بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر

امیرحسین رنجبر
۱۷:۴۴ ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

در این مقاله بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر را به شما معرفی می‌کنیم که تجربه‌ی آن‌‌ها به هر گیمری پیشنهاد می‌شود.

بازی‌های روگ‌لایک محبوب‌ترین و همچنین عامه‌پسندترین بازی‌ها نیستند. نباید فراموش کزد که رقابت با بازی‌های پرخرج و پرفروش AAA امروزی سخت است. با توجه به اینکه طرفداران به دنبال راه‌های جدیدتر و تازه‌تر برای تحریک ذهن خود هستند، چه کسی می‌خواهد به تکرارپذیری یک بازی افتخار کند؟ با این حال، نبوغ و ابتکار بازی‌های روگ‌لایک، تکراری نشدن در عین تکرار است. بازی‌های روگ‌لایک عناوینی هستند که با مرگ در آن‌ها، مجبورید بازی را از ابتدا تجربه کنید؛ با این تفاوت که تجربه‌های بعدی شما تفاوت‌های زیادی با تجربه قبلی خواهد داشت.

در اینجا چندین بازی جذاب و سنتی وجود دارد که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. این لیست برای بازیکنانی است که می‌خواهند هوش خود را برای سازگاری و غلبه بر موانع امتحان کنند. با گیمفا و ادامه این مطلب همراه باشید…

Darkest Dungeon

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بازی Darkest Dungeon در میان گیمرهای هاردکور در این ژانر، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این مهم به خودی خود بیانگر این است که چگونه بازی‌های سخت و دشوار می‌توانند به محبوبیت برسند. علی‌رغم داشتن انیمیشن و دارایی‌های محدود، این بازی دارای یک رابط کاربری پرجزئیات‌ با مکانیک‌های بسیار جالب است. اخطار؟ بیشتر این عناصر برای از بین بردن شما و گروهتان در بازی وجود دارند. شما منابع و زمان خود را صرف ساختن یک تیم عالی خواهید کرد، اما به سرعت در برابر دشمنان چالش‌برانگیز یا یک مکانیک جنون فلج کننده شکست خواهید خورد.

در واقع، سلامت روان شخصیت شما می‌تواند تجربه شما را تحت‌تاثیر قرار دهد و یا از بین ببرد. جدای از تصمیم‌گیری‌ها و تاکتیک‌های مبارزه‌ای، آینده‌نگری شما در برنامه‌ریزی تیمی و تخصیص منابع، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. این عنوان به قطع یکی از بهترین بازی های روگ‌لایک موجود در بازار است. این بازی محصول شرکت رد هوک استودیوز (Red Hook Studios) به شمار می‌آید که اولین بار در سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی عرضه گردید. این بازی در نهایت موفق به کسب نمرات درخشانی هم شد، به طوری که در وبسایت متاکریتیک میانگین امتیار ۸۴ را به خود اختصاص داد.

Dead Cells

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

این بازی که توسط توسعه‌دهندگان به عنوان فرزند سبک روگ‌لایک و مترویدوانیا توصیف شده است، بهترین‌ نقاط قوت هر دو سبک را در خود جای داده است. این بازی هم آدرنالین permadeath و هم حس سرگردانی از طراحی نقشه پیچیده را به همراه دارد. بازیکنان به طور یکپارچه مجموعه‌ای از سطوح به هم پیوسته که دنیای بزرگتر و گسترده‌تری را تشکیل می‌دهند، کاوش خواهند کرد. شما می‌توانید به صورت بی‌رحمانه هر چیزی را که سر راهتان قرار می‌گیرد را خرد کنید و به دنبال آیتم بگردید. این بازی دارای ۱۳ مرحله است که هر کدام با دارایی‌های دست‌ساز ساخته شده‌اند و فضای تازه‌ای را ارائه می‌دهند.

در مجموع چهار باس اصلی وجود دارد که از تاریک‌ترین بخش‌های مغز سازندگان ساخته شده‌اند. معطل نباشید، بازی بیش از ۹۰ سلاح و آیتم مختلف را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند که با دشمنان مختلف سر راهتان مقابله کنید. مبارزه راضی‌کننده و حرکت سیال و طراحی هنری پیکسلی خیره‌کننده است. چه چیز دیگری نیاز دارید؟ بازی Dead Cells مشترکا توسط استودیو‌های موشن توئین (Motion Twin) و ایول امپایر (Evil Empire) ساخته شده است. اولین انتشار بازی به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، اما نسخه‌های موبایل این بازی نیز در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ عرضه شدند.

