بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲

مهدی رضایی
۱۶:۵۰ ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

هرساله بازی‌های رایگان زیادی برای PC و کنسول‌ها عرضه می‌شوند؛ اما تعداد محدودی از آن‌ها کیفیت درخوری دارند. با بهترین بازی های رایگان ۲۰۲۲ همراه باشید.

بازی‌های رایگان همواره مقوله‌ی جذابی برای گیمرها بوده است. اینکه شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای یک عنوان باکیفیت را تجربه کنید واقعا لذت‌بخش است. هرچند این عناوین معمولا مملوء از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هستند؛ اگر این پرداخت‌ها صرفا جنبه‌ی تزئینی داشته باشند، به تجربه‌ی شما آسیبی نخواهند زد. بدون توضیح بیشتر سراغ بهترین بازی‌های رایگان برنامه‌ریزی شده برای سال جاری می‌رویم.

۱۰- The Cycle: Frontier

the cycle frontier

این عنوان قطعا سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد؛ زیرا سازنده‌ی آن Yager، بازی تحسین شده‌ی Spec Ops The Line را توسعه داده است. این عنوان محوریت PVPVE دارد و شما باید در آن به صورت تک‌نفره با دشمنان هوش مصنوعی که حیوانات و آدم فضایی‌ها هستند و البته بازیکنان دیگر مبارزه کنید. داستان از این قرار است که یک سیاره‌ی دورافتاده و کاملاً خالی از سکنه، با گنج‌ها و لوت‌های بسیاری پر شده است. بنابراین شما و بازیکنان دیگر با تجهیزات مخصوص به این سیاره می‌‌روید تا گنج را برای خود کنید.

نکته‌ی جالب این است که در هر بار بازی، به کشتی خود برمی‌گردید و می‌توانید با امتیازاتی که جمع کرده‌اید، وسایل خود را ارتقاء دهید. به نظر می‌رسد که این عنوان یکی از بهترین بازی‌های رایگان سال ۲۰۲۲ باشد.

۹- Spine

spine

اطلاعات زیادی از این بازی رایگان در دست نیست؛ اما تریلر منتشر شده از آن واقعا امیدوارکننده است. این بازی یک عنوان ۳v3 است که استایلی سایبرپانکی دارد. کاراکترها در این بازی به واسطه‌ی تکنولوژی Spine که قطعه‌ای متصل به ستون فقرات آن‌ها است؛ قابلیت‌های جالبی مانند پارکور و پرش و حرکات نمایشی پیدا کرده‌اند و ساختار گیم‌پلی بازی نیز بر اساس همین حرکات شکل می‌گیرد. هر کاراکتر ویژگی‌های مبارزه‌ای مخصوص به خود را دارد. با وجود آن‌که نمی‌توان کاملا به تریلرها اعتماد کرد، اما شواهد نشان از یک بازی سرگرم‌کننده دارند. این بازی هم برای تمامی پلتفرم‌های اصلی عرضه خواهد شد.

۸- Gangstar: New York

gangstar new york

این عنوان توسط Gameloft، سازنده‌ی نام‌دار بازی‌های پرهزینه‌ی موبایل، این بار برای PC و گوشی‌های اندروید و آیفون عرضه می‌شود. تریلر منتشر شده از این عنوان واقعا چشم‌نواز است و حتی برای یک بازی PC گرافیک راضی‌کننده‌ای دارد. این اثر یک عنوان جهان باز با آزادی زیاد است که شما در آن سعی می‌کنید تبدیل به یکی از بهترین گنگسترهای نیویورک شوید و برای خود حکومتی راه بیندازید. به طور کلی بازی آفلاین است؛ اما این که نیازی به اتصال اینترنت خواهد داشت یا خیر مشخص نیست. این عنوان از طریق استیم برای PC در دسترس خواهد بود.

۷- Crowz

crowz

این عنوان انحصاری PC بوده و یک شوتر اول شخص رقابتی محسوب می‌شود که تقریباً تمام حالت‌های بازی‌های شوتر چندنفره را در خود دارد. در نگاه اول گرافیک و محیط‌های بازی شباهت‌های زیادی به بازی PUBG در حالت اول شخص دارند. داستان بازی در مورد گروه‌هایی مزدور از سوی کشورهای مختلف است که بر سر تصاحب منابع ارزشمند برای کشور خود، تلاش می‌کنند؛ در حالی که دنیا رو به نابودی بوده و قحطی همه‌جا را فرا گرفته است. این بازی نیز مانند عناوین قبلی، تاریخ انتشار مشخصی ندارد و فقط می‌دانیم که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

۶- ExoMecha

exomecha

این بازی یکی از هیجان‌انگیزترین عناوین رایگان سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. ما با یک شوتر اول شخص رقابتی روبه‌رو هستیم که شباهت بسیار زیادی به Titanfall دارد و علاوه بر آن، الهامات زیادی از سری هیلو، کیلزون و حتی بتلفیلد گرفته است! در این بازی قادر خواهید بود ربات‌های غول‌پیکر و وسایل نقلیه مختلفی را کنترل کنید و در نقشه‌ی بزرگ بازی به جنگ دشمنان به صورت تیمی یا تک‌نفره بروید. گرافیک بازی فوق‌العاده چشم‌نواز است و فراتر از یک بازی رایگان به نظر می‌رسد.

