هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم

هر آنچه که از کنسول پلی استیشن ۵ پرو انتظار داریم

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۳۰ ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم

با گذشت ۲ سال از عمر پلی استیشن ۵، به مرور باید منتظر معرفی پلی استیشن ۵ پرو باشیم. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مورد انتظارمان از این کنسول خواهیم پرداخت.

علی‌رغم مشکل کمبود تراشه و قطعات نیمه‌هادی، کنسول پلی استیشن ۵ به زودی سال دوم ورود موفقیت آمیز خود به بازار را جشن خواهد گرفت. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که فاصله‌ی زمانی بین عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۳ تا پلی استیشن ۳ اسلیم و پلی استیشن ۴ تا پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو ما را به این فکر می‌اندازد که به احتمال قوی در اواخر سال آینده‌ی میلادی و یا اوایل سال ۲۰۲۴ می‌توان شاهد عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم و پلی استیشن ۵ پرو بود.

از طرف دیگر، ضعف نسبی کنسول‌های نسل جدید در ارائه‌ی نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر ۴K، در کنار حفظ ویژگی‌های گرافیکی به صورت همزمان، با آن چه که پیش از شروع نسل توسط شرکت‌های سونی و مایکروسافت وعده داده می‌شد مغایرت دارد. حتی با وجود این ادعاها، بسیاری از افراد نسبت به این موضوع تا حدودی بدبین بودند، چرا که رایانه‌های شخصی به مراتب قدرتمندتر از کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، در ارائه‌ی نرخ فریم بالا با وضوح ۴K گاهاً دچار مشکل می‌شوند.

حال این موضوع را به اخبار و گزارش‌های منتشر شده‌ی اخیر از جمله “انتقال نمونه‌ی اولیه‌ی یک کنسول مرموز توسط سونی به آمریکا” و شایعات متعدد دیگر پیرامون توسعه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ پرو اضافه کنید تا احتمال تحقق این موضوع بیش از پیش قوت یابد. به هر ترتیب، این کنسول جدید با هدف ارائه‌ی قدرت سخت‌افزاری بیشتر و در نتیجه کیفیت بصری بهتر، نرخ فریم بیشتر و وضوح بالاتر توسعه خواهد یافت. اما سوال این است که چگونه سونی می‌تواند عملکرد کلی و حتی ظاهری کنسول خود را به گونه‌ای بهبود دهد که حتی کسانی که پیش‌تر مدل پایه‌ آن را خریداری کرده‌اند، برای خرید این مدل جدید وسوسه شوند؟

یک کنسول کوچک‌تر

هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم

زمانی که کنسول ایکس باکس سری ایکس معرفی شد، بسیاری از افراد به دلیل ابعاد بزرگ و شکل و شمایل ظاهری یخچال مانند، آن را به یک میم تبدیل کردند و البته، مایکروسافت طی یک حرکت عجیب و بسیار جالب و هوشمندانه این شوخی‌ها را به فال نیک گرفت و دستور ساخت یخچال‌های واقعی الهام گرفته شده از کنسول خود را صادر کرد. اما پس از گذشت حدود یک سال کنسول پلی استیشن ۵ با ظاهری آینده‌نگرانه و خارج از عرف همیشگی کنسول‌های بازی و با ابعاد بسیار بزرگ معرفی شد. این ابعاد و شکل ظاهری سراسر خمیده‌ی این کنسول، باعث می‌شود تا حتی برای قرار دادن آن به صورت افقی نیز نیازمند یک پایه باشید.

فارغ از ابعاد بسیار بزرگ کنسول پلی استیشن ۵ که قطع به یقین نیازمند اصلاح در مدل‌های احتمالی اسلیم و حتی پرو دارد، به نظر من ایدۀ آینده‌نگری در طراحی شکل و شمایل ظاهری این کنسول نیز نیازمند تجدید نظر است. در واقع، طراحی هر محصول صنعتی دارای یک قالب و چهارچوب هندسی است و طراحی کنسول پلی استیشن ۵ از این نظر کاملاً با تمامی آن‌ها در تضاد قرار دارد. شاید به همین دلیل است که برای من طراحی کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس سری اس به مراتب از پلی استیشن ۵ جذاب‌تر به نظر می‌رسد و امیدواریم در مدل‌های میان‌نسلی کنسول پلی استیشن ۵، به همان طراحی ظاهری مرسوم کنسول‌های بازی بازگردیم.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر

کنسول پلی استیشن ۵ مجهز به یک حافظه‌ی NVMe SSD بسیار سریع است و همواره از مزیت‌های آن به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی این کنسول یاد می‌شود. با این وجود، نباید فراموش کنیم که این حافظۀ ۸۲۵ گیگابایتی تنها حدود ۶۶۷ گیگابایت فضای قابل استفاده را در دسترس کاربران قرار می‌دهد که این میزان از فضای ذخیره‌سازی حتی با وجود تکنولوژی‌های فشرده‌سازی خاص پلی استیشن نیز می‌تواند محدود و کم تلقی شود.

تجدید نظر در محل قرارگیری درگاه ارتقای حافظه

هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم

یکی از مواردی که طراحان کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس به مراتب نسبت به طراحان کنسول پلی استیشن ۵ در طراحی آن سلیقه به خرج داده‌اند، درگاه ارتقای حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. کافی است تا کارت حافظه‌ی جانبی مختص به کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس را خریداری کرده و آن را در محل تعبیه شده در قسمت پشتی دستگاه قرار دهید.

برای ارتقای حافظه‌ی کنسول پلی استیشن ۵، به یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe سازگار با مشخصات ارائه شده توسط شرکت سونی به همراه یک هیت‌سینک نیاز خواهید داشت. سپس با باز کردن فیس‌پلت‌های کناری کنسول پلی استیشن، می‌توان این حافظه‌ها را در آن تعبیه کرد و آن‌ها را با یک پیچ به دستگاه وصل نمود.

البته، این موضوع بدین معنا نیست که انجام این امر در کنسول پلی استیشن ۵ بسیار پیچیده و دشوار است، اما به هر ترتیب جمع کثیری از کاربران عادی ترجیح می‌دهند دست به کنسول خود نزنند. مطمئناً بخش قابل توجهی از دارندگان کنسول‌های بازی، روش plug-and-play و دسترسی سریع را معقول‌تر و بی‌دردسرتر می‌دانند.

ارتقای کیفیت کنترلر دوال‌سنس

کنترلر دوال‌سنس (DualSense) را می‌توان نسل نهمی‌ترین محصول عرضه شده در دو سال اخیر نامید و این کنترلر با ویژگی‌های خاص خود، تا حد زیادی تفاوت‌های گسترده‌ای را رقم زد. این کنترلر همانند تمامی کنترلرهای دیگر معایبی نیز دارد. برای مثال، عمر باتری آن ممکن است در تجربه‌ی برخی از عناوین حتی چند ساعت هم دوام نیاورد. لازم به ذکر است که عملکرد باتری کنترلر دوال‌سنس حتی می‌تواند پیش از عرضه‌ی پلی استیشن ۵ پرو، با به‌روزرسان‌های مختلف سیستم عامل پلی استیشن ۵ تا حدودی ارتقا یابد.

جز عمر باتری دوال‌سنس، امیدواریم نمونه‌ی احتمالی و جدیدی از این کنترلر که مجهز به باتری قابل تعویض است نیز توسعه یابد تا بتوان بدون بازکردن پیچ‌های کنترلر، آن را تعویض نمود. برای مثال، با علم به این که استفاده از کنترلر حین شارژ باعث بروز آسیب‌های جدی به باتری می‌شود، گاهی اوقات در حین تجربه‌ی عناوین مختلف، مجبوریم بازی خود را تا زمانی که باتری کنترلر مجدداً شارژ شود متوقف کنیم. در این موارد، به جای خرید کنترلر ثانویه می‌توان با خرید باتری قابل تعویض به تجربه‌ی بازی‌ها پرداخت. در مجموع، باتری غیر قابل تعویض فعلی کنترلر دوال‌سنس، بدین معنی است که مواجه شدن با خرابی باتری، شما را مجبور به سپردن آن به دست تعمیرات خواهد کرد.

از آن‌جایی که کنسول پلی استیشن ۵ پرو پسوند “پرو یا حرفه‌ای” را با خود به یدک خواهد کشید، چرا یک کنترلر حرفه‌ای و خاص برای آن طراحی نشود؟ بهبود کیفیت آنالوگ‌ها و قرارگیری پدال‌ها در بخش پشتی کنترلر نیز از دیگر مزیت‌هایی هستند که کنترلر دوال‌سنس پرو می‌تواند با خود به همراه داشته باشد.

