مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون

لاوین شریفی
۱۷:۰۰ ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

سه‌گانه شوالیه تاریکی و فیلم بتمن هردو نسخه‌های واقع‌گرایانه‌ای از بتمن را به تصویر کشیدند، ولی لباس و ماشین کدام یک واقعی‌تر است؟  

فیلم‌های بتمن با بازی کریستین بیل (Christian Bale) و رابرت پتینسون (Robert Pattinson)، تاکید زیادی بر واقع‌گرایانه بودن شوالیه تاریکی داشته‌اند. سه‌گانه شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) با نشان دادن تصویری آغشته به واقعیتی بی‌سابقه از بروس وین خود را از دیگر فیلم‌های بتمن متمایز کرد. مت ریوز (Matt Reeves) در فیلم «The Batman» رویکرد مشابهی را پیش گرفت و سطح رئالیسم منحصر به فردی را به تصویر کشید. این دو فرنچایز اساسا تصویرهای مشابهی از بتمن دارند، اما اگر تجهیزات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم، یکی از آن‌ها واقع‌گرایانه‌تر است.

فیلم‌های بتمن تیم برتون (Tim Burton) و جوئل شوماخر (Joel Schumacher) بیشتر بر عنصر فانتزی این داستان تاکید داشتند، اولی منظره‌ایی اکسپرسیونیسم و وحشتناکی را خلق کرد که همزمان باشکوه و ترسناک بود. دومی شهر گاتهام را به عنوان یک محیط آینده‌نگر با رنگ‌های روشن به تصویر کشید. سریال بتمن که در دهه ۱۹۶۰ میلادی پخش شد و نسخه بتمن DCEU هردو بیشتر بر بازسازی مطالب کمیک‌ها تمرکز داشتند، در نتیجه فضایی که خلق کردند بیشتر متمایل بر فانتری بود تا واقعیت. فرنچایزهای ساخت نولان و ریوز با تمرکز بیشتر بر رئالیسم، فیلم‌های خود را از دیگر فیلم‌های بتمن متمایز کردند، ولی تجهیزات کدام از آن‌ها واقع‌گرایانه‌تر است؟

لباس بتمن: بیل

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

فیلم «Batman Begins» به ساخت اولین لباس بتمن می‌پردازد. این لباس نسوز و در برابر حملات چاقو غیرقابل نفوذ و در عین حال در برابر ضربات تیراندازی آسیب‌پذیر است. با وجود زره محافظ، این لباس انعطاف و حرکت بتمن را محدود کرد، بنابراین در فیلم «The Dark Knight» او لباس جدیدی را سفارش داد. لباس جدید سبک‌تر و منعطف‌تر بود ولی در برابر گلوله و ضربات چاقو نیز آسیب‌پذیر بود. این لباس و لباس قبلی او، واقعی‌ترین لباس‌های بتمن سینما هستند.

لباس بتمن پتینسون در فیلم «The Batman» کمی دور از ذهن بود. در طول فیلم ضربات متعددی با سلاح‌های سبک از فاصله نزدیک بر او وارد می‌شود و زره او تقریبا هیچ آسیبی نمی‌بیند. لباس او حجم زیادی از آسیب را جذب می‎کند که منجر می‌شود پتینسون مجروح شود ولی آسیب جدی نبیند. لباس بتمن پتینسون حتی زمانی که بمبی مقابل او منفجر می‌شود او را زنده نگه‌ می‌دارد.

شنل بتمن: پتینسون

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

در سه‌گانه شوالیه تاریکی بتمن همانند کمیک‌ها مدام در شهر گاتهام در حال پرواز است. هنگامی که شنل بتمن توسط برق دستکش‌های او فعال می‌شود، به او اجازه می‌دهد بدون سر و صدا در هوا پچرخد و توسط عنصر قافلگیری دشمنانش را شکست دهد. بتمن در سه‌گانه شوالیه تاریکی استفاده زیادی از این شنل کرد، وی از روی بام ساختمان‌ها می‌پرید و به راحتی فرود می‌آمد.

