مدیر سابق بایوور از برتری The Witcher 3 نسبت به Dragon Age: Inquisition میگوید
آرن فلین (Aaryn Flynn)، مدیر سابق استودیوی بایوور (Bioware) اخیراً در خصوص برتریهای بازی The Witcher 3 نسبت به Dragon Age: Inquisition صحبت کرده است.
آقای فلین در گفتگو با USA Today’s For The Win توضیح داد که بازی Dragon Age: Inquisition به دلیل استفاده از موتور Frostbite در توسعه آسیب دید. علاوه بر این، بازی مذکور به دلیل عرضهی میان نسلی دچار مشکلات دیگری نیز شد.
به گفتهی آرن فلین، بزرگترین چالش بازی Dragon Age: Inquisition با عرضهی همزمان روی کنسولهای نسل هفتمی پلیاستیشن ۳ و ایکسباکس ۳۶۰ و همچنین نسخههای نسل هشتمی پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان به دست آمد. وی در این باره گفت:
این موضوع (انتشار بازی به صورت میاننسلی) جاهطلبیهای زیادی را از بین برد، زیرا ما تعداد افراد مورد نیاز در تیم یا زمان لازم برای متمایز کردن این موارد را در اختیار نداشتیم. بنابراین باید به نوعی کمترین خرج را در توسعه انجام میدادیم و این کار باعث بروز مشکلاتی شد. مطمئناً این امر برخی از انتظارات و جاهطلبیهای ما برای ویژگیهای سرگرمکنندهی خاص در گیم پلی بازی را از بین برد. در مقابل، سیدی پراجکت (CD Projekt) این کار (عرضهی میاننسلی) را با The Witcher 3 انجام نداد و من فکر میکنم بازی آنها بهتر بود.
از طرفی، سیدی پراجکت برای عرضهی بازی خود هیچ ناشر دیگری را بالای سر خود نمیدید و به طور مستقل به کار خود ادامه میداد. ظاهراً صحبتهای آقای فلین نشان میدهد که تصمیم برای انتشار همزمان بازی Dragon Age: Inquisition به صورت میان نسلی، از سوی افراد ارشد در الکترونیک آرتز (Electronic Arts) اتخاذ شده است. مدیر سابق بایوور به نظر میرسد که موتور Frostbite را به همان اندازه در مشکلات توسعهی بازی مقصر میداند.
آقای فلین در این باره اظهار داشت:
من به عنوان یک برنامه نویس، سختیها و مشکلاتی را که موتور Frostbite به تیمهای توسعهدهنده ارائه میداد، دست کم گرفتم. ای کاش میتوانستم کار بهتری در برقراری ارتباط با افراد ارشد در الکترونیک آرتز انجام میدادم. ای کاش حساسیت و چالشهای موتور را برای ساخت یک بازی متفاوت درک میکردم.
بازی Dragon Age: Inquisition در سال ۲۰۱۴ و عنوان The Witcher 3 در سال ۲۰۱۵ عرضه شدند و با عملکرد عالی خود توانستند به ترتیب عنوان برترین بازی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را از آن خود نمایند.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
ویچر ۳ بهترین rpg نسل هشت بود. بی نظیره
به شدت منتظرم برای ویچر ۴ ولی از طرفی نگرانشم هستم. به دلیل عرضه ی نامناسب سایبرپانک
.
ساخت ویچر ۴ واقعا جسارت میخواد. بنظرم سیدی پراجکت نسل ۹ فقط همین ویچر ۴ رو میده. باید حسابی روش کار کنه
.
من با سری دراگون ایج زیاد حال نمیکنم جز نسخه ی قدیمیش.
واسه انتشار دراگون ایج بعدی هایپ نیستم ولی بنظرم عنوان موفقی میشه.
.
از بین rpg ها منتظرم برای عناوین تاد هاوارد و فیبل جدید و ویچر ۴ و اوود
تامام
تک به تکشون بی نظیر در میان قطعیه.
ای ای کلا پول پرسته بتلفیلد هم که به تخریبش معروفه رو باید انحصار نسل بعد می کردن ولی ای ای پولو ترجیح داد (( در واقع پول رو هم ترجیح نداد چون بتلفیلد ۶ شکست خورد))
یه شایعه منتشر شده بود که مایکروسافت برا انتشار روز عرضه بتلفیلد ۲۰۴۲ رو گیمپس انقدر پول به EA داده که ناشر قید انتشار بتلفیلد رو نسل ۸ رو زده، و تو اون پست دارنده های PS4 داشتن به مایکروسافت فحش میدادن 😂😂
ولی الان میگن کاش بیخیال نسل ۸ میشد کیفیت بازی بالاتر میرفت.
