اسکوئر انیکس: استودیوهای ژاپنی ما نباید برای غرب بازی بسازند
رئیس اسکوئر انیکس (Square Enix) در مصاحبهای جدید اعلام کرد که استودیوهای ژاپنی این شرکت باید از الگوبرداری از بازیهای غربی و ساخت بازی برای غرب اجتناب کنند.
به گزارش وبسایت VGC، یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda) طی مصاحبهای با رسانهی Yahoo Japan اذعان کرد که اگرچه فروش خوب بازیهای اسکوئر انیکس در ابعاد جهانی برای این شرکت حیاتی است، اما تلاش بازیسازان ژاپنی برای الگوبرداری از سبک بازیهای غربی اشتباه است. او اعلام کرد:
امروزه بازار بازیها جهانی شده است. پیش از این، بازار محلی بسیار بزرگ بود، اما اکنون، پشت سر بازار چین و آمریکا قرار دارد. اگر در ابعاد جهانی شناخته نشوید، مثل این است که اصلاً در این حرفه حضور ندارید. اما به طرز جالب توجهی، اگر بازیسازان ژاپنی سعی کنند از بازیهای غربی الگوبرداری کنند، نمیتوانند بازیهای خوبی بسازند. [چراکه] طراحی هیولاها و جلوههای صوتی و بصری همچنان به نوعی ژاپنی هستند و بازیبازان سراسر دنیا میدانند که این موارد علت خوب بودن بازیهای ژاپنیاند.
او در ادامه افزود:
بازارهای خارجی مهم هستند، اما نه آنقدری که [انحصاراً] برای بازارهای خارجی بازی تولید کنیم.
شرکت اسکوئر انیکس برای ساخت بازیهایی که مخاطب هدفشان غربی است، تقرباً همیشه به استودیوهای غربی اتکا میکند و در عین حال، استودیوهای ژاپنی آن روی بازیهایی کار میکنند که سبکشان به طور سنتی، ژاپنی تلقی میشوند، همانند عناوین سبک JRPG.
در واقع، اگرچه این شرکت انتشار سری ریبوت شدهی Tomb Raider ،Life is Strange ،Marvel’s Avengers و Marvel’s Guardians of the Galaxy را بر عهده داشته است، اما تولید آنها بر عهدهی بازیسازانی در اروپا و آمریکای شمالی بوده است.
همچنین، در جایی دیگر از این مصاحبه، ماتسودا از علاقهی خود به خلق بازیهای بلاک چین (Blockchain) میگوید. او معتقد است که تمرکز صرف بر روی بازیهای سنتی برای پیشرفت این شرکت کافی نخواهد بود و بینشش از عناوینی که بازیکنان در آنها محتوا خلق میکنند و برای کارشان جایزه دریافت میکنند را شرح داد. او در گذشته نیز اعلام کرده بود که اسکوئر انیکس میتواند رمزارز مخصوص به خود را نیز داشته باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
قبل از اینکه بازی شرقی بسازید انجین هاتون ر عوض کنید شما ژاپنیها. یه استدیو ژاپنی نداریم که لز لحاظ فنی به روز باشه. یا عقبن یا از تکنولوژی غرب استفاده میکنن. پس انقد فاز میهن پرستی فیک برندارید خواهشا
البته RE Engine کپکام هم خروجی خوبی داره هم بهینهاس.
بله اون خوب بود ولی بایر ببینیم برای نسل نهم هم جواب میده یا خیر!
اون انجینی که برای mgs v استفاده شد خیلی بهینه بود
کجاش خوب بود؟ فریمخوب میداد خیلی زحمت میکشید خیر سرش. گرافیک نسل هفت رو داشت رو کنسول نسل هشتی اجرا میکرد دیگه هنر خاصی نکرده!!!!. از طرفی یه ذره زوممیکردی دوزار آنتی الایسینگ نداشت. بازتاب که توی سقف بود کلا. محیط ها به طور وحشتناکی خلوت بود پس وی رم نمیداد. خسته نشه آقای فاکس انجین واقعا؟! میخاست ۶۰ فریمم نده!!!!همون زمان هم که اومد انجینش مرده بود چه برسه الان.
