راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی

امیرحسین رنجبر
۱۶:۳۰ ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ را دارید، در این مقاله قرار است بهترین لپ‌ تاپ‌های مخصوص بازی را متناسب با توان‌های مالی مختلف به شما معرفی کنیم.

وقتی صحبت از بازار رایانه‌های شخصی و کامپیوتر به میان می‌آید، با قیمت‌گذاری‌های عجیب و غریب و غیراستانداردی روبه‌رو هستیم. اگر کسی قصد بازی کردن با PC را داشته باشد، باید با هزینه‌های زیادی دست و پنجه نرم کند. متاسفانه به دلیل افزایش قیمت دلار به همراه گرانی و کمبود قطعات، قیمت محصولات کامپیوتری روز به روز افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که بسیاری از گیمرها، بازی کردن با کنسول را به خرید PC ترجیح داده‌اند. با همه این تفاسیر، باز هم کسانی هستند که گیمینگ با کامپیوتر و لپ‌تاپ را ترجیح می‌دهند و بهترین کیفیت خروجی را از بازی‌ها می‌خواهند.

در چنین موقعیتی، دو راه پیش روی شما قرار دارد. اولین راه این است که یک کیس قدرتمند جمع‌آوری کنید و اینکار دردسرهای خودش را دارد. دومین راه که معمولا به عنوان مسیری ساده‌تر قلم‌داد می‌شود، خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ است. لپ‌تاپ‌ها نه تنها قابل حمل بوده و به راحتی به سایر نقاط قابل جابه‌جا شدن هستند، بلکه فضای زیادی را اشغال نکرده و خروجی خود را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما به نمایش می‌گذارند.

توجه: قیمت نوشته شده برای هر محصول با میانگین‌گیری از قیمت کل آن در فروشگاه‌های مختلف صورت گرفته است و گیمفا هیچ دخالتی مستقیمی با قیمت‌گذاری ندارد. همچنین حداقل بودجه برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ ۲۵ میلیون تومان برداشت شده است. توجه داشته باشید که قصد ما معرفی محصولاتی است که حداقل بازی‌های روز را بتوانند با کیفیت پایین اجرا کرده و قابل بازی باشند. گیمفا هیچ فروشگاه و منبعی را برای خرید معرفی نکرده و هیچ ضمانتی بابت قیمت‌گذاری فروشنده‌های مختلف ارائه نمی‌دهد.

راهنمای خرید لپ‌ تاپ با حداقل بودجه

Lenovo – ‎IdeaPad L340-R16 (24 – 26 میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

بدون شک لنوو (Lenovo) ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های گیمینگ و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ IdeaPad L340 هم از‌ جمله همین محصولات محسوب می‌شود. لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این نوع جنس در برابر فشار، خم شدن و پیچش مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

این دستگاه حدود ۲.۲ کیلوگرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌ برد؛ اما در کل برای جابه‌جایی مشکلی را برایتان به وجود نمی‌آورد. اما پردازنده‌ی مرکزی‌ آن ارزش خرید این لپ‌ تاپ را دوچندان می‌کند. این محصول از پردازنده Core i7 9750H ساخته شرکت اینتل (Intel) استفاده می‌کند. محدوده سرعت این پردازنده از ۲.۸ گیگاهرتز شروع شده و فرکانس این CPU از ۲.۶ گیگاهرتز تا ۴.۵ گیگاهرتز است. پردازشگر گرافیکی‌ GEFORCE GTX 1650 4G از دیگر مزایای این دستگاه است. امروزه برای تجربه بازی‌های روز، کارت گرافیکی با حافظه کمتر از ۴ گیگابایت جوابگو نیست.

