معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل صد درصدی را دارند

ابوالفضل مناف زاده
۱۷:۳۲ ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

گاهاً برخی از بازی‌ها برخی از محتویات خود را پس از تکمیل کردن صد درصدی خود به گیمرها عرضه می‌کنند و در این فهرست ۱۰ بازی این چنینی را به شما معرفی می‌کنیم.

برخی از بازی‌ها پس از به نمایش درآوردن آخرین کات‌سین خود به معنای واقعی کلمه تمام می‌شوند و عمدتاً پس از خارج شدن از آن‌ها اقدام به حذف کردنشان می‌کنیم. اما بازی‌های دیگری نیز وجود دارند که گیمرها را پس از انتهای ماموریت‌های اصلی خود دعوت به انجام چالش‌ها و تجربه‌ی محتویات فرعی می‌کنند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که گاهاً برخی از بازی‌ها حتی فراتر از این می‌روند و تجربه‌ی مجدد آن‌ها باعث می‌شود تا پاداش‌های قابل توجه‌ای دریافت کنید و از محتویات بیشتری لذت ببرید. در این مقاله به معرفی ۱۰ بازی این چنینی خواهیم پرداخت.

(این مقاله ممکن است محتوای داستانی برخی از بازی‌ها را فاش کند)

Batman: Arkham Knight

پس از به اتمام رساندن بازی Batman: Arkham Knight، همه متوجه هویت اصلی بتمن یعنی بروس وین (Bruce Wayne) خواهند شد. در نتیجه، شوالیه‌ی تاریکی تصمیم به آغاز پروتکل Knightfall می‌کند. البته، مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل این پروتکل نیازمند تکمیل هفت مورد از ماموریت‌های جانبی بازی است و پس از انجام آن‌ها و فعال‌سازی پروتکل Knightfall، بروس وین مرگ نمایشی‌ای برای خود ترتیب می‌دهد. همانطور که اشاره شد، برای رسیدن به این پایان، باید تمامی شرورهای گاتهام را دستگیر کنید، ایست و بازرسی‌ها را تصاحب کنید، مین‌ها را از بین ببرید، برج‌های دیده‌بانی شبه‌نظامیان برای رویارویی با Deathstroke و شکست دادن او را کنترل کنید، تمام ۲۴۳ معمای ریدلر (Riddler) را حل کرده و او را شکست دهید.

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

پس از انجام این فعالیت‌ها، پایان اصلی بازی به نمایش درمی‌آید. در این پایان چنین نمایان می‌شود که ظاهراً بتمن مرده است و جیم گوردون (Jim Gordon) به عنوان شهردار جدید گاتهام برگزیده می‌شود. تیموتی دریک (Timothy Drake) نیز با باربارا گوردون (Barbara Gordon) ازدواج می‌کند. در همین حین، سکانسی به نمایش درمی‌آید که در آن افراد جنایتکار تصمیم به دزدی از یک خانواده در یک کوچه می‌گیرند و به جای بتمن، نسخه آتشین شوالیه‌ی تاریکی روی سر آن‌ها فرود می‌آید و عصر جدیدی از داستان‌های گاتهام آغاز می‌شود.

هویت این شوالیه‌ی تاریکی آتشین ناشناخته باقی می‌ماند و شاید در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League در مورد این شخصیت بیشتر گفته شود.

NieR Replicant ver. 1.22474487139

برخلاف Drakengard و NieR: Automata، بازی NieR Replicant برای در دسترس قرار دادن تمامی محتویات خود به شدت سخت‌گیرانه عمل می‌کند. در واقع، برای دسترسی به تمامی محتویات بازی باید تمامی ماموریت‌های جانبی را تکمیل کرده و تمام ۳۳ اسلحه‌های بازی را دریافت کنید. با توجه به این که احتمال اعطای اسلحه‌ها در این بازی پس از انجام ماموریت‌ها کم بوده است (این مشکل در نسخه‌ی ریمستر رفع شد)، یافتن تمامی آن‌ها کاری طاقت‌فرسا به شمار می‌رفت.

با این حال، پس از بدست آوردن تمامی سلاح‌ها در بازی، در مسیر B با انتخاب جدیدی روبرو خواهید شد که قفل پایان‌بندی D را باز می‌کند. نسخه‌ی NieR Replicant 1.22474487139 حتی پای خود را فراتر گذاشت و یک مسیر کاملاً جدید به همراه یک پایان‌بندی تازه با شخصیت کین (Kaine) را به بازی افزود.

