جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر

جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر

ابوالفضل مناف زاده
۱۴:۳۴ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر

در ماه گذشته‌ی میلادی، بیش از ۱۱۲۰۰۰ واحد کنسول بازی، نزدیک به ۲.۸ میلیون بازی و بیش از ۷۰۰۰۰۰ لوازم جانبی کنسول بازی در بریتانیا فروخته شده است.

آمار منتشر شده‌ی ماهانه از سوی GfK، تعداد سخت‌افزار، نرم‌افزار و بازی‌های دیجیتالی و فیزیکی و لوازم جانبی کنسول‌های بازی به فروش رسیده در بریتانیا را محاسبه می‌کند.

پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی؛ ایکس باکس در صدر

با استناد به این آمار، کنسول‌های ایکس باکس بیشترین آمار فروش ثبت شده در ماه گذشته‌ی میلادی را در بریتانیا به خود اختصاص داده‌اند. همچنین، آمار فروش ۱۱۲۰۰۰ واحدی کنسول بازی در بریتانیا نسبت به ماه گذشته‌ی آن حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است. با این حال، این آمار نسبت به سال گذشته به میزان ۴۶ درصد کاهش یافته است که این موضوع ناشی از ادامه‌ی روند کمبود قطعات نیمه‌هادی برای پلی استیشن و ایکس باکس است.

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بیشترین افزایش را در آمار فروش خود در ماه مارس سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رساندند. این رقم، در مقایسه با ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ رقم چشمگیر ۶۱ درصد رشد را در خود می‌بیند. در مجموع، کنسول‌های بازی شرکت مایکروسافت به پرفروش‌ترین دستگاه‌های ماه مارس تبدیل شدند که این موضوع تا حدود زیادی به دلیل افزایش چشمگیر موجودی کنسول ایکس باکس سری ایکس رخ داده است.

از طرف دیگر، آمار فروش کنسول نینتندو سوییچ به میزان ۲۱ درصد نسبت به ماه فوریه کاهش یافت، اما این کنسول همچنان به عنوان دومین کنسول پرفروش ماه مارس شناخته می‌شود. تا بدین مقطع از سال جاری میلادی، نینتندو سوییچ در رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین کنسول بازی قلمداد می‌شود.

کنسول پلی استیشن ۵ نیز بدون تغییر جایگاه نسبت به گذشته همچنان در رتبه‌ی سوم این فهرست قرار دارد. دلیل اصلی این امر، کمبود شدید کنسول‌های پلی استیشن ۵ در بازار است. با این حال، جدیدترین کنسول بازی شرکت سونی نیز در مقایسه با ماه قبل، به میزان ۴۵ درصد رشد در آمار فروش خود می‌بیند.

پرفروش‌ترین بازی‌ها؛ عملکرد عالی Elden Ring و Gran Turismo 7

علاوه بر کنسول‌های بازی، بر اساس گزارش GSD در ماه گذشته ۲.۷۷ میلیون نسخه از بازی‌های مختلف در بریتانیا فروخته شده است که رشد جزئی ۰.۶ درصدی نسبت به ماه فوریه ۲۰۲۱ داشته است. از این میزان، ۱.۹۴ میلیون نسخه به صورت دیجیتالی بوده است که این رقم نسبت به سال گذشته ۹.۶ درصد رشد داشته است. همچنین، فروش فیزیکی بازی‌ها نیز به عدد ۸۳۵۰۰۰ دست یافت که این رقم نیز نسبت به سال گذشته به میزان ۱۵.۵ درصد کاهش داشته است.

بازار بازی‌های ویدیویی در ماه گذشته توسط تعداد انگشت‌شماری از بازی‌های بزرگ تسخیر شده بود. در این بین، بازی Elden Ring برای دومین ماه متوالی با اختلاف در رتبه‌ی اول قرار گرفت. رشد آمار فروش دیجیتالی این بازی در استیم، ایکس باکس لایو و PSN کمک شایانی به این موضوع کرده است.

بازی Gran Turismo 7 در رتبه‌ی دوم این فهرست قرار دارد و نسخه‌های فیزیکی آن نیز عملکرد خوبی از نظر فروش ثبت کرده‌اند. لازم به ذکر است که حدود ۴۵ درصد از آمار فروش این بازی به نسخه‌ی فیزیکی آن اختصاص دارد که Gran Turismo 7 را از این نظر به پرفروش‌ترین بازی فیزیکی ماه بریتانیا تبدیل می‌کند. بیش از ۷۳ درصد از آمار فروش Gran Turismo 7 مربوط به نسخه‌ی پلی استیشن ۵ و ۲۷ درصد مربوط به نسخه پلی استیشن ۴ آن است.

