پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟

علی محمدپناه
۰۰:۰۰ ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

در این مطلب قرار است به پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ میلادی در دسته‌های اصلی بپردازیم.

زمان زیادی تا برگزاری مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ میلادی نمانده است؛ از همین رو، در این مطلب، نگاهی به نامزدهای هر بخش خواهیم داشت و پیش‌بینی خواهیم کرد که کدام یک از آن‌ها جایزه اسکار را بدست خواهد آورد. مراسم اسکار، پایانی بر فصل جوایز سال است. ۹۴مین مراسم اسکار، آخرین مراسم جوایز مهم سال به شمار می‌رود. از آنجا که قبل از مراسم اسکار، مراسم‌های دیگر برگزار شده‌اند، می‌توان با بررسی آن‌ها و دیگر داده‌ها، پیش‌بینی کرد که کدام یک از نامزدها، شانس بیشتری برای بردن جایزه دارند.

نامزدهای مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ میلادی در اوایل ماه فوریه معرفی شده بودند. فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog) ساخته نتفلیکس با کسب ۱۲ نامزدی، بیشتری نامزدی را در این بین بدست آورده بود. فیلم تل‌ماسه (Dune) محصول کمپانی برادران وارنر نیز ۱۰ نامزدی را بدست آورده بود اما کارگردان آن، دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) موفق نشد تا در بخش بهترین کارگردانی نامزد شود.

فیلم داستان وست ساید (West Side Story) ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، فیلم بلفاست (Belfast) ساخته کنت برانا (Kenneth Branagh) و فیلم شاه ریچارد (King Richard) با بازی ویل اسمیت (Will Smith) نیز تنها فیلم‌هایی هستند که موفق شدند تا بیش از ۵ نامزدی بدست بیاورند.

مطلب مرتبط:

با نزدیک شدن به مراسم اسکار، برنده برخی از بخش‌های مختلف اسکار کاملا مشخص هستند. با این حال، در بخش‌های دیگری همچون بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن، همچنان رقابت تنگاتنگی وجود دارد. در ادامه مطلب، به بررسی و پیش‌بینی برندگان اسکار سال ۲۰۲۲ میلادی در بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت. همراه با ما باشید.

بهترین فیلم

برنده احتمالی: فیلم کودا (CODA)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

نامزدهای جایزه بهترین فیلم سال:

  • فیلم کودا (CODA)
  • فیلم بلفاست (Belfast)
  • فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up)
  • فیلم ماشین مرا بران (Drive My Car)
  • فیلم تل‌ماسه (Dune)
  • فیلم شاه ریچارد (King Richard)
  • فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza)
  • فیلم داستان وست ساید (West Side Story)
  • فیلم قدرت سگ (The Power of the Dog)
  • فیلم کوچه کابوس (Nightmare Alley)

اسکار سال ۲۰۲۲ میلادی در بخش بهترین فیلم سال، ۱۰ نامزد دارد. فیلم «قدرت سگ» موفق شد تا با ۱۲ نامزدی، بیشتری نامزدی را در مراسم اسکار امسال بدست بیاورد و از همین رو، از شانس بسیار بالایی برای بدست آوردن جایزه بهترین فیلم سال برخوردار بود. این فیلم موفق شده بود تا در مراسم گلدن گلوب، بفتا و دیگر مراسم‌ها، جایزه بهترین فیلم سال را بدست بیاورد اما در این اواخر، محبوبیت این فیلم رو به کاهش رفت.

در نقطه مقابل، فیلم «کودا» محصول سرویس آنلاین اپل تی پلاس، توانست تا حضور خود در روزهای نزدیک به مراسم اسکار را قوی‌تر کند و شانسش برای بدست آوردن جایزه بهترین فیلم سال را افزایش دهد. این فیلم در اوایل سال جایزه بهترین فیلم را در جشنواره ساندنس بدست آورد و در چندین مراسم دیگر نیز این جایزه را از آن خود کرده بود.

فیلم «کودا» با شکست فیلم «قدرت سگ» و بدست آوردن جایزه بهترین فیلم سال در مراسم PGA، توانست تا شانس خود برای جایزه بهترین فیلم سال در مراسم اسکار را دوچندان کند. احتمال رسیدن جایزه بهترین فیلم سال به فیلم «کودا» بسیار زیاد به نظر می‌رسد و باید منتظر ماند و دید که در نهایت، این جایزه به کدام فیلم خواهد رسید. آیا مراسم اسکار ما را شگفت‌زده خواهد کرد یا اینکه پیش‌بینی ما درست خواهد بود؟

بهترین کارگردانی

برنده احتمالی: جین کمپیون (Jane Campion)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

فیلم «قدرت سگ» را جین کمپیون کارگردانی کرده است. او شانس اصلی برای بدست آوردن جایزه بهترین کارگردانی اسکار است. او اثری ساخته که توانسته تا در مراسم‌های مختلف حضوری پررنگ داشته باشد و از همین رو، فیلم «قدرت سگ» حداقل در یک بخش اصلی برنده جایزه خواهد شد. در هر صورت، مسیر جین کمپیون برای بدست آوردن جایزه بهترین کارگردانی اسکار بسیار هموار به نظر می‌رسد.