خوشبختانه این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی محبوب و پراستفاده انویدیا (Nvidia) استفاده می‌کند. علاوه بر این‌ها، لپ تاپ مذکور دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 است که دوباره ارزش خرید آن را دوچندان می‌کند. از جمله نقاط ضعف این لپ‌ تاپ عدم استفاده از هارد داخلی HDD است. تنها حافظه در دسترس شما، ۵۱۲ گیگ حافظه‌ی SSD است. البته که با خرید یک هارد اکسترنال و وصل کردن آن به این محصول، مشکل کمبود حافظه تا حد زیادی برطرف می‌شود. در مقایسه با لپ تاپ Nitro5 AN515-55-58HK PACK GAIMING از ایسر (Acer) که ۸ گیگابایت رم و پردازنده Core i5 دارد، محصول لنوو به جرئت انتخاب مناسب‌تری است.

Asus – VivoBook K571LI-BQ366 (31 تا ۳۴ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

لپ تاپ ایسوس (Asus) مدل VivoBook k571li-BQ366 از سری لپ تاپ‌های K شرکت ایسوس می‌باشد و بخشی‌ از لپ تاپ‌های بالارده و به نوعی حرفه‌ای این شرکت محسوب می‌گردد. این لپ تاپ زیبا، در حقیقت تکامل یافته شاسی K571GT از ایسوس محسوب می‌شود که به دلیل قرار گرفتن کارت گرافیک‌های نسبتا قوی مثل Nvidia Geforce GTX1650TI و پردازنده‌ی قدرتمند Intel Core i7 10870H، دارای سیستم خنک‌کننده عالی و یک مادربرد حرفه‌ای می‌باشد.

ایسوس در طراحی این دستگاه دقت بسیار بالایی را به کار برده است و با دیدن دستگاه در نگاه اول، به یاد یک لپ تاپ بالارده و قدرتمند خواهید افتاد که برخلاف نسل‌های پیشین که از طراحی تکراری رنج می‌بردند، کاملا جذاب، جدید و مخاطب‌پسند می‌باشد. وزن دستگاه حدودا ۲ کیلوگرم است که برای یک لپ تاپ حرفه ای ۱۵.۶ اینچی، مناسب است. همانطور که گفته شد، اصلی‌ترین نقطه قوت این محصول، استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند GTX 1650Ti با ۴ گیگ حافظه است.

علاوه بر این، لپ تاپ مذکور از هشت گیگابایت رم DDR4 استفاده می‌کند که اصلی‌ترین نقطه ضعف این لپ تاپ است. این محصول دارای ۱ ترابایت حافظه HDD و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است که می‌تواند در تجربه بازی‌های نسل نهمی کمک‌کننده باشد. لپ تاپ مذکور دارای درگاه‌های ارتباطی USB ،LAN و Wi-fi است و از همه آن‌ها پشتیبانی می‌کند. به لطف کارت گرافیک قدرتمند خود، این لپ تاپ ایسوس توانایی اجرای بازی‌های روز را دارد.

Asus – ROG Strix G15 G513IE-AA (36 تا ۳۸ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

در این رنج قیمت، لپ تاپی بهتر از ROG Strix G15 برای بازی کردن پیدا نمی‌کنید. لپ ‌تاپ ROG Strix G15 G513IE-AA از محصولات شرکت ایسوس محسوب می‌شود که با طراحی زیبا و چشم‌نواز خود روانه بازار شده است. بدنه‌ شیک ROG Strix G15 G513IE-AA به‌ گونه‌ای طراحی شده که لپ‌ تاپی رده ‌بالا را نوید می‌‌دهد. این لپ تاپ ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد و برای جا‌به‌‌جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه ‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این محصول دارای وضوح تصویر Full HD است.

پورت‌های USB و HDMI روی لبه‌های این مدل از ایسوس دیده می‌‌شود که با استفاده از آن‌‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌ تاپ متصل و از آن‌‌ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌‌افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. پردازنده مرکزی کم‌‌مصرف اما قوی Ryzen 7 مدل ۴۸۰۰H، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce GTX GeForce RTX 3050TI و ۱۶ گیگابایت رم مجموعه‌ سخت‌‌افزار این لپ‌ تاپ را تشکیل می‌‌دهند که برای کاربری روزانه، مالتی‌مدیا و حتی گیمینگ مطلوب هستند.