در رتبه سوم این فهرست، بازی Grand Theft Auto 5 قرار دارد که در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱، شاهد رشد چشمگیر ۴۵ درصدی از نظر آمار فروش است. این رشد چشمگیر به دلیل انتشار نسخه‌های فیزیکی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس آن رخ داده است. نسخه‌ی پلی استیشن ۵ این بازی به میزان ۳۷ درصد و نسخه‌ی ایکس باکس نیز ۲۸ درصد از آمار فروش آن را به خود اختصاص داده است.

دیگر بازی‌های جدید حاضر در رتبه‌های بالای این فهرست شامل WWE 2K22 می‌شود که در جایگاه پنجم قرار دارد. این مجموعه پس از انتشار نسخه‌ی نا امید کننده‌ی WWE 2K20 مجدداً به جایگاه‌های برتر دست پیدا کرده است. آمار فروش یک ماهه‌ی نخست این بازی نسبت به آمار مشابه نسخه‌ی پیشینش بیش از ۱۶۴ درصد افزایش یافته است. نسخه‌ی پلی استیشن این بازی به میزان ۵۶ درصد و نسخه‌ی ایکس باکس ۴۱ درصد از آمار فروش آن را به خود اختصاص داده است.

رتبه‌ی ششم این فهرست به عنوان Tiny Tina’s Wonderlands اختصاص دارد. نسخه‌ی فرعی بازی Borderlands از نظر دیجیتالی آمار فروش بسیار خوبی را به ثبت رسانده و میزان ۷۶ از خریداران آن این نسخه را انتخاب کردند. همچنین، از آمار فروش این بازی ۵۰ درصد به پلی استیشن و ۵۰ درصد به ایکس باکس اختصاص دارد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی به دلیل این که تحت انحصار فروشگاه اپیک قرار دارد، در این فهرست محاسبه نشده است.

آخرین بازی جدید در بین ۱۰ رتبه‌ی برتر این فهرست نیز به عنوان Kirby and the Forgotten Land اختصاص دارد. لازم به ذکر است که شرکت نینتندو آمار فروش دیجیتالی عناوینش را به اشتراک نمی‌گذارد، بنابراین احتمال می‌رود که عناوین نینتندو نیز همانند همیشه چندین رتبه در بین ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا را به خود اختصاص داده باشند.

بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin که در ماه گذشته عرضه شد، در رتبه‌ی بیستم این فهرست جای گرفته است. در ماه مارس سال گذشته، بازی‌های بزرگ به مراتب کمتری عرضه شدند و هیچ کدام از نظر آمار فروش حتی نزدیک به Elden Ring و Gran Turismo 7 نیستند.

پرفروش‌ترین لوازم جانبی؛ استقبال کم‌نظیر از کنترلر ایکس باکس

علاوه بر ثبت آمار فروش قابل توجه کنسول‌های بازی ایکس باکس، لوازم جانبی این کنسول نیز طی یک ماه گذشته عملکرد کم‌نظیری از خود به نمایش گذاشتند. پرفروش‌ترین لوازم جانبی بازی در ماه گذشته‌ی میلادی در بریتانیا، کنترلر بی‌سیم ایکس باکس مدل Carbon Black لقب گرفت که نسبت به جایگاه خود در ماه گذشته ۱۵ پله صعود داشته است. همچنین، مدل Robot White این کنسول نیز در رتبه‌ی دوم این فهرست قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن ۵ از رتبه‌ی اول به رتبه‌ی سوم این فهرست در ماه جاری سقوط کرد.

در رتبه چهارم، کنترلر سیمی (مشکی رنگ) ایکس باکس که توسط شرکت ترد-پارتی Power A ساخته می‌شود قرار گرفته است و رتبه‌ی پنجم این فهرست نیز به هدست Ear Force Recon 50X از شرکت Turtle Beach اختصاص دارد.

در مجموع، تعداد ۷۰۰۰۰۰ لوازم جانبی در ماه گذشته‌ی میلادی در بریتانیا فروخته شد که افزایش ۶ درصدی آن‌ها نسبت به ماه فوریه را نشان می‌دهد. البته، این رقم نسبت به ماه مارس سال ۲۰۲۱ کاهش ۲۹ درصدی داشته است.