او در مراسم اسکار سال ۱۹۹۴ میلادی برای فیلم پیانو (The Piano) نامزد دریافت این جایزه شده بود اما آن را بدست نیاورد و این جایزه به استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) برای کارگردانی فیلم فهرست شیندلر (Schindler’s List) رسید. با وجود نامزد شدن استیون اسپیلبرگ در مراسم اسکار امسال، اما او شانسی برای بردن جایزه نخواهد داشت. در صورتی که جین کمپیون جایزه بهترین کارگردانی مراسم اسکار را بدست بیاورد، او به سومین زن تاریخ تبدیل خواهد شد که این جایزه را بدست آورده است.

بهترین بازیگر مرد

برنده احتمالی: ویل اسمیت (Will Smith)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

جایزه بهترین بازیگر مرد، از جمله بخش‌های مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ است که رقابت زیادی بر سر آن وجود ندارد. نقش‌آفرینی خیره‌کننده ویل اسمیت در فیلم «شاه ریچارد»، هیچ جای تردیدی باقی نگذاشته است و مطمئنا او جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را بدست خواهد آورد. در میان دیگر نامزدهای این بخش، بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) از شانس بیشتری نسبت به دیگران برخوردار است.

در فیلم «شاه ریچارد»، ویل اسمیت نقش پدر ونوس و سرنا ویلیامز به نام ریچارد ویلیامز را به تصویر می‌کشد. او جایزه بهترین بازیگر مرد را در مراسم بفتا، گلدن گلوب و SAG بدست آورده است و انتظار می‌رود که جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را نیز از آن خود کند.

ویل اسمیت قبلا برای فیلم علی (Ali) و در جستجوی خوشبختی (The Pursuit of Happyness) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار شده بود اما نتوانست تا این جایزه را بدست بیاورد. ویل اسمیت، امسال این جایزه را بدست خواهد آورد، مگر اینکه مراسم اسکار،‌ همه را با انتخاب فرد دیگری، شگفت‌زده کند.

بهترین بازیگر زن

برنده احتمالی: جسیکا چستین (Jessica Chastain)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

برخلاف بخش بهترین بازیگر مرد، بخش بهترین بازیگر زن دارای رقابت تنگاتنگی است و پیش‌بینی برنده آن دشوار است. در اوایل، احتمال اینکه کریستن استوارت (Kristen Stewart) برای نقش‌آفرینی خود در فیلم اسپنسر (Spencer) برنده جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شود، بسیار زیاد بوده اما این فیلم در ادامه، روند رو به کاهشی داشت؛ همین، فرصت را برای جسیکا چستین (Jessica Chastain) فراهم کرد تا شانس بیشتری برای بدست آوردن این جایزه داشته باشد. او برای نقش‌آفرینی در فیلم چشم‌های تامی فی (The Eyes of Tammy Faye) در این بخش نامزد شده است.

جسیکا چستین قبلا برای فیلم کمک (The Help) و فیلم سی دقیقه پس از نیمه شب (Zero Dark Thirty) نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شده اما نتوانسته تا این جایزه را بدست بیاورد. اولیویا کولمن (Olivia Colman)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman) و پنه‌لوپه کروز (Penélope Cruz) از دیگر نامزدهای این بخش هستند که قبلا این جایزه را بدست آورده‌اند؛ اما امسال، شانس زیادی برای کسب این جایزه ندارند.

بهترین فیلم‌نامه اقتباسی

برنده احتمالی: فیلم کودا (CODA)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا

یکی از بخش‌های مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ که پیش‌بینی آن بسیار دشوار است، بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی است. به جز فیلم «تل‌ماسه»، دیگر نامزدهای این بخش، هر کدام قبلا جوایزی را در این بخش بدست آورده‌اند. فیلم «قدرت سگ»، اقتباسی از کتابی به همین نام است. این فیلم برای مدتی، یکی از پیشگامان برای بدست آوردن جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شناخته می‌شد چراکه جین کمپیون قبلا برای نوشتن فیلم‌نامه، این جایزه را بدست آورده است.

با این حال، اخیرا، فیلم «کودا» در میان بینندگان و مخاطبان محبوبیت بیشتری بدست آورده و همین باعث شده تا از شانس بیشتری برای بدست آوردن این جایزه برخوردار باشد. فیلم‌نامه فیلم «کودا» را سیان هدر (Siân Heder) قلم‌زده است و اقتباسی از فیلمی فرانسوی به نام La Famille Bélier است. اگر فیلم «کودا»، جایزه بهترین فیلم سال را بدست بیاورد، این احتمال وجود دارد که این جایزه به فیلم «قدرت سگ» برسد.

