دو عضو دیگر از استودیوی The Initiative جدا شدند
به دنبال جدایی یکی از کارگردانان Perfect Dark از استودیوی The Initiative، دو عضو ارشد دیگر نیز از این تیم جدا شدند.
با وجود این که انشتیو استودیوی کوچکی به شمار میرود، اما در مدت کوتاهی اعضای بسیار مهمی را از دست داده است. این تیم در حال حاضر به کمک کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) روی بازی Perfect Dark کار میکند، اما وضعیت دقیق این اثر مشخص نیست. مدتی پیش دن نوبرگر (Dan Neuburger)، یکی از کارگردانان پروژه، از تیم سازنده جدا شد و حالا لی دیویس (Lee Davis)، انیماتور ارشد گیمپلی، به همراه ایان میلر (Ian Miller)، طراح ارشد، این استودیو را ترک کردهاند. دیویس به Deviation Games و میلر به تیم کوالیشن (The Coalition) ملحق شده است.
در حال حاضر حدس و گمانهای مختلفی حول وضعیت انشتیو وجود دارد، اما بسیاری متصور هستند که کریستال داینامیکس رهبری پروژه را برعهده گرفته است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
از اونجایی که همشون لیدر هستن یحتمل کار رو پروژه تموم شده
باوشه!
دلداری بدین به خودتون 🙂
آخه یکیشون رفته یه استودیوی دیگه از ابکس باکس پس نباید مشکلی بینشون باشه
اونای دیگه چی؟ اونام رفتن استودیوی دیگه مایکروسافت؟
بسه دیگه
هرجا میرم میگن این فلان جا رفته اون یکی فلان جای دیگه
مقر تمام این استودیو ها ( ناتی داگ ؛ سانتامونیکا ؛ اینشتیو ؛ دویشن ؛ اینسامنیاک و ….. ) همگی توی کالیفرنیا قرار داره ؛ بنابرین جای تعجبی نداره اگر افراد انقدر بین استودیو ها جابهجا بشن 😒
کوآلیشن تو کانادا هست نه کالیفرنیا !
یکیشون هم رفته دویشن گیمز واسه سونی انحصاری بسازه🤭
یه جوری میگی دلداری بدین انگار هزینه ساخت بازیو پرداخت کردن, نهایت ۵۰ مگ نت مصرف کردن برا دانلود ترایلرش 😂
کریستال داینامیکس رهبری پروژه رو به عهده گرفته؟؟😐😐
این چه وضعشه به خدا
من خیلی امید داشتم به این استودیو
خیلی امید داشتم به پرفکت دارک جدید
چرا اینطوری میکنین شمااا؟
کاشکی به جای پرفکت دارک ی چی دیگه میدادن بسازن یا خودشون ی چی خلق کنن چون نسخه اول پرفکت دارک متا ۹۷ داشته فن بیس بزرگی هم داره به ی استودیو تازه تاسیس وقتی این ای پی رو میدی ی مشکلاتی هم پیش میاد قبلا هم گفته بودن aaaa و با استخدام هایی که صورت میگرفت همه گفتن ناتی داگ کیلر در حالی که خودشون نگفتن ناتی داگ کیلر هستن اصلا استودیو تازه تاسیس چطوری با استودیو ریشه دار که ۲۰ سال از تاسیسش گذشته میخواد رقابت کنه کاشکی حداقل ای پی جدید میساختن تا اواخر نسل ۹ به ی ثبات و هماهنگی رسیده بودن اون موقع ساختن پرفکت دارک بهتر بود با اینکه میرفت برا نسل ۱۰ ولی خیال من و خیلیا راحت تر بود بخاطر همین مسئله هاست مایکرو میره ناشر میخره و استودیو تاسیس نمیکنه چون خیلی دردسر داره تاسیس استودیو