شنل بتمن در فیلم «The Batman» واقعی‌تر و خطرناک‌تر است. لباس او یک ویژگی یک بار مصرف دارد که شنل او تبدیل به یک لباس بالدار می‌شود. برای کاهش سرعت فرود او، لباس بالدار دارای یک چتر نجات است که وقتی با زره محافظ بتمن ترکیب می‌شود، از صدمات کشنده احتمالی هنگام فرود جلوگیری می‌کند. پس از استفاده از لباس بالدار، لباس بتمن دیگر شنل ندارد.

باترانگ‌ها: مساوی

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

یکی از به یاد ماندنی‌ترین سلاح‌های بتمن، باترانگ‌ها هستند. سلاح‌های غیرکشنده که برای قطع کردن طناب‌ها و ناتوان کردن مجرمان استفاده می‌شود. این سلاح‌ها در سه‌گانه شوالیه تاریکی نیز وجود دارند. در این سری فیلم باترانگ‌ها هرگز علیه مجرمان استفاده نمی‌شوند. بتمن از آن‌ها برای ترسناندن و پرت کردن حواس دشمنانش استفاده می‌کند. در فیلم «The Dark Knight Rises»، باترانگ‌های خفاش شکل مجهز به داروی آرامبخش نیز وجود دارند.

فیلم «The Batman» دارای منحصر به فردترین نسخه باترانگ‌ها است. باترانگ پتینسون بجای اینکه بر اساس یک بومرنگ باشد، یک چاقو به شکل خفاش است که با قرار گرفتن در بخش سینه لباس او از نظرها پنهان می‌شود. بتمن یک بار از باترانگ خود استفاده می‌کند. او یک کابل برق را قطع می‌کند تا از برق گرفتگی مردم عادی در معرض خطر جلوگیری کند. باترانگ‌هایی که در سه‌گانه شوالیه تاریکی و بتمن نشان داده شده‌اند، هر دو نسخه‌های به یک اندازه واقع‌گرایانه از سلاح معروف بتمن هستند.

بتموبیل: پتینسون

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

در فیلم «Batman Begins» ماشین بتموبیل، یک ماشین آزمایشی ارتش ایالات متحده آمریکا با زره‌ایی بادوام و سرعتی باورنکردنی است. در حالی که بتموبیل کریستین بیل منشأ واقع‌گرایانه‌ای دارد، خود این وسیله نقلیه و اجرای آن در فیلم‌ها به اندازه نسخه رابرت پتینسون، به‌ویژه زمانی که از ساختمان‌ها سر به فلک می‌کشد و بام‌های شهر گاتهام را تخریب می‌کند، کاملاً مبتنی بر واقعیت نیست.

در فیلم «The Batman» ماشین بتموبیل یک ماشین کلاسیک است که برای مبارزه با جرم و جنایت تغییراتی در آن اعمال شده است. بت‌موبیل پتینسون که در نگاه اول مشابه یک سدان معمولی به نظر می‌رسد، مجهز به پس‌سوز، ضربه‌گیر سپر جلو و شیشه‌های ضد گلوله است. در حالی که این وسیله نقلیه یکی از هیجان‌انگیزترین سکانس‌های اکشن خود را به فیلم بتمن بخشید، به راحتی کمترین تکنولوژی به کار رفته در بین نسخه‌های ماشین بتمن تاکنون را دارد. مانند بسیاری از تجهیزات بتمن با بازی رابرت پتینسون، این نسخه از بتموبیل حتی واقعی‌تر از نسخه‌ای است که شوالیه تاریکی کریستین بیل استفاده می‌کند.