بهترین فیلم‌نامه اوریجینال

برنده احتمالی: فیلم بلفاست (Belfast)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

همانند بخش قبلی، پیش‌بینی برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه اوریجینال نیز دشوار است. رقابت تنگاتنگی میان فیلم «بلفاست»، فیلم بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up) و فیلم لیکریش پیتزا (Licorice Pizza) وجود دارد. فیلم‌نامه فیلم «بلفاست» نوشته کنت برانا، بر اساس زندگی خود این نویسنده و کارگردان است و توانسته تا در مراسم گلدن گلوب و BFCA این جایزه را دریافت کند.

فیلم «بالا را نگاه نکن» نیز این جایزه را در مراسم WGA بدست آورده بود. فیلم «لیکریش پیتزا» نیز موفق شده بود تا در رقابتی تنگاتنگ با فیلم «بلفاست» جایزه بهترین فیلم‌نامه اوریجینال را در مراسم بفتا بدست بیاورد. در هر صورت، پیش‌بینی می‌شود که کنت برانا برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم «بلفاست» جایزه بهترین فیلم‌نامه اوریجینال مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ را بدست بیاورد.

بهترین انیمیشن سینمایی

برنده احتمالی: انیمیشن افسون (Encanto)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

پیش‌بینی برنده جایزه بهترین انیمیشن سینمایی اسکار سال ۲۰۲۲ نیز دشوار است. دو رقابت‌کننده اصلی این بخش، انیمیشن «افسون» و انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها (The Mitchells vs. the Machines) هستند. انیمیشن «افسون»، محصولی از کمپانی دیزنی است و در بخش‌های دیگر اسکار نیز نامزد شده است. این انیمیشن توانسته تا در مراسم گلدن گلوب، بفتا و PGA جایزه بهترین انیمیشن سال را از آن خود کند.

انیمیشن «میشل‌ها در برابر ماشین‌ها» محصولی از سرویس نتفلیکس است که تحسین زیادی را بدست آورده بود و در مراسم BFCA و HCA و همچنین Annie Awards جوایزی بدست آورده است. با اینکه حمایت زیادی از این انیمیشن وجود دارد اما احتمال اینکه انیمیشن «افسون» جایزه بهترین انیمیشن سال اسکار را بدست بیاورد، بسیار زیاد است.

بهترین فیلم بین‌المللی

برنده احتمالی: ماشین مرا بران (Drive My Car)

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲

مراسم اسکار ۲۰۲۲، سال بسیار خوبی برای فیلم‌های بین‌المللی بوده است. فیلم‌های نامزد شده در این بخش، آثاری برجسته هستند. با این حال، شانس یکی از این پنج نامزد، نسبت به بقیه، بسیار بیشتر است. نامزدهای این بخش از کشورهای ژاپن، ایتالیا، دانمارک، بوتان و نروژ هستند. فیلم «ماشین مرا بران» محصول کشور ژاپن است که به احتمال بسیار زیاد، این جایزه را از آن خود خواهد کرد.

فیلم «ماشین مرا بران» تنها فیلم بین‌المللی به شمار می‌رود که در مراسم امسال، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال نیز شده است. علاوه بر این، نویسنده و کارگردان این فیلم، رایاسوکه هاماگوچی (Ryusuke Hamaguchi) در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و بهترین کارگردانی نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. این فیلم تاکنون در مراسم گلدن گلوب، بفتا و BFCA جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را بدست آورده است و به احتمال بسیار زیاد، جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را بدست خواهد آورد.

بهترین فیلمبرداری

برنده احتمالی: فیلم شاه ریچارد (King Richard)

بهترین موسیقی

برنده احتمالی: فیلم تل‌ماسه (Dune) – هانس زیمر (Hans Zimmer)

بهترین آهنگ اوریجینال

برنده احتمالی: فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) – بیلی آیلیش (Billie Eilish)

بهترین صدا

برنده احتمالی: فیلم تل‌ماسه (Dune)

بهترین طراحی تولید

برنده احتمالی: فیلم تل‌ماسه (Dune)

بهترین طراحی لباس

برنده احتمالی: فیلم کروئلا (Cruella)

بهترین گریم

برنده احتمالی: فیلم چشم‌های تامی فی (The Eyes of Tammy Faye)

بهترین جلوه‌های ویژه

برنده احتمالی: فیلم تل‌ماسه (Dune)

بهترین مستند

برنده احتمالی: مستند تابستان روح (Summer of Soul)

بهترین مستند کوتاه

برنده احتمالی: ملکه بسکتبال (The Queen of Basketball)

بهترین انیمیشن کوتاه

برنده احتمالی: رابین رابین (Robin Robin)

بهترین فیلم کوتاه

برنده احتمالی: خداحافظی طولانی (The Long Goodbye)

مراسم اسکار در تاریخ ۲۷ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (صبح دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود و برندگان آن اعلام خواهد شد.

منبع: اسکرین رنت

Gramy kیوهانAtomic Soldieralish82🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉ArnaldDARKSIRENmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا
پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش‌بینی برندگان اسکار ۲۰۲۲ |‌ کدام فیلم جایزه بهترین فیلم سال را بدست می‌آورد؟ - گیمفا