سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا

سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم

مهدی ملکی
۱۲:۵۸ ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهرا ما همه دزد هستیم

آیا من یک دزد هستم؟ سوال عجیبی است اما شما مجبور هستید آن را از خودتان بپرسید. آیا اخیراً از هرگونه محتوایی به صورت غیرقانونی یا به اصطلاح Piracy استفاده کرده‌اید؟‌ دانلود فایل‌ها از تورنت یکی از نمونه‌های بارز سرقت دیجیتال است.

دانلود بازی‌های ویدیویی، آهنگ‌ها، فیلم‌ها، کتاب‌ها و …، در بیش از ۹۰ درصد اوقات مصداق بارز دزدی هستند و شما نیز این را می‌دانید. اما تنها دانلود این موارد دزدی نیست. تا به حال از اکانت نتفلیکس یا پلی استیشن شخص دیگری استفاده کرده‌اید؟ این دزدی است زیرا شما محتوایی را مصرف می‌کنید که شخص دیگری هزینه آن را پرداخت می‌کند. از طرفی شخصی که حساب خود را در اختیار سایرین قرار می‌دهد، به گسترش دزدی کمک کرده است.

یوتیوب ونسد (Youtube Vanced) یکی از مدرن‌ترین نمونه‌های آن به شمار می‌رود که اخیراً مسدود شد. پاپ‌کورن تایم (Popcorn Time) نیز یکی دیگر از آن‌ها بود که مدت‌ها از مسدودسازی آن می‌گذرد. تمام این اپلیکیشن‌ها و ابزارها برای استفاده رایگان از محتوای پولی بودند که می‌توانیم آن‌ها را دزدی خطاب کنیم.

شاید فکر می‌کنید این مشکلات صرفاً در کشور ما وجود دارند اما در حقیقت این‌طور نیست. طی چند سال گذشته، مرز میان استفاده صحیح و استفاده نادرست از محتوا به شدت محو شده است و به سختی می‌توان تفاوتی میان این افراد قائل شد. با این حال، اکنون یک تفاوت قابل ملاحظه در این‌باره وجود دارد.

بعد از مدت‌ها نفی استفاده از محتوای غیرقانونی در سراسر جهان، دوباره استفاده از چنین محتواهایی رو به افزایش است و اجازه دهید ما نیز صادق باشیم: ظاهراً این‌بار، سرقت دیجیتال آمده است که بماند. گفتنی است که ما در انتهای مطلب، وضعیت سرقت دیجیتال در ایران را هم بررسی خواهیم کرد.

محمد حسین کریمیy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANLonesome guyTlou part 2 game of the century....Haj_Hosseinvergil2maxO2AssassinmeysambJin sakaiXERXESSamantavakoliKEspressoAtomic SoldierLittle∞GodDeleted accountLucciola BalladMasuod Enayati

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به به همه رو دزد کردید رفت شما از کجا میدونی همه غیرقانونی بازی میکنن یا نه؟؟؟؟

    امیر حسینK1crystal skyO2Haj_HosseinMasuod EnayatiStar1Tlou part 2 game of the centuryEspressoRebel2292more
    • his0160 گفت:

      در مقاله گفته مصداق این صفت هستید اگر این کار را انجام می دهید .

      mhmAtomic SoldierP.morgan 𔓙علیMasuod EnayatiStar1Tlou part 2 game of the centuryEspresso
    • تا جایی که خوندم، این مقاله صرفاً در مورد بازی‌های ویدیویی نبود، بلکه در مورد Piracy در هر زمینه‌ای هست. اگر موسیقی در تلگرام دانلود می‌کنید، اگر انیمه از جایی دانلود می‌کنید غیر از مکان‌های قانونی مشخص شده (به طور مثال اشتراک کرانچی رول)، اگر فیلم‌های نتفلیکس hbo و .. رو بدون اشتراک دانلود می‌کنید و می‌بینید یا اگر از اَپ‌های کاربردی ویندوز استفاده می‌کنید بدون روانه کردن یک ریال پول به جیب سازنده. بنابراین بله شاید دزد واژه چندان بدی نباشه. اما آیا این وسط کسی وجود داره نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای خارجی که وضع خوبی داشته باشه و در ریز به ریز این موارد قانون رو رعایت کنه؟ شاید، من شخصاً ندیدم و به نظرم تیتر مطلب جنبۀ استعاری داره.
      جدای از مقاله و کامنت شما،
      اکثریت ما با توجه به تحریم، شرایط بد اقتصادی و فشارهایی که تحمل می‌‎کنیم Piracy رو انجام دادیم نه تنها ما بلکه کشورهای دیگه هم این کار رو انجام میدن، این که عده‌ای میگن در کشورهای خارجی چنین چیزی وجود نداره چون وضع خوبی دارن دروغ محضه. کشورهایی مثل روسیه و چین که پیشگام هستند اما داخل آمریکا و اروپا هم چنین مفهومی وجود داره، شاید در مقیاس کوچک‌تر. حرف من اینه حداقل اگر وضع خوبی نداریم و قراره Piracy کنیم، بهتره پذیریم که کار اشتباهی انجام میدیم نه این که با بهانه‌های مختلف این کار رو صحیح جلوه بدیم. به نظر من توجیه اصلی‌ترین مشکل کشور ما هست و اگرچه این صفت رو به همه نسبت نمیدم، اما ریشه هر اشتباهی رو که بگیری به توجیهی نا به جا بر می‌گرده. ۱- شرایط اقتصادی بد ما ارتباطی به سازنده‌ای نداره که کشورش به هر دلیلی در شرایط بسیار خوبی قرار داره از نظر اقتصادی، این که ما با اشتباهات محض کشوری با شرایط اقتصادی داغون داریم مشکل اصلی هست نه کشوری که در شرایط عالی داره محتوای خوب تولید می‌کنه. ۲- تحریم بودن ما از سمت کشوری که داره محتوای عالی تولید میکنه توجیه خوبی برای استفاده از محتوا نیست، اگر من اجازه نمیدم شما وارد خونه من بشی یا شما اجازه نمیدی کسی از چیزی که تولید کردی استفاده کنه، اون شخص به طور خودکار این اجازه رو نداره وسیله شما رو بدزده و استفاده کنه، این طرز فکر خنده داره که فکر کنی چون کشوری شما رو تحریم کرده شما اجازه داره از محتویاتش دزدی کنی. شما اگر نخوای به کسی اجازه بدی از ساخته‌های تو استفاده کنه، اون شخص اجازه نداره با دزدی این کار رو انجام بده.

      این که ما تحریم شدیم یا این که وضعیت اقتصادی خوبی نداریم بخاطر قلدری‌ها و اشتباهات خودمون به عنوان شخص در درجه اول و ملیت در درجه دوم هست، این هیچ ارتباطی به سازنده‌ای نداره که سالیان سال برای تولید یک اپلیکیشن زحمت کشیده. وضعیت بد اقتصادی و مشکلاتی که ما باهاش دست و پنجه نرم می‌کنیم دلیل منطقی‌ای برای بی‌اهمیت جلوه دادن Piracy نیست. ما کار اشتباهی انجام میدیم چه دلمون بخواد چه نخواد و حداقل باید بتونیم این کار اشتباه رو بپذیریم. این پذیرش حداقل میتونه روزنه‌ای برای بهبود وضعیت فعلی به وجود بیاره. اما این که مدام کار اشتباه رو توجیه کنی و شرایط رو مقصر بدونی نه اون فعل رو، چجوری قراره از وضعیت کنونی خارج بشی و به سطوح بهتری از یه زندگی سالم برسی که هر کس به حق خودش دست پیدا میکنه.
      خاصیت انسان اینه که کار اشتباه خودش رو توجیه کنه و به مقابله با کسی بپردازه که قصد داره اشتباهات اون شخص رو بهش یادآوری کنه، اما هیچ منطقی در این موضوع وجود نداره که Piracy رو نادیده بگیری چون شرایط اقتصادی بده یا کشورها ما رو تحریم کردن.

      امیر حسینkanameSquatlatexDARKSIRENGramy kmhmLonesome guyfarshidy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANwhitedaybreakbellmore
      • O2 گفت:

        « این که ما تحریم شدیم یا این که وضعیت اقتصادی خوبی نداریم بخاطر قلدری‌ها و اشتباهات خودمون به عنوان شخص در درجه اول و ملیت در درجه دوم هست »
        خدمت شما که عرض کنم اینکه ما تحریم شدیم بخاطر قلدری دیگران بوده نه قلدری ایران.
        اگر ریشه های تاریخی ایران رو از قدیم ( ماد ها) تا الان مطالعه کنید متوجه خواهید شد.
        در مورد ملیت هم، ملیت ایران افتخار من هست، چه به نام چه به ننگ.

        امیر حسینkanameSquatlatexAmir(PC & PS4)Hashemmhm𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Lonesome guyAday=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANmore
        • ملیت افتخار شماست، خودتون هم محتوایی که علاقه دارید رو تولید کنید که گلستان شود و مجبور به پایرت کردن نباشید. یک کمپانی بزرگ اگر داخل نظام سرمایه‌داری بازی تولید می‌کنه، دلیلی بر این نیست چون با یک شرکت عظیم رو به رو هستیم، بالا کشیدن محتوا کار درستی باشه. شرکت اگر ثروتمند و عظیم هست، هزینه‌های زیادی هم داره اگر شرکت مستقل باید به ۱۴ نفر حقوق بده یه شرکت بزرگ مثل یوبیسافت باید به ۲۰ هزار نفر حقوق بده. شرکت هر چه عظیم تر هزینه‌ی هماهنگی نیروی کار و تامین تکنولوژی بیشتر. خنده‌دار نیست که میگید کمپانی‌های بزرگ ثروتشون از ملته؟ کمپانی‌های بزرگ اولاً خیلی هاشون کوچک بودن و با خلاقیت و مشقت این ثروت رو شکل دادن دوماً الکی ثروتمند نشدن محصول و تایمشون رو دادن تا ثروت بدست بیارن که حالا شما میگی بالا کشیدن محتواشون مشکلی نداره سوماً شرکت‌های بزرگ و اثبات شده هم قابلیت نابود شدن رو دارن اگر ازشون پشتیبانی نشه مثل THQ. جوری صحبت میکنید که از پول مردم ثروتمند شدن انگار مردم تقدیم کردن هر چی داشتن به این شرکت‌ها، این شرکت ها خدمت یا کالا با خلاقیت خاص خودشون ارائه دادن و مردم هم از روی عقل و قوه اختیار کالا یا خدمت رو خریدن که شرکت بزرگ ثروت بهم زده، مگه میشه کمپانی‌ای بیخودی ثروتمند بشه؟

          خواهان ردد3امیر حسینkanameK1SquatlatexDARKSIRENRaminAmir(PC & PS4)Gramy kmhmmore
          • O2 گفت:

            ایران در حال حاضر از نظر تولید محتوای علمی جز ۱۰ کشور اول هست، تولید میکنیم، خدا کنه اونایی که خودشون رو به نابینایی زدن ببینن، و در خیلی از موارد تولید محتوا داریم.
            دوما من تا بتونم کرکی استفاده میکنم، مشکل از من نیست، مشکل از کسایی هست که تحریم کردن، میخواستن تحریم نکنن تا مردم قانونی بخرن، تا اقتصاد مشکل دار نشه.
            الانم تحریم کردن دندشون نرم، خدا داده کرکی.
            شما هم اگر خیلی دلسوز اونا هستید قانونی بخرید تا آخر دنیا، برای اونا بفرمایید تولید محتوا کنین اگر مایل هستن.

            خواهان ردد3امیر حسینkanameK1SquatlatexRaminHashemKia
            • اگر اینجا تولید محتوای با کیفیت بشه چرا نخریم؟ فعلا که نشده، هر وقت شد حمایت میکنیم، در خیلی از موارد محتوا داریم رو جوک گفتید؟ نه صنعت فیلمسازی درستی داریم، نه در نرم افزار و گیمینگ حرفی برای گفتن داریم نه موسیقی متنوع و آزادی داریم، در مبحثی که در موردش صحبت میکنیم ایران مایل به صفره، درک واقعیت اینقدر سخته یا شما در رویاهای خودت سیر میکنی؟ من خودم رو از بقیه انسان های دنیا جدا نمیکنم اگر یک انسان از یک شرکت ژاپنی ی افرانسوی محتوا تولید کرده و هزینه کرده چرا قانونی نخرم؟ صد درصد میخرم. بازم میگم اگر شما کالایی تولید کردی تصمیم گرفتی به من نفروشی، من این حق رو ندارم ازت دزدی کنم.

              در ضمن این که ایران رتبه یک تولید محتوای علمی باشه پشیزی ارزش نداره زمانی که این محتوای علمی ازش برای تولید استفاده نشه. همه میدونیم نخبه زیاد داره ایران و همه هم متوجه هستیم از نظر علمی چیزی از کشورهای دیگه کم نداریم، اما همزمان نمیتونید خودتون رو به اون راه بزنید و نتیجه نهایی رو نادیده بگیرید. ایران توانایی تولید بهترین اتومبیل‌ها رو شاید داشته باشه اما زمانی که سیاست به نفع عده‌ای محدود تولید پراید رو ارجحیت میده و ۴۰ ساله که یک قدم پیشرفت نکردیم با وجود این همه استعداد، چه فایده داره رتبه یک علمی باشید یا صد. مهم اون سیاست و تصمیم‌گیرنده هست، حالا شما خودت رو گول بزن که ما بهترینیم، فردا یا باید سوار پرایدت بشی یا باید ۲ میلیارد هزینه یه ماشینی رو بدی که دو میلیارد نمی ارزه و کشورت هم کالای منسوخ تولید میکنه.

              اما کامنت شما هیچ ربطی به پاسخی که دادم نداشت. از نظام سرمایه داری ایراد گرفتی ولی کوچک ترین توجیهی برای ایرادی که گرفتی نداشتی.

              خواهان ردد3K1SquatlatexSiRSiNaRaminHashemO2Old_GamersGramy k
          • kaname گفت:

            اقای کریمی در مورد حقوق ناشر درست میفرمایید
            و ما هم محتواهای داخلیم داریم که حقشون رعایت نمیشه نمونه پرداخت درون برنامه ایی شبکه های خانگی که باعث حمایت و رشد چشمگیر اینچنین محتوا هایی داره و مسلما ندادن حق این ناشرها تکثیر پخش یا مشاهده غیر قانونی عمل ناپسندیه
            ولی کشوری مارو تحریم کرده که اگه عدالت باشه بارها باید خودش در صدر تحریمات دنیا باشه که میلیونها نفر غیر نظامی کشته ولی در اصل عدالتی نیست در این دنیا و در این بی عدالتی نمیشه گفت ایران مقصر اصلیه
            قبل از پیدایش انقلاب اسلامی جنایت و زورگویی بوده و برای رفاه و اسایش همراهی با این جنایتکاران مسلما شرافتمندانه نخواهد بود

            O2
            • من اصلا منکر جنایات ملل مختلف نیستم (این موضوع رو فقط به کشورهای دیگه اختصاص ندین و قبل و بعد پیدایش فلان و بیثار نداریم). منتهی کمپانی‌هایی که از مردم عادی تشکیل شدن از ایندی گرفته تا ناشر بزرگ گناهکار نیستند همانطور که ما مردم گناه دولتمون رو بر دوش نمیکشیم. اگر به اصل قضیه برگردیم هیچ شرکتی دوست نداره محتویاتش پایرت بشه به هر دلیل و این که شما از تلاش‌های این افراد بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای استفاده کنید صحیح نیست.