دسترسی همزمان به نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر ۴K

پلی استیشن 5 پرو

همانطور که اشاره شد، پیش از عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید، بارها وعده‌ی «نرخ ۶۰ فریم و بیشتر در کنار ارائه‌ی وضوح ۴K» را به ما داده بودند. با این حال، حتی با وجود این که مدت بسیار کوتاهی از چرخه‌ی عمر این کنسول‌ها می‌گذرد، شاهد گزینه‌های گرافیکی مختلف و سردرگم‌کننده در بسیاری از عناوین هستیم و خبری از تحقق وعده‌ی مذکور نیست. برخی از عناوین، نرخ فریم ۶۰ را قربانی وضوح ۴K می‌کنند، برخی بالعکس و عده‌ای از کیفیت بصری بازی می‌کاهند تا به نرخ فریم بالاتر دست یابند. همچنین، بازار استفاده از ویژگی DRS یا Dynamic Resolution Scale نیز بسیار داغ است و گاهاً برخی از بازی‌ها در مقاطعی با وضوح ۴K و گاهی با وضوح بسیار پایین‌تر اجرا می‌شوند.

زمانی که وعده‌ای توخالی به مخاطبان داده می‌شود، موجی از حساسیت‌ها شکل خواهد گرفت و باید تبعات آن‌ها را پذیرفت. برای مثال، چه وضوح تصویر ۱۰۸۰p باشد و چه ۴K، می‌توان از تجربه‌ی بازی‌ها لذت برد و عملاً با گزینه‌های خوب و بهتر روبه‌رو هستیم، اما ناتوانی کنسول‌ها در ارائه‌ی بالاترین کیفیت گرافیکی و نرخ فریم در وضوح ۴K باعث شده‌اند تا گیمرها نسبت به موضوعات این چنینی بسیار حساس شوند.

به طور کلی، اگر قرار باشد کنسول پلی استیشن ۵ پرو توسعه یابد، انتظار ما از قدرت سخت‌افزاری آن، ارائه‌ی نرخ فریم ۶۰ در وضوح ۴K به عنوان حداقل استانداردها خواهد بود که صد البته این موضوع نیازمند ارتقای قدرت گرافیکی است که به بالا رفتن قیمت کنسول منجر خواهد شد.

کاهش صدای خروجی دستگاه

صدای خروجی پلی استیشن ۵ بسیار کمتر از صدای کنسول پلی استیشن ۴ است، اما همچنان بلند به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که بخشی از این اصوات تولید شده مربوط به فن خنک کننده‌ نیستند و به پاور و خازن‌ها مربوط می‌شوند. کافی است یک بازی با گرافیک سنگین را در اتاقی غرق در سکوت تجربه کنید تا صدای وزوزمانند یا زمزمه‌های ریزی را بشنوید که این اصوات نیز بسته به محتوای در حال اجرا، زیرتر یا بم‌تر خواهند شد. لزوماً نیازی به حذف این نویز و اصوات از کنسول نیست و می‌توان آن‌ها را با طراحی‌های مهندسی دقیق‌تر و یا حتی تعویض یک خازن کاهش داد.


از نظر ما موارد ذکر شده می‌توانند از جمله مزایای احتمالی کنسول قدرتمندتر و میان‌نسلی سونی یعنی پلی استیشن ۵ پرو باشند. به نظر شما باید منتظر چه تغییرات دیگری در این کنسول باشیم؟

Moein MM2GidoraGameOverDARKSIREN.parsa_-furyAnimalsPARASITE EVE 2The joker❤GOD OF WAR❤KurosParhamsnowgirlM.MTTlou part 2 game of the centuryKing Jim RyanداناSkyrim : The Elder Scrolls VLittle∞Godعلیmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AmirAgha گفت:

    اسپم:
    حالا که دروغ ۱۳ گذشت خیلی خوشحال میشم که نویسنده های عزیز یه مطلبی رو بنویسن در مورد دروغ های ۱۳ که شرکت ها و رسانه های مختلف گیمینگ گفتن
    چون معمولا خیلی از شایعه ها رو اول خود شرکت به جهت بازاریابی منتشر میکنه
    و این دروغ ۱۳ هم میتونه بهترین بازاریابی باشه
    مثلا دو سال پیش توی روز ۱ آوریل شرکت اپیک گیمز اعلام کرد که دارن روی آنریل ۵ کار میکنن
    بعد ما همه خندیدیم ولی دیدیم که نه راست گفتند و این یه ترفند تبلیغاتی بوده
    یا دقیقا همون سال اکانت توییتر سانتامونیکا یه تصویری رو به اشتراک گذاشت که داشت نبرد کریتوس و ثور رو نشان می‌داد (اون زمان هنوز از گاد راگناروک رونمایی نشده بود حتی!!) بعد باز همه خندیدیم ولی دیدیم که نه داشتن راستشو میگفتن
    یا مثلا همین سال پیش گیمفا (رسانه معتبر) اومد گفت لست ۲ برای پیسی میاد و الان هممون میدونیم که آخرش برای پیسی خواهد آمد 😂دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره😂😂
    البته که خیلیا هم یه دروغ شاخدار خیییلی عجیب گفتن که در آخر هم به حقیقت نپیوست
    حالا دروغ های ۱۳ امسال که ممکنه به حقیقت بپیونده:
    ۱)گاد تاخیر خورد تا سال ۲۰۲۳
    ۲)سونی فرام سافتور رو خرید و ساخت بلادبورن ۲ تایید شد
    ۳)اپل میخاد در یه حرکت انتحاری بخش گیمینگ سونی رو بخره(این واقعا احتمال به حقیقت پیوستنش صفره😂ولی گفتم بنویسمش شاید جالب باشه براتون )
    ۴)ناتی داگ اعلام کرد که در حال ساخت نسخه بعدی آنچارتد می‌باشد
    ۵)در ویچر ۴ گرالت به طرز عجیبی میمیره(واقعا اینو امیدوارم راست نباشه)
    ۶)نمیدونم این دروغ رو از چه منبعی شنیدم ولی خبرش این بود که سونی یه سری از آیپی های کونامی رو خرید
    خب بچه ها شمام اگه دروغ ۱ آوریل از رسانه ها معتبر شنیدین (نه کانال های تلگرامی و اینستاگرامی)
    ممنون میشم که در کامنت ها بگین
    چون واقعا این میتونه یه ترفند تبلیغاتی هم باشه و صرفا به عنوان یه دروغ درنظرش نگیرین
    ممنون که کامنتمو خوندید❤️

    MadcapKevGameOverMEDIUMکاپیتان قیمت❤GOD OF WAR❤snowgirlTlou part 2 game of the centuryKing Jim RyanداناALIREZA0111more
  • sorena گفت:

    دسترسی همزمان به نرخ فریم ۶۰ و وضوح تصویر ۴K

    به نظرم این یکم خواسته ی زیادی باشه، چون هزینه ساخت کنسول خیلی بالا میبره و از طرفی هم باز روز از نو روزی از نو، بازی هایی با کیفیت تر ساخته میشن و این مسئله رو به چالش میکشن، همین الان قوی ترین کارت گرافیک های دنیا تو این زمینه لنگ میزنن.. ۴k خیلی خوبه و رو کیفیت بازی تاثیر واقعا خوبی داره منتها با توجه به مهم تر بودن فریم اگر همچنان ۱۰۸۰ یا کمی بالاتر و ۶۰فریم هدف باشه بهتره. ۴k خیلی سنگین میکنه هدف ۶۰فریم رو.رواج استفاده از فناوری های جدیدتر مثل FSR هم میتونه برای آینده خوب باشه.

    MadcapKevMoein MM2هادی صفائی❤GOD OF WAR❤snowgirlTlou part 2 game of the centuryداناSquatlatexJin sakaiSkyrim : The Elder Scrolls Vmore
    • maravess گفت:

      چند بازی داشتیم که ۴k و ۶۰ فریم بودند(ریترنال و راچت) و مشکل، اضافه شدن ray tracing بود که فریم را می آورد پایین.
      از اونطرف بازیهایی هم بودند که با اینکه نه ray tracing داشتند و حتی بازی خاصی از نظر گرافیک هم نبودند همون ۴k و ۶۰ فریم را زیرش زاییدن. (مثل دیمن سولز ریمیک )
      عمیقا معتقدم سازنده ها کم کاری میکنن. ضمن اینکه باید AMD تکنولوژی FSR که قولش را داده بود اضافه کنه . سونی و مایکرو روی این تکنولوژی حساب ویژه باز کرده اند. با این تکنولوژی ۴K, RT و ۶۰FRAME در دسترسه و نیازی به کنسول جدید هم نیست. خصوصا که محدودیت تراشه و تقاضای بازار ، نیازی باقی نمیذاره

