بگیرد. همانطور که اشاره کردیم، نمسیس برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را میکند، تمامی مستعمرهی سیریوس (Sirius) را از بین میبرد و تقریباً تمامی اعضای فار زینِت را به قتل میرساند.
این هوش مصنوعی به دنبال تعداد کمی از بازماندگان گروه فار زینِت که به سمت زمین فرار کرده بودند میرود و سیگنالی را برای غیرفعال کردن GAIA میفرستد تا مطمئن شود که زمینی برای بقا و نجات آنها وجود ندارد. امیدواریم قسمت بعدی این مجموعه دلیل محکمتری برای این میزان از خشم و انتقامجویی نمسیس برای نابودی فار زینِت به ما بدهد.
Sylens
همانند چیزی که انتظار داشتیم، شخصیت سایلنس (Sylens) باز هم به عنوان یک راز باقی میماند و این موضوع ویژگی تعیینکنندهی او از ابتدای این مجموعه بوده و همچنان نیز خواهد بود. زمانی که به بخشهای پایانی بازی Horizon Forbidden West میرسیم، سایلنس خطاب به ایلوی (Aloy) میگوید: «قصد ترک زمین را دارد و نمیخواهد که شاهد رسیدن نمسیس با انبوهی از ماشینهای مرگبارش باشد».
با این حال، لحظاتی بعد او پشیمان شده و فکری که در ذهن او شکل میگیرد، باعث میشود تا بازگردد و از زمین در برابر نمسیس حفاظت کند. حداقل میتوان گفت که این تغییر عقیده برای سایلنس غیرعادی است و فداکاری با شخصیت او در تضاد است. در مجموع، واضح است که او نقشههای مشکوکی در ذهن خود دارد و بیصبرانه منتظر یافتن جواب خود در این زمینه هستیم.
The Quen
بازی Horizon Forbidden West میزبان عناصر داستانی جدید و غافلگیرکننده است که یکی از جالبترین آنها را میتوان کوئن (The Quen) نامید. این قبیلهی جدید احتمالاً از جایی که زمانی چین بوده است از اقیانوس آرام به سمت آمریکای شمالی مهاجرت کرده است. مجموعهی Horizon از زمان شروع خود کاملاً روی آمریکای شمالی متمرکز بوده و ورود یک قبیلهی جدید به بازی هیجان انگیز به نظر میرسد.
با این حال، چیزهای زیادی دربارهی کوئن وجود دارند که هنوز اطلاعاتی دربارهی آنها نداریم. برای مثال، Horizon Forbidden West نشانههایی از تاریخچه و افسانههای مربوط به کوئن را ارائه میکند که امیدواریم در بازی بعدی در کنار نقش بسیار پررنگتر آنها، جواب سوالاتمان را دریافت کنیم.
قبیلههای جدید
بازی Horizon Forbidden West مملوء است از قبایل جدید و مختلف که هر کدام چشمهای از نژادهای پراکنده در سراسر جهان را به ما نشان میدهند. در واقع، تعریف این بازی از این موضوع، تولد دوبارهی بشر است به لطف هوشمصنوعیای که نژادها را از سراسر جهان گردآوری کرده. ما ناامیدانه خواستار این هستیم که در آینده نگاهی فراتر از سرزمینهای امریکای شمالی داشته باشیم و حتی اگر این امکان وجود داشته باشد که در آینده نسخههای فرعیای برای این مجموعه منتشر شود، امیدواریم به سراغ نقاط دیگر زمین بروند.