مشکل اصلا از نوع آی پی نیست برادر.مشکلی که خیلی روش تاکید شده اینه مدیریت استودیو و اعضای ارشدش شدیدا از بالا به بقیه نیروها نگاه میکردن و حرفای اعضای پایین تر رو نادیده میگرفتن.یجورایی اعضایی که رفتن از عدم توجه ناامید شدن و ترک کردن اونجارو.باید ببینیم تکلیف استودیو چی میشه ولی بعید میدونم این استودیو به موفقیتی برسه بااین وضعیت
اگه بازی لغو میشد بهتر بود
بازی افتاده دست کریستال
نصف اعضای اینشتیو جدا شدن(۳۴ نفر خروجی داشته استدیویی که هفتاد نفر کارمند داشته یعنی تقریبا نضف)
آی پی پرفکت دارک بنظرم زیادی براشون کلفت بود الانم که افتاده دست کریستال بدتر 🤦♂️
به نظر من ساخت بازی تموم شده و فقط پالیش بازی مونده. ایان میلر هم رفته یه استودیوی دیگه مایکروسافت
اگه اینطوری باشه احتمالا یه تریلر گیمپلی تو E3 ازش میبینیم
گیم آواردز ۲۰۲۰ (آخرین ماه ۲۰۲۰) داخل تیزر رسمی کارگردانان بازی گفتند که در مراحل ابتدایی توسعه به سر میبره. از آن زمان ۱ سال و سه ماه میگذره. امکان نداره یک پروژه AAA آن هم با استانداردهایی که در مورد این استودیو ترسیم شده، آن هم فقط با ۷۰ نفر نیرو، در عرض یک سال به مراحل پایانی ساخت برسه، در حالتی که تنها چند ماه میشه که از کریستال داینامیکس کمک گرفتن. اگر بخواهیم با سایر پروژهها مقایسه کنیم، تازه اواسط امسال با کمک کریستال داینامیکس باید به اوج مراحل ساخت برسن. چیزی در مورد این استودیو عجیب به نظر میرسه که احتمالا تا آخر امسال متوجه بشیم. مگر این که مقیاس پروژه خیلی کوچکتر از تصورات باشه، یا سرویس محور باشه که به مرور محتویاتش تکمیل بشه یا … در هر صورت، نمیتونم تصور کنم Perfect Dark توسعهاش به پایان رسیده باشه و در عرض یک سال و سه ماه از Early in development به فاز پولیش رسیده باشن.
آره یادمه گفتن اوایل کارن ولی یه مورد هست ،اون موقع تیم کریستال داینامیکس به عنوان پشتیبان اضافه نشده بود
ممکنه ساخت بازی تموم نشده باشه ولی حداقل ۶۰ ۷۰ درصد کار تموم شده
اگه مراحل پیش تولید هم از سال ۲۰۱۸ شروع شده باشه با احتساب پیش تولید و تا سال ۲۰۲۳ ،پنح سال رو بازی کار شده مخصوصا وقتی تیم کریستال داینامیکس اومده کمکشون و رئیس The Initiative هم قبلا رئیسشون بوده کار سریعتر پیش میره چون طرز کار همو میدونن
نه گلم رو گاد ۱۰ سال کار کردن ولی رو پرفکت دارک کمتر از یک سال خخ
نه ساخت بازی تموم نشده بلکه گویا بازی کلا سافت ریبوت شده توسط کریستال داینامیک.بعید میدونم پرفکت دارک بتونه به موفقیتی برسه
فقط کریستال داینامیکس نیست که رو بازی کار میکنه کوالیشن و certain affinity هم رو بازی کار میکنن احتمالا همکاری rare هم هست شاید استودیوهای پشتیبان دیگه ای هم در کار باشن برا همین هم احتمالا کار ساخت بازی زود تموم شده
