عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا

عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
نوروز چه فیلم و سریالی ببینیم

سال ۱۴۰۰ میلادی به پایان راه خود رسید و عید نوروز، زمان بسیار خوبی برای تماشای فیلم و سریال های جدید است.

در عید نوروز ۱۴۰۱،‌ اوقات فراغت بیشتر است و بیشتر می‌توان برای تماشای فیلم و سریال وقت گذاشت. در این ایام، فیلم و سریال‌های جالب توجه و خوبی پخش شده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را از دست داد.

در این مطلب ویژه، قرار است به شما پنج فیلم سینمایی جدید معرفی کنیم که به تازگی عرضه شده‌اند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید و اوقات خوشی را در ایام نوروز ۱۴۰۱ داشته باشید. علاوه بر این، به معرفی پنج سریال خواهیم پرداخت کرد که در ایام نوروز پخش خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. همراه با ما باشید.

سریال سقوط کردیم (WeCrashed)

سریال سقوط کردیم wecrashed

سریال «سقوط کردیم»، سریالی برجسته از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس محسوب می‌شود. این سریال قرار است به بررسی رشد و سقوط شرکت وی‌ورک بپردازد. در این مینی سریال، جرد لتو (Jared Leto) نقش موسس این کمپانی به نام آدام نیومان را به تصویر می‌کشد. در مقابل او نیز ان هتوی (Anne Hathaway) نقش همسر و یکی دیگر از مسئولان این کمپانی به نام ربکا نیومان را بازی خواهد کرد.

نویسنده سریال اداره (The Office) و خالق سریال آمریکای کوچک (Little America) یعنی لی آیزنبرگ (Lee Eisenberg) به همراه دیو کروولو (Drew Crevello) نویسنده این سریال هستند. پخش این مینی سریال از تاریخ ۱۸ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (۲۷ اسفند ۱۴۰۰) شروع شده است.

سریال هیلو (Halo)

سریال halo

یکی از بهترین و برجسته‌ترین سریال‌هایی که می‌توانید در ایام نوروز مشاهده کنید، سریال «هیلو» است. این سریال، اقتباسی بر اساس مجموعه بازی‌هایی به همین نام است و قرار است از سرویس آنلاین پارامونت پلاس پخش شود. این سرویس آنلاین، هزینه‌های زیادی را برای این سریال کرده است و امید می‌رود که بتواند بینندگان زیادی را به خود جلب کند.

پابلو شرایبر (Pablo Schreiber) در این سریال، نقش مستر چیف را به تصویر می‌کشد. از جمله دیگر بازیگرانی که در این سریال حضور دارند، می‌توان به ناتاشا مک‌الهون (Natascha McElhone)، جن تیلور (Jen Taylor)، بوکیم وودبین (Bokeem Woodbine)، شابانا ازمی (Shabana Azmi)، ناتاشا کولزاک (Natasha Culzac)، اولیو گری (Olive Gray) و کت کندی (Kate Kennedy) و تعداد دیگری اشاره کرد.

این سریال قبل از پخش فصل اول، برای فصل دوم تمدید شده است و لازم نیست که نگران کنسل شدن آن باشید. پخش فصل اول سریال «هیلو» از تاریخ ۲۴ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (پنجشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۱) شروع خواهد شد.

سریال پاچینکو (Pachinko)

سریال پاچینکو pachinko

 سریال پاچینکو، سریالی بر اساس رمان بسیار محبوبی به همین نام نوشته مین جین لی (Min Jin Lee) است. این سریال اقتباسی شامل هشت قسمت خواهد بود که کارگردانی آن را کوگونادا (Kogonada) و جاستین چون (Justin Chon) در دست داشته‌اند. این سریال محصولی تازه از سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس به شمار می‌رود.

سریال «پاچینکو» داستان یک خانواده کره‌ای را بازگو می‌کند؛ این خانواده از نسلی است که تحت قوانین امپراتوری ژاپن زندگی می‌کرده‌اند. علاوه بر این، داستان یکی از نوادگان این خانواده در سه نسل بعد نیز روایت می‌شود.

در حقیقت، سریال «پاچینکو» دارای داستانی است که در چندین نسل و موقعیت‌های مختلف روایت می‎‌شود. از جمله بازیگران برجسته این سریال می‌توان به برنده جایزه اسکار یون یو جونگ (Youn Yuh-jung)، جین ها (Jin Ha) و لی مین هو (Lee Min-ho) اشاره کرد.

