نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

نقد و بررسی فیلم The Batman | نبرد ذهنی

ماهان حسن زاده
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه بلوری فیلم The Batman ساخته مت‌ ریوز منتشر شد. این فیلم را می‌توان موردانتظارترین فیلم ۲۰۲۲ تا این لحظه دانست.

مت‌ ریوز پس از فیلم‌های “Dawn of the Planet of the Apes” و “Dawn of the Planet of the Apes” حالا سراغ پروژه‌ای بزرگ‌تر و البته پرریسک رفته است.

پس‌ از موفقیت بزرگ نولان در ساخت سه‌گانه بتمن، ساخت اثری که بتواند مورد توجه قرار بگیرد بسیار دشوار بود. کیفیت بسیار خوب سه‌گانه نولان به ویژه در نسخه دوم یعنی “The Dark Knight” در کنار بازی‌های درخشان “کریستین‌ بیل”، “هیث‌ لجر”، “تام‌ هاردی” و تعداد زیادی ستاره دیگر، کار را برای کارگردانان و بازیگرانی که قصد ساخت بتمنی جدید را داشتند سخت کرده بود.

برای مثال شکست نسبتا بزرگ “زک‌ اسنایدر” و “بن‌ افلک” را در این مورد، مخصوصا در فیلم بتمن علیه سوپرمن، بخاطر داریم.

حال “مت ریوز” تصمیم به ساخت The Batman با بازی “رابرت‌ پتینسون” گرفته است و تصمیم دارد بار دیگر بتمنی قابل ستایش بسازد.

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

فیلم The Batman مت‌ ریوز قصه خود را بر بستر معما بنا می‌کند. فیلم با سکانسی در خانه شهردار گاتهام آغاز می‌شود. ما در همان ابتدا نقش منفی و ضدقهرمان فیلم را خیلی سریع می‌شناسیم. فردی مخفی شده پشت یک نقاب عجیب و غریب که بی‌رحمی، خشونت و وحشی‌گری او کاملا مشهود است.

سپس سریعا با گاتهام آشنا می‌شویم. گاتهامی که بسیار ترسناک به‌نظر می‌رسد. در همان سکانس‌های ابتدایی با گاتهامی که در جنایت و دزدی و خشونت غرق شده است روبرو می‌شویم.

مغازه‌هایی که غارت می‌شوند، مردمی که از گروه‌های خیابانی کتک می‌خورند و شهری که با ناامنی تعریف می‌شود. دقیقه ۱۰ فیلم لحظه‌ای است که برای اولین بار با بتمن قصه روبرو می‌شویم. کارگردان از همان ابتدای فیلم شروع به فضاسازی گاتهام کرده است. فضاسازی در فیلم The Batman مت‌ ریوز از بزرگ‌ترین نقاط قوت فیلم است. می‌توان گفت ما برای اولین بار در سری فیلم‌های بتمن به معنای واقعی کلمه گاتهام می‌بینیم.

گاتهام The Batman مت‌ ریوز واقعی‌ترین گاتهام و نزدیک‌ترین گاتهام به آن چیزی است که می‌شناسیم و مت‌ ریوز در موضوع ساخت شهر و فضاسازی بسیار خوب عمل کرده است.

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

فیلم The Batman مت‌ ریوز یک فیلم معمایی، کارآگاهی و جنایی است. فیلم The Batman را نباید با سه‌گانه کریستوفر نولان مقایسه کرد. بتمن مت‌ ریوز و بتمن نولان دو بتمن و دو اثر کاملا متفاوت هستند.

سه‌گانه بتمن نولان بتمنی حماسی‌تر، هیجان‌انگیزتر و اکشن‌تر است. همراه با صحنه‌ها و سکانس‌های بزرگ و با شکوه که تماشای آن لذت‌بخش است. The Batman مت‌ ریوز اما اثری جنایی و کارآگاهی با فضایی دارک‌تر و مرموزتر است. مت‌ ریوز به دنبال ساخت بتمنی حماسی و هیجان‌انگیز نیست.

او بتمنی ساخته که بیشتر از همیشه به مردم عادی شباهت دارد. او هم اشتباه می‌کند و همه تصمیم‎‌هایش درست نیستند. بنابراین مقایسه این دو بتمن خیلی منطقی به‌نظر نمی‌رسد و بهتر است The Batman را به صورت مستقل با ژانر و اهدافی که داشته است بررسی کنیم.