مدرکی رسمی مبنی بر همکاری کوالیشن، سرتن افینیتی و ریر با انشتیو وجود نداره. هر سه استودیو عمیقا درگیر پروژههای خودشون هستند. کوالیشن بخش بسیار کوچکی از تیمش رو اختصاص داد به matrix و بقیه هم روی یک پروژه متمرکز بر کیفیت بصری ویژه کار میکنن. ریر درگیر everwild و SOT هست. سرتن افینیتی هم روی محتوای سنگین HALO INFINITE، یک بازی شبه Monster Hunter و یک پروژه transformer کار میکنه، مگر این که لینک و منبعی رسمی دارید که خبر از همکاری این استودیوها میده که من بهش برنخوردم و خوشحال میشم به اشتراک بذارید. تنها یک مورد وجود داره حول یکی از این سه استودیو که یک شایعهی ردیتی بی اساسه، مبنی بر این که کوالیشن بخش چندنفرهای رو برای پرفکت دارک توسعه میده. اگرچه، قطعاً یه تیم ۷۰ نفره مثل انشتیو همکاری دریافت میکنه و من بدون هیچ شکی با فرض بر حمایت سنگین مایکروسافت صحبت کردم و گفتم بازی با ۱ سال و سه ماه به wrap نمیشه و به مرحله پولیش نمیرسه. وگرنه به خودی خود، تا نسل بعد میبایست کار کنن. درست مثل پروژههای بزرگ دیگه در صنعت گیم، همانطور که God of War Ragnarok با وجود Visual arts studio و استودیوی مالزی و استودیوی والکری باید ۵ ۶ سال توسط استودیوی چند صد نفری سانتا مونیکا باید در دست ساخت باشه.
مگر این که این پروژه در سطح ادعاها نباشه و با یک پروژه معمولی طرف باشیم. فرض و گمانها بر اینه که انشتیو روی پروژهای درجه یک کار میکنه برای رقابت با آثار ناتی داگ و سانتا، حتی بهش لقب تبلیغاتی “AAAA” داده بودن.
البته بازی سرویس محوره، نهایتا یکی دو مرحله اش رو اماده میکنن تا مابقیش برسه دیگه
الانم اون یکی دو مرحله اماده اس فکر کنم :)))
اینی که شما میگی ایپزوودیک هستش نه سرویس محور
هیلو هم سرویس محور بود فورزا هم همینطور
البته که احتمالا پروسه ساخت بازی از گیم آواردز شروع نشده ولی با حرفتون موافقم و بازی در بهترین حالت یکسال دیگه ساختش تموم میشه.
چیزی که من گفتم: «داخل گیم آواردز اعلام کردند که بازی در ابتدای ساخت قرار داره». متوجه منظورتون از نیمه اول جمله نشدم!
آقای کریمی بهتر نبود که وظیفه ی ساخت ریبوت Perfect Dark رو بر عهده استودیو Rare (خالق اصلی سری) بزارن؟
Rare اون rare سابق نیست الان همین ی پروژه جدیدی که دارن با مشکل روبرو شده و وضع زیر خراب هست همینطوری چه برسه به اینکه این ای پی رو هم بخواد بسازه خودش
ریر همان استودیوی قدیمی نیست که روی Perfect Dark کار میکرد، دیگه تقریباً اثری از اعضای قدیمی وجود نداره، بنابراین فکر نکنم تفاوت خیلی بزرگی ایجاد میشد.
هیچی جدی نگیرین😬 اشتباه برداشت کردم😅
پولیش که نه ولی یه تئوری هایی که مطرح هست و باید تا رسیدن اطلاعات بیشتر منتظر بمونیم اینه که ممکنه کار این استودیو با پرفکت دارک تموم شده و توی این چند سال تمام کانسپت ها و مکانیک های بازی رو طراحی کردن و الان ساخت بازی مونده که برعهده کریستال داینامیکه و اینا از این به بعد در کنار ایده پردازی برای بازی بعدیشون قراره روی توسعه بازی نظارت داشته باشن. یجورایی مثل بدن که مغز فرمان میده و فشارش رو استخون ها و ماهیچه ها تحمل میکنن. اینجوری مشکل کرانچ یا اضافه کاری و … رو ندارن.