      • Mahdi Sam گفت:

        یکی چون می‌تونه ما رو تحریم میکنه، چرا من چون میتونم مفت از محتواش استفاده نکنم؟ بله بعضی شرکتا استثنا هستن ولی اکثر شرکتا ارزشش رو ندارن که حتی در مورد حقوقشون فکر هم بکنم

        Amir(PC & PS4)O2𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Tlou part 2 game of the century
        • چون اون علاقه ای نداره شما محصولش رو خریداری کنی، بالاتر توضیح دادم این که شما تصمیم بگیری محصولت رو به کسی نفروشی باعث نمیشه اون شخص ناگهان حق دزدیدن اون جنس رو داشته باشه.

          r_dhRaminGramy kO2Lonesome guyfarshidy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANwhitedaybreakbellShougo Makishima....more
          • Mahdi Sam گفت:

            بزار درست‌تر براتون توضیح بدم، تمام پول‌های ایران که در جای‌جای جهان بلوکه شده یا خریدی بوده که پولش پرداخت شده و جنس تحویل داده نشده یا محصولی رو خریدن که تحویل گرفتن و پولش رو ندادن، این پول که متعلق به مردم ایرانه، به من هم تعلق داره و کشوری که این پول رو بلوکه کرده از من دزدیده و دیگه هیچ حقی در هیچ زمینه‌ای در مورد دزدی مخصوصا از محتوای دیجیتال، در برابر من نداره

            امیر حسینK1SquatlatexAmir(PC & PS4)O2Lonesome guyRebel2292Tlou part 2 game of the century
            • اولاً اون پول بی‌دلیل بلوکه نشده کشورهای غربی و در حال حاضر بسیاری از کشورهای همسایه بی دلیل با ما مشکل ندارن.
              دوماً حرفتون مثل این میمونه بگیم، دولت X پول مردم رو بالا میکشه بنابراین من هم به جای پرداخت قبض از تیربرق برق می‌کشم (کاری که همه توجیهش میکنن). اولا این که دولت انگلیس یا آمریکا پول شما رو خورده چه ربطی به شرکتی مثل سونی یا توشیبا یا فرام سافتور یا یوبیسافت داره که برای پیشرفت خودشون تلاش میکنن شما FOR HONOR (که البته فقط آنلاینه) رو بخاطر پول های بلوکه شده از سوی آمریکا میخوای پایرت کنی و انتقام بگیری؟ :دی

              امیر حسینSquatlatexRaminSasukeAmir(PC & PS4)HashemGramy kmhmO2Lonesome guymore
              • Mahdi Sam گفت:

                نه برادر من، من for honor رو پول دادم و خریدم بعدش سرورهاش رو بسته و رسما از منی که پول دادم و اون محتوی رو خریدم دزدی کرده، وقتی اون چنین کاری رو می‌کنه چرا من نکنم؟ اخلاق وقتی جواب میده که یه طرف زور نگه و از طرف مقابل انتظار اخلاق داشته

                امیر حسینmhmO2Tlou part 2 game of the centuryLonesome guySamantavakoli
              • Mahdi Sam گفت:

                اون پول تو بانک مرکزی آمریکا/ژاپن/کره/غیره هستیا نه؟ تو پایداری سیستم اقتصادی و ارزش پولش تاثیر داره یا نه؟ این ربطش به شرکتا

                امیر حسینAmir(PC & PS4)O2Tlou part 2 game of the centurySamantavakoli
                • از دیدگاه اخلاقی، شرکتی که در فرانسه مستقر هست یا ژاپن یا آمریکا هیچ ارتباطی به تصمیمات دولتشون ندارن. اگر دولت آمریکا مستقیما از جیب شما دزدی کرده باشه هیچ ارتباطی به راکستار گیمز نداره. تصمیمات دولت من هیچ ربطی به کمپانی من نداره.

                  امیر حسینSquatlatexAmir(PC & PS4)Gramy kO2Tlou part 2 game of the centuryfarshidSamantavakoliwhitedaybreakbellKiamore
                • Mahdi Sam گفت:

                  چجوریه که در مورد ملت ایران، در مورد تصمیمات دولت ایران محکومن ولی در مورد شرکتای آمریکایی اینطور نیست؟

                  در مورد اون شرکت فرانسوی هم که خودش از جیب من زده با دولتش کاری ندارم

                  چجوریه که یه نظر سریع‌تر تایید میشه یه نظر کندتر؟

                  امیر حسینmhmO2Tlou part 2 game of the centurySamantavakoli
                • شرکتهای آمریکایی علاقه‌ای ندارن شما از محصولشون استفاده کنید کسی هم مجبورتون نکرده استفاده کنید. میتونید نمونه داخلیشو استفاده کنید یا تولید کنید.

                  امیر حسینAmir(PC & PS4)HashemGramy kmhmO2Tlou part 2 game of the centuryfarshidSamantavakoliy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANmore
              • O2 گفت:

                شرکت هایی که جناب عالی فرمایش میدید از طرف همون دولت آمریکا و انگلیس دستور دارن تحریم کنن، خودمون رو به خواب نزنیم، در ضمن کشور های غربی و کشورک های حاشیه خلیج فارس هم دقیقا بی دلیل مشکل دارن، شما که تحلیل گر سیاسی هستید اینجا جای تحلیل نیست.

                امیر حسینK1SquatlatexAmir(PC & PS4)Hashemy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANKiaGramy kmhm
                • شما فرض کن دستور دارن، همچنان تولید خودشونه. تا ابد هم قصد دارن براش تصمیم بگیرن. هیچکس از دید اخلاقی حق نداری محصول طرف رو بدزده. شما که خیلی متنفری ازشون محصولاتی که تولید کردن هم استفاده نکن. یا شاید هر جا به نفعتونه مشکلی نداره؟

                  امیر حسینSquatlatexSiRSiNaHashemO2KiaGramy kmhm
                • توجیه کارای نادرست فقط کارهای نادرستمون رو زیاد می‌کنه

                  امیر حسینO2Squatlatexمحمد حسین کریمیHashem
      • اولا اینکه فشار اقتصادی و تحریم وجود دارد دلیل نمیشود از راه غیرقانونی استفاده کنیم هرچیزی میخواهد باشد مسلما ایت توجیه مناسبی برای زیر سوال بردن زحمات کسی که برای اثر ساخته شده اش تلاش کرده نیست.
        دوما در بسیاری از کشورهای خارجی که وضع خوبی داشته باشه و در ریز به ریز این موارد قانون رو رعایت کنه
        این جمله شما تعمیم جز به کل هست شما همه انسان هارو باهاشون آشنایی نداشته باشید نمیتونید متهم به کاری بکنید حرف بنده هم در رابطه با تیتر بود که از لفظ همه استفاده کرده که بهتر بود از لفظ اکثریت استفاده کنه
        در مورد بند آخرتون که هیچ ربطی به حرف بنده نداشت چون بنده هیچ جا کار خودم و توجیه نکردم نکته اینو شما بنده را نمیشناسید که بخواید دزد بودن یا نبودن بنده را تایین کنید خود بنده به چیزی که هستم شاهدم دیگری چیزی نمیدونه مجبور نیست تهمت بزنه
        و در آخر امیدوار آن روز هستم که یک مقاله مرتبط با سایت بدون داخل کردن حواشی از طرف جناب ملکی ببینیم

        امیر حسینkanameO2mhmEspresso....Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
        • ۱- درک من از «همه» استعاری هست و اینو نوشتم، مطمئناً عده‌ای پیدا میشن که رعایت کنن چنین مواردی رو ولی حقیقت اینه که اکثریت این کار رو انجام نمیدن. من شخصاً اگر این مطلب رو مینوشتم چنین تیتری نمیزدم.
          ۲- وسط پاراگراف نوشتم کاری به کامنت شما ندارم و نیمه دوم نامربوط به کامنت شما بود.
          ۳- این مقاله ربط به تکفارس داره که داخل گیمفا تبلیغ میشه.

          امیر حسینSquatlatexO2Gramy kmhmLonesome guyfarshidShougo Makishima....Tlou part 2 game of the century
          • سلام جناب بنده هم خطاب به شما نگفتم ذاتا مقاله های شمارو خوندم و میدونم همچین حرکتی نمیزنید حرفم با جناب ملکی بود که متاسفانه مقالاتشون یا وارد حاشیه میشن یا کیفیت ندارن درسته مرتبط به تکفارسه اما یزمان مقالات خوب از تکفارس بود مثل نقد سینمایی ها و اینا ولی خیلی وقته مقاله با کیفیت نبوده

            امیر حسینmhmO2Shougo MakishimaLucciola BalladTlou part 2 game of the century
            • وقت بخیر
              من ک هیچ وقت عرضی نداشتم و ادعایی هم نکردم ک مقالاتم چه کیفیتی دارن اما چند تا موضوع مطرحه:

              ۱. این مقاله ترجمه از ی سایت معتبره که منبع هم ذکر شده و چیزایی که داخلش بازگو کردن براساس آمار غیرمستقیم و همچنین نتیجه‌گیری منطقیه؛ همچنین داخلش ذکر کردیم ک قسمت مربوط ب ایران رو خودمون نوشتیم (اون هم بدون قضاوته و باز هم قضاوت به عهده مخاطبه). اما فراتر از اون، مخاطب رسانه‌های خارجی خیلی وقته به این درک رسیدن که هرکس نگرشی داره و صرفاً ی مقاله نگرش اون سایت نیست بلکه نگرش نویسنده است ولی اگر دلایل منطقی داده باشه میشه درباره‌اش حرف زد.
              ۲. تکفارس هرگز نقد سینمایی نداشته و منظور شما بخش سینمافارسه که مدتیه با گیمفا ترکیب شده.
              ۳. کیفیت چیزی نیست که براساس نظر من و شما مشخص بشه؛ خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست ولی امیدوارم روزی رضایت شما هم جلب بشه ولی اگر هم جلب نشه ما نمی‌تونیم براساس معیارهای شما عمل کنیم.
              ۴. بعید میدونم مقاله رو کامل خونده باشید؛ داخل متن هیچ قضاوتی نشده. تیتر هم ی کنایه و شوخی بسیار زیرپوستیه که معنی مستقیمش هدف ما نبود و فکر کنم خیلی خوب متوجه این موضوع شدید

              شخصاً هم معمولاً به هیچ نظری در این موارد پاسخ نمی‌دم و خوش‌حالم میشم که هر نگرشی را با هر باری مطالعه کنم اما این‌جا اشاره به من نبود و اشاره به تکفارس شده بود

              زنده‌باد

              امیر حسینK1🤘Mohsenj74P.morgan 𔓙Gramy kmhmTlou part 2 game of the centuryLonesome guyShougo Makishima
    • O2 گفت:

      معمولا دزدی مخصوص تمام کمپانی های بزرگ، سهام دارهای بزرگ هست نه مردم بیچاره، اون ثروتی که اونا دارن رو همین مردم دادن، از قبر اجدادشون که نیومده، اگر آهنگ یا فیلم یا نرم افزار یا بازی کرکی استفاده کردین شما دزد نیستین، شاید شرایطش نباشه واسه اون شخص واسه خرید، حالا به هر دلیلی.
      نظام سرمایه داری همینه…

      Amir(PC & PS4)mhmKia....Tlou part 2 game of the century
  • SiRSiNa گفت:

    بحث درباره درست یا غلط بودن این کار خصوصا در ایران واقعا سخته…
    الان که دارن همین اینترنت آزاد رو هم ازمون میگیرن…

    خواهان ردد3امیر حسینK1mhmfarshidTlou part 2 game of the centuryHaj_Hosseinمهدی ملکیMasuod EnayatiJin sakaimore
  • Espresso گفت:

    هممون دزد هستیم
    با اینکه ما مجبوریم اینکارو کنیم ولی نمیتونیم منکر خوردن حق خیلی از ادما بشیم
    خیلی از این ادما چند روز پشت یه جا میشنن تا برامون کتاب، بازی و… بسازن
    خودم از کرکی ها و فیلم و انیمه های دزدی استفاده میکنم اما نباید انکار کنم که یه دزدم

    خواهان ردد3THE SAINT SNAKEامیر حسینO2Amir(PC & PS4)mhmfarshidShougo Makishimacrystal skyStar1more
    • Arnald گفت:

      فقط به جمله اولت کار دارم(جمع نبندی بهتره)

      خواهان ردد3Shougo MakishimaعلیStar1Tlou part 2 game of the century
    • Sackboy گفت:

      جا داره اینجا یه اشاره ای هم به حقی که اونا از ما خوردن بکنیم؟! 🤔
      ناسلامتی کل دنیا تحریممون کرده! کلی پول و اموال ایران بلوکه ست. کلی محدودیت برامون ایجاد کردن. Piracy حداقل کاریه که می‌تونیم انجام بدیم!
      ما تو جنگ اقتصادی هستیم!

      خواهان ردد3امیر حسینkanameAmir(PC & PS4)O2mhmLucciola BalladRebel2292Shougo Makishimacrystal skymore
      • P.morgan 𔓙 گفت:

        مقاله رو خونده باشید دوستان،
        به همه‌گیر بودن این مشکل در سراسر جهان اشاره کرده نه صرفا ایران.

        Armin Ezatiامیر حسینSquatlatexShougo MakishimaTlou part 2 game of the centuryعلیEspressoمهدی ملکی
      • Espresso گفت:

        کارمندی که از وقت خودش و خانواده اش میزاره چه ربطی به کسی که تحریم کرده داره؟
        میتونی صد تا توجیه بیاری ولی کارت بازم دزدیه

        THE SAINT SNAKEامیر حسینAmir(PC & PS4)mhmfarshidShougo Makishimacrystal skyعلیTlou part 2 game of the centuryMasuod Enayati
        • Mahdi Sam گفت:

          تو اگه بخری بازی رو هم پول تو جیب اون کارمند نمیره، اگه بازی خوب یا بدم باشه به اون کارمند ربطی نداره طرف تو، یه شرکته نه تک‌تک آدمای توش، کماینکه وقتی یه بازی خراب می‌کنه تقصیر اون کارمند نیست

          SasukemhmTlou part 2 game of the century
          • Espresso گفت:

            خیر یه شرکت سرمایه داره و با اون چول کارمند ها رو میده
            اگه روزی ورشکست بشه و نتونه حقوق کارمند هاشو پرداخت کنه، اونا شغلشون رو از دست میدن و کلی ضرر میکنن
            بحث حالا این نیست ولی امیدوارم وقتی از خونه ات چیزی دزدین شکایت نکنی

            Tlou part 2 game of the century
        • Sackboy گفت:

          شما یه دور برای من توضیح بده اقدامات دولت و حکومت ایران چه ربطی به مردمش داره که ما رو تحریم می‌کنن، خودت جوابت رو متوجه می‌شی!
          بخوایم، نخوایم، دولت ها و ملت ها به هم پیوسته هستند!
          الان همون کارمندی که می‌گی، حاضره بیاد با ما تجارت داشته باشه؟
          منم نمی‌گم تقصیر اونه، یا اون طرف با ما سر جنگ داره، ولی وقتی نگاه کلان به قضیه داشته باشی، افراد مطرح نیستن، وقتی هم نگاه جزئی داشته باشه، قطعا مردم ما خیلی بیشتر تو این ماجرا آسیب دیدن تا کارمند یک سازنده‌ی بازی‌های AAA.

          این نوع نگاه شما به همون اندازه مسخرس که من برگردم به همون کارمندی که می‌گی، بگم: «میتونی صد تا توجیه بیاری ولی این که به خاطر تحریم‌های دولتی با من هیچ گونه مراوده‌ی تجاری نکنی تبعیض و ظلمه!»

          SasukeO2mhmTlou part 2 game of the century
          • Espresso گفت:

            کسی که ما رو تحریم کرده شرکت های بازی سازی یا موسیقی یا غیره نیستن
            کسی هست که سود اینهمه ادم که توی کالاف و بقیه بازیا خرج میخوان رو نخواد؟
            اونا مجبورن از سیاست پیروی کنن
            کشور های شرقی که الان با ما دوست هستند هیچ تحریمی به ما نکردن ولی نمیتونن محصولاتشون رو بفروشن چون راه خرید ما بسته شده!

            Caxel105امیر حسینmhmTlou part 2 game of the century
  • Arnald گفت:

    حق کسی که پول داده خوردن رو واقعا کار ناپسندی میدونم ولی درمورد دزدی اشتراک از غول ها ایده ای ندارم

    علی
  • sam snake 47 گفت:

    چاره ای نیس. اگر با دنیا ارتباط داشتیم و اوضاع اقتصادی سالم بود هیچ گیمری بازی اورجینال رو رها کنه بره سراغ کرکی و هکی. همه اینا از سر جبره عزیز. اجبار جغرافیایی چیز کمی نیس.

    خواهان ردد3Caxel105امیر حسینK1O2mhmfarshidTlou part 2 game of the centuryMasuod Enayati
  • Kia گفت:

    اگه به ریشه کلمات برگردیم ما کلاهبرداریم نه دزد.

    O2farshidJin sakaiTony sShougo MakishimaTlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙علیMasuod EnayatiEspresso
  • sonicer گفت:

    چی خوبه، چی بد؟ چی غلطه، چی درست؟ و اصلا کی و چه مرجعی اینو باید توضیح بده و تایید کنه؟
    به شخصه با گفته اقای محمد حسین کریمی موافقم که توجیه کردن از مشکلات اساسی هر جامعه ای هستش. اما اگر شرافتا و واقعا توجیه کردن رو کنار بذاریم، بهترین معیار رفتار درست، وجدان هر شخص بهترین قاضیه. چونکه هر کسی شرایط و مولفه های مخصوص به خودش در زندگی رو داره و طبق اون رفتار میکنه.