جدول برترین بازی‌های ماه بریتانیا از نظر آمار فروش

نام بازیرتبه
Elden Ring (Bandai Namco)۱
Gran Turismo 7 (Sony)۲
Grand Theft Auto 5 (Rockstar)۳
FIFA 22 (EA)۴
WWE 2K22 (2K Games)۵
Tiny Tina’s Wonderlands (2K Games)۶
Grand Theft Auto Online (Rockstar)۷
Pokémon Legends: Arceus (Nintendo) (فقط فیزیکی)۸
Horizon Forbidden West (Sony)۹
Kirby and the Forgotten Kingdom (Nintendo)* (فقط فیزیکی)۱۰

DARKSIRENاوس ممد تحلیل گرLone wolfdeathwingsSamantavakolimeysambalinerdRebel2292ZFBRezaOmenKing Jim RyanImmortal SpartanEllie terminatorHaj_HosseinLittle∞GodMengoGramy kChiefعلی🤘Mohsenj74more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر
جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • X|S ها این نسل به راحتی رکورد ۳۶۰ رو میزنن
    بازی های اکتیویژن بلیزارد به خصوص کالاف ها بیان گیم پس قیامتی به پا میشه قطعا

    Moein MM2Millennium EarlhivatDARKSIRENاوس ممد تحلیل گرLone wolfAmir(PC & PS4)The jokerSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakolimore
    • sorena گفت:

      رقابت این نسل مثل نسل هفت می‌شه. با این حال که ماکرو تمایلی به حذب پلیر های پی سی به کنسولش نداره ولی عملکرد خوبی داشته.

      Moein MM2Millennium EarlP.morgan 𔓙DARKSIRENLone wolfAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliBahrammore
      • دقیقا این فروش بالای این نسل X|S ها از اونجایی جالبه که بازی های مایکرو روز عرضه میان روی PC و یه جامعه N میلیونی PC گیمر هیچ نیازی به خرید X|S ها ندارن
        و این ثابت میکنه که عرضه بازی های‌کنسول ها روی PC قرار نیست فروش کنسول رو نابود کنه

        Moein MM2P.morgan 𔓙Lone wolfAmir(PC & PS4)CapitansorenaTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliBahram
    • SiRSiNa گفت:

      کالاف قطعا تاثیر خیلیییی زیادی رو مارکتینگ سریزها داره
      خصوصا بودن کالاف بعدی که روز عرضه رو گیم پس ، میزان فروش اکس باکس تو اون بازه رو چندین برابر میکنه👍

      Moein MM2P.morgan 𔓙o0ashil0oLone wolfAmir(PC & PS4)Skyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliMICROSOFT.xbox oneMengoRebel2292more
      • کالاف کلی آپشن میده به XBOX توی فروش
        فکر کن مایکرو اعلام کنه بچه های X|S میتونن ۱ هفته زود تر ‌کالاف رو نسبت به بقیه پلتفرم‌ها بازی کنن
        DLC هاش هم احتمالا ۱ ماه انحصاری زمانی میکنه مایکرو
        از اون طرف بحث قیمت که روی گیم پس روز عرضه vs قیمت ۷۰ دلاری روی پلتفرم های دیگه
        عملا فن های کالاف رو میکشونه سمت X|S ها

        Moein MM2P.morgan 𔓙Lone wolfMengoAmir(PC & PS4)The jokerSkyrim : The Elder Scrolls VSiRSiNaSamantavakoli
    • Cole Train گفت:

      ممدرضا فقط خبر خرید اکتیویژن و موفقیتای گیمپس اینقد توی فروش ایکس باکس تاثیر داشته.حالا فکرشو کن پاییز قراره استارفیلد و ردفال و اسکورن و احتمالا فورتزا و استاکر هم عرضه بشن.اگه کال بعدی هم روز عرضه بیاد گیمپس رسما پاییز برای ایکس باکس مثه بمب میشه

      Moein MM2P.morgan 𔓙Lone wolfAmir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliMICROSOFT.xbox oneRebel2292.
  • تولید بیشتر کنسول فروش بیشتر مبارک اکس باکس که توانسته پیشرفت کنه .
    به امید خدا کمبود پلی استیشن ۵ درست شه !!!
    و تبریک به گرن توریزمو که به عنوان تنها پلتفرمش یعنی پلی استیشن ۵ و ۴ داره میترکونه .
    و والا موندم هنوز مردم انگلستان جی تی ای وی میخرن بابا اینا دیوا.نه اند معلوم نیست چی میزنن🤣🤣🤣🤣🤣