      Moein MM2The jokerهادی صفائی❤GOD OF WAR❤sorenaHaj_HosseinعلیTlou part 2 game of the centuryکاپتان استخونیSquatlatex
  • Sina_2081 گفت:

    ممنون بابت مقاله . البته بعضی جاها حرفهاتون بدبینانه است . مثلا بزرگی دستگاه ، بله دستگاه بزرگه اما از نظر جرم مشابه ایکس باکس سری ایکسه و برخلاف اون ، برای افقی گذاشتن پایه مناسب تعبیه شده درحالی که ایکس باکس افقی در سمت زیرش یه دایره اضافه است و تهویه دماش هم چون از بالاست خفه میشه . نکته دوم محل قرارگیری ssd ، سونی برخلاف ایکس باکس مخاطب رو به ssd خودش محدود نمیکنه و باعث ایجاد رقابت بین شرکتهای سازنده و کاهش قیمت میشه . اما اونطرف انتخابت محدوده و حتی یه چیزی به طراحی و فیزیک کنسول اضافه میشه . راستی بازیهای اینسامنیاک رو فراموش نکنید که ۴k و ۶۰ فریم و ریتریسینگ اجرا میشه

    Bahramایمان غلامی مهرآبادیThe jokerهادی صفائیRamin❤GOD OF WAR❤KurosLone wolfSquatlatexTlou part 2 game of the centurymore
  • Reza گفت:

    به نظر من حداقل تا الان ارتقا نسل در سری های قبلی با پیشرفت گرافیکی بیشتری همراه بود تا این نسل. البته از اینجا به بعد قدرت سخت افزاری خیلی بیشتری لازمه که با قیمت تراشه های الان و قیمت نهایی کنسول خیلی معقول بنظر نمیاد

    Ramin❤GOD OF WAR❤علیSquatlatexدانا
  • Oldman1973 گفت:

    درود به گیمفایی های عزیز
    همه مواردی که ذکر شد خوبه تو پرو اصلاح بشه بجز صدای خرجی این طفلک (بین روشن وخاموشش برای من فرقی نداره صدایی نداره بجز اولش که دیسک میچرخه حدود۱۰ثانیه)

    ❤GOD OF WAR❤ParhamعلیSquatlatexگیمری عادی
  • AmirAgha گفت:

    آقای مناف زاده ممنون از مقالتون
    ولی من با چند تاچیز مخالف بودم
    اول اینکه مزیت ps5 نسبت به xsx در ارتقای حافظه اینه که این سیاستی که سونی اتخاذ کرده باعث رقابت بیشتر و قیمت کمتر برای تولید کننده ها میشه ولی اون کار مایکرو باعث میشه مایکرو و سیگیت هر چیز بگن همه بگن باشه چون واقعا رقیب ندارع
    دوم اینکه درسته حافظه ssd پی اس فایو توی نسخه پرو باید بیشتر شه ولی این به این معنا نیست که ssd پی اس فایو الان حافظه کمی داره
    یادتون نره که شما توی ps5 میتونین بازی های یکسان بیشتری رو از xsx نصب کنین چون حجم بازی ها روی ps5 واااقعا کمتره
    با اینکه ssd پی اس فایو ۱۷۵ گیگ به ظاهر کم ظرفیت تره
    البته من نمیگم نباید توی ps5 pro از اس اس دی پر ظرفیت تر استفاده نکرد ولی اگه قیمت خییلی بالا بره مخالفم چون واقعا کم نیست
    البته فکر میکنم حجم اس اس دی ps5 pro حدود ۱۶۵۰ گیگ خواهد بود(بنا به حرف هایی که مارک سرنی کبیر زد در موردssdخاصشون)
    سوم اینکه فکر میکنم ps5 pro از ps5 کوچیک تر خواهد بود ولی قدرت بیشتری خواهد داشت(البته ممکنه یه ذذررره بزرگتر باشه ولی بازم قدرتش خیییلی بیشتترررر تررر خواهد بود)
    و منم انتظار دارم که کنسول های میان نسلی حتما ۴k Ray tracing 60 pfs رو به عنوان حداقل استاندارد داشته باشن(البته که بعید میدونم بازم 😅)
    و بنظرم خیلی از این خرابی هایی که برای ps5 گزارش شده بود برای ps5 pro رفع خواهد شد مثل صدای خازن و…
    در مورد کنترلر هم فکر نکنم سونی کاری کنه
    کنترل جدید ایشالا موقع ps6😅
    ممنون