داستان در بازی Dead Cells به صورت کاملا غیرمستقیم و مبهم روایت می‌شود و اگر بگوییم که تمرکز این اثر بیشتر روی گیم‌پلی قرار دارد، اشتباه نگفته‌ایم. بازی Dead Cells افتخارات زیادی را در زمان انتشار خود کسب کرد و با قاطعیت، یکی از بهترین‌ها و شاید بهترین بازی روگ‌لایک تاریخ است. این بازی موفق به کسب نمره ۸۹ در متاکریتیک شد که برای یک عنوان مستقل، امتیازی فوق‌العاده خوبی به حساب می‌آید. بازی ذکر شده همچنین در معتبرترین مراسم اهدای جوایز نیز خوش درخشید.

بازی Dead Cells جایزه بهترین بازی اکشن سال ۲۰۱۸ را در مراسم The Game Awards 2018 از آن خود کرد. از فروش بی‌نظیر بازی هم نباید بگذریم. Dead Cells تا پایان سال ۲۰۲۱، موفق با فروش ۶ میلیون نسخه شد و سازندگان مستقل این بازی را سربلند کرد.

Enter the Gungeon

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بازی Enter the Gungeon به معنای واقعی کلمه یک بازی گلوله‌محور است، منظورم این است که حتی دشمنان نیز مهمات هستند. بازیکنان می‌توانند کنترل یکی از چهار شخصیت را که هر کدام دارای امتیازات و مجموعه‌ حرکات خاص خود هستند، در دست بگیرند و از «Gungeon» عبور کنند. رازهای زیادی برای کشف در دیوارهای آسیب دیده از گلوله وجود دارد، اما آن‌ها توسط گروهی به ظاهر بی‌پایان از دشمنان مختلف محافظت می‌شوند. این باعث می‌شود که انفجار آن‌ها حتی رضایت بخش‌تر باشد. یک تاجر و فروشنده فرصت طلب‌ گهگاهی در طول مسیر به شما کمک می‌کند.

المان جستجو در این بازی خیلی مهم است، حتما مکان‌های مختلف را برای لوت کردن جستجو کنید تا مقداری پول نقد داشته باشید. بازی واقعا با باس‌‌فایت‌هایش می‌درخشد. هنگامی که شخصیت شما تلاش می‌کند تا از مسیرهای خطرناک جاخالی داده یا غلت بزند، صفحه شما پر از نمایش‌های آخرالزمانی می‌شود که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد.

اکشن خالص، جنون گلوله، هرچه که می‌خواهید صدایش کنید، بازی Enter the Gungeon جنون را در بازی کردن شما به ارمغان می‌آورد. بازی مذکور توسط شرکت داج رول (Dodge Roll) ساخته شده است و از قضا ناشر معروف بازی‌های مستقل، یعنی دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) وظیفه نشرش را برعهده گرفت.

حتما می‌دانید که دیوالور هر بازی مستقلی را منتشر نمی‌کند و محصولات این ناشر، عموما بازی‌های باکیفیت و سرشار از خلاقیت هستند. بازی نمرات خوبی هم توسط منتقدین کسب کرد. بازی با کسب میانگین متای ۸۳ در متاکریتیک، تبدیل به یک عنوان روگ‌لایک مهم شد. رسانه‌های معتبری چون IGN و EGM، به ترتیب نمره‌های ۸.۵ و ۹ را به این بازی اختصاص دادند که نمراتی خارق‌العاده است. اگر از طرفداران بازی‌های روگ‌لایک هستید، به هیچ وجه نباید تجربه‌ی Enter the Gungeon را از دست بدهید.

Inscryption

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بازی Inscryption برای سبک روگ‌لایک، همان چیزی است که Twin Peak از دیوید لینچ (David Lynch) با درام‌های تلویزیونی انجام داده است. داستان بازی عمیق است و روایتی اسرارآمیز و ترسناک را به بازیکنان ارائه می‌کند. با این حال، روحیه‌ی خونین بازی و تمایل سازندگان به انجام کاری پیشگامانه و نوآورانه در یک ژانر ثابت، باید تحسین شود. شما بازی را در حالی که مجبور به بازی کردن یک بازی کارتی با یک موجود شیطانی هستید، شروع می‌کنید. هرچه جلوتر می‌روید، داستان مبهم و گنگ‌تر می‌شود و البته که این موضوع، برای همه گیمرها صدق نمی‌کند. بازی Inscryption برداشتی واقعا منحصر به فرد از فرمول روگ‌لایک ارائه می‌دهد.

