استودیوی Firesprite با استفاده از آنریل انجین ۵ روی یک بازی ترسناک بزرگ کار میکند
بر اساس آگهیشغلی جدید منتشر شده، استودیوی فرست-پارتی پلی استیشن، فایراسپرایت (Firesprite)، با استفاده از آنریل انجین ۵ روی یک بازی ترسناک AAA کار میکند.
یکی از کاربران ریستاِرا (Resetera) با بررسی آگهیشغلی جدید منتشر شده از سوی استودیوی انگلیسی فایراسپرایت، متوجه شده است که این تیم با بهرهگیری از آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) روی یک بازی ترسناک کار میکند. در آگهیشغلی مذکور آمده است:
به دنبال کارگردان روایت هستیم تا برای توسعۀ یک اثر روایتمحور ترسناک AAA که با بهرهگیری از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ ساخته میشود، به تیم ما بپیوندد.
این کارگردان روایت، مسئولیت قصهگویی و خلق یک جهان و پیشزمینههای روایی مستحکم برای آن را برعهده خواهد گرفت. اعمال یک روایت باکیفیت از وظایف اصلی این شخص به حساب میآید.
هنوز مشخص نیست که با یک آیپی (IP) جدید روبهرو هستیم یا این که بازگشت بازی قدیمیای مانند Siren را شاهد خواهیم بود.
استودیوی فایراسپرایت یکی از بزرگترین تیمهای بازیسازی انگلستان به شمار میرود و در حال حاضر روی اسپینآف سری Horizon یعنی Horizon: Call of the Mountain نیز کار میکند؛ عنوانی که برای PSVR 2 در دست ساخت قرار دارد.
بر اساس گزارش قبلی منتشر شده از سوی VGC، بازی جدید سری Twisted Metal توسط استودیوی لوسید گیمز (Lucid Games) مراحل توسعه را طی میکرد تا این که مدتی پیش سونی ساخت آن را به فایراسپرایت انتقال داد. دو استودیوی لوسید گیمز و فایراسپرات تنها ۱۵ دقیقه با یکدیگر فاصله دارند و مدارکی حول انتقال کارکنان لوسید گیمز به فایراسپرات وجود دارد. مشخص نیست که آیا این پروژه به طور کلی لغو شده و باید دوباره از ابتدا شکل بگیرد یا پروژه از نقطهی قبلی ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین به نظر میرسد که سونی کارگردان بازی محبوب Motorstorm را نیز به استودیوی فایراسپرایت جذب کرده است تا روی Twisted Metal جدید کار کند.
پروژههای در دست ساخت توسط فایراسپرایت
- پروژه اصلی: یک بازی AAA ترسناک با استفاده از آنریل انجین ۵
- پروژه دوم: Horizon: Call of the Mountain برای PSVR 2
- پروژه سوم: یک آیپی AAA جدید در سبک شوتر چندنفره (ریبوت Twisted Metal)
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
ایولا 🤩 با انریل انجین ۵ بترسیم ببینیم چه خبره 😁 پروژه اصلی استودیو هم هست 😎
یه ته استکان هم میتونیم نگاهی به سایلنت هیل داشته باشیم.
بازی ترسناک تو سبک رزیدنت اویل ۲ ریمیک ،اپن ورد ، rpg ، داخل نیویورک …. خداییش اینو بسازین تا من بندتون بشم ❤❤❤❤❤❤😍😍😍😍😍😍
فکرتو دوس دارم ولی این فقط یه رویاعه.😅
کاش یه همچین گیمی ساخته بشه.😍
من حتی به ساید کوئستهاشم فکر کردم 🤣🤣🤣🤣
سالهاست تو فکرمه
سه تا پروژه رو ۲۰۰ نفر میسازه ماشالا 😂
فایراسپرایت خیلی به خودش اعتماد داره دقیقا مثل بلوبر
امیدوارم این تعاریف برای عنوان ترسناک الکی نباشه. فایراسپرایت هیچ سابقه ای نداره و فعلا منتظر تریلر عنوانشم
.