    DARKSIRENMamad123❤GOD OF WAR❤Lone wolfHaj_HosseinSquatlatexTlou part 2 game of the centuryKing Jim RyanداناAmirali heidarimore
  • نامردیه خدایی . بابا قدیم اینجوری نبود . نظام سرمایه داری داره حاکم میشه اینجا هم . شاعر میگه :
    دلیل چرخش زمین نیست جاذبه ، پوله که زمینو میچرخونه جالبه (البته مزخرف میگه . سال ها پیش نیوتون ثابت کرده جاذبه باعث چرخش زمین میشه پس جای نگرانی نیست. که البته خود من اصلا شک دارم که بچرخه . چون شخصا چرخشی حس نمیکنم ) . در ادامه میگه : نمکی با چرخش کنار یه بنزه ، خود نمکی به همراه چرخش با هم کناریه بنزه (باز هم چرت میگه . الان دیه ۶۰۰ میلیون . ۲۲۰ هزار تومان هم چرخش رو بگیرن میشه ۶۰۰۲۲۰۰۰۰ تومان اصلا میشه یه ماشین خرید . دیگه نیاز به کرایه نیست) از بحث اصلی دور نشیم . بحث چی بود اصلا ؟ ! حواس نمیزارین واسه ادم

    shojaiThe joker❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centuryداناMasuod EnayatiP.morgan 𔓙Kعلی
  • Haj_Hossein گفت:

    دوستان کنسول ps5 استاندارد نمیتونه همزمان نرخ فریم۶۰ و وضوح ۴k بده،درسته؟!
    ایا ایکس باکس سری اکس هم اینگونه است؟!

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤SquatlatexTlou part 2 game of the centuryدانا
  • من کاملاً موافقم
    ولی باید بتونه. ۴k 120fps

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤SHaj_Hosseinدانا
  • o0ashil0o گفت:

    این آخریش واقعا مهمه پی اس ۴ من پرو هستش وقتی که روشنش میکنم انگار یه هواپیما بوینگ ۷۲۷ تو اطاقمه در حدی که بعضی شبا از ترس اینکه با صداش بقیه رو از خواب بیدار نکنم بیخیال بازی میشم شنیده بودم که پی اس پرو ۴ ها صدای زیادی دارن ولی خدایش اگه مثه مال من باشن خیلی غیر طبیعیه

    shojaiThe jokerHaj_HosseinعلیداناMasuod Enayati
  • تمام مواردی که گفته شد ،بیشتر تو مبحثی بود که عملا کنسول بعدی مکلف به برطرف کردنشون هست …
    حالا بعضی دوستان میگن دوست دارن با دستگاه کشتی بگیرن و هارد جاسازی کنن و یا از هارد کم دستگاه راضی هستن و از طراحی هیچ شکایتی ندارن ، اینا به نظرم حرفهای فن بویانس …. هیچ دلیلی نداره آدم دوست داشته باشه دستگاهش پیشرفت نکنه ….
    برای مثال ، سونی هارد رو طوری طراحی کنه که از خارج بشه راحت متصل کرد و با شرکت خاصی قرارداد نبنده تا انحصارگرایی انجام نده ، یا هارد داخلی رو به حدی از فضابرسونه که عملا تا آخر نسل مشکلی پیش نیاد و برای طراحی هم یک طراحی جمع و جورتر انجام بده ،،،،، اینا قطعا از دست سونی برمیاد ، اما ما بگیم نه همین خوبه ، من راضیم که مثل رقیب نیست ، اینا حرف فن بویاست ….