Super Mario Odyssey

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

جمع‌آوری Power Moonها در طول تجربه‌ی کمپین داستانی بازی Super Mario Odyssey بسیار آسان است و به سختی دردسرساز می‌شود. البته، جمع‌آوری Moonهای مختص به حالت Post-Game و یا پس از انتهای بازی نسبتاً چالش برانگیز است و برای بدست آوردن آن‌ها باید از مراحل دشواری مانند Dark Side و Darker Side of the ماه عبور کنید. حتی در این صورت، شما فقط به هشتصد و هشتاد Power Moon دسترسی خواهید داشت و صد و نوزده Power Moon باقی‌مانده را باید با پرداخت سکه‌ها خریداری کنید.

پس از انجام این فعالیت‌ها باید به قلعه‌ی Peach برگشته و شاهد یک کلاه غول پیکر در راس آن باشید. همچنین، برای تماشای کل قلمروی پادشاهی قارچ باید به بالای قلعه بروید و سپس کلاه خود را پرتاب کنید تا شاهد یک نمایش آتش‌بازی جذاب برای جشن گرفتن دستاوردهای خود باشید.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

در طول تجربه‌ی بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty، اکثر دشمنان به همراه برخی از باس‌ها، Dog Tagهای قابل جمع‌آوری دارند. در مجموع ۲۱۸ عدد از این آیتم‌ها در بازی وجود دارد و بر اساس تعداد به دست آمده، جوایز بسیار ارزشمندی نیز در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت. اگر به ترتیب ۴۶ و ۷۶ عدد Dog Tag جمع آوری کنید، تعداد بی‌نهایتی از مهمات و دوربینی با تم بازی Metal Gear Solid 1 دریافت خواهید کرد. همچنین، اگر همه‌ی Dog Tag‌ها را جمع‌آوری کنید، آیتم Wig A را که اجازه‌ی باقی‌ماندن در زیر آب برای مدتی نامحدود می‌دهد را دریافت خواهید کرد.

Grand Theft Auto 5

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

هنگامی که بازی Grand Theft Auto: San Andreas منتشر شد و گیمرها غرق در محتوای گسترده‌ی آن شدند، تئوری‌های جالبی در مورد پاگنده یا Sasquatch احتمالی توسط یکی از ماموریت‌های آن شکل گرفت. جدا از مادهای منتشر شده، این تئوری‌ها هرگز تایید نشدند، اما محبوبیت و شهرت این جانور چنان بود که راکستار تصمیم گرفت تا آن را در قالب یک ماموریت به بازی Red Dead Redemption: Undead Nightmare اضافه کند.

اگر بازی Grand Theft Auto 5 را در حالت Story Mode به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل کنید، شخصیت فرانکلین (Franklin) مأموریتی به نام The Last One دریافت خواهد کرد که طی آن باید یک Sasquatch یا پاگنده را شکار کنید. با این حال، معلوم می‌شود که این پاگنده مردی عادی با لباس یک پاگنده است که بسته به تصمیم شما می‌توانید او را بکشید و یا رها کنید.

Grand Theft Auto: Vice City

بازی Grand Theft Auto: Vice City از آن دست از بازی‌ها است که در عرضه‌ی تمامی محتویات خود به گیمرها چندان سخت‌گیری نمی‌کند. در واقع، اگر این بازی را به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل کنید، میزان ۲۰۰ واحد سلامت، مهمات بی‌نهایت برای همه اسلحه‌ها، قدرت دو برابری برای هر وسیله‌ی نقلیه و گزینه‌ای برای داشتن سه محافظ در Vercetti Estate هرکدام به قیمت ۲۰۰۰ دلار دریافت خواهید کرد. اما علاوه بر جوایز مذکور، یک تی‌شرت جذاب که روی آن متن “من Grand Theft Auto: Vice City را شکست دادم و تنها چیزی که به دست آوردم این تی‌شرت کثیف بود” نوشته شده است را نیز دریافت خواهید کرد.

God of War: Ghost of Sparta

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

مجموعه‌ی God of War دارای اسرار جالب و قابل دسترسی است و مسلماً بازی Ghost of Sparta در صدر همه‌ی آن‌ها قرار دارد. برای دسترسی به بزرگ‌ترین راز این مجموعه کافی است تا این عنوان را به هر زحمتی که شده به صورت صد درصدی تکمیل کنید تا قفل معبد زئوس باز شود. سپس می‌توانید هر Red Orbs را برای باز کردن قفل چیزهایی نظیر آرت‌ها و ویدیوها خرج کنید. در نهایت، اگر موفق به بازکردن تمامی قفل‌ها شوید و یک میلیون Red Orb را خرج کنید، می‌توانید شخصیت Grave Digger’s Shovel را بدست آورید.