جذب کارگردان روایت نشون میده با سال انتشار عنوان فاصله ی دو سه ساله داریم. ۲۰۲۴ ۲۰۲۵ برای انتشار عنوان منطقی تره
ببینیم نهایتا سونی ۲۰۲۳ چی اماده کرده اصلا
سابقه داراش که فعلن توی ساخت بازی ترسناک با متای بالای ۸۰ موندن.
“تانگو گیم ورکس” رو میگم
“۳ تا پروژه رو ۲۰۰ نفر نفر میسازه ماشالله😂”
تعداد اعضای این استودیو، حدود ۳۰۰ نفره
الان مثلن پلی گراند گیمز ریسینگ ساز، چه سابقه ای توی ساخت بازی rpg داستان محور داره؟!!🙄
بابا اینو ولش کن بزار تو حال خودش باشه😂
نفهمیدم فایراسپرایت چه ربطی به پلی گراند داره؟ خخ
فایراسپرایت رو باید با ریر و کامپولشن و … مقایسه کنی
این پروژه از الان تو جیب عقب فیبله 😂
.
سابقه مربوط به سبک نیست بلکه مربوطه به استعداد و نیروی کار و هماهنگی و … هست که پلی گراند نشون داده چه هنری داره
تنها نویسنده های بتمن داخل پلی گراند به کنار، کل فایراسپرایت کمپلت به کنار خخ
.
جالب اینجاس هم رو هرایزن vr هم رو انلابن چند نفره هم رو ترسناک کار میکنه. چه سبک های مربوط به همی
در حالی که تمرکز کل پلی گراند در کنار پشتیبانی ترن ۱۰ رو فیبل هست 😆
چقدر کاربرها دوست دارن.
اینسامینیاک خودش از یک ناشر با چندهزار برنامه نویس بیشتر بازی با کیفیت میده خدارو چه دیدی اینا هم شاید مثل اون بشن.
سونی استودیو میخره قد ناشر بازی تحویل میده.
حاجی خدایی مایل مورالز بازی جدید نبود آخه بازی جهان باز جدید حداقل ۲۰ ساعت داستان نیاز داره مایلز مورالز کلا ۴ ساعت داستان داشت
ساخت بازی جهان باز جدید، جهان جدید نیاز داره در حالیکه مایلز مورالز در همون دنیای اسپایدرمن یک جریان داشت و دنیای جدیدی براش طراحی نکرده بودن
فقط دنیای اسپایدرمن یک رو ریمستر کرده بودن و همون دنیا رو گذاشته بودن توی اسپایدرمن ریمستر و اسپایدرمن مایلز مورالز
به بیان دیگه چون دنیای اسپایدرمن ریمستر با دنیای مایلزمورالز یکی بوده دنیا رو یکبار ریمستر کردن و گذاشتن تو هر دوتا بازی
پس اسپایدرمن ریمستر هم بازی جدیدی نیست چون همون دنیای مایلز مورالز که ریمستر شده رو گذاشتن توش و هیچ کار اضافه ای براش انجام ندادن
پس نمی دونم شما چه طوری اسپایدرمن ریمستر و مایلز مورالز رو دوتا بازی حساب می کنین در حالیکه هیچ کار اضافه ای برای اسپایدرمن ریمستر انجام نشده و همون دنیای ریمستر شده مایلز مورالز رو توش گذاشتن یکبار دنیا رو ریمستر کردن برای هر دوبازی
دقیقا مثل اسپایدرمن دو و ولورین که هر دوبازی توی نیویورک جریان دارن یعنی اینسامنیاک یکبار نیویورک رو طراحی می کنه همونو هم تو ولورین و هم تو اسپایدرمن دو استفاده می کنه یک تیر و دو نشون
حالا من ولورین و اسپایدرمن دو رو دوبازی حساب می کنم ولی اینکه میگین اینسامنیاک به اندازه یک ناشر بازی تحویل میده و مایلز مورالز و اسپایدرمن ریمستر رو هم جزو بازیهاش حساب می کنین خنده داره
خوب هر استودیویی می تونه به جای ساخت یک بازی ۲۰ ساعته پنج تا بازی ۴ ساعته بده و دنیای جدیدی هم طراحی نکنه و همون قبلی باشه یکم منطقی قضاوت کنین فقط رچت اند کلنگ بازی جدید حساب میشد
حالا من نمیگم مایلز مورالز بد بود اتفاقا بازی خیلی خوبی بود ولی اینکه به اندازه ساخت ی بازی جدید روش وقت صرف شده قطعا نه
رچت موز بود بازی با اون گرافیک تماما نسل بعدی بعدشم پیتر با مایلز تو یک محلن میخوای چندتا جا براشون درست کنن؟همین ناشرها مگه از محیط های قبلی استفاده نمیکنن؟مثل یوبی سافت تازه اینا با کیفیت هم هستن.