    اما کل مطلب اشاره ایی به سخت افزار مناسبش برای سالهای آتی نداشت ، به نظرم وقتی بخوایم ۴k و ۶۰ فریم داشته باشیم ،قطعا هزینه ساخت بالا میره و دیگه ps5pro قیمتاً به ۵۰۰دلار نمیخوره و قطعا میره بالای ۸۰۰ دلار و یا بحث ری تریسینگ ۴k و ۶۰ فریم ،اونم نه در بازیهایی که استودیوهایی مثل ناتی داگ میسازن (اونا بلدن از تمام قدرت کنسول بهره ببرن ،چون وقتشو دارن و منحصرا برای همون بازی میسازن ) بلکه در بازیهایی که شرکتهای مولتی پلتفرم میسازن ، اینجا به حدی باید کنسول قوی طراحی بشه که عملا نمیشه دیگه بهش گفت ps5pro و عملا میره نسل بعد و میشه ps6 .!!!!!!

    من نظرم اینکه هنوز تا حد نهایی استفاده از همین کنسولها موندیم و این نسل میان نسلیه دیرتری رو ارائه میده …. همین الانم کنسولها عالی عمل کردن و بیشتر گیمرها هم بستر گرفتن تصویر ۴k رو ندارن تو خونه هاشون …

    Cyberpunk77علیSquatlatexTlou part 2 game of the centuryGramy kMasuod Enayati
  • واقعا مسخره بازی سر دسته پی اس ۵ در آوردن بخدا من یه ساله استفاده میکنم اصلا مشکل دریفت نداشتم نمیگم نداره همه دسته ها دارن ولی این ایفلوئنسرها الکی برا تخریب پلی استیشن بزرگش کردن

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Haj_HosseinKعلیSquatlatexKing Jim RyanTlou part 2 game of the centuryداناMasuod Enayati
    • Squatlatex گفت:

      تو ایران من جفتش رو عوض کردم الآنم بعد۲۰۰ساعت شایدم بیشتر هیچ مشکلی نداشته این سری سونی از جواستیک های نارنجی رنگ استفاده کرده بود تو بعضی از کنسول ها که هم عمر کمی داشت هم باید کامل عوض میشد اما اون سبز رنگ ها هم طول عمر بالایی دارن هم تعویضشون فقط محدود به یک بخش میشه اگه دسته من از اون سبز رنگ ها بود با۱۴۰تومن درست میشد.البته این مشکل تو هر دو کنسول بوده و هست چون دسته های هرجفتشون از یک جواستیک ساخته شدن.

      Moein MM2Amirali heidari❤GOD OF WAR❤K
    • میخوان بزنن تو سر مال من الان یک سال هست ps5 گرفتم و دارم بازی میکنم خداییش هیچ اشکالی ندارن یعنی چی نمیفهمم تو این ۳۶۵ روز هفته ای ۱۰ ساعت که بازی کنم بیشتر هم بازی میکنم دارم کمترینش رو حساب میکنم میشه ۵۲۰ ساعت ۲ تا دسته دارم نصف کنم برا هر دسته میانگینش میشه ۲۶۰ ساعت برا هر دسته پس چرا خراب نشدن؟🤔

      Moein MM2Amirali heidari
  • Squatlatex گفت:

    والا من کنسولم فریم مناسب رو داشته باشه راضیم احتمالا نسخه پرو هم مثلps4proرزولوشن بالاتر ارائه بده فقط یک دفعه سونی نیاد مثل نسل قبل کنسول پرویی که میده بزرگ تر باشه قبلی سه تای ps4اسلیم بود این هم اگه همون راه رو بره باید یک اتاق دیگه براش در نظر بگیری😅.

    Moein MM2o0ashil0oKTlou part 2 game of the centuryدانا
  • Gramy k گفت:

    مقاله خوبی بود
    بنظر باید باتری بهبود پیدا‌کنه

    Moein MM2
  • Ali گفت:

    واقعا منطق پشت پلی ۵ پرو رو درک نمیکنم!!
    همین الان کمبود قطعات باعث شده که سونی نتونه اندازه تقاضا کنسول وارد بازار کنه و بعد ۱ سال و نیم هنوز قیمت کنسول در بازار به مراتب بیشتر از قیمت اعلام شده است!
    کنسول پرو فقط در نسل هشتم عرضه شد و دلیلش هم مشخصات بسیار ضعیف کنسول پلی ۴ فت و ایکس باکس وان ارجینال بود. ما تو نسل هفتم با پلی ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ می‌تونستیم ۷۲۰پی و ۶۰ فریم بازی کنیم! بعد از ۷ سال کنسول‌های نسل هشتم نه تنها نمی‌تونستن ۶۰ فریم اجرا کنند بلکه توی ۱۰۸۰پی هم مونده بودند!!!
    فقط یک نگاه به پردازنده جگوار پلی ۴ در سال ۲۰۱۳ بندازید تا ببینید همون زمان هم چقدر ضعیف بوده. انصافا در این نسل کنسول‌ها عالی هستن. به شخصه انتظار عرضه کنسول پرو چه از طرف سونی و چه از طرف مایکرو رو ندارم. از این حرف‌ها در مورد نینتندو سوییچ هم میزدن و همون موقع هم گفتم که محال است نینتندو کنسول پرو بیرون بده.