این کاراکتر به عنوان یک شخصیت قابل بازی در بخش Combat Arena این بازی در دسترس قرار خواهد گرفت، اما پس از ورود به این بخش همانند نسخه‌ی اول بازی God of War شاهد تبدیل شدن آن به زئوس خواهید بود. بنابراین، می‌توانید این بازی را در قالب زئوس تجربه کرده و دشمنان خود را نابود کنید. مسلماً، این شخصیت تنها به ابتدایی‌ترین حملات تسلط دارد و بدون ارتقا نمی‌تواند از جادو استفاده کند، اما شما می‌توانید از سلاح Blade of Olympus و قدرت رعد و برق استفاده کنید و پس از هر بار مرگ دوباره زنده شوید.

Sonic Adventure 2

عناوین Sonic Adventure همواره مملو از آیتم‌های خاص از جمله Emblemها هستند که بدست آوردن تمامی آن‌ها بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود. بازی Sonic Adventure 2 نیز در مجموع میزبان ۱۸۰ آیتم Emblem است که اگر همه‌ی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در عین حال مراحل را با رده‌بندی A به اتمام برسانید، یک مرحله‌ی اضافی ویژه در نقشه‌ی Green Hill که از اولین بازی Sonic the Hedgehog الگو گرفته شده است را باز خواهید کرد.

اگرچه جلوه‌های صوتی در این مرحله با نسخه‌ی اصلی تفاوتی نیافته است، اما صحنه به صحنه‌ی آن به صورت سه‌بعدی بازسازی شده و موسیقی‌های این مرحله نیز ریمیکسی از تم کلاسیک آن هستند.

Banjo-Kazooie

بازی Banjo-Kazooie به عنوان یکی از مهم‌ترین و حتی شاید مهم‌تری بازی‌ای شناخته می‌شود که اصل جمع‌آوری آیتم در گیم‌پلی آن نقش اساسی دارد. بازی Banjo-Kazooie در آن زمان به دلیل ویژگی اکتشاف و آیتم‌های قابل جمع‌آوری‌اش مشهور بود و اگر تمامی ۱۰۰ آیتم آن یعنی Jiggieها را جمع‌آوری می‌کردید با یک پایان‌بندی طولانی مواجه می‌شدید. در این پایان‌بندی سه منطقه که پیش‌تر در بازی اصلی قابل دسترسی نبوده است به تصویر کشیده می‌شوند که البته چنین به نظر می‌رسد که Banjo به آن‌ها دسترسی داشته است.

پس از خواندن پیام‌های بطری‌ها متوجه می‌شویم که گیمرها می‌توانند همین کار را در بازی Banjo-Tooie نیز انجام دهند. این نظریه سپس توسط استودیوی ریر (Rare) تایید شد و این استودیو اعلام کرد که این عمل را برای انتقال آیتم‌های بازی Banjo-Kazooie به Banjo-Tooie انجام داده است. این موضوع سپس به Stop n Swop Shop معروف شد، اما متعاقباً به دلیل بروز مشکلات فنی از دسترس خارج شد و بعدها با انتشار مجدد این بازی روی سرویس Xbox Live Arcade در دسترس قرار گرفت.

Spyro 3: Year of the Dragon

بازی

بازی Spyro 3: Year of the Dragon روش جالبی برای پاداش دادن به گیمرها دارد. در این بازی باید با خرس حریص Moneybags ملاقات کرده و به دنبال جواهرات می‌گشتید. با این حال، این اجازه را داشتید تا با حمله به او و به آتش کشیدن کیسه‌ی جواهراتش آن‌ها را تصاحب کنید.


به نظر شما کدام یک از بازی‌های می‌توانستند در این فهرست جای بگیرند؟

راستین کولههیولا (زنده باد هدَفِ والا 🥷)Moein MM2alinerdامینCommunistPsycho boyDARKSIRENdeathwingskaname.GAMER 1995vergil2maxکسری نراقیmeysambKurosHaj_HosseinriversideMengo🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند
معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ده بازی که ارزش تکمیل کردن صد درصدی دارند