احتمال بد و بلا بدور هم اینه که این اعضای کله گنده و ارشد نتونستن با هم کنار بیان و وضعیت استودیو خرابه و واسه همین دارن از استودیو میرن.
امیدوارم اولیه باشه چون دومیه بجز فن بوی ها کس دیگه ای فکر نکنم ازش سود ببره.
بیاید کلا تعطیل کنیدش اصلا تعارف نکنید 😂 این چند وقت فقط خبر بد داره میاد از این
خدا کنه مشکلی برای پرفکت دارک پیش نیاد مورد انتظار ترین بازی این نسل در کنار جی تی ای ۶ برای من همین بود امیدوارم این جدایی ها به این ربط داشته باشه که کار این افراد تموم شده که جدا میشن
ناتی داگ کیلر و سازنده اولین بازی AAAA تاریخ فوت شد
خودشون نگفتن میخوان ناتی داگ باشن که تو بهش لقب ناتی داگ کیلر میچسبونی در ضمن ی استودیو تازه تاسیس با استودیویی که ۲۰ ساله تاسیس شده نمیتونه رقابت کنه و خودتون با دادن لقب ناتی داگ کیلر فقط ناتی داگ رو کوچیک میکنین 😂😂
پس چطور قراره این استودیو تازه تاسیس اولین بازی AAAA تاریخ رو بسازه؟🤣
ولی راست میگی تهش بتونه با بند استودیو رقابت کنه
نکته اینجاست که اینیشیتو به دنبال جذب افراد جایگزین نیست
پس یعنی احتمالا کارشون تموم شده که دنبال فرد دیگه ای نیستن
https://s6.uupload.ir/files/20220315_000833_1d8w.jpg
کلابریل هم همین نظرو داره و میگه(چیزی که بیشترین احتمالشو میده)که کارای نهایی رو کریستال داینامیکس داره انجام میده و اینیشیتو کمکم داره برا طراحی پروژه بعدی آماده میشه
با این اوصاف بعید نیست توE3 ریلیز دیت یا یه بازه برا عرضه رو مشخص کنن
داداش میدونم برای این گیم خیلی هایپی و برات مورد انتظاره ولی مثل اینکه قضیه جدیه خبر جدید گیمفا رو بخون
درکل امیدوارم پروژه به خوبی بیاد و بازی خوبی بشه چون میدونم خیلی براش هایپی 👌
بنظر اوضاع خیطه. خدا خودش بخیر بگذرونه.
احتمالا کار ساخت بازی تموم شده
حدسم اینکه به صورت غیر رسمی منحل شدن یا با کریستال داینامیکس ادغام شدن مثل همون اتفاقی که سر استودیوی ژاپن سونی افتاد
یا اینکه ساخت بازی تموم شده اینو یادم رفت اضافه کنم
کریستال استودیو مستقله؟
درود
یکی از اشتباهاتی که این استودیو کرد پذیرش یک کار سخت برای شروع بود چون هم این بازی فن بیس قدیمی و بزرگی داره و هم انیشیتیو استودیو بزرگی نیست برای همین اونا متوصل به یک استودیو بزرگ تر شدن برای همین نیازی به بعضی افراد توی انیشیتیو نیست.
بدرود
#####
همه اخبار داخلی و خارجی چه گیری دادن به این استودیو.کارمندا تو همه شرکت های بازی سازی میان و میرن.به خصوص الان که رقابت برای جذب نیرو با استعداد زیاد شده.
بنظرت طبیعیه که از یه استدیو ۷۰ نفری ۳۴ نفر جدا بشن؟ همشون هم جزو بالا رتبه های استدیو بودن؟!! بازی هم گویا افتاده دست کریستال داینامیک و گفتن حتی ممکنه ریبوت کنه!! بنظرت اینا طبیعیه!!