    Moein MM2MR.BADGUYRezaOmenThe jokerSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliAlexKing Jim RyanEllie terminatorHaj_Hosseinmore
  • Hasan0930 گفت:

    مدیران سونی خیلی بی لیاقتن باید کمبود رو برطرف می کردن

    Moein MM2o0ashil0oامیر حسینThe jokerSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliAlexfbjgO2Hasan0930more
    • Mengo گفت:

      مدیرای سونی اگه بی لیاقت بودن الان نمیرفتن نسخه جدید با تراشه های جدید از PS5 تولید کنن برای برطرف کردن نیاز ها !
      اینی هم که میبینی فقط و فقط از صدقه سری پول بیشتری که مایکرو بابت چیپست و قطعات داده به خاطر همین کنسول بیشتری تولید کرده و اوله وگرنه همچنان پشت سونی بود !

      O2امیر حسینAmir(PC & PS4)The jokerCapitanTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VپشهSamantavakoliEllie terminatormore
      • Kia گفت:

        دیدی بازم یه شایعه رو به فکت تبدیل کردی ؟

        O2P.morgan 𔓙Ellie terminatorامیر حسینLone wolfMengoThe jokerCapitando metr ghad daramBahram
        • Mengo گفت:

          انقدر که تو ماله کشی ایکس باکس و مایکروسافت رو میکی خود ایکس باکس فنبوی ها نمیکنن !
          مگه تو همین چند پست قبل نمیگفتی فاقد اهمیت برای پی سی گیمر ها پس چرا الان این موضوع ها انقدر برات مهم شده هان ؟!
          من چیزی جز حقیقت نگفتم !
          این خبر رو حتی خود سونی هم تایید کرد که داره با یه تراشه جدید کنسولش رو میسازه و حتی یه ویدئو هم تو یوتیوب دیجیتال فاندری ازش داد !
          اینکه تو اطلاعاتت کمه تقصیر من نیست

          MR.BADGUYO2Kia
          • Kia گفت:

            “اینی هم که میبینی فقط و فقط از صدقه سری پول بیشتری که مایکرو بابت چیپست و قطعات داده به خاطر همین کنسول بیشتری تولید کرده و اوله وگرنه همچنان پشت سونی بود !”
            مگه این شایعه نبود تو چرا داری به عنوان فکت استفادش میکنی ؟چرا ربطش میدی به اطلاعات ؟
            تا کم میاری حرف از ماله کشی میزنی ؟فقط خواستم بهت ثابت کنم که همیشه شایعه هارو به فکت تبدیل میکنین که خودت مدرکشو هم رو کردی

            O2
    • چیپست نیست تقصیر پلی استیشنه؟

      Moein MM2P.morgan 𔓙Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliEllie terminatorMengoking nima shams
    • O2 گفت:

      حالا تماس میگیریم، میگیم شما رو مدیر کنن 😹

      Moein MM2P.morgan 𔓙Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliaKagamiEllie terminatorMengoo0ashil0omore
  • Capitan گفت:

    Xbox مگه نابود نشده بود؟ چجوری اینقدر فروش رفته؟
    حتما مایکروسافت پول داده

    Moein MM2exampleo0ashil0oThe jokerSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliaKagamiKing Jim RyanAmirali heidariEllie terminatormore
    • o0ashil0o گفت:

      فروش رفته چون واقعا حتی یک دونه پلی استیشن ۵ تو هیچ فروشگاهی نیست حتی پی اس ۴ پرو هم گیر نمیاد ولی سری اس پره بازاره ولی سری ایکس اصلا همین واسم سوال شده مگه واسه سری اس هم همون متریال کمیاب استفاده نمیشه؟پس چطوره پره تو بازار ولی بقیه پیدا نمیشن؟(دوستم یه حرکت خفن زده که پی اس ۵ با خودش مجانی در میاد دمش گرم به منم گفته اگه خدا بخواد تا آخر این ماه صاحب یه پی اس ۵ مجانی میشم اگه روشش جواب بده) 😉

      Moein MM2The jokerSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliO2King Jim RyanexampleEllie terminatorHaj_HosseinMengomore
      • اره باشه سه بار منم آخر این ماه لامبورگینی مجانی میگیرم. تنها چیز مجانی که گیرت میاد حرف مفته

