۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا

۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
فیلم آنچارتد uncharted

با اینکه فیلم Uncharted با نقدهای متوسط روبه‌رو شده بود اما به نظر می‌رسد که مخاطبان، نسبت به آن علاقه‌مند شده‌اند و از تماشای آن لذت برده‌اند.

فیلم آنچارتد (Uncharted) با بازی تام هالند (Tom Holland) در نقش اصلی است. این فیلم با نقدهای متوسطی روبه‌رو شده بود اما بسیاری از طرفداران، رویکرد تازه و برجسته فیلم را ستایش کرده‌اند. با این حال، برخی از طرفداران ادعا می‌کنند که این فیلم، اندکی بیش از حد از منابع منحرف شده است. در هر صورت، نقش‌آفرینی تام هالند در کنار مارک والبرگ (Mark Wahlberg) در این فیلم، بسیار جذاب و جالب‌توجه بوده است. در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی به ۱۰ نکته برجسته از فیلم «آنچارتد» داشته باشیم. این نکات بر اساس نظر کاربران وب سایت ردیت است.

فیلم یک داستان خاستگاه است

فیلم آنچارتد uncharted

بسیاری از بینندگان و طرفداران این فرنچایز اظهار داشتند که تام هالند و مارک والبرگ برای این نقش‌ها مناسب نبودند چراکه آن‌ها از لحاظ شخصیتی و همچنین فیزیکی نسبت به بازی‌ها متفاوت هستند. با این وجود، این افراد باید بدانند که فیلم «آنچارتد» در حقیقت همانند داستانی خاستگاه برای دو کاراکتر اصلی داستان یعنی نیت و سالی محسوب می‌شود. پس از این دیدگاه که به فیلم نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سازندگان انتخاب‌های درستی انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، فیلم با نقدهای متوسط روبه‌رو شده بود اما توانست تا در گیشه بسیار موفق عمل کند و مورد استقبال بینندگان قرار بگیرد، از همین رو، احتمال ساخت دنباله‌ای برای آن وجود دارد. در این دنباله، تام هالند اندکی بزرگتر شده است و احتمالا شبیه‌تر به نیتن دریک در داخل بازی‌ها خواهد شد. در کل، فیلم «آنچارتد»، داستان خاستگاه برای کاراکتر نیتن دریک به شمار می‌رود و از همین رو، دنباله احتمالی فیلم می‌تواند داستان را در مسیرهای مختلفی پیش ببرد.

فیلم فرمول بازی‌ها را دنبال می‌کند

فیلم آنچارتد uncharted

برخی از بینندگان، تبعیت فیلم از فرمول بازی‌های آنچارتد را ستایش کردند. همانند بازی‌ها، فیلم «آنچارتد» نیز یکی از ماجراجویی‌های نیت و سالی در سراسر جهان برای پیدا کردن گنجینه‌ای اسراسرآمیز را به نمایش در می‌آورد. از این لحاظ، بازی‌ها و فیلم کاملا شبیه به یکدیگر هستند.

از سوی دیگر، تام هالند به خوبی توانسته تا نحوه صحبت کردن کنایه‌آمیز نیتن دریک را به نمایش در بیاورد و این کار او، واقعا قابل ستایش است. مطمئنا، تلاش تام هالند برای به تصویر کشیدن نیتن دریک به بهترین شکل ممکن و شبیه به بازی‌ها، مورد استقبال طرفداران قرار گرفته است. از سوی دیگر، طرفداران فرنچایز این فرصت را داشتند تا برخی از مکان‌ها و موقعیت‌های جذاب بازی‌ها را در این فیلم سینمایی مشاهده کنند.

جذبه بین تام هالند و مارک والبرگ

فیلم آنچارتد uncharted

بسیاری از طرفداران و بینندگان، جذبه بین دو بازیگر اصلی فیلم یعنی تام هالند و مارک والبرگ را ستایش کرده‌اند. پویایی بین این دو نفر در داخل فیلم «آنچارتد»، نقطه برجسته آن به شمار می‌رود. از سوی دیگر، این جذبه سبب شده است تا کسانی که با انتخاب این دو نفر برای این نقش‌ها مخالف بودند نیز اندکی از مخالفت خود کوتاه بیایند.