واقعیت اینه که یه عده خیلی زیادی دوست دارن کیفیت یه بازی بیاد پایین یا کلا نابود بشه ولی حتما برا پلتفرمی که خودشون در اختیار دارن منتشر بشه
صد در صد ویچر ۳ بهتر از دراگون ایج هستش آزادی عمل ویچر خیلی بیشتر از دراگون ایجه تصمیم گیری خیلی تو ویچر مهم تر وتاثیر گذارتر هستش ولی بدون شک هر دوبازی فوق العاده هستن هر کدومشون تو سال عرضه بهترین بازی سال شدن
آزادی عمل ویچر خیلی بیشتر از دراگون ایجه تصمیم گیری خیلی تو ویچر مهم تر وتاثیر گذارتر هستش
قال مادر عروس
یعنی حتی از کنار da هم رد نشدیا ، حالا مهم نیست کدوم
طنز میفرمایید بنده نسخه آخر این بازی رو جویدم
بنظر من ویچر ۳ یکی از عناوینی هست که تونسته با شایستگی تمام بهترین بازی سال بشه و دراگون ایج ۲۰۱۴ یکی از ضعیف ترین انتخاب های بهترین عنوان سال بوده.
اینه که با وجود اینکه هر دو بهترین بازی سال شدن ولی فرقشون زیاده از نظر من.
من خودم دراگون ایج رو دوست داشتم و ازش لذت بردم ولی هیچ چیز خیلی شاخص و به یاد ماندنی ازین عنوان به ذهن ندارم! من حتی دارک سولز ۲ رو که اون سال گوتی نشد بارها بازی کردم و خیلی روی من تاثیر گذاشت اما اون دراگون ایج رو فقَط یک بار تونستم بازی کنم و تمام…
شما از خیلیا بپرسی چی از دراگون ایج اون سال یادتونه میگن هیچی…
ولی ویچر ۳ رو خیلیا زندگی کردن و از گیم پلی تا داستان باهاش هزاران خاطره و لحظات جدید و بیاد ماندنی داشتن…
دوست عزیز نظر شما درمورد این موضوع جای سوال داره برای بنده که هر سه نسخه ی سری دراگن ایج رو بالای ۱۰۰ ساعت بازی کردم و هنوز به تمام تاثیراتش واقف نشدم!
این موضوع که بازی ویچر ۳ بازی گسترده و زیبایی هست اصلا جای شک نداره اما یوال من اینه شما اصلا دراگن ایج بازی کردی که درمورد تاثیرگذاری در دنیای بازی اینجوری درموردش صحبت میکنی؟
این لایف پس هایی که سایبرپانک وعده داد و عملی نکرد ۱۳ سال قبل دراگن ایج اوریجینز با ۶ بک استوری کاملا موثر عملی کرد.
در سری دراگن ایج قابلیت وارد کردن سیو وجود داره و شما میتونی تمام اعمال نسخه های گذشته رو در بازی بعدی وارد کنی
در سه بازی دراگن ایج چیزی بالغ بر ۳۳ شخصیت همراه وجود داره که شخصیت پردازی هرکدوم چیزی دست کم از شخصیت اصلی نداره و چه بسا بهتر طراحی شده!
سری دراگن ایج رکورد دار تاثیرگذاری در بازی و در اصطلاح Choice Matter بودنه به گونه ای که فقط در نسخه اول شما چیزی نزدیک به ۱۰ گزینه مختلف برای انتخاب پادشاه دارید
لطفا درمورد مطالبی که به اشتراک میذاریم دقت کنیم!!
یدور دیگه کامنتتو بخونید منظور من نسخه آخر یعنی اینکویزیشن هست نه نسخه ۱و۲ من دو نسخه اول رو بازی نکردم کامنتم مقایسه دوبازی ویچر ۳ و نسخه آخر دراگون ایج بود
شما نمیتونی بازی متصل بهم رو جدا از یکدیگه در نظر بگیری
دراگن ایج یه تجربه کاملا متصل و یکپارچه ست دوست عزیز
نظر شما هم از تجربه ناقص نشات گرفته
پیشنهاد میکنم هردو بازی رو وقتی در خصوص تاثیرگذاری مقایسه کنی که حداقل نسخه های قبلشون هم رفته باشی
کاملا مشخصه که شما و تمام ۴۳ نفری که لایکت کردن دراگون ایج بازی نکردن
نظر شما محترمه…هرچند نظر من اینه که هیچکدوم از نسخههای ویچر (که هر سه تاشون هم بازیای خوبی بودن) انگشت کوچیکهی هیچکدوم از نسخههای DA نمیشن…البته بیشتر آدما با نظر شما موافقن تا نظر من
شکی درش نیست.
دومین بازی پر افتخار تاریخ و بهترین بازی جهان باز برای من در کنارRdr2.