هرچی باشه به اندازه یک بازی کامل براشون وقت و بودجه صرف نشده یعنی تو الان می گی صد ملیون دلار هزینه ساخت مایلز مورالز شده صد ملیون دلار هم هزینه ساخت اسپایدرمن ریمستر؟؟
چرت نگو بابا
اگه همین برای مایکروسافت بود الان داشتی بال بال میزدی و در حد کپکام و ریدنت ایول بازی رو بالا میبردیش !
فقط جهت اطلاعت بگم از همون فیبل و پرفکت دارک که در دست ساخت هستن هم هیچی معلوم نیست و تازه مدت زمان ساختشون از این بیشتره پس الکی فاز برندار !
این هم جهت شفاف سازی میگم اعضای فایر اسپرایت ۲۴۵ نفرن طبق پروفایل لینکدین استودیو و بازی VR هورایزن هم با کمک گوریلا دارن میسازن نه به تنهایی !!!!
سونی هم برای ۲۰۲۳ یه اسپایدرمن رو داره که یه تنه حداقل نصف گیم های ۲۰۲۳ رو از نظر فروش و محبوبیت و مورد انتظار بودن میزاره تو جیبش
البته به احتمال زیاد بشه با ونوم هم بازی کرد چون توی تریلری که برای معرفی مارولز اسپایدرمن ۲ نشون داده بودن، یه لحظه لگوی اسپایدر سیاه رو هم نشون دادن!!
اگه بشه هم با اسپایدرمن و هم با ونوم بازی کرد، جدول فروش انگلستان رو تا ۲ ماه واس خودش میکنه…
تازه کارگردانشم که تایید کرده که این اسپایدرمن نسبت به نسخه اول دارک تره!!
آره شایعه شده میشه با ونوم بازی کرد
ولی من بیشتر حس میکنم صرفا با لباس سیمبیوتی میشه بازی کرد نه با خود ونوم اگر هم بخوان ونوم رو قابل بازی بکنن در قابل یه دی ال سی یا یه نسخه اسپین آف مثل مایلز مورالز عرضه میکنن
به به منتطریم
سایلنت هیل
قابل توجه کسایی که فک میکنن سونی “استودیوی فایر اسپرایت” رو خرید که باهاش صرفاً بازیای واقعیت مجازی بسازه.
یه استودیوی ۳۰۰ نفره ی مَشتی که پروژه اصلیش، وحشت و بقا و داستان محور و دارکه😍
استودیوی آینده داریه
۱۰-۱۵ سال دیگه رو از الان می بینم که جزو ۳-۴ استودیوی برتر پلی استیشنه. سابقه نداشته استودیوی جدید سونی همزمان روی ۳ پروژه AAA کار کنه.
میشه اینسامنیاک گیمز ۲
دقیقا
استودیو نیاز به یه نقطه اوج مثل اسپایدرمن برای اینسامنیاک داره. البته هنوز زوده دربارش حرف بزنیم.
یه مدت نبودی خدایی راحت بودیم
تنفر شدید از اسکایریم داشتی یادش بخیر
به جایی نمیرسه
استودیو ناشناس نمیشه هایپ شد چندان کار شاخصی ندارن هدف از خرید اینا چی بوده معلوم نیست
هدف وارد کردن فشار به شما بود که انجام شد ✅
وارد کردن فشار🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
به به به 🤗🤗🤗
حداقل دوسالی با انتشارش مونده
خوش به حال سونی فنا ایشالله وقتی اومد ازش لذت ببرید
باح باح