سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا

سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
سریال‌های فانتزی شبیه به بازی elden ring

بازی Elden Ring به تازگی عرضه شده است؛ سریال‌های فانتزی بسیار خوبی وجود دارند که شبیه به این بازی هستند.

بازی خارق‌العاده، گیرا و تماشایی الدن رینگ (Elden Ring) نوشته جورج آر آر مارتین (George R.R. Martin) است. این بازی در تاریخ ۲۵ فوریه سال جاری میلادی عرضه شده بود و توانست تا توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

توسعه بازی «الدن رینگ» شش سال به طول انجامیده و کمپانی FromSoftware توسعه آن را در دست داشته است. این کمپانی توسعه بازی‌هایی همچون Souls، بازی بلادبورن (Bloodborne) و بازی سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند (Sekiro: Shadows Die Twice) را برعهده داشته است.

بازی «الدن رینگ»، داستانی را در روایت می‌کند که در آن، الدن رینگ از بین رفته است و تکه‌های آن جدا شده‌اند و اکنون در اختیار نیمه خدایان پستی قرار دارند که قدرت این تکه‌های حلقه را در دست دارند.

در این بازی، افراد نقش یک گروه از مردم به نام تارنیشد را بازی می‌کنند که از این سرزمین‌های تحت حکومت این نیمه‌خدایان تبعید شده‌اند. هدف گیمر آن است تا این نیمه خدایان را شکست بدهد و الدن رینگ را بازسازی کند و در نهایت، به الدن لرد تبدیل شود.

با اینکه این بازی دشوار است، تصاویری بسیار زیبا را به تصویر می‌کشد و خط داستانی خوبی دارد. با این حال، اگر به دنبال آن هستید تا یک سریال شبیه به بازی «الدن رینگ» را مشاهده کنید، در ادامه مطلب همراه با ما باشید. در این مطلب، به معرفی ۵ سریال شبیه به بازی «الدن رینگ» خواهیم پرداخت.

سریال چرخ زمان (Wheel of Time)

سریال چرخ زمان wheel of time

راف جودکینز (Rafe Judkins) ساخت سریال «چرخ زمان» را در دست داشته است. این سریال بر اساس مجموعه رمان‌هایی به همین نام نوشته رابرت جردن (Robert Jordan) است. سریال «چرخ زمان» توسط سرویس آنلاین آمازون تولید و پخش شده است.

سریال «چرخ زمان»، جهانی را به نمایش می‌گذارد که در آن، جادو وجود دارد اما تنها افراد محدودی به آن دسترسی دارند. داستان این سریال، یک زن به نام مورین را دنبال می‌کند؛ او به عنوان یک آیسدای شناخته می‌شود؛ آن‌ها، گروهی از زنان قدرتمند هستند که از قدرت جادو استفاده می‌کنند. مورین با پنج مرد و زن همراه می‌شود و باور دارد که یکی از آن‌ها، تناسخی از دراگون است؛ دراگون تنها کسی است که قدرت آن را دارد تا جهان را نجات دهد یا اینکه آن را از بین ببرد.

سریال «چرخ زمان» به زیبایی دست به جهان‌سازی می‌زند. کتاب‌هایی که این سریال بر اساس آن ساخته شده است،‌ دارای جهانی گسترده است که می‌توان برای گسترش داستان سریال از آن الهام گرفت. با توجه به وجود جادو، نبردهای شمشیری و موجودات افسانه‌ای، سریال «چرخ زمان» می‌تواند یک انتخاب عالی برای طرفداران ژانر فانتزی باشد.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)

۴ سریال بازی تاج و تخت game of thrones

سریال «بازی تاج و تخت» احتمالا محبوب‌ترین سریال در این فهرست به شمار می‌رود و می‌توان موارد بسیار مشابهی میان این سریال و بازی «الدن رینگ» پیدا کرد چراکه خالق هر دوی آن‌ها یکی است. داستان هر دوی این آثار توسط جورج آر آر مارتین قلم زده شده است. مارتین، یک رمان‌نویس بسیار ماهر در ژانر فانتزی به شمار می‌رود که در خلق کاراکترهای جذاب و افسانه‌های جذاب، تبحر بسیاری دارد.

سریال «بازی تاج و تخت» هشت فصل دارد و شاید شروع تماشای آن برای برخی، خسته‌کننده و طولانی به نظر برسد اما اگر از جادو، اژدها و مکان‌های قرون وسطایی لذت می‌برید، پس حتما باید به تماشای این شاهکار شبکه اچ‌بی‌او بنشینید.

بسیاری از افرادی که این سریال را از ابتدا تماشا کرده‌اند و از جمله طرفداران آن به شمار می‌روند، انتقادهای تندی نسبت به فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» داشته‌اند اما در کل، این سریال در بسیاری از موارد، سطح بسیار بالایی دارد و از همین رو، می‌توان برخی نواقص آن در فصل پایانی آن را نادیده گرفت.

خلق یک داستان فانتزی جذاب و تماشایی، کار بسیار دشواری است و به تصویر کشیدن این داستان به عنوان یک سریال نیز حتی سخت‌تر به نظر می‌رسد. در هر صورت، سریال «بازی تاج و تخت» با وجود داشتن تیمی بسیار خلاق و بازیگرانی عالی و بودجه نسبتا زیاد، به یک سریال فانتزی عالی تبدیل شده است. شبکه اچ‌بی‌او برای هر قسمت از فصل پایانی این سریال بیش از ۱۵ میلیون دلار هزینه کرده بود.