        Moein MM2امیر حسینLone wolfAmir(PC & PS4)The jokerCapitanTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakolio0ashil0omore
      • SiRSiNa گفت:

        میگم سید لابد نینتندو هم کمبود داشته نه؟(درسته بازارش تقریبا از کنسولای خونگی جداس ولی بازم یه کنسوله و مردم به عنوان یه کنسول میخرنش…)
        یا شایدم موجودات فضایی(به رهبری بیل گیتس) اومدن مغز مردمو پاک کردن که اونا ندونن کنسولی به غیر اکس باکس هم وجود داره….مگه نه؟🤡
        بله جناب… ، اکس باکس هم میتونه بفروشه…

        Moein MM2Lone wolfThe jokerCapitanTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VKiafbjgMengoRebel2292more
      • Haj_Hossein گفت:

        میشه لطفا اون روش رو بهمون معرفی کنید🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂؟

        Moein MM2Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls Vo0ashil0o.
        • o0ashil0o گفت:

          داداشی به خدا اگه میتونستی کاری که کردم رو انجام بدی احتیاجی نبود ازم بخوای خودم تو همون کامنت اول میگفتم چطوری که همه بگیرن ،منم شق القمر نمیخوام بکنم فقط از یه رانت اطلاعتی که دارم میخوام استفاده کنم گرفتن و نگرفتنش هم با خداست ولی من سعیم رو میکنم شاید شد،استفاده که چه عرض کنم میخوام سواستفاده بکنم،راستش قضیه از این قراره جایی که من زندگی میکنم هم مثه بقیه جا های دنیا کمبود شدید پی اس ۵ هست ملت تو اینترنت ۱۰۰۰ یورو هم رو هوا میخرن ،دوست من راننده یه سری فروشگاه بزرگ زنجیره ای مواد قضاییه بنام کرفور (carrfour) این فروشگاه درسته فردشگاه مواد قضاییه ولی از شیر مرغ تا جوون آدمیزاد توش هست. این فروشگاه هر چندوقت یبار یه سری وسایل خاص رو پروموسیون میاره که اکثرا ربطی به شغل اصلیشون نداره و بیشتر بار تبلیغاتی برای فروشگاهشون داده از وسایل خونه بگیر تا تلویزیون ۴کی و ۸ کی و ابزار کار مَکیتا و بوش و… ولی باید هرچی که میارن بروشور تبلیغاتشون رو هم پخش کنن که مردم متوجه بشن بیان خرید کنن. جدیدا پلی ۵ به تعداد محدود به این فروشگاه ها میدن ولی کارکنای نامردش واسه اینکه کسی نبره و بمونن که بین خودشون و فک و فامیل هاشون تقسیم کنن بروشور های تبلیغی رو پخش نمیکنن 😁 دوست منم چون یکی از راننده هاشونه و هر روز واسشون جنس میبره و با کارکناش دوسته از این جریان مطلع شده تنها کاری هم که باید کرد اینه که صبح اول وقت بهشون زنگ بزنی و سفارش بدی که واست رزرو کنن و بعدازظهر بری ۵۰۰ یورو بدی و دستگاهت رو تحویل بگیری چون زنگ زدی و رزرو کردی نمیتونن بهت ندن 😁 بقیه اش هم دیگه قابل حدسه و همون رو میذارم تو نت ۱۰۰۰ یورو ولی یکی ۲ هفته ای طول میکشه که فروش بره دیگه به شانس بستگی داره که مشتری کی بیاد ولی با این بازار تشنه ماکسیمم ۲ هفته به محض اینکه فروختم دستگاه رو ۵۰۰ تای خودم رو میذارم تو جیب مبارک فرداش با تلفن یکی دیگه رزرو میکنم به این طریق یه پی اس ۵ عزیز مجانی باهام می فته حالا دادا من توضیح دادم که چطور پی اس ۵ باهام مجانی در میاد حالا شما ۳ بار پیشکش اگه مردی بیا یه دونه از لامبرگینی هات رو توضیح بده که چطور گرفتی 😁

          Moein MM2exampleK1Amir(PC & PS4)Playstation x BungieThe jokerCapitanTlou part 2 game of the century
    • example گفت:

      نه، تا امثال شماها که کم هم نیستن هستین هیچوقت ایکس باکس نابود نمیشه!

