۱۰ موردی که بینندگان سریال Halo باید از آن اطلاع داشته باشند
در این مقاله مواردی را معرفی خواهیم کرد که امکان دارد تا بینندگان تازه وارد به دنیای Halo از آنها بیاطلاع باشند.
سرانجام پس از سالها انتظار، سریال Halo (هیلو) آغاز به کار کرد که البته در مقایسه با کیفیت بازیهای ویدیویی این مجموعه، ضعیف ظاهر شده است.
با توجه به این که برخی از بینندگان این مجموعه تلویزیونی شناختی نسبت به بازیهای ویدیویی این فرنچایز ندارند، نیاز به آشنایی با مواردی را دارند که بتوانند با سریال Halo ارتباط برقرار نمایند.
دنیای Halo سرشار از المانهای مختلفی است که طرفداران این فرنچایز سالها زمان صرف شناخت آن کردهاند. طبیعتاً با چند قسمت کوتاه نمیتوان با چنین جهان گستردهای آشنا شد. به همین دلیل نیز در این مقاله قصد معرفی ۱۰ ویژگی کلیدی این فرنچایز را داریم تا بینندگان سریال Halo با خیالی آسوده به تماشای این مجموعه بنشینند.
نژاد کاوننتها
برای آن دسته از بینندگانی که برای نخستینبار با این فضاییهای خبیث روبرو شدند، باید گفت که آنها بخشی از نژاد کاوننتها هستند. یک سازمان بیگانه و مذهبی که با جاهطلبیهای خود به دنبال ایجاد هرج و مرج هستند.
موجوداتی که در قسمت نخست مشاهده کردیم، در بین نژاد کاوننتها به عنوان “Elites” یا “برگزیدهها” شناخته میشوند. موجوداتی سرسخت و بیرحم که برای تحقق خواستههای سازمان خود، دست به هر کاری خواهند زد.
با این حال سازمان مذهبی کاوننتها از موجودات فضایی دیگری همچون Brute یا Kig-Yar نیز تشکیل شده است که هر کدام نقش خاصی را در این فرقه ایفا میکنند.
کاوننتها همچنین از سلاحهای بسیار خاص و نمادینی استفاده میکنند که در قسمت اول آنها را مشاهده کردیم و احتمالاً در آینده نیز با طیف دیگری از تسلیحات آنها روبرو خواهیم شد.
شورشیان مادریگال
انسانها توسط سازمانهایی چون “دولت متحد” و “سازمان ملل” حمایتمیشوند، با این حال بخشی از مردم که مخالف چنین سازمانهایی بوده و خواستار استقلال خود هستند دست به شورش زده و منجر به جنگهای بسیاری شدهاند.
جنگهایی طولانی و خونین که باعث ایجاد تفرقه بین انسانها شده است.
در قسمت نخست ما شاهد شورشیان مادریگال هستیم، دستهای از انسانها که مخالف سازمان ملل بوده و تا زمان رسیدن کاوننتها، راضی به هیچ اتحاد و صلحی نبودهاند.
در بازیهای ویدئویی این فرنچایز و ۵۰ سال قبل از وقایعی که در سریال مشاهده کردیم، جنگ عظیمی میان شورشیان و سازمانهای دولتی آغاز شد که هر یک برای کنترل مستعمرات خارج از زمین تلاش میکردند.
کاپیتان جیکوب کیس
کاپیتان کیس یکی از چهرههای اصلی فرنچایز Halo محسوب میشود.
او کاپیتان سفینه “برج پاییز” بوده است، یک کشتی فضایی که توسط کاوننتها مورد حمله قرار گرفت و باعث شد تا کیس به داستان Halo وارد شود. به همین دلیل نیز وی مسئولیت نبرد بر علیه این سازمان افسار گسیخته را بر عهده گرفت.
با این حال در ادامه نبرد بین انسانها و کاوننتها، بدن او توسط یک نژاد باستانی و خطرناک به نام انگلها آلوده شده و منجر به کشته شدن وی توسط مسترچیف شد. جیکوب کیس در آخرین لحظات عمر خود از مسترچیف خواست تا به عمر او پایان داده و از تبدیل شدن وی به یکی از موجودات انگلی جلوگیری کند.