سو هیو (Soo Hugh) که یکی از مدیران اجرایی فصل اول سریال ترور (The Terror) بوده است، مدیریت اجرایی این سریال را در دست دارد. او علاوه بر این کار، نویسنده و خالق این سریال به شمار می‌رود. پخش سریال «پاچینکو» از تاریخ ۲۵ مارس (جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱) شروع خواهد شد.

سریال دختری از پلین‌ویل (The Girl from Plainville)

سریال دختری از پلین‌ویل the girl from plainville

سریال «دختری از پلین‌ویل»، داستان یک دختر نوجوان به نام میشل کارتر با بازی ال فانینگ (Elle Fanning) را روایت می‌کند؛ باور بر این است که رفتار توهین‌آمیز این دختر باعث شده تا یک فرد هیجده ساله در یک شهر ساحلی در ماساچوست دست به خودکشی بزند.

لیسا چولودنکو (Lisa Cholodenko) کارگردانی این سریال را در دست دارد. او به همراه لیز هانا (Liz Hannah) داستان این سریال را قلم زده‌اند. لیسا چولودنکو به همراه پاتریک مک‌مانوس (Patrick McManus) مدیران اجرایی سریال «دختری از پلین‌ویل» هستند.

از جمله دیگر بازیگران این سریال می‌توان به کلویی سوینی (Chloë Sevigny)، کولتون رایان (Colton Ryan)، کارا بونو (Cara Buono) و … اشاره کرد. سریال «دختری از پلین‌ویل» هشت قسمت دارد و پخش آن از تاریخ ۲۹ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱) از سرویس آنلاین هولو شروع خواهد شد.

سریال مون نایت (Moon Knight)

سریال moon knight

سریال «مون نایت»، جدیدترین سریال از دنیای سنیمایی مارول به شمار می‌رود. در این سریال، اسکار آیزاک (Oscar Isaac) نقش این ابرقهرمان تازه مارول را به تصویر می‌کشد. این سریال علاوه بر پرداختن به داستان خاستگاه این شخصیت، دنیای سینمایی مارول را گسترده‌تر خواهد کرد.

در مقابل اسکار آیزاک در نقش اصلی، ایثن هاوک (Ethan Hawke) نقش شخصیت شرور سریال به نام آرتور هارو را به تصویر خواهد کشید. اف موری آبراهام (F. Murray Abraham) نیز صداپیشه شخصیت خدای مصری به نام خونشو خواهد بود.

سریال «مون نایت» کلا ۶ قسمت دارد و پخش آن قرار است از تاریخ ۳۰ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی (چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱) از سرویس آنلاین دیزنی پلاس شروع شود.

فیلم پروژه آدام (The Adam Project)

فیلم the adam project

فیلم «پروژه آدام»، جدیدترین اثر از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود. این فیلم به تازگی بر روی این سرویس آنلاین عرضه شده است و توانسته تا نظر مخاطبان و به ویژه طرفداران ژانر علمی-تخیلی و اکشن را به خود جلب کند.

این فیلم با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) در نقش اصلی است. مارک رافلو (Mark Ruffalo)، جنیفر گارنر (Jennifer Garner) و واکر اسکوبل (Walker Scobell) از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در کنار رایان رینولدز در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

کارگردانی این اثر را شان لوی (Shawn Levy) در دست دارد که دومین همکاری او با رایان رینولدز به شمار می‌رود. سومین همکاری این دو نفر نیز ساخت فیلم ددپول ۳ (Deadpool) خواهد بود. فیلم «پروژه آدام»، داستان یک خلبان مسافر در زمان را روایت می‌کند که به گذشته سفر می‌کند و با نسخه جوان‌تر خودش روبه‌رو می‌شود.

فیلم ژرف ‌آب (Deep Water)

فیلم ژرف ‌آب deep water

فیلم «ژرف آب»، اثری روانشناختی و هیجانی به کارگردانی آدریان لین (Adrian Lyne) است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۵۷ میلادی ساخته شده است. فیلم‌نامه این فیلم را نیز زاک هلم (Zach Helm) سم لوینسون (Sam Levinson) قلم زده‌اند.

فیلم «ژرف آب» با بازی بن افلک (Ben Affleck) و آنا دی آرماس (Ana de Armas) در نقش‌های اصلی است. این فیلم که محصولی از دیزنی است، اولین فیلم این کمپانی در این ژانر پس از حدود ۲۸ سال به شمار می‌رود.