در مجموع، اگر به دنبال خرید یک لپ‌‌ تاپ خوش‌‌ساخت و سبک برای انواع کاربری‌‌های روزمره خود هستید، این مدل ایسوس می‌‌تواند یکی از انتخاب‌‌های شما باشد. این لپ‌تاپ دارای قدرت پردازشی بسیار بالایی است. پردازنده این محصول از فرکانس ۲.۹ تا ۴.۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. همچنین محدوده سرعت پردازنده آن از ۲.۸ گیگاهرتز به بالا متغیر است. جدا از سخت‌افزارهای اجرایی قدرتمند، لپ تاپ مربوطه از ۱ ترابایت حافظه SSD نیز استفاده کرده و این مهم ارزش آن را دوچندان می‌کند.

لپ تاپ مذکور از باتری چهار سلولی و ۵۶ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که برای شارژ کردن آن تنها به ۱ الی ۳ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. تقریبا تمام مخاطبینی که این محصول را خریداری کرده‌اند، از عملکرد آن در اجرای بازی‌ها راضی بودند.

راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه متوسط

Lenovo – legion 5 15IMH05H (40 تا ۴۳ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی لپ‌ تاپ با رقابت سختی که در طراحی سری محصولات حرفه‌ای مخصوص بازی دارند، از این فرصت برای قدرت‌نمایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولا تمام لپ‌ تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به سخت‌افزارهای به‌روز و قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و امکانات متعدد هستند. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی سری Y از شرکت لنوو هم همین خصوصیات را داشته و ارزش خرید زیادی دارند. این سری گیمینگ لنوو با CPU قدرتمند نسل دهم و گرافیک قدرتمند ۶ گیگابایتی قابلیت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی را دارند.

مهم‌ترین تفاوت و نقطه قوت لپ تاپ اقتصادی legion 5 15IMH05H نسبت به رقبا، استفاده از کارت گرافیک قدرتمند RTX 2060 با حافظه اختصاصی ۶ گیگابایت است که استانداردترین میزان حافظه برای بازی‌های نسل نهمی به شمار می‌رود. جدای از این‌‌ها، این لپ تاپ از پردازنده Intel Core i7 10750H استفاده‌ می‌کند. این CPU دارای فرکانس ۲.۶ تا ۵ گیگاهرتزی و محدوده سرعت آن از ۲.۸ گیگاهرتز به بالا متغیر است. legion 5 15IMH05H از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 نیز بهره‌مند است.

این مدل از لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو، ۱ ترابایت حافظه HDD و ۲۵۶ گیگ حافظه SSD در اختیار شما می‌گذارد. این لپ تاپ دارای وبکمی با کیفیت ضبط ۷۲۰p است که می‌تواند در امور مختلف کمک‌ حال شما باشد. این لپ تاپ ۲.۳۹ کیلوگرم جرم دارد که با توجه به سخت‌افزار داخل آن، وزنی به شدت ایده‌آل به حساب می‌آید. کیبورد این محصول از RGB نیز بهره‌مند است که به لذت بردن از بازی، چاشنی بیشتری اضافه می‌کند.

Asus – TUF Dash F15 FX516PR-A (46 تا ۴۹ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

شرکت ایسوس یکی از بهترین لپ تاپ‌های خود را با نام TUF Dash F15 FX516PR که یک لپ‌ تاپ مخصوص بازی (گیمینگ) است را به بازار عرضه کرده است. از ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ می‌توان به وجود پردازنده و کارت گرافیک جدید و بسیار قدرتمند اشاره کرد که موجب می‌شود تا یک گیمر به ‌صورت حرفه‌ای و بسیار آسان بتواند با آن بازی کرده و از آن لذت ببرد.

اندازه و ضخامت این لپ‌تاپ‌ به‌علت وجود سخت‌افزارهای نیرومند، نمایشگر بزرگ و سیستم خنک‌سازی قدرتمند، زیاد بوده و طراحی آن‌ها نیز به‌گونه‌ای است که مورد پسند گیمرها است. این لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ به‌صورت سبک و با قابلیت حمل و نقل آسان طراحی شده و استفاده از رنگ نوک مدادی در قاب این مدل، شکل ویژه‌ و جذابی به دستگاه داده است. وزن ۲ کیلوگرمی لپ‌ تاپ ایسوس FX516PR برای حمل در کوله یا کیف مخصوص، بسیار مناسب بوده و کاربر می‌تواند بدون اذیت شدن، آن را با خود حمل و جابه‌جا کند.

