تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود

تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود

محسن رضوی فر
۰۹:۵۹ ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود

شرکت AMD به‌تازگی تایید کرده است که فناوری جدید FSR 2.0 به‌زودی در دسترس توسعه‌دهندگان کیت‌های توسعه‌ی ایکس باکس قرار خواهد گرفت.

در ژوئن سال گذشته تایید شد که FSR با کیت‌های توسعه ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس/اس به صورت Preview برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار می‌گیرد. اکنون AMD تایید کرده است فناوری FSR 2.0 که اخیراً معرفی شده است، راهی ایکس‌باکس خواهد شد. هنوز هیچ‌گونه تاریخ دقیقی برای استفاده‌ی توسعه‌دهندگان از FSR در کنسول‌های ایکس‌باکس اعلام نشده است، اما AMD می‌گوید این تکنولوژی به طور کامل از ایکس‌باکس پشتیبانی می‌کند.

مدتی می‌شود که شرکت AMD فناوری Supersampling خود FidelityFX Super Resolution (یا FSR) را به عنوان رقیبی برای قابلیت DLSS اختصاصی انویدیا معرفی کرده است. در طول یک سال گذشته، پشتیبانی گسترده‌‌ای از این قابلیت در بسیاری از بازی‌های PC شده است. همچنین تایید شده است که نسخه‌ی PC عناوین Deathloop و Forspoken جزو اولین بازی‌هایی به شمار می‌روند که از فناوری FSR 2.0 پشتیبانی خواهند کرد.

در ماه‌های اخیر، توسعه‌دهندگان زیادی در مورد نحوه‌ی پشتیبانی از Super Resolution در پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس از نظر توسعه‌ی بازی‌ها، عملکرد آن‌ها، قسمت بصری و موارد دیگر صحبت کرده‌اند. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه توسعه‌دهندگان از این قابلیت در کنسول‌ها استفاده خواهند کرد.

Moein MM2Arcix™ツ`DARKSIRENRaminP.morgan 𔓙SamantavakoliLeon S. KennedyXerexplayCommunistSkyrim : The Elder Scrolls VLone wolfArnaldاوس ممد تحلیل گرداناmeysambwhitedaybreakbellAtomic Soldierah1372جیمعلیmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • john117 گفت:

    اگه اینجور چیزا اضافه بشه تا این کنسولای حال حاضر بتونن تا آخر این نسل دووم بیارن

    Moein MM2Arcix™ツ`علیP.morgan 𔓙Haj_HosseinSamantavakoliAmir1990ZFBThe jokerTlou part 2 game of the centurymore
  • sorena گفت:

    قابلیت جالبی هست، و حسنش اینه که محدود به یک سری کارت گرافیک نیست و استفاده وسیع میشه از کرد… رو حالت ultra quality تفاوت قابل تشخیصی با رزولوشن اصلی با مبنای ۴k نیست و بعضی ها میگن که گاهی بهتر هم عمل میکنه،

    https://s6.uupload.ir/files/screenshot_2022-03-24-12-10-35-298_com.miui.gallery_ckxq.jpg

    منتها تفاوت نرخ فریم قابل توجهی داره که بیشتر اهمیت این قابلیت رو به ما نشون میده.

    https://s6.uupload.ir/files/screenshot_2022-03-24-12-10-30-899_com.miui.gallery_ty49.jpg

    چیزی که به نظر من مهمه میزان مقیاس بندیش هست که در حالت UQ نسبت ۱.۳ داره که حتی اگر ادعای برخی ها مبنی بر بهتر بودن گاه و بیگاه نسبت به رزولوشن اصلی رو نادیده بگیریم باز انقدر کم هست که واقعا قابل تشخیص نباشه. در مجموع امیدوارم رو هردو کنسول بازدهی خوبی داشته باشه تا همه بتونیم از این قابلیت لذت ببریم.