در فیلم «آنچارتد»، مارک والبرگ نقش سالی را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که نسبت به نقش‌های قبلی‌اش متفاوت است؛ از سوی دیگر، نقش‌آفرینی مارک والبرگ به عنوان سالی نسبت به شخصیت سالی در بازی‌ها متفاوت است؛ اما این موضوع، هیچ مشکلی در فیلم ایجاد نکرده و مارک والبرگ و تام هالند، در کنار یکدیگر، نقش‌آفرینی جذابی را ارائه کرده‌اند.

بدلکاری‌های خطرناک

فیلم آنچارتد uncharted

نیتن دریک اساسا آسیب‌ناپذیر است؛ او در موقعیت‌های خطرناک بسیار زیادی قرار می‌گیرد و بدون اینکه آسیبی ببیند، از آن موقعیت‌ها خارج می‌شود. همین نیز باعث شده تا فیلم «آنچارتد»، صحنه‌های اکشن جذابی داشته باشد. از سوی دیگر، تام هالند به عنوان یکی از ستاره‌های اکشن حال حاضر هالیوود به شمار می‌رود و حضور او در صحنه‌های اکشن پر از تنش و هیجان‌انگیز بسیار جالب توجه به نظر می‌رسد.

با این حال، برخی از افراد به این موضوع اشاره کردند که برای اینکه از تماشای فیلم لذت ببرید، باید از نادیده گرفته شدن علم فیزیک در برخی موارد فیلم چشم‌پوشی کنید؛ چراکه بسیاری از بدلکاری‌ها و صحنه‌های اکشن فیلم، هرگز در زندگی واقعی قابل انجام نیستند. هر چند، باید توجه داشت که این فیلم بر اساس بازی‌های ویدیویی است و داشتن اکشن‌های اغراق‌آمیز نیز قابل درک است.

تحت الشعاع قرار دادن دیگر فیلم‌ها

فیلم آنچارتد uncharted

برخی دیگر از بینندگان بر این باور هستند که در زمینه فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی، فیلم «آنچارتد»، بهترین یا حداقل یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. با اینکه فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی در گذشته چندان مورد استقبال نه منتقدان و نه بینندگان قرار می‌گرفتند، بینندگان فیلم «آنچارتد» را بسیار ستایش کرده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از طرفداران بازی‌های آنچارتد اظهار داشته‌اند که این فیلم، آن طور که فکر می‌کردند، آن‌ها را ناامید نکرده است؛ این به معنای آن است که فیلم «آنچارتد» موفق شده تا برخی از انتظارات طرفداران این فرنچایز را برآورده سازد. برآورده کردن انتظارات بینندگان و طرفداران، به خصوص در زمینه فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی، کاری بسیار دشوار است که ظاهرا، فیلم «آنچارتد» موفق شده تا آن را انجام بدهد.

فیلم آنچارتد خود را زیاد جدی نمی‌گیرد

فیلم آنچارتد uncharted

تعدادی از کابران وب سایت ردیت نیز بر این باور هستند که فیلم «آنچارتد»، تمایل دارد تا خودش را بیش از حد جدی نگیرد و همین سبب شده تا فیلم شدیدا سرگرم‌کننده و جالب‌توجه باشد؛ در حقیقت، سرگرم‌‌کننده بودن، برجسته‌ترین نکته‌ای است که طرفداران از اقتباسی از بازی‌های «آنچارتد» انتظار داشتند. از سوی دیگر، این افراد اشاره کردند که صحنه‌های اکشن فیلم فوق‌العاده بودند و یکی از برجسته‌ترین نقاط فیلم محسوب می‌شوند.

بیش از حد جدی نبودن فیلم «آنچارتد» سبب شده است تا درون مایه آن، لذت‎‌بخش‌تر و شاداب‌تر باشد که دقیقا مشابه درون مایه بازی‌ها است. هر چند، فیلم «آنچارتد» در مواقع لازم، پر از تنش و جذابیت است. در حقیقت، تمام این موارد ناشی از نقش‌آفرینی تام هالند و مارک والبرگ هستند که با بازی خود، این دو کاراکترها را به شکلی دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده به نمایش در آوردند.

