بازی Perfect Dark احتمالا یکی از کارگردانهای خود را از دست داد
به نظر میرسد که کارگردان بازی Perfect Dark از استودیوی اینیشیتیو (The Initiative) کنارهگیری کرده است.
دن نوبرگر (Dan Neuburger) طبق نمایه لینکدین خود (که توسط یکی از اینسایدرهای ایکس باکس مشاهده شد)، ماه گذشته استودیوی مستقر در کالیفرنیا را ترک کرد. صفحه نمایه او در حال حاضر نشان میدهد که او به دنبال کار در جای دیگری در نقشهای طراحی یا کارگردانی است. نوبرگر نزدیک به چهار سال در اینیشیتیو کار کرده بود و قبلا وظیفه کارگردانی بازیهای Tomb Raider در کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) را برعهده داشت، همان استودیویی که اکنون در توسعه Perfect Dark همکاری میکند. خروج کارگردان The Perfect Dark حداقل دومین اتفاق بزرگ پروژه در ۱۲ ماه گذشته است.
در فوریه ۲۰۲۱، مدیر طراحی Perfect Dark اعلام کرد که اینیشیتیو را ترک کرده تا دوباره به استودیوی سابق خود، یعنی اینسامنیاک بپیوندد. او دلایل شخصی خود را برای جدایی ذکر کرد. این دو کارمند یک تیم کهنهکار و خلاق را پشت پروژههای خود گذاشتهاند. اینیشیتیو که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، توسط دارل گالاگر ( Darrell Gallagher)، رئیس سابق اکتیویژن (Activision) و رئیس کریستال دینامیکس، توسعهدهنده سری Tomb Raider هدایت میشود. استودیو اینیشیتیو همچنین گروهی از طراحان God of War را برای Perfect Dark استخدام کرده است.
کریس اونیل (Chris O’Neill) طراح مراحل اصلی Perfect Dark است و برایان وسترگارد (Bryan Westergaard) نیز به عنوان تهیه کننده ارشد روی God of War کار کرده است. شان اسلی بک (Sean Slayback) که اخیرا طراح اصلی سلاح در ریسپاون (Respawn) بود، طراح اصلی سیستمهای Perfect Dark است. اسلی بک روی Titanfall 1 و ۲ به علاوه عناوین مختلف Call of Duty از جمله Modern Warfare 2 کار کرد و اکثر سلاحها را در Apex Legends طراحی و پیادهسازی کرد. کریستین تامپسون (Christine Thompson) که کمپینهای Destiny 2 و Destiny: Rise of Iron را نوشت، رهبر بخش داستانی Perfect Dark است.
از زمان اعلام ساخت ریبوت Perfect Dark در دسامبر ۲۰۲۰، بزرگترین خبر در مورد بازی این بود که سازنده Marvel’s Avengers و توسعه دهنده Tomb Raider، یعنی کریستال داینامیکس برای کمک به توسعه پروژه استخدام شد. در بیانیه سال گذشته، شرکت اینیشیتیو گفت:
یک خبر جدید از Perfect Dark! ما با کریستال داینامیکس، تیمی در سطح جهانی که پشت بازیهای شخصیت محور مانند Tomb Raider است، همکاری میکنیم تا این بازی مهیج جاسوسی و اول شخص را به نسل جدیدی بیاوریم. ما نتوانستیم فرصت همکاری با یکدیگر را از دست بدهیم. ما هنوز در مراحل اولیه توسعه هستیم، اما برای استفاده از این فرصت منحصر به فرد برای ارائه از Perfect Dark بسیار هیجان زده هستیم!
اخیرا ادعا شده است که گیمپلی Perfect Dark سرانجام میتواند در نمایشگاه مایکروسافت در E3 2022 نمایش داده شود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
چی تو اینیشیتیو میگذره معلوم نیس حس خوبی ندارم اصلا نیروهای زیادی از دست داده و هیچ جایگزینی هم براشون ظاهرا نیاوردن از کجا به کجا رسیدن واقعا
کریس اونیل (Chris O’Neill) طراح مراحل اصلی Perfect Dark است و برایان وسترگارد (Bryan Westergaard) نیز به عنوان تهیه کننده ارشد روی God of War کار کرده است. شان اسلی بک (Sean Slayback) که اخیرا طراح اصلی سلاح در ریسپاون (Respawn) بود، طراح اصلی سیستمهای Perfect Dark است. اسلی بک روی Titanfall 1 و ۲ به علاوه عناوین مختلف Call of Duty از جمله Modern Warfare 2 کار کرد و اکثر سلاحها را در Apex Legends طراحی و پیادهسازی کرد. کریستین تامپسون (Christine Thompson) که کمپینهای Destiny 2 و Destiny: Rise of Iron را نوشت، رهبر بخش داستانی Perfect Dark است
این افراد بجز برایان وستگارد همشون جدا شدن از اینیشیتیو برا همین میگم اصلا حس خوبی ندارم بهشون مگه میشه این همه افراد کار بلد یهو جمع کنن برن
عزیزم طرف رفت و تیمش رو گذاشت رو بازی کار کنن 😐 کله تیم جدا نشدن
پروفایل LinkedIn برو ببین مدت هاست تو initiative دیگه نیستن
من اشتباه میکنم یا اینکه شما ؟ فقط دو نفر خارج شدن فکر کنم. یکی که خیلس قبلا مدیر طراحی بود یکیم الان کارگردانش که از کریستال بود.