بنظر میرسه یا پرفکت دارک آماده ی انتشاره یا هم که خبری هست 😂
خدا کنه که اولی درست باشه تا خیلیا از اینیشیتیو ناامید نشن. البته اینکه این دو شخص به کوالیشن رفتن عجیبه. قطعا برای دو پروژه گیرز ۶ و جدید کوالیشن منتقل شدن.
.
در e3 امسال باید کم کم خبری از پرفکت دارک شنیده بشه وگرنه نگرانش میشم. همچنین بنظرم کوالیشن هم میتونه یکی از عناوینشو خصوصا جدیده رو معرفی کنه.
شخصا طرفدار پرفکت دارک نیستم و سبک مورد علاقم نیست و زیادیم روش حساب نمیکنم ولی به هر حال دوست دارم عنوان خوبی باشه و براش بالای ۸۰ رو در نظر دارم حداقلش.
یکیشون رفته کوالیشن اون یکی رفته استودیو deviation
اگه آماده انتشار بود تاریخش مشخص میشد
معلومه خیلی کارداره
احتمالا کار ساخت بازی تموم شده و آماده دارن میشن برای پروژه ی بعدی و جذب کردن نیروهای تازه نفس برای اون پروژه
۲۰۲۳ این بازی رو احتمالا عرضه کنن
فکر کنم نصف کامنتای این پست مال تو باشه
تو همشونم مدام میگی احتمالا کار ساخت بازی تموم شده!
خب باشه فهمیدیم نیازی به تکرار چندباره نیست
حالا فشاری نشو 🤭🤭🤭🤭🤭
اصلا همینکه خود کریستال داینمیکس که زیر مجموعه اسکوئرانیکس هستش اضافه شد به این استودیو ام عجیب بود
شاید شاید شاید کریستال داینمیکس خودش زیر مجموعه ی ایکس باکس بشه.
به نظر منم کریستال داینامیک ممکنه زیر مجموعه ایکس باکس شده باشه چون اسکوئر اصلا از قسمت غربش راضی نیست مثل نسخه آخر تامب ریدر یا اونجرز و یا فروش گاردینز آو د گلکسی بعد اصلا منطقی نیست بیان غول ترین استودیو غربی شون رو برای پشتیبانی برای بازی مایکرو بدن
ای بابا😑
چرا اینطوری شد یهو همینطوری داره ازشون کم می شه امیدوارم مشکلی برای پرفکت دارک پیش نیاد خیلی براش هایپم
اینا یک قراردادی چیزی ندارن که بگه حق ندارن قبل اتمام بازی یهو از پروژه جدا بشن ؟ :/
قراردادشون فک کنم اینطوریه کار خودشون تموم شد برن مثلا اگه کارگردان هنری بازی کارش تموم شده دیگه بره ولی نکته عجیب برا من اینه کارگردان خود بازی رفته هر جور حساب میکنم اصلا کارگردان بازی نمیتونه حتی ی روز زودتر جدا بشه از استودیو باید تا آخر پروژه و حتی عرضه بازی هم بمونه این منو نگران وضعیت اینیشیتیو کرده
اوضاع خیلی خیط به نظر میاد
اینو ملت میگفتن رقیب ناتی داگ با این اوضاع این رغیب بند استدیو هم نیست که 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
داداش چرا سطح بند استودیو رو میاری پایین؟
اون استودیو ریشه داره، با یه استودیو بی ریشه مقایسه اش میکنی کم لطفیه!