بعدها مسترچیف سرگذشت جیکوب را برای دخترش میراندا بازگو کرد و باعث شد تا او نیز به نبرد علیه کاوننتها پیوسته و نقشی اساسی را ایفا نماید.
اهمیت نقش کاترین هالزی
افرادی که تجربه بازیهای ویدئویی این فرنچایز را نداشتهاند، امکان دارد که از اهمیت نقش دکتر هالزی بیاطلاع باشند.
او کسی بود که پروژه اسپارتان-۲ را طراحی و آغاز کرد و منجر به تربیت ابرسربازانی پیشرفته شد که سرنوشت انسانها را دستخوش تغییر کردند.
او همچنین متخصص فناوریهای باستانی و تحلیل نژاد فوررانرها بود که باعث شد تا جزو افراد ارزشمند زمین شمرده شود. دکتر هالزی همانند یک راهنما و سرپرست برای جان-۱۱۷ بود و بعدها هوش مصنوعی کورتانا را برای وی خلق کرد. یک هوش مصنوعی که برگرفته از امواج مغزی و ذهنی خود دکتر هالزی بوده که تبدیل به دستیار مسترچیف شد.
پیدایش شخصیت کورتانا
کورتانا پس از مسترچیف به عنوان دومین شخصیت مهم دنیای Halo شناخته میشود که در طول راه پرخطر جان ۱۱۷، کمکهای شایانی به وی کرده است.
یک هوش مصنوعی که برگرفته از امواج ذهنی و مهارتهای دکتر هالزی بوده است. او برای خلق این هوش مصنوعی بارها از خود کپیبرداری کرد تا سرانجام موفق شد تا به نمونه مورد نظر خود برسد.
با این حال به خاطر شرایط حساسی که وجود داشت، دکتر هالزی مجبور شد تا در خفا به ساخت کورتانا بپردازد و در نهایت موفق نیز شد تا برای مسترچیف یک دوست و همراه همیشگی خلق نماید.
نژاد فوررانرها
فوررانرها نژادی نام داشتند که به عنوان امپراطور کهکشان شناخته شده بودند.
یک نژاد فضایی بسیار پیشرفته و مجهز که در سراسر کهشکان راه شیری و منظومههای آن پراکنده شده بودند. آنها موفق شدند تا فناوریهای فوق پیشرفتهای را خلق نمایند که باعث رشد و پیشرفت تمامی نژادها شده بود.
با وجود قدرت گستردهای که در اختیار داشتند، ولی حتی آنها نیز از نژاد باستانی دیگری به نام Precursorها یا اولین تمدن ایجاد شده بودند.
با این حال زمانی که حلقههای Halo برای مقابله با انگلها فعال شدند، نژاد فوررانرها برای همیشه با انقراض روبرو شده و دیگر اثری از آنها پیدا نشد.
حلقههای هیلو
حلقههای هیلو که به عنوان نماد این فرنچایز شناخته میشوند، بناهای بسیار بزرگی بودند که به یک شبکه کهکشانی متصل بوده و یک سیستم تسلیحاتی گسترده را تشکیل داده بودند.
همچنین از این حلقهها به عنوان مراکزی برای تحقیقات بیولوژیکی علیه نژاد انگلها استفاده میشد تا بتوان راهی برای مقابله با آنها پیدا کرد.
این حلقهها چنان عظیم و گسترده بودند که هر کدام یک جهانی را برای خودشان به ارمغان اورده بودند. حلقههایی که هر کدام آب و هوا و اکوسیستم مخصوص به خود را داشته و محل زندگی موجودات مختلفی بودند.
آنها همچنین وظیفه داشتند تا به عنوان آخرین دفاع در برابر انگلها، تمامی موجودات زنده کهکشان را از بین برده و از آلوده شدن سیارات و منظومهها توسط آنها جلوگیری کنند. عملی که در نهایت فوررانرها مجبور شدند حتی به قیمت نابودی خودشان، بر علیه انگلها استفاده نمایند.
پروژه اسپارتان-۲
بینندگان سریال Halo امکان دارد که از عمق شخصیتپردازی این فرنچایز بیخبر بوده و به اسپارتانها به عنوان سربازانی بیروح نگاه کنند.
با این حال این سربازان فراتر از زره و تسلیحات خاص خود بوده و نماد اوج پیشرفت بشریت و تغییرات ژنتیکی هستند.