لپ تاپ FX516PR-A از پردازنده Intel Core i7 11370H استفاده می‌کند که دارای فرکانس فوق‌العاده ۳ تا ۴.۸ گیگاهرتز است. همچنین محدوده سرعت این CPU از ۲.۸ گیگاهرتز به بالا متغیر است. این پردازنده دارای ۴ هسته حقیقی و ۴ هسته مجازی است. لپ تاپ مذکور از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 استفاده می‌کند که از قضا قابلیت ارتقا نیز دارد. ۱ ترابایت حافظه SSD NVMe از دیگر خصوصیات جذاب این محصول است. اما قدرت اصلی FX516PR-A در پردازنده گرافیکی آن خلاصه می‌شود. این لپ تاپ دارای پردازنده گرافیکی RTX 3070 GGDR6 است که هشت گیگابایت حافظه ناقابل را در اختیارتان می‌گذارد‌؛ میزان حافظه‌ای که احتمالا تا آخر نسل نهم برای اجرای بازی‌ها جوابگو است.

شارژ شدن لپ تاپ ۲ الی ۴ ساعت طول می‌کشد و از باتری چهار سلولی و ۷۲ وات‌ساعتی استفاده می‌کند. بدون شک خرید این لپ تاپ باید در اولویت‌ گیمرهایی باشد که می‌خواهند بدون هزینه‌های نجومی، به محصولی قدرتمند دسترسی پیدا کنند.

Asus – ROG Strix G15 G512LW-BB (56 تا ۵۹ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

لپ تاپ ایسوس مدل G512LW از سری لپ‌ تاپ‌های REPUBLIC OF GAMERS شرکت ایسوس است و در دسته‌بندی گیمینگ، جزء لپ تاپ‌های بالارده این شرکت محسوب می‌گردد. این لپ تاپ در حقیقت نسخه‌ی نسل بعدی G531GW از ایسوس محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ رونمایی گردید و با سخت‌افزار حرفه‌ای و طراحی به‌روز، به رقیبی جدی برای دیگر لپ تاپ‌های گیمینگ بازار تبدیل شد. ظاهر این لپ تاپ کاملا شبیه به G531GW بوده و تنها پردازنده آن به‌روز گردیده است.

پردازنده این لپ‌تاپ سری i7 اینتل بوده و ۱۶ مگابایت حافظه کش دارد. پردازنده Core i7 10870H دارای فرکانس ۲.۶ تا ۵ گیگاهرتزی و سرعت ۲.۸ گیگاهرتزی است. میزان رمی که برای این مدل درنظر گرفته شده است ۳۲ گیگابایت بوده و از نوع DDR4 است. دو ترابایت حافظه SSD به‌عنوان حافظه داخلی برای این مدل ارائه شده است که تا الان در این لیست، بیشترین میزان حافظه استفاده شده در یک لپ تاپ است. صفحه نمایش این لپ تاپ IPS بوده و رزولوشنی برابر ۲۱۶۰×۳۸۴۰ به مخاطب نمایش می‌دهد.

مدل G512LW-BB از پردازنده گرافیکی فوق قدرتمند GeForce RTX 2070 استفاده می‌کند که هشت گیگابایت حافظه در اختیار استفاده‌کننده قرار می‌دهد. این لپ تاپ ۲.۳ کیلوگرم وزن دارن که استاندارد بوده و در حمل و نقل مشکلی ایجاد نمی‌کند. این لپ تاپ به مانند تمام محصولات این لیست، از درایو نوری استفاده نمی‌کند. لپ تاپ G512LW-BB سه عدد درگاه USB 3.0 و یک عدد درگاه USB Type-C دارد. این لپ تاپ از باتری چهار سلولی و ۶۶ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که برای شارژ کامل آن تنها به ۱ الی ۳ ساعت زمان احتیاج است.

راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه بالا

Dell – OMEN 17t-CK000-B6 (62 تا ۶۵ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

سری لپ‌تاپ‌های OMEN شرکت اچ‌پی (HP) از محصولات حرفه‌ای گیمینگ این شرکت هستند که سخت‌افزارهای قوی و امکانات متعددی دارند و مخصوص کاربری‌های حرفه‌ای گرافیکی و گیمرها طراحی شده‌اند. در نسل جدید این خانواده، مدل گیمینگ OMEN 17t-CK000-B6 صفحه‌نمایش ۱۷.۳ اینچی دارد، پنل IPS با وضوح Full HD که با بهره‌مندی از روکش مات و روشنایی ۳۰۰ nits به همراه استفاده از تکنولوژی کاهش نورهای آبی مضر برای چشم (Low Blue Light)، قابلیت استفاده در هر فضایی را برای کاربر خود فراهم می‌کند. اما برای گیمرها فقط روشنایی و کیفیت مهم نیست!

به همین منظور، اچ‌پی فرکانس این صفحه نمایش را به فرکانس ۱۴۴ هرتز ارتقا داده است تا هیچ جزئیاتی را از دست ندهید. این لپ‌تاپ با ضخامت حدودا ۲۶ میلی‌متری و وزن ۲.۷ کیلوگرمی، کاهش وزن و ابعاد را نسبت به نسل‌های قبلی خود به همراه دارد. کیبورد مجهز به نور RGB با قابلیت تنظیم برای همه نواحی کیبورد، تاچ‌پد بزرگ با حساسیت بالا در کنار تنوع خوب پورت‌های به‌روز و پرسرعت در این دستگاه، بیش از پیش دل گیمرهای حرفه‌ای را می‌برد. اچ‌پی برای به‌روزرسانی این مدل، تنها به ارتقاء ظاهر، پیکره‌بندی و سایز این محصول توجه نکرده، بلکه سخت‌افزار بی‌نظیری را در دل خود جای داده است.

پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند شرکت اینتل، یعنی مدل Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت حافظه کش، ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4، یک ترابایت حافظه‌ی PCIe NVMe TLC M.2 SSD و پردازشگر گرافیکی GeForce RTX3060 با ۶ گیگابایت حافظه‌ GDDR6 اختصاصی، در کنار هم قرار گرفته‌اند تا هیچ مانعی برای لذت بردن از بازی‌ها وجود نداشته باشد. تمام‌کننده این غول سخت‌افزاری، نصب ویندوز ۱۱ و ۶۴ بیتی روی این دستگاه است تا هماهنگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به همراه بیاورد.

هر چند که تامین انرژی این سخت‌افزار قوی کار آسانی نیست، اما با بهره‌گیری از باتری چهار سلولی، ۸۰ وات ساعتی و شارژر هیولای ۳۳۰ واتی، می‌تواند این محصول قدرتمند را تا بیش از ۳ ساعت در اختیارتان بگذارد. در کل، این لپ‌ تاپ برای افرادی که به بازی، کارهای سنگین گرافیکی و برنامه نویسی می‌پردازند، انتخاب مناسبی است.

MSI – GS76 Stealth (76 تا ۷۹ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

لپ‌‌تاپ‌های مخصوص بازی امروزه طرفداران زیادی دارند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت این محصولات، باعث شده است که این دستگاه‌‌های قدرتمند امکانات بسیار زیادی داشته باشند. مدل GS76 Stealth شرکت ام‌اس‌آی (MSI) یکی از لپ‌تاپ‌هایی است که بدنه‌ی مقاومی دارد و با پردازنده‌‌ی نسل جدید اینتل، یعنی Core i9 11900H TIGER LAKE با فرکانس پردازشی ۲.۵ تا ۴.۹ گیگاهرتز و ۲۴ مگابایت کش، یک لپ‌‌تاپ قدرتمند به حساب می‌آید. این محصول از قوی‌ترین پردازنده‌های حال حاضر شرکت اینتل استفاده می‌کند و به جرئت، از نظر پردازشی یک غول به تمام‌عیار است.