The Batman از همان ابتدای فیلم و پس از آنکه ضدقهرمان فیلم یعنی “ریدلر” اولین قربانی‌اش را می‌گیرد، وارد یک بازی موش و گربه معمایی می‌شود. فیلم از همان ابتدا مخاطب را آگاه می‌کند که با چه سبکی طرف است. مت‌ ریوز در این فیلم به طور واضحی الهامات زیادی از فیلم “Se7en” دیوید فینچر گرفته است.

قاتلی که به نوبت فاسدان و مقام‌های بلندپایه و سیاسی گاتهام را به قتل می‌رساند و پس از هر قتل خود معمایی را برای بتمن که در این فیلم بیشتر در نقش یک کارآگاه است می‌گذارد تا با حل‌کردن آن‌ها به جواب‌های بیشتری برسد.

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

فیلم The Batman مت‌ ریوز به عنوان یک اثر جنایی فیلمی بسیار خوب و کم نقص است. کارگردانی مت‌ ریوز در بهترین حالت خود قرار دارد و بسیار پخته است. با این که با یک اثر معمایی طرف هستیم اما مت‌ ریوز همه جذابیت فیلمش را به معماهای موجود برای مخاطب، واگذار نمی‌کند. او در صحنه‌های متعددی در فیلم به شکل بسیار خوب و استادانه‌ای تعلیق می‌سازد و مخاطب را کاملا درگیر فیلم می‌کند. کارگردانی مت‌ ریوز در یک کلام ماهرانه و بسیار عالی است.

فیلمنامه فیلم The Batman فیلمنامه‌ای منسجم و کم‌‌نقص است. بسیاری از فیلم‌های معمایی و جنایی را دیده‌ایم که در فیلمنامه خود فقط قصد گیج‌ کردن مخاطب را دارند اما فیلمنامه The Batman قصه می‌گوید و معماها و شک‌ها را در دل قصه خود می‌کارد. شخصیت‌ها را در لحظات درست و با اهداف مشخصی که دارند وارد فیلم می‌کند و نکته‌ بزرگی در فیلمنامه وجود ندارد که اصطلاحا تو ذوق بزند.

فیلم باتوجه به سبکی که دارد ریتم مناسبی دارد. اگر ریتم فیلم تندتر یا کندتر از ریتم حال حاضر بود، به فیلم ضربه می‌زد. ریتم فیلم کاملا متناسب با فضا و اتمسفر و ژانر فیلم است.

فیلم در شخصیت‌پردازی‌ها هم به نسبت نقش و تاثیری که هر شخصیت در فیلم دارد خوب عمل می‌کند. شخصیت Catwoman ورود خوبی به فیلم دارد. با هدف کمک به دوستش و پیدا کردن او وارد ماجرا می‌شود و کم‌کم در طول فیلم اطلاعات بیشتری از او و گذشته‌اش به مخاطب داده می‌شود.

بی‌انصافی است که از موسیقی متن این فیلم حرفی نزنیم. یک موسیقی عالی و کاملا مناسب و متناسب با فیلم که در ذهن مخاطب می‌ماند و کاملا در خدمت فیلم است.

بازی‌های بازیگران فیلم The Batman شاید بازی‌های خیلی درخشان و ماندگاری نباشند اما همگی خوب، استاندارد، به اندازه و در خدمت فیلم هستند. بازی‌ها بجز موارد جزئی که دارای نقص هستند نمره قبولی می‌گیرند.

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

اکنون می‌خواهیم اندکی بیشتر به ضدقهرمان فیلم The Batman یعنی “ریدلر” بپردازیم. “ریدلر” ضدقهرمانی متفاوت است. او به گفته خودش در فیلم توانایی و قدرت فیزیکی کامل برای نبرد با بتمن را ندارد. در تمام مدت زمان نزدیک به ۳ ساعته فیلم حتی یک صحنه نبرد اکشن و پرهیجان بین قهرمان و ضدقهرمان داستان یعنی بتمن و ریدلر نمی‌بینیم.

صحنه‎‌هایی که در فیلم‌های “The Dark Knight” و “The Dark Knight Rises” بسیار دیده‌ایم. نبردهای تن‌به‌تن، هیجان‌انگیز و اکشن بسیار پرحرارت، جذاب و دیدنی. اما در بتمن مت‌ ریوز خبری از این نبردهای بزرگ نیست. درست است که “ریدلر” توانایی رویارویی با بتمن را ندارد اما او فردی بسیار باهوش است که تمام قدم‌های خود را دقیق و حساب‌شده برمی‌دارد و بتمن مانند یک کارآگاه به دنبال حل‌ کردن معماهای او و رسیدن به “ریدلر” است. “ریدلر” در تمام فیلم همیشه یک قدم از بتمن جلوتر است. شاید در فیلم شاهد نبردی نفس‌گیر نباشیم اما شاهد یک نبرد ذهنی تمام عیار هستیم که به بهترین شکل اجرا شده است.