احتمال زیاد زمان ساخت بازی تموم شده که خارج شده رفته خونه ی خودش 😂 به هرحال این بازی از دور و بر ۲۰۱۸ به راحتی در دست ساخت بوده و تا الان ۵ ساله روش کار میکنن که این مدت زمان برای اتمام پروژه مکفیه.
جالبه که عناوین هلبلید و پرفکت دارک و فیبل و اوود هر چهار تا تقریبا باهم سال ساختشون شروع شده و میفتن رو ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴
قبلا اینیشیتیو ۷۰ نفر نیرو داشت الان شده ۵۶ تا این بنظرت طبیعیه؟ بعدم برو تو لینکدین پروفایلشونو ببین نزدیک یک ساله اکثر نیروهای اینیشیتیو رفتن
این قرار بود اولین بازی AAAA تاریخ رو بسازه و ناتی داگ کیلر باشه؟🤣🤣🤣
ناتی داگ کیلر رو که نمیدونم کی روش گذاشته🤦♂️ولی لازم نیست هرکی میخواد بازی کلفت بسازه رو با ناتی داگ مقایسه کنید
دست بالای دست بسیار است
فک نکنم مشکل خاصی پیش بیاد چون اکثر افرادی که از پروژه جدا شدن اعلام کردن کارشون تو اینیشیتو تموم شده
تو ادامه گفته های کلوبریلم اومده که تو فرصتای شغلیشون دنبال کارگردان جدید نمیگردن و میخوان کوچیک بمونن،برا همین اسمشون The Initiativeه و اونم معتقده بازی ۲۰۲۳ میاد
هیترا هم یادشون نره که بروس استرلی ۲۰۱۷ از ناتی داگ رفت و لست بدون مشکل لانچ شد
بتسدا فن سطح بروس استرلی اصلا رو لست ۲ کار نمیکرد
بعد آنچارتد ۴ گفت میره مرخصی بعد هم از ناتی داگ رفت
https://s6.uupload.ir/files/20220312_202852_1w6.jpg
البته اونجا همچنان شخصی به اسم نیل دراکمن وجود داشت . استودیو نیاز به هماهنگی داره . این استودیو بدون فکر اسعدادهای بزرگی رو جذب کرد اما بعد از مدتی چندین تاشون دوباره ازش خارج شدن
این استودیو کوچیکه برا همین اینهمه بحث رو رفت آمدشون هست
مثلا افرادی که ناتی داگ جذب اینیشیتو شدن وسط لست ۲ پروژه رو ول کردن و ۲۰۱۸ اومدن ولی لست مشکلی تو لانچ نداشت
(اگه میبینید مثالام از ناتی داگ زیاده بخاطر اینه که همیشه ناتی داگ رو کامل دنبال میکردم)
اینکه بخوان کوچیک بمونن سرعت توسعه بازی رو کم نمیکنه ؟ به طور مثال هر استودیویی دیگه ۲۰۰ تا بازیساز داره یعنی میخوان با همین همکاری با استودیو های دیگه سرعت ساخت بازی رو پیش ببرن ؟ خودم خیلی دوست دارم افراد بی تجربه ولی با استعداد رو بیارن اینجا که هم سرعت توسعه شون بره بالا و اینکه هر کسی که تو این استودیو هست ی کله گنده ای هست تو این صنعت این افراد بی تجربه هم از اینا ساختن ی بازی عالی رو یاد میگیرن ممکنه ببینیم یکیشون یکی از بزرگترین افراد صنعت گیم بشه
اینا اکثرن senior هستن
یچی رو طراحی میکنن و میدن بقیه بسازن و روش نظارت میکنن
برای پرفکت دارک نیروی کافی وجود داره مخصوصا که کریستال داینامیکس و چنتا استودیو دیگه رو بازین
دیگه تصمیم خودشون بوده که اینطور کار کنن
دوست گرامی هدف اینیشیتیو از نام اش مشخصه، بار ها در مصاحبه های مختلف گفتند که تیم قراره کوچک باشه، تمام نفرات استخدامی به اصطلاح ارشد در حوضه تخصصی خودشون هستند و همه قراردادی کار میکنند، اگر کار یک شخص تمام شد از استدیو میره. از اونجایی که گفتم تمام نفرات ارشد یا سینیور هستند، این استدیو خودش بازی نمیسازه تنها نظارت و رهبری پروژه رو به عهده دارند و کار دستی و عملی رو چندین استدیو دیگر مثل کریستال داینامیک انجام میدن.