این اثر شاید جدیدترین بازی این لیست باشد، چرا که تنها چند ماه پیش، در اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد. بازی را یک برند کاملا مستقل به نام دنیل مالینز گیمز (Daniel Mullins Games) توسعه داده است و دوباره دیوالور دیجیتال وظیفه نشرش را بر عهده گرفته بود. جالب است بدانید که بازی مذکور با موتور گرافیکی محبوب Unity ساخته شد. تنها پلتفرمی که می‌توانید Inscryption را روی آن تجربه کنید، پلتفرم PC است و سازندگان فعلا برنامه‌ای برای نسخه‌های کنسولی ندارند. بازی در زمان انتشار سر و صدای زیادی به پا کرد و موفق به کسب متای ۸۴ شد. حتی IGN هم به بازی نمره ۹ را تعلق داد و خیلی‌ها را مشتاق به تجربه بازی کرد.

با این حال PC Gamer از بازی راضی نبود و نمره ۶.۹ را به Inscryption اختصاص داد. بازی ذکر شده حضور تاثیرگذار و موثری در رویداد The Game Awards 2021 داشت؛ به طوری که در دو زیر شاخه بهترین بازی مستقل و بهترین بازی شبیه‌ساز/استراتژی نامزد شد.

هرچند در این مراسم به خصوص برنده جایزه‌ای نشد، اما در رویدادهای فرعی دیگر خوش درخشید. Inscryption در مراسم Game Developers Choice Awards جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کرد. در همایش Independent Games Festival جایزه بهترین طراحی مرحله، بهترین صداگذاری و بهترین روایت را از آن خود کرد. همچنین در British Academy Games Awards برنده جایزه بهترین طراحی یا بهترین Game Design شد. تا اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام شد که Inscryption بیش از یک میلیون نسخه به فروش رسانده است.

Loop Hero

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بازی Loop Hero یک عنوان در سبک روگ‌لایک است که بسیاری از عناصر گیم‌پلی مختلف را به هم پیوند می‌زند. دارای مقدار کمی ساخت و ساز، مدیریت منابع، و برنامه‌ریزی شهری است که همه در یک تجربه کوچک و منظم جمع‌آوری شده‌اند. شخصیت شما سفرهای تکراری‌ای را در اطراف یک حلقه انجام می‌دهد.

در ابتدا، چند هیولا روبه‌رو شما ظاهر می‌شوند که شخصیت اصلی به طور خودکار با آنها مبارزه می‌کند. پس از کشتن یک هیولا، آن‌ها فرصتی برای انداختن آیتم‌هایی دارند که شخصیت با آن‌ها می‌تواند خود را ارتقا دهد. کارت‌های عرشه را می‌توان روی یک حلقه قرار داد، برخی از آن‌ها هیولاهای جدید ایجاد می‌کنند و برخی دیگر می‌توانند آیتم‌های مخصوصی به شما اضافه کنند.

برای هر کارت قرار داده شده، یک خط به آرامی پر می‌شود و پس از پر شدن، باس مربوطه ظاهر شده و شروع به مبارزه می‌کند. بنابراین باید تعادل مشخصی را در قرار دادن کارت‌ها ایجاد کنید تا شخصیت شما همیشه با حداکثر توانایی خود بجنگد. این به شما این امکان را می‌دهد که قبل از مبارزه با باس‌های دشوارتر، بهترین لوت را به دست آورید. همانطور که احتمالا در توضیحات من متوجه شدید، این بازی یک تجربه بسیار متفاوت نسبت به اکثر بازی‌های روگ‌لایک ارائه می‌دهد. در واقع بازی خطر را پیش پای شما نمی‌گذارد، این شخصیت اصلی شماست که باید با پای خود به سمت خطر هجوم ببرد.