جنگ و نبرد ذهنی بتمن و ریدلر در طول فیلم مخاطب را درگیر می‌کند و ما را در کنار بتمن مشغول حل‌کردن معماها می‌کند. که بار دیگر ما را یاد فیلم “Se7en” و نبرد ذهنی “کوین اسپیسی” با “برد پیت” و “مورگان فری‌من” می‌اندازد. اما این‌بار این نبرد در ابعادی گسترده‌تر در فضای پر از جنایت، مخوف و مرموز گاتهام اتفاق می‌افتد.

از دیگر نکات فیلم نپرداختن زیاد به شخصیت ضدقهرمان یعنی “ریلدر” است. این موضوع ابدا نکته منفی فیلم نیست بلکه تصمیم بسیار درست “مت‌ریوز” بود. در “The Dark Knight” و “The Dark Knight Rises” شاهد پرداختن زیاد نولان به “جوکر” و “بین” بودیم. نولان در لحظات زیادی از فیلم، دوربین خود را در اختیار قسمت شرور ماجرا قرار می‌داد و ما را با آن‌ها آشنا می‌کرد.

“مت‌ ریوز” اما به درستی قصد انجام چنین کاری را ندارد. فیلم او یک اثر جنایی و معمایی است. اگر او دوربین خود را به آن سمت ماجرا ببرد و ما را بیشتر با “ریدلر” آشنا کند در آن صورت تمام مرموز بودن و ناشناسی و جذابیت او را از بین می‌برد. اگر او همچین تصمیمی می‌گرفت به شدت به فیلم خود ضربه می‌زد چون در آن‌ صورت دیگر ساخت فیلمی با این سبک معنا نداشت.

این موضوع هم یکی دیگر از دلایلی است که نباید فیلم “نولان” را با “مت‌ریوز” مقایسه کرد. فیلم‌های آن‌ها اثرهایی با المان‌های متفاوت هستند. هردو در نوع نگاه خود به بتمن بسیار موفق بوده‌اند اما اینکه ما کدام نوع نگاه و کدام سبک را می‌پسندیم، به سلیقه شخصی هر فرد برمی‌گردد.

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

در پایان باید گفت فیلم The Batman “مت‌ ریوز” فیلمی باکیفیت و خوش‌ساخت است. کارگردانی ماهرانه، فیلمنامه منسجم و کم‌نقص، فضاسازی بسیار عالی و ملموس و فیلمبرداری مثال‌زدنی از نکات ویژه فیلم است.

فیلمی جنایی و کارآگاهی با هدف ترسیم بتمنی جدید. بتمنی که بیشتر از اینکه یک ابرقهرمان باشد یک کارآگاه باهوش است. او به‌جای نبرد تن‌به‌تن مشغول به نبرد ذهنی پر از چالش است. او در این راه دچار اشتباه می‌شود و تصمیمات غلط می‌گیرد. او یک قهرمان کامل که فقط کارهای درست انجام‌ می‌دهد و تصمیمات درست می‌گیرد، نیست.

فراموش نکنید این فیلم اولین نسخه از این فرنچایز است. علاوه بر عملکرد خوب “مت‌ ریوز” در این فیلم، سکانس پایانی فیلم و صحنه حذف‌ شده‌ای که به طور رسمی از طرف سازندگان پخش شده است، نویدبخش نسخه دومی بسیار دیدنی با حضور جذاب‌ترین شرور دنیای بتمن است. “مت‌ ریوز” با این فیلم حالا انتظارات را از خود بالا برده است. اکنون از او انتظار یک فرنچایز با کیفیت که سال‌ها بتوانیم از آن لذت ببریم را داریم.

فیلم The Batman “مت‌ ریوز” بهاری است که ما را به سالی نیکو امیدوار می‌کند.