فیلم «ژرف آب» پس از چندین مرتبه تاخیر به دلیل گسترش ویروس کرونا، بر روی پرده سینماها اکران نشده و مستقیما در سرویس آنلاین هولو عرضه شده است. این فیلم نتوانست تا نظر منتقدان را بدست بیاورد و امتیازات متوسطی گرفته است اما همچنان اثری جذاب به نظر می‌رسد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

spider man no way home

نسخه بلوری فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» قرار بود تا در میانه ایام نوروز عرضه شود اما لو رفتن آن سبب شده تا بینندگان بتواند زودتر این اثر هیجان‌انگیز و موردانتظار را تماشا کنند. کسانی که این فیلم را تاکنون ندیده‌اند، در ایام نوروز این فرصت را دارند تا به تماشای آن بنشینند.

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، جدیدترین اثر سینمایی از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. این فیلم به هنگام اکران خود روی پرده سینماها، توانست تا علاوه بر بدست آوردن نمرات بسیار خوبی از منتقدان، نظر بینندگان را جلب کند و آن‌ها را به هیجان در بیاورد.

این فیلم، سومین فیلم از سه‌گانه مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و توانست تا داستان مرد عنکبوتی با بازی تام هالند (Tom Holland) را به یک نقطه اوج بسیار جذاب و تماشایی برساند. همانند دو فیلم قبلی، کارگردانی این فیلم را نیز جان واتس (Jon Watts) در دست داشته بود.

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، برای اولین بار به مسئله مولتی‌ورس در درون دنیای سینمایی مارول پرداخت و همین، این فرصت را فراهم کرده بود تا دیگر کاراکترها از آثار گذشته در این فیلم حضور پیدا کنند. همه این موارد دست به دست همه داده‌اند و یک اثر تماشایی و فوق‌العاده را خلق کرده‌اند.

انیمیشن قرمز شدن (Turning Red)

انیمیشن قرمز شدن turning red

انیمیشن «قرمز شدن»، ‌جدیدترین اثر از استودیو انیمیشن‌سازی بسیار موفق و بزرگ پیکسار به شمار می‌رود. این انیمیشن کمدی و فانتزی، داستان یک دختر سیزده ساله به نام می لی را دنبال می‌کند که به هنگام احساسات و استرس شدید، به یک پاندای قرمز رنگ غول‌پیکر تبدیل می‌شود.

کارگردانی این انیمیشن برجسته را دومی شی (Domee Shi) در دست داشته است. از جمله صداپیشگان این انیمیشن نیز می‌توان به رزالی چیانگ (Rosalie Chiang)، ساندرا اوه (Sandra Oh) و اوا مورس (Ava Morse) اشاره کرد.

انیمیشن «قرمز شدن»، داستان به بلوغ رسیدن را به نحوی جالب توجه به تصویر می‌کشد و همین باعث شده تا این اثر نیز یکی از آثار برجسته استودیو پیکسار به شمار برود. این انیمیشن روی پرده سینماها اکران نشده و مستقیما در سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه شده است.

فیلم جیغ (Scream)

فیلم جیغ scream

فیلم‌های اسلشر، طرفداران خاص خود را دارند و یکی از برجسته‌ترین مجموعه فیلم‌های اسلشر تاریخ سینما را نیز می‌توان مجموعه فیلم‌های «جیغ» دانست. این مجموعه فیلم توانسته تا بینندگان زیادی را به خود جذب کند.

این فیلم نیز پنجمین فیلم از این مجموعه به شمار می‌رود. کارگردانی این اثر را مت بتینلی اولپین (Matt Bettinelli-Olpin) و تایلر گیلت (Tyler Gillett) در دست داشته‌اند. این فیلم موفق شده تا این مجموعه فیلم را از نو راه‌اندازی کند و جان تازه‌ای به آن بدهد.

این فیلم دنباله‌ای مستقیم برای فیلم «جیغ ۴» محصول سال ۲۰۱۱ میلادی است. این فیلم عملکردی قابل قبول در گیشه داشت و همین باعث شد تا کمپانی سازنده دستور ساخت فیلم بعدی این مجموعه را نیز بدهد که در سال ۲۰۲۳ میلادی روی پرده سینماها اکران خواهد شد.


در این مطلب، به معرفی ۵ سریال و ۵ فیلم جدید پرداختیم که در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ می‌توانید به تماشای آن‌ها بنشینید. سال نو مبارک!

منبع: گیمفا

meysambMahyarMsmChiefsnowgirlGramy kیوهان

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا
عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عید نوروز چی ببینیم؟ | معرفی ۱۰ فیلم و سریال جدید - گیمفا