در مجموع، ما در Horizon Forbidden West طعم تعامل با قبایل مختلف را چشیدیم و این سوال برای ما پیش میآید که گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در آینده از چه فرمولی برای ایجاد تنوع استفاده خواهد کرد؟
کلونهای Elisabet Sobeck
بالاتر از شگفتیهایی که شخصیت تیلدا (Tilda) در بازی ایجاد کرد، معرفی شخصیتی به نام بتا (Beta) یکی از بزرگترین شگفتیهای داستان Horizon Forbidden West است. او بهعنوان یک کلون دیگر از الیزابت سوبک (Elisabet Sobeck) به بخش مهمی از داستان این بازی تبدیل میشود و بدون تردید در مسیر مبارزه با نمسیس نقشی محوری خواهد داشت. ناگفته نماند که کلونهای الیزابت سوبک به عنوان ارزشمندترین داراییهای زمین شناخته میشوند و حالا که ایلوی و بتا به عنوان دو کلون الیزابت سوبک به نسخهی کامل GAIA دسترسی دارند، چرا نسخههای بیشتری از خود تولید نکنند؟ از طرف دیگر، شاید خلق یک کلون مخفی دیگر از الیزابت سوبک نقشهی جدید سایلنس برای بازی بعدی مجموعه باشد.
APOLLO
تخریب زیرشاخهی هوشمصنوعی آپولو (APOLLO) توسط تد فارو (Ted Faro) باعث شکلگیری دنیای آخرالزمانی این بازی شد که در آن هیچ نشانهای از فناوریها و دستاوردهای بشری وجود ندارد. از طرف دیگر، در انتهای بازی Horizon Forbidden West ایلوی و دوستانش یک نسخه از آپولو را به دست آوردند و این موضوع میتواند تاثیر شگرف و بزرگی بر آیندهی جهان این بازی بگذارد؛ اما چقدر بزرگ؟ اکنون که آنها به این گنجینه دسترسی کامل دارند، آیا در بازی بعدی Horizon شاهد پیشرفتهای محسوسی در زمینهی سبک زندگی و استفاده از فناوریهای مختلف خواهیم بود؟ بدون هیچ تردیدی، آپولو میتواند یک تغییر بزرگ در آیندهی بازی ایجاد کند و بیصبرانه منتظر دیدن این تفاوتها هستیم.
HEPHEASTUS
بخشی از داستان بازی Horizon Forbidden West، ایلوی و متحدانش را در تلاش برای تسخیر کردن هفائستوس (HEPHEASTUS) به تصویر میکشد و آنها نیز در انجام این امر موفق ظاهر میشوند. هرچند، در پایان بازی این هوش مصنوعی مجدداً آزاد میشود و این موضوع بدان معنا خواهد بود که ماشینهای قاتل همچنان در جهان بازی وجود خواهند داشت. به هر ترتیب، از دیدگاه منطقی تسخیر این هوش مصنوعی باید در هر حالتی به عنوان اولین قدم برای پاکسازی زمین از رباتهای قاتل درنظر گرفته شود و ما نیز نیمی از بازی را صرف انجام این امر کردیم.
در مجموع، این سوال برای ما پیش میآید که در قسمت بعدی آیا مجدداً باید برای تسخیر این هوش مصنوعی و ادغام آن با GAIA تلاش کنیم؟ اگر جواب این سوال بله است، استودیوی گوریلا گیمز چه راهکاری برای تکراری شدن این امر در نظر خواهد گرفت؟
Ted Faro
در یکی از عجیبتری لحظات تجربهی Horizon Forbidden West، متوجه شدیم که تد فارو هنوز زنده است. او پس از تلاش برای کشف نوعی راه حل ژنتیکی برای جاودانه شدن، به یک هیولای مخوف تبدیل شده و به شکل ناامید کنندهای نیز میمیرد. از سوی دیگر، ما هیچگاه تصویری از او و نحوهی مرگش ندیدیم و حتی ظاهر هیولایی او نیز به مخاطبین نشان داده نمیشود. امیدواریم در قسمت بعدی این مجموعه شاهد حضور مجدد او و یا حداقل ارائهی اطلاعات بیشتری از او باشیم.
VAST SILVER
وست سیلور (VAST SILVER) ممکن است نامی ناآشنا برای بسیاری از طرفداران Horizon باشد، زیرا به عنوان بخشی از روایت اصلی این مجموعه مطرح نمیشود. با این حال، کسانی که عمیقتر به جزئیات بازی توجه کردهاند، متوجه شدند که این هوش مصنوعی قبل از پایان جهان، بهعنوان یک سیستم کنترل آب و هوا طراحی شده بود، اما در نهایت به ویروس آلوده شد. نکتهی جالب این است که این هوش مصنوعی در بین هوشهای مصنوعی گردآوری شده در بازی Horizon Forbidden West به چشم نمیخورد. این احتمال وجود دارد که این هوشمصنوعی قرار است تا در نسخهی بعدی بار منفی داستان را به دوش بکشد.