نسخه‌ی سوم بازی Titanfall به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود، بنابراین تجربه‌ی این بازی برای طرفداران این دسته از بازی‌ها واجب است. ExoMecha تنها برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس باکس و همچنین پلتفرم PC عرضه می‌شود.

۵- Kartrider: Drift

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

این بازی یکی از آندرریتدترین بازی‌های ریسینگ کارتی به حساب می‌آید که شدیداً زیر سلطه‌ی Mario Kart قرار گرفته است. Kartrider در کشور کره‌ی جنوبی بسیار محبوب شد و مردم این کشور برای آن سر و دست می‌شکنند! حال که نسخه‌ی جدید بازی قرار است به صورت کاملاً رایگان عرضه شود، احتمالاً محبوبیت آن در سطح جهانی هم افزایش یابد. مکانیزم‌های بازی واقعاً اعتیادآور هستند و برای پیروزی در آن باید مهارت‌های Power-up ها و دریفت کشیدن را به خوبی یاد بگیرید. اگر از طرفداران بازی Mario Kart یا Crash Team Racing هستید، این بازی را از دست ندهید.

۴- Multiversus

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

این عنوان شباهت‌های زیادی به بازی Brawlhalla دارد. تفاوت آن است که در این بازی رایگان می‌توانید در نقش ابرقهرمان‌های DC و Marvel قرار بگیرید و به جز آن به کاراکترهای انیمیشن‌های محبوبی چون Scooby Doo هم دسترسی داشته باشید. هر شخصیت قابلیت‌ها و توانایی‌های خاص خود را دارد و در قالب یک نبرد چندنفره، تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. این عنوان برای همه‌ی پلتفرم‌ها در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهد گرفت.

۳- Overprime

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

این بازی یک اثر رایگان MOBA است و از آن به عنوان Overwatch سوم‌شخص یاد می‌شود. این بازی شوتر سوم شخص در قالب نبردهای ۵v5 شما را سرگرم خواهد کرد، اگرچه المان‌های MOBA به ماندگاری و افزایش ساعات گیم‌پلی آن کمک خواهند کرد. لیست قهرمانان بازی در ابتدا محدود خواهد بود؛ اما به گفته‌ی سازندگان، این بازی به طور دائم آپدیت خواهد شد و پشتیبانی بسیار طولانی‌ای از آن صورت می‌گیرد. توانایی‌های هر قهرمان خاص خودش خواهد بود و آن‌طور که در تریلر بازی مشخص است، هر قهرمان ۵ قدرت خاص دارد! مسلماً چنین بازی‌ای نیازمند متعادل‌سازی زیادی است و امیدواریم تبدیل به بازی رایگان درخوری شود.

۲- ARC Raiders

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

این بازی توسط استودیوی کاملا جدید Embark Studios ساخته می‌شود که به گفته رئیس آن متشکل از بازی‌سازانی حرفه‌ای که سابقا در استودیوهای معروفی کار می‌کردند، تشکیل شده است. این بازی یک بازی شوتر Co-op است که در قالب تیمی ۵ نفره به نبرد آدم‌فضایی‌ها در جهانی نابودشده خواهید رفت. طراحی محیط و کاراکترها بسیار چشم‌نواز است و کیفیت بصری فوق‌العاده‌ای دارند. بازی مبتنی بر همکاری تیمی است و یک شوتر تاکتیکال است که اوقات لذت‌بخشی را با دوستانتان رقم می‌زند. نکته‌ی قابل توجه بازی این است که فقط برای PC و پلتفرم‌های نسل نهم عرضه می‌شود و خبری از عرضه‌ی آن برای کنسول‌های نسل هشتمی نیست!

۱- Vampire: The Masquerade- Bloodhunt

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

این عنوان انحصاری کنسولی پلی‌استیشن محسوب می‌شود و فقط برای پلتفرم‌های PC و PS5 عرضه خواهد شد. این بازی که بدون شک یکی از بهترین بازی‌های رایگان ۲۰۲۲ خواهد بود، یک عنوان بتل‌رویال است که در قالب خون‌آشام‌ها از فیکشن‌های مختلف بازی به نبرد دیگر بازیکنان خواهید رفت و در نهایت فقط یک نفر یا یک تیم برنده خواهد شد. این بازی خشونت بالایی دارد و به هیچ وجه برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود. آن‌طور که در تریلر بازی دیدیم، المان‌های مخفی‌کاری نقش مهمی در بازی دارند.

تا زمان عرضه‌ی بازی Vampire: The Masquerade-Bloodlines 2 با این بازی حسابی سرگرم خواهید شد.

به پایان لیست بهترین بازی‌های رایگان سال ۲۰۲۲ رسیدیم. اگر عنوان دیگری نیز مد نظر شما است، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Moein MM2cjOKداناHasan0930DARKSIRENAshen undead the bearerKurosmeysambP.morgan 𔓙Gramy kحاج عرفانscorpionesMengoJin sakaiKing Jim RyanVisible 6-tigh mano0ashil0o

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا
بازی های رایگان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ - گیمفا