سریال سایه و استخوان (Shadow and Bone)

سریال سایه و استخوان shadow and bone

سریال «سایه و استخوان» بر اساس رمان مشهور و پرفروشی به همین نام است. سرویس آنلاین نتفلیکس ساخت این سریال اوریجینال را در دست داشته است. این سریال،‌ داستان یک نقشه‌نویس جوان به نام آلینا استارکوف را روایت می‌کند که متوجه می‌شود که او قدرت فراخواندن نور را دارد.

اریک هایسرر (Eric Heisserer) سریال «سایه و استخوان» را خلق کرده است. رمان اصلی نیز توسط لی باردو (Leigh Bardo) نوشته شده است. این سریال فانتزی با بازی جسی مای لی (Jessie Mei Li) و بن بارنز (Ben Barnes) در نقش‌های اصلی است.

اتفاقات سریال «سایه و استخوان» در سرزمینی به نام راکوا رخ می‌دهد که بسیار شبیه به روسیه است. از همین رو، نماهای قرون وسطایی را در این سریال مشاهده نخواهید کرد. در عوض، این سریال یک تم شرقی تازه را به بینندگان ارائه می‌کند که در آن کلاه‌ها و معماری روسی زیاد به چشم می‌خورند. در این سریال، علاوه بر جادو، موجوداتی شبیه به اژدها وجود دارند؛ از همین رو، سریال «سایه و استخوان» یک انتخاب عالی به عنوان یک سریال فانتزی جدید و جذاب است.

سریال ویچر (The Witcher)

سریال ویچر the witcher

سریال «ویچر»، یکی دیگر از سریال‎‌های اوریجینال سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود. این سریال موفق شده تا خودش را به عنوان یک سریال عالی در ژانر فانتزی معرفی کند. این سریال توسط لورن اشمیت (Lauren Schmidt) خلق شده است و بر اساس رمان‌هایی است که توسط آندره ساپکوفسکی (Andrezej Sapkowski) نوشته شده‌اند.

سریال «ویچر» با بازی هنری کویل (Henry Cavill) در نقش اصلی است. او در این سریال، نقش یک شکارچی هیولای تنها به نام گرالت از ریویا را بازی می‌کند که سعی دارد تا جایگاه‌اش در جهان را پیدا کند.

قبل از اینکه این رمان‌های جذاب به یک سریال تبدیل شوند، در سال ۲۰۰۷ میلادی، یک بازی ویدیویی بر اساس آن‌ها ساخته شده بود. پس از آن نیز چندین بازی ویدیویی دیگر ساخته شده بود و توانست تا به یک مجموعه بازی ویدیویی بسیار موفق در ژانر فانتزی تبدیل شود.

مجموعه رمان‌های ویچر شامل پنج رمان هستند که بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹ میلادی نوشته شده‌اند. با وجود قدیمی بودن آن‎‌ها، این رمان‌ها توانستند تا به یک مجموعه بازی‌های ویدیویی و یک سریال جذاب تبدیل شوند که نشان از قدرت داستان آن دارند.

سریال انیمیشنی افسانه واکس ماکینا (The Legend of Vox Machina)

end of vox machina

سریال انیمیشنی «افسانه واکس ماکینا»، تنها سریال انیمیشنی قرار گرفته در این فهرست به شمار می‌رود. این سریال انیمیشنی، یک اثر فانتزی جذاب و بانشاط است که در سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شده است. این سریال انیمیشنی در سرویس آنلاین آمازون پرایم عرضه شده است و دارای جادو، اکشن و موجودات افسانه‌ای است.

سریال انیمیشنی «افسانه واکس ماکینا» اندکی شبیه به یک نسخه بزرگسالانه‌تر از سریال انیمیشنی آواتار: آخرین بادافزار (Avatar: The Last Airbender) به نظر می‌رسد و دارای خشونت بسیار زیادی است.

سریال انیمیشنی «افسانه واکس ماکینا» بر محوریت گروهی از افراد نامتناسب است که از روی ناچاری  سعی دارند تا صورت حساب زیاد خود را پرداخت کنند و همین امر، آن‌ها را وارد یک ماجراجویی برای نجات دنیا می‌کند. دنیای انیمیشن، برای به تصویر کشیدن داستان در ژانر فانتزی بسیار عالی است و بودجه نیز چندان مسئله مهمی نیست.

در دنیای انیمیشن، سازندگان دیگر نگران واقع‌گرایی نیستند و می‌توانند دنیایی رنگارنگ از جادو و جادوگری را برای بینندگان به نمایش در بیاورند. اگر از سریال انیمیشنی «آواتار: آخرین بادافزار» لذت برده‌اید و بازی «الدن رینگ» را انجام داده‌اید، و در کل از آثار ژانر فانتزی لذت می‌برید، پس می‌توانید به تماشای سریال انیمیشنی «افسانه واکس ماکینا» بنشینید.


در این مطلب، به معرفی ۵ سریال شبیه به بازی «الدن رینگ» پرداختیم. این سریال‌ها، از جمله برجسته‌ترین سریال‌های ژانر فانتزی به شمار می‌روند؛ دوست‌داران ژانر فانتزی مطمئنا از تماشای این سریال‌ها بسیار لذت خواهند برد.

منبع: movieweb

DARKSIRENSquatlatexmeysambMemorialRawمحمد حسین کریمیجیمGramy k

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا
سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سریال‌ های فانتزی شبیه به بازی Elden Ring - گیمفا