موارد ذکر شده، از جمله دهها سوالی بود که پس از اتمام بازی Horizon Forbidden West با آنها روبهرو شدیم. به نظر شما چه سوالات دیگری در این بازی شکل گرفت و انتظار پاسخگویی به کدام یک را در نسخهی بعدی دارید؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
متاسفانه هنوز نتونستم اینو تجربه کنم. قسمت اول که برای من خیلی جذاب بود. امیدوارم زودتر بتونم اینو هم تجربه کنم.
یکی از بهترین تجربه های تا الانم روی PS5 بود ، در اسرع وقت حتما پلی بده. از تمام لحاظ چشمگیر تر از نسخه قبل خودش عمل کرده و تا ۸۰ ساعت ناقابل (حتی بیشتر) میتونه سرگرمت کنه بدون اینکه لحظه ای خسته کننده باشه…(برای من که این بود)
تجربه هم نکردی چیز خاصی از دست ندادی🙃
سلام
اساسین کرید دایناسوری ۷۰ دلاری کد ۸۸
سونی هم الکی این بازی رو هایپ کرد و بار دیگر طرفدارانش رو ناامید کرد و متاش از نسخه اول هم پایینتر شد
تمام سونی فن هایی که میشناختم به قدری بازی بد بود که وسطاش بازی رو ول کردن و فروختن بجاش الدن رینگ خریدن
حتی کسایی که از نسخه اول هم خوششون اومده بود با اینکه بازی پر ایرادی بود از این نسخه بدشون اومد نمونش جناب مناف زاده
(به قول یکی از بزرگان، هورایزن اول همیشه بازیای در خاطر من خواهد بود که چند هفتۀ قبل از Breath of The Wild عرضه شد و دومی نیز بازیای خواهد بود که چند هفتۀ قبل از Elden Ring به انتشار رسید.)
این جمله را باید با طلا روی کاور سری هورایزون حک کرد👍👍👍
بله درسته قبل از عرضه breath of the wild اومد و درنهایت بیست ملیون فروخت🤣
نسخه دوم هم همین میشه
Headshoot
فعلا بازی درحد گرافیک فوربیدننیست ندارید
پس فشار بخور🤣🤣🤣
دیگه چرت نگو ، من خودم ایکس باکس دارم ، ولی از حق نمیشه گذشت که این بازی خیلی عالیه ، الان ما به جای اینکه درباره بازی
های سونی چرت و پرت بگیم باید امید داشته باشیم استارفیلد و… گند نزنن ، چون ایکس باکس الان روی پرتگاه هست و کافیه که ی بازی بد عرضه شه (مثل استار فیلد ) تا ایکس باکس سقوط کنه
دنیای هورایزن به شدت پتانسیل داستان های متفاوت داره یکی از چیزایی که شخصا خیلی نظرم رو نسبت بهش جلب کرد همین برداشت گوریلا از محیط آخرالزمانی و قبیله ای مانند انسان ها بود که شخصا برام خیلی جالب بود
درباره خود بازی هم من متاسفانه هنوز نسخه دوم رو تجربه نکردم ولی با توجه به چیزایی که از بقیه شنیدم نسخه بعدی به شدت پتانسیل داره بخصوص تو زمینه داستانی
ممنون بابت مقاله جناب مناف زاده 🙏
بزرگترین سوالی که برای من ایجاد شده بود این بود که
“” چرا این باری اینقدر بد بود “”
دیر لود شدن بافت ها اینقدر افتضاح بود که واقعا عذاب آور بود
داستان جذاب شروع میشه تا پیدا کردن بتا خوب پیش میره یهو به شکل عجیبی تبدیل بد و رو مخ میشه
توقع داشتم هوش مصنوعی رو درست کنن که نکردن
به شخصه حال نکردم با این اثر با اینکه به شدت سونی فن هستم