LoRd_ttکاپیتان قیمتAV. PHILOSOPHERCommunistMRIPkavehdeadah1372هادی صفائیداناMsadeq361SamantavakoliLittle∞GodRezag1.Atomic SoldierThe hunt is comingArnaldAmir Hossein006Jin sakaimeysambmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mehrad228 گفت:

    خیلی مزخرف بود
    اصلا با کریستین بیل قابل مقایسه نیست

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)Mahdi_hawkLoRd_ttMoReKaکاپیتان قیمتAV. PHILOSOPHERVito ScalettaCommunistkavehdeadfbjgmore
  • به نظر من بازی همه کاراکتر ها خوب بود به جز شخصیت بتمن که کلا داخل فیلم بیشتر از ۵ خط دیالوگ نداشت و ضمنا معماهای ریدلر اصلا چالشی نبود که ذهن رو درگیر کنه در صورتی که چه داخل بازی سری بتمن آرخام چه داخل کمیک ها دیدیم که چه پازل های خفنی داره این شخصیت و تو این فیلم بیشتر دیالوگ محور بود این شخصیت.پنگوئن خیلی خوب بود بازی کاراکترش.کت وومن خوب بود.گوردون خوب بود.فالکون خوب بود.آلفرد اصلا خوب نبود.در بهترین حالت این سری بتونه با نسخه اول سه گانه نوالان رقابت کنه.

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)LoRd_ttMoReKaVito ScalettaCommunistkavehdeadدانااریاSamantavakoliP.morgan 𔓙more
    • arshia.ya.mo گفت:

      معما های بتمن مخصوصا توی صحنه مرگ دادستان از عمد اسون بود تا دادستان بدونه چی باید جواب بدا و همه توی لایو بفهمن که دادستان دستش الودس انتظار نداری که توی چند ثانیه یه معما در حد تروفی های ارکام نایت که باید طول و عرض جغرافیایی رو توی نقشه پیدا کنی تا بهش برسی رو توی فیلم ببینی؟

      گکو پلنگی (دکتر گیمفا)LoRd_ttMoReKaداناعلیAlirezaAK47
      • توقع ندارم عرض جغرافیا توی فیلم طی کنه ولی سکانس آغازین دومین فیلم بتمن نوالان که دزدی بانک هست ببین جوکر چیکار می‌کنه بعد با کل این فیلم همون یک سکانس مقایسه کن رخداد های این فیلم بتمن جدید علت و پیش زمینه ندارن.به این صورت که خب پنجره باز بود ریدلر اومد تو خونه شهردار بعد کشتش😂

        ARSHIAAAA
        • arshia.ya.mo گفت:

          خب هدف نولان از اون سکانس این بود که نبوغ جوکر رو در کشیدن نقشه و شروع کارش داره. ولی این جا مت ریوز فقط خواست نشون بده که ریدلر سیاست مداران رو هدف قرار میده دیگه یه چیز واضحه نیاز به توضیح نداره😂 اگر قرار بود مت ریوز بیاد یکی یکی کل قتل های ریدلر رو با تما جزئیات نشون بده همین شما میومدید میگفتید خسته کننده شده و نیازی به نشون دادنش نیست. هر دو کارگردان توی مقدمه و بدنه و پایان فیلم به خوبی رفتن جلو عالی عملکردن ولی در زمینه های دیگه که مهمتر هستن درباره با بتمن بودن فیلم و وفادار بودن مت ریوز صد برابر بهتر عملکرده که باز هم واضحه نیازی به گفتن نیست

          MoReKa
  • G.LN گفت:

    خیلی چرند بود
    اصلا به هیچ وجه قابل مقایسه با سه گانه نولان نیست.
    واقعیتش الان که میبینم در حال حاظر کیفیت فیلمها و سریالهای مارول یه چی دیگه س.

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)MoReKaVito ScalettaCommunistkavehdeadah1372داناBig Bad WolfAlirezaAK47اریاmore
    • arshia.ya.mo گفت:

      بتمن نولان نمیتونست گردنش رو دور بده. عملا فالکون و مارونی دلقک بودن. شخصیت پردازی ۹۰ درصد شخصیت ها افتضاح بود مخصوصا کت وومن. فقط بازی لجر خدا بیامرز و برخی شخصیت ها مثل گوردون خوب بود بقیه فیلم به کمیک وفادار نبود.