      Lone wolfCapitanTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VپشهEllie terminatorRebel2292.
    • خوشتیپ اگه ایکس باکس جرعت داشت میومد آمار دقیق فروش رو می گفت به نظرت برای چه نمیگه چون فروش کلیش کمه!

      o0ashil0oK1امیر حسینLone wolfAmir(PC & PS4)The jokerCapitanTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VEllie terminatormore
  • Espresso گفت:

    نه نه ایکس باکس سرویس محور میسازه.، کنترلشم باتری خوره بدرد نمیخوره
    فقط پلی استیشن با صد تا بازی ماجراجویی سینمایی

    Moein MM2K1Skyrim : The Elder Scrolls VKing Jim RyanEllie terminatorHaj_HosseinArnaldMengo(MANI(depression hater🦜👆khپشهmore
  • saman_mmn گفت:

    مگه ۸۰ درصد فروش بازی ها روی پلی استیشن نبود.چرا این خبرهای دروغ رو کار میکنید.!!!

    AlbertexampleK1Skyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliAlexZFBO2Haj_HosseinMengomore
  • erfankarimi گفت:

    سوم شدن ps5 فقط به خاطر کمبود ps5 توی بازاره که واقعا داره به ضرر سونی میشه.

    Moein MM2AlbertK1o0ashil0oSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliAlexKing Jim RyanO2Ellie terminatormore
  • Bahram گفت:

    در یک کلام، “ایکس باکس” ترکونده!

    Moein MM2Lone wolfSkyrim : The Elder Scrolls VپشهSamantavakoliKiaMengoRebel2292Haj_HosseinO2more
  • Vahid3333 گفت:

    نسل هشت دیگه تموم شد کالاف انحصاری بشه کار سونی تمومه

    Moein MM2Haj_HosseinK1o0ashil0oEllie terminatorامیر حسینThomas fu**ing shelbyTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls Vپشهmore
  • General گفت:

    یادش بخیر زمانی که مایکرو تصمیم گرفت بازیاش رو واسه pc بده کارشناسان میگفتن دیگه کسی ایکس باکس نمیخره🤪اگه کمبود قطعات نبود از اینم خیلی بیشتر میفروخت👍🏻💚ایکس باکس برنده قاطع نسل نهم👍🏻💚

    Haj_Hosseinking nima shamso0ashil0oکارمند خستهThomas fu**ing shelbyTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliAlexMengo
  • سونی جای یک میلیارد سرمایه گذاری تو اپیک گیمز باید پول میداد amd که بذارتش تو اولویت فروش تراشه. دم گرن توریسمو هم گرم، با اینکه انحصاریه ولی چه فروشی داره میکنه

    Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VEllie terminatorKing Jim RyanHaj_Hossein
  • INJUSTICE 3 گفت:

    این دوتا بازی آخری بتسدا هم پلی بدید که دیگه دستتون به شاهکارای بتسدا نمیخوره. :rotfl:البته اسپنسر راحت میتونست پول قرار داد سونی و بتسدا و پرت کنه جلو سونی و قرار داد رو فسخ کنه ولی دلش به حال امثال تو سوخت که دیگه نمیتونید بازیا بتسدا پلی بدید 😥 گفت بزار این دوتا هم پلی بدن حالا.
    توصیه میکنم بهت پولاتو جمع کنی برا خرید نت چون استارفیلد و الدر۶ گیم پلی زیاد دارن بخوای از تو یوتوب تمومش کنی نتت تموم میشه. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    همون سرویس که میگی اگه بد بود سونی دنبال جواب براش نبود.البته میدونم داری فشار میخوری که نمیتونی بازی هارو روز عرضه با کمترین قیمت پلی بدی برا همین از این کلمه استفاده میکنی که دل خودتو آروم کنی.وگرنه کی بدش میاد با کمترین قیمت بازی کنه. :rotfl:

    Moein MM2Lone wolfSkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliP.morgan 𔓙MengoChiefعلیCapitanGeneralmore
  • Haj_Hossein گفت:

    اقا هممون میدونیم اول بودن ایکس باکس بخاطر بودجه زیادشه که تونسته تراشه زیاد بخره😐وگرنه من بازیاشو نمیبینم🗿ولی گرن توریسمو و hfw در تیررسه🔥

    Haj_HosseinTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VSamantavakoliEllie terminator.
  • بازی گرن توریسمو ۷، هفته قبل توی جدول پرفروشترین های فیزیکی انگلیس، چهارم بود اما الان برگشته به رتبه ۲ جدول.✌
    بازی هورایزن ۲: فوربیدن وست هم که الان ۲ هفتس پشت سر هم نهم جدوله. خیلی خوب دارن میفروشن

    Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VHaj_Hossein
  • Mengo گفت:

    سوم شدن سونی و اول شدن مایکروسافت به دلیل افزایش کنسول های مایکروسافت به همون دلیلی که قبلا گفتم و کمبود کنسول های سونیه وگرنه اگه همه چی طبق قبل و برنامه بود الان همچنان سونی اول بود

    K1Hasan0930Skyrim : The Elder Scrolls VپشهEllie terminatorAlexking nima shams.
  • RezaOmen گفت:

    تازه اولشه!😍😍😍
    سه چهار سال دیگه یخچال ۵ مثل آتاری میپیونده به تاریخ!🤣🤣🐒

    RezaOmenK1Tlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VپشهErfan Teax PlaysAlexMengo
    • باشه بمان تا بره 😂😂🤣🤣🤣😂🤣😂😂
      والاااااا حالا خوبه یک بار تو کل عمرش اونم تو انگلستان فقط تونسته اول شه برای اولین بار
      فن بوی های اکس باکس پلی استیشن تموم شد . جمع کنید بند بساط رو بابا 😂🤣🤣😂😂

      RezaOmenBahramTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls V
    • ps5 تا الان حدود ۲۰ میلیون نسخه فروخت.
      اگرم نمیفروشه دلیل بر نخریدنش نیست. متنو بخونی متوجه میشه که بعضی از قطعات برای ساخت کنسول نسل نهمی کم هستش.
      ” کم هستش ”
      خیلی سریع میفروشه
      تقاضا برای کنسول ps5 خیلی زیاده اما عرضَش با توجه به کمبود قطعات کمه…
      آفرین به کنسول ایکس باکس که تونسته عالی بفروشه. نوش جونش.

      RezaOmeno0ashil0oTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls V
  • نه آقا تحلیل گرای حرفه ای سال سونی تو ایران گفتن سری اس قرار بود فقط دو سال دوام بیاره و اکسباکس و گیم پس محکوم به شکسته
    اینا همش دروغه:))))))))))

    king nima shamsSiRSiNaMengoTlou part 2 game of the centurySkyrim : The Elder Scrolls VپشهSamantavakoli
  • Vahid3333 گفت:

    بزودی تیک تو خریده میشه توسط مایکرو 👍👍👍👍

    king nima shamsK1پشهMengo
  • Farshad220 گفت:

    همه نظر ها برام کاملا محترم هستنش.
    فقط از بعضی کامنت ها خندم میگیره.
    اخه فروش بازی انحصاری سونی چه افتخاری داره؟
    ما داریم همه انحصاری هارو روی گیم پس بازی میکنیم تازه گلچین شده خخخخخ
    کاری که شما نمیتونین بکنین.
    حالا بشین نگا کن سونی چقدر میفروشه یا ایکس باکس.
    مهم اینه من و تو بتونیم راحت تر و ارزون تر بازی کنیم.
    طرفداری از سونی و ایکس باکس کاملا یه کاره بچکانست و دور از عقل.
    من نسل هفت ایکس باکس ۳۶۰ خریدم چون کاره عاقلانه ای بود. نسل ۸ هم جز اولین کسایی بودم که ps4 خریدم چون کاره درست این بود.
    الان هم با وجود گیم پس و پشتیبانی ایکس باکس دوباره ایکس باکس گرفتم.
    برامم مهم نیست اول جدول هستش یا اخره جدول فروش.
    مهم خودمم که بتونم راحت و با قیمت مناسب بازی کنم.
    حالا هی بیاین بزنین تو سر هم دیگه به خاطر اینایی که باور کنین ذره ای به من و شما فکر هم نمیکنن و فقط دنبال خالی کردن جیب ماهان.