گیم‌پلی بازی به طور کلی مبتنی بر کارت‌‌‌گذاری است کم‌تر روی کنترل مستقیم شخصیت اصلی تمرکز دارد. محصول شرکت‌ فور کوارترز (Four Quarters) که باز هم توسط دیوالور دیجیتال به مرحله انتشار رسید. این بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و به جز Windows و Nintendo Switch، برای هیچ کنسول دیگری منتشر نشده است. ایده‌های اولیه ساخت این بازی در اواسط سال ۲۰۱۹ روی میز قرار داده شد و خیلی سریع به مرحله و ساخت و انتشار رسید.

بازی نمرات خوبی هم کسب کرد. عدد ۸۲، نمره‌ای است که در صفحه متاکریتیک این بازی قابل مشاهده است. رسانه‌های معتبر نمرات جالبی را به بازی اختصاص دادند. رسانه‌های IGN و GameSpot مشترکا به بازی ۸ دادند. نمره Game Informer اما بالاتر بود و نمره ۸.۵ را برای بازی انتخاب کرد. یکی از معدود سایت‌هایی که از بازی استقبال نکرد، رسانه Edge بود که بازی نمره ۵ را اختصاص داد! این بازی نیست در کنار Inscryption، نامزد دریافت جایزه بهترین بازی مستقل سال ۲۰۲۱ توسط مراسم The Game Awards بود.

Hades

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

شاید عامه‌پسندترین و بهترین بازی این لیست Hades باشد؛ عنوانی که بعید است اسم آن را تا به حال نشنیده باشید. در نهایت، با یک بازی روگ‌لایک با طراحی هنر و گیم‌پلی مدرن روبرو هستیم. بازی Hades که در سال ۲۰۲۰ پس از دسترسی اولیه آن در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، تا حد کمال جلا داده شده است. علی‌رغم داشتن تفاوت‌های عمده با بازی‌های روگ‌لایک کلاسیک، گیم‌پلی بازی به روح بازی‌های روگ‌لایک مدرن وفادار است.

اگر از نظرتان هنر نشانه‌ای از کیفیت است، پس شما خوش شانس هستید. در گیم‌پلی بازی در حالی که از آسیب دوری می‌کنید، اما مجبورید که برای پیش‌روی کردن بجنگید و با مبارزات سریع و خشن، راه خود را به دانجن‌های بعدی هموار کنید.

هر بار که بیشتر پیشرفت می‌کنید، توانایی‌ها و سلاح‌های جدیدی به دست می‌آورید که به شما کمک می‌کنند و تنوع و اررش تکرار بازی را بالا می‌برند. به این ترتیب، این بازی صبر شما را به تمسخر می‌گیرد و با هر بار مردن و تجربه دوباره، سطوح آدرنالین را در شما کنترل می‌کند. Hades شاید یکی انقلابی‌ترین بازی‌های روگ‌لایک این لیست باشد.

بعد از انتشار بازی در سال ۲۰۲۰ و قبل از انتشار Returnal، بازی Hades توانست سبک روگ‌لایک را باری دیگر به صدر علاقه‌مندی‌ها برگرداند. جالب است بدانید که این بازی در ابتدا در انحصار زمانی Nintendo Switch قرار داشت و یک سال بعد برای دیگر کنسول‌ها نیز عرضه شد.

بازی شما را در نقش شخصیت زاگرئوس (Zagreus)، فرزند هیدیس (Hades) قرار می‌دهد. شما قصد دارید که از دنیای زیرین که متعلق به پدر شماست، فرار کنید. همانطور که متوجه شدید، کلیت قالب و داستان بازی با اساطیر و خدایان یونان ارتباط دارد. بازی Hades در زمینه کسب نظر منتقدین، غیرقابل پیش‌بینی و فوق‌العاده عمل کرد. بازی مذکور موفق به کسب متای عالی ۹۳ روی همه پلتفرم‌ها شد. بازی به قدری خوب بود که در سال ۲۰۲۰، با عنوان The Last of Us Part 2 برای کسب جایزه بهترین بازی سال رقابت می‌کرد.

رسانه‌های زیادی مانند IGN ،GameSpot ،Destructoid و Edge به بازی نمره ۹ را اختصاص دادند. در مراسم‌ Golden Joystick Awards، بازی موفق کسب جایزه بهترین بازی مستقل، در The Game Awards جایزه بهترین بازی اکشن و بهترین بازی مستقل، در ۱۷th British Academy Games Awards جایزه بهترین طراحی و بهترین روایت و در D.I.C.E. Awards جایزه بهترین بازی سال، بهترین بازی اکشن، بهترین کارگردانی، بهترین طراحی و بهترین بازی مستقل را برنده شد. اگر طرفدار بازی‌های روگ‌لایک هم نیستید، تجربه Hades برای همه گیمرها و سلیقه‌ها واجب است.