از نظر من قطعا بازی به مشکل خورده ، یا کلا دارن عوضش میکنن ، یا نهایتا پروژه کنسل میشه …. ولی من بازم منتظر میمونم اخبار رسمی از سمت خود مایکروسافت بیاد …. مایکروسافت تو پروژه هاش خیلی بدشانسه خداییش
فقط مایکرو نیست که
روزانه کلی از این اتفاقا برا سونی و نینتندو هم میوفته ولی اینکه فقط اخبار رفت آمدی پوشش داده میشه که یه سرش اکس باکسه بخاطر اینه که فقط اکس باکس فنا مثل کلابریل لینکدین رو چک میکنن و میخوان از اوضاع خبردار دار بشن وگرنه چیزی نیست که بگیم مختص مایکروه
تا حالا متوجه نشدی چرا کسی نه میره سونی نه میاد؟چون کسی متوجه نمیشه و دنبال این مسائل نمیره وگرنه جابجایی حتی برا نینتندو هم هست
برا پرفکت دارکم به فال نیک بگیرش چون به دنبال جایگزین نیستن پس احتمالا دیگه نیازی به اون بخش ندارن
داداش من کاری با قضیه پرفکت دارک ندارم ولی مثل اینکه موضوع خیلی فراتر از یه خروج رفتن سادست خبرش هم گیمفا کار کرده و درباره استودیو های سونی هم باید بگم بله هست ولی نه به اندازه این دیگه و خود سونی هم یکی مثل هرمن هالست پشتش هست که به شدت مدیریت داره رو استودیو ها و یکی از عوامل کلیدی میزان رشد استودیو های سونی تو در دست ساخت داشتن چندین بازی و رشد کارمند ها و مدیریت همین فرد هستش البته نمیخوام بگم استودیو های ایکس باکس اینطوری نیستن ولی خب جدیدا خبر از ریر و اینیشیتیو زیاد اومده که انصافا مثل بقیه عادی نبودن
به هر حال به بازیش من امید دارم و به نظرم میتونه بازی خوبی بشه هر چند احتمالا خیلی طول بکشه تا عرضه بشه
این همون بازی AAAA بود؟
کریستال داینامیکس باشه رو یه پروژه ایندش مشخصه
دوستان الکی نگران نشین اگه اونطوری باشه برادران هوسر هم سر جی تی ای بعدی نیستن… تا زمان عرضه بازی نمیشه به صورت قطعی نظر داد
در مورد کارمندا خیلی از دوستان اشتباه میکنم ، من الان نزدیک دو سال اکانت اینستاگرام پاسکوئل اسکوئنتی (طراح ارشد نورپردازی) رو دارم این طرف پارسال رو پروژه ی پرفکت دارک کار میکرد بعدش چند ماه رفت رو پروژه ی کال اف دیوتی و الانم داره رو پروژه ی هلبلید دو و پروجکت مارا کار میکنه پس اینکه بعضیا فکر میکنن همه ی کارمندا از اول تا آخر بازی باید باشن اشتباه تازه این طرف تو کانادا هستش و معلومه بخاطر پاندمی از راه دور کار میکنه ،کمپانی اینیشتیو هم مطمئنا به همین صورت هستش درسته ۷۰ نفر ثابت هستن تو محل شرکت ولی کلی کارمند دیگه ام دارن که بصورت دور کاری و پروژه ای کار میکنن ، ما که نمیدونیم چند نفر این شکلی هستن!