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلking nima shamso0ashil0oپشهMengo
  • HT گفت:

    والا بخدا انقدر بحث نکنید نگاه میکنم اون سمت سونی فن این سمت ایکس باکس فن ها …..بابا بخدا یک میلیارد هم جفتشون بفرشون ی دلار هم بهمون نمیدن ….ایکس باکس فروخته بیشتر فروخته نوش جونش منی که طرفدار این برندم بیشتر خوشحالم بخاطر اینکه از اون افتضاح نسل هشت خودشه بکشه بالا و برسه به چنین نقطه ای ….
    سونی فنا عزیز بابا بخدا ناراحتی نداره کمتر فروخته اشکال نداره چیپست نیست دلیل بر بد بودن این برند نیست ….زمانی یک برند بد میشه که طرفدار هاش ناراضی باشن و گرنه چه هزار تا بفروشه چه میلیارد ها برام مهم نیست برای من مهم اینه که کنسولی که من عاشقشم و خریدم اخر نسل شد ی اهی بکشم بگم چه دورانی خوشی رو گذروندیم با این دستگاه ….مثل من سر پلی وان و تو …..مثل ۳۶۰ ایکس باکس تو نسل هفت ….و ایا این نسل چه سونی چه ایکس باکس میتونن لحظاتی خوش رو برامون رقم بزنن صد در صد جواب بله اس ❤️❤️❤️❤️

  • HT گفت:

    من ایکس باکس فن اصلا برام اهمیت نداره ایکس باکس بیشتر فروخته چیزی که برای من مهمه فروش قابل توجه الدن هستش روی ایکس باکس ….یادمه ی تعداد نظیر امیرنوب شو همیشه خدا میگفت گیم پس دشمن صنعت گیم هستش و یکی از دلیلش ها هم القا کردن به گیمرها که بازی ها رو نخرین 😕😕 دیدین باور کنید یا نه گیم پس ناجی صنعت گیم هستش نه دشمن گیم پس باعث میشه دسترسی به تعدادی از بازی ها داشته باشی که هر سبک و سلیقه داخلش هست..
    گیم پس هزار بار میگم زمانی دشمن صنعت گیم بود که یک بازی بجز انحصاری خودشو روز عرضه میاورد و دیگه ور نمیداشت از روی سرویسش …مثال بزنم فرض کنید بازی مثل جی تی ای ۶( البته ساخته نشده در کل میگم ) که انحصار ایکس باکس نیست روز عرضه بیاد روی گیم پس و تا ابد داخل این سرویس بمونه این میشه دشمن صنعت گیم …ولی میاره مثل ردد۲ چند ماه بازیش میکنی تا اون موقع قشنگ تخفیف خورده و وقتی میدونی داره از این سرویس برای همیشه میره میگی خوب به خودت نگاه میکنه میگی من این بازی رو انجام دادم بنظرم بهترین بازی زندگیمه و میخوامش از اون سمت قیمتش شده از ۶۰ دلار ۳۰ دلار و مشترک گیم پس هم بازم تخفیف داره میخری بین ۲۰ تا ۳۰ دلار !!!! و برای همیشه داری ….میبینی میشه ناجی صنعت گیم …این برای بازی های بزرگ ….
    برای بازی های که نمیاد روی گیم پس چی مثل الدن اشکال نداره گیم پس باعث شده من ی که مشکل مالی دارم (اونی که مشکل مالی نداره اصلا براش مهم نیست پیسی داره پلی استیشن داره ایکس باکس دارع همه بازی ها رو هم میخره ) اینجا بحث سر کسانی هستش که مشکل مالی دارن یا براشون نمیصرفه حتی خارجی ها هم براشون نمیصرفه باور کنید ….خوب گیم پس باعث شده من پولمو خرج بازی های که هیچ شناختی نداشتم نکنم مثال میزنم نمونش شیفو فرض کنید سونی چیزی مثل گیم پس داشت این بازی میامد روز عرضه روی گیم پس سونی فرض کنید خیلی ها شک نکنید بازی رو نمیخریدن چون بازی بشدت سخته نمیگم بازی بدی هستش به سلیقه ادم بستگی داره یا گادفال بابلیون پول الکی بدین به این نوع بازی ها درجای که میتونید پس انداز کنید و بازی های مثل الدن بخرید یا نسخه نسل نهمی سایبرپانک رو ….یا چرا مثال از سونی منی که گیم پس نبود و پول میدادم به اشغالی مثل کراس فایر خو ببین چقدر بده و چقدر میتونه کمک کنه به من گیم پس …..که میبیند با این که همه میگفتن ایکس باکس فن ها نمیدونم سولز چیه اصلا ایکس باکس باز ها قانونش شده مفت باشه هرچی ولی کوفت باشه…
    میبینم امار خوبی داره فروش بازی الدن روی ایکس باکس …..

جدول پرفروش‌ترین‌های بریتانیا در ماه مارس؛ ایکس باکس و Elden Ring در صدر