      گکو پلنگی (دکتر گیمفا)LoRd_ttMoReKaهادی صفائیداناعلی
      • G.LN گفت:

        کاری به وفادار بودن به کمیکها ندارم
        بازم میتونستن بهتر بسازن.
        خود نولان هم گفته بود که زیاد به کمیکها وفادار نیست.
        ضمنا صحنه های اکشن خیلی بد بود
        شخصیت پردازی تو دیوار بود
        فقط از موسیقی خوشم اومد
        مشکل اینه روابط بین شخصیتها رو حتی نتونست درست کار کنه.
        فضاسازی شهر گاتهام انصافا خوب بود اما ضعفهای فیلم باعث شد فیلم خیلی خسته کننده پیش بره.
        بنظرم رابرت پاتینسون پتانسیل یه بتمن خوب رو داره اما مشکل اینه دیالوگهاش خیلی کم بودن و البته توی نشون دادن احساسات کاراکتر بتمن ضعیف عمل کرد.
        بیشتر من یه بتمن بی عرضه رو میدیدم که تحت تاثیر هیجاناتش با سیاهی لشکرها بدون هیچ فکری وارد مبارزه میشد.

        MoReKaدانا
        • arshia.ya.mo گفت:

          اتفاقا روابط بین شخصیت ها هم عالی بود رابطه‌ی بین بتمن و گوردون مثل شرلوک هلمز و واتسون بود که فراز و نشیب خودش رو داشت. رابطه بین سلینا و بروس هم توی این فیلم از خیزش شوالیه تاریکی بهتر بود. سلینا از نظر طراحی و شخصیت کپی بتمن سال اول بود.درباره بی عرضه بودن بتمن هم بگم که این فیلم تونست این حس رو اقا کنه که بتمن همیشه یه نقشه دوم داره حتی با اینکه دو سال شروع کرده مثل اون صحنه تزریق به خودش تا بتونه دوباره توان خودش رو به دست بیاره یا اون صحنه که نجبور شد از گلاید استفاده کنه.در باره موسیقی و فضا سازی هم شما درست میگی. بروسی که تازه دو ساله یه راه پیدا کرده تا خشمش رو خالی کنه باید بی روح باشه و اواخر فیلم هم متوجه شد باید کمی به بخش بروس بودن و حفظ ظاهر خودش بپردازه و ادای ادمای خوشگذران رو دربیاره تا کسی بهش شک نکنه.

          MoReKa
  • Armin Ezati گفت:

    فیلمو دیدیم زیاد بنظرم جالب نبود میتونست خیلی بهتر باشه مخصوصا شخصیت پردازی ها که واقعا تعریف نداشت مخصوصا الفرد که واقعا انگار به زور تو فیلم جاش داده بودن
    فیلم نامه هم در نیمه اول فیلم خوب بود اما نیمه دوم افت کرد مخصوصا قسمت های پایانی فیلم
    البته باید گفت فضاسازی و موسیقی های فیلم کیفیت خوبی داشتن
    در کل به هیچ وجه در حد سه گانه نولان نیست
    امیدوارم اگه قراره فیلم دوم ساخته بشه شاهد فیلم بهتری باشیم

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)MoReKaVito ScalettaداناAlirezaAK47اریاSamantavakoliarshia.ya.moLittle∞Godarnmore
  • Alexander گفت:

    خودم به شخصه زیاد اهل فیلم های مارول نیستم ولی این فیلم قشنگ جذبم کرد و به وضوح میشه گفت ارزش این چند سال صبر رو داشت تنها مشکل این فیلم داشتن برخی سکانس های نه چندان جالب و پرداخت ضعیف به شخصیت الفرد هست در موارد دیگه خوب عمل کرده و بعد از فیلم دارک نایت بهترین فیلم سری بتمن بود و یک شاهکار در ژانر خودش به حساب میاد

    Mahdi_hawkMoReKaکاپیتان قیمتVito Scalettaah1372داناSamantavakoliRezag1NicKSquatlatex
  • نمیدونم داعش متعصب تره یا فن های تعصبی نولان.🤡😂

    این فیلم با تمام مشکلات و خوبی هاش، کمیک بوکی ترین و بی نقص ترین بتمن جوان رو نشون داد. چیزی که سالها دوست داشتم بعد از Batman Year one ساخته بشه

    به شخصه سگانه ی نولان (جز آخرین😂) رو شاهکار میدونم ولی حقیقتا اصلا و به هیچ وجه بتمن و کتومن ش شباهتی به منبع اقتباس شون نداره. حتی بین و آلفرد هم شباهتی ندارن و این بنظر من یه نقطه ی منفیه. نولان صرفا چند فیلم خوب ساخته. نه چند فیلم بتمن خوب

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)Mahdi_hawkLoRd_ttMoReKaVito ScalettaCommunistah1372fbjgداناMR_Williammore
  • PayaCast گفت:

    فیلم یکم بیش از حد طولانی و خسته کننده بود ولی خوش ساخت بود و لحظات فوق العاده ای هم داشت. به طور کلی از تماشاش لذت بردم. دارک نایت ازش بهتره ولی مقایسه شون با هم اشتباهه چون توی دوتا خط فکری متفاوت هستن، از رابرت پتینسون تو نقش بتمن هم لذت بردم.
    در آخرم یه شوخی، بتمن یه قرنه که داره به خاطر گاتهام دختررو میپیچونه و هر دفعه وضع گاتهام هم بدتر میشه. بیا برو روانشناس مشکل ترس از تعهد و ترامای مامان باباتو حل کن برو برس به زندگیت =)))))

    LoRd_ttMoReKaVito Scalettahabibiah1372داناعلیMR_WilliamRezag1Squatlatexmore
  • AmirAgha گفت:

    ای کاش این دودلی بتمن رو بیشتر نشون میدادن
    مثلا تو سکانس حذف شده از فیلم(صحبت با جوکر) کامل این رو دیدیم
    آخه بتمن داره با خلاف کارهای سطح خیابون میجنگه
    ولی ریدلر داشت کله گنده هارو میکشت و خب اینم ینی داره کار خوب رو انجام میده به روش خودش
    روی این نکتش و اینکه بتمن دو دله یکم باید بیشتر مانور میدادن
    اینکه ریدلر در حقیقت داره کار درست رو میکنه
    و اگه این رو با با تبهکار بودن خانواده بروس وین ترکیب میکردن میتونستن حتی یکم به بتمن حس ویلن بودن بدن و واقعا دیگه اون دودلی بتمن حس میشد
    ولی باز هم داستان خیلی خوب بود
    امیدوارم بیشتر بترکونه

    MoReKaVito ScalettahabibiداناعلیMR_WilliamRezag1Allli
  • Arnald گفت:

    این دقیقا فیلمی بود که بتمن نیاز داشت یه فیلم کاراگاهی تا اکشن
    مت ریوز شاهکار درست کرده
    تیم بازیگری عالی بودن
    و مایکل جاکینو بشدت آندر ریتده
    برای من بعد از دارک نایت بهترین فیلم سینمایی بود که از بتمن دیدم🍻

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)LoRd_ttMoReKaCounting hoursVito Scalettaah1372هادی صفائیداناعلیMR_Williammore
  • من که دوست داشتم فقط اگه کمی صحنه های اکشن بیشتر داشت بهترم میشد بازی Robert Pattinson هم قابل قبول بود البته خودم با این انتخاب موافق نبوم اما در کل ۳ ساعت خوبی بود

    LoRd_ttMoReKahabibiداناعلیMR_WilliamRezag1SquatlatexMJKPThe hunt is comingmore
  • vafadar گفت:

    بهترین فیلم کمیکی بود از نظر من از فیلم جوکر هم بهتر بود مت ریوز مثل سیارهی میمون ها شاهکار می کنه با الفردش خیلی حال کردم

    LoRd_ttMoReKahabibiah1372داناMR_Williamarshia.ya.moRezag1MJKPStorm rulermore
  • Big Bad Wolf گفت:

    فیلم یکنواخت و کاملا بی روح
    بد ترین فیلمی که از بتمن میشه ساخت همین بود
    انگار بتمن داره به زور بازی میکنه

    گکو پلنگی (دکتر گیمفا)MoReKaCommunisthabibiسیناah1372دانااریاarshia.ya.moRezag1more
  • XERXES گفت:

    جالبه همون موقع که من فیلمو استارت زدم مقاله رو گذاشتین😂
    ۱ ساعت و ۴۰ دقیقشو دیدم و خیلی خوبه بنظرم تا اینجاش که دوس داشتم

    MoReKahabibiداناarshia.ya.moRezag1SquatlatexThe hunt is comingP.morgan 𔓙Arnald
  • MJKP گفت:

    من خودم بیشتر از مارول خوشم میاد ولی بتمن بین آثار دیسی خیلی خوبه
    سه گانه نولان خیلی عالی بود ولی با کمیک فاصله زیادی داشت
    دِ بتمن شباهت بیشتری به گاتهام داشت بخصوص توی نشون دادن گاتهام و اینکه مسئولین شهر گاتهام دنبال خوشگذرانی هستن

    MoReKahabibiداناP.morgan 𔓙MJKP
  • https://twitter.com/Lazerz_AR/status/1517393603265536001?t=QFoKZUnr01nuq3S7TrTv2A&s=19