این سربازان حرفهای، در آغاز کودکان معصومی بودند که از خانوادههای خود گرفته شده و تحت آزمایش و تعلیمات بسیار سختی قرار گرفتند. درصد زیادی از آنها توانایی تحمل این شرایط را نداشته و کشته شدند و تنها افراد قدرتمند باقی ماندند.
شخصیت مسترچیف محصول پروژه اسپارتان-۲ بوده که به عنوان قدرتمندترین و بهترین سرباز نیروهای زمینی شناخته میشود.
انگلها
انگلها که the Flood نامیده میشوند، نوعی نژاد باستانی هستند که میتوانند به اشکال مختلفی درآمده و حیاتهای مختلف زندگی را آلوده و نابود کند.
موجوداتی بسیار خطرناک که در صورت عدم کنترل یا مقابله با آنها، میتوانند همانند طاعون گسترش پیدا کرده و تمام موجودات زنده دیگر را آلوده کنند. برخلاف تصور عموم، این انگلها از هوش و مهارت زیادی برخوردار هستند که در صورت گسترش، هیچ نیرویی توان کنترل آنها را نخواهد داشت.
این موجودات در صورت گسترش خود قادر خواهند بود تا یک ذهن مرکزی به نام Gravemind را ایجاد نموده تا آلودگی خود را بیش از پیش افزایش دهند. انگلها به قدری خطرناک هستند که نژاد قدرتمند و پیشرفته فوررانرها از مقابله با آنها ناتوان شده و مجبور شدند تا توسط حلقههای هیلو، به تمام حیات در کهکشان پایان داده و منبع تغذیه این موجودات انگلی را از بین ببرند.
مسترچیف، شخصیت نمادین این مجموعه
مسترچیف که با اسم جان ۱۱۷ نیز شناخته میشود، برجستهترین سرباز پروژه اسپارتان و نیروهای زمینی بوده که مجهز به زره میولنیر است.
او را از سنین کودکی از خانوادهاش جدا کردند و آزمایشات بسیار کشنده و وحشتناکی بر روی وی انجام دادند تا سرانجام به عنوان بهترین محصول پروژه اسپارتان-۲ نام گرفت. در هنگام جدا کردن او از خانوادهاش، مسترچیف را با یک همزاد جایگزین کردند که از هرگونه شک و ابهام در امان باشند، همزاد او بعدها به دلایلی طبیعی از دنیا رفت.
جان ۱۱۷ موفق شد تا نه تنها تهدید کاوننتها را خنثی کند، بلکه با هرگونه تهدیدی که حیات بشریت و انسانها را در معرض خطر قرار دهد به مقابله پرداخته است.
در سریال نیز مشاهده میکنیم که او برای نجات جان انسانها با هیچ کسی شوخی ندارد!
منبع: اسکرینرنت
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
من که از قسمت اول لذت بردم
همه چی داشت
از شخصیت پردازی درست مستر چیفت تا صحنه های اکشن که ب ریشه های بازی پایبند بود
و داستانی که حول محور اون دختر کره ای و اون سنگ انرژی شکل میگیره از کلیشه ای بودن داستان فاصله گرفته
با دیدن سریال هیلو،دیدم نسبت به بازی عوض شد و الان جان یکی ازشخصیت های مورد علاقه امه :))
میشه لطفا یکی توضیح بده داستان سریال با دآستان بازی ها یکیه یا فرق داره؟!😐
فرق میکنه از نظر من داستان بازی چند لول بالا تره
نقد : نژاد کاوننت ها بشدت انیمیشن مصنوعی داشتن ( دوستانی که با پیش زمینه این فیلم رو میبینند لذت میبرند ولی کسی که برای اولین بار با این مجموعه آشنا میشه با دیدن انیمیشن های ضعیف فیلم بیخیال میشه چون اون داره با سایر فیلم های هالیوودی مقایسه میکنه )
دوم اینکه نباید همون اول فیلم چهره مسترچیف رو نشان میدادند اشتباه بود
سوم اینکه امیدوارم شخصیت مناسبی برای کورتانا انتخاب کنند .
با همش بجز اینکه نباید نشون میدادن صورت مستر چیفو موافقم