    خواهان ردد3SiRSiNaTlou part 2 game of the centuryP.morgan 𔓙علیO2
  • Mamad123 گفت:

    والا من که کلا حتی یه ریال برای نرم افزار،بازی،موسیقی،فیلم و … ندادم و نخواهم داد.
    البته کلا به اونجامم نیست

    THE SAINT SNAKEامیر حسینmhmMahdi SamTlou part 2 game of the centuryعلیMamad123Espresso
  • Xinn گفت:

    اگه تو ایران نبودم قطعا اورجینال میخریدم. ولی خب شرایط ایران با دنیا فرق میکنه حتی برای پول در اوردن تو این شرایط بد اقتصادی مجبوری اکانت هکی هم بزنی. مقصر این وضعیت ما نیستیم

    خواهان ردد3Caxel105امیر حسینmhmJin sakaiEspressoMahdi SamTlou part 2 game of the centuryعلیMasuod Enayati
    • SiRSiNa گفت:

      کاملا موافقم….
      اونا بگیم یه درآمد مثلا ۶۰۰۰ دلار دارن و گیمه ۶۰دلاره که میشه یه درصد…
      اینجا درآمد خوب(هرچند خوب نیست واقعا اما با توجه به میانگین درآمد میشه گفت تقریبا خوبه…) ماهانه ۱۵ میلیونه ، واقعا اگه ریجن ایران هم داشتیم و قیمت هر گیم جای ۱۵۰تومن بود مطمئنم تعداد خیلی زیادی کاملا قانونی میخریدن…
      اما….

      خواهان ردد3Caxel105mhm
  • Nel0Angelo گفت:

    زدن این حرف بخصوص واسه ما خیلی مسخرس
    یه مثال از منظر دین اسلام میزنم… توی اسلام خوردن گوشت غیرحلال حرامه ولی تو شرایطی که ینفر توی یه بیابون گیر افتاده باشه و واسه زنده موندن مجبور باشه هرچیزی مصرف کنه دیگه حرام محسوب نمیشه پس خطاب کردنش بعنوان یه حروم‌خور بسیار مسخره و بی انصافی و دور از منطقه چون طرف حق انتخاب دیگه ای نداره… مثال ما هم همینه ما تو شرایطی گرفتار شدیم که هیچ حق انتخاب دیگه ای نداریم و مجبوریم برای استفاده ازین محتوا ها ازین روش ها استفاده کنیم هرچند نفس عمل دزدی محسوب شه… بارها شده که خواستم یه نرم افزارو قانونی خریداری کنم ولی حتی سیستم پرداختی برامون باقی نذاشتن که بتونم از طریق بانک ها و واحد پولی اونا پرداختش کنم… پس چطور میتونستم رعایت کنم!!؟؟ درضمن اینطورم نیست که همیشه اون طرف ها حق داشته باشن… الان اینویدیا مارو تحریم کرده و شما بدون وی پی ان حتی نمیتونی درایور کارت گرافیکتو آپدیت کنی… اونو که ما بالاخره خریدیم و دزدی نکردیم چرا حق استفاده از خدماتشو نداریم… پس شماها لازم نیست کاسه داغ تر از آش شید هروقت باقی کشورا شرایط انسانی همسان با بقیه مردم دنیا واسه شما قائل شدن اونوقت جوش بزنید که فلان حقوق رعایت شه… درضمن قبول دارم بلایی که الان سرمون اومده تقصیر گذشته مردم ما و مسئولای الانه ولی گفتم ما هیچ توانی واسه تغییر اوضاع نداریم و همینجوری که هست میمونه تا ابد پس بهتره به این حرفای بیهوده توجهی نکنیم

    خواهان ردد3Caxel105THE SAINT SNAKEomidامیر حسینSasukeO2mhmwhitedaybreakbellStar1more
    • خودخواهانه‌ترین نظری که میشه در این مورد داد. محتوا رو خودشون تولید کردن با خلاقیت، هوش، رنج و سختی و تایم بسیار زیاد و هزینه. تمامی این فاکتورها که باعث عذاب سازنده شده برای تولید یک اپلیکیشن، بهشون این حق رو میده جامعه هدفشون رو به نفع کشور و شخص خودشون مشخص کنن. شما اگر یک نجار باشی و صندلی باکیفیتی تولید کنید و دلت نخواد به من یا ده نفر دیگه بفروشی، من و اون اشخاص حق دزدیدن صندلی رو از شما نداریم. محتوای دیجیتالی هم هیچ فرقی نداره. چون درست به مانند تولید هر محصول فیزیکیوقت و هزینه و نیرو صرف اون شده. آیا اگر شما به شدت به یک محصول احتیاج داشته باشی و اون شخص به شما بگه که من محصولی که براش زحمت کشیدم رو به شما نمیفروشم، شما شبانه میری دزدی و محصول مورد نظرتو میدزدی و بعد توجیه میکنی که ای بابا به من نمیفروخت محصول مورد نظر رو ای بابا درگاه پرداخت برام نذاشت.

      به جای این که با دزدیدن محصول به فکر انتقام از کشورهای دیگه باشیم، بهتره نگران این موضوع باشیم چرا برای محصولات حیاتی خودکفا نیستیم و با یک تحریم از سمت کشورهای خارجی اینچنین در شرایط سخت قرار میگیریم. به جای این که دزدی رو توجیه کنیم، انتقاد کنیم که چرا نگاهمون به دست بقیه‌اس و مدام باید دزدی‌هایی که میکنیم رو به حساب این بذاریم که ما رو تحریم کردن. اونا دسترسی شما به محصولات خودتون رو قطع نکردن، اونا دسترسی شما به محصولات تولیدی خودشون رو قطع کردن.

      THE SAINT SNAKEامیر حسینK1Amir(PC & PS4)O2mhmy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANwhitedaybreakbellStar1Shougo Makishimamore
      • سلام
        معنی مال دزدی رو میدونی جنابعالی؟
        دزدی یعنی یه چیزی رو از یکی با زور بگیری که دیگه طرف اون جنس یا اون چیز رو نداشته باشه و نتونه ازش استفاده کنه.
        اکانت اشتراکی و….. با این معنی و تفسیر نمیسازه.
        کرک بازی هم با این تفسیر نمیسازه.
        چون ما تو ایران هرکاری هم بکنیم بازم اون بازی یا فیلم یا سریال فروشش رو میکنه و ما چیزی ازشون نمیدزدیم.
        ایران رو با هیچ کشوری نباید مقایسه کنید.
        و ما رو اصلا حساب نمیکنن.
        کافیه یه سر به فروش بازی های gta v و the witcher و cyberpunk بندازی با اینکه کرک شدن و کپی شدن ولی فروششون کم نشده. The wicher که بدون قفل اومد اینقدر فروش کرد که هنوز هم داره میفروشه.
        Gta v تو همه کنسول ها به جز xbox one هک و کپی شد هنوز داره میفروشه.
        فیلم و سریال ها هم که بماند فروششون رو میکنن و فشاری هم به سازنده هاشون نمیاد.

        امیر حسینSasukeO2mhmStar1Rebel2292Shougo MakishimaTlou part 2 game of the century
        • نفس پایرت کردن ضرر به ناشره و جلوگیری از رسیدن به حقش. اگر قرار بوده بدون پایرت The Witcher 14.5 میلیون بفروشه، حالا با پایرت ۱۴.۴ میلیون فروخته (من مینیموم رو در نظر گرفتم). اون صد هزاری که پایرت کردن گناهکارن و نفس عملشون مشکل داره چون مانع رسیدن ناشر به حقش شدن. حالا شما هر چقدری دوست داری میتونی توجیه کنی با مفاهیم مختلف ولی دزدی، پایرت کردن یا هر چیز دیگری به ناشر ضرر میرسونه اگر شرایط خرید بازی رو نداری میتونی نخری و استفاده نکنی.

          ما صرفا در مورد بازی صحبت نمیکنیم چون این پست تنها مربوط به گیم نیست، من مفهوم کلیشو ذکر کردم خدمتت و اصلا منظورم تنها ویدیو گیم نبود. بنابراین بذار با اعداد و ارقام صحبت کنیم:

          A whopping $59 billion dollars’ worth of software was stolen worldwide in 2010 according to the Business Software Alliancei. In the US alone, 20% of all software installations in 2010 were pirated copies that cost the software industry $9.5 billion dollars.

          در سال ۲۰۱۰ به تنهایی آن هم داخل کشوری که پایرت شدیدی درش وجود نداره (آمریکا) ۵۹ میلیارد دلار سافتور پایرت شده. از سوی دیگه یک پنجم کل نرم افزارهای نصب شده در سال ۲۰۱۰ پایرت شدن به ارزش ۹.۵ میلیارد دلار. این رقم واقعا تاثیر کمی داره به نظرت؟ ۹.۵ میلیارد دلار که می‌بایست صرف تولید محتویات بیشتر بشه و صرف استخدام و کارمندان بشه هیچ و پوچ شده. اگر این ضرر نیست و به کسی فشار وارد نمیکنه پس چی وارد میکنه؟
          https://www.uplooder.net/img/image/80/b1f5539558fb8de17d794190b4a89dc1/Capture.PNG

          farshidO2mhmStar1Shougo Makishima....Tlou part 2 game of the centuryعلیMasuod EnayatiEspresso
          • Xinn گفت:

            عزیزم حتی ویندوزی که باهاش اومدی بالا و داری اینجا چت میکنی دزدیه اکی ؟ چون ایران تحریمه ما کپی رایت نداریم حتی ویندوزتم قانونی نیست. اینا گردن منو شما نیست گردن امریکا و مسئولین ماس وگرنه مردم ایرانم اگر مثل بقیه دنیا بودن اینطوری بازی هکی و غیره نمیزدن

            O2mhmStar1Shougo MakishimaTlou part 2 game of the century
            • با اعمال خودتون دیگران رو قضاوت نکنید، خیر ویندوز من دزدی نیست اتفاقا، اگرچه خیلی اوقات پایرت کردم منکر این موضوع نیستم، اما اعتراف میکنم که این کار اشتباهه و مدت‌هاست سعی کردم این کار رو انجام ندم، خداروشکر برای موزیک تا میشه از یوتوب و اسپاتیفای استفاده میکنم و برای بازی هم به جای این که در سال ۱۰ تا بازی تجربه کنم ۲ تایی که علاقه دارم رو خریداری میکنم و بقیه رو سعی می‌کنم در تخفیفات بخرم یا وقتی پول داشتم، از خریدهای واجب خودم میزنم برای اثری که بهش علاقه دارم، حداقلش اینه که تلاش میکنم قانونی زندگی کنم شما هم هر جور به نفعته میتونی عمل کنی. هر کس مسئول اعمال خودش هست. اما اگر فکر میکنی بدون پس‌انداز کردن و ایثار مالی میشه هم بازی کرد هم به زندگی رسید سخت در اشتباهی نه در ایران و نه در هیچ کجای دیگه بدون برنامه‌ریزی نمیشه خرید کرد. البته اگر بخوای سالم زندگی کنی و مسئولیت پذیر باشی.

              خواهان ردد3THE SAINT SNAKEfarshidO2🤘Mohsenj74mhmP.morgan 𔓙whitedaybreakbellStar1Masuod Enayatimore
              • Nel0Angelo گفت:

                این بنظرم از مضحک ترین طرز فکرهاست شمایی که بنظرتون دارید درست فکر میکنید اونم درمقابل عده ای که حتی اولین حقوق انسانی رو هم واسه شما قائل نیستن… البته هر انسانی میتونه طرز فکر خودشو داشته باشه و شما میتونید اونطور که میخواید رفتار کنید اما قضاوت کردن بقیه و پیچیدن نسخه برای دیگران اونم مردمی که زخم خوردن و بشون ظلم شده چه از داخل کشور و خارج بنظرم خیلی بیفکری میاد…

                Caxel105THE SAINT SNAKEامیر حسینAmir(PC & PS4)O2mhmwhitedaybreakbellStar1Masuod EnayatiShougo Makishimamore
                • طرز فکری دزدی شما مضحکه یا حرف من که میگم هر کس محتوایی تولید کنه حق داره در هر بازاری عرضه کنه یا عرضه نکنه؟ من از حق تولید کننده محتوا تا ابد حمایت خواهم کرد، جایی که حمایت نشه نتیجه‌اش میشه ایران.

                  راستی، اگر واقعا این افراد حقوق شما براشون مهم نیست و چنین عقیده‌ای دارید محتوای اونها رو خرید نکنید و تحریمشون کنید.

                  THE SAINT SNAKEfarshidO2🤘Mohsenj74mhmwhitedaybreakbellStar1Masuod EnayatiEspressoShougo Makishimamore
              • Xinn گفت:

                ما همه میدونیم این کار از نظر اخلاقی درست نیست ولی بعضی موقع ها چاره نیست. منم قدیم هکی میخریدم ولی الان ظرفیت ۳ یکی یکی میخرم بازی میکنم ولی واسه مشتریام هکی میزنم چون پول ندارن. این داستان سر درازی داره چون از تحریم تا قانون کپی رایت تا وضع اقتصادی همشون بهم گره خورده. خیلی ها پول ندارن گیفت کارت ۱۰۰ دلاری ۲ میلیون و خورده ای بخرن تا بتونن بازی الدن رینگو بازی کنن. شما میگی خوب بازی نکنه ! اینکه نمیشه حرف شمام درست نیست ولی همه میدونیم کار اخلاقن درست نیست ولی چاره ای نیست

                Caxel105امیر حسینTlou part 2 game of the centuryLucciola BalladNel0Angelo
                • همینقدر که اعتراف کنیم خودش خوبه. اما خیلی ها دیدم که این عمل رو غیراخلاقی نمیدونن. هممون پایرت کردیم اصلا جو کشور ما طلب میکنه.

                  خواهان ردد3Caxel105farshidO2🤘Mohsenj74mhmTlou part 2 game of the centurySiRSiNawhitedaybreakbellMasuod Enayatimore
                • Nel0Angelo گفت:

                  اگه توی آمریکا بودم کاملا حرف شمارو تایید میکردم ولی تا وقتی وضع اینه لفظ دزدی که هیچ به کارم افتخارم میکنم
                  اثبات حرفمم اینه هرمحصول یا بازی داخلی که بوده با کمال میل ازش حمایت کردم و حتی سایت های زیرنویس رو حتی بازیایی که احتیاج نداشتم رو خریدم تا از گروهشون حمایت کنم تا ادامه بدن…
                  ولی هیچ وقت از گروه یا ملتی ک دست رد ب سینمون زدن حمایت نمیکنم دلیلی نداره وقتی اونا یه سیستم پرداخت مشخص برای من نذاشتن من تحریمارو دور بزنم و بزور پولشونو پرداخت کنم مگه اینکه راه دیگه ای نباشه

                  Caxel105SasukeO2mhmTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
      • Nel0Angelo گفت:

        اولن مثال من در مورد امثال اینویدیا رو جواب ندادی اونو که دیگه ما خریداری کردیم و اونا حالا به هر طریقی از بازار ما سود وارد جیبشون میشه پس چرا مارو از حقمون تحریم میکنن… دوم حتی به فرض حرف شما که طرف نخواد باید بگم کاااااملا بیخود و بیجا میکنه تمام مردم جهان رو یه دهکده یا جزیره در نظر بگیر فکر کن تولید مثلاً نون بعهده ی فقط یه عده باشه و اونام حاضر به فروش محصولشون به یه گروه دیگه به هردلیل نباشن… گروه تحریم شده هم نتونه اون محصولو تولید کنه و حتی درصورت حاضر بودن واسه پرداخت بازم این اجازه رو بشون ندن… چه نتیجه ای باقی میمونه!!؟؟ امروز این محتوا تو دنیای ما درحد همین نون اهمیت داره… ماهم مردمی هستیم که خودمون مقصر این وضع نیستیم و تحریم محتوا مث تحریم داروی ضروری میمونه و جنایته… اینطوری به ما ظلم هم شده جناب…. درضمن اون بازاری رو که میگی اونا حتی مارو حساب هم نمیکنن و اصن مارو در بازار فروش خودشون قرار نمیدن که مهم باشه واسشون… اونا فروش خودشون رو از طرق مختلف و کشورای مد نظر خودشون میکنن و ما حتی آدم حساب نمیشیم… پس هیچ توجیهی واسه حرف شما وجود نداره بجز خودزنی:)

        Caxel105O2mhmMahdi SamTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
        • اولاً کاری به ایران نداریم صرفاً گفتم پایرت همه جای دنیا هست حالا ما رو حساب کنن یا نه اهمیت نداره. نفس پایرت اشتباهه. این حاشیه‌روی‌ها باعث نمیشه پایرت کردن عمل خوبی باشه.
          دوماً این کشورها شما رو از محصول خودشون تحریم کردن، از تولید اون محصول تحریم نکردن، اگر خیلی مشکل داری و مثل نون برات واجبه میتونی بسازی این که به عنوان شخص یا به عنوان یک گروه و ملت نمیتونی محتوا تولید کنی برای رفع نیاز خودت، مشکل از خودته نه کشورهای دیگه. اگر واقعا توانایی تولید نداری باید ۳ ۴ میلیون پیاده شی تا از خدمات کشورهای دیگه استفاده کنی، چون استودیوهای مختلف در هر فیلدی با غول چراغ جادو محتوا تولید نکردن بلکه با زحمت تولید کردن. محتوا تولید کردن دلشون هم میخواد خودشون تنها استفاده کننده باشن این دیگه چه دیدگاه خودخواهانه‌ای هست که آن‌ها رو مجبور به ارائه محتوا برای خودت میکنی. (اگرچه همان تحریم شدن هم الکی نیست کلی درگیری وجود داره، از روی هوا ایران تحریم نشده)
          سوماً عزیز دل برادر، جنابعالی به طور رسمی کارت گرافیک AMD و Nvidia خریداری نمیکنی، این کارت‌های گرافیک قاچاقی به دست شما میرسه و پیامدهای سیاسی و کشمکش‌های سیاسی باعث شده از شما پشتیبانی نشه. اون سخت افزاری که به شما میرسه قانونی ارائه نشده که آپدیتش قانونی باشه، اون سخت افزار مال کشورهای حاشیه خلیج فارس هست که آپدیت هم براشون تحریم نیست ولی شما اینجا با قیمت گزاف غیر قانونی میخری، آپدیت غیر قانونی هم پیامدشه.