اشاره به بازی‌ها

فیلم آنچارتد uncharted

به گفته تعدادی از مخاطبان، فیلم «آنچارتد» به دلیل داشتن اشاره‌های مختلف و جالب به مجموعه بازی‌ها، اثری عالی و کامل به شمار می‌رود. آن‌ها بر این باور هستند که فیلم توانسته تا اشاره‌های ریز و ادای احترامی به بازی‌ها داشته باشد و در عین حال،‌ قادر بوده است تا روش خود را در پیش بگیرد.

هر فیلمی که بر اساس منبعی برجسته و مورد پسند طرفداران ساخته می‌شود، باید طرفداران آن را راضی نگه دارد و این کار را با قرار دادن اشاره‌ها و ارجاع‌ها به اثر اصلی، انجام می‌دهند. فیلم «آنچارتد» نیز همین کار را انجام داده است. این فیلم به خوبی توانسته تا تاریخچه این فرنچایز را در درون خود جای بدهد.

فیلم آنچارتد داستان بازی را کپی نمی‌کند

فیلم آنچارتد uncharted

با اینکه فیلم «آنچارتد» همان فرمول و سبک کلی بازی‌‌ها را دنبال می‌کند اما یک بازگویی دقیق از داستان بازی به شمار نمی‌رود. در حقیقت، فیلم «آنچارتد» یک اقتباس به شمار نمی‌رود و تنها داستان خودش را با ادغام سکانس‌های متفاوت و کاراکترهای آشنا انجام می‌دهد.

این موضوع، بسیار مهم است. بسیاری از فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی، گاهی اوقات بیش از حد درگیر ارائه جزئیات بازی‌ها می‌شوند که فراموش می‌کنند تا داستان یا کاراکترهای جالب‌توجه مختص خودشان را خلق نمایند. فیلم «آنچارتد» توانسته تا از این مشکلات دوری کند؛ این فیلم، ایده‌ای اوریجینال و تازه را به نمایش در می‌آورد و در ادامه، آن‌ را توسعه می‌دهد. با وجود تمام نظریه‌ها در مورد این فیلم، این اثر همچنان موفق شده بود تا بینندگان را شگفت‌زده کند.

صحنه پس از تیتراژ فیلم آنچارتد

فیلم آنچارتد uncharted

صحنه پس از تیتراژ فیلم «آنچارتد»، با الهام گرفتن از روش فیلم‌های مارول، توانست تا زمینه را برای دنباله احتمالی خود فراهم کند. این صحنه پس از تیتراژ حاکی از آن است که سازندگان به خوبی برای ساخت دنباله احتمالی از این اثر فکر کرده‌اند.

بسیاری از طرفداران بر این باور هستند که ساخت دنباله‌ای برای فیلم «آنچارتد»، ارزشمند خواهد بود. چراکه، بسیاری از این افراد به هنگام تماشای این فیلم، از خوب بودن آن شگفت‌زده شده‌اند و دنباله بعدی مطمئنا طرفداران بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. گسترش دنیای آنچارتد می‌تواند داستان‌های پس‌زمینه بیشتری از این کاراکترهای نمادین را برای بینندگان به نمایش بگذارد.

فیلم آنچارتد فراتر از یک فیلم اکشن است

فیلم آنچارتد uncharted

در نهایت نیز تعدادی از کاربران بر این باور هستند که فیلم «آنچارتد»، فراتر از یک فیلم اکشن معمولی به شمار می‌رود. آن‌ها بر این عقیده هستند که ظرافت تحسین‌برانگیزی در عناصر فیلم وجود دارد که حس و حال آن را شبیه به بازی‌ها کرده است و مطمئنا تنها یک اثر اکشن معمولی نخواهد بود.

یکی از همین ظرافت‌های تحسین‌برانگیز در عناصر فیلم نیز علامت ناتی داگ روی چمدان نیت است که اشاره به بازی اصلی آنچارتد دارد. در حقیقت، این فیلم از این گونه اشاره‌ها و ارجاعات استفاده کرده است که تنها طرفداران سرسخت این مجموعه بازی‌ها متوجه آن‌ها می‌شوند.