ویچر ۳ رو که در کل از سری دراگون ایج بهتر میدونم
اما در شاهکار بودن اریجینز و فوق العاده بودن اینکوییزیشن شکی نیست،واقعا از بهترین RPG های دورانشون بودن
امیدوارم دراگون ایج ۴ در حد اریجینز و حتی بهتر از اون ظاهر بشه
باز خوب شد Dragon Age: Inquisition گوتی شد تا تعداد گوتی های سونی با EA برابر باشه یه عده زیاد دور بر ندارن
سونی ۳ تا داره و ea دوتا داره تازه رقیبای گوتیای سونی رو فقط مقایسه کن با اون دوتا گوتی ea حتی رقیباشون چند تاشون خیلی سر ترن
دراگون ایج اینکوزشن حرف نداشت اما واقعا ویچر ۳ چیزی بود که حداقل من به عنوان گیمر قبل از اون تجربه نکرده بودم اصلا این بازی با روح و روان ادم بازی میکرد این برتری اصلی ویچر ۳ نسبت به خیلی از بازی ها بود ، جوری که با کرکتر ها ارتباط میگرفتی یه تجربه بی نظیر بود ، البته بایو وار که از نظر من برترین استودیو بازیسازی در نسل هفتم هست با دراگون ایج اوریجینز نشون داد به ویدیو گیم که یک بازی نقش افرینی تا کجا میتونه به ذهن مخاطب نفوذ کنه و یک اثر به یادموندنی خلق کردن قطعا کسایی که در زمان خودش این اثر رو تجربه کردن از هنرنمایی بایووار حیرت زده شدن ، شخصیت موریگان در این بازی جزو برتریناست در تاریخ ویدیو گیم از نظر من ، قطعا ویچر ۳ از اوریجینز الهام گرفته ولی ویچر ۳ معجونی بود که طعمش در ویدیو گیم تازه بود به قدری این بازی با گیمر ارتباط بر قرار میکرد که جزوی از دل مشغولی های زندگیت میشد این یک برتری بزرگ و مهمترین دستاورد برای یک بازیساز و استودیو هست ، به امید موفقیت بایووار و سیدی پروجکت رد 🖤💜
” این موضوع (انتشار بازی به صورت میاننسلی) جاهطلبیهای زیادی را از بین برد و این کار باعث بروز مشکلاتی شد”
باز هم اعتراف به تاثیر مخرب عرضه میان نسلی شدن بازی ها و سخن تاثیر گذار we believe in generation جیم رایان و البته بدنبال اون تایید میان نسلی بودن Horizon Forbidden west ، Gran Turismo 7، God of War: Ragnarok
ویچر ۳ تنها یک بازی نیستن بلکه از ۳ بازی تشکیل شده چون بازیش به حدی طولانی بود که کاملا گیمر از طولانی بودنش لذت میبره و قانع و راضی میشه و دوتا دی ال سی بزرگی داد که هر کدومش اندازه ی یک بازی کامل محتوا داشت ویچر ۳ از دیدگاه من برترین بازی تاریخ صنعت گیم هست چون محیطهای بسیار متنوع و جادویی داشت هر منطقه با منطقه ی دیگر فرق میکرد که حس تکرار به گیمر اصلا دست نمیده جزایری داشت که بسیار زیاد بودن که هر جزیره کلی خونه و مراحل داشت و حتی در بالاترین کوه شهرهایی بودن پر از ادم و خانه و مراحل فرعی زیادی داشت هر یکی از دیگری بهتر که اگر همه ی مراحل فرعیش هم جمع کنی میشد ازش یک بازی درست کرد مراحل فرعیش به هیچ عنوان تکراری نیستن هر کدوم با دیگری فرق میکرد حس تکرار در کل در بازی ویچر ۳ مرده عکسل العمل مردمهای روستا و شهرها بسیار عالی بود و همه ی شهرها زنده بودن با مردمانش سحر و جادو داشت و گیم پلی بسیار خوبی داشت خاصا وقتی دستهای اون خلافکارها یا گردنشونو با شمشیر میزدی و از جاش کنده میشد و با تصویر اهسته نشون میدادن خلی لذتبخش بود من که یک ماد نصب کردم روش که وقتی دستها و گردنهای خلافکارا از جاش کنده میشد به صورت کاملا اهسته نشون بده تا جنبه ی سینمایی داشته باشه عین فیلمها داستانی داشت اونقدر زیبا و متنوع و رنگارنگ و جادویی که کاملا در داستانش گیمرو غرق میکنه با خودت میگی نه من تا این بازیرو تموم نکنم دست نمیکشم ازش چون بازی از بس خوب بود خودش صدات میزنه شکار میتونستی بکنی داخل غارها میتونی بری میتونی سفر کنی با قایق به جزایر متنوعی بری ماموریت بگیری از طرف مردمهای شهر و روستا و کیفیت بصریش خارق العاده هست من که ماد تکسچر ۱۰ گیگابایتی روش نصب کردم کیفیتشو از داخل تنظیمات بازی فعال میکردم واقعا کیفیت تکسچرها از حد فراتر بالا میره انگار بازیش مال ۲۰۱۵ نیست حرف زیاد دارم در مورد این بازی اما وقت ندارم در کل بهترین بازی صنعت گیم به بازی ویچر ۳ تعلق میگیره از دیدگاه من
❤️ ❤️ ❤️
ویچر ۳ یه شاهکار بود که هنوزم وقتی پلی بدی برات تازگی داره، مطمئنا.
تنها مشکلم با بازی این بود مجبور بودم بازی رو تنهایی بازی کنم🧐