          Caxel105farshidO2r_dhmhmwhitedaybreakbellMasuod EnayatiShougo MakishimaTlou part 2 game of the century....
          • Nel0Angelo گفت:

            ادامه بحث بیفایدس چون شما منطق پذیر نیستید… همه ی حرفایی که میزنید درسته ولی درصورتی که ما یه کشور عادی با شرایط عادی میبودیم… درضمن تولید محتوا تا یه حدی امکان پذیره الان تمام دنیا دارن از یه سری سیستم عامل مشخص استفاده میکنن حالا بنظر شما خرید اونا منطقی تره یا ساختشون!؟ تازه اگه ساختش ممکن باشه! بعد سخت افزار چطور اونم خودمون باید تولید کنیم!؟ مطمئنن هیچکدوم از ما ازین وضع راضی نیستیم منم دلم میخواست تو کشوری باشم که بتونم حقوق برابر داشته باشم و هر نرم افزاری میاد اینطور نباشه که اسم ما داخلش نباشه… ولی ما خودمون قربانی یه سری دیگه ایم و راه دیگه ای نداریم یا باید بیخیال استفاده ازین محصولات یا محتوا شیم یا تنها راهش همینه… ولی اینو فراموش نکنید که فقط اونا قربانی نیستن و به ما بیشتر ظلم شده… من شرایطو توضیح دادم ولی گوش شنوا وجود نداره و فقط یه ریز از لفظ دزدی استفاده میشه… هزاربارم بگید امثال شما کاسه داغتر از آشید و این واس من مسخرس… باقیشم طرز فکر شماست و ب خودتون مربوطه و ولی من با تامیمش با بقیه مشکل دارم

            Caxel105THE SAINT SNAKEO2mhmMasuod EnayatiTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
            • عادی نبودن کشور شما تقصیر کمپانی‌های خارجی نیست. یاد دولت خودمون میوفتم که همه چیز رو مستقیم ربط به تحریم میدن ولی بی‌لیاقتی‌ها، دزدی‌ها، مشکلات اقتصادی ناشی از تنبلی‌ها، سنت‌های اشتباه و هزاران مشکلی که از خود ما ریشه میگیره رو که ۹۰ درصد مشکلات رو تشکیل میدن دور انداختن و بهشون نیم نگاهی هم ندارن و هنوز کلمه از دهن من خارج نشده اسم تحریم میاد وسط. برادر من تحریم تنها دلیل بدبختی ما نیست. علت اصلی خودمونیم. بنابراین تمام نفرتت رو خرج کمپانی‌های خارجی نکن و علت پیشرفت نکردنمون هم همینطور. کشور ما در شرایط عادی نیست چون بسیاری از ما درستکار نیستیم، ۸ ساعت کار مفید نداریم، حوصله اجرا کردن برنامه‌های اصولی نداریم، میخوایم با کمترین هزینه و از هر راهی به هدف برسیم. ما اگر کشور عادی نداریم علت فقط و فقط خارجی ها نیستند که با پایرسی بخواید انتقام بگیرید یا نیاز خودتون رو رفع کنید.

              Caxel105THE SAINT SNAKEkanamefarshidO2🤘Mohsenj74mhmSiRSiNaMasuod EnayatiEspressomore
              • Nel0Angelo گفت:

                خب مشکل اینه شماهم به حرف من دقت نکردید من نگفتم تنها دلیلش اونان… گفتم داخلی و خارجی… خیلی جاها مقصر کشور خودمونه که دستو پامونو بسته ولی اینم گفتم که خیلی جاهام اونا مقصرن… نتیجه شده منی که نه قیمتا واسم منطقیه نه امکان اینو دارم که درصورت توان بصورت قانونی اقدام کنم… ینی حتی راه خرید قانونی رو هم بروی ما بستن… ما چه راهی میتونیم داشته باشیم… مگه اینکه خودمون رو محروم کنیم ازین امکانات که تو دنیای امروز دیگه امکان پذیر نیست… الان کجای این قیمت دلار و تحریما تقصیر منه مصرف کننده س… الان قیمت بازیا حتی واسه خود خارجیام سنگینه درحالی که به معادل پول ما میشه مثلاً ۷۰ هزار تومن… اگه اونا جای ما بودن از لحاظ اقتصادی حتی یه بازیم خریداری نمیکردن

                Caxel105O2mhmTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
            • Espresso گفت:

              فقط تحریم نیست
              از خیلی از شرکت های بازیسازی پرسیدن چرا برای ایران بازی قرار نمیدن و اونا چندین بار گفتن که بازار ایران بخاطر دزدی و کرک جای خوبی برای فروش نیست
              چرا عادت داریم مشکلات رو بندازیم تقصیر دیگران و بگیم ما بی تقصیریم؟

              farshidmhmTlou part 2 game of the century
        • omid گفت:

          اینی دارم میگم فقط واسه این کامنتت نیست واسه کلشونه یادمه خیلی وقت پیش یه خانمی یه ازمایشی انجام داده بود که یه جمعیتی رو دعوت کرده بود و امضا کرده بود که تو این سالن هر اتفاقی واسم بیوفته گردن خودمهاینو به بقیه گفتو بعد ثابت یه جا وایستاد خلاصه مردم از کارای ساده شروع کردن و اخرا حتی یک تفنگشو دراورده بود میخواست زنرو بکشه که یه عده نزاشتن اینکارو کنه بعد به این نتیجه رسیدن که اگه قانونی نباشه هر کاری از خیلیا برمیاد الان این شرایط تحریمی که میگی راجع به همه چیمون صدق میکنه مطمئنا ماشینی که یه نفر تو خارج با یه ماه کار درمیاره ما با سالها کارم نمیتونیم بخریم ولی تا حالا شده تو ماشین بدزدی . نه . چون اگه اینکارو کنی با قانون طرفی ولی دزدی بازیو فیلمو غیره واست عواقبی نداره پلیس دنبالت نمیکنه واسه همین خیلی راحت تره واسمون و این کارو میکنیم از کجا معلوم اگه دزدی ماشینم راحت بود تو با همین توجیح نمیدزدیدیش

          Caxel105
      • PENTIX گفت:

        متاسفانه دزدی در هر نوعش بده و کاملا درست میگید. ولی حالا که حرف از درستکاریه بیاید یه حساب کتاب کنیم چند هزار نفر در اثر تحریم های این کشور های به ظاهر روشن فکر جونشون رو از دست دادن ؟ از خودکشی بگیر تا نبودن دارو و تجهیزات پزشکی. چطور اونها بدون فکر کردن به جان و مال میلیون ها نفر به راحتی شدیدترین تحریم ها رو اعمال میکنن و بدترین رفتار ها رو با مردم کشور ها میکنن، اونوقت ما میریم ویندوز کرکی یا بازی کرکی استفاده میکنیم میشیم آدم بد ؟ 🙂
        حرف شما درسته، ولی زمانی ارزش داره که اونها هم به مردم ما احترام گذاشته باشن، به مالیکت و حقشون چه در خارج از مرز ها و چه در داخل، نه اینکه مردم رو قاطی سیاست های کثیفشون کنن و شدیدترین آسیب ها رو به مردم بزنن.

        Caxel105THE SAINT SNAKESasukeAmir(PC & PS4)mhmMasuod EnayatiLucciola BalladTlou part 2 game of the centuryNel0Angelo
        • من اصلا کاری به سیاست آمریکا و درست بودن یا نبودن تحریم ندارم، تحریم اتفاقا بیشتر به مردم بیگناه فشار میاره، اما استودیو سوم شخصی که برای مردم خودش محتوا تولید کرده و به عنوان مثال Office یا ویندوز رو ساخته، چه ارتباطی به تصمیمات دولت‌ها داره و چرا باید حقش خورده بشه؟ ما از محصولات آن ها تحریم شدیم نه از این که خودمون محصول تولید کنیم. نفس پایرسی اشتباهه، حالا میشه گره‌های سیاسی و اجتماعی مختلفی بهش پیوند زد. همانطور که دزدی کردن رو میشه توجیه کرد، چون از گشنگی میمردم، چون همسایه‌ام بهترین ماشین رو داشت چون ….

          O2r_dhAmir(PC & PS4)mhmMasuod EnayatiEspressoShougo MakishimaTlou part 2 game of the century....
          • Nel0Angelo گفت:

            خیلی سادس نمیدونم چرا سختش میکنید
            با ما باید مثل باقی انسانها رفتار شه اگه رعایت شه ماهم به همون روش برخورد میکنیم… اگه امکان خرید رو واسه ما مثل باقی کشورا قرار بدن و تحریم رو بردارن منم حتی صرف نظر از قیمت دلار خریدمو بصورت قانونی انجام میدم… میشه تبادل برپایه احترام… ولی اگه بزور و بدون منطق و ظالمانه از چیزی محروم شیم از هیچ روشی واسه دریافت حقم ابایی ندارم… به فلان بازیساز مستقل ظلم میشه؟ خب تقصیر دولتشه من مسئولش نیستم همونطور که اعمال من تقصیر دولت کشورمه… خیلی ساده و منطقی

            Caxel105THE SAINT SNAKEAmir(PC & PS4)O2mhmTlou part 2 game of the centuryPENTIXMahdi SamLucciola Ballad
            • کجای این ساده و منطقی هست؟ شرکت‌ها کاملاً حق دارن در هر بازاری دوست دارن محتوای خودشون رو ارائه بدن. شما هم اگر چیزی تولید کردی میتونی فقط به بازار خودت محدودش کنی. خیلی ساده و منطقی.

              SasukeAmir(PC & PS4)O2mhmTlou part 2 game of the centurywhitedaybreakbellMasuod EnayatiShougo Makishima....
              • Xinn گفت:

                اگر یکروزی پلی استیشن و ایکس باکس مردم ایرانو به خاطر زورگویی امریکا که با مسئولین ما داره تحریم کنن شما قید بازی کردنو میزنی دیگه ؟

                Amir(PC & PS4)Tlou part 2 game of the centuryMasuod Enayati
              • Nel0Angelo گفت:

                خیلی از پلتفرم ها و سخت افزار ها جهانین و مختص مناطق خاصی نیستن و همه ی مردم جهان حقشونه از اونا استفاده کنن. کجای حرف شما منطقیه!؟ مثلاً یوتوب رو درنظر بگیرید من حتی اگه بتونم مثل اونو تولید کنم بازم بهش احتیاج دارم از لحاظ محتوا و جهانی بودنش… چرا در حالی که ماهم میتونیم داخلش محتوا تولید کنیم نتونیم ازش درآمد داشته باشیم!

                Caxel105O2mhmTlou part 2 game of the centuryMasuod EnayatiLucciola Ballad
                • شما نباید محتوا رو به صورت پایرسی استفاده کنید، چون تحریم هستید، سازنده دوست نداره شما استفاده کنید.

                  O2mhmTlou part 2 game of the centurywhitedaybreakbellMasuod Enayati
                • Nel0Angelo گفت:

                  پس ما هم غیر قانونی استفاده میکنیم چون تحریم هستیم!

                  Caxel105O2mhmTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
                • SiRSiNa گفت:

                  با اجازتون یه ورود بکنم تو قضیه..
                  بحثی که این وسط هستش به دو چیز برمیگرده…
                  یکی اینکه غیرقانونی بودن کاست تو ایران از همون اول باعث شده ملت توجهی به قانونی بودن نداشته باشن…
                  دو اینکه اینجا یه تناقض شکل میگیره که در اثر سیاستای غلط اون شرکته ، که مثلا الان با تحریم کردن گیمرای ایران ، در روابط ایران و آمریکا تغییری رخ میده اصلا؟
                  و یه رابطه دشمنی دوطرفه شکل گرفته که در صورتی حل میشه که دوطرف بیخیال بشن (همون قضیه ولم کن تا ولت کنم تو مدرسه…)
                  که بیان ریجن ایران بزارن تو ستورها… و خب اینجا هم استقبال بشه…
                  وگرنه این قضیه ادامه پیدا میکنه..

                  O2Tlou part 2 game of the centuryXinn
              • kaname گفت:

                تمام بازیهاتونو اقای کریمی قانونی گرفتید ؟

                • بیش از ۸ ساله که فقط به صورت قانونی بازی خریداری می‌کنم. در سایر زمینه‌ها هم تا میتونم از سازنده حمایت میکنم و اگر توان مالی نداشته باشم صبر میکنم. بالاتر هم گفتم منکر این موضوع نمیشم که در دوره‌ای که خیلی از ما سن بسیار پایینی داشتیم بخاطر جوی که اطرافیان درست کرد و شرایط خاص اصلا اهمیتی برامون نداشت این موضوع و کلی بازی کرکی تجربه کردیم یا وقتی خبری از اسپاتیفای و یوتوب نبود و جا نیوفتااده بودن بدون رعایت حقوق خالق اثر موزیک گوش میدادیم، اما حداقل الآن که توانش رو دارم سعی میکنم از مدیاهایی استفاده کنم که حداقل به صاحب اثر نفع برسه، اگر اینکارو نکنیم آرتیست مورد علاقه‌مون محو میشه. آدم پولداری هم نیستم، فقط صبر دارم و با خودخواهی نمیخوام در سال تمامی آثاری که عرضه میشن رو تجربه کنم، حتی در کشورهای غربی هم با کلی برنامه‌ریزی خرید انجام میدن، به این شکل نیست که هر چی بازی رلیز شد رو تجربه کنن. همه نه اما خیلی از ما فکر میکنیم که باید همه‌ی بازی های خوب امسال رو تجربه کنیم، کی گفته همه‌ چیز رو ما باید در لحظه تجربه کنیم؟ شما باید برای این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشی همانطور که برای خرید لباس یا هر کالای دیگه‌ای نباید همه چیز رو تجربه کنی. با گذشت زمان تخفیف میخورن آثار قدیمی و شما هم پول دستت میاد.

                  Espressokaname
          • Mahdi Sam گفت:

            برادر من وقتی اونا تحریم می‌کنن سود و زیان شرکتای داخلی ما رو در نظر دارن که ما سود و زیان شرکتای اونا رو در نظر داشته باشیم؟

            O2mhmTlou part 2 game of the century
            • خیر در نظر ندارن. از سمتی هم از شرکت های ما هم چیزی دزدی نمیکنن. صرفا از ساخته‌های خودشون به شما چیزی ارائه نمیدن و حق دارن تولیدی خودشون رو هر جایی ارائه بده یا ندن. شما حق نداری بخاطر این که ترجیح دادن با شما مراوده نداشته باشن دزدی کنی.

              farshidSasukeO2mhmTlou part 2 game of the century
              • Mahdi Sam گفت:

                شما نمی‌خوای قبول کنی، شایدم تو یه دنیای رنگین‌کمونی زندگی می‌کنی ولی من منافع خودم رو جایی در الویت بعد از اخلاق میزارم که طرف مقابل هم همین باشه کسی که از من دارایی فیزیکی می‌دزده، هیچ حقی نداره از من شکایت داشته باشه برای دزدی دارایی معنوی

                O2mhmTlou part 2 game of the century
                • مشکل اینجاست حقی که میخوای از دولت آمریکا یا هر کس دیگه بگیری رو از شرکت هایی طلب میکنی که هیچ تاثیر سیاسی و مالی ندارن.

                  farshidO2Tlou part 2 game of the century
                • SiRSiNa گفت:

                  اینجا حرف شما هم اشتباه هم درست هستش جناب کریمی…
                  اون شرکت تاثیر سیاسی نداره…
                  گیمرای ایران چ تاثیر سیاسی دارن که باید تحریم بشن؟
                  دو طرف دارن راه غلطیو میرن…(شرکت و گیمر)

                  Tlou part 2 game of the century
                • شرکت تولیدکننده محتواست و شما اگر چیزی رو تولید میکنی حق داری در موردش تصمیم بگیری.