بعلاوه اینکه خود جناب pasquale scionti وقتی که اعلام کردن دارن میرن ترای آرک گفتن کارشون با پرفکت دارک تموم شده برا همین دارن میرن
https://twitter.com/scionti_design/status/1401891029582848004?t=nIRaY3h3ZqX67I4vT3_hkg&s=19
چنین چیزی صحیح نیست، این ۷۰ نفر، تشکیل شدن از دورکارها و کسانی که مستقر در استودیو هستند، چی باعث شده تصور کنید انشتیو افراد دورکار رو جدا حساب کنه؟ افراد دورکار هم عضوی از استودیو هستند. اون چیزی که مدنظر شما هست، اسمش برونسپاریه که عادیه هر پروژهای ممکنه برونسپاری داشته باشه و برونسپاری ربطی به عضو استودیو نداره، بلکه یه تیم خارجی یا یک شخص کانسپت آرتیست خارجی (اصولا طراح مفهومی رو استخدام نمیکنن و قرارداد محدود میبندن باهاش) به صورت محدود با سازنده همکاری میکنه. اگر انشتیو دورکاری هم داشته باشه همین ۷۰ نفرن. اگر هم برونسپاری وجود داشته باشه، موضوع عجیبی نیست، امروزه همهی سازندگان برونسپاری دارن و با توجه به استانداردهای منطقی ساخت یک AAA، امری به حساب نمیاد که بگیم پروژه در عرض یک سال به پایان برسه. پروژههای اینچنینی با وجود برونسپاری به تایم طولانی نیاز دارن. هیلو برونسپاریهای گستردهای داشت gow هم داره. فرام سافتور هم شدیداً برونسپاری به کانسپت آرتیست انجام میده.
من این موضوع رو نمیگم که کسی رو ناامید کنم از انشتیو، بلکه موضوع تنظیم انتظارات هست که یک عده متوجه باشن ممکنه طول بکشه ساخت یک بازی AAA.
چون که از کامنت شما خوشم نیومد دیسلایک دادم با اینکه واقعا نمیدونم کدوم یکی درست میگین ولی دوست دارم حرف دوست اولی رو باور کنم حتی با اینکه شما منبع بهتری هستین
دقیقاً خیلی از سازنده های بازی قراردادی دارن تو ساخت بازی شرکت میکنن و از اعضای ثابت ۷۰ نفره استودیو نیستن، همین Cyberpunk 2077 نزدیک یه ۱۲۰۰ نفر نیروی قراردادی داشت که به تیم اصلی برا ساخت بازی کمک میکردن
فقط بگم پرفکت دارک وقتی دست نینتندو بود متای ۹۷ گرفت
امیدوارم اینا بفهمن چی دارن میسازن
بنازم این چرخ و فلک روزگار رو واقعا هیچیش معلوم نیست همین پارسال پیارسال بود کودک فن های مایکرو زخممون کردن از رفتن نیرو های چند تا استدیو سونی حالا شیطون میگه ماهم ترول کنیم مثل خودتون ولی خوب بگذریم نه حالشو ندارم نه ارزشی داره یاد بگیرید با رفتن نیرو های یک استدیو اون استدیو نابود نمیشه نقل و انتقال تو استدیو های بازی سازی مثل نقل و انتقال بازیکن های فوتبال میمونه ایشالا که جای بهتری رفته باشن و این استدیو هم بازی پرفکت دارک رو به بهترین نحو ممکن منتشر کنه رفاقت کنید نه رقابت گیم پایه و اساسش سرگرمی نه چیز دیگه
ممنون از آقای کریمی🙌🌹
⭕️گزارش VGC از وضعیت استودیوی The Initiative
▪️ کارمندان Initiative از زمان مشارکت کریستال داینامیکس به نصف کاهش یافت
▪️ گالاگر به تیم و CD اعتماد دارد
▪️ دو توسعه دهنده سابق از پیشرفت کند ناراضی هستند
▪️هنوز تا عرضه Perfect Dark سالهای زیادی باقی مانده
🔻 ایکس باکس مایل است با تیم های خود صبور باشد
⭕️ منابع VGC همچنین میگویند که مشارکت Crystal Dynamics در توسعه Perfect Dark ممکنه موجب Soft-Reboot این پروژه بشه
تا میام دل خوش کنم حتما باید یه خبر فاتحه حالمو بخونه
چه سال نحسی هست ۲۰۲۲(برای من البته) این از وضع پرفکت دارک (مورد انتظار ترین بازی نسل بود برام🥲) و وضع استالکر (مورد انتظار ترین بازی امسال برای من) هم که نیازی به تعریف نداره