در پایان، فیلم «آنچارتد» توانسته تا نظر مخاطبان زیادی را جلب کند و مطمئنا، با توجه به فروش خوب فیلم در گیشه، کمپانی سونی ساخت دنباله‌ای برای آن را در نظر خواهد داشت. نظر شما در مورد فیلم «آنچارتد» چیست؟

منبع: اسکرین رنت

Caxel105Haj_HosseinDARKSIRENkhan2000vergil2maxThe hunt is comingmeysambriversideJin sakaiAhmad_bkSony_psArnald『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』Nathan DrakMengoG.LNهادی صفائیo0ashil0o

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا
۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • harvey bent گفت:

    اصولا چیزی که داره علم فیزیک رو زیر سوال میبره و حتی توی بازیش هم همچین چیزای غیر منطقی و مسخره ای نمیبینی رو نمیشه ازش لذت برد
    ولی حالا سونی فن ها با قدرت های خاصی که دارن میتونن چشم پوشی کنن و لذت ببرن و خوب این بحثش جداس
    خداوکیلی قبل از این که دیس بدی جناب سونی فن عزیز برو همین صحنه هواپیما رو ببین عشق کن انقد که فضائیه

    Jin sakaiDARKSIRENMrHill93FavalliNathan
  • Ghost گفت:

    عالیه فیلمش
    قسمت بعدی چه شود

    Paprika
  • G.LN گفت:

    دقیقا خوبه دیگران مثل من دقت کردن به فیلم.
    متاسفانه بخاطر نقدهای منفی بطور کلی دید منفی به فیلم قبل تماشای اون داشتم اما بعدش گفتم چرا این فیلم انقدر نقد منفی دریافت کرد؟
    خوشبختانه فقط هم من نبودم هر کی فیلمو نگاه کرد انصافا تحسینش کرده با اینکه خیلیا حتی آنچ رو نگاه نکردن.
    اسپم:
    خبر رکورد شکنی gt7 هم بد نیست کار کنید😉

    Haj_HosseinMRIPPaprika
  • o0ashil0o گفت:

    برعکس همه من که بدم نیومد تام هالند جای نیتن بازی کرده دروغ چرا بیشتر دوست داشتم نقش اصلی نیتن رو بدن به نولان نورث ولی خوب باید یه کم منطقی بود 😁 (نمیدونم چرا از وقتی اومدم تو گیمفا هرجا به کلمه منطقی می خورم نیشم باز میشه) نولان نورث در اصل یه صدا پیشه خوبه نه بازیگر هالیوود .صد در صد تهیه کننده و کارگردان هم علاقه طرفدار ها به نولان رو میدونستن ولی به نظرشون بازدهی تام هالند بیشتر بوده تا نورث، تو متن هم دیدیم که گفته بود طرفدارها از نحوه صحبت کردن هالند در نقش دریک راضی اند فکر کنم دلیلش هم این باشه که خود هالند فن آنچارتد بوده و بین پوز هایی که سر صحنه های فیلمبرداری داشته آنچارتد ۴ میزده و شناخت کافی از فیلم و نقش نیتن داشته،در هر حال من با این موضوع مشگلی ندارم و خیلی وقته دارم دنبال فیلمش میگردم، این باکسه که تو پست نتفلیکس راجع بهش حرف زدم همیشه به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز فیلم های روز رو که رو پرده سینما هستن رو میاره بعضی وقتا هم همزمان با اکران سینما ها ولی متاسفانه هنوز که هنوزه آنچارتد رو نیاورده 😒

  • Nathan Drak گفت:

    فقط امیدوارم از این سری فیلم شیر دوشی نکنند

  • Big Bad Wolf گفت:

    میدونی مشکل کجاست
    اونجا که نشستی ۲۰ تا ۳۰ ساعت یه بازی رو با تمام جزئیات انجام دادی ، بعد یکی میاد همون رو تو یک ساعت و نیم فیلمش میکنه .
    برا همین بازی باز ها اغلب از فیلم شدن بازی ها ناراضی هستن
    چون اون عمقی که بازی داره رو نمیتونن پیاده کنن

    king nima shamsهمسایه ( فن بوی = پنچری )
  • Herfeiy گفت:

    فیلمو هنوز ندیدم. فقط چند تا تریلر ازش دیدم. نکته مثبت اینه که ازش معلومه سعی کردن سکانس های معروف بازی رو در فیلم جای بدن و تلفیقی از تمام انچارتد ها باشه. نکته بعدی اینه که همین سکانسی که رو هواپیماست تو خود بازی واقع گراتر بود اینا دیگه خیلی فیلم هندیش کردن. و در مورد بازیگر ها هم امیدوارم در نسخه بعدی نقش نیتن رو تام کروز بازی منه. چون انگار دو سیبن که از وسط نصف شدن و ابهت داره و از بچگی و خامی در بیاد نقش نیتن

    king nima shams
  • Sony_ps گفت:

    من حال نکردم ، اصلا حال نکردم
    تام هالند بازیگر برچسته ایه تمام تلاششو کرد،
    از حق نگذریم . شما میتونی چهارتا بازیه انچارتدو
    توی دو ساعت فرو کنی؟
    اره میشه ، نتیجش میشه این ، حداقل یه داستان
    کاملا مستقل روایت می‌کرد سونی خیلی بهتر می‌شد.
    فقط امیدوارم بقیه فیلم هایی که سونی می‌خواد از
    روی انحصاریاش بسازه یه فیلمنامه به این ضعیفی نداشته باشه.

  • Ahmad_bk گفت:

    شما در نظر بگیرین سونی مدت هاس که داره روی فیلمنامش کار میکنه وسواس خیلی زیادی روی این فیلم بود ولی در نهایت یه فیلم متوسط در اومد انتظارات خیلی بالا بود متعجبم از سونی برخلاف فیلمای دیگه مثل ایندیانا جونز و توم ریدر که فیلماشون توی مقبره ها و کلا مکان هایی که مدت هاست مخفی هستن روایت میشن
    تو هنگم معماها کلا توی مکان های عمومی بودش اصلا فازش یه چیز دیگه بود این فیلم

  • آقا من دیشب فیلم رو دیدم ، با اینکه سوتی زیاد داشت ، اما خداییش از دیدنش لذت بردم ، حداقل به شعور آدم توهین نمیکرد ،مثل فیلم موون فال 🤣

    فیلمی بود که تونست من رو مجاب کنه تا آخر نگاهش کنم ، منی که این روزا اگر فیلم یکم چسبندگیش کم باشه ،ولش میکنم میرم دو هفته بعد میبینمش

    Haj_Hossein
  • wildhunt گفت:

    فوق العاده بود بعضی صحنه ها منو یاد بازیش انداخت جوری که دلم میخواد باز برم بازیشون کنم
    کلا برای من که بازی ها رو بازی کردیم به سختی فیلم های ساخته شده بر اساس بازی ها به دلم میشینه ولی میتونم بگم انچارتد فیلمش عالی شده مخصوصا والبرگ خیلی خوبه

  • Paprika گفت:

    من دیشب فیلمشو دیدم خوشم اومد راستش
    خیلی بهتر تام رایدر بود(اون کلا فاجعه بود)
    البته داستان با بازیش خیلی فرق داشت اما قشنگ بود
    اینم باید توجه کرد اقتباس ها از روی بازی ها هیچوقت چیز ایده ال نمیشه و طلسمش واقعا سنگینه😂

    Haj_Hossein
  • به نظر من فیلم ضعیفی بود بر خلاف بازیش که فوق العادس
    بازیگرا هم از دم بد انتخاب شدن:|

  • دو دیدگاه کلی درباره فیلم وجود داره🙂
    ۱. دیدگاه کسایی که با نسل ۸ انچارتد آشنا شدن
    ۲. دیدگاه کسایی که از اوایل نسل هفتم با آنچارتد اشنا شدن!!!

    پ.ن دوستانی هم هستن که با نسل ۹ با انچارتد آشنا شدن…

    به قول فال حافظ اینترنتی حالا خودتون نظرات زیر این پست تفسیر کنید🙂

  • sam snake 47 گفت:

    فیلم خوبی بود و خاطره بازی زیاد داشت. ارجاعات به بازی‌ هم خوب بود. هالند خوب بازی کرد. ولی یخورده سالی رو عوضی نشون دادن که خب زیاد به اصلش نمی‌خورد. دوجای فیلم خیلی حال کردم و بهم چسبید. ایستراگ دم ساحل که یه نفری رو دیدن.(اسپویل نمیکنم تا خودتون ببینید) و دون اون موقعی که هالند جا کمری کلت رو تنش کرد و موزیک بازی پخش شو. خیلی حس خوبی داشت. بهترین اقتباس از بازیا بود که دیدم و خیلی خوب درش اوردن

۱۰ نکته برجسته از فیلم Uncharted - گیمفا