                  Tlou part 2 game of the century
                • SiRSiNa گفت:

                  بحث اینه اون شرکت هم مطمئنا خودش نمیخواد یه کشور رو همینجوری تحریم کنه بلکه بخاطر فشارهای سیاسی این کارو کرده…
                  و خواست خود اون شرکت نیست..
                  حالا اگه یه شرکت همینجوری یه کشور رو (مثلا آلبانی رو تحریم کرد و گفت چون دلم خواست… من قبول میکنم..

                  SasukeEspresso
                • Mahdi Sam گفت:

                  تا زمانی که من در قبال اعمال دولت ایران حتی اگر درش دخیل نباشم مسئولم، شرکتای خارجی هم قبال اعمال دولتشون مسئولن مخصوصا که هیچ تحریمی در زمینه بازی و نرم‌افزار تصویب نشده و شرکتا صرفا بازار ما رو نادیده گرفتن و بعضی‌ها به صورت خودجوش تحریم کردن(که در نوع خودش جالبه که ما از بخش استور اون شرکت تحریم نیستیم و تو بخش بازی تحریمیم:/)

                  در حال حاضر که بازار ما ندیده گرفته شده و اون شرکت تو ایران شعبه‌ای نداره عملا پایرت کردن اون بازی تاثیری بر اون شرکت نداره و پایرت نکردنش ضرر بی‌خودی به خود وارد کردنه اگر دنبال ویژگی‌های خاص نسخه قانونی نباشی(مولتی پلیر/کالکتر ادیشن/…) و دوباره تاکید می‌کنم پایرت کردن شما در ایران هیچ ضرری به شرکت وارد نمی‌کنه و وقتی در نظر می‌گیرم سازنده نمی‌خواد من استفاده کنم از این محصول که تو صفحه اولیه بازی ذکر کنه که استفاده از این محتوی در کشور‌های ذکر شده ممنوع و از نظر اخلاقی ناپسنده

          • PENTIX گفت:

            تمامی حرف هاتون درسته ولی همونطور که بالاتر هم خدمتتون گفتم، زمانی ارزش داره که من ایرانی احترام متقابل رو از یک اروپایی یا آمریکایی دریافت کنم. همونطور که کشور های دیگه بخاطر اعمال یک شخص از دولت ما تمام مردمم رو تروریست صدا میزنن و بصورت کلی از ما انتقام میگیرن، من هم اخلاقیات رو میزارم کنار. هرچند انتقامی که اون ها از ما گرفتن هزاران برابر صدمات بیشتری داشه تا مایی که نهایتا سالی ۴ تا بازی کرکی و ۱۰ فیلم پایرت شده نگام میکنیم 🙂

            Caxel105EspressoLucciola Ballad
            • احساس میکنید که احترام متقابل دریافت نمیکنید؟ از محصولاتشون استفاده نکنید.

              mhmTlou part 2 game of the centuryy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANwhitedaybreakbell
              • Nel0Angelo گفت:

                بی احترامی صورت نگرفته ما نادیده گرفته شدیم! حالام که وجود نداریم پس اعمالمونم هیچ تاثیری روی اونا نداره:)

                Caxel105O2mhmTlou part 2 game of the centuryy=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANLucciola Ballad
                • نادیده گرفته نشدید، نادیده گرفته شدن خیلی فرق داره با تحریم شدن. در هر صورت این موضوع بی‌ربطه به نظر من اگر به بازی علاقه دارید و قصد دارید سالم تجربه کنید اثار رو باید خریداری کنید. شما هم میتونید نظر خودتون رو داشته باشید.

                  O2mhmTlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  هروقت یه سیستم پرداخت مشخص مثل باقی مردم دنیا واسه من قرار دادن منم باکمال میل خریداری میکنم در غیر این صورت نمیام با هزارمشکل تحریمو دور بزنم و به کسی که حسابم نکرده هزینه ای پرداخت کنم

                  Caxel105Tlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
                • اگر سیستم پرداخت نیست میتونی خریداری نکنی. این که به شما سرویس نمیدن دلیل نمیشه دزدی کنید.

                  SasukemhmTlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  بحثو ادامه نمیدم چون به گفتگوی سالم اعتقادی ندارید خیلی از کامنتامو تایید نمیکنید و یسری از حرفا و لحنای خودتونو ویرایش میکنید… مشخصه فقط میخواید منطق خودتون توجیه شه

                  Caxel105Amir(PC & PS4)O2mhmTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
                • اولا همه کامنتاتون تایید شده هیچکدوم پاک نکردیم فقط شاید کمی تاخیر داشته چون مسئول تایید کامنت نیستم، بنابراین مظلوم نمایی نکنید. دوماً کامنتمو ویرایش نکردم بلکه ادامه دادم و تکمیلش کردم با چیزی که بعد از ارسال یادم رفته بود.

                  SasukeO2mhmTlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  مظلوم نمایی نکردم حالا که گفتم تایید شد:))

                  Caxel105O2mhmTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
                • گفتم که مسئول تایید من نیستم و چک نمیکنم، اگر قرار بود تایید نکنم، کامنتتون پاک میشد نه این که در انتظار بررسی باقی بمونه.

                  mhmTlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  ختم کلام اینکه ما گیمرای ایرانی جزو مظلوم ترین اقشاریم چون هم از داخل بمون ظلم شده هم از خارج… از زمینو زمان بهمون باریده از نت بگیر تا قیمت دلار تا تحریم و سیستم بانکی، قطعات و خدماتو دسترسی نداشتنو هزاران مشکل… حالا این وسط یکی بیاد بمون توهینم کنه و دزد خطاب کنه اونم کسی که خودش داخله کشوره واسه ما مث پاشیدن نمک رو زخمه… شما خودتون تا دیروز پایرت میکردید حالا اگه به یه وضعی رسیدید که تونستید دوتا کارو قانونی بخرید سریع جوگیر نشید و بالای منبر برید… من خودم گفتم تا کارای داخلی بوده همیشه حمایت کردم هروقتم وضع کشورمون مث باقی کشورا شد اونوقت درست رفتار میکنیم درغیر این صورت حق دارید بگید شما دزدید… ولی این حرفا اونم به مایی ک انقد بمون ظلم شده قطعا اشتباهه… شما جوری که صلاح میدونید رفتار کنید ولی دیگرانو قضاوت نکنید

                  Caxel105SasukeO2Tlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
                • من نه وضعم خوبه نه بالای منبر رفتم. کار اشتباه اشتباهه دزدی هم دزدیه. شما هر طوری میتونید خودتون رو قانع کنید ولی نفس عملتون تغییر نمیکنه. من هم ترجیح میدم در سال ۲ تا بازی تجربه کنم تا این که ۱۰ تا بازی رو پایرت کنم. همانطور که بقیه محصولاتی که بهشون نیاز دارم رو با بودجه ام تنظیم میکنم، نمیرم چون لباس های متنوع ندارم دزدی کنم.

                  SasukeTlou part 2 game of the century
            • Espresso گفت:

              ژاپن و چین کشور دوست ما هستند ولی نمیتونیم بازیاشون رو بخریم
              بخاطر اینکه ما تحریم هستیم و ربطی به اون شرکتا نداره
              بعلاوه کشورهای اروپایی و امریکایی هم مجبورن از سیاست پیروی کنن و این چیز هایی که گفتی مربوط به خود اونها نمیشه
              همه اینا برمیگرده به سیاست ولی ما فکر میکنیم کل مردم کشور های خارجی از ما کینه دارن!!

              Caxel105O2Tlou part 2 game of the century
              • Nel0Angelo گفت:

                اگه فک میکنید نظرم اینه کل کشورا با ما دشمنن معلموه چیزی از حرفام متوجه نشدی دوست عزیز… شرکت ها مقصر نیستن مقصر دولت شونه مثل ما که ما هم مقصر نیستیم و مشکل از مسئولامونه

                Tlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
                • Espresso گفت:

                  دوست عزیز میگی ما تحریمیم پس من نمیخرم و حرفتو توجیه میکنی
                  در حالی که هیچ ربطی به هم ندارن
                  هر کس عقاید خودش رو داره ولی دزدی کردن” کار درستی نیست”

                  Tlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  واقعن نمیدونم چرا باید جواب همچین منطق ضعیفی رو بدم! چطور میگید تحریم و خریدن هیچ ربطی بهم ندارن! اینهمه دارم توضیح میدم وقتی یه سیستم بانکی درست و قانونی واسه ما وجود نداره بخاطر همون تحریم که شما میگی بی ربطه پس من چطور پرداختمو انجام بدم!؟
                  درضمن من تو همون کامنتای قبلیمم اشاره کردم که نفس عمل دزدیه ولی تو شرایط وخیم ما حتی نباید بش اشاره شه… حالا شما هرطور میخوای فکر کن

                  Caxel105Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • سیستم پرداخت نیست چون قصد ندارن به شما چیزی رو که براش عرق ریختن بفروشن. تصمیمشون این بوده. شرایط ما هم وخیم نیست. حرف شما خودخواهی مطلقه. شرکت محتوا تولید کرده دوست نداره شما محتواش رو بازی یا تجربه کنی. من کالای x رو ساختم از قیافه شما خوشم نمیاد به هر دلیلی دوست ندارم کالای من به دست شما برسه دلیل نمیشه شما دزدی رو برای خودت توجیه کنی.

                  Caxel105O2mhmTlou part 2 game of the century
                • Espresso گفت:

                  مشکلی نیست اگه خیلی منطقی هستید میتونید بازی های انلاین پولیم بدزید و نخرید چون راه خرید بسته ست و نباید بخریمشون

                  Tlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  همین که میگید وضع ما وخیم نیست نشان از منطق سرشارتونه… ما هزاران ظلم و تحریم بیخودی که حقمون نبوده در حقمون انجام شده اونارو نادیده میگیرید و فقط میچسبید به قضیه دزدی… همونطور که گفتم ما از نظر اونا اصلن حساب نمیشیم که بخواد خرید یا دزدیمون مهم باشه… هیچکدوم اینا فرقی به حال اونا نداره و ما الکی خودمونو اذیت میکنیم در ضمن فقط گیمو نگفتم یه سری شبکه های اجتماعی و باقی چیزا جهانیه و حق هر انسانیه محروم کردن یه عده ظلم در حق اوناست

                  Caxel105Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • اگر قرار بر تکراره منم حرفمو تکرار میکنیم. چه شبکه اجتماعی چه محتوای سرگرمی چه برنامه کاربردی اگر غرب خلق کرده، این خود غربه که تصمیم میگیره شما استفاده کنی یا نه.

                  THE SAINT SNAKETlou part 2 game of the century
                • Espresso گفت:

                  اینجا نه تنها شرکت های بزگ بلکه ایندی ها اسیب زیادی میبینن
                  خیلی از ایندی ها شاید گروهشون به ۳ نفر هم نرسه و چند سال با عشق و علاقه بازی میسازن و ناگهان یه فردی میگه چون من تحریمم زحمت شما برای من معنی ای نداره پس میدزدمش و مفت لذت میبرم
                  اگه این منطقیه پس ترجیح میدم هیچوقت منطقی نباشم

                  Tlou part 2 game of the centurymhm
                • Nel0Angelo گفت:

                  اینکه ما بازی اونارو رایگان تجربه کنیم هیچ ضرری به اونا نمیرسه چون چیزی رو از دست نمیدن ولی اگه یه سیستم پرداخت صحیح و راحت و قانونی وجود میداشت قطعا خرید ما به اونا کمک میکرد… خب حدس بزن کی جلوی اینکارو گرفته!؟ دولت خودشون!… پس چرا ما باید بهاشو بدیم؟

                  Caxel105Lucciola BalladTlou part 2 game of the centurymhm
                • اگر مفهوم پایرسی وجود داشته باشه کسانی وجود دارن که قصد داشتن اورجینال بخرن اما حالا به سادگی پایرت میکنن چون بازی کرک شده و این یک سود از دست رفته برای ناشره با آمار بالاتر توضیح دادم این افراد کم نیستن. مفهوم پایرسی از هر دیدی اشتباهه و به ضرر محتوا و صنایع مختلف تموم میشه. تحریم شدن ایران هم تک بعدی نیست، علتی وجود داره. موضوع نفع من و شما نیست، موضوع تصمیم خود سازنده بر اینه که به چه کسانی محتوا رو بفروشه. شما فرض کن دولت آمریکا به زور مجبور کنه سازنده مخاطب ایرانی رو تحریم کنه، این چجوری توجیهی هست برای پایرت کردن.

                  Tlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  توجیهش اینه ضرر اصلی رو دولت کشور خودش به سازنده زده چرا ما باید بهاشو بدیم؟ ما بالاخره مجبوریم بعضی گیم هارو به هرطریقی تجربه کنیم ولی بحث مقصر اصلیه… شما میگی مقصر ماییم ولی کسی که اون قانون رو وضع کرده قسر در بره

                  Caxel105Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • کسی که قانون وضع کرده به نفع کشور خودش و کمپانی های داخل کشور خودش عمل کرده حالا چه اشتباه چه درست. بی دلیل تحریم نکرده.

                  Tlou part 2 game of the century
                • Espresso گفت:

                  بحث با شما فایده نداره چون نمیخوای یه چیز ساده رو بفهمی
                  کسایی که بازی رو ساختن گناه کار نیستن و کسی نیست که نخواد سود بیشتری بدست بیاره
                  کی میگه راهی وجود نداره؟ کلی راه واسه دور زدن تحریم وجود داره و منم چند بازیو قانونی خریدم با ریجن مناسب ایران
                  حالا یا مسیری وجود داره که فقط یکم از راه عادی سخت تره و شرکت ها هم راهشو نبستن با این حساب باید همشو بخری و بهانه ای نداری

                  Tlou part 2 game of the century
                • r_dh گفت:

                  “اینکه ما بازی اونارو رایگان تجربه کنیم هیچ ضرری به اونا نمیرسه چون چیزی رو از دست نمیدن ولی اگه یه سیستم پرداخت صحیح و راحت و قانونی وجود میداشت قطعا خرید ما به اونا کمک میکرد… خب حدس بزن کی جلوی اینکارو گرفته!؟ دولت خودشون!… پس چرا ما باید بهاشو بدیم؟”
                  توی همین یه کامنت‌جنابعالی هزار تا اشتباه هست. چرا فکر میکنی خرید شما “کمک” به اونا حساب میشه که اگه “رایگان”(کرکی یا هر جوری) استفاده کنی هیچ ضرری بهشون نمیرسه؟؟
                  بنگاه خیریه راه ننداختن که شما بخوای بهشون “کمک” کنی. اونا یه محصول تولید کردن و “حقشونه” که نتیجه ی زحمتشون بهشون پرداخت بشه.
                  شما خودتو بذار جای شرکت سازنده یه بازی:
                  نشستی پنج سال زحمت کشیدی و یه بازی AAA ساختی و به هر دلیلی (که اصلا و ابدا ربطی به این بحث نداره) دلت نمیخواد(یا اصلا دولتت بهت اجازه نمیده) اون بازی رو به من خریدار بفروشی.
                  بعد من میام و چون تو به هر دلیلی محصولت که بابتش جون کندی رو به زور و هزار بهانه ازش استفاده میکنم و هیچ پولی هم بابتش نمیدم.
                  شما بگو این اگه اسمش دزدی نیست، پس چیه؟ شما به عنوان تولید کننده”حق داری” و “باید” به ازای “هر” بازی ای که روی هر دستگاهی نصب میشه پول زحمتت رو بگیری و اگر من به “هر دلیلی” شما رو از این حق طبیعیت محروم کنم دارم ازت دزدی میکنم.
                  حالا شما تا آخر این پست آسمون و ریسمون‌ بباف. فرقی توی نفس عمل نداره. این کار و مشابهش اسمشون دزدیه. والسلام

                  محمد حسین کریمیEspressoSiRSiNa
                • Nel0Angelo گفت:

                  آسمون و ریسمون رو شماها بافتید نه من، من تو همون کامنت اولم توضیح دادم نفس عمل همینی هست که میگید ولی شرایط یه گیمر ایرانی هم توضیح دادم که چه شرایط یا مشکلاتی پیش روشه پس دو انتخاب داره یا کلا بیخیال دنیای گیمینگ شه (یا اقلن به حداقل برسه) یا پایرت کنه… ولی هیچکدوم این مشکلات واسه کشورهای دیگه وجود نداره و اونجا واقعن دلیلی واسه این کار وجود نداره مث اینه که یکی محصولات داخلی خودمونو پایرت کنه این دیگه تنها مقصر خود فرده… یا توی کامنتهای آخر راجبه قیمتای نرم افزار، مشخص شده درآمد کاری که از طریقشون ارائه میشه چقدره واسه همین قیمتشون بر اساس اون میزان درآمد، اون مقدار قیمت تایین شده ولی داخل ایرانی که نتیجه درآمدش از لحاظ کم بودن با خارج قابل مقایسه نیست اون مقدار هزینه ای که تو خارج میدی اینجا هیچ صرفه ای نداره و از لحاظ قیمت معنوی حق تو خورده شده چون اونجا شما هزینه یک سال استفاده از نرم افزار رو چند روزه بدست میاری ولی اینجا بخوای با همون قیمت مقایسه کنی ممکنه تا یک سال هم طول بکشه