شاید تجربه این بازی رو ps5 بهتر باشه ولی داستان بده
😂😂😂😂😂😂
مشخصه پس اصلا بازی نکردی
هیچ کدوم از این مشکلاتی که گفتی رو بازی اصلا نداره
۷۰ ساعت پلی دادم رو کنسول ps4 معمولی
دیر لود شدن بافت و از کجات دراوردی ناموسا 😂😂😂
هوش مصنوعی و درست نکردن : کاملا مشخصه پلی دادی 😂😂😂
همه از همه چی هورایزون تعریف کردن
این یکی میاد میگه چرا اینقد بد بود 😂😂😂
بزن توی youtube تا دیر لود شدن رو ببینی معلومه که تو بازی نکردی
هر ربات برای خودش یک قلمرو داره کافیه بری لبه قلمروش وایسی بهش حمله کنی میبینی که مثل بی حرکت نگاهت میکنه
نه حمله میکنه نه هیچی فقط نگاه میکنه
خیلی عالیه. داستان و گرافیک بازی خیلی خوبه. امید وارم گیم پلی رو بهتر کنن. البته من هنوز نسخه دوم رو بازی نکردم. موسیقی هم که عالی. امید وارم گوریلا دوباره رو کیلزون کار کنه. من مشتاق و عاشق کیلزونم.
فکر کردن از الان به هورایزون ۳ واقعا عذاب اوره کی میرسه تا ۵ شیش سال دیگه
لور دنیای هورایزون به شدت غمگین و ترسناکه واقعا
هفستوس که ازاد موند احتمالا تو دی ال سی تکلیفش مشخص بشه
من تو ۳ فک میکنم اول نمسیس گایا رو جذب میکنه دوباره نصف اون مکانی که توش قراره اتفاق بیوفته یا همین فوربیدن وست یا کشور نسخه اول به طول کل نابود بشه
بعدا گایا بتونه نمسیس و جذب خودش بکنه
الان گایا به غیر از هیدیس و هفستوس ما بقیه AI هارو در اختیار داره اگه نمسیس دستش به گایا برسه
دنیاشون بدبخت میشه 😑😁
به نظر من تو نسخه ۳ هفائستوس میاد طرف گایا و یه سرئ ربات برای مقابله با نمسیس درست میکنه.
البته چندتا مورد دیگه اضاف کنم.
اسپم:
.
.
.
در واقع این نمسیس بود که سیگنال رو برای فعال کردن هیدیس فرستاد.
نمسیس هوش مصنوعی خالقانش(فار زنیث) بود.
هفاستوس یک زیر محموعه از گایا بود که البته ظرفیت اطلاعاتی گایا بیشترین وابستگی به این هوش مصنوعی داشت.
الیزابت سوبک کلونهای دیگه هم داشته اما ازبین رفتن اما تعداد کلونهای فعلی مشخص نیست.
فارزنیث دشمنی بود که قصد نابودی زمین یا حتی ساکنان فعلیش رو به طور مستقیم نداشت بلکه قصدش رسیدن به زمین و دسترسی به گایا بود حتی قصد ترک زمین رو داشت اما براش مهم نبود نمسیس زمین رو نابود کنه.
بازی به طور مبهم اشاره ای داشت که فار زنیث به یه نسخه از گایا دسترسی پیدا کردن.
درآخر خیلی جالب میشه بدونیم اصلا نمسیس چیه و چرا فار زنیث با اون همه پیشرفت و مدرنیته بودنش بشدت از نمسیس میترسید.
بنظرم از مشکلات بازی این بود بازی اون اواخر اون پایانی که انتظار داشتی رو نداشت.
دوست داشتم بازی لااقل یه نمای کلی از نمسیس رو آخر بازی نشون میداد.
شخصیت سایلنس لااقل کسی بود که تونست نقطه ضعف فارزنیث رو به الوی نشون بده(بنظرم هم تو نسخه اول و هم نسخه دوم از الوی یک قدم جلوتر بود).
اگه امکانش هست یه مقاله راجب داستان نسخه دوم بازی بنویسید
چه عجب یه پست هم از این ایپی دادید بیرون😐با وجود الدن رینگ فک کردم به فراموشی سپرده شده😓