این لپ‌ تاپ به یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی نظیر GeForce RTX RTX 3070 GDDR6 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی هم مجهز است که تقریبا هر بازی‌ای را در اجرا شکست می‌دهد! صفحه ‌نمایش ۱۷.۳ اینچی با دقت Full HD با تراکم پیکسلی ۲۵۶۰×۱۶۰۰ برای بازی و کارهای گرافیکی کاملا مناسب است. این لپ‌‌ تاپ یک دستگاه کامل و قوی است که تمام نیازهای کاربر علاقه‌مند به بازی را رفع می‌‌کند. از دیگر دارایی‌های این لپ تاپ، ۳۲ گیگابایت رم DDR4 و استفاده از ۱ ترابایت حافظه SSD NVMe است.

گفتنی است که این مدل دارای درگاه‌های متنوع ارتباطی است که دست شما را برای انتقال اطلاعات باز خواهد گذاشت. این درگاه‌ها شامل USB ،LAN ،Wi-Fi ،HDMI، بلوتوث و شیار کارت حافظه می‌شوند. GS76 Stealth از باتری قدرتمند شش سلولی و ۸۰ وات‌ساعتی استفاده می‌کند، اما شارژ شدن آن چیزی حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می‌‌کشد. در کل اگر توان زیاد هزینه‌ کردن را دارید، این لپ تاپ گیمینگ را حتما در لیست گزینه‌های خود قرار دهید.

Asus – ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-H2003W (94 تا ۹۸ میلیون تومان)

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

لپ ‌تاپ ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-H2003W از محصولات شگفت‌انگیز و رده‌بالای شرکت ایسوس محسوب می‌شود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه‌ شیک آلومینیومی ZenBook Pro به‌ گونه‌ای طراحی شده که هر گیمری را عاشق خود می‌کند. این بدنه ۱۵.۶ میلی‌‌متر ضخامت و ۲.۳۴ کیلوگرم وزن دارد و برای جا‌به‌‌جایی دائمی آن مشکلی نخواهید داشت. صفحه ‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این محصول دارای وضوح تصویر ۴K است. وجود بلندگو‌های قوی ایسوس هم کاربری این لپ ‌تاپ را به‌ عنوان یک محصول مالتی‌مدیا تقویت می‌کند.

پورت‌های USB Type-C و HDMI روی لبه‌‌های این مدل از ایسوس دیده می‌‌شود که با استفاده از آن‌‌ها می‌توان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ‌ تاپ متصل و از آن ‌ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت‌‌افزارهای بسیار خوبی هم در این محصول استفاده کرده است.

پردازنده مرکزی کم‌‌مصرف اما بسیار قوی اینتل مدل i9، پردازشگر گرافیکی بسیار پرقدرت GeForce RTX 3080 Laptop GPU GDDR6 به‌همراه ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 و ۱ ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) مجموعه‌ سخت‌‌افزاری بسیار قدرتمند این لپ‌تاپ را تشکیل می‌‌دهند که برای کارهای گیمینگ، مهندسی، محاسباتی، پردازشی، مالتی‌مدیا، ادیت، میکس‌ و مستر، انیمیشن، فیلم‌سازی و تقریبا تمام کارهایی که می‌شود با یک لپ تاپ انجام داد، بسیار مطلوب و ایده‌آل هستند.

در مجموع اگر به دنبال خرید یک لپ ‌تاپ خوش‌‌ساخت و بسیار قدرتمند در همه جوانب هستید، مدل ZenBook Pro Duo ایسوس می‌‌تواند یکی از انتخاب‌‌های شما باشد. این لپ‌تاپ شگفت‌انگیز ایسوس دارای یک صفحه‌نمایش دوم بالای صفحه‌کلید است که می‌تواند کمک شایانی به طراحان و میکس‌ و مستر کاران بکند.