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • r_dh گفت:

                  شما این جمله ی معروف “هدف وسیله رو توجیه نمیکنه” رو شنیدی؟
                  این قضیه ی پایرت کردن “هیچ ربطی” به شرایط ایران و ایرانی (یا هر کشور دیگه ای) نداره.
                  راه حلش هم همون چیزیه که کریمی بالاتر بهش اشاره کرد و خودت هم گفتی: یا باید درست پس انداز کنیم و به جای پایرت کردن ۱۰ تا بازی، ۲ تا بازی قانونی بخریم که دزد نباشیم، یا کلا بیخیال بشیم، یا خودمون نمونه داخلیشو تولید کنیم.
                  آقا طرف که چاقو نذاشته زیر گلوت که به زور محصولشو بخری. شما با میل شخصی خودت و با علم به تمام شرایط کشورت دلت میخواد فلان بازی که عمری پاش زحمت کشیده شده رو بازی کنی. بعد میری پایرت میکنی، قلدر بازی هم در میاری و میگی حقته؟! خوبه والا…
                  بعدشم من نفهمیدم با چه منطقی اگه به قول شما “قیمت یه نرم افزار یا لایسنس یه ساله اش معادل حقوق یک سال کار من باشه، از نظر معنوی حق من ایرانی خورده میشه”؟! حق معنوی؟؟؟؟ Seriously؟؟
                  تقاص مشکلات داخلی یا خارجی کشور من رو اون برنامه نویس (که ممکنه توی مثلا پنج سال صد بار کرانچ تجربه کرده باشه) نباید پس بده که. هر دلیلی هم که این وسط وجود داشته باشه(قیمت بالای دلار، تحریم، وجود نداشتن راه پرداخت بانکی مستقیم، گرونی گوجه های اصغرآقای بقال یا هر چیز دیگه ای) دلیل و توجیه پایرت کردن نمیشه.
                  End of story

                  محمد حسین کریمی
                • Nel0Angelo گفت:

                  منظور از حق معنوی اینه دلیل قیمت فلان نرم افزار تو خارج اینه ک میشه x مقدار درآمد از طریقش کسب کرد ینی قیمتش متناسب با میزان درآمدشه… ولی اینکه تو بازار ایران چون درآمدش از لحاظ مقدار قابل مقایسه با خارج نیست پس پرداخت اون قیمت تعیین شده واسه نرم افزار بصرفه نیست ولی اگه قضیه دورکاری باشه شما غیر از لایسنس اورجینال اصلن کاری نمیتونی ارائه بدی پس ازین لحاظ اوکیه… البته واسه ایران تنها راهش نسخه کرک شده نیست و لایسنس های ارزون تری هم هست
                  ولی از لحاظ بحث فروش محصولات اونا چه گیم یا نرم افزار و حق و زحمتی که میگید کشیدن تمام حرف من و نظرم اینه حالا میخواید منطقی بدونید یا نه بعهده خودتونه
                  من خرید محصولاتشونو وظیفه خودم نمیدونم چرا؟ چون من توی بازار فروش اونا قرار ندارم و منو بعنوان یه پتانسیل واسه فروش محصولاتشون در نظر نگرفتن! البته اشتباه نکن من هیچوقت نگفتم خود شرکتها مقصرن بلکه دولت اون کشوره… پس من تو ایران کرکی زدنو دزدی نمیدونم چون هم چیزی از دست ندادن چون حتی منو در نظر نداشتن هم راه دیگه ای واسه من قرار ندادن ولی اگه خارج بود چرا در مقابل یه سیستم پرداخت صحیح و قانونی پایرت کردن دزدی حساب میشد… حالا من یه راه دیگه هم دارم میتونم صرف نظر ازین شرایط از هر طریق سخت یا غیرقانونی دیگه ای هم که شده و با پرداخت هزینه ای که تو کشور من ۳۰ برابر اونا حساب میشه اون محصولو بخرم که من اینو با توجه به شرایط یه لطف میدونم نه وظیفه چون همه چی واسه من نابرابره.. درضمن یه سری نرم افزارا هست که حتی امکان خریدش بهیچ طریقی وجود نداره و باید کاملن بیخیال اونا شم که اگه مربوط به کارم باشه غیرممکنه
                  درضمن تو کامنتای پایین محاسبه کردم که قیمت واقعی یه سری از نرم افزارا در مقایسه با یکی دوتا بازی چقدر فرق داره و به چندصد ملیون تومن میرسه که با توجه به درآمد و بازار کارش در ایران حتی درصورت توان بصرفه نیست
                  البته آقای کریمی لطف کردن پیشنهاداتی رو ارائه دادن که واسه بعضیاشون جایگزین وجود داشت ولی شرایط باقی نرم افزارا سرجاش بود
                  درضمن نیازی به حرص خوردن نیست اینجا داریم بحث میکنیم و هرکی نظرات خودشو داره

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • Nel0Angelo گفت:

                  درضمن هروقت اونا زبان فارسی رو توی بازیاشون قرار دادن شما میتونید خریداریش کنید در غیر اینصورت شمارو حساب نکردن و نمیخوان ب شما محصولشونو بفروشن طبق گفته خودتون… پس بیخود بازیشونو میخرید اونا راضی نیستن

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • اصولا بازی ها ۷ یا ۸ زبان رو ساپورت میکنن و ده ها کشور رو ساپورت نمیکنن، این موضوع خنده‌داره که فکر کنید چون زبان فارسی نداره پس نمیخوان محصولشون رو بفروشن، شرکت‌ها با توجه به بازار هدف و توانایی ها پشتیبانی میکنن از زبان‌های مختلف ربطی به موضوعات دیگه نداره. با این وجود، اگر هم فرض کنیم محصولشون رو نمیخوان بفروشن به من، من مشکلی با این قضیه ندارم در نهایت دزدی نمیکنم ازشون بازی رو خریداری میکنم. چون این من هستم که به محصول اونا نیاز دارم، من مشتری ام و با وجود عدم پشتیبانی از من آنقدر محصول برام جذاب یا مهم بوده تصمیم به خریدش دارم. شما وقتی به محصول نیاز داری حق نداری دزدی کنی، اگر پشتیبانی نکردن از شما و کشورت و نمیتونی با این موضوع کنار بیای، میتونی نخری. هیچ کدام این ها دلیلی بر دزدی نیست.

                • Nel0Angelo گفت:

                  خیر از نظر بنده خنده دار نیست اینکه زبان ما رو قرار نمیدن یا اسم کشور ما جزو لیست هیچ نرم افزاری نیست یعنی ما رو جزو بازار هدفشون قرار ندادن اینکه مشخصه ولی باقی کامنتتون نظر شماست و کاملاً محترمه

                  Caxel105Lucciola Ballad
              • r_dh گفت:

                ۱. “پس من تو ایران کرکی زدنو دزدی نمیدونم چون هم چیزی از دست ندادن چون حتی منو در نظر نداشتن هم راه دیگه ای واسه من قرار ندادن ولی اگه خارج بود چرا در مقابل یه سیستم پرداخت صحیح و قانونی پایرت کردن دزدی حساب میشد…”
                جواب این جمله رو بالا دادم: “شما به عنوان تولید کننده”حق داری” و “باید” به ازای “هر” بازی (یا نرم افزار یا هر چیز دیگه ای) که روی “هر” دستگاهی نصب میشه پول زحمتت رو بگیری و اگر من به “هر دلیلی” شما رو از این حق طبیعیت محروم کنم دارم ازت دزدی میکنم.”
                ۲. “من خرید محصولاتشونو وظیفه خودم نمیدونم چرا؟ چون من توی بازار فروش اونا قرار ندارم و منو بعنوان یه پتانسیل واسه فروش محصولاتشون در نظر نگرفتن!”
                منطق جالبیه. طبق این منطق شما حتی نباید از این محصولات استفاده کنی. اما میگی “استفاده میکنم اما پولشو نمیدم!”
                منطق خیلی ضعیفی داری متاسفانه و صرفا جملات قبلیت رو تکرار میکنی. بهتره بحث رو ادامه ندم دیگه.
                Good luck

                Espresso
          • kaname گفت:

            خیلی خوبه که هشت ساله اینکارو میکنید و مسلما حمایت کردید اثاری که دوست داشتید
            بنده هم سعیم بر این بوده و چند سالی داخلی هارو حمایت کردم ولی متاسفانه منابع خارجی رو خیلی کم حمایت کردم فیزیکی و توجیحی ندارم
            این که در خارج از کشور برنامه ریزی دارند برای خرید یاد طبع خارحی ها برای بازیهای طولانی یا آرپیجی افتادم که یکی از ملاکهای خریدشون بازی پرمحتوا و طولانیه
            تو ژاپن شنیده بودن سری فاینال فانتزی اینطور بوده برای خریداران یجورایی توجیح مالی برای مدت سرگرمی
            در کل با نظرتون موافقم و انصاف رو در دیدگاهتون دیدم و امیدوارم در کار روز به روز موفقتر باشید و پر بازی

    • SiRSiNa گفت:

      جناب ، اسلام واسه این گفته گوشت حرام حلال میشه ، چون اگه نخوری میمیری…
      شما اگه گیم نزنی میمیری؟

      SasukeAmir(PC & PS4)mhmTlou part 2 game of the centuryEspresso
      • Nel0Angelo گفت:

        اولن این مثال بود دومن منظور من تمام پلتفرم ها محصولات دیجیتال شبکه های اجتماعی و کلی چیزای دیگست چرا شما فقط گیمو میگی مگه مقاله فقط راجب گیم این حرفارو زده!؟
        بله تمام چیزایی که گفتم تو دنیای امروز که عصر تکنولوژیه از نون شب واجب تره و خیلیا تنها منبع درآمد زندگیشون از طریق همین پلتفرم هاست و تحریمشون مث اینه که حق زندگی رو ازشون گرفته باشن

        mhmTlou part 2 game of the centuryLucciola Ballad
        • SiRSiNa گفت:

          باز هم مخالفم…
          شما موزیک هم گوش ندی نمیمیری.. ، سریال هم گوش ندی نمیمیری ، حالا یه ویندوز هستش که خیلیا بهش وابستن که اونو میشه اورجینال خرید….
          وگرنه بقیه رو ابدا قبول ندارم

          SasukeAmir(PC & PS4)EspressoTlou part 2 game of the centuryArnald
          • Nel0Angelo گفت:

            اینکه قبول ندارید به خودتون مربوطه… بحث خیلی طولانیه منم وقت توضیح نداریم فقط اینو بگم نگاه شما تک بعدیه… خیلی پلتفرما هستن که مختص تولید محتوا و درآمد کاربرشون هستن و تحریم ما ینی محروم شدن از کلی امکانات و خدمات… این فقط بخشی از ضرریه که بما وارد شده

            Lucciola BalladTlou part 2 game of the centurymhm
          • Nel0Angelo گفت:

            من اگه بخوام فتوشاپ یاد بگیرم، کار با نرم افزارهای سه بعدی مثل مایا و … یا بازیسازی مثل یونیتی اگه امکان خرید اونا واسه من وجود نداشته باشه اگه نخوام پایرت کنم باید رویای طراح بودن، آرتیست بودن یا بازیسازی رو واسه همیشه کنار بذارم… اینجاست که همون قضیه مرگو زندگی شغلی پیش میاد… نه فقط گیم زدنو و موزیک گوش دادن

            Caxel105Lucciola BalladTlou part 2 game of the centurymhm
            • هیچ ربطی به مرگ زندگی نداره. مطمئنی ایده‌ای داری در مورد این که مرگ و زندگی چیه؟ این که شما به رویات نرسی خیلی بده ولی باعث نمیشه بمیری. نکته بعدی هم اینه که همانطور که داخل کامنت گفتم پایرت کن مشکلی نداره، اما توجیه نکن کار اشتباهی نیست. و این که حداقل کاری که میشه انجام داد اینه که چون برای امری ضروری پایرت کردیم دیگه بقیه رو هم پایرت کنیم. در ضمن خیلی‌ها برای رویاشون حاضرن خرج کنن، درسته همه وضع خوبی ندارن ولی خیلی ها میتونن و نمیکنن.

              Tlou part 2 game of the centuryEspresso
              • Nel0Angelo گفت:

                گفتم مرگ شغلی و اونم مثال بود چرا قبل ریپلای به جمله ها دقت نمیکنید… واسه خیلیا نرسیدن به رویاشون از مرگم میتونه تلخ تر باشه… من واسه یه انیماتور یا بازیساز چندتا نرم افزار ضروری رو براتون مثال بزنم؟… شاید تا ۲۰ تا برسه… پس بنظر شما اگه کسی توانایی خرید این همه نرم افزارو با دلار ۳۰ تومنی نداره همون بهتر که به رویاش نرسه

                O2Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • kaname گفت:

                  گرامی اینکه ریپلای میکنن میخوان الگوی مناسب تو فضای درون گفتمانی سایته
                  خیلی این مسئله پایرت به ناشرهای داخلی اسیب زدن و خیلی محتواهای ارزشمند در اثر حمایت نشدن مادی رو به نابودی رفتند حتی استدیو های داخلی
                  پایرت در همه زمینه ها وجود داره هر محتوایی

              • Nel0Angelo گفت:

                شما میگید کار اشتباه منم میگم درسته… اون مثال بیابون که زدم واسه همین بود که این کار اشتباه تو اون شرایط آیا بازم اشتباه محسوب میشه یا تنها راه چاره؟
                باز شما مثال گیمو زدید منم از چیزایی گفتم که میتونه تنها منبع درآمد واسه یه سری افراد باشه.. اگه اینا ضروری نیستن پس چی هست

                O2Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • کارگری حقوقش ۲ ۳ میلیونه یک سال کار کنید میتونی تمام برنامه‌ها رو خریداری کنید، اگر واقعا صفر هستید و در اوج بدبختی زندگی میکنید، امکان نداره کسی با گیمینگ و برنامه‌ها = اشنا باشه و در حد صفر باشه وضعیت مالی اما باز هم راه وجود داره. خیلی کار وجود داره که میتونه هزینه تمام این برنامه ها رو در عرض حتی چند ماه در بیاره (البته اگر واقعا رویای کسی باشه). اصلا مرگ و زندگی‌ای در کار نیست. من با این طرز فکر موافق نیستم، همش توجیهه برای کاری اشتباه.

                  O2XERXESSiRSiNaTlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  همینه میگم آگاهانه حرف نمیزنید… فقط نرم افزار مایا رو که بگم اشتراک یه سالش حدود ۱۸۰۰ دلاره ینی چیزی بیشتر از ۵۰ ملیون به پول ما… شما برو سایت سافتساز پست آموزش طراحی یه مدل سه بعدی به تنهایی ۷ تا نرم افزار ضروری میخواد ک بخوام اونارم حساب کنم هرکدوم همین مقدارن… اگه بخوایم با پول کارگری حساب کنیم شاید عمرمون قد نده!:)) نمیدونم چطور حساب کردید که با ماهی دو سه تومن جور شد ولی بهرحال مرسی از پیشنهادتون

                  Caxel105O2Lucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  نمیخواستم انقد وقت بذارم ولی با آمار و ارقام نشون میدم که شک و شبهه ای درش نباشه… الان فقط میخوایم بعنوان یه طراح، یه کاراکتر سه بعدی خلق کنیم… عکسشو قرار دادم پنج تا نرم افزار لازم داریم تا این اثر خلق شه بعلاوه فتوشاپ که واسه اسکچ اولیه طرح لازمه… اسامی تمام نرم افزارهارو میگم بعلاوه قیمتشون از توی سایت خودشون و عکسشونم قرار میدم… اولی maya که قیمت استفاده یه سالش ۱۷۸۵ دلاره که با دلار ۲۸ تومن میشه ۵۰۴۰۰۰۰۰ که اگه بخواید از طریق سایت ایرانی لایسنسشو بگیرید ۶۶ ملیون تومنه… دومی mari اکانت یه سالش ۱۹۳۶ دلار که میشه ۵۵ ملیون… سومی Marvelous Designer که میانگینش ۲۰۰۰ دلاره که میشه ۵۶ ملیون… چهارم zbrush که خرید دائمش ۸۹۵ دلاره که میشه ۲۵ ملیون و آخری Substance Designer که سالانه ش ۵۵۰ دلاره و میشه بیش از ۱۵ ملیون بعلاوه فتوشاپ که اونم همینه و هر ماهش ۳ تومنه
                  ینی چیزی حدود سالی ۲۳۰ میلیون تومن فقط برای طراحی یه کاراکتر سه بعدی! تازه وارد طراحی محیط و درخت و اینا نمیشم که کلی نرم افزار ضروری دیگه هم هست… و اینکه همه اینا درصورتیه که حتی امکان پرداختش باشه! مثل بازی نیست که استیمو گیفت کارتو ازینا داشته باشن بعضی نرم افزارهای معروف یسری سایت نمایندگیشونو بعهده گرفتن تا امکان پرداخت باشه که اونارم حساب کردم مثلا ۱۰ ملیون روی اکانت سالانه کشیده بودن… تازه راجب بازیسازی صحبت نمیکنم
                  همه اینارو گفتم که با بخشی از مخارج واقعی و مشکلات آشنا بشید و با خرید یه بازی ۳۰ دلاری حس فردین بودن بتون دست نده و فک کنید شاخ غول شکستید و واسه بقیه نسخه بپیچید… درضمن واقن حوصلشو ندارم تا از مشکلات سیستم بانکی بگم که یه آرتیست ایرانی از چه پلتفرمایی چه درآمدهایی میتونست داشته باشه که تا ابد زندگی و امنیت شغلیشو تامین کنه ولی همش به روی ما بسته ست… حالا شمایی که فقط یه طرف قضیه رو میبینید و نگاهتون تک بعدیه برید تو سرتون بزنید که ای وای شما دزدید… گیریم منم سالی دوتا بازی رو خریدم با باقی این مخارج چی کنم
                  https://www.uplooder.net/img/image/63/248c6932aa9d9ea076f02ae438a5970b/Untitled-8.jpg

                  Caxel105XERXESLucciola BalladTlou part 2 game of the century
                • در هر صورت نفس کار شما با دزدی هیچ تفاوتی نداره. من عاشق خیلی چیزها هستم و رویای داشتنش رو دارم اما نمیرم بابتش دزدی کنم. احیانا شما فکر نمیکنید که کل خواسته ما یک بازی ویدیویی که با چنین حالتی از فردین بازی و … حرف می‌زنید، تا ابد تکرار میکنم این که شما در ایران وضعیت اقتصای درستی ندارید، دلیل نمیشه از یک شرکت خارجی دزدی و خودتون رو توجیه کنید.

                  برنامه مایا و خیلی از مواردی که ذکر کردید که اصولا بالای ۱۰۰۰ دلار قیمت دارن برنامه‌ی Entry Level برای ورود و یادگیری نیستند که شما نیازی برای خریدشون داشته باشید، برنامه‌های بزرگ حرفه‌ای برای کسب و کارهای بزرگ و استودیوها هستند که یک تیم سازنده کنار هم قرار بگیرن برای توسعه یک بازی ویدیویی و هزینه‌ای که طلب میکنن در جهت سودی که قراره بازی داشته باشه. لطفا فرافکنی نکنید که این برنامه‌ها نیازه برای Entry level. هر فرومی که درش تحقیق و جستجو کنید حتی خارجی ها با این قیمت‌ها مشکل دارن، هیچ ربطی به تحریم نداره ربط به این داره که شما دست روی چیزی گذاشتی که فراتر از نیازه. Maya lt برای شما وجود داره. Marvelous Designer هم همینطور، اینها چیزی نیستن که برای سرگرمی یا یادگیری به رایگان بهشون دسترسی داشته باشید و صرفا برای شما هم گران نیستند. صنعت گیم معروفه به صنعتی گران‌قیمت از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین سطح. شما میتونی به جاش از blender استفاده کنی.

                  O2Tlou part 2 game of the century
                • Nel0Angelo گفت:

                  کاری که بشه باهاش این نرم افزارهارو خرید اونم فقط اونایی که حساب کردم حداقل ماهی ۲۰ تومنه… بعد شما میگید با ماهی دو سه تومن میشه همشو خرید… من چقد میتونم درآمد داشته باشم که فقط این مقدارو خرج نرم افزار کنم… بعد همش این نیست… آموزش های خارجی یادگیری این نرم افزارهام هست که اگه بخوام به حرف شما دانلود نکنم و خرید همه اونارم حساب کنم یه داستان جداست… پس لطفا منطقی باشیم

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • Nel0Angelo گفت:

                  واقعا مسخرست… این همه دلیل اوردم بعد میگه دلیل نمیشه… قفلی زدید رو دزدی… منم با نفس عمل موافق بودم ولی ثابت کردم که خریدشون واسه کسی که بخواد تو ایران همچین شغلیو انتخاب کنه غیرممکنه… بحث رویا نیست بالاخره خیلیا فقط این شغل رو میتونن انتخاب کنن و با مشکلاتی که گفتم خریدشون عملن غیرممکنه… چکار کنن شاید کار دیگه ای بلد نباشن باید بیخیال شن!؟؟ واقن قوم بنی اسرائیل از لحاظ قانع شدن جلوی شما هیچی نیستن

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • کامنتمو تکمیل کردم. به هیچ عنوان اسنشال نیستند چیزی جز اغراق ندیدم.
                  من رویای x رو دارم در مملکت خودم نمیتونم، پس دزدی میکنم. (اثبات منطقی شما اینه؟)

                • Nel0Angelo گفت:

                  حداقل اگه میخواید منطقی حرف بزنید چیزایی بگید که تو حوضه تخصص خودتون باشه اینایی ک گفتم ابتدایی ترین و اسنشل ترین نرم افزارهایی هست که هر طراح سه بعدی واسه خلق یه اثر بشون نیاز داره و خرید اکانت قانونیشم همین مقداره

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • Nel0Angelo گفت:

                  اثبات کن که maya اسنشل نیست… هرجا بری با یه سرچ ساده میفهمی اولین نرم افزارای سه بعدی مورد نیاز واسه هر سطح استفاده مایا و ۳dmax هست.. دوس دارم دلیل اطمیانتو بدونم… درضمن بلندر نرم افزار کاملی نیست

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • پاسخ منتخب وبسایت آتودسک به کسی که مایا رو گرون قیمت خطاب می‌کنه:
                  https://www.uplooder.net/img/image/52/e48f78cd25db4f3f2fc9c96ba1d4bf47/65345.PNG
                  ۱- اگر در حال یادگیری هستید و قصدتون یادگیریه مایا توصیه نمیشه بلکه Maya LT که قیمتی بسیار مناسب‌تر داره توصیه میشه.
                  ۲- اگر برای استودیوهای بزرگ جهانی کار می‌کنید و قراره ازش درآمد کسب کنید نیاز به MAYA Max دیگه ضروری میشه اما کارفرما براتون تهیه میکنه.
                  به سادگی داره میگه که مایا اصلا اسنشال نیست بلکه کسی که قصد داره شروع به کار کنه Maya LT اسشنال هست براش که ۲۹۰ دلاره سالانه. به وضوح نوشته این برنامه اصولا برای کسی نیست که هزینه لایسنس میده یا حداقل یه تیم ایندی متخصص داره، حالا مطمئنم شما پاسخ منتخب خودشون هم قبول نداری. ولی دوست داری ما قبولت کنیم :دی

                  ۳- مایا فقط برای شما گران نیست، برای «یک شخص» در هر سرزمینی گران قیمت به شمار میاد ولی اصولاً کسانی که توانایی مالی ندارن از نسخه LT بهره میبرن.

                  ۳dmax و maya برای کسب درآمد ازشون بهره میبرن اگر قرار نیست سریعاً به درامد برسید که پول اشتراک ماهانشون رو بدید و برای یادگیری استفاده میکنید همون lt و blender پیشنهاد میشه.

                  farshid
                • Nel0Angelo گفت:

                  یکی از کامنت هام که پاک شد ولی پیگشر نمیشم چون به مظلوم نمایی متهم میشم
                  درضمن چرا اینو قبول میکنم ولی این فقط یکی از نرم افزارهاست… هر نرم افزاری ویژگی خاص خودشو داره که بخوام توضیح بدم طولانی میشه… همین ارزونی که میگید هشت تومنه… فوتوشاپو بقیم دیگ لایت ندارن اونم ماهی سه تومن و باقی نرم افزارها… چندتاشو میخواید بگید ضروری نیستن

                  Caxel105Lucciola Ballad
                • جناب، شما از این به بعد با واژه بی منطق یا طعنه‌ توهین آمیز صحبت کنید کامنتتون تایید نمیشه، اگر توانایی بحث عادی رو نداری میتونی ترک کنی بحث رو من دارم با لینک و منبع صحبت میکنم هر کامنتی گذاشتی یه چیز بی ربط کنارش نوشتی. توضیح دادم تمام برنامه‌هایی که نام بردین تخصصی هستند و کسب درآمد باید باهاشون انجام بدین، اگر کسب درآمد داشته باشید داخل کشور ما (که بعید میدونم بتونید) به صرفه هستند. اگر کسب درآمدی نیست و زمینه‌اش داخل کشور ما وجود نداره بهتره سراغ blender و برنامه‌های ارزون تر برید. من آگاهی ندارم از این موضوع که بازار کار چجوریه داخل ایران اما برای هر دو حالتش بهتون پاسخ دادم، یادگیری این برنامه‌ها با ورژن‌های چیپ تر قابل انجامه و بعدها هم که قصد کسب و کار رو داشتید و ازش درآمد داشتید میتونید استفاده کنید از برنامه‌های تخصصی تر. چون خروجی‌های این برنامه ها هم به اندازه هزینه‌اشون درآمد زایی بالایی دارن.

                • Nel0Angelo گفت:

                  چیزایی که گفتمو شما هم گفتید ولی خب ادمینید و این اختیارو دارید درضمن توهین از همون تیتر شروع شد حالا بگذریم
                  منم تمام توضیحاتم با لینک و منبع بود و چیزیم که گفتم این بود که این نرم افزارا بعنوان شغل داخل ایران استفاده شه نه استفاده شخصی که در اون صورت خودتونم تایید کردید نرم افزارای اصلی لازمه و اگه کار فریلنسر باشه و کارفرما خارج باشه همون نرم افزاری اصلی با همون قیمت لازمه… اینم بگم داخل ایران بازار کارش هست و با نرم افزارای لایت تا اون حد نمیشه پیش رفت… خیلی از حرفای شمارم تایید کردم ولی متاسفانه به شرایط توجه نکردید و فقط یه طرفه اصرار داشتید از لفظ دزد استفاده کنید… مهم نیست منم خواستم توضیحاتی که میدونستمو بدم قضاوت با بقیه. موفق باشید

                  Caxel105O2Lucciola Ballad
                • اگر کار اصلیتون با مایا و zbrush و … هست با توجه به میانگینی که گرفتم روزی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار درآمد باید به صورت فری لنسری ازش داشته باشید برای یک پروژه (یعنی اگر نمیتونید داشته باشید منطقی نیست). یعنی اگر پروژه پنج روز طول میکشه تا دو هزار دلار میشه درآمد داشت به همین دلیل هم هست که برنامه ها گرون هستند چون محصول شما هم گرونه نرخش. بنابراین حالا که تایید کردین باید خودتون خریداری کنید، با یک پروژه وقتی میشه تا این حد درآمد داشت، هزینه پرداختی چیزی نیست. مخصوصا که نصفشون دائمی هستند. تعدادی هم که باقی میمونن ناچیز هستند. هر کاری به بودجه اولیه نیاز داره برای راه‌اندازی، شما جنس نداری شما زمین و .. هم نداری باید سخت فازار و نرم افزار داشته باشی که با توجه به پرداختی مشتری باید بسنجید. هر کاری راه اندازیش پر هزینه اس. شما دوست داری برنامه مفتی دانلود کنی و پایرت کنی و ۵۰۰ دلار هم بزنی به جیب؟ :دی اون شرکتی که زحمت طراحی و دولپ برنامه رو کشیده چی پس؟

                • Nel0Angelo گفت:

                  خب اینایی که گفتم و هزینه هایی که شما میگید در صورت دورکاری واسه خارجه که پیش نیازش نرم افزار اصلیه و جوری که تحقیق کردم مثلا واسه مایا همون سالانه ۶۰ ملیون تومنه ینی در غیر اینصورت اگه نرم افزار اصلی نباشه حتی تایید نمیشه که بتونم کار رو ارائه بدم… فک نکنم با نرم افزار کرکی بشه… چیزی که مدنظرم بود بیشتر کار داخل کشوره که در اون صورتم چون همچین درآمد دلاری وجود نداره خریدشم بصرفه نیست

                  Lucciola Ballad
                • Nel0Angelo گفت:

                  درضمن یکی از مشکلاتی که من گفتم راجب سیستم بانکی همین انتقال پول و دلاره که امکانش باشه من فک نمیکنم کسی به این راحتی بتونه درآمدشو دریافت کنه… اگه کسی به همچین درآمدی رسید و تونست مبالغو دریافت کنه و این شغله ثابتش شد شما اجازه بدید با پایرسی شروع کنه درآمدیو که میگید طی چند روز بدست میاره صرف پرداخت و خرید قانونیه نرم افزار میکنه… حالا اون تایمی هم گذشته صرف یادگیری کرده و جای دوری نمیره چون درآمدی ازش نداشته

                  Lucciola Ballad
    • kaname گفت:

      اقای کریمی تو مسائلی موافقم باهاتون و تو مباحثی هم مخالف ولی این خوبه نظراتو تایید میکنیید و این خیلی خوبتر که با حوصله تو همچین بحثایی شرکت میکنید که ممکن هر حرفی رد بدل بشه
      درود

      omidمحمد حسین کریمی
    • دمت گرم یه جواب درست حسابی یکی داد👍

  • Fenrir گفت:

    تا حالا پست های زیادی بودن که علیرغم میلم به اشتراک نظر از این کار خودداری کردم ولی برای این پست خیر.
    کار غلط در هر صورت غلطه، حتی اگه هزاران نفر انجامش بدن. توجیهاتی نظیر تحریم هم به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ شاید شخصی که اینکار رو میکنه با اینجور توجیهاتی وجدان خودش رو فریب بده ولی حقیقت و درست و غلط تغییری نمیکنه.
    و این مسئله فقط درباره گیم نیست، هم فیلمها، هم موزیکها و هم حتی کتابها شامل این شرایط میشن. برای این آثار افرادی زیادی زحمت میکشن و روزیشون از این راه بدست میاد، مثل هرکار دیگه ای. تحریم هم ربطی به این ماجرا نداره بلکه اونها هم مثل ما انسان هستن، این یک مسئله اخلاقی و انسانی هست نه غیر از این.
    اگه اون اثر قابل تجربه نیست اجباری به تجربه اش هم نیست. قرار نیست ما هرچیزی که دلمون میخواد رو در هر زمان و شرایطی تجربه کنیم. شاید یک نفر از کنار رستورانی رد بشه و دلش چلوکباب بخواد باید بره و بدزده؟
    شاید یک نفر به لباس خاصی در فروشگاهی علاقه داشته باشه باید با این توجیه که چون شرایط خریدش نیست و اون فروشگاه لباسهای زیادی داره بره و یکی از اون لباسها رو برای خودش برداره؟
    از توجیهات رایج دیگه ای که برای این مسئله به کار برده میشه اینه که سازنده ها اگه میدونستن ما تحریم هستیم رضایت میدادن به اینکه به رایگان از آثارشون استفاده کنیم. به هیچ وجه اینطور نیست، مسلما اون اشخاص هم برای خلق این آثار زحمت کشیدن و خرج خودشون و خانوادشون از این راه حاصل میشه.
    تا وقتی یاد نگیریم از چیزی که داریم لذت ببریم هیچوقت سیر نخواهیم شد. هرچقدر هم که تجربه کنیم باز عطش و طمع اجازه رضایت و سیری نخواهد داد. یک نفر هست ذهنیت خودش رو جوری شکل داده که میتونه با یک گیم stronghold هم نهایت لذت رو ببره و یک نفر با کلکسیونی از گیم های متنوع باز هم احساس کفایت نمیکنه.
    البته نکته این مطلب به هیچ وجه این نیست که تجربه نکنیم، این هست که تجربه کنیم ولی از راه صحیح و اگر در آن زمان مقدور نبود از همچین عملی پرهیز کنیم.
    اجازه ندین علاقه وافر شما به این تجربیات باعث بشه تعاریفتون از درست و غلط تغییر کنه و توجیهات پوچ وجدان شما رو خاموش کنه.
    خطاب به اون شخصی هم که این مسئله رو به خوردن گوشت غیرحلال در شرایط استثنا تشبیه کرد عرض کنم که اون گوشت غیرحلال در اون مثال صاحب نداره ولی در مسئله مورد بحث صاحب و مالکی داره و استفاده از بدون رضایتش یعنی دزدی؛ حالا‌ هرچقدرم اسم این عمل رو تغییر بدیم باز در معنا همون دزدی هست.
    و نکته آخر، بخشندگی خداوند بدون محدودیت و بی انتهاست و به هرکس بخواهد روزی فراوان می بخشد، کافیست درستکار زندگی کنیم و از خداوند بخواهیم تا همه نیازهای ما رو برآورده کنه و ما رو به خواسته هامون برسونه در حدی که اینجور خواسته ها پیش پا افتاده بشن. در غیر اینصورت نه تنها مرتکب به عمل غلط خواهیم شد بلکه امکان فراهم شدن شرایطی که در چند خط بالا ذکر شد رو هم از خود سلب میکنیم.