    Moein MM2Arcix™ツ`Masuod EnayatiعلیRaminP.morgan 𔓙john117ArnaldZFBThe jokermore
  • maravess گفت:

    خیلی وقت بود منتظر ست شدنش رو کنسول بودم. با این قابلیت، ۴k , RT ، ۶۰frame در دسترسه.
    اگرچه اگر سازندگان یه کم زحمت به خودشون بدن و درست و در حد ۷۰ دلار که دارن میدوشن کار کنن همینجوریش هم میشه

    Moein MM2Arcix™ツ`علیRaminP.morgan 𔓙john117جیمTlou part 2 game of the century
  • NicK گفت:

    و اکس باکس کماکان میتازد

    Moein MM2Arcix™ツ`HTعلیP.morgan 𔓙hosseinجیم
  • سلام

    تکنولوژی و معماری نسل بعدی فقط در کنسول های ایکس باکس سریز یافت میشه😉

    این تکنولوژی برای ps5 نمیاد چون از دایرکت ایکس پشتیبانی نمیکنه

    HTعلیHaj_HosseinLittle∞GodMasuod EnayatihosseinجیمTlou part 2 game of the century
    • maravess گفت:

      این تکنولوژی تا اونجا که من میدونم ارتباطی به سیستم عامل نداره و کارت گرافیک عامل اصلیه.
      قبلا گفته شده برای ps5 هم ارائه میشه چون هر دو کنسول از یک کمپانی هستند.

      Moein MM2Haj_HosseinRaminjohn117
    • ETERNALMAN گفت:

      سلام داداش ، چرا ، پی اس ۵ از FSR 1.0 پشتیبانی می‌کنه ، منتها اف اس آر دو دیرتر از اکس باکس براش میاد ، چون از دایرکت اکس استفاده نمی کنه پی اس و نیاز به کار بیشتر هست براش (قطعی نمی‌گم شاید هم ورژن دومش نیومد) – در کل متاسفانه اصلا اضافه شدنش سودی نداره ، چون توسعه دهنده ها ماشالا گسترده شدن و از هیچ قابلیتی استفاده نمی کنن – الان مایکرو بدبخت اینهمه خرج فشرده سازBC Pack کرد اما برخلاف کراکن ازش استفاده نمیشه – اول باید توسعه دهندگان گرامی رو یه گوشمالی داد بعد این قابلیت ها رو اضافه کرد

      علیHaj_HosseinLittle∞God
    • چرا وقتی سواد یک چیز رو نداری نظر بیخود میدی؟ fsr یه فناوری متن بازه که روی کارتای ۱۰ سال پیش هم به راحتی قابل استفادس بعد ps5 پشتیبانی نکنه؟ سونی اگر نیاز داشته باشه به راحتی استفاده میکنه

      Haj_Hossein
  • برخلاف تبلیغات AMD ، در آینده نه چندان دوری، DLSS اختلاف قابل توجهی با FSR پیدا می کنه و FSR دیگه نمی تونه باهاش رقابت کنه. به نظرم اولین معجزه DLSS رو تو نسل بعدی نینتندو سوئیچ می بینیم.

    پ.ن. البته این در حالیه که کدهای لو رفته DLSS دست دیگران نیفته.

    DARKSIREN
  • با این تکنولوژی سری اس عالی میشه فک کنم
    با اون افت فریم تو جی تی ای نسل ۹ خودمم هیتش کردم سری اس رو ولی با این تکنولوژی به نظرم بهتر عمل میکنه و دهن همه هیترا بسته میشه چون چیپس چی توز نیست بده بیرون بعد از دور خارجش کنه اونم مایکروسافت ! اسپنسر بعد این تکنولوژی استوری میزاره میگه من یه پیام دارم برای هیترای عزیز ……..

    Masuod Enayati
  • HT گفت:

    این تکنولوژی خوب هستش ولی تمام چیز نیست اصلا احتیاجی نیست برای برتری ایکس باکس چون میبینم دو ترافلاپس بیشتر هستش از سونی ولی چرا میبینیم عملا سونی در برخی بازی ها بهتر هستش فقط فقط پورت بازی ها هستش …..اینها خوبه ایکس باکس واقعا قوی تر هستش از پلی استیشن ۵ ولی میگم مهم پورت بازی هستش ……..اصلا کار اونه میبینم که کارت گرافیک ۳۰۸۰ یا ۳۰۹۰ چقدر قوی هستن ولی بازی الدن رینگ رو میتونن روی ۱۰۸۰ بازی کنن اونم ۶۰ ثابت نیستش ایا این نشون از بد بودن کارت گرافیک داره نه تنها دلیلش بد پورت شدن هستش و این سمت هم وقتی میبینم بازی مثل اساسین بهتر اجرا میشه روی پلی استیشن که دو ترافلاپس تقریبا کمتر هستش مشکل از ایکس باکس نیست مشکل از پورت بازی هستش و میگم این تکنولوژی ها خوب هستن ولی اصل کار پورت بازی هستش ……

    Arcix™ツ`Masuod Enayati
تکنولوژی FSR 2.0 راهی ایکس‌ باکس می‌شود