    MoReKaداناعلیArnald
  • زنده باد مارول
    زنده باد شرک زندهباد خر شرک یه دیالوگ خر شرک به کله این دنیای dc میرزه

    mmadMoReKaCommunistah1372داناعلیarshia.ya.moRezag1
  • arshia.ya.mo گفت:

    واقعا مت ریوز شخصیت بتمن رو درک کرده بود. اون بُعد کارآگاهی بتمن رو به نمایش گذاشت. تکانا شخصیتی بروس هم عالی بود که اول خیلی جامعه ستیز بود ولی الان در اخر فیلم از شدت این جامعه ستیزی کم شد. بیشتر صحنه ها منو یاد کمیک سال اول مینداخت. نور پردازی عالی بود موسیقی عالی بود شخصیت های فرعی هیچکدوم بیهوده نبودن و به اندازه کار شدا بودن. در کل اون توهین زشت نولان به طرفداران بتمن رو شست و برد.

    LoRd_ttMoReKaah1372Arnald
  • Msadeq361 گفت:

    من عشق کردم
    اصلا و ابدا مقایسش نکردم با بتمن نولان که قبلا دیده بودم سطح انتظارم پایین بود ولی به بتمن جدید و رابرت پتینسون به طرز عجیبی اطمینان داشتم که منو راضی میکنه دم ریوز گرم
    خسته نباشید اقای حسن زاده
    کاملا موافقم یه بتمن کاراگاه داشتیم تا یه بتمن اکشن نولان دوتا بتمن با عملکرد های متفاوت و این برام خیلی خیلی لذت بخش بود 🤘🏻❤

    ah1372دانا
  • اصلا باورم نمیشه یه سریا میان خیلی راحت میگن چرت بود اتفاقا واقعی ترین بتمنی بود که تابحال دیدم درسته صحنه های اکشنش خیلی کم بود ولی همون کمش هم محشر بود مخصوصا صحنه تعقیب و گریز پنگوئن اونایی که به این شاهکار نظر منفی میدن طرفدارای no way home ای هستن که کاملا بی محتوا بود فقط فروشش رو مدیون نوستالرژی های توبی و اندرو بود پس خواهشا نظر الکی ندین بتمن ترین نسخه از بتمن همین بود تو بتمن نولان فقط ما یه فیلم خوب دیدم و زیاد نمیشد بتمن رو حس کرد و گاتهام که بماند اصلا بویی از گاتهام نداشت

    ah1372arshia.ya.moدانا
  • MR_William گفت:

    یه لیوان اب خنک یه نفس عمیق بکشید 😂😂

    arshia.ya.mo
  • ah1372 گفت:

    فیلم واقعا عالی بود ، یک ترکیب کامل از ژانرهای جنایی ، درام و اکشن بود ( یک فیلم اکشن سطحی نبود) بسیار پایان بندی فیلم جالب بود که تا آخرش هم به ذهن بیننده نمی رسید

    arshia.ya.mo
  • MRIP گفت:

    همه چیش بنظرم عالی بود اما ریدلرش وفادار به کامیک نبود که باز باتوجه به عالی بودن موارد دیگر فیلم جبران شد . فیلم بسیار عالی بود

  • آتابای گفت:

    این متن حاوی اسپویل است
    چند تا چیز که تو فیلم آزار دهنده بود ایرادات از نظر من
    ۱-کلاه چرمی ( تو دوره ای که لنز ضبط کننده و شناسایی کننده هویت وجود داشت)
    ۲-عدم رعایت حریم شخصی ( با سیستم تشخیص چهره که عین اوراکل بود و بتمن مخالفش جز موقع پیدا کردن جوکر اونم به ناچار )
    ۳-هدف قرار ندادن سر بتمن توسط دشمنان
    ۴-نشانه رفتن سر بروس و صبر بی مورد در صحنه ورزشگاه (هر کسی با من فیلمو می دید مثل خودم می دونست طرف داره تعلل و دست دست می کنه تا سلینا کایل از راه برسه)
    ۵-عدم افشای هویت بتمن توسط ریدلر
    ۶-پی نبردن هویت بتمن توسط گوردن ( تو اتاق ریدلر عکس تیتر روزنامه who is the batman در کنار عکسی از جوانی (حال) بروس وین و چند عکس از کودکی بروس وین بود چطور گوردون که یکی از بهترین کارآگاه های جهانه نفهمید شاید هم فهمید اما مثل اولین باری که بتمن بچه شو نجات داد(تو کمیک) و نقاب از صورتش افتاد و گوردن گفت بدون عینک نمی تونم ببینم گوردون چشمشو رو حقیقت بست)
    ۷-عملا بتمن کار خاصی نکرد (به جز رشد شخصیتی) و نتونست جلوی ریدلرو بگیره تا زمانی که خودش تسلیم شد
    ۸-گوردن سیاه پوست بود اما از بازیش خوشم اومد
    ۹-بتمن فقط نیمه بالایی صورتشو می پوشوند و مثل سریال های کره ای هیچ کس به هویت سن و …. پی نمی برد اونم با فک فوق زاویه دار رابرت پتینسون
    ۱۰-بروس عین یه بچه هر چی هر کی می گفت باور می کرد هم حرف‌های فالکون در باره پدرش هم حرفای آلفرد
    ۱۱-تکلیف یک میلیارد پروژه نوسازی شهر چی شد ؟
    ۱۲-سلینا انگار از شهر خارج شد اونم بدون پولای سرقتی از فالکون
    ۱۳-دادستان ناحیه به سلینا کایل و از طریق لنز (ناخواسته) به بتمن گفت هدف بعدی ریدلره اما اون هیچ کاری نکرد ؟
    ۱۴-گوردون یا ؟؟؟؟؟؟ فایل کشتن دوست سلینا رو پخش کرد با اینکه می دونست جون سلینا و بتمن تو خطر می افته به خاطر فهمیدن فالکون
    مهارت سلینا خیلی سطح پایین بود
    ۱۵-واقع گرایانه کردن فیلم یه سری از چیزارو بیخود کرده بود مثل عدم کاربرد شنل بتمن که برای پرواز و سقوط نکردنه ولی ما دیدیم هیچ کاربردی نداشت
    ۱۶-پنگوئن به مامور پلیس شلیک کرد موقع معامله قطره (یه نوع مواد تو فیلم ) توسط گوردون و بتمن دیده و دستگیر شد ) اما بعدش راست راست تو شهر می گشت
    ۱۷- هزینه های کارهای ریدلر از کجا تامین می شد و ….
    ۱۸-ماجرای جوکر چی بود و چرا تو آرخام بود و طرفدار داشت کلن دو سال از بتمن شدن بروس می گذشت یعنی انقدر شکست دادنش برای بروس راحت بود
    ۱۹- کی تجهیزات بروسو می ساخت ؟؟

  • همین مونده دو تا بچه بیان بگن نولان خوبه یا بده بلاخره یا از این فیلم خوشت اومده یا نه چرا هی ربطش‌میدین به نولان🤣تعجبم اینه که چرا با اینکه شوالیه تاریکی بهترین فیلم دی سی هست خود دی سی فنا هیت میکنن 🤣🤣 بخوایید یا نخوایید شوالیه تاریکی نولان بهترین فیلم ساخته شده بتمنه.اخه تعصب داشتن تا کی

  • mmad گفت:

    کسایی که دارن ایراد الکی از فیلم می گیرن که خیلی چرت یا چرا بروس اینطوری بود به این دقت کنید که اولین فیلم ۳ گانه بتمن مت ریوز هست و اولین فیلم این ۳ گانه و تازه سال ۲ بتمن هست که تازه بتمن شده و بروس وین هنوز به اون پخته بودن کمیک ها نشده و کسایی که دارن با دارک نایت مقایسه می کنن به این دقت نمی کنن که دومین فیلم سه گانه هست و این فیلم اول سه گانه پس ایراد الکی و تعصبی بودن نولان نزنید و کسایی که دارن می گن فقط مارول عالی هست دی سی مالی نیست به این ها نمی تونم چیزی بگم چون نباید با ادمی که تعصبی هست جر و بحث کرد شما برید مارول تون رو نگاه کنید مارول هم فراز و نشیب هایی داشت ولی تعصبی ها به این دقت نمی کنن

    mmad
  • ARSHIAAAA گفت:

    دوستان من سه گانه نولان رو کامل دیدم و به نظرم واقعا شاهکار بود و خیلیییی خفن بود

    این فیلم جدیده رو هم تازه شنیدم راجبش

    فیلم خوبیه که بشینم ببینم؟ یعنی همون حس سه گانه نولان رو میده بهت؟

نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا
نقد و بررسی فیلم The Batman- نبرد ذهنی- سینما گیمفا