منبع: اسکرین رنت

داناDARKSIRENkanameM.MTLonesome guyah1372Gramy kmasoud pc gamerP.morgan 𔓙ArnaldJin sakaiBahrammeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا
مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MR_William گفت:

    به به خیلی هایپم برای دیدنش ، مقاله جالبی بود خسته نباشید

    P.morgan 𔓙
  • HamedMou گفت:

    در درجه‌ی اول شما بهتر میدونین که کلیت داستان، کرکترها، شخصیت اصلی، دنیای داستان و درکل ماهیت وجودیش دنیای کمیک بوک‌های دی‌سی هست. حالا اینکه بخاطر شکست ساخته‌های قبل از سه گانه نولان بتمن در دنیای سینمایی دی‌سی که سورئال بودن و ارتباط مد نظر بیننده با فیلم و شخصیت‌ها و داستان برقرار نشد و اینکه انسان بودن خود بتمن برخلاف اکثر قهرمانهای دنیاهای کمیک زمینه همزاد پنداری ما با اون رو میتونه به وجود بیاره و سازندگان برای ایجاد فضای ملموس تر برای بیننده سعی در رئالیتی تر کردن دارن بماند، اما باید در نظر بگیریم که ایده اصلی این قضیه که باعث جهش ناباورانه محبوبیت شخصیت سینمایی بتمن (کمیک و انیمیشن‌ها منظورم نیست) از کریستوفر نولان بود و علاوه بر این، تابو شکنی‌های بسیار زیادی رو ما در سه گانه نولان دیدیم که به نوعی یک ریسک با درصد خطر بالا انجام داد و خوشبختانه با تکیه برتوانایی‌هاش یک داستان کمیکی و سورئال رو تبدیل به یک شاهکار سینمایی قابل درک برای بیننده ها کرد، حال با شرایطی به ایشون به وجود آورد مطمئن باشید حتی اگر کارگردان‌های بعد از نولان بخوان باز به دنیای سورئال بتمن (در فیلم‌های مستقل بتمن منظورمه، نه لیگ عدالت و فیلم‌های مشترک با قهرمانان سورئال) سری بزنن و الهامات خودشون رو با تکیه کامل و ساخت متناسب با شباهت بسیار از سری کمیک‌های فانتزی بتمن بگیرن، مطمئنا قبل از شروع از سمت سرمایه گذاران و شرکت سازنده با مخالفت مواجه میشن. به نظر من مقایسه این فیلم (و فیلم‌های آینده از بتمن) با سه گانه نولان در میزان ریالیتی، شخصیت کارکتر، در هرموضوع مشترکی که قبل از اون وجود نداشته و در سه گانه نولان برای اولین بار دیده شده، به نوعی توهین به اون شاهکار و پاگذاشتن روی تمام اون ایده‌هاییه که در مراحل ساخت هیچکس باورش نداشت چ همه منتظر شکست فیلم و به نوعی آبروریزی از سمت نولان بخاطر همه چیز بودن، اما پس از دیدن نتیجه و بازخوردها، مجبور به پذیرش و تعریف شدن.
    نولان اعتبارش رو برای این تغییرات قمار کرد، حالا یک دنباله رو (هرچند شخصی بزرگ) که بیس کارش رو برمبنای ریسکی که براش صفردرصد خطرناک هست گذاشته رو با ریسک هشتاد درصدی نولان مقایسه کردن انصافه؟

    Rebel2292
  • ah1372 گفت:

    جا به جا نوشتید لباس بتمن کریستین بیل جلوی گلوله مقاوم بود ولی جلوی چاقو مقاوم نبود ، همونتور که در یک سکانس دارم نایت رایزز چاقو می خوره

    P.morgan 𔓙Lonesome guyRebel2292
  • vafadar گفت:

    بتمن ریوز خیلی به جوانی بتمن وفاداره

    arshia.ya.moدانا
  • DMC گفت:

    سلام. با عرض خسته نباشید فراوان
    اول اینو بگم که قصدم این نیس که از نولان یا امثال نولان حمایت کنم و فقط نظر شخصیه
    نمیدونم چرا تا میخوان مقایسه ای انجام بشه بین فیلمای بتمن با فیلمای بتمن نولان سریع بتمنای نولان میکوبن و از نو درستش میکنن.
    چرا میگید بت موبیل نولان نسبت به این جدیده واقعی نیس؟
    این جدیده اینهو این میمونه که پراید برداشتن شیشه ضد گلوله انداختن براش و یه خورده قیافشو تغییر دادن.
    اصلا به بتمن نمیاد یه همچین ماشینی اونم با اینکه بتمن خیلی پولداره و میتونه خیلی کارا رو ماشینش انجام بده
    کاری که نولان تو بتمناش انجام داد و بتموبیل حس واقعی بتمن به مخاطب القا می‌کرد حتی با اون موتور به شدت زیباش که اصلا انگار خود خفاش ها طراحیش کرده بودن.
    بیشتر سایتایی که میری نمیدونم چرا فیلمای نولان میکوبن!
    یه نمونه فیلم tenet که بسیار فیلم با ارزشی بود و مشخص بود که واقعا روش کار شده بود و فقط شخصی مثل نولان که خیلی علاقه به دستکاری زمان داره میتونه درکش کنه که اون چی ساخته بود.
    کلا بعضی از آدما از زمان خودشون چند سال جلوترن مثل بروسلی که همه اطرافیانش میگفتن صد سال از زمان خودش جلوتر بود که الان می‌بینید تازه قدر بروسلی فهمیده شده و خیلی مثال‌های از این دسته.
    در هر صورت نظر شخصی من اینکه بتموبیل بتمن جدید یه توهین بزرگی که به بتمن شده و اصلا به استایل بتمن نمیاد و باعث افت کلاس بتمن شده.
    قطعا در آینده قدر نولان بیشتر دونسته میشه
    و کمتر در حق‌ش جفا می‌شه

    arshia.ya.moدانا
  • DMC گفت:

    لطفا به جای اینکه انقدر مقایسه بتمن با بتمن انجام بدید و آخرش بنویسید که این بتمن جدید از اون بتمن از خیلی جهات بهتره و کارایی که نولان در حق این سری فیلم کرد نادیده بگیرید ( بنده حتی دیدم از فیلم شوالیه تاریکی که بهترین اثر بتمن بود با اون جوکر پادشاه که بهترین جوکریه که خلق شده تا الان و رو دستش نخواهد اومد هم اشکال گرفته بودید و اون رو هم کوبیده بودید) چون نولان سازندش بوده
    یه دو تا مقاله از نکات مثبت فیلمای نولان مخصوصا بتمن منتشر کنید.
    البته اگر میتونید بدون کوبیدن نشر بدید

    arshia.ya.moدانا
  • salt گفت:

    همینکه هر بتمنی داره با سه گانه نولان مقایسه میشه
    خودش نشون دهنده مرجع بودن سه گانه نولان هست.
    از هر نظر حساب کنید سه گانه نولان به واقعیت نزدیکتر بود.
    اگه قراره هرچی که به تجهیزات امروزی نزدیکتر باشه بهش گفت واقعی ،پس بجا بتموبیل بی قواره مت ریوز ،یه پزو ۲۰۶ اکبند از ایران خودرو میزاشتید که اوج واقعیت میشد.

    فن نولاان بهیچ وجه نیستم
    اما تا حالا رو دست کارگردانی نولان کارگردان نیومده.
    همتراز باهاش هست اما بهتر نه.
    بتمن مت ریوز خیلی سر تر از تمامی بتمن های قبلیه اگه از بتمن نولان فاکتور بگیریم

    دانا
  • دانا گفت:

    بتموبیل پتینسون بهتر از بیل هست😐

مقایسه سطح رئالیسم تجهیزات بتمن بیل و پتینسون - گیمفا