خب چرا بعد از اینکه کارشون تموم شد میرن ؟ قاعدتا خب بعدا این استودیو بازم پروژه داره خب اونا مراحل پیش تولید بازی بعدی رو میتونن جلو ببرن
حرف شما درسته ولی خب این استدیو مثل روش معمول بازی نمیسازه، گفتم که همه قراردادی هستند و همه اکثرا طراح ارشد و کارگردان باسابقه هستند و بسته به نیاز اش قراداد میبنده و طراح جدید کار توسعه دهنده قبلی را ادامه میدهد
کاری که به حرفت ندارم ولی استرلی اصلا رو لست ۲ نظرات نداشت و کاره ای نبود خودش بعد از آنچارتد ۴ از ناتی داگ جدا شد بعد ناتی داگ استارت آنارچتد لاست لگاسی رو زد بعد از اون هم دراکمن رفت سراغ لست ۲
باور نمیکنی برو پادکست بازی سنتر درباره کرانچ آنچارتد ۴ رو ببین
پس احتمالا چیزی تا انتشار بازی نمونده که رفته
امیدوارم مثل هیلو اینفینیت که جدا شدن کارگردان ها باعث شد بازی نهایی ضربه بخوره این گیم اینطوری نشه
چیش ضربه خورده سید بازی فوق العادست
اتفاقا جدا شدن کارگردان ها باعث شد جوزف استیتن بیاد رو پروژه و بازی لانچ موفقی داشته باشه
فکر کن اگه از اول استیتن رو پروژه بود چه اتفاقی میفتاد امیدارم هیلو بعدی رو هم جوزف استیتن بسازه
من به بازیی که نود درصد پلیراشو بعد از مدت کوتاه از دست داده و کامل هم عرضه نشده نمیگم لانچ موفق
سید یک نفر با اکانت بهت دیس داده بقیه بدون اکانت 😂😂
مگه چند تا کارگردان داشته ؟ :/ عجب
به هر حال امیدوارم تاثیر خاصی روی بازی نزاره و با این تیم احتمالا نمیزاره.
به امید موفقیت این بازی
امیدوارم بازیه موفقی بشه ، ولی اینکه ۲ تا کارگردان رو از دست داده یکم هوادارای بازیو ناراحت میکنه
تیم که افسانه اس، انصافا همه عالی اند. خیلی مشتاقم نتیجه کار رو ببینم! امیدوارم عنوان موفقی بشه.
امروز داخل اپ گیم پس بودم دیدم متاسفانه استالکر ۲ از لیست بازی های اینده ی گیمپس خارج شده. امیدوارم اعضای تیم سازنده و خانواده هاشون سلامت و سالم باشن. خیلی منتظرش بودم حقیقتا اتمسفر بازی و گرافیکش فراتر از فوقالعاده بود.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 یادمه اینیشیتیو رو میگفتن ناتی داگ اکس باکس
از خودتون چرا میگید اینیشیتیو ناتی کیلره 😂 این استدیو تازه تاسیس شده و افراد بسیار باتجربه و عالی استخدام کرده و تازه شروعشه. قطعا بعد پیشرفت رقیب هم خواهد بود.
با رفتن یکی دو نفر از بین ۶۰ ۷۰ نفر چیز خاصی نمیشه. در پشت این بازی تیم کریستال داینامیکس هم هست که بالای ۳۰۰ نفر نیرو داره. این ۶۰ ۷۰ نفر هم همشون خیلی با تجربه هستن، از ناتی داگ و سانتا و راکستار و … تشریف آوردن.
.
مایکرو به حد کافی برای رقابت استدیو داره همشونم پر استعداد. فقط نچسبین به اینیشیتیو تازه تاسیس شده.
به پرفکت دارک بدبخت هر اسمی گذاشتین 😂
متاسفانه اخبار خوبی بیرون نمیاد از این استودیو، امیدوارم به ثبات برسن هر چه زودتر
این استودیو مثلا قرار بود ناتی داگ کیلر باشه 😂 شکستی دیگر برای جعبه 🥺
نیازی به ناتی داگ کیلر نیست. اینیشیتیو هم استدیوی جدیدیه و فعلا به سطحی نرسیده که با ناتی کله کله بزنه 😂 از خودتون حرف درنیارید.
.