در نهایت توجه داشته باشید که لپ تاپ‌های ارائه شده تنها گوشه‌ای از دریای محصولات کامپیوتری و بازار لپ تاپ در ایران هستند. شما می‌توانید با تحقیقات بیشتر، محصولات ایده‌آل‌تری برای خود پیدا کنید؛ محصولاتی که با توان مالی و خواسته‌های شما مطابقت کامل داشته باشد. نظر شما چیست؟ آیا از لپ تاپ‌های مخصوص بازی استفاده می‌کنید؟ آیا از درایی خود راضی هستید؟ چه محصول دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را حتما در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

EvilMojibChiefHaj_HosseinKurosP.morgan 𔓙Aldia『▿𝑆𝐻𝐴𝐻 ◈𝑆𝐸𝑁𝐴𝑇𝑂𝑅▾』ArnaldJin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا
راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Aldia گفت:

    خسته نباشی آقای رنجبر
    – لپ تاپ به مراتب از دسکتاپ ارزون تره ولی دمای زیاد به مدت طولانی عمر قطعات رو میاره پایین. البته قطعات لپ تاپ نسبت به دما مقاومت بیشتری دارن و اینکه مادربرد های جدید قبل از اینکه اتفاقی بیفته به صورت خودکار سیستم رو خاموش میکنه ولی نباید به cpu و gpu لپ تاپ فشار زیادی وارد بشه یا بدتر از اون اورکلاک بشه
    – سری zenbook و vivobook با اینکه سخت افزار قوی دارند بیشتر به کار ها و نرم افزارای گرافیکی سنگین میخورن از طراحیش مشخصه
    – سری tuf gaming هم خیلی جذاب به نظر میرسه و نسبت به سری ROG انتخاب اقتصادی تریه
    – به لنوو خیلی علاقه ندارم ولی انگار ارزون ترین لپ تاپ گیمینگ رو این شرکت تولید میکنه
    به هر حال پیشنهاد نمیکنم برای بازی لپ تاپ بخرید مگه اینکه واقعا مجبور بشید

    EvilSMITRHaj_HosseinRezaOmenشبح اسپارتانEspressoarshia.ya.mo
  • Kuros گفت:

    ممنون از مقاله بسیار عالی

  • arshia.ya.mo گفت:

    من ۶ سال پیش لپتاپ گیمینگ خریدم خیلی هم ازش کار کشیدم توی گرما تازه پارسال کارت گرافیکش مشکل پیدا کرد که خداروشکر میشه عوضش کرد. هنوز هم خیلی بازی ها رو جواب میده فقط توی گرما با مشکل برمیخوره که باید برم عوضش کنم. به نظرتون سیستم خوبیه؟
    Asus rog g551vw
    Intel core i7-6700HQ
    NVIDIA GeForce GTX 960M
    Ram 16 gb

    ChiefRezaOmen
  • G.LN گفت:

    بنظرم asus سری tuf بیشتر میان رده محسوب میشه با توجه به اینکه اکثرا توان مصرفی کارت گرافیک رو محدود میکنه.
    بهتره asus scar 17 یا سری rog مدلای بالاتر از ۲۰۲۱ خریداری بشه، با اینکه گرونتره اما به هرحال خیالت تخته که لااقل تا یه نسل پشتیبانی میکنه.

    AMIR WAZOWSKIHaj_Hosseinarshia.ya.moP.morgan 𔓙
  • کوروش گفت:

    دوستانی که میخوان لپ تاپ گیمینگ بخرن توجه کنن که حتما یه فن خوب در نظر بگیرن.