هر چقدر هم انجین هاشون مشکل داشته باشه هر چقدر استودیوهاشون از لحاظ فنی عقب باشن حس میهن پرستی شون کاملا درست و واقعیه اگه نبود الان ژاپن این نبود ای کاش یه مقدار از میهن پرستیشون رو ما هم داشتیم
تکنولوژی شو دارن ولی حاضر نیستن پول خرج کنن😉
اینا مشکل Engine ندارن چون لومینس انجینشون فوق العادست
مشکل اصلیشون بهینه نبودن بازی هاست وگرنه الان کپکام هم انجین خوبی داره هم بازی هاش بهینه هست
دوست عزیز من واقعا برای جلوگیری از جدال کمتر کامنت میذارم ولی اینجا واقعا لازم دیدم یه نکته رو بهت بگم. ببین اینکه کیفیت بصری و گرافیک فنی بازی های شرقی از بازی های غربی پایین تره نه تنها نقطه ضعف نیست بلکه یه نقطه قوت محسوب میشه.تو همین سایت گیمفا یه مقاله هست در مورد اینکه بالا بردن سطح گرافیک فنی نسل به نسل و افزایش هزینه تولید بازی ها چه بلایی سر استدیو ها خواهد آورد.بالا بردن روز به روز سطح گرافیک ها یعنی افزایش هزینه.یعنی کاهش محتوا.یعنی عرضه ناقص بازی برای جبران هزینه ها و بعد درست کردن بازی با پج و آپدیت و… .کمترین ضررش اینه که استدیو ها حتی اگه بازی با کیفیت تولید کنن تعداد بازی های اون استدیو کاهش پیدا میکنه.(به ناتی داگ در نسل هفت(۴بازی) و هشت(۲بازی) نگاه کنید).حتی شاون لیدن رییس سابق پلی استیشن هم به این مشکل اشاره کرده که اگه راهی برای کاهش هزینه ساخت بازی های AAA پیدا نشه اتفاق های بدی میفته برای صنعت گیم. اینکه بازی سازان ژاپنی اکثر تمرکزشون روی محتوا و کیفیت حقیقی بازی هست بنظر من اتفاق بدی نیست.نینتندو داره با ضعیف ترین سخت افزار و ویژوال های سطح پایین بهترین بازی ها رو میسازه.
به نکته قشنگی اشاره کردی. ممنونم.
باش تو راس میگی. خیلی از تکنولوژی های مادر از همین دل ژاپن اومده بیرون
بعدش رکورد میزنین
می بینین نوشته: تعداد گیمر های Babylon’s Fall روی PC به منفی رسید
اسکوئر= کونامی دوم
اره اصلا من بودم فاینال ۷ ریمیک رو غربی تر کردم😉
همیین میشه که استودیو به این وضع میرسه چون که مخاطبان غرب بیشتر هستند در گیم و اینطوری ضرر به خودشان میرسه
تیتر چندان درست نیست
منظور اینه که استدیوهای ژاپنی نباید سعی کنند تا اثارشون به های استدیو آمریکایی و اورپایی نزدیک باشه بلکه و اینکه باید سبک سنتی بازی سازیشون رو حفظ کنن که درست میگه
دقیقا درست گفته …
کفگیر خلاقیت استودیو های غربی اسکوئر انیکس خورده ته دیگ حالا به بخش شرقی روی آوردن
سلام
داداش بیا پایین همین الان استودیو شرقیت داره یک بازی غربی به این فوراسپکون میسازه😹😹😹
آقای اسکوئر انیکس
چشم استودیو ژاپنی هاتون ژاپنی بسازن خیلی هم خوب
فقط یکم هم اون سر کیسه رو شل کنید کیفیت بازیهاتون بالا ببرید…
بازی ژاپنی با کیفیت بسازید مثل فاینال فانتزی ۷ ریمیک
دلم برا بچه های گیمفا تنگ شده بود گفتم بیام ببینم چه خبره
یادش بخیر چقدر به هم میپریدیم سر سونی و مایکرو
از آخرین باری که اومدم گیمفا سایت خیلی تغییر کرده. راستی هنوزم کامنتارو پاک میکنید یا نه دیگه؟😁
از فن بوی های قدیم خبری نیس؟ شاید باورتون نشه ولی دلم برا علی پاور و دالتون تنگ شده😂
همشون هستن… فقط جنگ کنسولی کمتر شده
برگشتی👋😁
نه داداش فقط اومدم یه سر بزنم. متاسفانه دیگه مثل اون زمان وقتم آزاد نیست، الان حتی نمیتونم اخبار گیمو درست حسابی دنبال کنم
راستی شما اسم قدیمت چی بود؟ خیلی وقته نبودم هیچ کسو نمیشناسم😁
که اینطور ، حیف شد…
من اسمم همین SiRSiNa بودش ، یه زمانی جزو جبهه مقاوت با دالتون بودم(مثل خودت😁)
از دالتون دیگه خبری نیست؟
علی پاور؟ متین؟ قاتل بروسلی؟ جنرال؟ ایجنت ۱۱۷؟
سه تای آخر ازشون خبری نیست…
دالتون بعضی وقتا با اکانت خودش پیام میده
علی پاور هم الان بیشتر از همیشه فشار میخوره…(به گروه ها حمله میکنه..)
متین بنی اسدی؟ ، اون هنوز میاد (با اکانت جدید)
خوش برگشتی سید
الان یکی میاد میگه درود بر اسکوئر انیکس وطن پرست😂
رسما داره نژاد پرستی میکنه
البته اگه همین غرب نبود نصف موتورای بازیسازی،سرویس هایی مثل گیم پس و گیمر های غربی نبودن که بازیاشو بخرن
همین گاردین آف ده گلگسی سبک غربی داره بعد میگه غربی نسازید
اسکوئر هر چه قدر تو بخش شرقی قویه تو بخش غربی افتضاحه عملا هیچکدوم از بازی هاش از مرز متوسط یا نهایتا خوب بالاتر نمیرن حتی همین بازی گاردینز آو گلکسی که ساختن با اینکه خوب بود ولی بی نقص و شاهکار نبود