Risk of Rain 2

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

نسخه اول Risk of Rain یک پلتفرمر دوبعدی و روگ‌لایک و درباره‌ی یک مبارز تنها بود که برای زندگی خود در سیارات بیگانه و دور دست می‌جنگید. دنباله‌‌ی این اثر، مفهوم کلی جهان بازی را گسترش می‌دهد و حتی یک بعد جدید به آن اضافه می‌کند. منظورم این است که به معنای واقعی کلمه، این بازی یک تیراندازی سوم شخص سه‌بعدی و با کیفیت است. این بازی با ۱۲ منطقه محلی با تعداد بی‌شماری از هیولاها و باس‌ها، شما را مجبور می‌کند صدای ترس و هیجان خون‌آلود خود را بیرون کنید. می‌توانید این تلاش را به عنوان یک گرگ تنها انجام دهید، یا حداکثر سه نفر از دوستان خود را دعوت کنید تا به ماجراجویی شما بپیوندند.

در این مرحله، بازی حداکثر ۱۰ شخصیت قابل بازی ارائه می‌کند که ۹ عدد از آن‌ها را باید باز کنید. هر شخصیت توانایی‌های خاص خود را دارد که کمی تنوع را به بازی اضافه می‌کند. تمرکز اصلی گیم‌پلی، جمع‌آوری آیتم‌هایی از طریق دویدن است که توانایی‌های شما را تغییر داده و سطح شخصیت‌ها را ارتقا می‌دهد. ریزش آیتم‌ها تصادفی است، بنابراین هرگز نمی‌دانید هر بار که بازی می‌کنید، چه چیزی به دست خواهید آورد. همچنین بیش از ۱۰۰ آیتم اتفاقی مختلف وجود دارد، بنابراین برای ماه‌ها چیزهای جدیدی را کشف خواهید کرد.

من نمی‌توانم این بازی را به همه توصیه کنم. با دیدن یک ویدیو از بازی، متوجه می‌شوید که Risk of Rain 2 یک روگ‌لایک به شدت سلیقه‌ای است و برعکس Hades، همه نمی‌توانند از آن لذت ببرند. بازی Risk of Rain 2 توسط هوپو گیمز (Hopoo Games) ساخته و توسط گیرباکس (Gearbox Publishing) منتشر شد. بازی خیلی قدیمی نیست و کم‌تر از دو سال پیش پا به بازار گذاشت. بازی میانگین متای ۸۵ را از متاکریتیک کسب کرد که به تنهایی نوید یک بازی کیفیت را می‌دهد.

رسانه‌های IGN و GameSpot به ترتیب نمره‌های ۹ و ۸ را به بازی تعلق دادند. فروش بازی مذکور تا پایان سال ۲۰۲۱، بیش از چهار میلیون نسخه قلم‌داد شد. همین فروش بالا بین بازی‌‌های روگ‌لایک چند سال اخیر، نشان می‌دهد که این سبک در حال جا افتادن در بین گیمرهای هاردکور است.

Spelunky 1 & 2

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بازی Splelunky روگ‌لایکی بود که درد و سختی را به این ژانر وارد کرد! این بازی در سال ۲۰۰۸ در ابتدا به عنوان یک نرم افزار رایگان برای رایانه شخصی منتشر شد که پس از موفقیت آن، چندین پورت دریافت کرد. این بازی با ادای احترام به Spelunker در سال ۱۹۸۳، شعار اصلی “به معنای واقعی کلمه هر چیزی می‌تواند شما را بکشد” را حفظ کرد. رابط کاربری خوب بازی و هماهنگی بی‌نظیر آن با کیبورد، از دیگر کارهای بزرگ این بازی بود. اجازه ندهید تصاویر زیبا شما را گول بزنند، هر قدمی که برمی‌دارید قماری بین پیش‌روی و مرگ است.