    Cyberpunk77The jokerهادی صفائیSquatlatexmaravess
  • mo1234 گفت:

    برای من از همه بدتر بزرگ بودن و سنگین بودن دستگاس و خوش دست نبودن دستگاه برای حمل و بردن اوردن برای کسی که میخاد هرروز دستگاه ببره و بیاره اصلا پیشنهاد نمیکنم ولی از نظر صدای فن تاحالا هیچ صدایی ازش نشنیدم فقط بعضی وقتا یه تق توق ریز میکنه که طبیعیه خستگی در میکنه )

    Moein MM2K
  • بنظر من نیازی ب نسخه Pro نیست!
    همه چی ک گرافیک نیس
    نیاز ب تغییر اساسی و جدید تو گیم‌پلی بازی‌ها داریم
    همین الانشم گرافیک محشری رو میتونن سازنده ها با همین کنسول ها ارائه بدن
    دیگه زیادی سطح انتظارات بالا رفته
    (من ک واقعا از همین سری Ps5 خیلی راضی‌ام! ممنونم از سونی)

    sam snake 47HGY007Amirali heidariSquatlatex
  • Truth گفت:

    کارت گرافیک RTX 3070 با معماری Ampere نمیتونه بازیای سنگینو ۴K 60 اجرا کنه لامصب کی میخواید بس کنید بهینه سازیو
    مگه الکیه اخه بعضی وقتا موقع مدلسازی دست خودت نیست کاری نمیشه کرد مجبوری بیشتر کنی سگمنتارو حالا کاری نداریم
    توی رزولوشن ۴k پیکسل ها خیلی زیاد میشن و تصویر شارپ میشه ولی خیلی خیلی فشار میاد به گرافیک
    ۱۲ ترافلاپس و ۱۰ ترافلاپس هرگز از پس ۴K 60 فریم بر نمیان و از نظر من طبق عملکرد بخوام بگم جفت کنسولا یکم قویتر از RTX 3050 هستن(طبق عملکردشون)و این ترافلاپساهم فیک نیست و جا نمیشه اینجا بگم قضیشو ولی معیار اصلی قدرت نیست درضمن معماری ps5 و سری اکس خیلی فرق میکنن(سری اکس اسکارلته پلی ۵ اسمش سخته مهم نیست)
    درکل چیزی که میخوام بگم کنسولای الان نمیتونن ۴k60 بدن(درسته بعضی بازیارو میتونن اجرا کنن ولی خوب اونم داستان داره که جا نمیشه بگم تو این بحث کلی که دارم میگم)
    و فکر نمیکنم کنسول قویتر بزنن خصوصا به این زودی
    رسانه ها دارن خراب میکنن کارو نکنید این کارارو(خطاب به گیم اسپات و IGN و اون سایت مضخرفه که به فوربیدن وست ۶ داد نقدشو خوندم نفهمیدم چی میگه)
    درکل فکر نمیکنم کنسول جدید بدن بدنم الان نمیدن زوده
    کنسولای فعل کمی کمی قویتر از ۳۰۵۰ هستن طبق عملکرد و نمیتونن ۴k 60 بدن مال بهینه سازی هم نیست
    دررضمن fsr مثل دی ال اس اس انویدیا نیست و توقع معجزه نداشته باشید نوشتید ۴k60RT به کمک fsr اجرا میشه چطور میخواد ۳۰ فریم بیشتر کنه؟درحالی که هسته های قدرتمند تنسور نداره ای ام دی؟البته دی ال اس اس ۳۰ فریمو میتونه بیاره ولی fsr نه نرم افزاریه
    کنسولا هسته های rt ندارن و کلا amd هسته های rt نداره و یه سری هسته ضعیف گذاشته براشون که قدرتشون خیلی کمه

    Amirali heidari
هر آنچه که از کنسول پلی استیشن 5 پرو انتظار داریم