    SasukemhmTony sTlou part 2 game of the centuryXinn....علیEspressoMasuod Enayatiمحمد حسین کریمی
    • Mahdi Sam گفت:

      اگه یه لباس شبیه اون لباس ولی از یه شرکت کپی‌کارو و ارزون رو بخره/خودش بدوزه چی؟ باز داره دارایی معنوی اون شرکت سواستفاده می‌کنه ولی آیا دارایی معنوی جدا معادل دارایی فیزیکیه؟

      در مورد خیلی از این بازی‌ها از فرهنگ و تاریخ کشورها استفاده میشه، آیا از دولت‌ها اجازه گرفته میشه؟ پولی بابتش پرداخت میشه؟ یا فقط دارایی معنوی اروپایی‌ها دارایی اوناست و مال ما میراث بشریت؟

      غیر از اون بخشندگی خدا ربطی به روابط اقتصادی نداره، چون خدا بخشنده است و روزی‌رسونه من نباید اعتراض کنم که فلانی کلاه منو برداشته؟

      Tlou part 2 game of the century
  • Mahdi Sam گفت:

    اول از همه اینکه دزدی خطاب کردن این ماجرا نهایت بی انصافی است، بعد از این همه کلاهبرداری که تو زمینه‌های مختلف این صنعت هست تنها راه منطقی اینه که اول محتوی رو تجربه کنی اگه همونی بود که تبلیغ شده بود و ارزشش رو داشت و برات امکان خرید راحت گذاشتن و تو رو مشتری به حساب آوردن پولش رو بدی،

    برای مثال روزی که یوبی سرور for honor رو برای آی پی منی که پول دادم بازیش رو خریدم بست، من کاملا به خودم این حق رو میدم از کرک استفاده کنم، مثل اینه که طرف بهت یه در فروخته بعد بگه خودم ساختم نمی‌خوام رو خونه تو باشه
    در مورد ۹۰٪ شرکتا هم همین صادقه و کسی که به بهانه توانایی به حقوق بقیه احترام نمیذاره، من هم خودم در مقابلش محدود نمی‌کنم

    mhmTlou part 2 game of the century
    • Mahdi Sam گفت:

      یه بحث دیگه قیمت گذاری غیرمنطقی اکثر محتوی‌ها هست، که اصلا با هزینه ساخت و کیفیتش سازگاری نداره، تو هیچ تولیدی که تولیدکننده با فروش بیشتر هیچ هزینه‌ای متحمل نمیشه و مصرف کننده‌ها یه قشر نزدیک ۵۰۰ میلیونی رو تشکیل میدن قیمتی رو نباید داشته باشه که پرهزینه‌ترین بازی دنیا هم بعد از حدود ۵/۵میلیون فروش وارد محدود سود خالص بشه(تو این میزان حتی هزینه تبلیغات هم محاسبه شده)، در نتیجه الان بازار تولید محتوی یه بازار low risk high reward هست که نتیجه‌اش اینه که با جلو رفتن نسل‌ها تعداد بازی‌های ضعیف زیاد میشه چون مشتری ارزشش رو از دست داده

      mhmTlou part 2 game of the century
  • Already1000 گفت:

    اگر بخوایم از نگاه اسلام نگاه کنیم اون ها کافر حربی هستند پس مالشون حرمت نداره پس مشکلی نیست

    Caxel105Already1000mhmTlou part 2 game of the century
  • Kia گفت:

    بحث عادته من وقتی گیمر شدم اصلا امکان خرید بازی قانونی وجود نداشت و اصلا خبر نداشتم قانونی و کرکی چی هست .الانم دیگه دیره و به کلاهبرداری عادت کردم و عذلب وجدانش برام از بین رفته .از عهده خرید بر میام اما عادت کردم .الان نسخه کرکی رو میگیرم اگه از بازیش خوشم اومد میخرمش نسخه کرکی رو پاک میکنم نه سیخ بسوزه نه کباب

    Tlou part 2 game of the centuryEspresso
  • بالاخره تغییر باید از یه جایی شروع بشه، بهتره که دزد خطاب شدن به یه سری بر بخوره تا بعدا در انجام چنین کارای نادرستی تجدید نظر کنن

  • Ada گفت:

    کامنتارو که نگاه میکنی همه دنبال توجیه کردن هستن😃
    درسته که یه آدم اگه بخواد فیلم ببینه و آهنگ گوش بده و مثلا گیم پس بگیره حداقل ماهی ۳۰ دلار آب میخوره براش
    ولی ۳۰ دلار برا اونوریا ۳۰ دلاره برا ما با هزینه آب و نون واسطه و … ۱ میل میفته
    نسبت به درآمد اگه محاسبه کنی هیچ ایرانی نمیتونه آهنگ گوش بده ، فیلم ببینه ، ویدیو ادیت کنه یا حتی اصلا ویندوز نصب کنه . تو ایران هرکی کامپیوتر داره با این حساب دزده چون از همون ب بسم الله که روشنش میکنی داری از سیستم عاملی استفاده میکنی که پولشو ندادی ! بماند که هیچکس سیستم نمیگیره بشینه به دسکتاپ نگاه کنه و همه آدما حداقل از چند محصول ادوب استفاده میکنن ، از گیمای کرکی استفاده میکنن و …
    در کل عادلانه نیست نه برا ما نه هیچکس جز همونایی که فکر میکنین

    Caxel105mhmTlou part 2 game of the century
  • erfan66002000 گفت:

    این مسئله خیلی وقت بود که ذهن منو درگیر کرده بود، چون منم مثل خیلی از آدمای دیگه، پولدار و جهان اولیا، دوست دارم که قانونی بازی کنم، قانونی گوش بدم و قانونی ببینم پس دنبال جواب گشتم و چیزای جالبی فهمیدم. شاید تو وحله اول با خودتون بگید خب دزدیه دیگه تحقیق نداره که جواب مشخصه، اما به نظر من این قصه پایرسی سر دراز دارد.
    صنعت گیم، صنعت موسیقی، صنعت فیلم، دقت کنید که پشت تمام این کلمات واژه صنعت نوشته شده و هر صنعتی به دنبال درآمد زایی بیشتر و بیشتر و مشخصا دنبال این که مخاطبینش رو بیشتر و بیشتر کنه، پس خیلی واضحه که قیمت گذاری هایی که انجام میشه به شکلی باشه که مخاطب عام جذب بشه و حس کنه پولی که پرداخت میکنه ارزش تجربه ای که براش به ارمغان میاره رو داشته باشه، تمام قصه نقد و بررسی و اینا هم از اینجا شکل میگیره که گاد آوار ۲۰۱۸، ۶۰ دلاره و فلان بازی ناقص با متای ۷۰ هم ۶۰ دلاره، تا اینجا همه چیز منطقی به نظر میاد تا زمانی که یه پله میاییم پایین تر و وارد کشورهای جهان سومی، کشور هایی که مردمانش هیچ جوره دخل و خرجشون باهم نمیخونه چه برسه که بخوان ده دلار برای تجربه یه فیلم ۲ ساعته بدن، از نظر هیچ انسان عاقلی هیچ فیلم ۲ ساعته ای ارزش این ده دلاری که فقط ۲۴ ساعت کاری رو براش جون کنده رو نداره، پس میره و دنبال یه راه ارزون ترش میگرده، حالا یه سوال مهم اینجا پیش میاد، مایکروسافت و سی دی پراجکت ردی که میدونه عده زیادی هستن که به صورت غیر قانونی از محصولاتشون استفاده میکنن، چرا نمی‌گردن دنبال یه راهی که جلوی اونو بگیرن؟
    برای جواب این سوال باید ببرمتون به یه چیزی حدود ۲۰ سال پیش، زمانی که تقریبا تمام مردم پی اس ۲ می‌خریدن و روحشون خبر نداشت که این بازیابی که میخرن در واقع غیر قانونیه، چون هنوزم پولی رو پرداخت میکردن و به نظرشون به صرفه بود حالا من از شما گیمرای عزیز یه سوال میپرسم اگر قیمت ارزون بازیای اون موقع نبود چند نفر از کسایی که الان عاشق سینه چاک کریتوس و گاد او وارن و حاضرن قانونی بازیشو بخرن وجود داشتن؟
    طبق تحقیقاتی که انجام شده پایرسی اونقدر هام ضرر رسان نبوده، بیایید منطقی باشیم، چرا پایرسی صورت میگیره؟ یک_ فردی حاضر نیست که پولشو بابت اون چیز پرداخت کنه، دو_ فردی توانشو نداره که این پولو پرداخت کنه، فرد شماره یک که به نظرم تعدادشون کمه و بعدا خواهم گفت چرا که هیچی کاری باهاش نداریم و اما فرد شماره دو که خیلی از ما هستیم به محض این که توان پرداخت اون محصول رو پیدا کنیم حاضریم که این کارو انجام بدیم، مثل خیلی از دوستای عزیز که الان قانونی خریداری میکنن، من از این دوستامون یه سوال دارم آیا اگه زمان پی اس ۲ شما غیر قانونی بازی نمیکردی الان هنوزم یه گیمر بودی ؟
    خیلی از کمپانی ها اینو میدونن و تقریبا اگر دقت کنید دیگه بیخیال قفل گذاشتن و اینا شدن. چون میدونن اینایی که الان پایرسی میکنن ممکنه مشتری آینده باشن.
    بعضی ها هم پارو فراتر میزارن و سرویس معقولی رو ارائه میدن، استیم و مایکروسافت، برای فهم بیشتر ارجاعتون میدم به صحبت های گیب نوئل عزیز :
    ” بهترین راه برای جلوگیری از پایرسی، استفاده از روش های ضد پایرسی نیست، بهترین راه ارائه سرویسی هست که بهتر از اون چیزی که پایرت ها( برای مثال فروشنده های اکانت هکی خودمون) دارن ارائه میدن باشه.”
    همچنین ایشون گفته که خیلی ها عقیده داشتن بازار روسیه کلا دزدیه اما استیم با آوردن این سرویس که قیمت هر بازی بر اساس قیمت اون کشور تایین میشه ثابت کرد گه قضیه یه چیز دیگست و طبق آمار روسیه یکی از بزرگترن مارکت ها رو داره.
    ولی خب حالا اوناهم مثل ما تحریم شدن، درد بزرگی که هر ایرانی ای خیلی وقته که داره تجربه میکنه، بالا بریم پایین بیاییم شاید نفس این عمل درست نباشه ولی فشار هایی که رومون هست و پشت کردن خیلی ها بهمون هم نمیشه فراموش کرد. به هر حال من اینجا نیستم که کسی رو قضاوت کنم، اون کار خداست، فقط آرزو دارم ماهم بتونیم مثل خیلی از مردم دنیا قدرت اینو داشته باشیم که قانونی بازی کنیم و از صنعتی که دوست داریم حمایت کنیم. ببخشید اگه زیاد شد.
    یه چیز دیگه هم این که حتما برید فلسفه قانون کپی رایت و نحوه به وجود اومدنن رو بخونین، این قانون خیلی قدیمیه و شاید بهتره یکم تغییراتی درش ایجاد بشه.

    Caxel105ArnaldKiaP.morgan 𔓙mhmAdaEspresso
    • دوست من بسیاری از مواردی که اشاره کردید ما داخل مقاله گفته بودیم. جالبه حتی جمله‌ای که از نیوئل هم اشاره کردید، دقیقا داخل مقاله آوردیم
      بسیاری از دوستان بدون این ک مقاله رو مطالعه کنن، اینجا صرفا نگرش خودشونو ب اشتراک میزارن. ب نظرم این نشون میده جامعه به شدت برای ی سری از بحث‌ها آماده است و فقط ب ی جرقه نیاز داره تا ب آتش کشیده بشه

      Tlou part 2 game of the centuryGramy kP.morgan 𔓙mhm
      • erfan66002000 گفت:

        حق با شماست، من خودم به شخصه فقط قسمت انتهایی و یا همون نتیجه گیری رو خوندم، چون که بیشتر دنبال اینم که نظره بقیه رو بدونم تو این مورد، چون خودم خیلی در موردش فکر کردم و هنوزم میکنم.
        کار شما هم قابل ستایش هستش و دیر یا زود باید به این موضوع پرداخت میشد.
        اما به نظرم عنوان مقاله میتونست بهتر باشه D:
        به هر حال ممنون از وقت و انرژی ای که گذاشتید.

        ArnaldP.morgan 𔓙
    • Espresso گفت:

      تو این مورد به خود فرد بستگی داره که دزدی کنه یا نه
      من فقط از ادمایی که به این کارشون رو افتخار میکنن و هر جور میخوان توجیه ش کنن خوشم نمباد
      هر کسی باید بدونه اونایی که خارج کشور هستن بیشترشون نهایتا ۳۰ تا بازی باشه که ۲۰ تاش ارزون و بقیش شاید aaa باشن
      ولی اینجا ۸۰۰ تا بازی غیرقانونی با قیمت فضایی رو رایگان بازی میکنن و هنوز شکایتم دارن!
      هر کس باید قبول کنه این کار اشتباهه و اگه موقعیتش پیش بیاد باید قانونی بخریم

      مهدی ملکی
    • Kia گفت:

      یه خلاصه هم بفرست فکر ما … هم باش

  • G.LN گفت:

    خدا رو شکر
    فکر کردم دثلوپ کرکیش اومده و من از استور رو ps5 خریدم سرم کلاه رفته اما الان که نگاه میکنم خیلی هم خوب شد😂😂😂(این سنگینی کلمه دزدی از رو شونه م برداشته شد)

  • 20000panda گفت:

    همه دزدن هرکس به یه شکل هر ارگانی به یه شکل هر شرکتی به یه شکل هر کشوری به یه شکل

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خسته نباشی آقای ملکی عزیز والا انقدر ‌کامنتا جالب بود من اصلا متن رو نخوندم ولی از تیتر مقاله منظور مقاله رو متوجه شدم ، بنده با افتخار اعلام میکنم از اواخر نسل ۶ تا اواسط نسل هشت ۸۰٪ دوران گیمریم رو pc بوده و همش کرکی ، میخواستم بگم آقا من دزدم و خیلی هم دوسش دارم حالا اگه کسی میتونه بیاد منو بگیره اگر مَردین بیایین جلو 😂😂 قبل از نسل ۶ هم که از آتاری شروع شده ۸۰% تو کلوپ ها بازی کردم اگه صاحب کلوپ دزد بوده به من ربطی من که پول دادم 😁 اما هدفم این بود به اینجا برسم : از اواسط نسل ۸ که از دوباره پلی استیشن خریدم ❤ ( یکی از رویایی ترین روزای زندگیم بود ) تا الان که پلتفرمم پلی ۵ هست همه رو قانونی بازی کردم تو این ۶ یا ۷ سال گذشته ۱۸ ماه ایکس باکس داشتم اونم قانونی بود میخوام بگم الان دیگه اصلا دستم به غیر قانونی بازی کردن نمیره و اصلا هیچ جوره نمیتونم ، اینکه حاصل دست رنجم رو برای بازی ها و ویدئو گیم که عاشقشم خرج میکنم و میدونم به کمپانی های مورد علاقم بابت زحمتشون پول میدم یه حس فوق العادست که با هیچی عوضش نمیکنم ، در مجموع این مبحث دوره های مختلف زندگی رو دربر میگیره و نمیشه کسی که ۳۰ سال داره خودش رو با کسی ۱۸ سال داره قیاس کنه البته تو کشوری که ما داخلش هستیم اینجا همه چی درهمه و نمیشه حرف قاطعانه ایی زد ، دیدم بحث زیاده گفتم نظرمو بگم خدمت آقای ملکی عزیز ، زنده باد 😁🌷

    kanameTlou part 2 game of the century
  • ببینین تمام این بحث ها از اصل اشتباه هست چرا
    چونکه دزدی به کاری میگند که مالی از یه طرف کم بشه به دیگری اضافه بشه
    آیا در کپی کردن اطلاعات چیزی از کسی میشود، خیر
    تمام

    Tacitus Kilgore
سرقت دیجیتال آمده که بماند و ظاهراً همه ما دزد هستیم - گیمفا