مثل این است که یک نفر تمام لذت ماریو را گرفته و فقط مقیاس سختی بازی را افزایش داده است. با این حال، شاید به همین دلیل است که این بازی بسیار ارزشمند است. حتی کوچکترین پیروزی‌ها احساس رضایت به شما می‌دهند. از همه بهتر، یک دنباله برای این بازی وجود دارد. Spelunky 2 همچنین یکی از بهترین بازی‌های روگ‌لایک موجود در بازار است. هنگامی که نسخه اول در سال ۲۰۰۸ برای PC عرضه شد، به قدری خوب بود که متای ۹۰ را کسب کرد. رسانه‌های زیادی مانند Eurogamer، به بازی نمره کامل دادند. این بازی تا سال ۲۰۱۶، بیش از یک میلیون نسخه روی تمامی پلتفرم‌ها به فروش رساند.

معرفی و انتشار Spelunky 2 هم غافل‌گیرکننده بود. بازی اولین انتشارش را در سال ۲۰۲۰ تجربه و هنگام انتشار، سر و صدای زیادی با پا کرد. Spelunky 2 یک دنباله شایسته برای نسخه اول بود و میانگین امتیاز ۸۷ را از وبسایت‌های معتبر کسب کرد. همین بس که نسخه دوم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۲۰، در رویداد The Game Awards نامزد دریافت این جایزه شد.

Returnal

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

بازی Returnal، یکی از آن عناوینی است که تلاش Hades برای عامه‌پسندتر کردن عناوین روگ‌لایک را به ثمره نشانده است. هوس‌مارک (Housemarque) با Returnal علاقه‌مندان جدید زیادی را با سبک روگ‌لایک آشنا کرد. این شرکت فنلاندی با الگوبرداری از المان‌های عناوین شوتر سوم‌شخص و تلفیق آن‌ها با شناسنامه‌ی بازی‌های روگ‌لایک، آشی درست که از نظر خیلی‌ها بهترین بازی سال ۲۰۲۱ بود. البته که صحبت از انحصاری سونی و محصولی از پلی استیشن استودیوز (PS Studios) بود‌، ناشری که همواره از ایده‌های جدید و تاثیرگذار حمایت کرده است.

داستان بازی در خصوص زنی به نام Selene Vassos دنبال می‌شود، فضانوردی که پس از خرابی سفینه‌اش، مجبور به فرود روی سیاره‌ای ناشناخته به نام Atropos می‌شود. طولی نمی‌کشد که شخصیت اصلی متوجه موضوعی عجیب می‌شود. کل سیاره Atropos به مانند یک حلقه عمل می‌کند. هر بار که شخصیت اصلی در مسیر رسیدن به هدف جانش را از دست می‌دهد، به نقطه صفر بازمی‌گردد؛ با این تفاوت که راه جدید هیچ شباهتی به مسیر قبلی ندارد. اینکه سازندگان به المان روگ‌لایک در زیرلایه داستانی بازی منطق دادند، عملی تحسین‌برانگیز است و حس واقع‌گرایانه‌تری حین تجربه بازی به مخاطب القا می‌کند.

جدا از بحث گرافیک بی‌نظیر و داستان جذاب، Returnal اکشن و گیم‌پلی به شدت سرگرم‌کننده‌ای دارد. می‌توانید ساعت‌ها به تجربه این بازی مشغول شوید و هرگر احساس خستگی نکنید. البته توجه داشته باشید که Returnal به همان اندازه که خوب است، دشوار هم هست و می‌تواند چالش‌های زیادی را برایتان ایجاد کند. ثمره‌ی کیفیت بالای بازی، متای خوی ۸۶ و جلب اعتماد سونی برای خرید استودیوی هوس‌مارک بود. تا جولای سال ۲۰۲۱، بازی بیش از نیم میلیون نسخه به فروش رساند که البته از نظر خیلی از تحلیل‌گران، فروش خوبی برای نیم‌سال اول انتشار بود. بازی Returnal در رویداد The Game Awards 2022، جایزه بهترین بازی اکشن را از آن خود کرد.

این بود لیست بهترین بازی‌های روگ‌لایکی که می‌توانید در صورت علاقه به این ژانر، تجربه کنید. اگر بازی دیگری در این سبک می‌شناسید که جایش در این لیست خالی بود، حتما در بخش کامنت‌ها نام و اطلاعات آن بازی را با ما به اشتراک بگذارید.

Moein MM2ParhamAli_pxگیمر غمگینمحمدامینriversidekanameDARKSIRENLone wolfKurosO2alinerdMillennium Earlmeysamb𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰King Jim RyanZFBMengoVisible 6-tigh manmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا
بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین بازی‌های روگ لایک چند سال اخیر - گیمفا