ناتی داگ در مقابل بتسدا گیم استدیوز میتونه قرار بگیره که نگرفت. سانتا و گوریلا باهم رفتن به رقابت بتسدا 😂 ( که کاش نمیرفتن خخ )البته این جمله ی خودتونه که همیشه شب ها میگید
فکر کنم عنوان جدید ناتی داگ بیفته با فیبل پلی گراند خخ بسیار جالب خواهد شد.
.
کیلر ها دست جمعی میان ولی بنظرم کیلر پرفکت دارک نیست بلکه استارفیلد و فیبله ✌🏼
.
فقط به من بگید ۲۰۲۳ که نه خبری از عنوان سانتا و گوریلا هست نه خبری از عنوان ناتی اون موقع چی میشه؟ یا هم اگر عنوان ناتی بیاد ۲۰۲۳، در سال ۲۰۲۴ چی میشه؟ 🤔
۲۰۲۳ هم که اوود و هلبلید هستن
ناتی داگ مقابل بتسدا قرار بگیره؟؟؟استودیویی که ۳ تا بازیای اصلی اخرشون همشون بیگ وینر سال خودشون شدن و متا ۹۳ تا ۹۵ گرفتن از بازیایی که ده ساله رنگ نزدیک نود ندیدن ضعیف ترن؟؟؟بتسدا همون رقیب خوبی برا گوریلا میتونه باشه چون همون دو نسخه هورایزن از کل بازیای نسل هشتش نمره بالاتری گرفتن با وجود نقدای بیشتر ،سطح ناتی داگ و سانتا مونیکا چند لول بالاتره
لست انلاین به کیلر لازم نداره خودش مرده
توی دو سه ماه گذشته چندین نفر با تجربه در موقعیت های شغلی مختلف استخدام کردن. اینکه چرا کارگردان رفته رو نمی دونم ولی فکر نمی کنم تاثیر رفتنش باعث خراب شدن پروژه بشه. گفته شده بازی پنجره انتشار ۲۰۲۳ رو در نظر داره ولی به راحتی میتونه به ۲۰۲۴ هم تاخیر بخوره. باید اولین نمایش های گیم پلی بازی رو ببینیم تا بفهمیم این همه آدم باتجربه کنار هم چه نتیجه ای داشتن.
اینقدر اشخاص خفن تو اینشیتیتیو زیاده که یک نفر بره فکر نکنم مشکلی به وجود میاره مگه طراحای گاد اف وار که الان تو اینشینیتیون گاد بعدی قراره طراح نداشته باشه ؟؟؟ اصلا این طوری نیست و هم این و هم گاد شاهکار خواهد شد
با اینکه هیچی از بازی نمیدونم ولی براش هایپم😂.
استودیو کهکشانیمون انقدر استعداد داره که با رفته یکیشون مشکلی پیش نمیاد😎👍🏻یکی از استودیوهای محبوب خودم کریستال داینامیکس هم پشت بازیه دیگه خیالم راحته شاهکار در انتظارمونه😎👍🏻💚
پرفکت دارک بنظر میرسه دیر تر عرضه بشه یا هم کارشون کلا تموم شده که از استدیو خارج میشن. پرفکت دارک همین ۲۰۲۳ ۲۰۲۴ بنظر میرسه منتشر میشه ولی من ۲۰۲۴ رو در نظر دارم.
منتظریم واسه e3 تا ببینیم این عنوان هست یا نیست. شایدم کارشون تموم شده که خارج میشن 😂 البته فکر کنم دو نفر صرفا خارج شدن.
.
پرفکت دارک و ایندیانا جونز دو عنوان ساکت و پرآشوبی از مایکروسافت هستن و منتظریم ببینیم چه میکنن. با سرویس محور بودنشون طبق شایعات موافق نیستم. البته رو ایندیانا بیشتر اعتماد دارم چون ایده هاش از طرف تاد هاوارده و فکر کنم تهیه کنندشه.
ممنون از آقای رنجبر🙌🌹
وقتی حرف از پرفکت دارک میشه هایپ میزنه به سقف و فقط میخوام چیزای بیشتری دربارش ببینم
امیدوارم اینشتیو از پس کارش به خوبی بر بیاد و نا امیدمون نکنه🔥💚
بنظرم این بازی مراحل پایانیشو میگذرونه
ولی چیزی که واسم عجیبه چرا این استودیو تو این چند سال افراد زیادی جذب نکرد که به راحتی خودش بدون کمک کریستال داینمیکس بسازه !! فکر کنم الان تعداد کارمنداش ۷۰ نفره بنظرم راحت تا الان باید ۳۰۰ نفر شده بودن.
خودشون گفتن میخوان کوچیک بمونن😐 دلیلش رو خدا میدونه
ایکس باکس بازی داستان محور اکشن ادونچر سوم شخص بشدت کم داره ، دوس داشتم این تیم اکشن ادونچر سوم شخص بسازن ، یه استدیویی مثل اسوبو ام باید بخره واسه اکشن ادونچر