    SMITRAMIR WAZOWSKIChief
  • MR_William گفت:

    دوستان اگر گیمینگ entry level یا بادجت گیمینگ میخرین حتما undervolt سی پی یو ، ایجاد fan curve بهینه ، repaste کردن خمیر حرارتی رو در نظر داشته باشین ، کول پد بخرین یا قسمتی که فن هوا رو داخل میکشه یک مقدارفضا ایجاد کنید تا بهتر هوا جابجا شه
    انقد راجع به گرما حساس نباشید هیچ اتفاقی نمیفته کارم اینه من ، از استفاده از فن رو حالت مکس هم اصلا نترسید چون که فن به راحتی قابل تعویضه و قیمتشم چندان بالا نیست

    AMIR WAZOWSKIکوروشRezaOmenP.morgan 𔓙
  • oiler گفت:

    دوستان میدونم لپتاپ های لنوو نسبت به رقباشون از قیمت پایین تر و مشخصات بهتری بخوردار هستن اما به عنوان کسی که خودش لنوو s540 و برادرش لنوو لژیون۵ داره بهتون پیشنهاد میکنم اگر برای سرمایتون ارزش قائلید دنبال این لپتاپا نرید کافیه ۱ یا ۲سال باهاشون کار کنید تا مشکلات مختلفت از راه برسن

  • بنظرم کنسول یا pc بخرین بهتره بدون هیچ نگرانی بابت دما کنسول یا pc علاوه بر اون یه لپ تاپ هیچ موقع قدرت و قیمت یه pc هم رده نداره و نمیتونن به خوبیpc یا کنسول توی دراز مدت دوام بیارن حالا اگه بهترین لپ تاب گیمینگ باشه یا بهترین خنک کننده دنیا داشته باشه یا اگه توی اتاقی بازی کنیین که هواش مثل قطب جنوب هم باشه
    بازم مشکل گرما داره که بعد از دو ساعت بازی کردن بازیهای سنگین متوجه میشین ولی اگه بازیهای سبک مثل ماریو فیفا یا ماینکرافت یا پابجی یا فورت انجام میدین لپ تاب بهترین گزینه برای کسانی زیاد دنبال بازیهای سنگین گرافیکی نیستن

    من هنوز متوجه نمیشم کسی هدفش بازی کردنه به لپ تاب چه نیازی داره کسی که روزی بازی ۶ ساعت یا کم تر بیشتر در طول روز لپ تاب گیمینگ بدردش نمیخوره

  • Tadayon گفت:

    سلام. متاسفانە الان قیمتا خیلی رفتە بالا. قیمتای این مقالە رو چک ردم و قیمت امروز محصولات رو دیدم واقعا فقط باید تاسف بخوریم برای این شرایط.
    یە مدت زیاد سرچ کردم کە یە لپتاپ گیمینگ خوب بگیرم. بە همە جا سرک کشیدم. قیمتا قبلا بهتر بود. تا پولم جور شد. قیمتا سر بە فلک کشیدن. فروشگاههام کە قیمتا رو میبرن بالا و نمیارن پایین. تنها فروشگاهی کە دیدم قیمتاشو آوردە پایین روژسا بودە. میخوام ازشون Dell G15 5515 Ryzen Edition RTX 3060 بگیرم، تو همە جا این لپتاپ رو خوب گفتن در موردش. تو لیست شما نبود ولی. بە نسبت قیمت بازار واقعا گزینە با ارزشی هست.

  • gamerxxx گفت:

    خرید کیس به مراتب از لپ تاپ ارزونتر در میاد و اگه فقط میخواید با لپ تاپتون بازی کنید و مشکل حمل و نقل ندارید سراغ کیس برید بهتره چون با یه قیمت برابر قطعا میتونید کیسی تهیه کنید که عملکرد بهتری داشته باشه، من خودم بشخصه چند ماه پیش تو این دو راهی بودم و با وجود اینکه قیمتی که من میخواستم هزینه کنم زیاد بود و قطعا تو قیمتای بالاتر عملکرد کیس ها به مراتب خیلی بهتر از لپ تاپ های گیمینگ میشه اما باز لپ تاپ رو انتخاب کردم و مدل DELL ALIENWARE M15R5-A610BLK-PUS از روژسا گرفتم که اکثر محصولاتشون گیمینگه و واقعن مشاوره خوبی تو این حوزه میدن و بشدت کار درست و منصفن، درکل قابل حمل بودن مسئله خیلی مهمیه که باید در نظر گرفت و به سادگی ازش نگذرین مگر اینکه واقعن توانایی خرید هر دوتارو داشته باشین.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی - گیمفا